Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı önemli yapan faktörler arasında yer alıyor. Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak hem tüketicilerle kurduğunuz etkileşimleri artırırken, hem de e-ticaret sitenize yapacağınız yönlendirmeleri ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.
Öncelikle hedef kitle belirleme ile başlayın
Hedef kitle araştırması yapmak ve kendi müşteri profilinizi oluşturarak, Instagram çalışmalarında bu kitlelere yönelik içerik ve reklam paylaşımları yapmak, Instagram üzerinde daha fazla ve ilgili kişiye ulaşmanızı sağlar.
Hedef kitle ayarlarınızı yaparken üç farklı ana dal üzerinde hedeflemelerinizi seçmeniz gerekiyor.
- Bilinirlik: Marka ve ürün bilinirliğini artıracak reklam modeli.
- Bilgilendirici içerikler:Tüketicileri ürün ve hizmetlerinizle ilgili bilgilendirecek içerikleri hedefleyen reklam modeli.
- Dönüşüm: Ürün satışlarını, mobil uygulama indirmelerini artıracak reklam modeli.
Bu üç ana reklam modeli üzerinden reklamınızın odağını belirledikten sonra, hedefleme işlemlerini yapmaya başlayabilirsiniz. Facebook Power Editor üzerinden yapılan bu hedefleme işlemlerinde, Facebook’un sunduğu gelişmiş hedefleme ayarlamalarını yapabilirsiniz. Demografik bilgilere, ilgili alanlarına, kullanılan dil ve coğrafi özelliklere göre reklamlarınızda farklı hedeflemeler yapabilirsiniz.
Müşteri profilinize uygun bir hedefleme yaptığınızda, reklamlarınız hem doğrudan sizinle ilgili olabilecek bir kitleye gösterilmiş olur hem de yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakalarsınız.
Ürün fotoğraflarınızı test edin
Instagram üzerinde ürün fotoğraflarınızı paylaşırken, hangi tür fotoğrafların daha fazla etkileşim getirdiğini test etmeniz, erişim ve etkileşim oranlarınızı önemli ölçüde etkileyecektir. Düz beyaz arka fondaki ürün fotoğrafları beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilir; bu sebeple de etkileşim oranlarınızı artırmak için farklı konseptler deneyerek, ürün fotoğraflarınızda çeşitliliğe gitmeniz gerekir. Günümüzde tüketiciler farklı ve orijinal içeriklere daha fazla ilgi gösteriyor. Bu sebeple de onlara farklı bir bakış açısı sunmak ve paylaşımlarınızda çeşitliliğe gitmeniz, erişim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.
Birçok firma farklılaşmak ve tüketicilerle daha fazla etkileşime geçmek için kendi ürünlerini farklı şekillerde öne çıkartacak fotoğraf çalışmaları yapıyor. Ürün fotoğraf çekimleri konusunda daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.
Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm
Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm
Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm
Influencer marketing çalışmaları yapın
Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yararlanabileceğiniz yöntemlerden biri de influencer marketing çalışmaları yapmak olacaktır. Kendi takipçileriniz haricinde, farklı kitlelere de ulaşmak için bu Instagram üzerindeki tanınmış kişilerle içerik ortaklığı yapabilirsiniz.
Bu kişiler sizin için, markanız ve ürünlerinizle ilgili farklı ve orijinal içerikler oluşturabilirler. Oluşturdukları bu içerikleri de kendi takipçi kitleleriyle paylaşarak, markanızın reklamını yaparlar. Böylelikle farklı bir hedef kitleye ulaşırken, markanızla ilgili orijinal içeriklerin de üretilmesini sağlamış olursunuz. Bu konuyla ilgili aşağıdaki rehberlerimizde detaylı bilgiler bulabilirsiniz.
Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm
Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm
Instagram Hikayeler özelliğini kullanın
Instagram Hikayeler özelliği, erişim ve gösterim oranları olarak normal paylaşımlara kıyasla daha iyi performans göstermekte. Kullanıcılar bu hikayeleri daha fazla takip ettikleri için, içeriklerinizi bu bölüm üzerinde daha fazla kişiye ulaştırma şansınız bulunur.
Ürün tanıtımları ve kampanya bildirimi gibi içerikleri Hikayeler bölümünde paylaşabilir, bu bölüm üzerinde yarışmalar düzenleyerek, etkileşimlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz. Bunların yanı sıra Instagram Hikayeler reklamlarını kullanarak, sizi takip etmeyen kullanıcılara da içeriklerinizi ulaştırma şansı elde edebilirsiniz.
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram Hikayeler’inizi daha ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketleriyle online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde, hizmetlerimizi test etmeye başlayabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar