Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını incelediğinizde Instagram üzerindeki aktivitelerinizin ne kadar etkili olduğunu görmeye başlayabilir ve ilerleyen zamanlar için daha etkili stratejiler geliştirebilirsiniz.

Instagram Analytics aracına nasıl ulaşabilirsiniz?

Analytics aracı Instagram’da sadece İşletme sayfasına geçiş yapan profillerde bulunuyor. Eğer firmanızın sayfasını İşletme sayfasına dönüştürmediyseniz bu araca ulaşamazsınız.

İşletme sayfasına geçiş yaptıysanız, kendi profil alanınıza girdiğinizde sağ üstte grafik şeklinde görünen ikona tıkladığınızda hesabınız üzerindeki aktiviteleri takip edebileceğiniz Analytics aracına ulaşabilirsiniz.

insta analytics1

Bu araç üç ana bölüme ayrılmakta. Hareketler, İçerik ve Hedef Kitle. Aşağıda herbir bölümü tek tek detaylı bir şekilde ele alacağız.

Hareketler

Hareketler bölümü, genel olarak Instagram profilinizin nasıl bir performans sergilediğini görmenizi sağlayan bölümdür. Bu bölüm üzerinde:

insta analytics2

  • Son bir hafta içerisinde profilinizin kaç kişi tarafından ziyaret edildiğini,
  • Son bir hafta tüm gönderilerininin kaç kez göründüğünü,
  • Son bir hafta içerisinde eriştiğiniz tekil hesap sayısını,
  • Son bir hafta içerisinde oluşturduğunuz reklam içeriklerinin performanslarını görebilirsiniz.

İçerik

Bu bölüm ise herbir farklı içeriğinizin nasıl bir performans sergilediğini görmenizi sağlıyor. Bu bölümde normal gönderilerinizi, hikayelerinizi ve sponsorlu tanıtım içeriklerinizin nasıl bir etkileşim ve erişim aldığını gözlemleyebilirsiniz.

Bu bölüme girdiğinizde ilk sayfada son hafta içerisinde paylaştığınız son gönderilerin performanslarını görebilirsiniz. Ancak herbir bölümde “Tümünü Gör” şeklinde bir buton göreceksiniz. Buraya tıkladığınızda ise tüm paylaşımlarınızın performanslarını tek tek inceleyebilirsiniz. Geçmişe yönelik istatistiksel araştırmalar yapacağınız zaman bu bölümden yararlanabilirsiniz.

insta analytics3

Tümünü Gör bölümünün altında herhangi bir gönderinin üzerine tıkladığınızda bu gönderi hakkındaki tüm detayları da inceleyebilirsiniz. Böylelikle performansı yüksek ya da düşük olan gönderilerinizi bu şekilde inceleyerek, stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Instagram Hikayeleri’nin verilerini yakından takip etmeniz gerekiyor; çünkü bu paylaşımların sonuçları sadece 14 gün boyunca saklanıyor ve sadece bu süreç içerisinde bu paylaşımların sonuçlarını analiz edebilirsiniz. Bu sebeple de Hikaye paylaşımlarınızı haftalık ya da iki haftalık olarak takip etmeniz ve verilerinizi kaydetmeniz bir hayli önemlidir.

Hedef Kitle

Instagram Analytics’in son bölümü ise hedef kitle incelemeleri yapabileceğiniz Hedef Kitle sekmesinden oluşuyor. Bu bölüm adından da anlaşılabileceği gibi takipçileriniz hakkında bir takım bilgiler veriyor.

Bu bölüm üzerinde takipçileriniz yüzde kaçını kadınların ve erkeklerin oluşturduğunu; takipçilerinizin hangi yaş gruplarında olduğunu, hangi şehirlerden geldiklerini, haftanın hangi günleri ve saatleri aktif olduklarını görebilirsiniz.

insta analytics4

Demografik yapı konusunda fikir sahibi olmak için bu bölüm oldukça etkili. Buradaki bilgiler doğrultusunda Instagram üzerindeki hedef kitleniz hakkında detaylı bilgi edinebilir ve paylaşımlarınız için bu doğrultuda daha iyi bir strateji belirleyebilirsiniz. Instagram satış için iyi bir mecra fakat verileri reklam verirken ve pazarlama yaparken iyi incelemek gerekir.

Instagram’ın Analytics aracı ve içeriklerini bu şekilde özetleyebiliriz. Sosyal medya pazarlamada veri analizi yapmak oldukça etkilidir ve bu aracı kullanarak Instagram üzerindeki çalışmalarınızın nasıl sonuç verdiğini detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Yarınki yazımızda ise henüz kendi İşletme Hesabı’nı açmayanlar için, işletme hesaplarını nasıl açabileceklerini Instagramda işletme profiline geçmek ile ilgili yazımızı inceleyerek gerçekleştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan