İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler

26 Şubat 2020
Sinan Oypan

İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali ve internet üzerinde satış yaparak tüketicilere ulaşmak ve bir online mağaza açmak günümüzde bir hayli kolay. Ancak kendi e-ticaret sitenizi kurmadan önce de bilmeniz gereken birçok önemli nokta bulunuyor. Bu rehberimizde de bu önemli noktaların üzerinde duracağız.

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gereken önemli unsurlar

Ne kadarlık bir sermayeniz var?

Bir online mağaza kurmak için belli bir sermayeye ihtiyacınız vardır. Elinizdeki sermayeye göre yatırımlarınızı yapmanız, altyapınızı seçmeniz, pazarlama ve reklam bütçelerinizi belirlemeniz, çalışanlarınızın maaş ve giderlerini karşılamanız, şirketle ilgili giderleri karşılamanız ve vergilerinizi ödemeniz gerekir. Bu sebeple de başlangıçta elinizdeki sermayeyi iyi planlamanız ve yatırımlarınızı bu yönde yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Hangi nişe yöneleceksiniz?

Belli bir niş üzerine yoğunlaştığınızda ilk etapta küçük bir pazara yönelmiş olursunuz. İlk başlangıç için bu ideal bir yoldur; çünkü geniş bir ürün yelpazeniz olduğunda farklı kategorilerde farklı ürün gruplarını sattığınızda markanızı büyütmeniz daha zor olacaktır. Bu sebeple de hitap etmek istediğiniz nişi belirlemeniz internet alışveriş sitesi kurma sürecinde önemli bir ilk adımdır.

İlgili rehber: Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?

Hangi ürünleri satacaksınız?

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin talep gösterdiği ve trend ürünlere yönelmeniz önemli bir detaydır; ancak her zaman bu kural geçerli değildir. Yeni bir ürün bularak, tüketiciler arasında talebi artırabileceğiniz gibi tüketicilerin belli bir sorununu çözecek yeni bir ürün üzerine de odaklanabilirsiniz.

Buradaki önemli nokta tüketicilerin ilgisini çekecek ve onların belli bir sorunlarını çözecek ürünler üzerine odaklanmak olacaktır. Bu sebeple de bir e-ticaret sitesi kurmadan önce satacağınız ürünleri iyi araştırmanız bir hayli önemlidir.

Bu ürünleri kimlere satacaksınız?

Ürünlerinizi bulduğunuzda bu ürünleri kime satacağınızı da araştırmanız ve kendinize bir müşteri profili oluşturmanız gerekir. Doğru hedef kitleyi belirleyerek, potansiyel müşteri profilinizi hazırladığınızda, satış, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı yaparken izleyeceğiniz yol haritası için ne tür stratejiler uygulayacağınızı da belirlemiş olursunuz. Her müşteri profilinin farklı bir beklentisi olduğu gibi herbir hedef kitleye de farklı şekillerde ve farklı kanallar üzerinde yaklaşmak gerekir. Bu sebeple de hedef kitlenizi belirlemeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Rekabeti araştırın

Hedef kitlenizi ve ürünlerinizi belirledikten sonra pazardaki rekabeti araştırmanız gerekir. Rekabeti yüksek bir pazara girmek doğru bir yaklaşım olmayacaktır; çünkü buradaki firmalar pazarın belli bir bölümüne hakim oldukları için buradan pay almanız baya zordur. Rekabet fazla olduğu için firmanızı öne çıkartmak için yüksek bütçeli pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bunun yanı sıra marka bilinirliğinizin olmayışı da rekabette öne çıkmanızı zorlaştırır. Bu sebeple de rakip analizi yaparak, çok doyuma ulaşmamış ve düşük rekabetli pazarlara yönelmeye çalışmalısınız.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Hangi üreticilerle çalışacaksınız?

İnternet sitesi üzerinden satış yapmak için birkaç farklı toptancı firma ile anlaşmanız gerekir. Birden fazla toptancı ile çalıştığınızda işinizi daha garantiye almış olursunuz. Bu süreçte seçtiğiniz ürünleri size tedarik edecek firmalar olup olmadığını araştırmanız gerekir. Bununla beraber bu tedarikçilerin sizin taleplerinizi yerine getirip getiremeyeceklerini ve üretim kapasitelerini de öğrenmeniz gerekir. Gereken talebi karşılayamamaları durumunda da alternatif tedarikçilerinizi hazırda tutmanız önemlidir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir? Tedarik yönetimi nasıl yapılmalıdır?

Ürünlerinizi nerede depolayacaksınız? Ya da dropshipping mi yapacaksınız?

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce nişinizi belirledikten sonra dikkat etmeniz önemli konulardan biri de ürünlerinizi nerede depolayacağınızdır. Sattığınız ürünlerin büyüklüklerine göre, ihtiyaç duyacağınız depo alanının büyüklüğü de değişiklik gösterecektir. Elinizde belli bir oranda stok tutmanız gerektiği için de bu iş için belirlenmiş bir deponuzun olması gerekir.

Eğer depo tutmak istemiyorsanız dropshipping yönteminden yararlanarak, doğrudan üreticilerin siparişleri sizin için göndermesini sağlayabilirsiniz. Böylelikle depo masraflarınız olmadan online satış yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Dropshipping nedir, nasıl yapılır?

Fiyatlandırmalarınızı nasıl yapacaksınız?

Fiyatlandırma stratejileriniz de e-ticaret sitenizi kurmadan önce üzerinde çalışmanız gereken konulardan biridir. Fiyatlandırma çalışmalarınız ulaşacağınız hedef kitleyi ve markanızın pazardaki konumunu da belirleyeceği için önemli detaylardan biridir. Bulunduğunuz niş, pazarın durumu ve ürünlerinizin kalitesine göre farklı fiyatlandırma stratejileri uygulayabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ne tür ödeme yöntemleri ve kargo seçenekleri kullanacaksınız?

E-ticarette ödeme yöntemleri ve kargo seçenekleri de üzerine çalışılması gereken konular arasındadır. Farklı ödeme yöntemleri sunmanız, farklı müşteri kitlelerin internet siteniz üzerinden alışveriş yapmalarına imkan sağlayacaktır.

İlgili rehber: Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri

Bunun yanı sıra kargo seçenekleri de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Çalıştığınız kargo firmalarının sayısını artırmanız ve tüketicilere seçenek sunmanız önemli bir detaydır; çünkü tüketiciler bazı belli başlı kargo firmaları ile çalışmak isteyebilirler. Bu seçeneği sunmadığınızda tüketicileri kaçırma şansınız olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

İade politikalarınız nasıl olacak?

E-ticaret firmalarının sıklıkla karşılaştığı problemlerden biri de iade ürün sorunlarıdır. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürünlerinizi iade edebilirler. Bu süreçle nasıl baş edeceğinizi ne tür önlemler almanız gerektiğini ve iade süreçlerini nasıl yönetmeniz gerektiğine dair de planlamalar yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapacaksınız?

İnternet alışveriş sitesi kurduğunuzda markanızın ve ürünlerinizin de tanıtımlarını yapmanız gerekir. Bunun için de belli bir pazarlama ve reklam stratejinizin olması önemlidir. Bu çalışmaları yapmamanız halinde ürün satışlarınızı artırmazsınız. Bu nedenle de kapsamlı bir dijital pazarlama planı hazırlamanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Hedef kitlenize ve ürünlerinize göre hangi kanallar üzerinden ne tür çalışmalar yapacağınızı belirleyerek, stratejiler oluşturmanız ve bu çalışmalar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı da belirlemeniz gerekir.

İlgili rehber: Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler

İnternet alışveriş sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

İnternet alışveriş sitesi nasıl kurulur?

E-ticaret sitesi kurarken öncelikle bir alan adı ve sunucuya ihtiyacınız vardır. Bunları seçtikten sonra web sitenizi nasıl bir altyapı ile kuracağınızı belirlemeniz ve bu altyapı üzerine sitenizin kurulumunu gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Sitenizi ve altyapınızı kurduktan sonra, internet üzerinde satacağınız ürünleri, ürün açıklama ve fotoğraflarını da sitenize ekleyerek bu sürece devam edebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında detaylı anlatımları da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

İnternet alışveriş sitesi için altyapı seçimi nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurmanız önemlidir. Kendiniz ücretsiz yazılımlarla e-ticaret sitenizi kurabileceğiniz gibi ajanslarla çalışarak kendinize özel bir web site tasarımı yaptırabilirsiniz. Bu çözümlerin yanı sıra kodlama ve tasarım bilgisine sahip olmadan da hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenize sahip olabilirsiniz. Hazır e-ticaret paketleri ile hızlı bir şekilde, arkaplandaki teknik işlerle ilgilenmeden güvenli bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz.

Kendi internet alışveriş sitenizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan