İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler

22 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler

İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı yaparken dikkat edilmesi gerekenler özetle kendi tişörtünüzü yapıp internetten tişört satmak ile ilgili merak ettikleriniz bu yazıda.

İnternet üzerinden tişört satmak

İnternet üzerinden tişört satmak isteyen girişimcilerin, bu işe başlamadan önce bilmesi gereken bir takım detaylar bulunuyor. Kendi tişörtlerinizi üretebileceğiniz gibi perakendecilerle anlaşabilir veya dropshipping ile tişört satışları yapabilirsiniz.

Bu rehberimizde tişört tasarımları oluşturmaktan, satış kanalı oluşturmaya ve işin başlangıç sürecinde bilmeniz gereken detayları ele alacağız.

Başlangıç

Başlangıçta bilmeniz gereken birkaç kritik nokta bulunuyor. Bir sonraki aşamaya geçmeden önce bu önemli noktaların üzerinden geçmeniz gerekiyor.

Niş: İnternet üzerinden tişört satışlarda ilk etapta niş bir pazarı hedeflemek, işinizi daha hızlı bir şekilde ayağa kaldırmanızı sağlar. Birçok farklı markanın bu pazarda yer aldığını düşünecek olursak, farklı bir konseptinizin ve duruşunuzun olması; aynı zamanda da niş bir kitleye ulaşmanız, sizi daha çok öne çıkartacaktır.

Tasarım: Tüketicilere daha önce görmedikleri tasarımları sunmanız, markanızın değerini daha da artıracaktır. Başka yerlerde de mevcut olan ve rekabete açık olan tasarımlar, kullanıcıların yeni bir markaya gitmektense bildikleri markaları tercih etmelerine neden olur. Bunun yanı sıra özgün tasarımlarınızın olmaması size marka değeri katmaz. Tshirt tasarlama (tişört tasarlama) bu işi yapacaksanız eğer kilit noktalardan bir tanesi.

Kalite:Tişörtlerinizin kalitesi de bir diğer önemli unsur. Hem kumaş ve malzeme kalitesi hem de t shirt baskı kalitenizin standartları yakalaması ya da bunun üstünde olması gerekir. Kalite standartlarını yakalayamamanız tüketicilerin gözünde marka değerinizi düşürecektir. Bu da sadık müşteri kitleleri oluşturmanızı bir hayli zorlaştırır.

Marka değeri: Bir marka değeri oluşturmanız, işinizin sürekliliğini korumak için bir hayli önemlidir. Doğru nişi hedeflemeniz, özgün tasarımlar ortaya koymanız ve standartların üstünde bir kalitenizin olması marka değerinizi önemli şekilde artıracaktır. Bunları sağlayamamak pazardaki herhangi bir oyuncu olmanıza neden olabilir. Bu da marka değeri yaratmanızı bir hayli zorlaştırır.

Tshirt baskilarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kendi tişörtlerinizi üretmek için kullanabileceğiniz birçok farklı araç bulunuyor. Bu teknikleri kullanarak kendi üretimlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Film baskıcılığı

“internetten

Eski bir yöntem olmasıyla beraber, yaygın bir şekilde kullanılan tshirt baski yöntemlerinden biridir. Artılarının yanı sıra bir takım eksileri de bulunmaktadır.

Olumlu tarafları:

  • Toptan üretimler için maliyetleri düşürür.
  • Kaliteli ve uzun süre kalitesini koruyan tisort baskiları yapılabilir.

Olumsuz tarafları:

  • Çok fazla renk seçeneğinin kullanımı sırasında maliyetler artabilir.
  • Karmaşık tasarımların basılarının yapılması zordur, basit ve sade tişört baskı tasarlamak için daha idealdir.
  • Isı transferi

    “İnternet

    Isı transferi metodu da uzun süredir kullanılan bir yöntem ve farklı çeşitleri bulunuyor. Direct to Garment ya da Film baskılığı kadar etkili olmasa da bu yöntemi de kendi baskılarınızda kullanabilirsiniz.

    Olumlu tarafları:

    • Yazıcı üzerinden çıktı aldığınız tasarımları ısı transferi yöntemiyle tişörtlerinize basabilirsiniz.
    • Böylelikle kişiye özel tişört tasarımları hazırlayarak, ürünlerinizi kişiselleştirme imkanı sunabilirsiniz.

    Olumsuz tarafları:

    • Baskı kalitesi düşüktür ve dayanıklılığı daha azdır.
    • Isı transferi cihazlarının maliyetleri değişkenlik göstermektedir ve toplu üretim için birden fazla cihaza ihtiyacınız olabilir.
    • Ürünleri kişiselleştirme çalışmalarınız baskı süreçlerini uzatabilir ve toplu üretim yapmanızı engelleyebilir.

    Direct to Garment (DTG)

    “İnternet

    Tişört baskı yaptırmada en etkili çözümleri sunan yöntemlerden biri de Direct to Garment (DTG) yöntemidir. Mürekkep baskı yazıcıları sayesinde karmaşık ve çok renkli tasarımları tişörtlerinize basabilirsiniz. Film baskıcılığı ile benzer bir kalitede üretim yapmanız bu yöntemle mümkündür. Başlangıç için herhangi bir çalışma yapmanız gerekmez, sadece bu baskı yazıcısı için yatırım yapmanız gerekir.

    Olumlu tarafları:

    • Sınırsız renk alternatifi oluşturma
    • Karmaşık ve çok katmanlı tasarımların baskısının yapılması
    • Az sayıda baskı ve kişiye özel tasarımlar için uygundur

    Olumsuz tarafları:

    • Toplu basımlar için çok verimli değildir.
    • Toplu basımlarda maliyetlerinizi düşürmez.

    Kendi tasarımınızı oluşturmak

    Baskı kalitesi ve üretim aşaması haricinde tasarımlarınız da bir diğer önemli kriterdir. Hedef kitlenizin en çok değer vereceği alanlardan biri de tasarımlarınız olacaktır. Grafik tasarım konusunda deneyiminiz varsa kendi tasarımlarınızı oluşturabilirsiniz. Ancak bu konuda deneyiminiz yoksa farklı yollara başvurmanız gerekecektir.

    Bir tasarımcıyla çalışmak: Bir grafik tasarımcıyla anlaşarak, tişört baskılarınız için bu kişiden özgün tasarımlar oluşturmasını isteyebilirsiniz.

    Tişört tasarlama platformlarından yararlanabilirsiniz: İnternet üzerinde birçok farklı tasarım platformu bulunuyor. Bu platformlar üzerinden tişörtleriniz için tasarımları satın alarak, basım işlemlerinizi yapabilirsiniz. Ancak tasarımcılar bu ürünleri farklı markalara da satabilecekleri için özgün tişört baskıları yani özgün tasarımlarınız olmayabilir.

    İnternet üzerinden tshirt satmak için E-ticaret sitesi kurmak

    Ürün baskı sistemlerinizi seçip, tasarımlarınızı oluşturduktan sonra artık e-ticaret sitenizi kurmaya başlayabilirsiniz. Doğru ve stabil bir altyapınızın olması, internet üzerindeki faaliyetlerinizde sizi ileriye taşıyacaktır. Ürün kaliteniz ne kadar iyi, tasarımlarınız ne kadar özgün olursa olsun sağlam bir altyapınız olmadığında müşterilerinize iyi bir hizmet sunamazsınız. Bu sebeple internet üzerinden tshirt satmak için iyi bir e-ticaret alt yapısına ihtiyacınız vardır.

    IdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, kendi işinize özel çözümlere ulaşabilir ve 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

    İnternet üzerinden satış yapmak için bilmeniz gerekenleri de Daha önceki rehberlerimizde “E-ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?” isimli bir rehber yayınlamıştık ve e-ticaret sitesi kurmak için ihtiyacınız olan bilgilere bu yazımızdan ulaşabilirsiniz.

    İnternet üzerinden tişört satmak ile ilgili son olarak

    Ürünlerinize karar verip, e-ticaret sitenizin altyapısını oluşturduktan sonra, aslında e-ticaret hayatınızın daha yeni başladığını söylemek yanlış olmayacaktır. Sitenizi kurduktan sonra dijital pazarlama çalışmalarıyla marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Bunun yanı sıra depo yönetimi, müşteri desteği gibi konularda da bilgilenerek, müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalar da yapmanız gerekir.

    İnternetten tişört satmak için tek başına bir e-ticaret sitenizin olması yeterli değildir; arka planda bu siteyi destekleyecek çalışmalar yapmanız gerekir. E-ticaret ile ilgili rehberler okumak ve bu konuda bilgilenmek, çalışmalarınızı daha iyi bir şekilde yapmanızı sağlar. İdeasoft Blog üzerinde günlük olarak yayınladığımız e-ticaret rehberleriyle farklı konularda bilgi sahibi olabilirsiniz.

    Online pazaryerlerinde yer alarak satışlarınızı ve cironuzu katlayın!

    Kendi e-ticaret siteniz haricinde online pazar yerlerinde de satış yapabilirsiniz. Online pazar yerleri, birçok satıcının bir arada yer aldığı ve ürünlerini üçüncü parti bir platform üzerinden satış yaptıkları mecralardır. Bu platformların kendi tüketici kitleleri bulunur ve siz de burada mağaza açarak bu kitlelere ulaşabilirsiniz. Kendi e ticaret sitenizi kurma ve online pazar yerlerinde mağaza açma ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

    Artık kendi t shirt’ünüzü yapıp tişört satışı yapabilir, evde tişört tasarımı yapıp tasarımlarınızı satmak için doğru t short baski makinasını alabilirsiniz. Baskı t shirt tasarımı nasıl yapılır yani tişörte baskı nasıl yapılır, t shirt baskı yapma, resimli tişört baskısı vb özetle tişört nasıl yapılır yani tişört yapma ve internet üzerinden tshirt satmak konularında bilgi sahibi oldunuz. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap.xml Nedir? İnternet sitelerinin arama motoru botları tarafından daha iyi taranabilmesi ve dizine eklenerek aramalarda listelenmesi için oluşturulan dosya, sitemap (site haritası) olarak adlandırılmaktadır. Bu haritalar, xml...
12 Temmuz 2021
Markethinkers
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan