İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler

22 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler

İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı yaparken dikkat edilmesi gerekenler özetle kendi tişörtünüzü yapıp internetten tişört satmak ile ilgili merak ettikleriniz bu yazıda.

İnternet üzerinden tişört satmak

İnternet üzerinden tişört satmak isteyen girişimcilerin, bu işe başlamadan önce bilmesi gereken bir takım detaylar bulunuyor. Kendi tişörtlerinizi üretebileceğiniz gibi perakendecilerle anlaşabilir veya dropshipping ile tişört satışları yapabilirsiniz.

Bu rehberimizde tişört tasarımları oluşturmaktan, satış kanalı oluşturmaya ve işin başlangıç sürecinde bilmeniz gereken detayları ele alacağız.

Başlangıç

Başlangıçta bilmeniz gereken birkaç kritik nokta bulunuyor. Bir sonraki aşamaya geçmeden önce bu önemli noktaların üzerinden geçmeniz gerekiyor.

Niş: İnternet üzerinden tişört satışlarda ilk etapta niş bir pazarı hedeflemek, işinizi daha hızlı bir şekilde ayağa kaldırmanızı sağlar. Birçok farklı markanın bu pazarda yer aldığını düşünecek olursak, farklı bir konseptinizin ve duruşunuzun olması; aynı zamanda da niş bir kitleye ulaşmanız, sizi daha çok öne çıkartacaktır.

Tasarım: Tüketicilere daha önce görmedikleri tasarımları sunmanız, markanızın değerini daha da artıracaktır. Başka yerlerde de mevcut olan ve rekabete açık olan tasarımlar, kullanıcıların yeni bir markaya gitmektense bildikleri markaları tercih etmelerine neden olur. Bunun yanı sıra özgün tasarımlarınızın olmaması size marka değeri katmaz. Tshirt tasarlama (tişört tasarlama) bu işi yapacaksanız eğer kilit noktalardan bir tanesi.

Kalite:Tişörtlerinizin kalitesi de bir diğer önemli unsur. Hem kumaş ve malzeme kalitesi hem de t shirt baskı kalitenizin standartları yakalaması ya da bunun üstünde olması gerekir. Kalite standartlarını yakalayamamanız tüketicilerin gözünde marka değerinizi düşürecektir. Bu da sadık müşteri kitleleri oluşturmanızı bir hayli zorlaştırır.

Marka değeri: Bir marka değeri oluşturmanız, işinizin sürekliliğini korumak için bir hayli önemlidir. Doğru nişi hedeflemeniz, özgün tasarımlar ortaya koymanız ve standartların üstünde bir kalitenizin olması marka değerinizi önemli şekilde artıracaktır. Bunları sağlayamamak pazardaki herhangi bir oyuncu olmanıza neden olabilir. Bu da marka değeri yaratmanızı bir hayli zorlaştırır.

Tshirt baskilarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kendi tişörtlerinizi üretmek için kullanabileceğiniz birçok farklı araç bulunuyor. Bu teknikleri kullanarak kendi üretimlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Film baskıcılığı

“internetten

Eski bir yöntem olmasıyla beraber, yaygın bir şekilde kullanılan tshirt baski yöntemlerinden biridir. Artılarının yanı sıra bir takım eksileri de bulunmaktadır.

Olumlu tarafları:

  • Toptan üretimler için maliyetleri düşürür.
  • Kaliteli ve uzun süre kalitesini koruyan tisort baskiları yapılabilir.

Olumsuz tarafları:

  • Çok fazla renk seçeneğinin kullanımı sırasında maliyetler artabilir.
  • Karmaşık tasarımların basılarının yapılması zordur, basit ve sade tişört baskı tasarlamak için daha idealdir.
  • Isı transferi

    “İnternet

    Isı transferi metodu da uzun süredir kullanılan bir yöntem ve farklı çeşitleri bulunuyor. Direct to Garment ya da Film baskılığı kadar etkili olmasa da bu yöntemi de kendi baskılarınızda kullanabilirsiniz.

    Olumlu tarafları:

    • Yazıcı üzerinden çıktı aldığınız tasarımları ısı transferi yöntemiyle tişörtlerinize basabilirsiniz.
    • Böylelikle kişiye özel tişört tasarımları hazırlayarak, ürünlerinizi kişiselleştirme imkanı sunabilirsiniz.

    Olumsuz tarafları:

    • Baskı kalitesi düşüktür ve dayanıklılığı daha azdır.
    • Isı transferi cihazlarının maliyetleri değişkenlik göstermektedir ve toplu üretim için birden fazla cihaza ihtiyacınız olabilir.
    • Ürünleri kişiselleştirme çalışmalarınız baskı süreçlerini uzatabilir ve toplu üretim yapmanızı engelleyebilir.

    Direct to Garment (DTG)

    “İnternet

    Tişört baskı yaptırmada en etkili çözümleri sunan yöntemlerden biri de Direct to Garment (DTG) yöntemidir. Mürekkep baskı yazıcıları sayesinde karmaşık ve çok renkli tasarımları tişörtlerinize basabilirsiniz. Film baskıcılığı ile benzer bir kalitede üretim yapmanız bu yöntemle mümkündür. Başlangıç için herhangi bir çalışma yapmanız gerekmez, sadece bu baskı yazıcısı için yatırım yapmanız gerekir.

    Olumlu tarafları:

    • Sınırsız renk alternatifi oluşturma
    • Karmaşık ve çok katmanlı tasarımların baskısının yapılması
    • Az sayıda baskı ve kişiye özel tasarımlar için uygundur

    Olumsuz tarafları:

    • Toplu basımlar için çok verimli değildir.
    • Toplu basımlarda maliyetlerinizi düşürmez.

    Kendi tasarımınızı oluşturmak

    Baskı kalitesi ve üretim aşaması haricinde tasarımlarınız da bir diğer önemli kriterdir. Hedef kitlenizin en çok değer vereceği alanlardan biri de tasarımlarınız olacaktır. Grafik tasarım konusunda deneyiminiz varsa kendi tasarımlarınızı oluşturabilirsiniz. Ancak bu konuda deneyiminiz yoksa farklı yollara başvurmanız gerekecektir.

    Bir tasarımcıyla çalışmak: Bir grafik tasarımcıyla anlaşarak, tişört baskılarınız için bu kişiden özgün tasarımlar oluşturmasını isteyebilirsiniz.

    Tişört tasarlama platformlarından yararlanabilirsiniz: İnternet üzerinde birçok farklı tasarım platformu bulunuyor. Bu platformlar üzerinden tişörtleriniz için tasarımları satın alarak, basım işlemlerinizi yapabilirsiniz. Ancak tasarımcılar bu ürünleri farklı markalara da satabilecekleri için özgün tişört baskıları yani özgün tasarımlarınız olmayabilir.

    İnternet üzerinden tshirt satmak için E-ticaret sitesi kurmak

    Ürün baskı sistemlerinizi seçip, tasarımlarınızı oluşturduktan sonra artık e-ticaret sitenizi kurmaya başlayabilirsiniz. Doğru ve stabil bir altyapınızın olması, internet üzerindeki faaliyetlerinizde sizi ileriye taşıyacaktır. Ürün kaliteniz ne kadar iyi, tasarımlarınız ne kadar özgün olursa olsun sağlam bir altyapınız olmadığında müşterilerinize iyi bir hizmet sunamazsınız. Bu sebeple internet üzerinden tshirt satmak için iyi bir e-ticaret alt yapısına ihtiyacınız vardır.

    IdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, kendi işinize özel çözümlere ulaşabilir ve 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

    İnternet üzerinden satış yapmak için bilmeniz gerekenleri de Daha önceki rehberlerimizde “E-ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?” isimli bir rehber yayınlamıştık ve e-ticaret sitesi kurmak için ihtiyacınız olan bilgilere bu yazımızdan ulaşabilirsiniz.

    İnternet üzerinden tişört satmak ile ilgili son olarak

    Ürünlerinize karar verip, e-ticaret sitenizin altyapısını oluşturduktan sonra, aslında e-ticaret hayatınızın daha yeni başladığını söylemek yanlış olmayacaktır. Sitenizi kurduktan sonra dijital pazarlama çalışmalarıyla marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Bunun yanı sıra depo yönetimi, müşteri desteği gibi konularda da bilgilenerek, müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalar da yapmanız gerekir.

    İnternetten tişört satmak için tek başına bir e-ticaret sitenizin olması yeterli değildir; arka planda bu siteyi destekleyecek çalışmalar yapmanız gerekir. E-ticaret ile ilgili rehberler okumak ve bu konuda bilgilenmek, çalışmalarınızı daha iyi bir şekilde yapmanızı sağlar. İdeasoft Blog üzerinde günlük olarak yayınladığımız e-ticaret rehberleriyle farklı konularda bilgi sahibi olabilirsiniz.

    Online pazaryerlerinde yer alarak satışlarınızı ve cironuzu katlayın!

    Kendi e-ticaret siteniz haricinde online pazar yerlerinde de satış yapabilirsiniz. Online pazar yerleri, birçok satıcının bir arada yer aldığı ve ürünlerini üçüncü parti bir platform üzerinden satış yaptıkları mecralardır. Bu platformların kendi tüketici kitleleri bulunur ve siz de burada mağaza açarak bu kitlelere ulaşabilirsiniz. Kendi e ticaret sitenizi kurma ve online pazar yerlerinde mağaza açma ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

    Artık kendi t shirt’ünüzü yapıp tişört satışı yapabilir, evde tişört tasarımı yapıp tasarımlarınızı satmak için doğru t short baski makinasını alabilirsiniz. Baskı t shirt tasarımı nasıl yapılır yani tişörte baskı nasıl yapılır, t shirt baskı yapma, resimli tişört baskısı vb özetle tişört nasıl yapılır yani tişört yapma ve internet üzerinden tshirt satmak konularında bilgi sahibi oldunuz. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital pazarlama ve e-ticaret, birbirinden ayrılması mümkün olmayan iki terimdir. E-ticareti dijital satış olarak nitelendirebileceğimiz için, satışa konu olan ürün ve hizmetlerin dijital mecrada pazarlanması da kaçınılmaz olur....
8 Ocak 2022
Markethinkers
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları için,...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın