Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?

4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?

Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri anlayabilmekteler. Peki, takipçi almak genel olarak ne gibi olumsuz etkilere neden olmakta?

Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?

Sahte takipçiler etkileşim getirmez

Instagram’da takipçi satın almanız hesabınızın büyük görünmesini ve bu nedenle markanızın biliniyor oluşunu gösterir; ancak bu bir kamulajdır. Instagram ve diğer sosyal platformlarında algoritmalarının temelinde etkileşimler gelmektedir. Sahte takipçiler size etkileşim getirmedikleri gibi mevcut etkileşim oranınızın da düşük görünmesine neden olur. Sahte takipçiler, gönderileri beğenmez ve onlara yorum yapmazlar. Bu da gönderilerinizde etkileşim almamanıza neden olur.

Etkileşim oranı şöyle hesaplanır:

Gönderi başına beğeni ve yorum sayısı / takipçi sayısı = Etkileşim oranı

Gönderi başına gelen yorum ve beğeni sayısını 200, 10.000’de takipçiniz olduğunu ele alalım. Bu durumda etkileşim oranınız:

200/10.000 = 0,02’dir

Böyle bir etkileşim oranı, Instagram algorirmalarına içeriğin çok değerli olmayacağını göstereceği için, içeriği kullanıcıların zaman tünelinde de öne çıkartmayacaktır. Sahte takipçiler bu oranı ciddi şekilde düşürdüğü için size yarardan çok zarara neden olur.

Uygunsuz yorum bırakan bot hesaplara denk gelebilirsiniz

Takipçi almak ile beraber yorum ve etkileşim satan firmalar da bulunur; ancak bunlar yine size olumsuz yan etkiler verebilir. Özellikle bu botların kontrolü sizin elinizde olmadığı için gönderilerinizin altına uygunsuz yorum yapan bot sistemlerine denk gelebilirsiniz. Sahte bir etkileşim alarak gönderilerinizi öne çıkartmak için hesabınızda markanızın aynı hizada durmak istemeyeceği olumsuz yorumlarla yan yana durabilirsiniz. Bu da marka imajınızı ciddi şekilde etkiler.

Instagram sahte takipçileri siliyor

Sahte takipçi satın alma işlemleri yıllardır diğer sosyal mecralarda da yapılan işlemler; ancak sosyal platformlar da artık bu durumla mücadele ederek, kullanıcıları yanıltacak yüksek takipçili hesapları kontrol etmeye ve sahte takipçileri belli aralıklarla silmeye başladılar. Geçtiğimiz yıl Instagram birçok büyük hesabın sahte takipçilerini bir anda silerek, markaların büyük tepkiler almalarına neden olmuştu.

Bir anda ciddi takipçi kayıpları, marka imajınızı zedeleyecektir; çünkü sizi takip eden kişiler markanızın sahte takipçi satın aldığını görmüş olacaklardır. Marka imajınız açısından da bu tür yollara başvurmak size zarar verebilir.

Sahte takipçi almak hesabınızı spame açık hale getirebilir

Bazı sahte takipçi sistemleri hesabınıza erişim istemektedirler ve bu da hesabınızın spam işlemlere açık hale gelmesine neden olmaktadır. Hesabınızın spame bulaşması da farklı hesaplarda kullanılmasına neden olacaktır. Marka imajı için bu kötü bir durumdur. Bu tür durumlarla karşılamamak için de bu işlemlerden kaçınmanız gerekir.

İlgili rehber: Marka imajı nedir ve neden önemlidir?

Sahte takipçi almak Instagram hizmet koşullarına karşıdır

Instagram hesabınızı açtığınızda Instagram’ın kullanım ve hizmet koşullarını da kabul etmiş bulunursunuz. Takipçi almak bu koşullara karşı gelmeniz anlamına gelmektedir. Instagram sahte takipçileri silebildiği gibi hesabınızı askıya alma ya da kapatma hakkına da sahiptir. Bu sebeple de bu işlemlerden kaçınmanız gerekir.

Hesabınızın gerçek değerini ve performansını ölçemezsiniz

Instagram’da takipçi satın aldığınızda, etkileşimlerinizi doğru ölçemediğiniz için bu alandaki çalışmalarınızın gerçek performansını da ölçümleyemediğiniz için yatırım getirinizi de göremezsiniz. Bu da yaptığınız yatırımın ne kadar değerli olduğunu ya da değersiz mi olduğunu anlamanızı engeller.

Instagram’da gerçekten bir değer yaratmak için doğru stratejiler ve planlar gerekir. Hesabınızın performansını ölçemediğinizde de bu stratejileri geliştirmeniz mümkün olmayacaktır.

Organik olarak takipçi sayınızı artırmak için ne yapmalısınız?

Takipçi almak yerine hesabınızı organik olarak da büyütme fırsatınız bulunuyor. Bu daha uzun süreli bir çalışma ve doğru stratejileri gerektirse de marka olma yolunda bu gerekli bir adımdır.

İlgili rehber: İçeriklerinize takipçilerinizin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Bu süreçte marka olarak yapabileceğiniz çalışmaları şöyle özetleyebiliriz:

  • Bir içerik planı oluşturun
  • Düzenli olarak paylaşımlar yaparak sürekliliğinizi koruyun
  • Paylaşımlarınızda görüntü kalitesine önem vererek yüksek çözünürlükü paylaşımlar yapın
  • Paylaşımlarınızda Instagram filtrelerini kullanın
  • Hashtag stratejinizi oluşturun
  • Influencer pazarlama çalışamaları yapın

Instagram’da takipçi almak yerine organik olarak büyümek için neler yapabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi de inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Geçmişte var olan problemlerin birçoğu günümüzde çözüme kavuşmuş durumdadır. Fakat bu durum yeni problemlerin doğmayacağı anlamına gelmez. İş dünyasında problem de bitmez, ona çözüm üretenler de. İşte bu noktada...
12 Ocak 2022
Markethinkers
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin