Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?

4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?

Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri anlayabilmekteler. Peki, takipçi almak genel olarak ne gibi olumsuz etkilere neden olmakta?

Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?

Sahte takipçiler etkileşim getirmez

Instagram’da takipçi satın almanız hesabınızın büyük görünmesini ve bu nedenle markanızın biliniyor oluşunu gösterir; ancak bu bir kamulajdır. Instagram ve diğer sosyal platformlarında algoritmalarının temelinde etkileşimler gelmektedir. Sahte takipçiler size etkileşim getirmedikleri gibi mevcut etkileşim oranınızın da düşük görünmesine neden olur. Sahte takipçiler, gönderileri beğenmez ve onlara yorum yapmazlar. Bu da gönderilerinizde etkileşim almamanıza neden olur.

Etkileşim oranı şöyle hesaplanır:

Gönderi başına beğeni ve yorum sayısı / takipçi sayısı = Etkileşim oranı

Gönderi başına gelen yorum ve beğeni sayısını 200, 10.000’de takipçiniz olduğunu ele alalım. Bu durumda etkileşim oranınız:

200/10.000 = 0,02’dir

Böyle bir etkileşim oranı, Instagram algorirmalarına içeriğin çok değerli olmayacağını göstereceği için, içeriği kullanıcıların zaman tünelinde de öne çıkartmayacaktır. Sahte takipçiler bu oranı ciddi şekilde düşürdüğü için size yarardan çok zarara neden olur.

Uygunsuz yorum bırakan bot hesaplara denk gelebilirsiniz

Takipçi almak ile beraber yorum ve etkileşim satan firmalar da bulunur; ancak bunlar yine size olumsuz yan etkiler verebilir. Özellikle bu botların kontrolü sizin elinizde olmadığı için gönderilerinizin altına uygunsuz yorum yapan bot sistemlerine denk gelebilirsiniz. Sahte bir etkileşim alarak gönderilerinizi öne çıkartmak için hesabınızda markanızın aynı hizada durmak istemeyeceği olumsuz yorumlarla yan yana durabilirsiniz. Bu da marka imajınızı ciddi şekilde etkiler.

Instagram sahte takipçileri siliyor

Sahte takipçi satın alma işlemleri yıllardır diğer sosyal mecralarda da yapılan işlemler; ancak sosyal platformlar da artık bu durumla mücadele ederek, kullanıcıları yanıltacak yüksek takipçili hesapları kontrol etmeye ve sahte takipçileri belli aralıklarla silmeye başladılar. Geçtiğimiz yıl Instagram birçok büyük hesabın sahte takipçilerini bir anda silerek, markaların büyük tepkiler almalarına neden olmuştu.

Bir anda ciddi takipçi kayıpları, marka imajınızı zedeleyecektir; çünkü sizi takip eden kişiler markanızın sahte takipçi satın aldığını görmüş olacaklardır. Marka imajınız açısından da bu tür yollara başvurmak size zarar verebilir.

Sahte takipçi almak hesabınızı spame açık hale getirebilir

Bazı sahte takipçi sistemleri hesabınıza erişim istemektedirler ve bu da hesabınızın spam işlemlere açık hale gelmesine neden olmaktadır. Hesabınızın spame bulaşması da farklı hesaplarda kullanılmasına neden olacaktır. Marka imajı için bu kötü bir durumdur. Bu tür durumlarla karşılamamak için de bu işlemlerden kaçınmanız gerekir.

İlgili rehber: Marka imajı nedir ve neden önemlidir?

Sahte takipçi almak Instagram hizmet koşullarına karşıdır

Instagram hesabınızı açtığınızda Instagram’ın kullanım ve hizmet koşullarını da kabul etmiş bulunursunuz. Takipçi almak bu koşullara karşı gelmeniz anlamına gelmektedir. Instagram sahte takipçileri silebildiği gibi hesabınızı askıya alma ya da kapatma hakkına da sahiptir. Bu sebeple de bu işlemlerden kaçınmanız gerekir.

Hesabınızın gerçek değerini ve performansını ölçemezsiniz

Instagram’da takipçi satın aldığınızda, etkileşimlerinizi doğru ölçemediğiniz için bu alandaki çalışmalarınızın gerçek performansını da ölçümleyemediğiniz için yatırım getirinizi de göremezsiniz. Bu da yaptığınız yatırımın ne kadar değerli olduğunu ya da değersiz mi olduğunu anlamanızı engeller.

Instagram’da gerçekten bir değer yaratmak için doğru stratejiler ve planlar gerekir. Hesabınızın performansını ölçemediğinizde de bu stratejileri geliştirmeniz mümkün olmayacaktır.

Organik olarak takipçi sayınızı artırmak için ne yapmalısınız?

Takipçi almak yerine hesabınızı organik olarak da büyütme fırsatınız bulunuyor. Bu daha uzun süreli bir çalışma ve doğru stratejileri gerektirse de marka olma yolunda bu gerekli bir adımdır.

İlgili rehber: İçeriklerinize takipçilerinizin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Bu süreçte marka olarak yapabileceğiniz çalışmaları şöyle özetleyebiliriz:

  • Bir içerik planı oluşturun
  • Düzenli olarak paylaşımlar yaparak sürekliliğinizi koruyun
  • Paylaşımlarınızda görüntü kalitesine önem vererek yüksek çözünürlükü paylaşımlar yapın
  • Paylaşımlarınızda Instagram filtrelerini kullanın
  • Hashtag stratejinizi oluşturun
  • Influencer pazarlama çalışamaları yapın

Instagram’da takipçi almak yerine organik olarak büyümek için neler yapabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi de inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan