Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem

1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem

Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun süre tutabilirsiniz ve satışlarınızı da bir o kadar artırabilirsiniz.

Günümüzde bir internet sitesi yapmak ya da yaptırtmak oldukça kolay; fakat bazı kriterleri göz önünde tutmadığınızda yukarıda bahsettiğimiz detayları iyi bir şekilde öne çıkartamayabilirsiniz. Bir e-ticaret siteniz yoksa İdeasoft’un e-ticaret paketlerini inceleyerek istediğiniz kriterlere uygun bir altyapı paketi seçebilirsiniz.

Tüketicileri internet sitenizde tutabilmek için, bazı kriterlere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Bu rehberin devamında da bu kriterlerin neler olduğunu sizlerle paylaşacağız.

Hıza önem verin

İnternet kullanıcıları, bir siteye girdiklerinde sitenin açılmasını uzun süre beklemek istemezler. Hızlı bir şekilde yüklenen siteler kullanıcıların daha hızlı bir şekilde site ile etkileşime girmesine yardımcı olacaktır. Sitenin hızlı olması, sitenin kullanışlılığını da artırır.

Bu nedenle sitenizin tasarımında gereksiz yazılım ve öğelere yer vermemek, görsel ve dosya boyutlarını minimuma indirgemek oldukça önemli.

Mobil uyumlu yapın

Günümüzde mobile uyumlu olmayan internet siteleri artık kullanıcıların işini oldukça zorlaştırıyor. Tüketiciler akıllı telefonları ile ürün araması yapmayı seviyor. Trafikte, işte ya da evde bilgisayar başına geçmeden bu işlerini telefonları ile yapmak istiyor. Bu durumda da mobile uyumlu olmayan sitelerle karşılaştıklarında siteleri daha hızlı bir şekilde terk ediyorlar.

Sitenizin yazılımını yaparken, mobile uyumluluk konusuna özellikle vurgu yapmalısınız. Mobil siteler hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil site tasarımlarına göz atabilirsiniz.

Stil sahibi olun

E-ticaret sektöründe rekabet oldukça yüksek ve bu nedenle de diğer firmalardan bazı konularda farklılaşmak gerekiyor. Bunu yapabileceğiniz alanlardan biri de internet sitenizin tasarımıdır.

Tasarımınızı yapmadan önce sektördeki rakip firmaların internet sitelerini inceleyin ve onlarınkinden biraz daha farklı bir tasarım yapmaya çalışın. Bu şekilde sitenize kendinize has bir stil katma fırsatı da elde etmiş olursunuz. Rakiplerinizle benzer tasarımlara sahip olmak, kendi stilinizi yansıtamamanıza neden olur.

Göze hitap edin

Sitenizin bir stil sahibi olmasının yanı sıra, tasarımınızın göze de hitap etmesi gerekiyor. Sayfanızda birçok boş alanın olması, tümünü doldurmanız anlamına gelmiyor. Metin ve görselleri yerleştirirken, boş alanlar bırakmaya özen gösterin. Herşeyin çok sıkışık ve iç içe olması gözü yoracaktır.

Tasarımınızda boş alanlar bırakmak, diğer öğelerin daha rahat bir şekilde anlaşılmasını sağlayacaktır ve böylelikle siteyi ziyaret edenler buradaki bilgileri daha rahat bir şekilde kavrayacaklardır.

Navigasyona önem verin

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, sayfalar arasında rahatça gezinebilmeliler, aradıkları ürün ve kategorilere rahatça gidebilmeliler. Bu nedenle menü yapınızı, kategorilerinizi ve kategorilerinizin hiyerarşisini iyi bir şekilde hazırlamanız gerekiyor.

Bunlara ek olarak ziyaretçi bir sayfaya gittikten sonra bir önceki sayfaya ya da diğer kategorilere de rahat bir şekilde ulaşabilmeli.

Tasarımınızı temiz tutun

Tasarımınızın göze hitap edebilmesi için yapmanız gerekenlerden biri de sitenizin temiz bir görünüme sahip olması. Burada demek istediğimiz, site üzerinde gereksiz görsel kullanımlarına yer vermemeli ve gereksiz metinler kullanmamalısınız. Aksi takdirde siteniz üzerinde kafa karıştırıcı birçok öğe bulunacaktır ve bu öğeler geri dönüşümlerinize olumsuz bir şekilde yansıyacaktır.

Sade ve temiz bir tasarım, kullanıcıları doğrudan ilgili alana yönlendireceği için daha fazla geri dönüşüm sağlarsınız.

Değer katsın

Sitenizin tasarımı doğrudan bir değer katamayabilir; ancak site üzerindeki içerikleriniz ve verdiğiniz hizmetler tüketiciye bir değer katacaktır. Bu nedenle de metinlerinizi hazırlarken, “tüketiciye nasıl bir değer sunabilirim?” sorusunu göz önünde bulundurarak hazırlamaya dikkat edin.

Tüketicilere sunduğunuz değerleri de tasarımınızda öne çıkartmayı unutmayın tabii ki bunu yaparken, yukarıda bahsettiğimiz diğer maddeleri de göz ardı etmeyerek, tüm bu kriterleri birbiriyle harmanlayarak kullanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin