fbpx

Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını incelediğinizde Instagram üzerindeki aktivitelerinizin ne kadar etkili olduğunu görmeye başlayabilir ve ilerleyen zamanlar için daha etkili stratejiler geliştirebilirsiniz.

Instagram Analytics aracına nasıl ulaşabilirsiniz?

Analytics aracı Instagram’da sadece İşletme sayfasına geçiş yapan profillerde bulunuyor. Eğer firmanızın sayfasını İşletme sayfasına dönüştürmediyseniz bu araca ulaşamazsınız.

İşletme sayfasına geçiş yaptıysanız, kendi profil alanınıza girdiğinizde sağ üstte grafik şeklinde görünen ikona tıkladığınızda hesabınız üzerindeki aktiviteleri takip edebileceğiniz Analytics aracına ulaşabilirsiniz.

insta analytics1

Bu araç üç ana bölüme ayrılmakta. Hareketler, İçerik ve Hedef Kitle. Aşağıda herbir bölümü tek tek detaylı bir şekilde ele alacağız.

Hareketler

Hareketler bölümü, genel olarak Instagram profilinizin nasıl bir performans sergilediğini görmenizi sağlayan bölümdür. Bu bölüm üzerinde:

insta analytics2

  • Son bir hafta içerisinde profilinizin kaç kişi tarafından ziyaret edildiğini,
  • Son bir hafta tüm gönderilerininin kaç kez göründüğünü,
  • Son bir hafta içerisinde eriştiğiniz tekil hesap sayısını,
  • Son bir hafta içerisinde oluşturduğunuz reklam içeriklerinin performanslarını görebilirsiniz.

İçerik

Bu bölüm ise herbir farklı içeriğinizin nasıl bir performans sergilediğini görmenizi sağlıyor. Bu bölümde normal gönderilerinizi, hikayelerinizi ve sponsorlu tanıtım içeriklerinizin nasıl bir etkileşim ve erişim aldığını gözlemleyebilirsiniz.

Bu bölüme girdiğinizde ilk sayfada son hafta içerisinde paylaştığınız son gönderilerin performanslarını görebilirsiniz. Ancak herbir bölümde “Tümünü Gör” şeklinde bir buton göreceksiniz. Buraya tıkladığınızda ise tüm paylaşımlarınızın performanslarını tek tek inceleyebilirsiniz. Geçmişe yönelik istatistiksel araştırmalar yapacağınız zaman bu bölümden yararlanabilirsiniz.

insta analytics3

Tümünü Gör bölümünün altında herhangi bir gönderinin üzerine tıkladığınızda bu gönderi hakkındaki tüm detayları da inceleyebilirsiniz. Böylelikle performansı yüksek ya da düşük olan gönderilerinizi bu şekilde inceleyerek, stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Instagram Hikayeleri’nin verilerini yakından takip etmeniz gerekiyor; çünkü bu paylaşımların sonuçları sadece 14 gün boyunca saklanıyor ve sadece bu süreç içerisinde bu paylaşımların sonuçlarını analiz edebilirsiniz. Bu sebeple de Hikaye paylaşımlarınızı haftalık ya da iki haftalık olarak takip etmeniz ve verilerinizi kaydetmeniz bir hayli önemlidir.

Hedef Kitle

Instagram Analytics’in son bölümü ise hedef kitle incelemeleri yapabileceğiniz Hedef Kitle sekmesinden oluşuyor. Bu bölüm adından da anlaşılabileceği gibi takipçileriniz hakkında bir takım bilgiler veriyor.

Bu bölüm üzerinde takipçileriniz yüzde kaçını kadınların ve erkeklerin oluşturduğunu; takipçilerinizin hangi yaş gruplarında olduğunu, hangi şehirlerden geldiklerini, haftanın hangi günleri ve saatleri aktif olduklarını görebilirsiniz.

insta analytics4

Demografik yapı konusunda fikir sahibi olmak için bu bölüm oldukça etkili. Buradaki bilgiler doğrultusunda Instagram üzerindeki hedef kitleniz hakkında detaylı bilgi edinebilir ve paylaşımlarınız için bu doğrultuda daha iyi bir strateji belirleyebilirsiniz. Instagram satış için iyi bir mecra fakat verileri reklam verirken ve pazarlama yaparken iyi incelemek gerekir.

Instagram’ın Analytics aracı ve içeriklerini bu şekilde özetleyebiliriz. Sosyal medya pazarlamada veri analizi yapmak oldukça etkilidir ve bu aracı kullanarak Instagram üzerindeki çalışmalarınızın nasıl sonuç verdiğini detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Yarınki yazımızda ise henüz kendi İşletme Hesabı’nı açmayanlar için, işletme hesaplarını nasıl açabileceklerini Instagramda işletme profiline geçmek ile ilgili yazımızı inceleyerek gerçekleştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan