İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler

22 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler

İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı yaparken dikkat edilmesi gerekenler özetle kendi tişörtünüzü yapıp internetten tişört satmak ile ilgili merak ettikleriniz bu yazıda.

İnternet üzerinden tişört satmak

İnternet üzerinden tişört satmak isteyen girişimcilerin, bu işe başlamadan önce bilmesi gereken bir takım detaylar bulunuyor. Kendi tişörtlerinizi üretebileceğiniz gibi perakendecilerle anlaşabilir veya dropshipping ile tişört satışları yapabilirsiniz.

Bu rehberimizde tişört tasarımları oluşturmaktan, satış kanalı oluşturmaya ve işin başlangıç sürecinde bilmeniz gereken detayları ele alacağız.

Başlangıç

Başlangıçta bilmeniz gereken birkaç kritik nokta bulunuyor. Bir sonraki aşamaya geçmeden önce bu önemli noktaların üzerinden geçmeniz gerekiyor.

Niş: İnternet üzerinden tişört satışlarda ilk etapta niş bir pazarı hedeflemek, işinizi daha hızlı bir şekilde ayağa kaldırmanızı sağlar. Birçok farklı markanın bu pazarda yer aldığını düşünecek olursak, farklı bir konseptinizin ve duruşunuzun olması; aynı zamanda da niş bir kitleye ulaşmanız, sizi daha çok öne çıkartacaktır.

Tasarım: Tüketicilere daha önce görmedikleri tasarımları sunmanız, markanızın değerini daha da artıracaktır. Başka yerlerde de mevcut olan ve rekabete açık olan tasarımlar, kullanıcıların yeni bir markaya gitmektense bildikleri markaları tercih etmelerine neden olur. Bunun yanı sıra özgün tasarımlarınızın olmaması size marka değeri katmaz. Tshirt tasarlama (tişört tasarlama) bu işi yapacaksanız eğer kilit noktalardan bir tanesi.

Kalite:Tişörtlerinizin kalitesi de bir diğer önemli unsur. Hem kumaş ve malzeme kalitesi hem de t shirt baskı kalitenizin standartları yakalaması ya da bunun üstünde olması gerekir. Kalite standartlarını yakalayamamanız tüketicilerin gözünde marka değerinizi düşürecektir. Bu da sadık müşteri kitleleri oluşturmanızı bir hayli zorlaştırır.

Marka değeri: Bir marka değeri oluşturmanız, işinizin sürekliliğini korumak için bir hayli önemlidir. Doğru nişi hedeflemeniz, özgün tasarımlar ortaya koymanız ve standartların üstünde bir kalitenizin olması marka değerinizi önemli şekilde artıracaktır. Bunları sağlayamamak pazardaki herhangi bir oyuncu olmanıza neden olabilir. Bu da marka değeri yaratmanızı bir hayli zorlaştırır.

Tshirt baskilarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kendi tişörtlerinizi üretmek için kullanabileceğiniz birçok farklı araç bulunuyor. Bu teknikleri kullanarak kendi üretimlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Film baskıcılığı

“internetten

Eski bir yöntem olmasıyla beraber, yaygın bir şekilde kullanılan tshirt baski yöntemlerinden biridir. Artılarının yanı sıra bir takım eksileri de bulunmaktadır.

Olumlu tarafları:

  • Toptan üretimler için maliyetleri düşürür.
  • Kaliteli ve uzun süre kalitesini koruyan tisort baskiları yapılabilir.

Olumsuz tarafları:

  • Çok fazla renk seçeneğinin kullanımı sırasında maliyetler artabilir.
  • Karmaşık tasarımların basılarının yapılması zordur, basit ve sade tişört baskı tasarlamak için daha idealdir.
  • Isı transferi

    “İnternet

    Isı transferi metodu da uzun süredir kullanılan bir yöntem ve farklı çeşitleri bulunuyor. Direct to Garment ya da Film baskılığı kadar etkili olmasa da bu yöntemi de kendi baskılarınızda kullanabilirsiniz.

    Olumlu tarafları:

    • Yazıcı üzerinden çıktı aldığınız tasarımları ısı transferi yöntemiyle tişörtlerinize basabilirsiniz.
    • Böylelikle kişiye özel tişört tasarımları hazırlayarak, ürünlerinizi kişiselleştirme imkanı sunabilirsiniz.

    Olumsuz tarafları:

    • Baskı kalitesi düşüktür ve dayanıklılığı daha azdır.
    • Isı transferi cihazlarının maliyetleri değişkenlik göstermektedir ve toplu üretim için birden fazla cihaza ihtiyacınız olabilir.
    • Ürünleri kişiselleştirme çalışmalarınız baskı süreçlerini uzatabilir ve toplu üretim yapmanızı engelleyebilir.

    Direct to Garment (DTG)

    “İnternet

    Tişört baskı yaptırmada en etkili çözümleri sunan yöntemlerden biri de Direct to Garment (DTG) yöntemidir. Mürekkep baskı yazıcıları sayesinde karmaşık ve çok renkli tasarımları tişörtlerinize basabilirsiniz. Film baskıcılığı ile benzer bir kalitede üretim yapmanız bu yöntemle mümkündür. Başlangıç için herhangi bir çalışma yapmanız gerekmez, sadece bu baskı yazıcısı için yatırım yapmanız gerekir.

    Olumlu tarafları:

    • Sınırsız renk alternatifi oluşturma
    • Karmaşık ve çok katmanlı tasarımların baskısının yapılması
    • Az sayıda baskı ve kişiye özel tasarımlar için uygundur

    Olumsuz tarafları:

    • Toplu basımlar için çok verimli değildir.
    • Toplu basımlarda maliyetlerinizi düşürmez.

    Kendi tasarımınızı oluşturmak

    Baskı kalitesi ve üretim aşaması haricinde tasarımlarınız da bir diğer önemli kriterdir. Hedef kitlenizin en çok değer vereceği alanlardan biri de tasarımlarınız olacaktır. Grafik tasarım konusunda deneyiminiz varsa kendi tasarımlarınızı oluşturabilirsiniz. Ancak bu konuda deneyiminiz yoksa farklı yollara başvurmanız gerekecektir.

    Bir tasarımcıyla çalışmak: Bir grafik tasarımcıyla anlaşarak, tişört baskılarınız için bu kişiden özgün tasarımlar oluşturmasını isteyebilirsiniz.

    Tişört tasarlama platformlarından yararlanabilirsiniz: İnternet üzerinde birçok farklı tasarım platformu bulunuyor. Bu platformlar üzerinden tişörtleriniz için tasarımları satın alarak, basım işlemlerinizi yapabilirsiniz. Ancak tasarımcılar bu ürünleri farklı markalara da satabilecekleri için özgün tişört baskıları yani özgün tasarımlarınız olmayabilir.

    İnternet üzerinden tshirt satmak için E-ticaret sitesi kurmak

    Ürün baskı sistemlerinizi seçip, tasarımlarınızı oluşturduktan sonra artık e-ticaret sitenizi kurmaya başlayabilirsiniz. Doğru ve stabil bir altyapınızın olması, internet üzerindeki faaliyetlerinizde sizi ileriye taşıyacaktır. Ürün kaliteniz ne kadar iyi, tasarımlarınız ne kadar özgün olursa olsun sağlam bir altyapınız olmadığında müşterilerinize iyi bir hizmet sunamazsınız. Bu sebeple internet üzerinden tshirt satmak için iyi bir e-ticaret alt yapısına ihtiyacınız vardır.

    IdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, kendi işinize özel çözümlere ulaşabilir ve 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

    İnternet üzerinden satış yapmak için bilmeniz gerekenleri de Daha önceki rehberlerimizde “E-ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?” isimli bir rehber yayınlamıştık ve e-ticaret sitesi kurmak için ihtiyacınız olan bilgilere bu yazımızdan ulaşabilirsiniz.

    İnternet üzerinden tişört satmak ile ilgili son olarak

    Ürünlerinize karar verip, e-ticaret sitenizin altyapısını oluşturduktan sonra, aslında e-ticaret hayatınızın daha yeni başladığını söylemek yanlış olmayacaktır. Sitenizi kurduktan sonra dijital pazarlama çalışmalarıyla marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Bunun yanı sıra depo yönetimi, müşteri desteği gibi konularda da bilgilenerek, müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalar da yapmanız gerekir.

    İnternetten tişört satmak için tek başına bir e-ticaret sitenizin olması yeterli değildir; arka planda bu siteyi destekleyecek çalışmalar yapmanız gerekir. E-ticaret ile ilgili rehberler okumak ve bu konuda bilgilenmek, çalışmalarınızı daha iyi bir şekilde yapmanızı sağlar. İdeasoft Blog üzerinde günlük olarak yayınladığımız e-ticaret rehberleriyle farklı konularda bilgi sahibi olabilirsiniz.

    Online pazaryerlerinde yer alarak satışlarınızı ve cironuzu katlayın!

    Kendi e-ticaret siteniz haricinde online pazar yerlerinde de satış yapabilirsiniz. Online pazar yerleri, birçok satıcının bir arada yer aldığı ve ürünlerini üçüncü parti bir platform üzerinden satış yaptıkları mecralardır. Bu platformların kendi tüketici kitleleri bulunur ve siz de burada mağaza açarak bu kitlelere ulaşabilirsiniz. Kendi e ticaret sitenizi kurma ve online pazar yerlerinde mağaza açma ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

    Artık kendi t shirt’ünüzü yapıp tişört satışı yapabilir, evde tişört tasarımı yapıp tasarımlarınızı satmak için doğru t short baski makinasını alabilirsiniz. Baskı t shirt tasarımı nasıl yapılır yani tişörte baskı nasıl yapılır, t shirt baskı yapma, resimli tişört baskısı vb özetle tişört nasıl yapılır yani tişört yapma ve internet üzerinden tshirt satmak konularında bilgi sahibi oldunuz. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin