Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

7 Haziran 2018
Sinan Oypan

Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını incelediğinizde Instagram üzerindeki aktivitelerinizin ne kadar etkili olduğunu görmeye başlayabilir ve ilerleyen zamanlar için daha etkili stratejiler geliştirebilirsiniz.

Instagram Analytics aracına nasıl ulaşabilirsiniz?

Analytics aracı Instagram’da sadece İşletme sayfasına geçiş yapan profillerde bulunuyor. Eğer firmanızın sayfasını İşletme sayfasına dönüştürmediyseniz bu araca ulaşamazsınız.

İşletme sayfasına geçiş yaptıysanız, kendi profil alanınıza girdiğinizde sağ üstte grafik şeklinde görünen ikona tıkladığınızda hesabınız üzerindeki aktiviteleri takip edebileceğiniz Analytics aracına ulaşabilirsiniz.

insta analytics1

Bu araç üç ana bölüme ayrılmakta. Hareketler, İçerik ve Hedef Kitle. Aşağıda herbir bölümü tek tek detaylı bir şekilde ele alacağız.

Hareketler

Hareketler bölümü, genel olarak Instagram profilinizin nasıl bir performans sergilediğini görmenizi sağlayan bölümdür. Bu bölüm üzerinde:

insta analytics2

  • Son bir hafta içerisinde profilinizin kaç kişi tarafından ziyaret edildiğini,
  • Son bir hafta tüm gönderilerininin kaç kez göründüğünü,
  • Son bir hafta içerisinde eriştiğiniz tekil hesap sayısını,
  • Son bir hafta içerisinde oluşturduğunuz reklam içeriklerinin performanslarını görebilirsiniz.

İçerik

Bu bölüm ise herbir farklı içeriğinizin nasıl bir performans sergilediğini görmenizi sağlıyor. Bu bölümde normal gönderilerinizi, hikayelerinizi ve sponsorlu tanıtım içeriklerinizin nasıl bir etkileşim ve erişim aldığını gözlemleyebilirsiniz.

Bu bölüme girdiğinizde ilk sayfada son hafta içerisinde paylaştığınız son gönderilerin performanslarını görebilirsiniz. Ancak herbir bölümde “Tümünü Gör” şeklinde bir buton göreceksiniz. Buraya tıkladığınızda ise tüm paylaşımlarınızın performanslarını tek tek inceleyebilirsiniz. Geçmişe yönelik istatistiksel araştırmalar yapacağınız zaman bu bölümden yararlanabilirsiniz.

insta analytics3

Tümünü Gör bölümünün altında herhangi bir gönderinin üzerine tıkladığınızda bu gönderi hakkındaki tüm detayları da inceleyebilirsiniz. Böylelikle performansı yüksek ya da düşük olan gönderilerinizi bu şekilde inceleyerek, stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Instagram Hikayeleri’nin verilerini yakından takip etmeniz gerekiyor; çünkü bu paylaşımların sonuçları sadece 14 gün boyunca saklanıyor ve sadece bu süreç içerisinde bu paylaşımların sonuçlarını analiz edebilirsiniz. Bu sebeple de Hikaye paylaşımlarınızı haftalık ya da iki haftalık olarak takip etmeniz ve verilerinizi kaydetmeniz bir hayli önemlidir.

Hedef Kitle

Instagram Analytics’in son bölümü ise hedef kitle incelemeleri yapabileceğiniz Hedef Kitle sekmesinden oluşuyor. Bu bölüm adından da anlaşılabileceği gibi takipçileriniz hakkında bir takım bilgiler veriyor.

Bu bölüm üzerinde takipçileriniz yüzde kaçını kadınların ve erkeklerin oluşturduğunu; takipçilerinizin hangi yaş gruplarında olduğunu, hangi şehirlerden geldiklerini, haftanın hangi günleri ve saatleri aktif olduklarını görebilirsiniz.

insta analytics4

Demografik yapı konusunda fikir sahibi olmak için bu bölüm oldukça etkili. Buradaki bilgiler doğrultusunda Instagram üzerindeki hedef kitleniz hakkında detaylı bilgi edinebilir ve paylaşımlarınız için bu doğrultuda daha iyi bir strateji belirleyebilirsiniz. Instagram satış için iyi bir mecra fakat verileri reklam verirken ve pazarlama yaparken iyi incelemek gerekir.

Instagram’ın Analytics aracı ve içeriklerini bu şekilde özetleyebiliriz. Sosyal medya pazarlamada veri analizi yapmak oldukça etkilidir ve bu aracı kullanarak Instagram üzerindeki çalışmalarınızın nasıl sonuç verdiğini detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Yarınki yazımızda ise henüz kendi İşletme Hesabı’nı açmayanlar için, işletme hesaplarını nasıl açabileceklerini Instagramda işletme profiline geçmek ile ilgili yazımızı inceleyerek gerçekleştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan