İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler

26 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler

İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali ve internet üzerinde satış yaparak tüketicilere ulaşmak ve bir online mağaza açmak günümüzde bir hayli kolay. Ancak kendi e-ticaret sitenizi kurmadan önce de bilmeniz gereken birçok önemli nokta bulunuyor. Bu rehberimizde de bu önemli noktaların üzerinde duracağız.

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gereken önemli unsurlar

Ne kadarlık bir sermayeniz var?

Bir online mağaza kurmak için belli bir sermayeye ihtiyacınız vardır. Elinizdeki sermayeye göre yatırımlarınızı yapmanız, altyapınızı seçmeniz, pazarlama ve reklam bütçelerinizi belirlemeniz, çalışanlarınızın maaş ve giderlerini karşılamanız, şirketle ilgili giderleri karşılamanız ve vergilerinizi ödemeniz gerekir. Bu sebeple de başlangıçta elinizdeki sermayeyi iyi planlamanız ve yatırımlarınızı bu yönde yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Hangi nişe yöneleceksiniz?

Belli bir niş üzerine yoğunlaştığınızda ilk etapta küçük bir pazara yönelmiş olursunuz. İlk başlangıç için bu ideal bir yoldur; çünkü geniş bir ürün yelpazeniz olduğunda farklı kategorilerde farklı ürün gruplarını sattığınızda markanızı büyütmeniz daha zor olacaktır. Bu sebeple de hitap etmek istediğiniz nişi belirlemeniz internet alışveriş sitesi kurma sürecinde önemli bir ilk adımdır.

İlgili rehber: Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

Hangi ürünleri satacaksınız?

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin talep gösterdiği ve trend ürünlere yönelmeniz önemli bir detaydır; ancak her zaman bu kural geçerli değildir. Yeni bir ürün bularak, tüketiciler arasında talebi artırabileceğiniz gibi tüketicilerin belli bir sorununu çözecek yeni bir ürün üzerine de odaklanabilirsiniz.

Buradaki önemli nokta tüketicilerin ilgisini çekecek ve onların belli bir sorunlarını çözecek ürünler üzerine odaklanmak olacaktır. Bu sebeple de bir e-ticaret sitesi kurmadan önce satacağınız ürünleri iyi araştırmanız bir hayli önemlidir.

Bu ürünleri kimlere satacaksınız?

Ürünlerinizi bulduğunuzda bu ürünleri kime satacağınızı da araştırmanız ve kendinize bir müşteri profili oluşturmanız gerekir. Doğru hedef kitleyi belirleyerek, potansiyel müşteri profilinizi hazırladığınızda, satış, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı yaparken izleyeceğiniz yol haritası için ne tür stratejiler uygulayacağınızı da belirlemiş olursunuz. Her müşteri profilinin farklı bir beklentisi olduğu gibi herbir hedef kitleye de farklı şekillerde ve farklı kanallar üzerinde yaklaşmak gerekir. Bu sebeple de hedef kitlenizi belirlemeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Rekabeti araştırın

Hedef kitlenizi ve ürünlerinizi belirledikten sonra pazardaki rekabeti araştırmanız gerekir. Rekabeti yüksek bir pazara girmek doğru bir yaklaşım olmayacaktır; çünkü buradaki firmalar pazarın belli bir bölümüne hakim oldukları için buradan pay almanız baya zordur. Rekabet fazla olduğu için firmanızı öne çıkartmak için yüksek bütçeli pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bunun yanı sıra marka bilinirliğinizin olmayışı da rekabette öne çıkmanızı zorlaştırır. Bu sebeple de rakip analizi yaparak, çok doyuma ulaşmamış ve düşük rekabetli pazarlara yönelmeye çalışmalısınız.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Hangi üreticilerle çalışacaksınız?

İnternet sitesi üzerinden satış yapmak için birkaç farklı toptancı firma ile anlaşmanız gerekir. Birden fazla toptancı ile çalıştığınızda işinizi daha garantiye almış olursunuz. Bu süreçte seçtiğiniz ürünleri size tedarik edecek firmalar olup olmadığını araştırmanız gerekir. Bununla beraber bu tedarikçilerin sizin taleplerinizi yerine getirip getiremeyeceklerini ve üretim kapasitelerini de öğrenmeniz gerekir. Gereken talebi karşılayamamaları durumunda da alternatif tedarikçilerinizi hazırda tutmanız önemlidir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir? Tedarik yönetimi nasıl yapılmalıdır?

Ürünlerinizi nerede depolayacaksınız? Ya da dropshipping mi yapacaksınız?

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce nişinizi belirledikten sonra dikkat etmeniz önemli konulardan biri de ürünlerinizi nerede depolayacağınızdır. Sattığınız ürünlerin büyüklüklerine göre, ihtiyaç duyacağınız depo alanının büyüklüğü de değişiklik gösterecektir. Elinizde belli bir oranda stok tutmanız gerektiği için de bu iş için belirlenmiş bir deponuzun olması gerekir.

Eğer depo tutmak istemiyorsanız dropshipping yönteminden yararlanarak, doğrudan üreticilerin siparişleri sizin için göndermesini sağlayabilirsiniz. Böylelikle depo masraflarınız olmadan online satış yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Dropshipping nedir, nasıl yapılır?

Fiyatlandırmalarınızı nasıl yapacaksınız?

Fiyatlandırma stratejileriniz de e-ticaret sitenizi kurmadan önce üzerinde çalışmanız gereken konulardan biridir. Fiyatlandırma çalışmalarınız ulaşacağınız hedef kitleyi ve markanızın pazardaki konumunu da belirleyeceği için önemli detaylardan biridir. Bulunduğunuz niş, pazarın durumu ve ürünlerinizin kalitesine göre farklı fiyatlandırma stratejileri uygulayabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ne tür ödeme yöntemleri ve kargo seçenekleri kullanacaksınız?

E-ticarette ödeme yöntemleri ve kargo seçenekleri de üzerine çalışılması gereken konular arasındadır. Farklı ödeme yöntemleri sunmanız, farklı müşteri kitlelerin internet siteniz üzerinden alışveriş yapmalarına imkan sağlayacaktır.

İlgili rehber: Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri

Bunun yanı sıra kargo seçenekleri de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Çalıştığınız kargo firmalarının sayısını artırmanız ve tüketicilere seçenek sunmanız önemli bir detaydır; çünkü tüketiciler bazı belli başlı kargo firmaları ile çalışmak isteyebilirler. Bu seçeneği sunmadığınızda tüketicileri kaçırma şansınız olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

İade politikalarınız nasıl olacak?

E-ticaret firmalarının sıklıkla karşılaştığı problemlerden biri de iade ürün sorunlarıdır. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürünlerinizi iade edebilirler. Bu süreçle nasıl baş edeceğinizi ne tür önlemler almanız gerektiğini ve iade süreçlerini nasıl yönetmeniz gerektiğine dair de planlamalar yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapacaksınız?

İnternet alışveriş sitesi kurduğunuzda markanızın ve ürünlerinizin de tanıtımlarını yapmanız gerekir. Bunun için de belli bir pazarlama ve reklam stratejinizin olması önemlidir. Bu çalışmaları yapmamanız halinde ürün satışlarınızı artırmazsınız. Bu nedenle de kapsamlı bir dijital pazarlama planı hazırlamanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Hedef kitlenize ve ürünlerinize göre hangi kanallar üzerinden ne tür çalışmalar yapacağınızı belirleyerek, stratejiler oluşturmanız ve bu çalışmalar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı da belirlemeniz gerekir.

İlgili rehber: Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler

İnternet alışveriş sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

İnternet alışveriş sitesi nasıl kurulur?

E-ticaret sitesi kurarken öncelikle bir alan adı ve sunucuya ihtiyacınız vardır. Bunları seçtikten sonra web sitenizi nasıl bir altyapı ile kuracağınızı belirlemeniz ve bu altyapı üzerine sitenizin kurulumunu gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Sitenizi ve altyapınızı kurduktan sonra, internet üzerinde satacağınız ürünleri, ürün açıklama ve fotoğraflarını da sitenize ekleyerek bu sürece devam edebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında detaylı anlatımları da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

İnternet alışveriş sitesi için altyapı seçimi nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurmanız önemlidir. Kendiniz ücretsiz yazılımlarla e-ticaret sitenizi kurabileceğiniz gibi ajanslarla çalışarak kendinize özel bir web site tasarımı yaptırabilirsiniz. Bu çözümlerin yanı sıra kodlama ve tasarım bilgisine sahip olmadan da hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenize sahip olabilirsiniz. Hazır e-ticaret paketleri ile hızlı bir şekilde, arkaplandaki teknik işlerle ilgilenmeden güvenli bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz.

Kendi internet alışveriş sitenizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan