İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?

10 Şubat 2022
Markethinkers
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?

Bugün dünyanın en büyük şirketlerinden biri olarak kabul edilen, online alışveriş deyince akla gelen ilk isim belki de Amazon. Fakat Amazon ile ilgili zaman zaman unutulan bir gerçek var. O da, bu sitenin 1994 yılında kurulduğunda sadece kitap satışı yapan bir mecra olması. E-ticaret devinin kurulma şekli ve devamında geldiği nokta üzerinden online kitap satışının potansiyeli üzerinden bir çıkarım yapmanın yüzde yüz doğru olacağı söylenemez. Ama internetten kitap satışının, konuya tüketiciler tarafından yaklaşırsak da almanın, artık genel olarak kabul görmüş olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Güncel veriler de bu yönelimi destekler nitelikte. Türkiye Yayıncılar Birliği’nin 2020 Yılı Kitap Pazarı Raporu’nda yer alan rakamlara göre online kitap alışverişlerinin pazar payı ciddi bir yükseliş trendinde. Hâl böyleyken girişimcilerin kafasında “İnternetten kitap satışı nasıl yapılır?” gibi soruların belirmesi kaçınılmaz.. 

İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? 

Amazon örneğinden de görebileceğimiz gibi e-ticaret ve kitap sektörü uzun bir süredir dirsek temasındadır. Bu durum, kitabın internetten en çok satılan ürün gruplarından biri hâline gelmesinde etkili olmuştur. Son dönemde, başta kâğıt maliyetlerindeki artış olmak üzere, pek çok etken doğrultusunda kitap fiyatlarındaki artış göze çarpar. Buna bağlı olarak tüketiciler de kitap alışverişlerini daha avantajlı fiyatlar sunan online mecralar üzerinden yapmaya başlamıştır. İnternetten kitap satışı yapmak için kolları sıvayan kişi ya da kuruluşlar, bu noktada devreye girer.

Kitaplar, yayınevleri tarafından piyasaya sürülür. Bu süreç, kendi içinde birkaç farklı aşama sonunda gerçekleşir. Kabaca bahsetmek gerekirse; öncelikle yazar ve yayınevi anlaşır. Yazarın kaleme aldığı metinler editörlerce elden geçirilip yayına hazırlanır. Ardından kitabın dizgi ve kapak tasarımı gibi görsel unsurları tamamlanır. Son olarak da anlaşılan matbaada basımı yapılan kitaplar, artık satışa sunulmaya hazır hâle gelir. Her ne kadar günümüzde pek çok yayınevinin kendi fiziksel mağazaları ve online satış siteleri varsa da, söz konusu mecralar ticari açıdan yeterli değildir. Bu işletmeler, kitaplarını daha çok müşteri ile buluşturmak için başka alanlara ihtiyaç duyar. Online kitap satış siteleri de bu alanlar arasında yer alır.

Bu açıdan bakıldığında internetten kitap satışı yapan platformların aslında birer aracı kurum olduğu söylenebilir. Yani bu siteler, okur ile kitabı yayına hazırlayıp piyasaya süren işletlemeler arasından bir köprü görevi görür. İş planlarında kitapların basılması ya da üretilmesi gibi basamaklar bulunmaz. Doğrudan piyasaya sürülmüş ya da sürülmeye hazır hâldeki kitapların satışını gerçekleştirir.

E-ticaretle uğraşmak, önemli kararlar almayı gerektirir. Bu konuda öncelikle internetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler konulu içeriğimize göz atmanızı öneririz. Hangi alanda çalışacağına karar verdiyseniz ve internetten kitap satışı yapmak istiyorsanız web sitenizi kurmanın yanında ilk yapmanız gereken yayınevleri ile anlaşmaktır. Kitapları tedarik etmek için doğrudan yayınevleri ile temas kurmanın yanında bu alanda faaliyet gösteren tedarikçilerle de çalışabilirsiniz. Bu anlaşmaları tamamlamanızın ardından satacağınız kitapları deponuzda stoklayabilir, gelen siparişler doğrultusunda müşterilere gönderimini buradan yapabilirsiniz. Kargo firmaları ile anlaşma yapmanız gönderimleri daha uygun fiyatlarlarla gerçekleştirmenizin önünü açar. Bilindiği üzere müşteriler, mümkün olduğunca düşük kargo ücreti ödeme eğilimindedir. Dolayısıyla düzenli olarak internetten kitap satışı yapmak için en uygun şartları sunan kargo şirketi ya da şirketleri ile sözleşme yapmanız neredeyse bir zorunluluk hâlini almıştır.

Kitap satışlarını kendi sitenizden yapabileceğiniz gibi bunun için sanal pazaryeri platformlarını da kullanabilirsiniz. Bu platformlar, sahip oldukları geniş kullanıcı kitlesi sayesinde daha çok kişiye ulaşmanıza yardımcı olur. Buradan hareketle iki satış kanalının aynı anda, birlikte kullanıldığı bir model, en ideal yöntem olarak gösterilebilir.

Buraya kadar bahsettiklerimiz fiziksel, basılı kitaplara yönelikti. Bunun yanında son dönemde e-kitaplar da yaygınlaşmaktadır. E-kitaplar, satın alan kişiler tarafından indirilebilen, bunun için geliştirilmiş özel cihazlarda ya da akıllı telefon ve bilgisayar gibi yaygın kullanılan elektronik ürünlerde okunabilen kitaplardır. Doğası gereği depolama maliyeti gibi giderleri neredeyse sıfırlayan bu formata yönelmek de internetten kitap satışı yapmak isteyenlerin değerlendirebileceği bir yoldur. Kâğıt gerekliliğini ortadan kaldıran, bu sayede hem daha hesaplı hem de doğaya daha duyarlı olan e-kitaplara yönelik ilgilinin daha da artacağını öngörmek çok da zor değil. Dolayısıyla bu tür ürünleri satarak rakipleriniz arasında fark yaratmanıza ve çağın gerekliliklerini kavramış bir marka imajı oluşturmanıza da yardımcı olabilir.

İnternetten Kitap Satışı Yapmanın Faydaları Nelerdir?

İnternet üzerinden kitap satmak, ilk bakışta gayet avantajlı bir iş modeli olarak görünebilir. 

Fakat yine de etraflıca düşmeden bu yönde bir karar vermek hedeflediğinizi satış rakamlarına ulaşmanızı zorlaştırabilir. Karar vermeden önce bu modelin artılarını detaylı şekilde gözden geçirmek avantajınıza olacaktır. Peki internetten kitap satışı yapmanın ne gibi faydaları vardır?

  • Müşteriler, alacakları kitaba karar vermeden önce akıllarındaki alternatifleri incelemek isterler. Bunu fiziksel mağazalarda yapmak hem zor olabilir hem de çok zaman gerektirir. İnternetten kitap satışı yaparak, müşterilerin okuyacakları kitaba ev ortamında, kolayca karar vermelerini sağlarsınız.
  • Kitaplardan örnek sayfalar yükleyerek müşterilerin içeriğine göz atmasını kolaylaştırabilirsiniz.
  • Kitap, kolay kargolanabilen bir üründür. Dolayısıyla paketlemeye özen gösterdiğiniz sürece kargo süreçlerinde sorun yaşama ihtimaliniz oldukça düşüktür.
  • Kitaplar; beden, renk, son kullanma tarihi gibi detaylarla ilgisi olmayan bir ürün grubudur. Müşterinin teslim aldığı kitaptan memnun olmaması, buna bağlı olarak hayal kırıklığı yaşaması zordur. Bu da sipariş iadelerinin son derece düşük miktarda kalmasını sağlar. Bu da kârlılığınızı artırırken iş gücü ve zaman kaybı yaşamanızı önler.
  • Büyük şehirler dışındaki kentlerde yaşayan kişilerin, istedikleri kitaplara ulaşması zor olabilir. Ürün çeşitliliğinizi geniş tutarak bu şehirlere yapacağınız satış miktarlarını ciddi ölçüde artırabilirsiniz.
  • Geniş ürün çeşitliği ile herkese hitap edeceğiniz bir yapı kurabileceğiniz gibi akademik yayınlar, çizgi romanlar gibi daha özel kitap çeşitlerine yönelerek güçlü bir marka imajı yaratabilirsiniz.
  • Kitaplar, uygun koşullarda saklandığı sürece raf ömrü tükenmeyen ürünlerdir. Tedarik edildikten çok uzun bir süre sonra dahi satışı yapılabilir. Hatta baskısı tükenmiş eski kitaplar, kimi okuyuculardan daha da fazla rağbet görür. Bu da kitapların, stoklarınızda beklerken değer kaybetmeyecek, tam aksine zaman içinde kıymetlenebilecek ürünler olduğu anlamına gelir.

Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?

İnternetten kitap satmak için genel hatlarıyla iki yöntem izlenebilir. Söz konusu ilki yukarıda da bahsettiğimiz standart e-ticaret yöntemidir. Buna göre satış yapacak olan işletme, kitapları önceden tedarik eder ve satışını açmış olduğunu internet sitesinden ya da sanal pazaryeri mağazası üzerinden satar. Özellikle geniş bir ürün çeşitliliği sunmak isteyen satıcıların, bu yöntemi tercih edeceklerse ciddi bir depolama maliyetine katlanmaları gerekir. Zira boyutları itibarı ile kitapların depolanması için büyük alanlara ihtiyaç duyulur.

Diğer yöntem ise stoksuz e-ticaret, global ismi ile dropshipping’dir. Bu yöntemde internetten kitap satışı işletmeler, stok tutmak yerine tedarikçi firmalarla anlaşır. Alınan siparişler doğrudan tedarikçiye iletilir. Ürünün müşteriye gönderimi de yine tedarikçinin sorumluluğundadır. Yapılan anlaşma uyarınca tedarikçi firmalara ödeme, satış komisyonu üzerinden ya da kitap başına sabit ücret şeklinde yapılabilir. Depolama maliyetlerini sıfırlaması ile öne çıkan stoksuz e-ticaret, markalaşma sürecini zorlaştırması ve ürün gönderimlerinin başka bir kuruluş tarafından denetimsiz şekilde yapılması gibi dezavantajlar getirir. Dolayısıyla bu modeli uygulamayı düşünüyorsanız tedarikçi seçim sürecinde özenli olmanız ve mümkünse birden fazla tedarikçiyle çalışmanız gerekir.

İnternet Üzerinden Kitap Satışı Yaparken İzlenecek Adımlar Nelerdir?

İnternetten kitap satışı yapmak yönünde karar vermek, ticari faaliyetlerinize hemen başlayabileceğiniz anlamına gelmez. Detaylı şekilde hazırlanmış bir iş planı dâhilinde bazı adımları takip ederek daha bütünlüklü, ayakları yere sağlam basan bir yapı kurabilirsiniz. Online kitap satışı yaparken izlemeniz gereken adımları şu şekilde sıralayabiliriz:

Hedef Kitleyi Belirlemek

Kitap, çok geniş, farkı türlere ayrılabilecek bir kavramdır. Akademik yayınlar da, romanlar da, ders kitapları da bu başlığın altında yer alır. Bu türlerin hepsine ürün yelpazesinde yer vermek, özellikle başlangıç aşamasında ciddi anlamda zorlayıcı olabilir. Bu konudaki kararsızlığınızı gidermenin en doğru yolu, öncelikle hedef kitlenizi belirlemenizdir. Hangi kitleye ulaşmayı hedeflediğinizi belirlediğiniz andan itibaren, ne tür kitaplar satacağınız da büyük ölçüde belirlenmiş olur. Benzer şekilde sitenizin ismi, tasarımı, görsel dili ya da kullanacağınız sloganlar da hedef kitlenize hitap edecek şekilde seçilmelidir. Dolayısıyla internetten kitap satışı yapmak için hazırlıklara başlamadan önce, ilk etapta hedef kitlenin seçilmesi gerekir.

Rakip Firmaları İncelemek

Hedef kitlenizi belirlediğiniz anda karşınıza aynı gruba ulaşmayı hedefleyen rakipleriniz çıkar. Onların faaliyetlerini, çalışma şekillerini, pazarlama stratejilerini, sosyal medya hesaplarını, ürün yelpazelerini, internet sitelerini incelemek sizin için bir yol haritası ortaya çıkarır. Böylelikle atmanız ve atmamanız gereken adımları daha net şekilde görebilir, kararlarınızı bu doğrultuda alabilirsiniz. Yaptığınız bu inceleme, aynı zamanda pazarda fark yaratabileceğiniz noktaları belirlemeniz açısından da son derece işlevseldir. Rakiplerinizi gözetmeden attığınız her adım, zaman içinde akıntıya karşı attığınız birer kulaca dönüşme potansiyeli taşır. 

E-Ticaret Sitesi Yaratmak 

Hedef kitlenizi belirleyip rekabet edeceğiniz firmaları incelemenizin ardından e-ticaret sitenizi kurmak için somut girişimlerde bulunabilirsiniz. Bu noktada e-ticaret sitesi kurma rehberi aklınızdaki pek çok sorun yanıtını size verir. Fakat online kitap satışı yapan siteler, pek çok açıdan standart alışveriş platformlarından ayrılır. Yazar ya da yayınevi filtresi, kitap puanlama modülü, okuyucu yorumları gibi özelliklere sahip olmalıdır. Bunun yanında yazar ismi, sayfa sayısı, basım yılı gibi bilgiler de ürün açıklamalarında mutlaka yer almalıdır. Yani kuracağınız e-ticaret sitesinin “internetten kitap siparişi nasıl yapılır” diye düşünen bir kullanıcının, tüm sorularına cevap vermesi ve ihtiyacı olan bilgileri sağlaması gerekir. Bu bilgileri sitenizde bulamayan müşteriler, arayışlarını başka mecralara kaydırabilir. Devamında da aradıkları kitabı, bilgilere ulaşabildikleri mecradan satın almayı tercih etmeleri sürpriz olmaz. Hâl böyleyken sattığınız ürünlere dair detayları bilgileri içeren, kullanışlı ve pratik arayüze sahip bir kitap satış sitesi kurmanızın, satış rakamlarınızı olumlu şekilde etkileyeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz. 

Reklam Yapmak

Sadece online kitap satış sitesi kurmak, kısa vadede hedeflediğiniz kâr miktarlarına ulaşacağınızı garanti etmez. Zira internette kitap satışı yapan birçok site vardır ve bu yoğun rekabet ortamında potansiyel müşterilerinize ulaşabilmeniz için reklam çalışmaları yürütmeniz gerekir. Bu amaçla Google ve sosyal medya reklamlarını tercih edebilirsiniz. Ayrıca sosyal medyada daha fazla kullanıcının dikkatini çekebilmek adına yarışmalar yapmak, çekilişler düzenlemek de internet alanındaki etki alanınızı artırmanız için etkili yöntemler arasında gösterilebilir. 

Müşteri Deneyimlerine, Şikayetlerine Dikkat Etmek

Alışveriş alışkanlıklarının internet ortamına kaymasıyla müşteriler, her zamankinden daha çok söz sahibi durumuna gelmiştir. Artık gerek alışverişten önce gerekse sonra satıcılarla kolaylıkla iletişime geçebilir durumdadırlar. Benzer şekilde yapılan alışverişlerde yaşanan olumsuz tecrübeler, sosyal medya kanallarında sıklıkla paylaşılmaktadır. Bu süreçleri en iyi şekilde kontrol etmek ve tüm e-ticaret operasyonunu iyileştirmek için müşterilerin fikir ve şikayetlerine özen göstermek gerekir. Böylece fikirlerinin karşılık bulduğunu hisseden kullanıcıların sitenize yönelik sadakat geliştirmesi sağlanırken eksikler de en kolay şekilde tespit edilebilir. Unutmamak gerekir ki alışveriş süreçlerinde karar verici konumunda olan müşteriler, dijital çağda sitenize dair olumlu ya da olumsuz kanı oluşturulmasında çok etkilidir. Bu nedenle onların öneri ve şikayetlerine dikkat etmeniz büyük önem taşır.

İnternet Üzerinden Kitap Satışı Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

İnternetten kitap satışı yaparken kimi spesifik noktalara ekstra özen gösterilerek hem satış rakamları yukarı çekilebilir hem de mevcut kaynaklar daha verimli kullanılabilir. Dikkat edilmesi gereken bu konuları aşağıdaki gibi açabiliriz.

Her Yayıneviyle Anlaşma Yapılmalı mı?

Her yayınevi ile anlaşmak, online kitap satışı yapan siteler için bir zorunluluk değildir. Farklı kitap türlerini kapsayan geniş bir ürün gamı yaratmak için tercihen bu yola gidilebilir. Ama bu denli kapsamlı bir site yaratmak için ciddi bir yatırım yapmanın gerektiğini da rahatlıkla söyleyebiliriz. Diğer bir alternatif ise sadece belirli alanlara yönelik yayınevlerinin, sitenin genel politikasına uyan kitaplarını satışa sunmaktır. Bu şekilde belirli hedef kitlelere yönelmek, onların ilgisini çekebilmek daha kolay hâle gelebilir. Örneğin sadece çizgi romanlara odaklanan bir site ile bu tür yayınlara ilgi duyan grubun ilgisini çekmek ve alışveriş yaparken tercih edecekleri ilk adres olmak çok daha olasıdır. Bu örnek, ders ya da sınavlara hazırlık kitapları için de geçerlidir.

Anlaşılacak yayınevlerinin yanında, kullanıcıların aradıklarını bulmalarını kolaylaştıracak kimi özellik ve içeriklere yer vermek de büyük önem taşır. Kitaplara yönelik yorumlar, en çok satanlar listesi ve zaman zaman düzenlenen kampanyalarla kullanıcıların sitenize yönelik ilgisini artırabilirsiniz.

Kitap Satışının Yanında Neler Yapılabilir?

Fiziksel bir mağazada hizmet veren bir kitapçı düşünün. Orada satılan tek ürün kitap değildir. Buralarda kırtasiye ve hobi malzemeleri ya da hediyelik eşyalar gibi ürünlere de yer verilir. Siz de internetten kitap satışı yaptığınız siteye bu tür ürünler ekleyerek daha fazla kişiye ulaşabilir, müşterilerin sepetlerine ekledikleri ürün çeşitliliğini artırabilirsiniz.

İnternet Üzerinden Kitap Satışı Yaparken Nasıl Güven Oluşturulur?

Kitap satışı yapacağınız sitenin güvenilirliğini iki farklı açıdan sağlamanız gerekir. Sattığınız kitapların kalitesine yönelik güven oluşturmak bunların ilkidir. Saygın, bilinen yayınevlerinin kitaplarına yer vermek, müşterilerin bu konudaki endişelerini gidermenize yardımcı olur. Sitenizden yaptığı alışverişten memnun olan kişilerin bu yöndeki görüşlerini, gerek sosyal medyada gerekse sitenizde paylaşmalarını teşvik etmek de bu açıdan oldukça işlevseldir.

Ödeme güvenliği de dikkat etmeniz gereken diğer bir konudur. Sitenizde kullandığınız ödeme sistemlerine dair detaylı bilgiler sunmanız, güvenlik sertifikalarının görsellerine yer vermeniz müşterileriniz tereddütlerini ortadan kaldırmak adına atabileceğiniz adımlar olarak öne çıkar.

İnternet Üzerinden Kitap Satışlarında Kullanacağınız Ödeme Yöntemleri Nelerdir?

Günümüzde alışveriş sitelerinde kullanılabilecek birçok ödeme yöntemi mevcuttur. Türkiye’nin lider e-ticaret altyapısı sağlayıcısı IdeaSoft, tüm ödeme yöntemlerini desteklemesi ile bu konuda elinizi ciddi anlamda güçlendirir. İnternetten kitap satışı yaparken kullanabileceğiniz başlıca ödeme yöntemleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Kredi ve banka kartı (3D secure destekli)
  • Havale / EFT
  • Kapıda ödeme
  • Iyzico, iPara, PayTrek, HepsiPay gibi, örneklerini arttırabileceğimiz alternatif ödeme yöntemleri
  • Sanal kartlar

Ödeme Seçeneğinin Fazla Olması Önemli midir?

E-ticaret sitenizde mümkün olduğunca fazla ödeme seçeneğine imkân tanımanız, daha fazla müşteriye ulaşmanız açısından büyük önem taşır. Kredi kartı, en çok kullanılan yöntem olsa da farklı profillere sahip kullanıcı grupları, farklı seçeneklere yönelebilir. Alışverişin en son aşaması olan ödemeye geldiğinde tercih ettiği ödeme seçeneğini göremeyen bir kullanıcı, satın alma işlemini tamamlamaktan vazgeçebilir. Bu gibi durumlarla karşılaşmamak adına mümkün olduğunca çok ödeme yöntemine yer vermeniz gerekir.

IdeaSoft Altyapısı ile İnternet Üzerinden Kitap Satışı Yapan Siteler Hangileridir?

IdeaSoft, çok farklı sektörlerde hizmet veren internet sitelerine altyapı desteği sağlayarak çok yönlülüğünü kanıtlamış bir şirket olması ile dikkat çeker. İnternetten kitap satışı yapan pek çok önemli ve saygın site de IdeaSoft’un altyapısını kullanmaktadır. Siz de böyle bir site kurmayı düşünüyorsanız ilgili sayfadan, IdeaSoft’u tercih eden kitap satış mecralarına göz atabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın