İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları

29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda sürekli olarak ivme kazandı ve yüzde 1400 arttı. Tüketiciler artık fiziki işletmelerden daha çok internet alışveriş sitelerinden ihtiyaçlarını karşılıyor.

Peki hala sadece fiziki mağaza olarak işlerini yürüten işletmeler neden e-ticarete geçmekte acele etmeli? Bugünkü konumuzda özellikle bu dönemde ticaretle uğraşan kişilerin online mağaza açarak sağlayacağı sayısız avantajdan bahsetmek istiyoruz.

İnternet alışveriş sitesi fiziki mağazaya göre düşük maliyetli

Pandemi hepimizin bildiği gibi dünya çapında en çok ekonomiyi etkiledi. Önümüzdeki döneme dair belirsizlik ise hala sürüyor. Şirketler için daha iyi bir bütçe planlaması yapmak önemli bir gereklilik haline geldi.

İşini fiziki perakende sektöründe sürdüren bir işletmeci için; sürekli ödemesi gereken kira ve stopaj bedeli, satış ekipmanları, dükkan giderleri, satış personeli maaşları, sigorta masrafları faturalar, pandemi nedeniyle alınacak tedbirlerin maliyetleri gibi birçok gider kalemi mevcut.Online mağazada ise bu fiziki gider kalemlerinden hiçbiri sizinle beraber değildir. Online mağazanız için çalışan desteğine ihtiyaç duyduğunuzda bile uzaktan iş yürütebilmeye uygun bir sektördür.

İnternet alışveriş sitesi kurma maliyeti için büyük paralar gerekmez. IdeaSoft E-ticaret Paketleri’nden işinize en uygun olan e-ticaret paketini tercih ettiğinizde, birçok avantajı da beraberinde elde etmiş olursunuz. Domain ve hosting, güvenlik sertifikaları, ücretsiz ve mobil uyumlu temalar, anlaşmalı kargo seçenekleri, güvenli ödeme seçenekleri ve daha fazlası sizlere sunulur. IdeaSoft e-ticaret paket fiyatlarımız buradan görebilirsiniz.

İnternet alışveriş sitesi ile tüketicilere günün her saati ulaşırsınız

İhtiyaçlarımızın neredeyse tamamını e-ticaretten karşılıyoruz. Bu da tüketicilerin günün her saati online alışveriş yaptığını gösteriyor. İster günün erken saatlerinde ister gecenin bir yarısı… Her tüketicinin meşguliyet zaman aralığı farklı olabilir. Tüketiciler istediği zaman online mağazanıza girip alışverişini yapabilir. Online siteniz 7/24 açık kalabilen dükkanınızdır üstelik bir güvenlik görevlisine ihtiyacı yoktur.

Bir lokasyon ile sınırlı kalmazsınız

İnternet alışveriş sitelerinde Türkiye’nin dört bir yanına satış yapabilirsiniz. Online mağazanız e-ihracat yapmanız için de önemli bir adımdır. İşinizi büyütmek ve yurtdışına satış yapmak için online mağazanız sınırları aşmanız için en iyi aracınız olacaktır. Dünyanın her ülkesindeki hedef kitlenizin sizi keşfetmesini sağlayabilirsiniz.

Yurtdışına satış yaparak markanızın dünya çapında bilinir olmasını ve yerel rakiplerinizden çok daha önce kar elde etmenizi sağlar. IdeaSoft’un geliştirdiği IdeaExport online mağazanızdaki ürünleri yurtdışına satarak gelirinizi artırmanızı sağlar.

Görünür ve ulaşılabilir olmanız daha kolaydır

Fiziki mağazanızda müşteri skalanız, sadece oraya gelebilecek kişilerle sınırlıdır. Fakat online platformunuzda her zaman sınırları aşabilirsiniz. Fiziki mağazanızda sergileyebileceğiniz ürünler sınırlıyken online mağazanızda ürünlerinizi her zaman çeşitlendirebilirsiniz. Fiziki mağazanızda bir müşteriye tekrar ulaşma olasılığınız oldukça düşükken online mağazanızda alışveriş yapan bir müşteriyi yeniden hedeflemeniz daha kolaydır. Bunun için yeniden hedefleme reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

E-ticaret sitenizi tek başınıza yönetebilirsiniz

E-ticaretin faydalarından biri, çalışan konusunda esneklik sunmasıdır. İnternet alışveriş sitelerinin fiziki mağazalara göre daha az çalışana ihtiyaç vardır. Bir e-ticaret sitesini tek başınıza başlatabilir ve yönetebilirsiniz. Büyümeye başladığınızda ve desteğe ihtiyaç duyduğunuzda çalışma arkadaşları edinebilir ve onlara esnek bir çalışma ortamı sunabilirsiniz.

İlgi çekici görsel ve içeriklerle müşteri çekebilirsiniz

İnternet alışveriş sitesi gelişime açıktır ve silediğiniz zaman yenileyebilirsiniz. İlgi çekici ürün fotoğrafları, satın almaya teşvik eden içerikler ve tasarımlarınız ile sitenizi ilgi çekici bir hale getirebilirsiniz. E-ticaret sitenizde blog alanı oluşturarak hem ürünlerinizden bahsedebilir hem de hedef anahtar kelimelerinizi burada kullanarak sitenize organik trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu

Sosyal ağlardan müşteri çekmeniz daha kolaydır

Sanal mağazacılık günümüz dijitalleşmesinin bir parçası haline gelmiştir. Bir internet alışveriş sitesi açtığınızda dijital çağın getirdiği yenilikleri de mağazanızda kullanmanız gerekir. Sosyal medyada aktif olarak e-ticaret sitenize olan etkileşimi artırabilirsiniz. Ayrıca e-ticaret siteniz ile sosyal ağ bağlantılarınızı da mutlaka yapmayı ihmal etmemelisiniz.

İlgili rehber: İnternet alışveriş sitesi için sosyal medya reklam fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm yorumlar

  • Gülseren

    - 14:08

    Internetten kendi ürünlerimi tüm türkiyeye satmak istiyorum spariş alıp kargoyla göndermek istiyorum yardımcı olurmusunuz

    • Savaş

      - 09:40

      Merhabalar Gülseren Hanım. Mesajınız için teşekkürler. İletişim bilgilerinizi buradan bir form doldurarak bize iletebilir misiniz? Size ulaşıp e-ticaret projeniz ile ilgili detaylı bilgi aktarmak isteriz. Birlikte sizin için bir e-ticaret projesi tasarlayabiliriz. İyi günler dileriz.

Benzer yazılar

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan