fbpx

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler

26 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler

İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali ve internet üzerinde satış yaparak tüketicilere ulaşmak ve bir online mağaza açmak günümüzde bir hayli kolay. Ancak kendi e-ticaret sitenizi kurmadan önce de bilmeniz gereken birçok önemli nokta bulunuyor. Bu rehberimizde de bu önemli noktaların üzerinde duracağız.

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gereken önemli unsurlar

Ne kadarlık bir sermayeniz var?

Bir online mağaza kurmak için belli bir sermayeye ihtiyacınız vardır. Elinizdeki sermayeye göre yatırımlarınızı yapmanız, altyapınızı seçmeniz, pazarlama ve reklam bütçelerinizi belirlemeniz, çalışanlarınızın maaş ve giderlerini karşılamanız, şirketle ilgili giderleri karşılamanız ve vergilerinizi ödemeniz gerekir. Bu sebeple de başlangıçta elinizdeki sermayeyi iyi planlamanız ve yatırımlarınızı bu yönde yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Hangi nişe yöneleceksiniz?

Belli bir niş üzerine yoğunlaştığınızda ilk etapta küçük bir pazara yönelmiş olursunuz. İlk başlangıç için bu ideal bir yoldur; çünkü geniş bir ürün yelpazeniz olduğunda farklı kategorilerde farklı ürün gruplarını sattığınızda markanızı büyütmeniz daha zor olacaktır. Bu sebeple de hitap etmek istediğiniz nişi belirlemeniz internet alışveriş sitesi kurma sürecinde önemli bir ilk adımdır.

İlgili rehber: Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

Hangi ürünleri satacaksınız?

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin talep gösterdiği ve trend ürünlere yönelmeniz önemli bir detaydır; ancak her zaman bu kural geçerli değildir. Yeni bir ürün bularak, tüketiciler arasında talebi artırabileceğiniz gibi tüketicilerin belli bir sorununu çözecek yeni bir ürün üzerine de odaklanabilirsiniz.

Buradaki önemli nokta tüketicilerin ilgisini çekecek ve onların belli bir sorunlarını çözecek ürünler üzerine odaklanmak olacaktır. Bu sebeple de bir e-ticaret sitesi kurmadan önce satacağınız ürünleri iyi araştırmanız bir hayli önemlidir.

Bu ürünleri kimlere satacaksınız?

Ürünlerinizi bulduğunuzda bu ürünleri kime satacağınızı da araştırmanız ve kendinize bir müşteri profili oluşturmanız gerekir. Doğru hedef kitleyi belirleyerek, potansiyel müşteri profilinizi hazırladığınızda, satış, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı yaparken izleyeceğiniz yol haritası için ne tür stratejiler uygulayacağınızı da belirlemiş olursunuz. Her müşteri profilinin farklı bir beklentisi olduğu gibi herbir hedef kitleye de farklı şekillerde ve farklı kanallar üzerinde yaklaşmak gerekir. Bu sebeple de hedef kitlenizi belirlemeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Rekabeti araştırın

Hedef kitlenizi ve ürünlerinizi belirledikten sonra pazardaki rekabeti araştırmanız gerekir. Rekabeti yüksek bir pazara girmek doğru bir yaklaşım olmayacaktır; çünkü buradaki firmalar pazarın belli bir bölümüne hakim oldukları için buradan pay almanız baya zordur. Rekabet fazla olduğu için firmanızı öne çıkartmak için yüksek bütçeli pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bunun yanı sıra marka bilinirliğinizin olmayışı da rekabette öne çıkmanızı zorlaştırır. Bu sebeple de rakip analizi yaparak, çok doyuma ulaşmamış ve düşük rekabetli pazarlara yönelmeye çalışmalısınız.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Hangi üreticilerle çalışacaksınız?

İnternet sitesi üzerinden satış yapmak için birkaç farklı toptancı firma ile anlaşmanız gerekir. Birden fazla toptancı ile çalıştığınızda işinizi daha garantiye almış olursunuz. Bu süreçte seçtiğiniz ürünleri size tedarik edecek firmalar olup olmadığını araştırmanız gerekir. Bununla beraber bu tedarikçilerin sizin taleplerinizi yerine getirip getiremeyeceklerini ve üretim kapasitelerini de öğrenmeniz gerekir. Gereken talebi karşılayamamaları durumunda da alternatif tedarikçilerinizi hazırda tutmanız önemlidir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir? Tedarik yönetimi nasıl yapılmalıdır?

Ürünlerinizi nerede depolayacaksınız? Ya da dropshipping mi yapacaksınız?

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce nişinizi belirledikten sonra dikkat etmeniz önemli konulardan biri de ürünlerinizi nerede depolayacağınızdır. Sattığınız ürünlerin büyüklüklerine göre, ihtiyaç duyacağınız depo alanının büyüklüğü de değişiklik gösterecektir. Elinizde belli bir oranda stok tutmanız gerektiği için de bu iş için belirlenmiş bir deponuzun olması gerekir.

Eğer depo tutmak istemiyorsanız dropshipping yönteminden yararlanarak, doğrudan üreticilerin siparişleri sizin için göndermesini sağlayabilirsiniz. Böylelikle depo masraflarınız olmadan online satış yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Dropshipping nedir, nasıl yapılır?

Fiyatlandırmalarınızı nasıl yapacaksınız?

Fiyatlandırma stratejileriniz de e-ticaret sitenizi kurmadan önce üzerinde çalışmanız gereken konulardan biridir. Fiyatlandırma çalışmalarınız ulaşacağınız hedef kitleyi ve markanızın pazardaki konumunu da belirleyeceği için önemli detaylardan biridir. Bulunduğunuz niş, pazarın durumu ve ürünlerinizin kalitesine göre farklı fiyatlandırma stratejileri uygulayabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ne tür ödeme yöntemleri ve kargo seçenekleri kullanacaksınız?

E-ticarette ödeme yöntemleri ve kargo seçenekleri de üzerine çalışılması gereken konular arasındadır. Farklı ödeme yöntemleri sunmanız, farklı müşteri kitlelerin internet siteniz üzerinden alışveriş yapmalarına imkan sağlayacaktır.

İlgili rehber: Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri

Bunun yanı sıra kargo seçenekleri de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Çalıştığınız kargo firmalarının sayısını artırmanız ve tüketicilere seçenek sunmanız önemli bir detaydır; çünkü tüketiciler bazı belli başlı kargo firmaları ile çalışmak isteyebilirler. Bu seçeneği sunmadığınızda tüketicileri kaçırma şansınız olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

İade politikalarınız nasıl olacak?

E-ticaret firmalarının sıklıkla karşılaştığı problemlerden biri de iade ürün sorunlarıdır. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürünlerinizi iade edebilirler. Bu süreçle nasıl baş edeceğinizi ne tür önlemler almanız gerektiğini ve iade süreçlerini nasıl yönetmeniz gerektiğine dair de planlamalar yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapacaksınız?

İnternet alışveriş sitesi kurduğunuzda markanızın ve ürünlerinizin de tanıtımlarını yapmanız gerekir. Bunun için de belli bir pazarlama ve reklam stratejinizin olması önemlidir. Bu çalışmaları yapmamanız halinde ürün satışlarınızı artırmazsınız. Bu nedenle de kapsamlı bir dijital pazarlama planı hazırlamanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Hedef kitlenize ve ürünlerinize göre hangi kanallar üzerinden ne tür çalışmalar yapacağınızı belirleyerek, stratejiler oluşturmanız ve bu çalışmalar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı da belirlemeniz gerekir.

İlgili rehber: Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler

İnternet alışveriş sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

İnternet alışveriş sitesi nasıl kurulur?

E-ticaret sitesi kurarken öncelikle bir alan adı ve sunucuya ihtiyacınız vardır. Bunları seçtikten sonra web sitenizi nasıl bir altyapı ile kuracağınızı belirlemeniz ve bu altyapı üzerine sitenizin kurulumunu gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Sitenizi ve altyapınızı kurduktan sonra, internet üzerinde satacağınız ürünleri, ürün açıklama ve fotoğraflarını da sitenize ekleyerek bu sürece devam edebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında detaylı anlatımları da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

İnternet alışveriş sitesi için altyapı seçimi nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurmanız önemlidir. Kendiniz ücretsiz yazılımlarla e-ticaret sitenizi kurabileceğiniz gibi ajanslarla çalışarak kendinize özel bir web site tasarımı yaptırabilirsiniz. Bu çözümlerin yanı sıra kodlama ve tasarım bilgisine sahip olmadan da hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenize sahip olabilirsiniz. Hazır e-ticaret paketleri ile hızlı bir şekilde, arkaplandaki teknik işlerle ilgilenmeden güvenli bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz.

Kendi internet alışveriş sitenizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan