İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır

2 Temmuz 2017
IdeaSoft
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır

Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan ebeveynlerin alışverişe ayıracakları zaman oldukça kısıtlı. Bu nedenle çocuklara ve bebeklere yönelik alışverişleri de online olarak yapmayı tercih ediyorlar.

Bu durum da, ürünlerini internet üzerinden satmak isteyen oyuncakçılar için oldukça avantajlı hale geliyor. E-ticaret sitesi aracılığıyla ürünlerinizi satmak, bölgeniz haricindeki hedef kitlenizi yakalamanıza da yardımcı oluyor.

Hem ebeveynlere hem de çocuklara hitap etmek gerekiyor

Oyuncak dükkanı, fizikselde olduğu gibi online ortamda da hem ebeveynlere hem de çocuklara hitap eden bir pazara sahip. Her ne kadar satın almayı büyükler gerçekleştirse de, beğeni konusunda çocukların ilgi alanlarını da takip etmek gerekiyor.

Senenin en bilinen çizgi filmleri ve çocuk programlarında yer alan pek çok karakter ikonlaşarak oyuncak dünyasında yerini alıyor. Bu nedenle programların ve diğer bir deyimle oyuncak modasını da takip etmek gerekiyor.

Ayrıca bebeklik sürecindeki gelişim oyuncakları da ebeveynler tarafından tercih ediliyor. Ürünlerin buna göre belli segmentlere ayrılması kullanıcının doğru ürüne çabuk ulaşmasını sağlıyor.

Ürünleri asıl beğenecek olan hedef kitle çocuklar olduğu için, yapılacak olan her türlü tanıtım ve reklam çalışmasında da onlara hitap etmek ve basit açıklamalarda bulunmak da faydalı oluyor.

Yasalara uygunluğa dikkat edilmeli

İnternetten oyuncak satışı yaparken ürünlerin sağlığa zararlı olmadığına dikkat etmek gerekiyor. Devlet tarafından onaylanmış sağlıklı ürünlerin satışı yapılmalı ve e-ticaret sitenizin açıklama kısmına da sağlığa zararlı bileşenler içermediği özellikle belirtilmeli.

Yine oyuncak üzerinde olabilecek ufak parçalar bulunuyorsa, hangi ürünün hangi yaş aralıklarına hitap ettiği, açıklamada muhakkak yer almalı. Bu durum online mağaza ziyaretçilerinizde güven algısı ve müşteri sadakati oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Özel günlere uygun kampanyalarla satışlarını destekleyebilirsiniz

Online oyuncak satışı oranlarınızı artıracak ve sipariş sayınızda yükseliş görebileceğiniz dönemlere özel kampanyalar yapabilirsiniz. Özellikle doğum günleri, karne günleri, yılbaşı ve bayram gibi insanların birbirlerine hediye aldığı dönemlerde bazı kampanyalar uygulamak satışlarınıza olumlu yansıyacaktır.

Örneğin; kargo bedava kampanyası, belli bir yüzdelik oranda indirim kampanyası, ürün alana bir ürün daha hediye kampanyası gibi ciro durumunuza uygun kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

Bu kampanyalarınızı hem reklamlarınızda belirtmek, hem de üyelerinize duyurusunu yapmak da güzel dönüşümler sağlayacaktır.

Paketleme ve kargolama aşaması özenli olmalı

Oyuncaklar arasında kırılabilir ürünler de bulunacağından ve özellikle de hediye alımlarında ürünlerin zarar görmemesi için paketleme özen gösterilmeli. Kargonun, belirtilen süreyi aşmadan müşteriye ulaşması da müşteride memnuniyet duygusu yaratırken, ürünlerde yaşanan geri iade ihtimalinin de önüne geçecektir.

IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile online oyuncak mağazanızı hemen açmak ve kolaylıkla ürünlerinizi satabilmek için hemen ücretsiz demo internet sitenizi oluşturun. Demo kaydı için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir kitle...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram, günümüzün en popüler sosyal medya mecralarından biridir. Hâlihazırda 1 milyarı aşan kullanıcı sayısı, statista.com’un yaptığı çalışmaya göre önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edecektir. Bu platformun geniş...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın