Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

16 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir platformun algoritmasını anlamak ve paylaşımları yaparken bu algoritmanın mantığını dikkate almak da bir o kadar önemli.

Instagram’ın algoritması 2016 yılına kadar, gönderileri kronolojik sıraya göre gösterme üzerine kuruluydu; fakat Mart 2016’da radikal bir değişime gidilerek, farklı bir algoritmaya geçiş yapıldı. Bu algoritma, Facebook’un algoritmasına benzer bir yapıya sahip oldu ve bu değişim sonrasında, Instagram’da zaman tüneli üzerindeki gönderiler artık kronolojik olarak gösterilmemeye başlandı.

Instagram’ın algoritması nasıl değişti?

Kronolojik olarak gösterimin kalkmasıyla beraber, Instagram’ın algoritması tamamen etkileşim odaklı olmaya başladı. Artık gönderilerin paylaşım zamanlarının önemi çok fazla kalmamış oldu ve daha çok beğeni ve yorum alan gönderiler zaman tünelinde üst sıralarda görünmeye başladı.

Bu değişimle beraber, daha popüler olan, kullanıcıların daha fazla ilgi gösterdiği ve kullanıcıların daha fazla ilgi gösterdiği içerikler, daha üst sıralarda görünürken, etkileşimi düşük gönderiler zaman tünelinde alt sıralara itilmeye başlandı.

Instagram neden bu değişikliği yaptı?

Instagram’ın uzun bir süre kronolojik olarak gösterim yaparken bir anda etkileşim odaklı bir algoritmaya geçmesinin sebebi ise kullanıcıları uygulama üzerinde daha fazla tutmak. Etkileşimi yüksek ve ilgi çeken gönderilerin üst sıralarda görünmesi, kullanıcıların uygulama üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacağı için bu değişikliklerin yapılması gerekti.

Instagram algoritmasında etkileşimden nasıl yararlanıyor?

Algoritmanın çalışma prensibini birkaç maddede ele alabiliriz. Onlarda şöyle olacak:

1. Paylaşım yapıldığında, öncelikle bu gönderi takipçi kitlesinin küçük bir bölümüne gösterilir.

2. Instagram bu gönderinin ne kadar hızlı bir şekilde yorum ve beğeni aldığını ölçmeye başlayacak.

3. Instagram bu paylaşımı, daha önceden aynı zaman dilimlerinde yapılan paylaşımların etkileşim oranlarıyla karşılaştırmaya başlar. Örneğin bir önceki Cuma günü saat 12:00’de bir paylaşım yaptıysanız ve bir sonraki paylaşımınızı yine Cuma 12:00 civarında yapacaksanız, Instagram bu iki zaman dilimini kıyaslayacak ve etkileşim oranlarını ele alacak. Buradaki amaç, etkileşim oranlarını tam ve net bir şekilde hesaplamak.

4. Eğer gönderiniz etkileşim almaya başlarsa ve bu etkileşim devam ederse, Instagram bu gönderiyi kullanıcıların zaman tünelinde daha üst sıralarda göstermeye başlayacaktır.

5. Gönderinin etkileşim oranları daha da artmaya başladığında, paylaşımınız üst sıralarda daha fazla kalmaya devam edecek ve böylelikle daha büyük bir hedef kitleye gösterilmeye devam edecek.

6. Eğer gönderileriniz etkileşim almıyorsa, Instagram bu paylaşımı zaman tünelinin alt sıralarına itmeye başlayacak ve bu da takipçilerinizin bu gönderiyi görme olasılığını azaltacak.

Gönderilerinizin üst sıralarda kalmasını nasıl sağlayabilirsiniz?

Paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşması ve üst sıralarda daha uzun süre kalmasını sağlamak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

Öncelikle paylaşımlarınızı yapacağınız saatleri iyi bir şekilde belirlemeniz gerekiyor. Takipçilerinizin en aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlarınızı yapmak, gönderilerinizi ilk paylaştığınız anda daha fazla kişiye ulaşmanızı ve etkileşimlerinizi artırmanızı sağlar.

İşletme hesabınız üzerinden, takipçileriniz ve gönderilerinizle ilgili bir takım istatistiksel veriye ulaşabilirsiniz. Bu verileri incelemek, hangi gönderilerinizin daha fazla beğeni ve yorum aldığını görmenizi sağlar ve gelecek zamanlardaki paylaşımlarınızda ne tür içerikler paylaşmanız gerektiği konusunda size bir takım fikirler verir.

Sürekli reklam ve satış odaklı içerikler paylaşmaktan kaçının. Her ne kadar amacınız bu olsa da Instagram kullanıcıları çoğunlukla buraya ilgi çekici içerikler görmeye gelirler. Amaçları reklam paylaşımlarını görmek değildir. Onların ilgisini çekebilecek ve etkileşim yaratmanızı sağlayacak paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin de daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır.

Instagram Hikaye paylaşımları yapmanız da bir hayli önemli. Kullanıcılar bu hikayelerde size mesaj gönderir ve sizinle etkileşime geçerse, bir sonraki paylaşımlarda bu kullanıcıların zaman tünelinde daha ön sıralarda görünmeniz de daha muhtemel olacaktır.

Genel olarak ele aldığımızda Instagram’ın algoritmasının asıl odağını etkileşim olarak özetleyebiliriz. Bu sebeple de Instagram üzerinkide paylaşımlarınız için bir içerik takvimi ve stratejisi oluştururken, etkileşim üzerine odaklanacak çalışmalar yapmanız, daha geniş bir kitleye ulaşmanıza da yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete ekleme...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor....
2 Kasım 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın