fbpx

Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

16 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir platformun algoritmasını anlamak ve paylaşımları yaparken bu algoritmanın mantığını dikkate almak da bir o kadar önemli.

Instagram’ın algoritması 2016 yılına kadar, gönderileri kronolojik sıraya göre gösterme üzerine kuruluydu; fakat Mart 2016’da radikal bir değişime gidilerek, farklı bir algoritmaya geçiş yapıldı. Bu algoritma, Facebook’un algoritmasına benzer bir yapıya sahip oldu ve bu değişim sonrasında, Instagram’da zaman tüneli üzerindeki gönderiler artık kronolojik olarak gösterilmemeye başlandı.

Instagram’ın algoritması nasıl değişti?

Kronolojik olarak gösterimin kalkmasıyla beraber, Instagram’ın algoritması tamamen etkileşim odaklı olmaya başladı. Artık gönderilerin paylaşım zamanlarının önemi çok fazla kalmamış oldu ve daha çok beğeni ve yorum alan gönderiler zaman tünelinde üst sıralarda görünmeye başladı.

Bu değişimle beraber, daha popüler olan, kullanıcıların daha fazla ilgi gösterdiği ve kullanıcıların daha fazla ilgi gösterdiği içerikler, daha üst sıralarda görünürken, etkileşimi düşük gönderiler zaman tünelinde alt sıralara itilmeye başlandı.

Instagram neden bu değişikliği yaptı?

Instagram’ın uzun bir süre kronolojik olarak gösterim yaparken bir anda etkileşim odaklı bir algoritmaya geçmesinin sebebi ise kullanıcıları uygulama üzerinde daha fazla tutmak. Etkileşimi yüksek ve ilgi çeken gönderilerin üst sıralarda görünmesi, kullanıcıların uygulama üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacağı için bu değişikliklerin yapılması gerekti.

Instagram algoritmasında etkileşimden nasıl yararlanıyor?

Algoritmanın çalışma prensibini birkaç maddede ele alabiliriz. Onlarda şöyle olacak:

1. Paylaşım yapıldığında, öncelikle bu gönderi takipçi kitlesinin küçük bir bölümüne gösterilir.

2. Instagram bu gönderinin ne kadar hızlı bir şekilde yorum ve beğeni aldığını ölçmeye başlayacak.

3. Instagram bu paylaşımı, daha önceden aynı zaman dilimlerinde yapılan paylaşımların etkileşim oranlarıyla karşılaştırmaya başlar. Örneğin bir önceki Cuma günü saat 12:00’de bir paylaşım yaptıysanız ve bir sonraki paylaşımınızı yine Cuma 12:00 civarında yapacaksanız, Instagram bu iki zaman dilimini kıyaslayacak ve etkileşim oranlarını ele alacak. Buradaki amaç, etkileşim oranlarını tam ve net bir şekilde hesaplamak.

4. Eğer gönderiniz etkileşim almaya başlarsa ve bu etkileşim devam ederse, Instagram bu gönderiyi kullanıcıların zaman tünelinde daha üst sıralarda göstermeye başlayacaktır.

5. Gönderinin etkileşim oranları daha da artmaya başladığında, paylaşımınız üst sıralarda daha fazla kalmaya devam edecek ve böylelikle daha büyük bir hedef kitleye gösterilmeye devam edecek.

6. Eğer gönderileriniz etkileşim almıyorsa, Instagram bu paylaşımı zaman tünelinin alt sıralarına itmeye başlayacak ve bu da takipçilerinizin bu gönderiyi görme olasılığını azaltacak.

Gönderilerinizin üst sıralarda kalmasını nasıl sağlayabilirsiniz?

Paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşması ve üst sıralarda daha uzun süre kalmasını sağlamak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

Öncelikle paylaşımlarınızı yapacağınız saatleri iyi bir şekilde belirlemeniz gerekiyor. Takipçilerinizin en aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlarınızı yapmak, gönderilerinizi ilk paylaştığınız anda daha fazla kişiye ulaşmanızı ve etkileşimlerinizi artırmanızı sağlar.

İşletme hesabınız üzerinden, takipçileriniz ve gönderilerinizle ilgili bir takım istatistiksel veriye ulaşabilirsiniz. Bu verileri incelemek, hangi gönderilerinizin daha fazla beğeni ve yorum aldığını görmenizi sağlar ve gelecek zamanlardaki paylaşımlarınızda ne tür içerikler paylaşmanız gerektiği konusunda size bir takım fikirler verir.

Sürekli reklam ve satış odaklı içerikler paylaşmaktan kaçının. Her ne kadar amacınız bu olsa da Instagram kullanıcıları çoğunlukla buraya ilgi çekici içerikler görmeye gelirler. Amaçları reklam paylaşımlarını görmek değildir. Onların ilgisini çekebilecek ve etkileşim yaratmanızı sağlayacak paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin de daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır.

Instagram Hikaye paylaşımları yapmanız da bir hayli önemli. Kullanıcılar bu hikayelerde size mesaj gönderir ve sizinle etkileşime geçerse, bir sonraki paylaşımlarda bu kullanıcıların zaman tünelinde daha ön sıralarda görünmeniz de daha muhtemel olacaktır.

Genel olarak ele aldığımızda Instagram’ın algoritmasının asıl odağını etkileşim olarak özetleyebiliriz. Bu sebeple de Instagram üzerinkide paylaşımlarınız için bir içerik takvimi ve stratejisi oluştururken, etkileşim üzerine odaklanacak çalışmalar yapmanız, daha geniş bir kitleye ulaşmanıza da yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan