E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?

26 Kasım 2018
Sinan Oypan

Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla yatırım yapmasına neden oluyor. Instagramdan para kazanmak için farklı yolları denemek ve bir takım çalışmalar yapmak gerekiyor. Bununla beraber bu konuyla ilgili gelen bir takım sorular da bulunuyor. Bu rehberimizde de hem sık sorulan bu sorulara yanıt verirken, hem de Instagram’dan para kazanmak için e-ticaret şirketlerinin neler yapabilecekleri üzerinde duracağız.

Instagram’dan satış yapmak için şirket sahibi olmak gerekiyor mu?

Türkiye Cumhuriyet’inin vergi düzenlemesi gereğince herhangi bir internet kanalı üzerinden satış yapan ve para kazanan kişi ya da kurumların vergi yükümlülükleri doğmakta. Bu nedenle de instagramdan para kazanmak isteyen kişilerin şahıs ya da limited şirket sahibi olmalarında yarar var. Aksi takdirde vergi yükümlülüklerini yerine getirmemiş olurlar ve bu da bir takım yasal yükümlülüklerin karşılanmamasına neden olabilir.

Vergi yükümlülüklerinizi öğrenmek ve bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan ya da www.egirisimci.gov.tr adresine ulaşabilirsiniz.

Instagram’dan para kazanmak için e-ticaret şirketinizin olması gerekiyor mu?

Instagram üzerinden doğrudan satış yapmak mümkün değil. Burada ürünlerinizi gönderi olarak paylaşabilir ve ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Bir e-ticaret şirketiniz olmadığında sadece banka havalesi (EFT) yoluyla para ödemesi alabileceğiniz için birçok tüketici bu yaklaşımı güvenilir bulmayacaktır. Ödeme yöntemi eksikliğinin yanı sıra internet üzerinden bir şirket sahibi olmadan satış yapmanız da vergi yükümlülüklerinizi yerine getirememenize neden olacağı için bir takım sorunlarla karşılaşmanıza neden olabilir.

Bir şirket ve e-ticaret sitesi sahibi olmanız, Instagram üzerinden güvenilir bir şekilde ürün satışı gerçekleştirerek bu platform üzerinden para kazanmanıza yardımcı olur.

Bir firma olarak bu satışları yapmanız, tüketicileri e-ticaret sitenize yönlendirerek farklı ödeme sistemleri ile ödeme kabul etmeniz, bir marka yaratmanız tüketicilere güven vermenizi sağlayacağı için oldukça önemlidir.

Instagram’dan para kazanmak ve ürün satışı yapmak isteyen aynı zamanda da kendi işini yaparak bir e-ticaret sitesi kurmak isteyenler İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirler. E-ticaret altyapı sistemleri ile aynı anda birçok hizmete erişebilir, farklı ödeme sistemlerini sitenize kurabilir, bir günde Sanal POS sahibi olabilir, avantajlı kargo anlaşmalarından yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri InstaShop eklentisi ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri doğrudan Instagram hesapları üzerinde listeleyerek doğrudan ürünlerini bu mecra üzerinden satışa çıkartabilmekteler. Buradan InstaShop özelliğini inceleyebilir ve ürünlerinizi Instagram’da nasıl satışa çıkartabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret firmalarının instagramdan para kazanmak için yararlanabileceği bir takım yöntemler bulunuyor. Bu yöntemleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Instagram bilgilerinizi iyi bir şekilde düzenleyin

Instagram hesabınızın profil bilgilerini en iyi şekilde düzenlemeye özen gösterin. Buradaki bilgiler hesabınızı takip veya ziyaret eden kişilerin size ve ürünlerinize en kolay şekilde ulaşmalarını sağlar.

E-ticaret sitenizin linki, yaptığınız işle ilgili özet bir açıklama, adresi telefon ve e-posta bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra öne çıkan hikaye paylaşımları yaparak en güncel kampanya duyurularınızı yapabileceğiniz gibi ürün tanıtımlarınızı da yapabilirsiniz.

Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz? İsimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Bir içerik takvimi belirleyin

Instagramdan para kazanmak için aktif bir şekilde bu mecrada yer almanız ve aktif bir şekilde paylaşım yapıyor olmanız gerekiyor. Takipçilerinizin ilgisini çekebilecek kaliteli görsel paylaşımları yapmanız ve ürünlerinizi bu şekilde tanıtmanız alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Bu nedenle de bir içerik takvimi hazırlamanız, hangi günler, hangi saatlerde ne tür içerikler paylaşacağınız konusunda bir strateji belirlemenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

İlgili rehber: Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

Reklam çalışmaları yapın

Instagram üzerinde farklı formatlarda reklamlar hazırlayabiliyorsunuz. Instagram reklamları için belli bir bütçe hazırlamanız, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtarak, yeni hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olacak yöntemlerden biri.

Instagramdan para kazanmak için reklam çalışmaları yapmanız, ürünlerinizin daha fazla kişiye ulaşmasında önemli bir rol oynamakta. Bunun için aylık olarak belli bir reklam bütçesi ayırarak, Instagram reklamlarına yatırım yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Influencer marketing çalışmaları yapın

Instagram’dan satış yaparken yeni ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için Influencer marketing çalışmaları yapabilirsiniz. Tanınmış hesap ya da kişilere ulaşarak, ürünlerinizle ilgili reklam çalışmaları yapabilir ya da bu kişilerle içerik ortaklığı yaparak, bu kişilerin sizinle ilgili içerikler üretmelerini sağlayabilirsiniz.

Son dönemlerde oldukça popüler olması, yeni ve geniş kitlelere ulaşma imkanı nedeniyle birçok firma Influencer marketing çalışmalarından yararlanıyor. Bu çalışmalar hakkında bilgi almak ve bu hesaplarla ne tür çalışmalar yapabileceğiniz hakkında bilgi almak için Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler? ve Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan