Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu

20 Kasım 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı önemli yapan faktörler arasında yer alıyor. Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak hem tüketicilerle kurduğunuz etkileşimleri artırırken, hem de e-ticaret sitenize yapacağınız yönlendirmeleri ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Öncelikle hedef kitle belirleme ile başlayın

Hedef kitle araştırması yapmak ve kendi müşteri profilinizi oluşturarak, Instagram çalışmalarında bu kitlelere yönelik içerik ve reklam paylaşımları yapmak, Instagram üzerinde daha fazla ve ilgili kişiye ulaşmanızı sağlar.

Hedef kitle ayarlarınızı yaparken üç farklı ana dal üzerinde hedeflemelerinizi seçmeniz gerekiyor.

  • Bilinirlik: Marka ve ürün bilinirliğini artıracak reklam modeli.
  • Bilgilendirici içerikler:Tüketicileri ürün ve hizmetlerinizle ilgili bilgilendirecek içerikleri hedefleyen reklam modeli.
  • Dönüşüm: Ürün satışlarını, mobil uygulama indirmelerini artıracak reklam modeli.

Bu üç ana reklam modeli üzerinden reklamınızın odağını belirledikten sonra, hedefleme işlemlerini yapmaya başlayabilirsiniz. Facebook Power Editor üzerinden yapılan bu hedefleme işlemlerinde, Facebook’un sunduğu gelişmiş hedefleme ayarlamalarını yapabilirsiniz. Demografik bilgilere, ilgili alanlarına, kullanılan dil ve coğrafi özelliklere göre reklamlarınızda farklı hedeflemeler yapabilirsiniz.

Müşteri profilinize uygun bir hedefleme yaptığınızda, reklamlarınız hem doğrudan sizinle ilgili olabilecek bir kitleye gösterilmiş olur hem de yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakalarsınız.

Ürün fotoğraflarınızı test edin

Instagram üzerinde ürün fotoğraflarınızı paylaşırken, hangi tür fotoğrafların daha fazla etkileşim getirdiğini test etmeniz, erişim ve etkileşim oranlarınızı önemli ölçüde etkileyecektir. Düz beyaz arka fondaki ürün fotoğrafları beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilir; bu sebeple de etkileşim oranlarınızı artırmak için farklı konseptler deneyerek, ürün fotoğraflarınızda çeşitliliğe gitmeniz gerekir. Günümüzde tüketiciler farklı ve orijinal içeriklere daha fazla ilgi gösteriyor. Bu sebeple de onlara farklı bir bakış açısı sunmak ve paylaşımlarınızda çeşitliliğe gitmeniz, erişim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Birçok firma farklılaşmak ve tüketicilerle daha fazla etkileşime geçmek için kendi ürünlerini farklı şekillerde öne çıkartacak fotoğraf çalışmaları yapıyor. Ürün fotoğraf çekimleri konusunda daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Influencer marketing çalışmaları yapın

Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yararlanabileceğiniz yöntemlerden biri de influencer marketing çalışmaları yapmak olacaktır. Kendi takipçileriniz haricinde, farklı kitlelere de ulaşmak için bu Instagram üzerindeki tanınmış kişilerle içerik ortaklığı yapabilirsiniz.

Bu kişiler sizin için, markanız ve ürünlerinizle ilgili farklı ve orijinal içerikler oluşturabilirler. Oluşturdukları bu içerikleri de kendi takipçi kitleleriyle paylaşarak, markanızın reklamını yaparlar. Böylelikle farklı bir hedef kitleye ulaşırken, markanızla ilgili orijinal içeriklerin de üretilmesini sağlamış olursunuz. Bu konuyla ilgili aşağıdaki rehberlerimizde detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Instagram Hikayeler özelliğini kullanın

Instagram Hikayeler özelliği, erişim ve gösterim oranları olarak normal paylaşımlara kıyasla daha iyi performans göstermekte. Kullanıcılar bu hikayeleri daha fazla takip ettikleri için, içeriklerinizi bu bölüm üzerinde daha fazla kişiye ulaştırma şansınız bulunur.

Ürün tanıtımları ve kampanya bildirimi gibi içerikleri Hikayeler bölümünde paylaşabilir, bu bölüm üzerinde yarışmalar düzenleyerek, etkileşimlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz. Bunların yanı sıra Instagram Hikayeler reklamlarını kullanarak, sizi takip etmeyen kullanıcılara da içeriklerinizi ulaştırma şansı elde edebilirsiniz.

E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

Instagram Hikayeler’inizi daha ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketleriyle online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde, hizmetlerimizi test etmeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan