fbpx

Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu

20 Kasım 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı önemli yapan faktörler arasında yer alıyor. Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak hem tüketicilerle kurduğunuz etkileşimleri artırırken, hem de e-ticaret sitenize yapacağınız yönlendirmeleri ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Öncelikle hedef kitle belirleme ile başlayın

Hedef kitle araştırması yapmak ve kendi müşteri profilinizi oluşturarak, Instagram çalışmalarında bu kitlelere yönelik içerik ve reklam paylaşımları yapmak, Instagram üzerinde daha fazla ve ilgili kişiye ulaşmanızı sağlar.

Hedef kitle ayarlarınızı yaparken üç farklı ana dal üzerinde hedeflemelerinizi seçmeniz gerekiyor.

  • Bilinirlik: Marka ve ürün bilinirliğini artıracak reklam modeli.
  • Bilgilendirici içerikler:Tüketicileri ürün ve hizmetlerinizle ilgili bilgilendirecek içerikleri hedefleyen reklam modeli.
  • Dönüşüm: Ürün satışlarını, mobil uygulama indirmelerini artıracak reklam modeli.

Bu üç ana reklam modeli üzerinden reklamınızın odağını belirledikten sonra, hedefleme işlemlerini yapmaya başlayabilirsiniz. Facebook Power Editor üzerinden yapılan bu hedefleme işlemlerinde, Facebook’un sunduğu gelişmiş hedefleme ayarlamalarını yapabilirsiniz. Demografik bilgilere, ilgili alanlarına, kullanılan dil ve coğrafi özelliklere göre reklamlarınızda farklı hedeflemeler yapabilirsiniz.

Müşteri profilinize uygun bir hedefleme yaptığınızda, reklamlarınız hem doğrudan sizinle ilgili olabilecek bir kitleye gösterilmiş olur hem de yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakalarsınız.

Ürün fotoğraflarınızı test edin

Instagram üzerinde ürün fotoğraflarınızı paylaşırken, hangi tür fotoğrafların daha fazla etkileşim getirdiğini test etmeniz, erişim ve etkileşim oranlarınızı önemli ölçüde etkileyecektir. Düz beyaz arka fondaki ürün fotoğrafları beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilir; bu sebeple de etkileşim oranlarınızı artırmak için farklı konseptler deneyerek, ürün fotoğraflarınızda çeşitliliğe gitmeniz gerekir. Günümüzde tüketiciler farklı ve orijinal içeriklere daha fazla ilgi gösteriyor. Bu sebeple de onlara farklı bir bakış açısı sunmak ve paylaşımlarınızda çeşitliliğe gitmeniz, erişim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Birçok firma farklılaşmak ve tüketicilerle daha fazla etkileşime geçmek için kendi ürünlerini farklı şekillerde öne çıkartacak fotoğraf çalışmaları yapıyor. Ürün fotoğraf çekimleri konusunda daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Influencer marketing çalışmaları yapın

Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yararlanabileceğiniz yöntemlerden biri de influencer marketing çalışmaları yapmak olacaktır. Kendi takipçileriniz haricinde, farklı kitlelere de ulaşmak için bu Instagram üzerindeki tanınmış kişilerle içerik ortaklığı yapabilirsiniz.

Bu kişiler sizin için, markanız ve ürünlerinizle ilgili farklı ve orijinal içerikler oluşturabilirler. Oluşturdukları bu içerikleri de kendi takipçi kitleleriyle paylaşarak, markanızın reklamını yaparlar. Böylelikle farklı bir hedef kitleye ulaşırken, markanızla ilgili orijinal içeriklerin de üretilmesini sağlamış olursunuz. Bu konuyla ilgili aşağıdaki rehberlerimizde detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Instagram Hikayeler özelliğini kullanın

Instagram Hikayeler özelliği, erişim ve gösterim oranları olarak normal paylaşımlara kıyasla daha iyi performans göstermekte. Kullanıcılar bu hikayeleri daha fazla takip ettikleri için, içeriklerinizi bu bölüm üzerinde daha fazla kişiye ulaştırma şansınız bulunur.

Ürün tanıtımları ve kampanya bildirimi gibi içerikleri Hikayeler bölümünde paylaşabilir, bu bölüm üzerinde yarışmalar düzenleyerek, etkileşimlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz. Bunların yanı sıra Instagram Hikayeler reklamlarını kullanarak, sizi takip etmeyen kullanıcılara da içeriklerinizi ulaştırma şansı elde edebilirsiniz.

E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

Instagram Hikayeler’inizi daha ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketleriyle online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde, hizmetlerimizi test etmeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan