Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

7 Haziran 2016
Sinan Oypan

Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı.

Peki, bu algoritma nedir? Facebook’un birkaç yıldır kullandığına benzer bir algoritma diyebiliriz. Kullanıcılar zaman tünellerinde artık kronolojik olarak, takip ettikleri kişilerin paylaşımlarını görmeyecekler. Zamandan bağımsız olarak, en çok ilgi çeken, etkileşim ve beğeni alan gönderiler Instagram kullanıcılarına gösterilmeye başlayacak.

Yani bu durumda son kullanıcı, arkadaşlarının ve takip ettiği kişilerin paylaşımlarını sırayla göremeyecekler. Başka bir deyişle, bir gönderi etkileşim almıyorsa, kullanıcının zaman tünelinde bu gönderi gösterilmeyebilir.

Facebook, birkaç yıldır bu algoritmadan yararlanıyor ve kullanıcıların ilgi gösterdikleri içerikleri onlara sunuyordu. İlgi alanına göre daha fazla içerik sunuluyor gibi dursa da aslında kullanıcılar arkadaşlarının ya da markaların etkileşim almayan içeriklerini göremiyorlardı.

Artık bu durumun Instagram’da da hayata geçecek olması hem kullanıcıları hem de markaları tedirgin edecek diyebiliriz.

Geçtiğimiz günlerde Instagram’ın yaptığı duyurdan öne çıkanlar şu şekilde:

”Bir kullanıcı ortalama olarak zaman tünellerindeki içeriklerin yüzde 70’ini kaçırıyor. Yükelenen video ve fotoğraf sayısının artmasından dolayı bu içerikleri takip etmek bir hayli zorlaşıyor. Yeni yapılan güncellemeyle beraber, favori grubunuzun konserini, o an takip edemeseniz dahi kaçırmayacaksınız. Kaç kişi takip ediyor olursanız olun, arkadaşlarınızın gönderilerini görebileceksiniz. Önümüzdeki ay içerisinde bu yeni algoritmanın sonuçlarını görmeye başlayacaksınız ve biz de geliştirmeler yapmaya devam edeceğiz.”

Bu güncelleme e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Instagram yaptığı açıklamada arkadaşlarınızın gönderilerini göreceksiniz dese de bu güncelleme sonrasında anlık etkileşim yaratma dönemi sona gelecek gibi duruyor.

E-ticaret firmaları Instagram üzerinde anlık etkiler yaratarak, etkileşimlerini ve beğenilerini artırmaya çalışıyorlardı; fakat artık bir gönderi yayınlanış tarihinden daha sonra bile kullanıcıların zaman tünellerinde gösterilebilecek.

Uzun vadeli etkileşime odaklanmak gerekiyor

Bu durumda da markaların anlık etkileşimler yerine uzun vadede içeriklerine etkileşim sağlamaları gerekecek. Bugün paylaştığınız bir içerik, bazı takipçilerinizin zaman tünellerinde ertesi gün görünebilecek.

Daha yaratıcı içerikler yaratmak gerekiyor

Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalarda artık daha yaratıcı çalışmalar yapmanız gerekecek. İlgi çekmeyen ve etkileşim yaratmayan içeriklerin uzun vadede diğer takipçilere ulaşması bir hayli zorlaşacak. Bu nedenle de yaratıcılık konusunda daha fazla kafa yorulması gerekecektir.

Az takipçili hesapların işleri zorlaşacak

Az takipçisi ve etkileşimi olan Instagram hesaplarının bu güncelleme ile işleri biraz daha zorlaşacak. Marka bilinirliğini artırarak, takipçi çekmek için bu hesapların hem daha yaratıcı işler ortaya koymaları gerekecek hem de Instagram reklamlarına yönelmeleri gerekecek.

Kullanıcıların zaman tüneli üzerinde kendilerine yer bulamamak ya da zaman tünelinin aşağılarında yer almak az takipçili hesapların bu mecradaki faaliyetlerini zorlaştırabilir.

Gönderiler daha uzun süre görülebilir

Olumsuz tarafların yanı sıra bu güncellemenin olumlu tarafları da bulunuyor. Bunlardan biri de paylaşımlarınız belli bir takipçi kitlesine gösterildikten sonra, ertesi gün ya da günün daha ilerleyen dönemlerinde başka takipçilere gösterilebilecek. Bu sayede içeriklerinizi kaçıran takipçileriniz, etkileşimi yüksek olan bir içeriğinizi gönderinin yayın saatinden çok sonra dahi görebilecekler.

Sonuç

Bu değişikliklerin olumlu ya da olumsuz dönüşlerini ise önümüzdeki günlerde, bu algoritmanın tüm kullanıcılara uygulanması ile görebileceğiz. Ancak yine de yapılan duyurunun ardından instagramda satış yapmak isteyen e-ticaret firmaları, Instagram stratejilerinde bir takım değişiklikler yapmak zorunda kalacaklar.

Sosyal medya platformlarının zaman zaman yapmış olduğu güncellemeler markaları olumsuz yönde etkileyebiliyor. Bunun bir diğer örneğini de markaların Facebook paylaşımlarının etkileşiminin azaldığında görmüştük. Markanıza yatırım yaparken, çok kanallı bir pazarlama stratejisi düşünmek her zaman önemlidir. Sosyal Medya, Pazaryerleri ve en önemlisi kendi markanızı yansıtan kendi e-ticaret sitenizin olmasıdır. Henüz bir e-ticaret siteniz yok ise, e-ticaret paketlerimizi 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan