İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata

9 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata

E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden kaçırabilir ve site üzerinden alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir.

İş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimiz inceleyerek, ihtiyacınıza yönelik bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

E-ticaret altyapı paketleriyle site tasarımlarınızı geliştirebilir ve site performansınızı iyileştirebilirsiniz; ancak yine de sizin de yapmanız gereken işler bulunuyor. Bu çalışmaları yapmamak beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir. Peki, nelerden kaçınmanız gerekiyor?

Mobile uyumluluğun olmaması

Yapılan hatalardan biri ve şu günlerde en kritik olanı sitelerin mobile uyumlu olmaması. İnternet kullancıları her geçen gün mobil cihazlara biraz daha adapte oluyorlar ve internet aramalarını akıllı telefonları üzerinden yapıyorlar. Bu sebeple de mobil cihazlardan internet sitelerini ziyaret ediyorlar.

Sitenin mobile uyumluluğu olmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için, mobil üzerinden ziyaret yapan kişilerin siteyi terk etmesine neden oluyor. Bu da sizin geri dönüşümlerinizi azaltacak aynı zamanda siteyi terk etme oranlarınızı yükseltecek bir eylemdir.

Bunun yanı sıra Google, mobile uyumluluğu olmayan siteleri, mobilden yapılan arama sorgularında alt sıralarda ya da ikinci sayfadan itibaren göstermeye başladı. Bunun sebebi de kullanıcı deneyimini artırarak, mobile uyumluluğa geçişi sağlamak. Mobile uyumluluğunuzun olmaması durumunda, SEO konusunda da sıkıntı yaşayabileceğiniz gibi, mobil arama sorgularında kullanıcıların size ulaşamamasına da neden olacaksınız.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

İçerik eksikliği

Altyapı paketleriyle sitenizi kursanız dahi, içeriklerinizi sizin oluşturmanız gerekecek. Site üzerinde yeterli içeriğin olmaması da kullanıcıları sitenizden kaçırabilir. Bunun sebeplerinden biri, bir kullanıcı sitenize geldiğinde, sizinle ilgili, verdiğiniz hizmetler ve ürünlerinizle ilgili bilgilere ulaşabilmeli. Bilgi veren yeterli içeriğin olmaması da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacaktır.

Bunlara ek olarak, ürün açıklamalarının yetersiz ve özensiz oluşu da, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir. Aynı zamanda kullanılan görsellerin kalitesiz olması ya da ürünlerle ilgili görsellerin olması da satış yapmanıza engel olacaktır. İnternet üzerinden alışverişlerde tüketiciler ürünlerin hem fotoğraflarını görmek hem de ürün açıklamalarını okuyarak, ürün hakkında detaylı bilgi almak isteyeceklerdir.

İletişim ve önemli bilgilere yer verilmemesi

E-ticaret siteniz üzerinde iletişim bilgileriniz, iade politikalarınız ve mesafeli satış sözleşmesi gibi önemli bilgileriniz kolay ulaşılabilir bir şekilde yer almalıdır. Tüketiciler diledikleri zaman size ulaşabilmeli ve iade politikanızla ilgili bilgilere ulaşabilimeliler. Bunları toplayacak olursak:

  • Adres bilgileriniz, (Fiziki mağazanız bulunuyorsa harita ekleyebilirsiniz)
  • Telefon numaranız,
  • E-posta adresiniz,
  • Sosyal medya hesaplarınız,
  • Ücret bilgileri,
  • İade politikalarınız,
  • Mesafeli satış sözleşmeniz,
  • Hakkımzıda sayfanız, kolay ulaşılabilir olmalıdır.

Bu bilgiler, tüketicilerin sizin ve hizmetleriniz hakkınızda rahatlıkla bilgi almanızı sağlar.

Sitenin yavaş açılması

Günümüzde en önemli kriterlerden biri de sitenin hızlı bir şekilde yüklenmesi. Sitenizin yavaş yüklenmesi de ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olacaktır. İnternet bağlantı hızlarının artması nedeniyle, artık kullanıcılar yavaş yüklenen internet sitelerinin açılmasını beklemiyorlar.

Bu sebeple de çalıştığınız hosting firmasını iyi seçmeli ve eğer sahip olduğunuz altyapı sizin ihtiyacınızı karşılamıyorsa başka bir alternatif denemlisiniz. İnternet sitenizin hızını artırmak için neler yapacağınızı öğrenmek için E-ticaret sitenizin yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinin eksik olması

Sitenizin mobil uyumluluğu olması ve hızlı bir şekilde açılması tek başına yeterli değildir. Sitenizde bir takım eyleme çağrı ifadeleriyle ziyaretçilerinizi satın almaya yönlendirmelisiniz. Bu ifadelerin eksik olması, geri dönüşümlerinizi de olumsuz etkileyecektir.

Site üzerinde kullandığınız butonlar ve metinlerin dikkat çekici olması ve ziyaretçileri belli bir aksiyon almaya yönlendirmelidir. Butonlarınızın tasarımlarını yaparken, arka planla zıtlık oluşturacak ve dikkat çekecek renkler kullanmaya dikkat edebilirsiniz.

Tasarım olarak çok eski olması

İnternet sitenizin tasarımının eski olması da ziyaretçilerin alışveriş kararlarını etkileyebilir. Yapılan araştırmalar, site tasarımlarının ziyaretçilerin güven algısını etkilediğini ortaya koyuyor. Eski ve güncel olmayan sitelerin güvenli olmadığını düşünen kullanıcılar bu sitelerden alışveriş yapmak istemiyorlar.

Bu sebeple de eski internet siteleri, güncel sitelere sahip rakiplerinden bir adım geride kalıyorlar. E-ticaret sitenizi yenilemek isterseniz e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek güncel bir tasarımla sitenizi yenileyebilirsiniz.

Ödeme sistemlerinin eksik olması ve ödeme işlemlerinin zor olması

Ödeme işlemlerinin site üzerinde oldukça kolay bir şekilde, birkaç adımda halledilmesi gerekmektedir. Karışık ödeme süreçleri, tüketicilerin alışverişi yarıda bırakmasına sebep olmaktadır. Bu nedenle de bu süreci mümkün olduğunca sadeleştirerek, birkaç adımda bu işlemin tamamlanmasını sağlamalısınız.

Buna ek olarak, farklı ödeme sistemlerine de sitenizde yer vermelisiniz. Kimi tüketiciler kredi kartını tercih ederken, kimileri havale ile ödemelerini yapmak isteyebilirler. Bunların yanı sıra kapıda ödeme ve ön ödemeli kartları da ödeme sistemlerine eklemeniz, farklı kullanıcıların sitenizden alışveriş yapmasını mümkün kılar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin