Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

7 Haziran 2016
Sinan Oypan

Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı.

Peki, bu algoritma nedir? Facebook’un birkaç yıldır kullandığına benzer bir algoritma diyebiliriz. Kullanıcılar zaman tünellerinde artık kronolojik olarak, takip ettikleri kişilerin paylaşımlarını görmeyecekler. Zamandan bağımsız olarak, en çok ilgi çeken, etkileşim ve beğeni alan gönderiler Instagram kullanıcılarına gösterilmeye başlayacak.

Yani bu durumda son kullanıcı, arkadaşlarının ve takip ettiği kişilerin paylaşımlarını sırayla göremeyecekler. Başka bir deyişle, bir gönderi etkileşim almıyorsa, kullanıcının zaman tünelinde bu gönderi gösterilmeyebilir.

Facebook, birkaç yıldır bu algoritmadan yararlanıyor ve kullanıcıların ilgi gösterdikleri içerikleri onlara sunuyordu. İlgi alanına göre daha fazla içerik sunuluyor gibi dursa da aslında kullanıcılar arkadaşlarının ya da markaların etkileşim almayan içeriklerini göremiyorlardı.

Artık bu durumun Instagram’da da hayata geçecek olması hem kullanıcıları hem de markaları tedirgin edecek diyebiliriz.

Geçtiğimiz günlerde Instagram’ın yaptığı duyurdan öne çıkanlar şu şekilde:

”Bir kullanıcı ortalama olarak zaman tünellerindeki içeriklerin yüzde 70’ini kaçırıyor. Yükelenen video ve fotoğraf sayısının artmasından dolayı bu içerikleri takip etmek bir hayli zorlaşıyor. Yeni yapılan güncellemeyle beraber, favori grubunuzun konserini, o an takip edemeseniz dahi kaçırmayacaksınız. Kaç kişi takip ediyor olursanız olun, arkadaşlarınızın gönderilerini görebileceksiniz. Önümüzdeki ay içerisinde bu yeni algoritmanın sonuçlarını görmeye başlayacaksınız ve biz de geliştirmeler yapmaya devam edeceğiz.”

Bu güncelleme e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Instagram yaptığı açıklamada arkadaşlarınızın gönderilerini göreceksiniz dese de bu güncelleme sonrasında anlık etkileşim yaratma dönemi sona gelecek gibi duruyor.

E-ticaret firmaları Instagram üzerinde anlık etkiler yaratarak, etkileşimlerini ve beğenilerini artırmaya çalışıyorlardı; fakat artık bir gönderi yayınlanış tarihinden daha sonra bile kullanıcıların zaman tünellerinde gösterilebilecek.

Uzun vadeli etkileşime odaklanmak gerekiyor

Bu durumda da markaların anlık etkileşimler yerine uzun vadede içeriklerine etkileşim sağlamaları gerekecek. Bugün paylaştığınız bir içerik, bazı takipçilerinizin zaman tünellerinde ertesi gün görünebilecek.

Daha yaratıcı içerikler yaratmak gerekiyor

Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalarda artık daha yaratıcı çalışmalar yapmanız gerekecek. İlgi çekmeyen ve etkileşim yaratmayan içeriklerin uzun vadede diğer takipçilere ulaşması bir hayli zorlaşacak. Bu nedenle de yaratıcılık konusunda daha fazla kafa yorulması gerekecektir.

Az takipçili hesapların işleri zorlaşacak

Az takipçisi ve etkileşimi olan Instagram hesaplarının bu güncelleme ile işleri biraz daha zorlaşacak. Marka bilinirliğini artırarak, takipçi çekmek için bu hesapların hem daha yaratıcı işler ortaya koymaları gerekecek hem de Instagram reklamlarına yönelmeleri gerekecek.

Kullanıcıların zaman tüneli üzerinde kendilerine yer bulamamak ya da zaman tünelinin aşağılarında yer almak az takipçili hesapların bu mecradaki faaliyetlerini zorlaştırabilir.

Gönderiler daha uzun süre görülebilir

Olumsuz tarafların yanı sıra bu güncellemenin olumlu tarafları da bulunuyor. Bunlardan biri de paylaşımlarınız belli bir takipçi kitlesine gösterildikten sonra, ertesi gün ya da günün daha ilerleyen dönemlerinde başka takipçilere gösterilebilecek. Bu sayede içeriklerinizi kaçıran takipçileriniz, etkileşimi yüksek olan bir içeriğinizi gönderinin yayın saatinden çok sonra dahi görebilecekler.

Sonuç

Bu değişikliklerin olumlu ya da olumsuz dönüşlerini ise önümüzdeki günlerde, bu algoritmanın tüm kullanıcılara uygulanması ile görebileceğiz. Ancak yine de yapılan duyurunun ardından instagramda satış yapmak isteyen e-ticaret firmaları, Instagram stratejilerinde bir takım değişiklikler yapmak zorunda kalacaklar.

Sosyal medya platformlarının zaman zaman yapmış olduğu güncellemeler markaları olumsuz yönde etkileyebiliyor. Bunun bir diğer örneğini de markaların Facebook paylaşımlarının etkileşiminin azaldığında görmüştük. Markanıza yatırım yaparken, çok kanallı bir pazarlama stratejisi düşünmek her zaman önemlidir. Sosyal Medya, Pazaryerleri ve en önemlisi kendi markanızı yansıtan kendi e-ticaret sitenizin olmasıdır. Henüz bir e-ticaret siteniz yok ise, e-ticaret paketlerimizi 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan