E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?

26 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?

Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla yatırım yapmasına neden oluyor. Instagramdan para kazanmak için farklı yolları denemek ve bir takım çalışmalar yapmak gerekiyor. Bununla beraber bu konuyla ilgili gelen bir takım sorular da bulunuyor. Bu rehberimizde de hem sık sorulan bu sorulara yanıt verirken, hem de Instagram’dan para kazanmak için e-ticaret şirketlerinin neler yapabilecekleri üzerinde duracağız.

Instagram’dan satış yapmak için şirket sahibi olmak gerekiyor mu?

Türkiye Cumhuriyet’inin vergi düzenlemesi gereğince herhangi bir internet kanalı üzerinden satış yapan ve para kazanan kişi ya da kurumların vergi yükümlülükleri doğmakta. Bu nedenle de instagramdan para kazanmak isteyen kişilerin şahıs ya da limited şirket sahibi olmalarında yarar var. Aksi takdirde vergi yükümlülüklerini yerine getirmemiş olurlar ve bu da bir takım yasal yükümlülüklerin karşılanmamasına neden olabilir.

Vergi yükümlülüklerinizi öğrenmek ve bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan ya da www.egirisimci.gov.tr adresine ulaşabilirsiniz.

Instagram’dan para kazanmak için e-ticaret şirketinizin olması gerekiyor mu?

Instagram üzerinden doğrudan satış yapmak mümkün değil. Burada ürünlerinizi gönderi olarak paylaşabilir ve ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Bir e-ticaret şirketiniz olmadığında sadece banka havalesi (EFT) yoluyla para ödemesi alabileceğiniz için birçok tüketici bu yaklaşımı güvenilir bulmayacaktır. Ödeme yöntemi eksikliğinin yanı sıra internet üzerinden bir şirket sahibi olmadan satış yapmanız da vergi yükümlülüklerinizi yerine getirememenize neden olacağı için bir takım sorunlarla karşılaşmanıza neden olabilir.

Bir şirket ve e-ticaret sitesi sahibi olmanız, Instagram üzerinden güvenilir bir şekilde ürün satışı gerçekleştirerek bu platform üzerinden para kazanmanıza yardımcı olur.

Bir firma olarak bu satışları yapmanız, tüketicileri e-ticaret sitenize yönlendirerek farklı ödeme sistemleri ile ödeme kabul etmeniz, bir marka yaratmanız tüketicilere güven vermenizi sağlayacağı için oldukça önemlidir.

Instagram’dan para kazanmak ve ürün satışı yapmak isteyen aynı zamanda da kendi işini yaparak bir e-ticaret sitesi kurmak isteyenler İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirler. E-ticaret altyapı sistemleri ile aynı anda birçok hizmete erişebilir, farklı ödeme sistemlerini sitenize kurabilir, bir günde Sanal POS sahibi olabilir, avantajlı kargo anlaşmalarından yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri InstaShop eklentisi ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri doğrudan Instagram hesapları üzerinde listeleyerek doğrudan ürünlerini bu mecra üzerinden satışa çıkartabilmekteler. Buradan InstaShop özelliğini inceleyebilir ve ürünlerinizi Instagram’da nasıl satışa çıkartabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret firmalarının instagramdan para kazanmak için yararlanabileceği bir takım yöntemler bulunuyor. Bu yöntemleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Instagram bilgilerinizi iyi bir şekilde düzenleyin

Instagram hesabınızın profil bilgilerini en iyi şekilde düzenlemeye özen gösterin. Buradaki bilgiler hesabınızı takip veya ziyaret eden kişilerin size ve ürünlerinize en kolay şekilde ulaşmalarını sağlar.

E-ticaret sitenizin linki, yaptığınız işle ilgili özet bir açıklama, adresi telefon ve e-posta bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra öne çıkan hikaye paylaşımları yaparak en güncel kampanya duyurularınızı yapabileceğiniz gibi ürün tanıtımlarınızı da yapabilirsiniz.

Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz? İsimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Bir içerik takvimi belirleyin

Instagramdan para kazanmak için aktif bir şekilde bu mecrada yer almanız ve aktif bir şekilde paylaşım yapıyor olmanız gerekiyor. Takipçilerinizin ilgisini çekebilecek kaliteli görsel paylaşımları yapmanız ve ürünlerinizi bu şekilde tanıtmanız alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Bu nedenle de bir içerik takvimi hazırlamanız, hangi günler, hangi saatlerde ne tür içerikler paylaşacağınız konusunda bir strateji belirlemenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

İlgili rehber: Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

Reklam çalışmaları yapın

Instagram üzerinde farklı formatlarda reklamlar hazırlayabiliyorsunuz. Instagram reklamları için belli bir bütçe hazırlamanız, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtarak, yeni hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olacak yöntemlerden biri.

Instagramdan para kazanmak için reklam çalışmaları yapmanız, ürünlerinizin daha fazla kişiye ulaşmasında önemli bir rol oynamakta. Bunun için aylık olarak belli bir reklam bütçesi ayırarak, Instagram reklamlarına yatırım yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Influencer marketing çalışmaları yapın

Instagram’dan satış yaparken yeni ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için Influencer marketing çalışmaları yapabilirsiniz. Tanınmış hesap ya da kişilere ulaşarak, ürünlerinizle ilgili reklam çalışmaları yapabilir ya da bu kişilerle içerik ortaklığı yaparak, bu kişilerin sizinle ilgili içerikler üretmelerini sağlayabilirsiniz.

Son dönemlerde oldukça popüler olması, yeni ve geniş kitlelere ulaşma imkanı nedeniyle birçok firma Influencer marketing çalışmalarından yararlanıyor. Bu çalışmalar hakkında bilgi almak ve bu hesaplarla ne tür çalışmalar yapabileceğiniz hakkında bilgi almak için Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler? ve Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz video...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın