İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır

2 Temmuz 2017
IdeaSoft
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır

Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan ebeveynlerin alışverişe ayıracakları zaman oldukça kısıtlı. Bu nedenle çocuklara ve bebeklere yönelik alışverişleri de online olarak yapmayı tercih ediyorlar.

Bu durum da, ürünlerini internet üzerinden satmak isteyen oyuncakçılar için oldukça avantajlı hale geliyor. E-ticaret sitesi aracılığıyla ürünlerinizi satmak, bölgeniz haricindeki hedef kitlenizi yakalamanıza da yardımcı oluyor.

Hem ebeveynlere hem de çocuklara hitap etmek gerekiyor

Oyuncak dükkanı, fizikselde olduğu gibi online ortamda da hem ebeveynlere hem de çocuklara hitap eden bir pazara sahip. Her ne kadar satın almayı büyükler gerçekleştirse de, beğeni konusunda çocukların ilgi alanlarını da takip etmek gerekiyor.

Senenin en bilinen çizgi filmleri ve çocuk programlarında yer alan pek çok karakter ikonlaşarak oyuncak dünyasında yerini alıyor. Bu nedenle programların ve diğer bir deyimle oyuncak modasını da takip etmek gerekiyor.

Ayrıca bebeklik sürecindeki gelişim oyuncakları da ebeveynler tarafından tercih ediliyor. Ürünlerin buna göre belli segmentlere ayrılması kullanıcının doğru ürüne çabuk ulaşmasını sağlıyor.

Ürünleri asıl beğenecek olan hedef kitle çocuklar olduğu için, yapılacak olan her türlü tanıtım ve reklam çalışmasında da onlara hitap etmek ve basit açıklamalarda bulunmak da faydalı oluyor.

Yasalara uygunluğa dikkat edilmeli

İnternetten oyuncak satışı yaparken ürünlerin sağlığa zararlı olmadığına dikkat etmek gerekiyor. Devlet tarafından onaylanmış sağlıklı ürünlerin satışı yapılmalı ve e-ticaret sitenizin açıklama kısmına da sağlığa zararlı bileşenler içermediği özellikle belirtilmeli.

Yine oyuncak üzerinde olabilecek ufak parçalar bulunuyorsa, hangi ürünün hangi yaş aralıklarına hitap ettiği, açıklamada muhakkak yer almalı. Bu durum online mağaza ziyaretçilerinizde güven algısı ve müşteri sadakati oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Özel günlere uygun kampanyalarla satışlarını destekleyebilirsiniz

Online oyuncak satışı oranlarınızı artıracak ve sipariş sayınızda yükseliş görebileceğiniz dönemlere özel kampanyalar yapabilirsiniz. Özellikle doğum günleri, karne günleri, yılbaşı ve bayram gibi insanların birbirlerine hediye aldığı dönemlerde bazı kampanyalar uygulamak satışlarınıza olumlu yansıyacaktır.

Örneğin; kargo bedava kampanyası, belli bir yüzdelik oranda indirim kampanyası, ürün alana bir ürün daha hediye kampanyası gibi ciro durumunuza uygun kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

Bu kampanyalarınızı hem reklamlarınızda belirtmek, hem de üyelerinize duyurusunu yapmak da güzel dönüşümler sağlayacaktır.

Paketleme ve kargolama aşaması özenli olmalı

Oyuncaklar arasında kırılabilir ürünler de bulunacağından ve özellikle de hediye alımlarında ürünlerin zarar görmemesi için paketleme özen gösterilmeli. Kargonun, belirtilen süreyi aşmadan müşteriye ulaşması da müşteride memnuniyet duygusu yaratırken, ürünlerde yaşanan geri iade ihtimalinin de önüne geçecektir.

IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile online oyuncak mağazanızı hemen açmak ve kolaylıkla ürünlerinizi satabilmek için hemen ücretsiz demo internet sitenizi oluşturun. Demo kaydı için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan