Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu

20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu

Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı önemli yapan faktörler arasında yer alıyor. Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak hem tüketicilerle kurduğunuz etkileşimleri artırırken, hem de e-ticaret sitenize yapacağınız yönlendirmeleri ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Öncelikle hedef kitle belirleme ile başlayın

Hedef kitle araştırması yapmak ve kendi müşteri profilinizi oluşturarak, Instagram çalışmalarında bu kitlelere yönelik içerik ve reklam paylaşımları yapmak, Instagram üzerinde daha fazla ve ilgili kişiye ulaşmanızı sağlar.

Hedef kitle ayarlarınızı yaparken üç farklı ana dal üzerinde hedeflemelerinizi seçmeniz gerekiyor.

  • Bilinirlik: Marka ve ürün bilinirliğini artıracak reklam modeli.
  • Bilgilendirici içerikler:Tüketicileri ürün ve hizmetlerinizle ilgili bilgilendirecek içerikleri hedefleyen reklam modeli.
  • Dönüşüm: Ürün satışlarını, mobil uygulama indirmelerini artıracak reklam modeli.

Bu üç ana reklam modeli üzerinden reklamınızın odağını belirledikten sonra, hedefleme işlemlerini yapmaya başlayabilirsiniz. Facebook Power Editor üzerinden yapılan bu hedefleme işlemlerinde, Facebook’un sunduğu gelişmiş hedefleme ayarlamalarını yapabilirsiniz. Demografik bilgilere, ilgili alanlarına, kullanılan dil ve coğrafi özelliklere göre reklamlarınızda farklı hedeflemeler yapabilirsiniz.

Müşteri profilinize uygun bir hedefleme yaptığınızda, reklamlarınız hem doğrudan sizinle ilgili olabilecek bir kitleye gösterilmiş olur hem de yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakalarsınız.

Ürün fotoğraflarınızı test edin

Instagram üzerinde ürün fotoğraflarınızı paylaşırken, hangi tür fotoğrafların daha fazla etkileşim getirdiğini test etmeniz, erişim ve etkileşim oranlarınızı önemli ölçüde etkileyecektir. Düz beyaz arka fondaki ürün fotoğrafları beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilir; bu sebeple de etkileşim oranlarınızı artırmak için farklı konseptler deneyerek, ürün fotoğraflarınızda çeşitliliğe gitmeniz gerekir. Günümüzde tüketiciler farklı ve orijinal içeriklere daha fazla ilgi gösteriyor. Bu sebeple de onlara farklı bir bakış açısı sunmak ve paylaşımlarınızda çeşitliliğe gitmeniz, erişim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Birçok firma farklılaşmak ve tüketicilerle daha fazla etkileşime geçmek için kendi ürünlerini farklı şekillerde öne çıkartacak fotoğraf çalışmaları yapıyor. Ürün fotoğraf çekimleri konusunda daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Influencer marketing çalışmaları yapın

Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yararlanabileceğiniz yöntemlerden biri de influencer marketing çalışmaları yapmak olacaktır. Kendi takipçileriniz haricinde, farklı kitlelere de ulaşmak için bu Instagram üzerindeki tanınmış kişilerle içerik ortaklığı yapabilirsiniz.

Bu kişiler sizin için, markanız ve ürünlerinizle ilgili farklı ve orijinal içerikler oluşturabilirler. Oluşturdukları bu içerikleri de kendi takipçi kitleleriyle paylaşarak, markanızın reklamını yaparlar. Böylelikle farklı bir hedef kitleye ulaşırken, markanızla ilgili orijinal içeriklerin de üretilmesini sağlamış olursunuz. Bu konuyla ilgili aşağıdaki rehberlerimizde detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Instagram Hikayeler özelliğini kullanın

Instagram Hikayeler özelliği, erişim ve gösterim oranları olarak normal paylaşımlara kıyasla daha iyi performans göstermekte. Kullanıcılar bu hikayeleri daha fazla takip ettikleri için, içeriklerinizi bu bölüm üzerinde daha fazla kişiye ulaştırma şansınız bulunur.

Ürün tanıtımları ve kampanya bildirimi gibi içerikleri Hikayeler bölümünde paylaşabilir, bu bölüm üzerinde yarışmalar düzenleyerek, etkileşimlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz. Bunların yanı sıra Instagram Hikayeler reklamlarını kullanarak, sizi takip etmeyen kullanıcılara da içeriklerinizi ulaştırma şansı elde edebilirsiniz.

E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

Instagram Hikayeler’inizi daha ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketleriyle online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde, hizmetlerimizi test etmeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin