Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

7 Haziran 2018
Sinan Oypan

Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını incelediğinizde Instagram üzerindeki aktivitelerinizin ne kadar etkili olduğunu görmeye başlayabilir ve ilerleyen zamanlar için daha etkili stratejiler geliştirebilirsiniz.

Instagram Analytics aracına nasıl ulaşabilirsiniz?

Analytics aracı Instagram’da sadece İşletme sayfasına geçiş yapan profillerde bulunuyor. Eğer firmanızın sayfasını İşletme sayfasına dönüştürmediyseniz bu araca ulaşamazsınız.

İşletme sayfasına geçiş yaptıysanız, kendi profil alanınıza girdiğinizde sağ üstte grafik şeklinde görünen ikona tıkladığınızda hesabınız üzerindeki aktiviteleri takip edebileceğiniz Analytics aracına ulaşabilirsiniz.

insta analytics1

Bu araç üç ana bölüme ayrılmakta. Hareketler, İçerik ve Hedef Kitle. Aşağıda herbir bölümü tek tek detaylı bir şekilde ele alacağız.

Hareketler

Hareketler bölümü, genel olarak Instagram profilinizin nasıl bir performans sergilediğini görmenizi sağlayan bölümdür. Bu bölüm üzerinde:

insta analytics2

  • Son bir hafta içerisinde profilinizin kaç kişi tarafından ziyaret edildiğini,
  • Son bir hafta tüm gönderilerininin kaç kez göründüğünü,
  • Son bir hafta içerisinde eriştiğiniz tekil hesap sayısını,
  • Son bir hafta içerisinde oluşturduğunuz reklam içeriklerinin performanslarını görebilirsiniz.

İçerik

Bu bölüm ise herbir farklı içeriğinizin nasıl bir performans sergilediğini görmenizi sağlıyor. Bu bölümde normal gönderilerinizi, hikayelerinizi ve sponsorlu tanıtım içeriklerinizin nasıl bir etkileşim ve erişim aldığını gözlemleyebilirsiniz.

Bu bölüme girdiğinizde ilk sayfada son hafta içerisinde paylaştığınız son gönderilerin performanslarını görebilirsiniz. Ancak herbir bölümde “Tümünü Gör” şeklinde bir buton göreceksiniz. Buraya tıkladığınızda ise tüm paylaşımlarınızın performanslarını tek tek inceleyebilirsiniz. Geçmişe yönelik istatistiksel araştırmalar yapacağınız zaman bu bölümden yararlanabilirsiniz.

insta analytics3

Tümünü Gör bölümünün altında herhangi bir gönderinin üzerine tıkladığınızda bu gönderi hakkındaki tüm detayları da inceleyebilirsiniz. Böylelikle performansı yüksek ya da düşük olan gönderilerinizi bu şekilde inceleyerek, stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Instagram Hikayeleri’nin verilerini yakından takip etmeniz gerekiyor; çünkü bu paylaşımların sonuçları sadece 14 gün boyunca saklanıyor ve sadece bu süreç içerisinde bu paylaşımların sonuçlarını analiz edebilirsiniz. Bu sebeple de Hikaye paylaşımlarınızı haftalık ya da iki haftalık olarak takip etmeniz ve verilerinizi kaydetmeniz bir hayli önemlidir.

Hedef Kitle

Instagram Analytics’in son bölümü ise hedef kitle incelemeleri yapabileceğiniz Hedef Kitle sekmesinden oluşuyor. Bu bölüm adından da anlaşılabileceği gibi takipçileriniz hakkında bir takım bilgiler veriyor.

Bu bölüm üzerinde takipçileriniz yüzde kaçını kadınların ve erkeklerin oluşturduğunu; takipçilerinizin hangi yaş gruplarında olduğunu, hangi şehirlerden geldiklerini, haftanın hangi günleri ve saatleri aktif olduklarını görebilirsiniz.

insta analytics4

Demografik yapı konusunda fikir sahibi olmak için bu bölüm oldukça etkili. Buradaki bilgiler doğrultusunda Instagram üzerindeki hedef kitleniz hakkında detaylı bilgi edinebilir ve paylaşımlarınız için bu doğrultuda daha iyi bir strateji belirleyebilirsiniz. Instagram satış için iyi bir mecra fakat verileri reklam verirken ve pazarlama yaparken iyi incelemek gerekir.

Instagram’ın Analytics aracı ve içeriklerini bu şekilde özetleyebiliriz. Sosyal medya pazarlamada veri analizi yapmak oldukça etkilidir ve bu aracı kullanarak Instagram üzerindeki çalışmalarınızın nasıl sonuç verdiğini detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Yarınki yazımızda ise henüz kendi İşletme Hesabı’nı açmayanlar için, işletme hesaplarını nasıl açabileceklerini Instagramda işletme profiline geçmek ile ilgili yazımızı inceleyerek gerçekleştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi