fbpx

İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları

29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda sürekli olarak ivme kazandı ve yüzde 1400 arttı. Tüketiciler artık fiziki işletmelerden daha çok internet alışveriş sitelerinden ihtiyaçlarını karşılıyor.

Peki hala sadece fiziki mağaza olarak işlerini yürüten işletmeler neden e-ticarete geçmekte acele etmeli? Bugünkü konumuzda özellikle bu dönemde ticaretle uğraşan kişilerin online mağaza açarak sağlayacağı sayısız avantajdan bahsetmek istiyoruz.

İnternet alışveriş sitesi fiziki mağazaya göre düşük maliyetli

Pandemi hepimizin bildiği gibi dünya çapında en çok ekonomiyi etkiledi. Önümüzdeki döneme dair belirsizlik ise hala sürüyor. Şirketler için daha iyi bir bütçe planlaması yapmak önemli bir gereklilik haline geldi.

İşini fiziki perakende sektöründe sürdüren bir işletmeci için; sürekli ödemesi gereken kira ve stopaj bedeli, satış ekipmanları, dükkan giderleri, satış personeli maaşları, sigorta masrafları faturalar, pandemi nedeniyle alınacak tedbirlerin maliyetleri gibi birçok gider kalemi mevcut.Online mağazada ise bu fiziki gider kalemlerinden hiçbiri sizinle beraber değildir. Online mağazanız için çalışan desteğine ihtiyaç duyduğunuzda bile uzaktan iş yürütebilmeye uygun bir sektördür.

İnternet alışveriş sitesi kurma maliyeti için büyük paralar gerekmez. IdeaSoft E-ticaret Paketleri’nden işinize en uygun olan e-ticaret paketini tercih ettiğinizde, birçok avantajı da beraberinde elde etmiş olursunuz. Domain ve hosting, güvenlik sertifikaları, ücretsiz ve mobil uyumlu temalar, anlaşmalı kargo seçenekleri, güvenli ödeme seçenekleri ve daha fazlası sizlere sunulur. IdeaSoft e-ticaret paket fiyatlarımız buradan görebilirsiniz.

İnternet alışveriş sitesi ile tüketicilere günün her saati ulaşırsınız

İhtiyaçlarımızın neredeyse tamamını e-ticaretten karşılıyoruz. Bu da tüketicilerin günün her saati online alışveriş yaptığını gösteriyor. İster günün erken saatlerinde ister gecenin bir yarısı… Her tüketicinin meşguliyet zaman aralığı farklı olabilir. Tüketiciler istediği zaman online mağazanıza girip alışverişini yapabilir. Online siteniz 7/24 açık kalabilen dükkanınızdır üstelik bir güvenlik görevlisine ihtiyacı yoktur.

Bir lokasyon ile sınırlı kalmazsınız

İnternet alışveriş sitelerinde Türkiye’nin dört bir yanına satış yapabilirsiniz. Online mağazanız e-ihracat yapmanız için de önemli bir adımdır. İşinizi büyütmek ve yurtdışına satış yapmak için online mağazanız sınırları aşmanız için en iyi aracınız olacaktır. Dünyanın her ülkesindeki hedef kitlenizin sizi keşfetmesini sağlayabilirsiniz.

Yurtdışına satış yaparak markanızın dünya çapında bilinir olmasını ve yerel rakiplerinizden çok daha önce kar elde etmenizi sağlar. IdeaSoft’un geliştirdiği IdeaExport online mağazanızdaki ürünleri yurtdışına satarak gelirinizi artırmanızı sağlar.

Görünür ve ulaşılabilir olmanız daha kolaydır

Fiziki mağazanızda müşteri skalanız, sadece oraya gelebilecek kişilerle sınırlıdır. Fakat online platformunuzda her zaman sınırları aşabilirsiniz. Fiziki mağazanızda sergileyebileceğiniz ürünler sınırlıyken online mağazanızda ürünlerinizi her zaman çeşitlendirebilirsiniz. Fiziki mağazanızda bir müşteriye tekrar ulaşma olasılığınız oldukça düşükken online mağazanızda alışveriş yapan bir müşteriyi yeniden hedeflemeniz daha kolaydır. Bunun için yeniden hedefleme reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

E-ticaret sitenizi tek başınıza yönetebilirsiniz

E-ticaretin faydalarından biri, çalışan konusunda esneklik sunmasıdır. İnternet alışveriş sitelerinin fiziki mağazalara göre daha az çalışana ihtiyaç vardır. Bir e-ticaret sitesini tek başınıza başlatabilir ve yönetebilirsiniz. Büyümeye başladığınızda ve desteğe ihtiyaç duyduğunuzda çalışma arkadaşları edinebilir ve onlara esnek bir çalışma ortamı sunabilirsiniz.

İlgi çekici görsel ve içeriklerle müşteri çekebilirsiniz

İnternet alışveriş sitesi gelişime açıktır ve silediğiniz zaman yenileyebilirsiniz. İlgi çekici ürün fotoğrafları, satın almaya teşvik eden içerikler ve tasarımlarınız ile sitenizi ilgi çekici bir hale getirebilirsiniz. E-ticaret sitenizde blog alanı oluşturarak hem ürünlerinizden bahsedebilir hem de hedef anahtar kelimelerinizi burada kullanarak sitenize organik trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu

Sosyal ağlardan müşteri çekmeniz daha kolaydır

Sanal mağazacılık günümüz dijitalleşmesinin bir parçası haline gelmiştir. Bir internet alışveriş sitesi açtığınızda dijital çağın getirdiği yenilikleri de mağazanızda kullanmanız gerekir. Sosyal medyada aktif olarak e-ticaret sitenize olan etkileşimi artırabilirsiniz. Ayrıca e-ticaret siteniz ile sosyal ağ bağlantılarınızı da mutlaka yapmayı ihmal etmemelisiniz.

İlgili rehber: İnternet alışveriş sitesi için sosyal medya reklam fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm yorumlar

  • Gülseren

    - 14:08

    Internetten kendi ürünlerimi tüm türkiyeye satmak istiyorum spariş alıp kargoyla göndermek istiyorum yardımcı olurmusunuz

    • Savaş

      - 09:40

      Merhabalar Gülseren Hanım. Mesajınız için teşekkürler. İletişim bilgilerinizi buradan bir form doldurarak bize iletebilir misiniz? Size ulaşıp e-ticaret projeniz ile ilgili detaylı bilgi aktarmak isteriz. Birlikte sizin için bir e-ticaret projesi tasarlayabiliriz. İyi günler dileriz.

Benzer yazılar

Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi