E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?

26 Kasım 2018
Sinan Oypan

Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla yatırım yapmasına neden oluyor. Instagramdan para kazanmak için farklı yolları denemek ve bir takım çalışmalar yapmak gerekiyor. Bununla beraber bu konuyla ilgili gelen bir takım sorular da bulunuyor. Bu rehberimizde de hem sık sorulan bu sorulara yanıt verirken, hem de Instagram’dan para kazanmak için e-ticaret şirketlerinin neler yapabilecekleri üzerinde duracağız.

Instagram’dan satış yapmak için şirket sahibi olmak gerekiyor mu?

Türkiye Cumhuriyet’inin vergi düzenlemesi gereğince herhangi bir internet kanalı üzerinden satış yapan ve para kazanan kişi ya da kurumların vergi yükümlülükleri doğmakta. Bu nedenle de instagramdan para kazanmak isteyen kişilerin şahıs ya da limited şirket sahibi olmalarında yarar var. Aksi takdirde vergi yükümlülüklerini yerine getirmemiş olurlar ve bu da bir takım yasal yükümlülüklerin karşılanmamasına neden olabilir.

Vergi yükümlülüklerinizi öğrenmek ve bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan ya da www.egirisimci.gov.tr adresine ulaşabilirsiniz.

Instagram’dan para kazanmak için e-ticaret şirketinizin olması gerekiyor mu?

Instagram üzerinden doğrudan satış yapmak mümkün değil. Burada ürünlerinizi gönderi olarak paylaşabilir ve ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Bir e-ticaret şirketiniz olmadığında sadece banka havalesi (EFT) yoluyla para ödemesi alabileceğiniz için birçok tüketici bu yaklaşımı güvenilir bulmayacaktır. Ödeme yöntemi eksikliğinin yanı sıra internet üzerinden bir şirket sahibi olmadan satış yapmanız da vergi yükümlülüklerinizi yerine getirememenize neden olacağı için bir takım sorunlarla karşılaşmanıza neden olabilir.

Bir şirket ve e-ticaret sitesi sahibi olmanız, Instagram üzerinden güvenilir bir şekilde ürün satışı gerçekleştirerek bu platform üzerinden para kazanmanıza yardımcı olur.

Bir firma olarak bu satışları yapmanız, tüketicileri e-ticaret sitenize yönlendirerek farklı ödeme sistemleri ile ödeme kabul etmeniz, bir marka yaratmanız tüketicilere güven vermenizi sağlayacağı için oldukça önemlidir.

Instagram’dan para kazanmak ve ürün satışı yapmak isteyen aynı zamanda da kendi işini yaparak bir e-ticaret sitesi kurmak isteyenler İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirler. E-ticaret altyapı sistemleri ile aynı anda birçok hizmete erişebilir, farklı ödeme sistemlerini sitenize kurabilir, bir günde Sanal POS sahibi olabilir, avantajlı kargo anlaşmalarından yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri InstaShop eklentisi ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri doğrudan Instagram hesapları üzerinde listeleyerek doğrudan ürünlerini bu mecra üzerinden satışa çıkartabilmekteler. Buradan InstaShop özelliğini inceleyebilir ve ürünlerinizi Instagram’da nasıl satışa çıkartabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret firmalarının instagramdan para kazanmak için yararlanabileceği bir takım yöntemler bulunuyor. Bu yöntemleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Instagram bilgilerinizi iyi bir şekilde düzenleyin

Instagram hesabınızın profil bilgilerini en iyi şekilde düzenlemeye özen gösterin. Buradaki bilgiler hesabınızı takip veya ziyaret eden kişilerin size ve ürünlerinize en kolay şekilde ulaşmalarını sağlar.

E-ticaret sitenizin linki, yaptığınız işle ilgili özet bir açıklama, adresi telefon ve e-posta bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra öne çıkan hikaye paylaşımları yaparak en güncel kampanya duyurularınızı yapabileceğiniz gibi ürün tanıtımlarınızı da yapabilirsiniz.

Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz? İsimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Bir içerik takvimi belirleyin

Instagramdan para kazanmak için aktif bir şekilde bu mecrada yer almanız ve aktif bir şekilde paylaşım yapıyor olmanız gerekiyor. Takipçilerinizin ilgisini çekebilecek kaliteli görsel paylaşımları yapmanız ve ürünlerinizi bu şekilde tanıtmanız alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Bu nedenle de bir içerik takvimi hazırlamanız, hangi günler, hangi saatlerde ne tür içerikler paylaşacağınız konusunda bir strateji belirlemenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

İlgili rehber: Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

Reklam çalışmaları yapın

Instagram üzerinde farklı formatlarda reklamlar hazırlayabiliyorsunuz. Instagram reklamları için belli bir bütçe hazırlamanız, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtarak, yeni hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olacak yöntemlerden biri.

Instagramdan para kazanmak için reklam çalışmaları yapmanız, ürünlerinizin daha fazla kişiye ulaşmasında önemli bir rol oynamakta. Bunun için aylık olarak belli bir reklam bütçesi ayırarak, Instagram reklamlarına yatırım yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Influencer marketing çalışmaları yapın

Instagram’dan satış yaparken yeni ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için Influencer marketing çalışmaları yapabilirsiniz. Tanınmış hesap ya da kişilere ulaşarak, ürünlerinizle ilgili reklam çalışmaları yapabilir ya da bu kişilerle içerik ortaklığı yaparak, bu kişilerin sizinle ilgili içerikler üretmelerini sağlayabilirsiniz.

Son dönemlerde oldukça popüler olması, yeni ve geniş kitlelere ulaşma imkanı nedeniyle birçok firma Influencer marketing çalışmalarından yararlanıyor. Bu çalışmalar hakkında bilgi almak ve bu hesaplarla ne tür çalışmalar yapabileceğiniz hakkında bilgi almak için Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler? ve Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan