fbpx

Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem

1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem

Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun süre tutabilirsiniz ve satışlarınızı da bir o kadar artırabilirsiniz.

Günümüzde bir internet sitesi yapmak ya da yaptırtmak oldukça kolay; fakat bazı kriterleri göz önünde tutmadığınızda yukarıda bahsettiğimiz detayları iyi bir şekilde öne çıkartamayabilirsiniz. Bir e-ticaret siteniz yoksa İdeasoft’un e-ticaret paketlerini inceleyerek istediğiniz kriterlere uygun bir altyapı paketi seçebilirsiniz.

Tüketicileri internet sitenizde tutabilmek için, bazı kriterlere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Bu rehberin devamında da bu kriterlerin neler olduğunu sizlerle paylaşacağız.

Hıza önem verin

İnternet kullanıcıları, bir siteye girdiklerinde sitenin açılmasını uzun süre beklemek istemezler. Hızlı bir şekilde yüklenen siteler kullanıcıların daha hızlı bir şekilde site ile etkileşime girmesine yardımcı olacaktır. Sitenin hızlı olması, sitenin kullanışlılığını da artırır.

Bu nedenle sitenizin tasarımında gereksiz yazılım ve öğelere yer vermemek, görsel ve dosya boyutlarını minimuma indirgemek oldukça önemli.

Mobil uyumlu yapın

Günümüzde mobile uyumlu olmayan internet siteleri artık kullanıcıların işini oldukça zorlaştırıyor. Tüketiciler akıllı telefonları ile ürün araması yapmayı seviyor. Trafikte, işte ya da evde bilgisayar başına geçmeden bu işlerini telefonları ile yapmak istiyor. Bu durumda da mobile uyumlu olmayan sitelerle karşılaştıklarında siteleri daha hızlı bir şekilde terk ediyorlar.

Sitenizin yazılımını yaparken, mobile uyumluluk konusuna özellikle vurgu yapmalısınız. Mobil siteler hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil site tasarımlarına göz atabilirsiniz.

Stil sahibi olun

E-ticaret sektöründe rekabet oldukça yüksek ve bu nedenle de diğer firmalardan bazı konularda farklılaşmak gerekiyor. Bunu yapabileceğiniz alanlardan biri de internet sitenizin tasarımıdır.

Tasarımınızı yapmadan önce sektördeki rakip firmaların internet sitelerini inceleyin ve onlarınkinden biraz daha farklı bir tasarım yapmaya çalışın. Bu şekilde sitenize kendinize has bir stil katma fırsatı da elde etmiş olursunuz. Rakiplerinizle benzer tasarımlara sahip olmak, kendi stilinizi yansıtamamanıza neden olur.

Göze hitap edin

Sitenizin bir stil sahibi olmasının yanı sıra, tasarımınızın göze de hitap etmesi gerekiyor. Sayfanızda birçok boş alanın olması, tümünü doldurmanız anlamına gelmiyor. Metin ve görselleri yerleştirirken, boş alanlar bırakmaya özen gösterin. Herşeyin çok sıkışık ve iç içe olması gözü yoracaktır.

Tasarımınızda boş alanlar bırakmak, diğer öğelerin daha rahat bir şekilde anlaşılmasını sağlayacaktır ve böylelikle siteyi ziyaret edenler buradaki bilgileri daha rahat bir şekilde kavrayacaklardır.

Navigasyona önem verin

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, sayfalar arasında rahatça gezinebilmeliler, aradıkları ürün ve kategorilere rahatça gidebilmeliler. Bu nedenle menü yapınızı, kategorilerinizi ve kategorilerinizin hiyerarşisini iyi bir şekilde hazırlamanız gerekiyor.

Bunlara ek olarak ziyaretçi bir sayfaya gittikten sonra bir önceki sayfaya ya da diğer kategorilere de rahat bir şekilde ulaşabilmeli.

Tasarımınızı temiz tutun

Tasarımınızın göze hitap edebilmesi için yapmanız gerekenlerden biri de sitenizin temiz bir görünüme sahip olması. Burada demek istediğimiz, site üzerinde gereksiz görsel kullanımlarına yer vermemeli ve gereksiz metinler kullanmamalısınız. Aksi takdirde siteniz üzerinde kafa karıştırıcı birçok öğe bulunacaktır ve bu öğeler geri dönüşümlerinize olumsuz bir şekilde yansıyacaktır.

Sade ve temiz bir tasarım, kullanıcıları doğrudan ilgili alana yönlendireceği için daha fazla geri dönüşüm sağlarsınız.

Değer katsın

Sitenizin tasarımı doğrudan bir değer katamayabilir; ancak site üzerindeki içerikleriniz ve verdiğiniz hizmetler tüketiciye bir değer katacaktır. Bu nedenle de metinlerinizi hazırlarken, “tüketiciye nasıl bir değer sunabilirim?” sorusunu göz önünde bulundurarak hazırlamaya dikkat edin.

Tüketicilere sunduğunuz değerleri de tasarımınızda öne çıkartmayı unutmayın tabii ki bunu yaparken, yukarıda bahsettiğimiz diğer maddeleri de göz ardı etmeyerek, tüm bu kriterleri birbiriyle harmanlayarak kullanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan