Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı.

Peki, bu algoritma nedir? Facebook’un birkaç yıldır kullandığına benzer bir algoritma diyebiliriz. Kullanıcılar zaman tünellerinde artık kronolojik olarak, takip ettikleri kişilerin paylaşımlarını görmeyecekler. Zamandan bağımsız olarak, en çok ilgi çeken, etkileşim ve beğeni alan gönderiler Instagram kullanıcılarına gösterilmeye başlayacak.

Yani bu durumda son kullanıcı, arkadaşlarının ve takip ettiği kişilerin paylaşımlarını sırayla göremeyecekler. Başka bir deyişle, bir gönderi etkileşim almıyorsa, kullanıcının zaman tünelinde bu gönderi gösterilmeyebilir.

Facebook, birkaç yıldır bu algoritmadan yararlanıyor ve kullanıcıların ilgi gösterdikleri içerikleri onlara sunuyordu. İlgi alanına göre daha fazla içerik sunuluyor gibi dursa da aslında kullanıcılar arkadaşlarının ya da markaların etkileşim almayan içeriklerini göremiyorlardı.

Artık bu durumun Instagram’da da hayata geçecek olması hem kullanıcıları hem de markaları tedirgin edecek diyebiliriz.

Geçtiğimiz günlerde Instagram’ın yaptığı duyurdan öne çıkanlar şu şekilde:

”Bir kullanıcı ortalama olarak zaman tünellerindeki içeriklerin yüzde 70’ini kaçırıyor. Yükelenen video ve fotoğraf sayısının artmasından dolayı bu içerikleri takip etmek bir hayli zorlaşıyor. Yeni yapılan güncellemeyle beraber, favori grubunuzun konserini, o an takip edemeseniz dahi kaçırmayacaksınız. Kaç kişi takip ediyor olursanız olun, arkadaşlarınızın gönderilerini görebileceksiniz. Önümüzdeki ay içerisinde bu yeni algoritmanın sonuçlarını görmeye başlayacaksınız ve biz de geliştirmeler yapmaya devam edeceğiz.”

Bu güncelleme e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Instagram yaptığı açıklamada arkadaşlarınızın gönderilerini göreceksiniz dese de bu güncelleme sonrasında anlık etkileşim yaratma dönemi sona gelecek gibi duruyor.

E-ticaret firmaları Instagram üzerinde anlık etkiler yaratarak, etkileşimlerini ve beğenilerini artırmaya çalışıyorlardı; fakat artık bir gönderi yayınlanış tarihinden daha sonra bile kullanıcıların zaman tünellerinde gösterilebilecek.

Uzun vadeli etkileşime odaklanmak gerekiyor

Bu durumda da markaların anlık etkileşimler yerine uzun vadede içeriklerine etkileşim sağlamaları gerekecek. Bugün paylaştığınız bir içerik, bazı takipçilerinizin zaman tünellerinde ertesi gün görünebilecek.

Daha yaratıcı içerikler yaratmak gerekiyor

Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalarda artık daha yaratıcı çalışmalar yapmanız gerekecek. İlgi çekmeyen ve etkileşim yaratmayan içeriklerin uzun vadede diğer takipçilere ulaşması bir hayli zorlaşacak. Bu nedenle de yaratıcılık konusunda daha fazla kafa yorulması gerekecektir.

Az takipçili hesapların işleri zorlaşacak

Az takipçisi ve etkileşimi olan Instagram hesaplarının bu güncelleme ile işleri biraz daha zorlaşacak. Marka bilinirliğini artırarak, takipçi çekmek için bu hesapların hem daha yaratıcı işler ortaya koymaları gerekecek hem de Instagram reklamlarına yönelmeleri gerekecek.

Kullanıcıların zaman tüneli üzerinde kendilerine yer bulamamak ya da zaman tünelinin aşağılarında yer almak az takipçili hesapların bu mecradaki faaliyetlerini zorlaştırabilir.

Gönderiler daha uzun süre görülebilir

Olumsuz tarafların yanı sıra bu güncellemenin olumlu tarafları da bulunuyor. Bunlardan biri de paylaşımlarınız belli bir takipçi kitlesine gösterildikten sonra, ertesi gün ya da günün daha ilerleyen dönemlerinde başka takipçilere gösterilebilecek. Bu sayede içeriklerinizi kaçıran takipçileriniz, etkileşimi yüksek olan bir içeriğinizi gönderinin yayın saatinden çok sonra dahi görebilecekler.

Sonuç

Bu değişikliklerin olumlu ya da olumsuz dönüşlerini ise önümüzdeki günlerde, bu algoritmanın tüm kullanıcılara uygulanması ile görebileceğiz. Ancak yine de yapılan duyurunun ardından instagramda satış yapmak isteyen e-ticaret firmaları, Instagram stratejilerinde bir takım değişiklikler yapmak zorunda kalacaklar.

Sosyal medya platformlarının zaman zaman yapmış olduğu güncellemeler markaları olumsuz yönde etkileyebiliyor. Bunun bir diğer örneğini de markaların Facebook paylaşımlarının etkileşiminin azaldığında görmüştük. Markanıza yatırım yaparken, çok kanallı bir pazarlama stratejisi düşünmek her zaman önemlidir. Sosyal Medya, Pazaryerleri ve en önemlisi kendi markanızı yansıtan kendi e-ticaret sitenizin olmasıdır. Henüz bir e-ticaret siteniz yok ise, e-ticaret paketlerimizi 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan