Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem

1 Eylül 2016
Sinan Oypan

Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun süre tutabilirsiniz ve satışlarınızı da bir o kadar artırabilirsiniz.

Günümüzde bir internet sitesi yapmak ya da yaptırtmak oldukça kolay; fakat bazı kriterleri göz önünde tutmadığınızda yukarıda bahsettiğimiz detayları iyi bir şekilde öne çıkartamayabilirsiniz. Bir e-ticaret siteniz yoksa İdeasoft’un e-ticaret paketlerini inceleyerek istediğiniz kriterlere uygun bir altyapı paketi seçebilirsiniz.

Tüketicileri internet sitenizde tutabilmek için, bazı kriterlere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Bu rehberin devamında da bu kriterlerin neler olduğunu sizlerle paylaşacağız.

Hıza önem verin

İnternet kullanıcıları, bir siteye girdiklerinde sitenin açılmasını uzun süre beklemek istemezler. Hızlı bir şekilde yüklenen siteler kullanıcıların daha hızlı bir şekilde site ile etkileşime girmesine yardımcı olacaktır. Sitenin hızlı olması, sitenin kullanışlılığını da artırır.

Bu nedenle sitenizin tasarımında gereksiz yazılım ve öğelere yer vermemek, görsel ve dosya boyutlarını minimuma indirgemek oldukça önemli.

Mobil uyumlu yapın

Günümüzde mobile uyumlu olmayan internet siteleri artık kullanıcıların işini oldukça zorlaştırıyor. Tüketiciler akıllı telefonları ile ürün araması yapmayı seviyor. Trafikte, işte ya da evde bilgisayar başına geçmeden bu işlerini telefonları ile yapmak istiyor. Bu durumda da mobile uyumlu olmayan sitelerle karşılaştıklarında siteleri daha hızlı bir şekilde terk ediyorlar.

Sitenizin yazılımını yaparken, mobile uyumluluk konusuna özellikle vurgu yapmalısınız. Mobil siteler hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil site tasarımlarına göz atabilirsiniz.

Stil sahibi olun

E-ticaret sektöründe rekabet oldukça yüksek ve bu nedenle de diğer firmalardan bazı konularda farklılaşmak gerekiyor. Bunu yapabileceğiniz alanlardan biri de internet sitenizin tasarımıdır.

Tasarımınızı yapmadan önce sektördeki rakip firmaların internet sitelerini inceleyin ve onlarınkinden biraz daha farklı bir tasarım yapmaya çalışın. Bu şekilde sitenize kendinize has bir stil katma fırsatı da elde etmiş olursunuz. Rakiplerinizle benzer tasarımlara sahip olmak, kendi stilinizi yansıtamamanıza neden olur.

Göze hitap edin

Sitenizin bir stil sahibi olmasının yanı sıra, tasarımınızın göze de hitap etmesi gerekiyor. Sayfanızda birçok boş alanın olması, tümünü doldurmanız anlamına gelmiyor. Metin ve görselleri yerleştirirken, boş alanlar bırakmaya özen gösterin. Herşeyin çok sıkışık ve iç içe olması gözü yoracaktır.

Tasarımınızda boş alanlar bırakmak, diğer öğelerin daha rahat bir şekilde anlaşılmasını sağlayacaktır ve böylelikle siteyi ziyaret edenler buradaki bilgileri daha rahat bir şekilde kavrayacaklardır.

Navigasyona önem verin

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, sayfalar arasında rahatça gezinebilmeliler, aradıkları ürün ve kategorilere rahatça gidebilmeliler. Bu nedenle menü yapınızı, kategorilerinizi ve kategorilerinizin hiyerarşisini iyi bir şekilde hazırlamanız gerekiyor.

Bunlara ek olarak ziyaretçi bir sayfaya gittikten sonra bir önceki sayfaya ya da diğer kategorilere de rahat bir şekilde ulaşabilmeli.

Tasarımınızı temiz tutun

Tasarımınızın göze hitap edebilmesi için yapmanız gerekenlerden biri de sitenizin temiz bir görünüme sahip olması. Burada demek istediğimiz, site üzerinde gereksiz görsel kullanımlarına yer vermemeli ve gereksiz metinler kullanmamalısınız. Aksi takdirde siteniz üzerinde kafa karıştırıcı birçok öğe bulunacaktır ve bu öğeler geri dönüşümlerinize olumsuz bir şekilde yansıyacaktır.

Sade ve temiz bir tasarım, kullanıcıları doğrudan ilgili alana yönlendireceği için daha fazla geri dönüşüm sağlarsınız.

Değer katsın

Sitenizin tasarımı doğrudan bir değer katamayabilir; ancak site üzerindeki içerikleriniz ve verdiğiniz hizmetler tüketiciye bir değer katacaktır. Bu nedenle de metinlerinizi hazırlarken, “tüketiciye nasıl bir değer sunabilirim?” sorusunu göz önünde bulundurarak hazırlamaya dikkat edin.

Tüketicilere sunduğunuz değerleri de tasarımınızda öne çıkartmayı unutmayın tabii ki bunu yaparken, yukarıda bahsettiğimiz diğer maddeleri de göz ardı etmeyerek, tüm bu kriterleri birbiriyle harmanlayarak kullanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan