Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?

4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?

Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri anlayabilmekteler. Peki, takipçi almak genel olarak ne gibi olumsuz etkilere neden olmakta?

Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?

Sahte takipçiler etkileşim getirmez

Instagram’da takipçi satın almanız hesabınızın büyük görünmesini ve bu nedenle markanızın biliniyor oluşunu gösterir; ancak bu bir kamulajdır. Instagram ve diğer sosyal platformlarında algoritmalarının temelinde etkileşimler gelmektedir. Sahte takipçiler size etkileşim getirmedikleri gibi mevcut etkileşim oranınızın da düşük görünmesine neden olur. Sahte takipçiler, gönderileri beğenmez ve onlara yorum yapmazlar. Bu da gönderilerinizde etkileşim almamanıza neden olur.

Etkileşim oranı şöyle hesaplanır:

Gönderi başına beğeni ve yorum sayısı / takipçi sayısı = Etkileşim oranı

Gönderi başına gelen yorum ve beğeni sayısını 200, 10.000’de takipçiniz olduğunu ele alalım. Bu durumda etkileşim oranınız:

200/10.000 = 0,02’dir

Böyle bir etkileşim oranı, Instagram algorirmalarına içeriğin çok değerli olmayacağını göstereceği için, içeriği kullanıcıların zaman tünelinde de öne çıkartmayacaktır. Sahte takipçiler bu oranı ciddi şekilde düşürdüğü için size yarardan çok zarara neden olur.

Uygunsuz yorum bırakan bot hesaplara denk gelebilirsiniz

Takipçi almak ile beraber yorum ve etkileşim satan firmalar da bulunur; ancak bunlar yine size olumsuz yan etkiler verebilir. Özellikle bu botların kontrolü sizin elinizde olmadığı için gönderilerinizin altına uygunsuz yorum yapan bot sistemlerine denk gelebilirsiniz. Sahte bir etkileşim alarak gönderilerinizi öne çıkartmak için hesabınızda markanızın aynı hizada durmak istemeyeceği olumsuz yorumlarla yan yana durabilirsiniz. Bu da marka imajınızı ciddi şekilde etkiler.

Instagram sahte takipçileri siliyor

Sahte takipçi satın alma işlemleri yıllardır diğer sosyal mecralarda da yapılan işlemler; ancak sosyal platformlar da artık bu durumla mücadele ederek, kullanıcıları yanıltacak yüksek takipçili hesapları kontrol etmeye ve sahte takipçileri belli aralıklarla silmeye başladılar. Geçtiğimiz yıl Instagram birçok büyük hesabın sahte takipçilerini bir anda silerek, markaların büyük tepkiler almalarına neden olmuştu.

Bir anda ciddi takipçi kayıpları, marka imajınızı zedeleyecektir; çünkü sizi takip eden kişiler markanızın sahte takipçi satın aldığını görmüş olacaklardır. Marka imajınız açısından da bu tür yollara başvurmak size zarar verebilir.

Sahte takipçi almak hesabınızı spame açık hale getirebilir

Bazı sahte takipçi sistemleri hesabınıza erişim istemektedirler ve bu da hesabınızın spam işlemlere açık hale gelmesine neden olmaktadır. Hesabınızın spame bulaşması da farklı hesaplarda kullanılmasına neden olacaktır. Marka imajı için bu kötü bir durumdur. Bu tür durumlarla karşılamamak için de bu işlemlerden kaçınmanız gerekir.

İlgili rehber: Marka imajı nedir ve neden önemlidir?

Sahte takipçi almak Instagram hizmet koşullarına karşıdır

Instagram hesabınızı açtığınızda Instagram’ın kullanım ve hizmet koşullarını da kabul etmiş bulunursunuz. Takipçi almak bu koşullara karşı gelmeniz anlamına gelmektedir. Instagram sahte takipçileri silebildiği gibi hesabınızı askıya alma ya da kapatma hakkına da sahiptir. Bu sebeple de bu işlemlerden kaçınmanız gerekir.

Hesabınızın gerçek değerini ve performansını ölçemezsiniz

Instagram’da takipçi satın aldığınızda, etkileşimlerinizi doğru ölçemediğiniz için bu alandaki çalışmalarınızın gerçek performansını da ölçümleyemediğiniz için yatırım getirinizi de göremezsiniz. Bu da yaptığınız yatırımın ne kadar değerli olduğunu ya da değersiz mi olduğunu anlamanızı engeller.

Instagram’da gerçekten bir değer yaratmak için doğru stratejiler ve planlar gerekir. Hesabınızın performansını ölçemediğinizde de bu stratejileri geliştirmeniz mümkün olmayacaktır.

Organik olarak takipçi sayınızı artırmak için ne yapmalısınız?

Takipçi almak yerine hesabınızı organik olarak da büyütme fırsatınız bulunuyor. Bu daha uzun süreli bir çalışma ve doğru stratejileri gerektirse de marka olma yolunda bu gerekli bir adımdır.

İlgili rehber: İçeriklerinize takipçilerinizin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Bu süreçte marka olarak yapabileceğiniz çalışmaları şöyle özetleyebiliriz:

  • Bir içerik planı oluşturun
  • Düzenli olarak paylaşımlar yaparak sürekliliğinizi koruyun
  • Paylaşımlarınızda görüntü kalitesine önem vererek yüksek çözünürlükü paylaşımlar yapın
  • Paylaşımlarınızda Instagram filtrelerini kullanın
  • Hashtag stratejinizi oluşturun
  • Influencer pazarlama çalışamaları yapın

Instagram’da takipçi almak yerine organik olarak büyümek için neler yapabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi de inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan