İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata

9 Ocak 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden kaçırabilir ve site üzerinden alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir.

İş yerinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimiz inceleyerek, ihtiyacınıza yönelik bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

E-ticaret altyapı paketleriyle site tasarımlarınızı geliştirebilir ve site performansınızı iyileştirebilirsiniz; ancak yine de sizin de yapmanız gereken işler bulunuyor. Bu çalışmaları yapmamak beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir. Peki, nelerden kaçınmanız gerekiyor?

Mobile uyumluluğun olmaması

Yapılan hatalardan biri ve şu günlerde en kritik olanı sitelerin mobile uyumlu olmaması. İnternet kullancıları her geçen gün mobil cihazlara biraz daha adapte oluyorlar ve internet aramalarını akıllı telefonları üzerinden yapıyorlar. Bu sebeple de mobil cihazlardan internet sitelerini ziyaret ediyorlar.

Sitenin mobile uyumluluğu olmaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için, mobil üzerinden ziyaret yapan kişilerin siteyi terk etmesine neden oluyor. Bu da sizin geri dönüşümlerinizi azaltacak aynı zamanda siteyi terk etme oranlarınızı yükseltecek bir eylemdir.

Bunun yanı sıra Google, mobile uyumluluğu olmayan siteleri, mobilden yapılan arama sorgularında alt sıralarda ya da ikinci sayfadan itibaren göstermeye başladı. Bunun sebebi de kullanıcı deneyimini artırarak, mobile uyumluluğa geçişi sağlamak. Mobile uyumluluğunuzun olmaması durumunda, SEO konusunda da sıkıntı yaşayabileceğiniz gibi, mobil arama sorgularında kullanıcıların size ulaşamamasına da neden olacaksınız.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

İçerik eksikliği

Altyapı paketleriyle sitenizi kursanız dahi, içeriklerinizi sizin oluşturmanız gerekecek. Site üzerinde yeterli içeriğin olmaması da kullanıcıları sitenizden kaçırabilir. Bunun sebeplerinden biri, bir kullanıcı sitenize geldiğinde, sizinle ilgili, verdiğiniz hizmetler ve ürünlerinizle ilgili bilgilere ulaşabilmeli. Bilgi veren yeterli içeriğin olmaması da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacaktır.

Bunlara ek olarak, ürün açıklamalarının yetersiz ve özensiz oluşu da, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir. Aynı zamanda kullanılan görsellerin kalitesiz olması ya da ürünlerle ilgili görsellerin olması da satış yapmanıza engel olacaktır. İnternet üzerinden alışverişlerde tüketiciler ürünlerin hem fotoğraflarını görmek hem de ürün açıklamalarını okuyarak, ürün hakkında detaylı bilgi almak isteyeceklerdir.

İletişim ve önemli bilgilere yer verilmemesi

E-ticaret siteniz üzerinde iletişim bilgileriniz, iade politikalarınız ve mesafeli satış sözleşmesi gibi önemli bilgileriniz kolay ulaşılabilir bir şekilde yer almalıdır. Tüketiciler diledikleri zaman size ulaşabilmeli ve iade politikanızla ilgili bilgilere ulaşabilimeliler. Bunları toplayacak olursak:

  • Adres bilgileriniz, (Fiziki mağazanız bulunuyorsa harita ekleyebilirsiniz)
  • Telefon numaranız,
  • E-posta adresiniz,
  • Sosyal medya hesaplarınız,
  • Ücret bilgileri,
  • İade politikalarınız,
  • Mesafeli satış sözleşmeniz,
  • Hakkımzıda sayfanız, kolay ulaşılabilir olmalıdır.

Bu bilgiler, tüketicilerin sizin ve hizmetleriniz hakkınızda rahatlıkla bilgi almanızı sağlar.

Sitenin yavaş açılması

Günümüzde en önemli kriterlerden biri de sitenin hızlı bir şekilde yüklenmesi. Sitenizin yavaş yüklenmesi de ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olacaktır. İnternet bağlantı hızlarının artması nedeniyle, artık kullanıcılar yavaş yüklenen internet sitelerinin açılmasını beklemiyorlar.

Bu sebeple de çalıştığınız hosting firmasını iyi seçmeli ve eğer sahip olduğunuz altyapı sizin ihtiyacınızı karşılamıyorsa başka bir alternatif denemlisiniz. İnternet sitenizin hızını artırmak için neler yapacağınızı öğrenmek için E-ticaret sitenizin yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinin eksik olması

Sitenizin mobil uyumluluğu olması ve hızlı bir şekilde açılması tek başına yeterli değildir. Sitenizde bir takım eyleme çağrı ifadeleriyle ziyaretçilerinizi satın almaya yönlendirmelisiniz. Bu ifadelerin eksik olması, geri dönüşümlerinizi de olumsuz etkileyecektir.

Site üzerinde kullandığınız butonlar ve metinlerin dikkat çekici olması ve ziyaretçileri belli bir aksiyon almaya yönlendirmelidir. Butonlarınızın tasarımlarını yaparken, arka planla zıtlık oluşturacak ve dikkat çekecek renkler kullanmaya dikkat edebilirsiniz.

Tasarım olarak çok eski olması

İnternet sitenizin tasarımının eski olması da ziyaretçilerin alışveriş kararlarını etkileyebilir. Yapılan araştırmalar, site tasarımlarının ziyaretçilerin güven algısını etkilediğini ortaya koyuyor. Eski ve güncel olmayan sitelerin güvenli olmadığını düşünen kullanıcılar bu sitelerden alışveriş yapmak istemiyorlar.

Bu sebeple de eski internet siteleri, güncel sitelere sahip rakiplerinden bir adım geride kalıyorlar. E-ticaret sitenizi yenilemek isterseniz e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek güncel bir tasarımla sitenizi yenileyebilirsiniz.

Ödeme sistemlerinin eksik olması ve ödeme işlemlerinin zor olması

Ödeme işlemlerinin site üzerinde oldukça kolay bir şekilde, birkaç adımda halledilmesi gerekmektedir. Karışık ödeme süreçleri, tüketicilerin alışverişi yarıda bırakmasına sebep olmaktadır. Bu nedenle de bu süreci mümkün olduğunca sadeleştirerek, birkaç adımda bu işlemin tamamlanmasını sağlamalısınız.

Buna ek olarak, farklı ödeme sistemlerine de sitenizde yer vermelisiniz. Kimi tüketiciler kredi kartını tercih ederken, kimileri havale ile ödemelerini yapmak isteyebilirler. Bunların yanı sıra kapıda ödeme ve ön ödemeli kartları da ödeme sistemlerine eklemeniz, farklı kullanıcıların sitenizden alışveriş yapmasını mümkün kılar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan