fbpx

E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?

26 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?

Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla yatırım yapmasına neden oluyor. Instagramdan para kazanmak için farklı yolları denemek ve bir takım çalışmalar yapmak gerekiyor. Bununla beraber bu konuyla ilgili gelen bir takım sorular da bulunuyor. Bu rehberimizde de hem sık sorulan bu sorulara yanıt verirken, hem de Instagram’dan para kazanmak için e-ticaret şirketlerinin neler yapabilecekleri üzerinde duracağız.

Instagram’dan satış yapmak için şirket sahibi olmak gerekiyor mu?

Türkiye Cumhuriyet’inin vergi düzenlemesi gereğince herhangi bir internet kanalı üzerinden satış yapan ve para kazanan kişi ya da kurumların vergi yükümlülükleri doğmakta. Bu nedenle de instagramdan para kazanmak isteyen kişilerin şahıs ya da limited şirket sahibi olmalarında yarar var. Aksi takdirde vergi yükümlülüklerini yerine getirmemiş olurlar ve bu da bir takım yasal yükümlülüklerin karşılanmamasına neden olabilir.

Vergi yükümlülüklerinizi öğrenmek ve bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan ya da www.egirisimci.gov.tr adresine ulaşabilirsiniz.

Instagram’dan para kazanmak için e-ticaret şirketinizin olması gerekiyor mu?

Instagram üzerinden doğrudan satış yapmak mümkün değil. Burada ürünlerinizi gönderi olarak paylaşabilir ve ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Bir e-ticaret şirketiniz olmadığında sadece banka havalesi (EFT) yoluyla para ödemesi alabileceğiniz için birçok tüketici bu yaklaşımı güvenilir bulmayacaktır. Ödeme yöntemi eksikliğinin yanı sıra internet üzerinden bir şirket sahibi olmadan satış yapmanız da vergi yükümlülüklerinizi yerine getirememenize neden olacağı için bir takım sorunlarla karşılaşmanıza neden olabilir.

Bir şirket ve e-ticaret sitesi sahibi olmanız, Instagram üzerinden güvenilir bir şekilde ürün satışı gerçekleştirerek bu platform üzerinden para kazanmanıza yardımcı olur.

Bir firma olarak bu satışları yapmanız, tüketicileri e-ticaret sitenize yönlendirerek farklı ödeme sistemleri ile ödeme kabul etmeniz, bir marka yaratmanız tüketicilere güven vermenizi sağlayacağı için oldukça önemlidir.

Instagram’dan para kazanmak ve ürün satışı yapmak isteyen aynı zamanda da kendi işini yaparak bir e-ticaret sitesi kurmak isteyenler İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirler. E-ticaret altyapı sistemleri ile aynı anda birçok hizmete erişebilir, farklı ödeme sistemlerini sitenize kurabilir, bir günde Sanal POS sahibi olabilir, avantajlı kargo anlaşmalarından yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri InstaShop eklentisi ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri doğrudan Instagram hesapları üzerinde listeleyerek doğrudan ürünlerini bu mecra üzerinden satışa çıkartabilmekteler. Buradan InstaShop özelliğini inceleyebilir ve ürünlerinizi Instagram’da nasıl satışa çıkartabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret firmalarının instagramdan para kazanmak için yararlanabileceği bir takım yöntemler bulunuyor. Bu yöntemleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Instagram bilgilerinizi iyi bir şekilde düzenleyin

Instagram hesabınızın profil bilgilerini en iyi şekilde düzenlemeye özen gösterin. Buradaki bilgiler hesabınızı takip veya ziyaret eden kişilerin size ve ürünlerinize en kolay şekilde ulaşmalarını sağlar.

E-ticaret sitenizin linki, yaptığınız işle ilgili özet bir açıklama, adresi telefon ve e-posta bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra öne çıkan hikaye paylaşımları yaparak en güncel kampanya duyurularınızı yapabileceğiniz gibi ürün tanıtımlarınızı da yapabilirsiniz.

Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz? İsimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Bir içerik takvimi belirleyin

Instagramdan para kazanmak için aktif bir şekilde bu mecrada yer almanız ve aktif bir şekilde paylaşım yapıyor olmanız gerekiyor. Takipçilerinizin ilgisini çekebilecek kaliteli görsel paylaşımları yapmanız ve ürünlerinizi bu şekilde tanıtmanız alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Bu nedenle de bir içerik takvimi hazırlamanız, hangi günler, hangi saatlerde ne tür içerikler paylaşacağınız konusunda bir strateji belirlemenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

İlgili rehber: Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

Reklam çalışmaları yapın

Instagram üzerinde farklı formatlarda reklamlar hazırlayabiliyorsunuz. Instagram reklamları için belli bir bütçe hazırlamanız, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtarak, yeni hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olacak yöntemlerden biri.

Instagramdan para kazanmak için reklam çalışmaları yapmanız, ürünlerinizin daha fazla kişiye ulaşmasında önemli bir rol oynamakta. Bunun için aylık olarak belli bir reklam bütçesi ayırarak, Instagram reklamlarına yatırım yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Influencer marketing çalışmaları yapın

Instagram’dan satış yaparken yeni ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için Influencer marketing çalışmaları yapabilirsiniz. Tanınmış hesap ya da kişilere ulaşarak, ürünlerinizle ilgili reklam çalışmaları yapabilir ya da bu kişilerle içerik ortaklığı yaparak, bu kişilerin sizinle ilgili içerikler üretmelerini sağlayabilirsiniz.

Son dönemlerde oldukça popüler olması, yeni ve geniş kitlelere ulaşma imkanı nedeniyle birçok firma Influencer marketing çalışmalarından yararlanıyor. Bu çalışmalar hakkında bilgi almak ve bu hesaplarla ne tür çalışmalar yapabileceğiniz hakkında bilgi almak için Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler? ve Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers