İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata

9 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata

E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden kaçırabilir ve site üzerinden alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir.

İş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimiz inceleyerek, ihtiyacınıza yönelik bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

E-ticaret altyapı paketleriyle site tasarımlarınızı geliştirebilir ve site performansınızı iyileştirebilirsiniz; ancak yine de sizin de yapmanız gereken işler bulunuyor. Bu çalışmaları yapmamak beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir. Peki, nelerden kaçınmanız gerekiyor?

Mobile uyumluluğun olmaması

Yapılan hatalardan biri ve şu günlerde en kritik olanı sitelerin mobile uyumlu olmaması. İnternet kullancıları her geçen gün mobil cihazlara biraz daha adapte oluyorlar ve internet aramalarını akıllı telefonları üzerinden yapıyorlar. Bu sebeple de mobil cihazlardan internet sitelerini ziyaret ediyorlar.

Sitenin mobile uyumluluğu olmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için, mobil üzerinden ziyaret yapan kişilerin siteyi terk etmesine neden oluyor. Bu da sizin geri dönüşümlerinizi azaltacak aynı zamanda siteyi terk etme oranlarınızı yükseltecek bir eylemdir.

Bunun yanı sıra Google, mobile uyumluluğu olmayan siteleri, mobilden yapılan arama sorgularında alt sıralarda ya da ikinci sayfadan itibaren göstermeye başladı. Bunun sebebi de kullanıcı deneyimini artırarak, mobile uyumluluğa geçişi sağlamak. Mobile uyumluluğunuzun olmaması durumunda, SEO konusunda da sıkıntı yaşayabileceğiniz gibi, mobil arama sorgularında kullanıcıların size ulaşamamasına da neden olacaksınız.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

İçerik eksikliği

Altyapı paketleriyle sitenizi kursanız dahi, içeriklerinizi sizin oluşturmanız gerekecek. Site üzerinde yeterli içeriğin olmaması da kullanıcıları sitenizden kaçırabilir. Bunun sebeplerinden biri, bir kullanıcı sitenize geldiğinde, sizinle ilgili, verdiğiniz hizmetler ve ürünlerinizle ilgili bilgilere ulaşabilmeli. Bilgi veren yeterli içeriğin olmaması da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacaktır.

Bunlara ek olarak, ürün açıklamalarının yetersiz ve özensiz oluşu da, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir. Aynı zamanda kullanılan görsellerin kalitesiz olması ya da ürünlerle ilgili görsellerin olması da satış yapmanıza engel olacaktır. İnternet üzerinden alışverişlerde tüketiciler ürünlerin hem fotoğraflarını görmek hem de ürün açıklamalarını okuyarak, ürün hakkında detaylı bilgi almak isteyeceklerdir.

İletişim ve önemli bilgilere yer verilmemesi

E-ticaret siteniz üzerinde iletişim bilgileriniz, iade politikalarınız ve mesafeli satış sözleşmesi gibi önemli bilgileriniz kolay ulaşılabilir bir şekilde yer almalıdır. Tüketiciler diledikleri zaman size ulaşabilmeli ve iade politikanızla ilgili bilgilere ulaşabilimeliler. Bunları toplayacak olursak:

  • Adres bilgileriniz, (Fiziki mağazanız bulunuyorsa harita ekleyebilirsiniz)
  • Telefon numaranız,
  • E-posta adresiniz,
  • Sosyal medya hesaplarınız,
  • Ücret bilgileri,
  • İade politikalarınız,
  • Mesafeli satış sözleşmeniz,
  • Hakkımzıda sayfanız, kolay ulaşılabilir olmalıdır.

Bu bilgiler, tüketicilerin sizin ve hizmetleriniz hakkınızda rahatlıkla bilgi almanızı sağlar.

Sitenin yavaş açılması

Günümüzde en önemli kriterlerden biri de sitenin hızlı bir şekilde yüklenmesi. Sitenizin yavaş yüklenmesi de ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olacaktır. İnternet bağlantı hızlarının artması nedeniyle, artık kullanıcılar yavaş yüklenen internet sitelerinin açılmasını beklemiyorlar.

Bu sebeple de çalıştığınız hosting firmasını iyi seçmeli ve eğer sahip olduğunuz altyapı sizin ihtiyacınızı karşılamıyorsa başka bir alternatif denemlisiniz. İnternet sitenizin hızını artırmak için neler yapacağınızı öğrenmek için E-ticaret sitenizin yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinin eksik olması

Sitenizin mobil uyumluluğu olması ve hızlı bir şekilde açılması tek başına yeterli değildir. Sitenizde bir takım eyleme çağrı ifadeleriyle ziyaretçilerinizi satın almaya yönlendirmelisiniz. Bu ifadelerin eksik olması, geri dönüşümlerinizi de olumsuz etkileyecektir.

Site üzerinde kullandığınız butonlar ve metinlerin dikkat çekici olması ve ziyaretçileri belli bir aksiyon almaya yönlendirmelidir. Butonlarınızın tasarımlarını yaparken, arka planla zıtlık oluşturacak ve dikkat çekecek renkler kullanmaya dikkat edebilirsiniz.

Tasarım olarak çok eski olması

İnternet sitenizin tasarımının eski olması da ziyaretçilerin alışveriş kararlarını etkileyebilir. Yapılan araştırmalar, site tasarımlarının ziyaretçilerin güven algısını etkilediğini ortaya koyuyor. Eski ve güncel olmayan sitelerin güvenli olmadığını düşünen kullanıcılar bu sitelerden alışveriş yapmak istemiyorlar.

Bu sebeple de eski internet siteleri, güncel sitelere sahip rakiplerinden bir adım geride kalıyorlar. E-ticaret sitenizi yenilemek isterseniz e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek güncel bir tasarımla sitenizi yenileyebilirsiniz.

Ödeme sistemlerinin eksik olması ve ödeme işlemlerinin zor olması

Ödeme işlemlerinin site üzerinde oldukça kolay bir şekilde, birkaç adımda halledilmesi gerekmektedir. Karışık ödeme süreçleri, tüketicilerin alışverişi yarıda bırakmasına sebep olmaktadır. Bu nedenle de bu süreci mümkün olduğunca sadeleştirerek, birkaç adımda bu işlemin tamamlanmasını sağlamalısınız.

Buna ek olarak, farklı ödeme sistemlerine de sitenizde yer vermelisiniz. Kimi tüketiciler kredi kartını tercih ederken, kimileri havale ile ödemelerini yapmak isteyebilirler. Bunların yanı sıra kapıda ödeme ve ön ödemeli kartları da ödeme sistemlerine eklemeniz, farklı kullanıcıların sitenizden alışveriş yapmasını mümkün kılar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret...
17 Kasım 2021
Markethinkers
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin