Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

16 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir platformun algoritmasını anlamak ve paylaşımları yaparken bu algoritmanın mantığını dikkate almak da bir o kadar önemli.

Instagram’ın algoritması 2016 yılına kadar, gönderileri kronolojik sıraya göre gösterme üzerine kuruluydu; fakat Mart 2016’da radikal bir değişime gidilerek, farklı bir algoritmaya geçiş yapıldı. Bu algoritma, Facebook’un algoritmasına benzer bir yapıya sahip oldu ve bu değişim sonrasında, Instagram’da zaman tüneli üzerindeki gönderiler artık kronolojik olarak gösterilmemeye başlandı.

Instagram’ın algoritması nasıl değişti?

Kronolojik olarak gösterimin kalkmasıyla beraber, Instagram’ın algoritması tamamen etkileşim odaklı olmaya başladı. Artık gönderilerin paylaşım zamanlarının önemi çok fazla kalmamış oldu ve daha çok beğeni ve yorum alan gönderiler zaman tünelinde üst sıralarda görünmeye başladı.

Bu değişimle beraber, daha popüler olan, kullanıcıların daha fazla ilgi gösterdiği ve kullanıcıların daha fazla ilgi gösterdiği içerikler, daha üst sıralarda görünürken, etkileşimi düşük gönderiler zaman tünelinde alt sıralara itilmeye başlandı.

Instagram neden bu değişikliği yaptı?

Instagram’ın uzun bir süre kronolojik olarak gösterim yaparken bir anda etkileşim odaklı bir algoritmaya geçmesinin sebebi ise kullanıcıları uygulama üzerinde daha fazla tutmak. Etkileşimi yüksek ve ilgi çeken gönderilerin üst sıralarda görünmesi, kullanıcıların uygulama üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacağı için bu değişikliklerin yapılması gerekti.

Instagram algoritmasında etkileşimden nasıl yararlanıyor?

Algoritmanın çalışma prensibini birkaç maddede ele alabiliriz. Onlarda şöyle olacak:

1. Paylaşım yapıldığında, öncelikle bu gönderi takipçi kitlesinin küçük bir bölümüne gösterilir.

2. Instagram bu gönderinin ne kadar hızlı bir şekilde yorum ve beğeni aldığını ölçmeye başlayacak.

3. Instagram bu paylaşımı, daha önceden aynı zaman dilimlerinde yapılan paylaşımların etkileşim oranlarıyla karşılaştırmaya başlar. Örneğin bir önceki Cuma günü saat 12:00’de bir paylaşım yaptıysanız ve bir sonraki paylaşımınızı yine Cuma 12:00 civarında yapacaksanız, Instagram bu iki zaman dilimini kıyaslayacak ve etkileşim oranlarını ele alacak. Buradaki amaç, etkileşim oranlarını tam ve net bir şekilde hesaplamak.

4. Eğer gönderiniz etkileşim almaya başlarsa ve bu etkileşim devam ederse, Instagram bu gönderiyi kullanıcıların zaman tünelinde daha üst sıralarda göstermeye başlayacaktır.

5. Gönderinin etkileşim oranları daha da artmaya başladığında, paylaşımınız üst sıralarda daha fazla kalmaya devam edecek ve böylelikle daha büyük bir hedef kitleye gösterilmeye devam edecek.

6. Eğer gönderileriniz etkileşim almıyorsa, Instagram bu paylaşımı zaman tünelinin alt sıralarına itmeye başlayacak ve bu da takipçilerinizin bu gönderiyi görme olasılığını azaltacak.

Gönderilerinizin üst sıralarda kalmasını nasıl sağlayabilirsiniz?

Paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşması ve üst sıralarda daha uzun süre kalmasını sağlamak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

Öncelikle paylaşımlarınızı yapacağınız saatleri iyi bir şekilde belirlemeniz gerekiyor. Takipçilerinizin en aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlarınızı yapmak, gönderilerinizi ilk paylaştığınız anda daha fazla kişiye ulaşmanızı ve etkileşimlerinizi artırmanızı sağlar.

İşletme hesabınız üzerinden, takipçileriniz ve gönderilerinizle ilgili bir takım istatistiksel veriye ulaşabilirsiniz. Bu verileri incelemek, hangi gönderilerinizin daha fazla beğeni ve yorum aldığını görmenizi sağlar ve gelecek zamanlardaki paylaşımlarınızda ne tür içerikler paylaşmanız gerektiği konusunda size bir takım fikirler verir.

Sürekli reklam ve satış odaklı içerikler paylaşmaktan kaçının. Her ne kadar amacınız bu olsa da Instagram kullanıcıları çoğunlukla buraya ilgi çekici içerikler görmeye gelirler. Amaçları reklam paylaşımlarını görmek değildir. Onların ilgisini çekebilecek ve etkileşim yaratmanızı sağlayacak paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin de daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır.

Instagram Hikaye paylaşımları yapmanız da bir hayli önemli. Kullanıcılar bu hikayelerde size mesaj gönderir ve sizinle etkileşime geçerse, bir sonraki paylaşımlarda bu kullanıcıların zaman tünelinde daha ön sıralarda görünmeniz de daha muhtemel olacaktır.

Genel olarak ele aldığımızda Instagram’ın algoritmasının asıl odağını etkileşim olarak özetleyebiliriz. Bu sebeple de Instagram üzerinkide paylaşımlarınız için bir içerik takvimi ve stratejisi oluştururken, etkileşim üzerine odaklanacak çalışmalar yapmanız, daha geniş bir kitleye ulaşmanıza da yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin