E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?

26 Kasım 2018
Sinan Oypan

Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla yatırım yapmasına neden oluyor. Instagramdan para kazanmak için farklı yolları denemek ve bir takım çalışmalar yapmak gerekiyor. Bununla beraber bu konuyla ilgili gelen bir takım sorular da bulunuyor. Bu rehberimizde de hem sık sorulan bu sorulara yanıt verirken, hem de Instagram’dan para kazanmak için e-ticaret şirketlerinin neler yapabilecekleri üzerinde duracağız.

Instagram’dan satış yapmak için şirket sahibi olmak gerekiyor mu?

Türkiye Cumhuriyet’inin vergi düzenlemesi gereğince herhangi bir internet kanalı üzerinden satış yapan ve para kazanan kişi ya da kurumların vergi yükümlülükleri doğmakta. Bu nedenle de instagramdan para kazanmak isteyen kişilerin şahıs ya da limited şirket sahibi olmalarında yarar var. Aksi takdirde vergi yükümlülüklerini yerine getirmemiş olurlar ve bu da bir takım yasal yükümlülüklerin karşılanmamasına neden olabilir.

Vergi yükümlülüklerinizi öğrenmek ve bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan ya da www.egirisimci.gov.tr adresine ulaşabilirsiniz.

Instagram’dan para kazanmak için e-ticaret şirketinizin olması gerekiyor mu?

Instagram üzerinden doğrudan satış yapmak mümkün değil. Burada ürünlerinizi gönderi olarak paylaşabilir ve ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Bir e-ticaret şirketiniz olmadığında sadece banka havalesi (EFT) yoluyla para ödemesi alabileceğiniz için birçok tüketici bu yaklaşımı güvenilir bulmayacaktır. Ödeme yöntemi eksikliğinin yanı sıra internet üzerinden bir şirket sahibi olmadan satış yapmanız da vergi yükümlülüklerinizi yerine getirememenize neden olacağı için bir takım sorunlarla karşılaşmanıza neden olabilir.

Bir şirket ve e-ticaret sitesi sahibi olmanız, Instagram üzerinden güvenilir bir şekilde ürün satışı gerçekleştirerek bu platform üzerinden para kazanmanıza yardımcı olur.

Bir firma olarak bu satışları yapmanız, tüketicileri e-ticaret sitenize yönlendirerek farklı ödeme sistemleri ile ödeme kabul etmeniz, bir marka yaratmanız tüketicilere güven vermenizi sağlayacağı için oldukça önemlidir.

Instagram’dan para kazanmak ve ürün satışı yapmak isteyen aynı zamanda da kendi işini yaparak bir e-ticaret sitesi kurmak isteyenler İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirler. E-ticaret altyapı sistemleri ile aynı anda birçok hizmete erişebilir, farklı ödeme sistemlerini sitenize kurabilir, bir günde Sanal POS sahibi olabilir, avantajlı kargo anlaşmalarından yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri InstaShop eklentisi ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri doğrudan Instagram hesapları üzerinde listeleyerek doğrudan ürünlerini bu mecra üzerinden satışa çıkartabilmekteler. Buradan InstaShop özelliğini inceleyebilir ve ürünlerinizi Instagram’da nasıl satışa çıkartabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret firmalarının instagramdan para kazanmak için yararlanabileceği bir takım yöntemler bulunuyor. Bu yöntemleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Instagram bilgilerinizi iyi bir şekilde düzenleyin

Instagram hesabınızın profil bilgilerini en iyi şekilde düzenlemeye özen gösterin. Buradaki bilgiler hesabınızı takip veya ziyaret eden kişilerin size ve ürünlerinize en kolay şekilde ulaşmalarını sağlar.

E-ticaret sitenizin linki, yaptığınız işle ilgili özet bir açıklama, adresi telefon ve e-posta bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra öne çıkan hikaye paylaşımları yaparak en güncel kampanya duyurularınızı yapabileceğiniz gibi ürün tanıtımlarınızı da yapabilirsiniz.

Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz? İsimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Bir içerik takvimi belirleyin

Instagramdan para kazanmak için aktif bir şekilde bu mecrada yer almanız ve aktif bir şekilde paylaşım yapıyor olmanız gerekiyor. Takipçilerinizin ilgisini çekebilecek kaliteli görsel paylaşımları yapmanız ve ürünlerinizi bu şekilde tanıtmanız alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Bu nedenle de bir içerik takvimi hazırlamanız, hangi günler, hangi saatlerde ne tür içerikler paylaşacağınız konusunda bir strateji belirlemenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

İlgili rehber: Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

Reklam çalışmaları yapın

Instagram üzerinde farklı formatlarda reklamlar hazırlayabiliyorsunuz. Instagram reklamları için belli bir bütçe hazırlamanız, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtarak, yeni hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olacak yöntemlerden biri.

Instagramdan para kazanmak için reklam çalışmaları yapmanız, ürünlerinizin daha fazla kişiye ulaşmasında önemli bir rol oynamakta. Bunun için aylık olarak belli bir reklam bütçesi ayırarak, Instagram reklamlarına yatırım yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Influencer marketing çalışmaları yapın

Instagram’dan satış yaparken yeni ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için Influencer marketing çalışmaları yapabilirsiniz. Tanınmış hesap ya da kişilere ulaşarak, ürünlerinizle ilgili reklam çalışmaları yapabilir ya da bu kişilerle içerik ortaklığı yaparak, bu kişilerin sizinle ilgili içerikler üretmelerini sağlayabilirsiniz.

Son dönemlerde oldukça popüler olması, yeni ve geniş kitlelere ulaşma imkanı nedeniyle birçok firma Influencer marketing çalışmalarından yararlanıyor. Bu çalışmalar hakkında bilgi almak ve bu hesaplarla ne tür çalışmalar yapabileceğiniz hakkında bilgi almak için Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler? ve Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan