fbpx

İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata

9 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata

E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden kaçırabilir ve site üzerinden alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir.

İş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimiz inceleyerek, ihtiyacınıza yönelik bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

E-ticaret altyapı paketleriyle site tasarımlarınızı geliştirebilir ve site performansınızı iyileştirebilirsiniz; ancak yine de sizin de yapmanız gereken işler bulunuyor. Bu çalışmaları yapmamak beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir. Peki, nelerden kaçınmanız gerekiyor?

Mobile uyumluluğun olmaması

Yapılan hatalardan biri ve şu günlerde en kritik olanı sitelerin mobile uyumlu olmaması. İnternet kullancıları her geçen gün mobil cihazlara biraz daha adapte oluyorlar ve internet aramalarını akıllı telefonları üzerinden yapıyorlar. Bu sebeple de mobil cihazlardan internet sitelerini ziyaret ediyorlar.

Sitenin mobile uyumluluğu olmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için, mobil üzerinden ziyaret yapan kişilerin siteyi terk etmesine neden oluyor. Bu da sizin geri dönüşümlerinizi azaltacak aynı zamanda siteyi terk etme oranlarınızı yükseltecek bir eylemdir.

Bunun yanı sıra Google, mobile uyumluluğu olmayan siteleri, mobilden yapılan arama sorgularında alt sıralarda ya da ikinci sayfadan itibaren göstermeye başladı. Bunun sebebi de kullanıcı deneyimini artırarak, mobile uyumluluğa geçişi sağlamak. Mobile uyumluluğunuzun olmaması durumunda, SEO konusunda da sıkıntı yaşayabileceğiniz gibi, mobil arama sorgularında kullanıcıların size ulaşamamasına da neden olacaksınız.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

İçerik eksikliği

Altyapı paketleriyle sitenizi kursanız dahi, içeriklerinizi sizin oluşturmanız gerekecek. Site üzerinde yeterli içeriğin olmaması da kullanıcıları sitenizden kaçırabilir. Bunun sebeplerinden biri, bir kullanıcı sitenize geldiğinde, sizinle ilgili, verdiğiniz hizmetler ve ürünlerinizle ilgili bilgilere ulaşabilmeli. Bilgi veren yeterli içeriğin olmaması da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacaktır.

Bunlara ek olarak, ürün açıklamalarının yetersiz ve özensiz oluşu da, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir. Aynı zamanda kullanılan görsellerin kalitesiz olması ya da ürünlerle ilgili görsellerin olması da satış yapmanıza engel olacaktır. İnternet üzerinden alışverişlerde tüketiciler ürünlerin hem fotoğraflarını görmek hem de ürün açıklamalarını okuyarak, ürün hakkında detaylı bilgi almak isteyeceklerdir.

İletişim ve önemli bilgilere yer verilmemesi

E-ticaret siteniz üzerinde iletişim bilgileriniz, iade politikalarınız ve mesafeli satış sözleşmesi gibi önemli bilgileriniz kolay ulaşılabilir bir şekilde yer almalıdır. Tüketiciler diledikleri zaman size ulaşabilmeli ve iade politikanızla ilgili bilgilere ulaşabilimeliler. Bunları toplayacak olursak:

  • Adres bilgileriniz, (Fiziki mağazanız bulunuyorsa harita ekleyebilirsiniz)
  • Telefon numaranız,
  • E-posta adresiniz,
  • Sosyal medya hesaplarınız,
  • Ücret bilgileri,
  • İade politikalarınız,
  • Mesafeli satış sözleşmeniz,
  • Hakkımzıda sayfanız, kolay ulaşılabilir olmalıdır.

Bu bilgiler, tüketicilerin sizin ve hizmetleriniz hakkınızda rahatlıkla bilgi almanızı sağlar.

Sitenin yavaş açılması

Günümüzde en önemli kriterlerden biri de sitenin hızlı bir şekilde yüklenmesi. Sitenizin yavaş yüklenmesi de ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olacaktır. İnternet bağlantı hızlarının artması nedeniyle, artık kullanıcılar yavaş yüklenen internet sitelerinin açılmasını beklemiyorlar.

Bu sebeple de çalıştığınız hosting firmasını iyi seçmeli ve eğer sahip olduğunuz altyapı sizin ihtiyacınızı karşılamıyorsa başka bir alternatif denemlisiniz. İnternet sitenizin hızını artırmak için neler yapacağınızı öğrenmek için E-ticaret sitenizin yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinin eksik olması

Sitenizin mobil uyumluluğu olması ve hızlı bir şekilde açılması tek başına yeterli değildir. Sitenizde bir takım eyleme çağrı ifadeleriyle ziyaretçilerinizi satın almaya yönlendirmelisiniz. Bu ifadelerin eksik olması, geri dönüşümlerinizi de olumsuz etkileyecektir.

Site üzerinde kullandığınız butonlar ve metinlerin dikkat çekici olması ve ziyaretçileri belli bir aksiyon almaya yönlendirmelidir. Butonlarınızın tasarımlarını yaparken, arka planla zıtlık oluşturacak ve dikkat çekecek renkler kullanmaya dikkat edebilirsiniz.

Tasarım olarak çok eski olması

İnternet sitenizin tasarımının eski olması da ziyaretçilerin alışveriş kararlarını etkileyebilir. Yapılan araştırmalar, site tasarımlarının ziyaretçilerin güven algısını etkilediğini ortaya koyuyor. Eski ve güncel olmayan sitelerin güvenli olmadığını düşünen kullanıcılar bu sitelerden alışveriş yapmak istemiyorlar.

Bu sebeple de eski internet siteleri, güncel sitelere sahip rakiplerinden bir adım geride kalıyorlar. E-ticaret sitenizi yenilemek isterseniz e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek güncel bir tasarımla sitenizi yenileyebilirsiniz.

Ödeme sistemlerinin eksik olması ve ödeme işlemlerinin zor olması

Ödeme işlemlerinin site üzerinde oldukça kolay bir şekilde, birkaç adımda halledilmesi gerekmektedir. Karışık ödeme süreçleri, tüketicilerin alışverişi yarıda bırakmasına sebep olmaktadır. Bu nedenle de bu süreci mümkün olduğunca sadeleştirerek, birkaç adımda bu işlemin tamamlanmasını sağlamalısınız.

Buna ek olarak, farklı ödeme sistemlerine de sitenizde yer vermelisiniz. Kimi tüketiciler kredi kartını tercih ederken, kimileri havale ile ödemelerini yapmak isteyebilirler. Bunların yanı sıra kapıda ödeme ve ön ödemeli kartları da ödeme sistemlerine eklemeniz, farklı kullanıcıların sitenizden alışveriş yapmasını mümkün kılar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers