İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler

26 Şubat 2020
Sinan Oypan

İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali ve internet üzerinde satış yaparak tüketicilere ulaşmak ve bir online mağaza açmak günümüzde bir hayli kolay. Ancak kendi e-ticaret sitenizi kurmadan önce de bilmeniz gereken birçok önemli nokta bulunuyor. Bu rehberimizde de bu önemli noktaların üzerinde duracağız.

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gereken önemli unsurlar

Ne kadarlık bir sermayeniz var?

Bir online mağaza kurmak için belli bir sermayeye ihtiyacınız vardır. Elinizdeki sermayeye göre yatırımlarınızı yapmanız, altyapınızı seçmeniz, pazarlama ve reklam bütçelerinizi belirlemeniz, çalışanlarınızın maaş ve giderlerini karşılamanız, şirketle ilgili giderleri karşılamanız ve vergilerinizi ödemeniz gerekir. Bu sebeple de başlangıçta elinizdeki sermayeyi iyi planlamanız ve yatırımlarınızı bu yönde yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Hangi nişe yöneleceksiniz?

Belli bir niş üzerine yoğunlaştığınızda ilk etapta küçük bir pazara yönelmiş olursunuz. İlk başlangıç için bu ideal bir yoldur; çünkü geniş bir ürün yelpazeniz olduğunda farklı kategorilerde farklı ürün gruplarını sattığınızda markanızı büyütmeniz daha zor olacaktır. Bu sebeple de hitap etmek istediğiniz nişi belirlemeniz internet alışveriş sitesi kurma sürecinde önemli bir ilk adımdır.

İlgili rehber: Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

Hangi ürünleri satacaksınız?

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin talep gösterdiği ve trend ürünlere yönelmeniz önemli bir detaydır; ancak her zaman bu kural geçerli değildir. Yeni bir ürün bularak, tüketiciler arasında talebi artırabileceğiniz gibi tüketicilerin belli bir sorununu çözecek yeni bir ürün üzerine de odaklanabilirsiniz.

Buradaki önemli nokta tüketicilerin ilgisini çekecek ve onların belli bir sorunlarını çözecek ürünler üzerine odaklanmak olacaktır. Bu sebeple de bir e-ticaret sitesi kurmadan önce satacağınız ürünleri iyi araştırmanız bir hayli önemlidir.

Bu ürünleri kimlere satacaksınız?

Ürünlerinizi bulduğunuzda bu ürünleri kime satacağınızı da araştırmanız ve kendinize bir müşteri profili oluşturmanız gerekir. Doğru hedef kitleyi belirleyerek, potansiyel müşteri profilinizi hazırladığınızda, satış, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı yaparken izleyeceğiniz yol haritası için ne tür stratejiler uygulayacağınızı da belirlemiş olursunuz. Her müşteri profilinin farklı bir beklentisi olduğu gibi herbir hedef kitleye de farklı şekillerde ve farklı kanallar üzerinde yaklaşmak gerekir. Bu sebeple de hedef kitlenizi belirlemeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Rekabeti araştırın

Hedef kitlenizi ve ürünlerinizi belirledikten sonra pazardaki rekabeti araştırmanız gerekir. Rekabeti yüksek bir pazara girmek doğru bir yaklaşım olmayacaktır; çünkü buradaki firmalar pazarın belli bir bölümüne hakim oldukları için buradan pay almanız baya zordur. Rekabet fazla olduğu için firmanızı öne çıkartmak için yüksek bütçeli pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bunun yanı sıra marka bilinirliğinizin olmayışı da rekabette öne çıkmanızı zorlaştırır. Bu sebeple de rakip analizi yaparak, çok doyuma ulaşmamış ve düşük rekabetli pazarlara yönelmeye çalışmalısınız.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Hangi üreticilerle çalışacaksınız?

İnternet sitesi üzerinden satış yapmak için birkaç farklı toptancı firma ile anlaşmanız gerekir. Birden fazla toptancı ile çalıştığınızda işinizi daha garantiye almış olursunuz. Bu süreçte seçtiğiniz ürünleri size tedarik edecek firmalar olup olmadığını araştırmanız gerekir. Bununla beraber bu tedarikçilerin sizin taleplerinizi yerine getirip getiremeyeceklerini ve üretim kapasitelerini de öğrenmeniz gerekir. Gereken talebi karşılayamamaları durumunda da alternatif tedarikçilerinizi hazırda tutmanız önemlidir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir? Tedarik yönetimi nasıl yapılmalıdır?

Ürünlerinizi nerede depolayacaksınız? Ya da dropshipping mi yapacaksınız?

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce nişinizi belirledikten sonra dikkat etmeniz önemli konulardan biri de ürünlerinizi nerede depolayacağınızdır. Sattığınız ürünlerin büyüklüklerine göre, ihtiyaç duyacağınız depo alanının büyüklüğü de değişiklik gösterecektir. Elinizde belli bir oranda stok tutmanız gerektiği için de bu iş için belirlenmiş bir deponuzun olması gerekir.

Eğer depo tutmak istemiyorsanız dropshipping yönteminden yararlanarak, doğrudan üreticilerin siparişleri sizin için göndermesini sağlayabilirsiniz. Böylelikle depo masraflarınız olmadan online satış yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Dropshipping nedir, nasıl yapılır?

Fiyatlandırmalarınızı nasıl yapacaksınız?

Fiyatlandırma stratejileriniz de e-ticaret sitenizi kurmadan önce üzerinde çalışmanız gereken konulardan biridir. Fiyatlandırma çalışmalarınız ulaşacağınız hedef kitleyi ve markanızın pazardaki konumunu da belirleyeceği için önemli detaylardan biridir. Bulunduğunuz niş, pazarın durumu ve ürünlerinizin kalitesine göre farklı fiyatlandırma stratejileri uygulayabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ne tür ödeme yöntemleri ve kargo seçenekleri kullanacaksınız?

E-ticarette ödeme yöntemleri ve kargo seçenekleri de üzerine çalışılması gereken konular arasındadır. Farklı ödeme yöntemleri sunmanız, farklı müşteri kitlelerin internet siteniz üzerinden alışveriş yapmalarına imkan sağlayacaktır.

İlgili rehber: Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri

Bunun yanı sıra kargo seçenekleri de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Çalıştığınız kargo firmalarının sayısını artırmanız ve tüketicilere seçenek sunmanız önemli bir detaydır; çünkü tüketiciler bazı belli başlı kargo firmaları ile çalışmak isteyebilirler. Bu seçeneği sunmadığınızda tüketicileri kaçırma şansınız olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

İade politikalarınız nasıl olacak?

E-ticaret firmalarının sıklıkla karşılaştığı problemlerden biri de iade ürün sorunlarıdır. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürünlerinizi iade edebilirler. Bu süreçle nasıl baş edeceğinizi ne tür önlemler almanız gerektiğini ve iade süreçlerini nasıl yönetmeniz gerektiğine dair de planlamalar yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapacaksınız?

İnternet alışveriş sitesi kurduğunuzda markanızın ve ürünlerinizin de tanıtımlarını yapmanız gerekir. Bunun için de belli bir pazarlama ve reklam stratejinizin olması önemlidir. Bu çalışmaları yapmamanız halinde ürün satışlarınızı artırmazsınız. Bu nedenle de kapsamlı bir dijital pazarlama planı hazırlamanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Hedef kitlenize ve ürünlerinize göre hangi kanallar üzerinden ne tür çalışmalar yapacağınızı belirleyerek, stratejiler oluşturmanız ve bu çalışmalar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı da belirlemeniz gerekir.

İlgili rehber: Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler

İnternet alışveriş sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

İnternet alışveriş sitesi nasıl kurulur?

E-ticaret sitesi kurarken öncelikle bir alan adı ve sunucuya ihtiyacınız vardır. Bunları seçtikten sonra web sitenizi nasıl bir altyapı ile kuracağınızı belirlemeniz ve bu altyapı üzerine sitenizin kurulumunu gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Sitenizi ve altyapınızı kurduktan sonra, internet üzerinde satacağınız ürünleri, ürün açıklama ve fotoğraflarını da sitenize ekleyerek bu sürece devam edebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında detaylı anlatımları da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

İnternet alışveriş sitesi için altyapı seçimi nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurmanız önemlidir. Kendiniz ücretsiz yazılımlarla e-ticaret sitenizi kurabileceğiniz gibi ajanslarla çalışarak kendinize özel bir web site tasarımı yaptırabilirsiniz. Bu çözümlerin yanı sıra kodlama ve tasarım bilgisine sahip olmadan da hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenize sahip olabilirsiniz. Hazır e-ticaret paketleri ile hızlı bir şekilde, arkaplandaki teknik işlerle ilgilenmeden güvenli bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz.

Kendi internet alışveriş sitenizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan