fbpx

İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır

2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan

Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan ebeveynlerin alışverişe ayıracakları zaman oldukça kısıtlı. Bu nedenle çocuklara ve bebeklere yönelik alışverişleri de online olarak yapmayı tercih ediyorlar.

Bu durum da, ürünlerini internet üzerinden satmak isteyen oyuncakçılar için oldukça avantajlı hale geliyor. E-ticaret sitesi aracılığıyla ürünlerinizi satmak, bölgeniz haricindeki hedef kitlenizi yakalamanıza da yardımcı oluyor.

Hem ebeveynlere hem de çocuklara hitap etmek gerekiyor

Oyuncak dükkanı, fizikselde olduğu gibi online ortamda da hem ebeveynlere hem de çocuklara hitap eden bir pazara sahip. Her ne kadar satın almayı büyükler gerçekleştirse de, beğeni konusunda çocukların ilgi alanlarını da takip etmek gerekiyor.

Senenin en bilinen çizgi filmleri ve çocuk programlarında yer alan pek çok karakter ikonlaşarak oyuncak dünyasında yerini alıyor. Bu nedenle programların ve diğer bir deyimle oyuncak modasını da takip etmek gerekiyor.

Ayrıca bebeklik sürecindeki gelişim oyuncakları da ebeveynler tarafından tercih ediliyor. Ürünlerin buna göre belli segmentlere ayrılması kullanıcının doğru ürüne çabuk ulaşmasını sağlıyor.

Ürünleri asıl beğenecek olan hedef kitle çocuklar olduğu için, yapılacak olan her türlü tanıtım ve reklam çalışmasında da onlara hitap etmek ve basit açıklamalarda bulunmak da faydalı oluyor.

Yasalara uygunluğa dikkat edilmeli

İnternetten oyuncak satışı yaparken ürünlerin sağlığa zararlı olmadığına dikkat etmek gerekiyor. Devlet tarafından onaylanmış sağlıklı ürünlerin satışı yapılmalı ve e-ticaret sitenizin açıklama kısmına da sağlığa zararlı bileşenler içermediği özellikle belirtilmeli.

Yine oyuncak üzerinde olabilecek ufak parçalar bulunuyorsa, hangi ürünün hangi yaş aralıklarına hitap ettiği, açıklamada muhakkak yer almalı. Bu durum online mağaza ziyaretçilerinizde güven algısı ve müşteri sadakati oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Özel günlere uygun kampanyalarla satışlarını destekleyebilirsiniz

Online oyuncak satışı oranlarınızı artıracak ve sipariş sayınızda yükseliş görebileceğiniz dönemlere özel kampanyalar yapabilirsiniz. Özellikle doğum günleri, karne günleri, yılbaşı ve bayram gibi insanların birbirlerine hediye aldığı dönemlerde bazı kampanyalar uygulamak satışlarınıza olumlu yansıyacaktır.

Örneğin; kargo bedava kampanyası, belli bir yüzdelik oranda indirim kampanyası, ürün alana bir ürün daha hediye kampanyası gibi ciro durumunuza uygun kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

Bu kampanyalarınızı hem reklamlarınızda belirtmek, hem de üyelerinize duyurusunu yapmak da güzel dönüşümler sağlayacaktır.

Paketleme ve kargolama aşaması özenli olmalı

Oyuncaklar arasında kırılabilir ürünler de bulunacağından ve özellikle de hediye alımlarında ürünlerin zarar görmemesi için paketleme özen gösterilmeli. Kargonun, belirtilen süreyi aşmadan müşteriye ulaşması da müşteride memnuniyet duygusu yaratırken, ürünlerde yaşanan geri iade ihtimalinin de önüne geçecektir.

IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile online oyuncak mağazanızı hemen açmak ve kolaylıkla ürünlerinizi satabilmek için hemen ücretsiz demo internet sitenizi oluşturun. Demo kaydı için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan