Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?

4 Aralık 2020
Sinan Oypan

Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri anlayabilmekteler. Peki, takipçi almak genel olarak ne gibi olumsuz etkilere neden olmakta?

Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?

Sahte takipçiler etkileşim getirmez

Instagram’da takipçi satın almanız hesabınızın büyük görünmesini ve bu nedenle markanızın biliniyor oluşunu gösterir; ancak bu bir kamulajdır. Instagram ve diğer sosyal platformlarında algoritmalarının temelinde etkileşimler gelmektedir. Sahte takipçiler size etkileşim getirmedikleri gibi mevcut etkileşim oranınızın da düşük görünmesine neden olur. Sahte takipçiler, gönderileri beğenmez ve onlara yorum yapmazlar. Bu da gönderilerinizde etkileşim almamanıza neden olur.

Etkileşim oranı şöyle hesaplanır:

Gönderi başına beğeni ve yorum sayısı / takipçi sayısı = Etkileşim oranı

Gönderi başına gelen yorum ve beğeni sayısını 200, 10.000’de takipçiniz olduğunu ele alalım. Bu durumda etkileşim oranınız:

200/10.000 = 0,02’dir

Böyle bir etkileşim oranı, Instagram algorirmalarına içeriğin çok değerli olmayacağını göstereceği için, içeriği kullanıcıların zaman tünelinde de öne çıkartmayacaktır. Sahte takipçiler bu oranı ciddi şekilde düşürdüğü için size yarardan çok zarara neden olur.

Uygunsuz yorum bırakan bot hesaplara denk gelebilirsiniz

Takipçi almak ile beraber yorum ve etkileşim satan firmalar da bulunur; ancak bunlar yine size olumsuz yan etkiler verebilir. Özellikle bu botların kontrolü sizin elinizde olmadığı için gönderilerinizin altına uygunsuz yorum yapan bot sistemlerine denk gelebilirsiniz. Sahte bir etkileşim alarak gönderilerinizi öne çıkartmak için hesabınızda markanızın aynı hizada durmak istemeyeceği olumsuz yorumlarla yan yana durabilirsiniz. Bu da marka imajınızı ciddi şekilde etkiler.

Instagram sahte takipçileri siliyor

Sahte takipçi satın alma işlemleri yıllardır diğer sosyal mecralarda da yapılan işlemler; ancak sosyal platformlar da artık bu durumla mücadele ederek, kullanıcıları yanıltacak yüksek takipçili hesapları kontrol etmeye ve sahte takipçileri belli aralıklarla silmeye başladılar. Geçtiğimiz yıl Instagram birçok büyük hesabın sahte takipçilerini bir anda silerek, markaların büyük tepkiler almalarına neden olmuştu.

Bir anda ciddi takipçi kayıpları, marka imajınızı zedeleyecektir; çünkü sizi takip eden kişiler markanızın sahte takipçi satın aldığını görmüş olacaklardır. Marka imajınız açısından da bu tür yollara başvurmak size zarar verebilir.

Sahte takipçi almak hesabınızı spame açık hale getirebilir

Bazı sahte takipçi sistemleri hesabınıza erişim istemektedirler ve bu da hesabınızın spam işlemlere açık hale gelmesine neden olmaktadır. Hesabınızın spame bulaşması da farklı hesaplarda kullanılmasına neden olacaktır. Marka imajı için bu kötü bir durumdur. Bu tür durumlarla karşılamamak için de bu işlemlerden kaçınmanız gerekir.

İlgili rehber: Marka imajı nedir ve neden önemlidir?

Sahte takipçi almak Instagram hizmet koşullarına karşıdır

Instagram hesabınızı açtığınızda Instagram’ın kullanım ve hizmet koşullarını da kabul etmiş bulunursunuz. Takipçi almak bu koşullara karşı gelmeniz anlamına gelmektedir. Instagram sahte takipçileri silebildiği gibi hesabınızı askıya alma ya da kapatma hakkına da sahiptir. Bu sebeple de bu işlemlerden kaçınmanız gerekir.

Hesabınızın gerçek değerini ve performansını ölçemezsiniz

Instagram’da takipçi satın aldığınızda, etkileşimlerinizi doğru ölçemediğiniz için bu alandaki çalışmalarınızın gerçek performansını da ölçümleyemediğiniz için yatırım getirinizi de göremezsiniz. Bu da yaptığınız yatırımın ne kadar değerli olduğunu ya da değersiz mi olduğunu anlamanızı engeller.

Instagram’da gerçekten bir değer yaratmak için doğru stratejiler ve planlar gerekir. Hesabınızın performansını ölçemediğinizde de bu stratejileri geliştirmeniz mümkün olmayacaktır.

Organik olarak takipçi sayınızı artırmak için ne yapmalısınız?

Takipçi almak yerine hesabınızı organik olarak da büyütme fırsatınız bulunuyor. Bu daha uzun süreli bir çalışma ve doğru stratejileri gerektirse de marka olma yolunda bu gerekli bir adımdır.

İlgili rehber: İçeriklerinize takipçilerinizin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Bu süreçte marka olarak yapabileceğiniz çalışmaları şöyle özetleyebiliriz:

  • Bir içerik planı oluşturun
  • Düzenli olarak paylaşımlar yaparak sürekliliğinizi koruyun
  • Paylaşımlarınızda görüntü kalitesine önem vererek yüksek çözünürlükü paylaşımlar yapın
  • Paylaşımlarınızda Instagram filtrelerini kullanın
  • Hashtag stratejinizi oluşturun
  • Influencer pazarlama çalışamaları yapın

Instagram’da takipçi almak yerine organik olarak büyümek için neler yapabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi de inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan