fbpx

Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı.

Peki, bu algoritma nedir? Facebook’un birkaç yıldır kullandığına benzer bir algoritma diyebiliriz. Kullanıcılar zaman tünellerinde artık kronolojik olarak, takip ettikleri kişilerin paylaşımlarını görmeyecekler. Zamandan bağımsız olarak, en çok ilgi çeken, etkileşim ve beğeni alan gönderiler Instagram kullanıcılarına gösterilmeye başlayacak.

Yani bu durumda son kullanıcı, arkadaşlarının ve takip ettiği kişilerin paylaşımlarını sırayla göremeyecekler. Başka bir deyişle, bir gönderi etkileşim almıyorsa, kullanıcının zaman tünelinde bu gönderi gösterilmeyebilir.

Facebook, birkaç yıldır bu algoritmadan yararlanıyor ve kullanıcıların ilgi gösterdikleri içerikleri onlara sunuyordu. İlgi alanına göre daha fazla içerik sunuluyor gibi dursa da aslında kullanıcılar arkadaşlarının ya da markaların etkileşim almayan içeriklerini göremiyorlardı.

Artık bu durumun Instagram’da da hayata geçecek olması hem kullanıcıları hem de markaları tedirgin edecek diyebiliriz.

Geçtiğimiz günlerde Instagram’ın yaptığı duyurdan öne çıkanlar şu şekilde:

”Bir kullanıcı ortalama olarak zaman tünellerindeki içeriklerin yüzde 70’ini kaçırıyor. Yükelenen video ve fotoğraf sayısının artmasından dolayı bu içerikleri takip etmek bir hayli zorlaşıyor. Yeni yapılan güncellemeyle beraber, favori grubunuzun konserini, o an takip edemeseniz dahi kaçırmayacaksınız. Kaç kişi takip ediyor olursanız olun, arkadaşlarınızın gönderilerini görebileceksiniz. Önümüzdeki ay içerisinde bu yeni algoritmanın sonuçlarını görmeye başlayacaksınız ve biz de geliştirmeler yapmaya devam edeceğiz.”

Bu güncelleme e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Instagram yaptığı açıklamada arkadaşlarınızın gönderilerini göreceksiniz dese de bu güncelleme sonrasında anlık etkileşim yaratma dönemi sona gelecek gibi duruyor.

E-ticaret firmaları Instagram üzerinde anlık etkiler yaratarak, etkileşimlerini ve beğenilerini artırmaya çalışıyorlardı; fakat artık bir gönderi yayınlanış tarihinden daha sonra bile kullanıcıların zaman tünellerinde gösterilebilecek.

Uzun vadeli etkileşime odaklanmak gerekiyor

Bu durumda da markaların anlık etkileşimler yerine uzun vadede içeriklerine etkileşim sağlamaları gerekecek. Bugün paylaştığınız bir içerik, bazı takipçilerinizin zaman tünellerinde ertesi gün görünebilecek.

Daha yaratıcı içerikler yaratmak gerekiyor

Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalarda artık daha yaratıcı çalışmalar yapmanız gerekecek. İlgi çekmeyen ve etkileşim yaratmayan içeriklerin uzun vadede diğer takipçilere ulaşması bir hayli zorlaşacak. Bu nedenle de yaratıcılık konusunda daha fazla kafa yorulması gerekecektir.

Az takipçili hesapların işleri zorlaşacak

Az takipçisi ve etkileşimi olan Instagram hesaplarının bu güncelleme ile işleri biraz daha zorlaşacak. Marka bilinirliğini artırarak, takipçi çekmek için bu hesapların hem daha yaratıcı işler ortaya koymaları gerekecek hem de Instagram reklamlarına yönelmeleri gerekecek.

Kullanıcıların zaman tüneli üzerinde kendilerine yer bulamamak ya da zaman tünelinin aşağılarında yer almak az takipçili hesapların bu mecradaki faaliyetlerini zorlaştırabilir.

Gönderiler daha uzun süre görülebilir

Olumsuz tarafların yanı sıra bu güncellemenin olumlu tarafları da bulunuyor. Bunlardan biri de paylaşımlarınız belli bir takipçi kitlesine gösterildikten sonra, ertesi gün ya da günün daha ilerleyen dönemlerinde başka takipçilere gösterilebilecek. Bu sayede içeriklerinizi kaçıran takipçileriniz, etkileşimi yüksek olan bir içeriğinizi gönderinin yayın saatinden çok sonra dahi görebilecekler.

Sonuç

Bu değişikliklerin olumlu ya da olumsuz dönüşlerini ise önümüzdeki günlerde, bu algoritmanın tüm kullanıcılara uygulanması ile görebileceğiz. Ancak yine de yapılan duyurunun ardından instagramda satış yapmak isteyen e-ticaret firmaları, Instagram stratejilerinde bir takım değişiklikler yapmak zorunda kalacaklar.

Sosyal medya platformlarının zaman zaman yapmış olduğu güncellemeler markaları olumsuz yönde etkileyebiliyor. Bunun bir diğer örneğini de markaların Facebook paylaşımlarının etkileşiminin azaldığında görmüştük. Markanıza yatırım yaparken, çok kanallı bir pazarlama stratejisi düşünmek her zaman önemlidir. Sosyal Medya, Pazaryerleri ve en önemlisi kendi markanızı yansıtan kendi e-ticaret sitenizin olmasıdır. Henüz bir e-ticaret siteniz yok ise, e-ticaret paketlerimizi 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan