İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler

22 Kasım 2017
Sinan Oypan

İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı yaparken dikkat edilmesi gerekenler özetle kendi tişörtünüzü yapıp internetten tişört satmak ile ilgili merak ettikleriniz bu yazıda.

İnternet üzerinden tişört satmak

İnternet üzerinden tişört satmak isteyen girişimcilerin, bu işe başlamadan önce bilmesi gereken bir takım detaylar bulunuyor. Kendi tişörtlerinizi üretebileceğiniz gibi perakendecilerle anlaşabilir veya dropshipping ile tişört satışları yapabilirsiniz.

Bu rehberimizde tişört tasarımları oluşturmaktan, satış kanalı oluşturmaya ve işin başlangıç sürecinde bilmeniz gereken detayları ele alacağız.

Başlangıç

Başlangıçta bilmeniz gereken birkaç kritik nokta bulunuyor. Bir sonraki aşamaya geçmeden önce bu önemli noktaların üzerinden geçmeniz gerekiyor.

Niş: İnternet üzerinden tişört satışlarda ilk etapta niş bir pazarı hedeflemek, işinizi daha hızlı bir şekilde ayağa kaldırmanızı sağlar. Birçok farklı markanın bu pazarda yer aldığını düşünecek olursak, farklı bir konseptinizin ve duruşunuzun olması; aynı zamanda da niş bir kitleye ulaşmanız, sizi daha çok öne çıkartacaktır.

Tasarım: Tüketicilere daha önce görmedikleri tasarımları sunmanız, markanızın değerini daha da artıracaktır. Başka yerlerde de mevcut olan ve rekabete açık olan tasarımlar, kullanıcıların yeni bir markaya gitmektense bildikleri markaları tercih etmelerine neden olur. Bunun yanı sıra özgün tasarımlarınızın olmaması size marka değeri katmaz. Tshirt tasarlama (tişört tasarlama) bu işi yapacaksanız eğer kilit noktalardan bir tanesi.

Kalite:Tişörtlerinizin kalitesi de bir diğer önemli unsur. Hem kumaş ve malzeme kalitesi hem de t shirt baskı kalitenizin standartları yakalaması ya da bunun üstünde olması gerekir. Kalite standartlarını yakalayamamanız tüketicilerin gözünde marka değerinizi düşürecektir. Bu da sadık müşteri kitleleri oluşturmanızı bir hayli zorlaştırır.

Marka değeri: Bir marka değeri oluşturmanız, işinizin sürekliliğini korumak için bir hayli önemlidir. Doğru nişi hedeflemeniz, özgün tasarımlar ortaya koymanız ve standartların üstünde bir kalitenizin olması marka değerinizi önemli şekilde artıracaktır. Bunları sağlayamamak pazardaki herhangi bir oyuncu olmanıza neden olabilir. Bu da marka değeri yaratmanızı bir hayli zorlaştırır.

Tshirt baskilarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kendi tişörtlerinizi üretmek için kullanabileceğiniz birçok farklı araç bulunuyor. Bu teknikleri kullanarak kendi üretimlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Film baskıcılığı

“internetten

Eski bir yöntem olmasıyla beraber, yaygın bir şekilde kullanılan tshirt baski yöntemlerinden biridir. Artılarının yanı sıra bir takım eksileri de bulunmaktadır.

Olumlu tarafları:

  • Toptan üretimler için maliyetleri düşürür.
  • Kaliteli ve uzun süre kalitesini koruyan tisort baskiları yapılabilir.

Olumsuz tarafları:

  • Çok fazla renk seçeneğinin kullanımı sırasında maliyetler artabilir.
  • Karmaşık tasarımların basılarının yapılması zordur, basit ve sade tişört baskı tasarlamak için daha idealdir.
  • Isı transferi

    “İnternet

    Isı transferi metodu da uzun süredir kullanılan bir yöntem ve farklı çeşitleri bulunuyor. Direct to Garment ya da Film baskılığı kadar etkili olmasa da bu yöntemi de kendi baskılarınızda kullanabilirsiniz.

    Olumlu tarafları:

    • Yazıcı üzerinden çıktı aldığınız tasarımları ısı transferi yöntemiyle tişörtlerinize basabilirsiniz.
    • Böylelikle kişiye özel tişört tasarımları hazırlayarak, ürünlerinizi kişiselleştirme imkanı sunabilirsiniz.

    Olumsuz tarafları:

    • Baskı kalitesi düşüktür ve dayanıklılığı daha azdır.
    • Isı transferi cihazlarının maliyetleri değişkenlik göstermektedir ve toplu üretim için birden fazla cihaza ihtiyacınız olabilir.
    • Ürünleri kişiselleştirme çalışmalarınız baskı süreçlerini uzatabilir ve toplu üretim yapmanızı engelleyebilir.

    Direct to Garment (DTG)

    “İnternet

    Tişört baskı yaptırmada en etkili çözümleri sunan yöntemlerden biri de Direct to Garment (DTG) yöntemidir. Mürekkep baskı yazıcıları sayesinde karmaşık ve çok renkli tasarımları tişörtlerinize basabilirsiniz. Film baskıcılığı ile benzer bir kalitede üretim yapmanız bu yöntemle mümkündür. Başlangıç için herhangi bir çalışma yapmanız gerekmez, sadece bu baskı yazıcısı için yatırım yapmanız gerekir.

    Olumlu tarafları:

    • Sınırsız renk alternatifi oluşturma
    • Karmaşık ve çok katmanlı tasarımların baskısının yapılması
    • Az sayıda baskı ve kişiye özel tasarımlar için uygundur

    Olumsuz tarafları:

    • Toplu basımlar için çok verimli değildir.
    • Toplu basımlarda maliyetlerinizi düşürmez.

    Kendi tasarımınızı oluşturmak

    Baskı kalitesi ve üretim aşaması haricinde tasarımlarınız da bir diğer önemli kriterdir. Hedef kitlenizin en çok değer vereceği alanlardan biri de tasarımlarınız olacaktır. Grafik tasarım konusunda deneyiminiz varsa kendi tasarımlarınızı oluşturabilirsiniz. Ancak bu konuda deneyiminiz yoksa farklı yollara başvurmanız gerekecektir.

    Bir tasarımcıyla çalışmak: Bir grafik tasarımcıyla anlaşarak, tişört baskılarınız için bu kişiden özgün tasarımlar oluşturmasını isteyebilirsiniz.

    Tişört tasarlama platformlarından yararlanabilirsiniz: İnternet üzerinde birçok farklı tasarım platformu bulunuyor. Bu platformlar üzerinden tişörtleriniz için tasarımları satın alarak, basım işlemlerinizi yapabilirsiniz. Ancak tasarımcılar bu ürünleri farklı markalara da satabilecekleri için özgün tişört baskıları yani özgün tasarımlarınız olmayabilir. Aşağıda yararlanabileceğiniz bazı kaynakları listeliyoruz.

    İnternet üzerinden tshirt satmak için E-ticaret sitesi kurmak

    Ürün baskı sistemlerinizi seçip, tasarımlarınızı oluşturduktan sonra artık e-ticaret sitenizi kurmaya başlayabilirsiniz. Doğru ve stabil bir altyapınızın olması, internet üzerindeki faaliyetlerinizde sizi ileriye taşıyacaktır. Ürün kaliteniz ne kadar iyi, tasarımlarınız ne kadar özgün olursa olsun sağlam bir altyapınız olmadığında müşterilerinize iyi bir hizmet sunamazsınız. Bu sebeple internet üzerinden tshirt satmak için iyi bir e-ticaret alt yapısına ihtiyacınız vardır.

    İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, kendi işinize özel çözümlere ulaşabilir ve 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

    İnternet üzerinden satış yapmak için bilmeniz gerekenleri de Daha önceki rehberlerimizde “E-ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?” isimli bir rehber yayınlamıştık ve e-ticaret sitesi kurmak için ihtiyacınız olan bilgilere bu yazımızdan ulaşabilirsiniz.

    İnternet üzerinden tişört satmak ile ilgili son olarak

    Ürünlerinize karar verip, e-ticaret sitenizin altyapısını oluşturduktan sonra, aslında e-ticaret hayatınızın daha yeni başladığını söylemek yanlış olmayacaktır. Sitenizi kurduktan sonra dijital pazarlama çalışmalarıyla marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Bunun yanı sıra depo yönetimi, müşteri desteği gibi konularda da bilgilenerek, müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalar da yapmanız gerekir.

    İnternetten tişört satmak için tek başına bir e-ticaret sitenizin olması yeterli değildir; arka planda bu siteyi destekleyecek çalışmalar yapmanız gerekir. E-ticaret ile ilgili rehberler okumak ve bu konuda bilgilenmek, çalışmalarınızı daha iyi bir şekilde yapmanızı sağlar. İdeasoft Blog üzerinde günlük olarak yayınladığımız e-ticaret rehberleriyle farklı konularda bilgi sahibi olabilirsiniz.

    Online pazaryerlerinde yer alarak satışlarınızı ve cironuzu katlayın!

    Kendi e-ticaret siteniz haricinde online pazar yerlerinde de satış yapabilirsiniz. Online pazar yerleri, birçok satıcının bir arada yer aldığı ve ürünlerini üçüncü parti bir platform üzerinden satış yaptıkları mecralardır. Bu platformların kendi tüketici kitleleri bulunur ve siz de burada mağaza açarak bu kitlelere ulaşabilirsiniz. Kendi e ticaret sitenizi kurma ve online pazar yerlerinde mağaza açma ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

    Artık kendi t shirt’ünüzü yapıp tişört satışı yapabilir, evde tişört tasarımı yapıp tasarımlarınızı satmak için doğru t short baski makinasını alabilirsiniz. Baskı t shirt tasarımı nasıl yapılır yani tişörte baskı nasıl yapılır, t shirt baskı yapma, resimli tişört baskısı vb özetle tişört nasıl yapılır yani tişört yapma ve internet üzerinden tshirt satmak konularında bilgi sahibi oldunuz. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan