Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu

20 Kasım 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı önemli yapan faktörler arasında yer alıyor. Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak hem tüketicilerle kurduğunuz etkileşimleri artırırken, hem de e-ticaret sitenize yapacağınız yönlendirmeleri ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Öncelikle hedef kitle belirleme ile başlayın

Hedef kitle araştırması yapmak ve kendi müşteri profilinizi oluşturarak, Instagram çalışmalarında bu kitlelere yönelik içerik ve reklam paylaşımları yapmak, Instagram üzerinde daha fazla ve ilgili kişiye ulaşmanızı sağlar.

Hedef kitle ayarlarınızı yaparken üç farklı ana dal üzerinde hedeflemelerinizi seçmeniz gerekiyor.

  • Bilinirlik: Marka ve ürün bilinirliğini artıracak reklam modeli.
  • Bilgilendirici içerikler:Tüketicileri ürün ve hizmetlerinizle ilgili bilgilendirecek içerikleri hedefleyen reklam modeli.
  • Dönüşüm: Ürün satışlarını, mobil uygulama indirmelerini artıracak reklam modeli.

Bu üç ana reklam modeli üzerinden reklamınızın odağını belirledikten sonra, hedefleme işlemlerini yapmaya başlayabilirsiniz. Facebook Power Editor üzerinden yapılan bu hedefleme işlemlerinde, Facebook’un sunduğu gelişmiş hedefleme ayarlamalarını yapabilirsiniz. Demografik bilgilere, ilgili alanlarına, kullanılan dil ve coğrafi özelliklere göre reklamlarınızda farklı hedeflemeler yapabilirsiniz.

Müşteri profilinize uygun bir hedefleme yaptığınızda, reklamlarınız hem doğrudan sizinle ilgili olabilecek bir kitleye gösterilmiş olur hem de yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakalarsınız.

Ürün fotoğraflarınızı test edin

Instagram üzerinde ürün fotoğraflarınızı paylaşırken, hangi tür fotoğrafların daha fazla etkileşim getirdiğini test etmeniz, erişim ve etkileşim oranlarınızı önemli ölçüde etkileyecektir. Düz beyaz arka fondaki ürün fotoğrafları beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilir; bu sebeple de etkileşim oranlarınızı artırmak için farklı konseptler deneyerek, ürün fotoğraflarınızda çeşitliliğe gitmeniz gerekir. Günümüzde tüketiciler farklı ve orijinal içeriklere daha fazla ilgi gösteriyor. Bu sebeple de onlara farklı bir bakış açısı sunmak ve paylaşımlarınızda çeşitliliğe gitmeniz, erişim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Birçok firma farklılaşmak ve tüketicilerle daha fazla etkileşime geçmek için kendi ürünlerini farklı şekillerde öne çıkartacak fotoğraf çalışmaları yapıyor. Ürün fotoğraf çekimleri konusunda daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Influencer marketing çalışmaları yapın

Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yararlanabileceğiniz yöntemlerden biri de influencer marketing çalışmaları yapmak olacaktır. Kendi takipçileriniz haricinde, farklı kitlelere de ulaşmak için bu Instagram üzerindeki tanınmış kişilerle içerik ortaklığı yapabilirsiniz.

Bu kişiler sizin için, markanız ve ürünlerinizle ilgili farklı ve orijinal içerikler oluşturabilirler. Oluşturdukları bu içerikleri de kendi takipçi kitleleriyle paylaşarak, markanızın reklamını yaparlar. Böylelikle farklı bir hedef kitleye ulaşırken, markanızla ilgili orijinal içeriklerin de üretilmesini sağlamış olursunuz. Bu konuyla ilgili aşağıdaki rehberlerimizde detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Instagram Hikayeler özelliğini kullanın

Instagram Hikayeler özelliği, erişim ve gösterim oranları olarak normal paylaşımlara kıyasla daha iyi performans göstermekte. Kullanıcılar bu hikayeleri daha fazla takip ettikleri için, içeriklerinizi bu bölüm üzerinde daha fazla kişiye ulaştırma şansınız bulunur.

Ürün tanıtımları ve kampanya bildirimi gibi içerikleri Hikayeler bölümünde paylaşabilir, bu bölüm üzerinde yarışmalar düzenleyerek, etkileşimlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz. Bunların yanı sıra Instagram Hikayeler reklamlarını kullanarak, sizi takip etmeyen kullanıcılara da içeriklerinizi ulaştırma şansı elde edebilirsiniz.

E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

Instagram Hikayeler’inizi daha ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketleriyle online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde, hizmetlerimizi test etmeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan