Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

16 Mart 2018
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir platformun algoritmasını anlamak ve paylaşımları yaparken bu algoritmanın mantığını dikkate almak da bir o kadar önemli.

Instagram’ın algoritması 2016 yılına kadar, gönderileri kronolojik sıraya göre gösterme üzerine kuruluydu; fakat Mart 2016’da radikal bir değişime gidilerek, farklı bir algoritmaya geçiş yapıldı. Bu algoritma, Facebook’un algoritmasına benzer bir yapıya sahip oldu ve bu değişim sonrasında, Instagram’da zaman tüneli üzerindeki gönderiler artık kronolojik olarak gösterilmemeye başlandı.

Instagram’ın algoritması nasıl değişti?

Kronolojik olarak gösterimin kalkmasıyla beraber, Instagram’ın algoritması tamamen etkileşim odaklı olmaya başladı. Artık gönderilerin paylaşım zamanlarının önemi çok fazla kalmamış oldu ve daha çok beğeni ve yorum alan gönderiler zaman tünelinde üst sıralarda görünmeye başladı.

Bu değişimle beraber, daha popüler olan, kullanıcıların daha fazla ilgi gösterdiği ve kullanıcıların daha fazla ilgi gösterdiği içerikler, daha üst sıralarda görünürken, etkileşimi düşük gönderiler zaman tünelinde alt sıralara itilmeye başlandı.

Instagram neden bu değişikliği yaptı?

Instagram’ın uzun bir süre kronolojik olarak gösterim yaparken bir anda etkileşim odaklı bir algoritmaya geçmesinin sebebi ise kullanıcıları uygulama üzerinde daha fazla tutmak. Etkileşimi yüksek ve ilgi çeken gönderilerin üst sıralarda görünmesi, kullanıcıların uygulama üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacağı için bu değişikliklerin yapılması gerekti.

Instagram algoritmasında etkileşimden nasıl yararlanıyor?

Algoritmanın çalışma prensibini birkaç maddede ele alabiliriz. Onlarda şöyle olacak:

1. Paylaşım yapıldığında, öncelikle bu gönderi takipçi kitlesinin küçük bir bölümüne gösterilir.

2. Instagram bu gönderinin ne kadar hızlı bir şekilde yorum ve beğeni aldığını ölçmeye başlayacak.

3. Instagram bu paylaşımı, daha önceden aynı zaman dilimlerinde yapılan paylaşımların etkileşim oranlarıyla karşılaştırmaya başlar. Örneğin bir önceki Cuma günü saat 12:00’de bir paylaşım yaptıysanız ve bir sonraki paylaşımınızı yine Cuma 12:00 civarında yapacaksanız, Instagram bu iki zaman dilimini kıyaslayacak ve etkileşim oranlarını ele alacak. Buradaki amaç, etkileşim oranlarını tam ve net bir şekilde hesaplamak.

4. Eğer gönderiniz etkileşim almaya başlarsa ve bu etkileşim devam ederse, Instagram bu gönderiyi kullanıcıların zaman tünelinde daha üst sıralarda göstermeye başlayacaktır.

5. Gönderinin etkileşim oranları daha da artmaya başladığında, paylaşımınız üst sıralarda daha fazla kalmaya devam edecek ve böylelikle daha büyük bir hedef kitleye gösterilmeye devam edecek.

6. Eğer gönderileriniz etkileşim almıyorsa, Instagram bu paylaşımı zaman tünelinin alt sıralarına itmeye başlayacak ve bu da takipçilerinizin bu gönderiyi görme olasılığını azaltacak.

Gönderilerinizin üst sıralarda kalmasını nasıl sağlayabilirsiniz?

Paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşması ve üst sıralarda daha uzun süre kalmasını sağlamak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

Öncelikle paylaşımlarınızı yapacağınız saatleri iyi bir şekilde belirlemeniz gerekiyor. Takipçilerinizin en aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlarınızı yapmak, gönderilerinizi ilk paylaştığınız anda daha fazla kişiye ulaşmanızı ve etkileşimlerinizi artırmanızı sağlar.

İşletme hesabınız üzerinden, takipçileriniz ve gönderilerinizle ilgili bir takım istatistiksel veriye ulaşabilirsiniz. Bu verileri incelemek, hangi gönderilerinizin daha fazla beğeni ve yorum aldığını görmenizi sağlar ve gelecek zamanlardaki paylaşımlarınızda ne tür içerikler paylaşmanız gerektiği konusunda size bir takım fikirler verir.

Sürekli reklam ve satış odaklı içerikler paylaşmaktan kaçının. Her ne kadar amacınız bu olsa da Instagram kullanıcıları çoğunlukla buraya ilgi çekici içerikler görmeye gelirler. Amaçları reklam paylaşımlarını görmek değildir. Onların ilgisini çekebilecek ve etkileşim yaratmanızı sağlayacak paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin de daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır.

Instagram Hikaye paylaşımları yapmanız da bir hayli önemli. Kullanıcılar bu hikayelerde size mesaj gönderir ve sizinle etkileşime geçerse, bir sonraki paylaşımlarda bu kullanıcıların zaman tünelinde daha ön sıralarda görünmeniz de daha muhtemel olacaktır.

Genel olarak ele aldığımızda Instagram’ın algoritmasının asıl odağını etkileşim olarak özetleyebiliriz. Bu sebeple de Instagram üzerinkide paylaşımlarınız için bir içerik takvimi ve stratejisi oluştururken, etkileşim üzerine odaklanacak çalışmalar yapmanız, daha geniş bir kitleye ulaşmanıza da yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan