fbpx

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

29 Ekim 2016
Sinan Oypan

Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız gerekiyor. Etkileşim oranlarınızın düşük olması, geri dönüşüm oranlarınızın ciddi oranda düşük olmasına neden olur.

Sosyal mecralarda etkileşim, takipçi sayısından çok daha önemlidir; çünkü kullanıcılar sizin içerikleriniz ve markanızla bir etkileşim içinde olmadıkları sürece sosyal mecralarda yaptığınız işin de bir faydası olmayacaktır. Bu konunun önemi hakkında daha detaylı bilgiyi “Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?” isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Instagram üzerindeki takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmak için de yapabileceğiniz bazı çalışmalar var. Bu tür yaklaşımlar, kullanıcılarla bir yakınlık kurmanızı ve onların ilgisini çekmenizi sağlayabilir.

Onları heyecanlandıracak ya da onlara ilham verecek paylaşımlar yapın

Sosyal mecralarda ürün fotoğrafları paylaşırken, markalar farkında olmadan sıkıcı olmaya başlayabiliyorlar. Beyaz arka fonda ya da jenerik bir ürün fotoğrafı paylaşarak, takipçilerin ilgisini çekmek pek mümkün değil.

Ürün fotoğraflarını göstermek için illa beyaz arka fon üstüne çekilmiş fotoğrafları kullanmanız gerekmiyor. İşe biraz yaratıcılık katmak, takipçilerinizin hoşuna gidebilir.

Bir tişört paylaşımı yapmayı planlıyorsanız, beyaz arka planlı bir fotoğraf yerine, tişörtün türüne ve kullanım alanına göre bir ortamda çekilen, günlük hayatta nasıl kullanıldığını gösteren ve gerçek bir ortamın olduğu bir fotoğraf paylaşın. Sporcu tişörtleriyse bunu spor yapan bir atlet ile gösterebilirsiniz.

Kullanıcılardan gelen fotoğrafları kullanın

Sizin ürünlerinizi kullanan müşterilerinizin fotoğraflarını paylaşmak sosyal medya üzerinde markanızla ilgili olumlu bir algı yaratabilir. Özellikle bu kişilerin sizin ürünlerinizi kullanırken çektiği fotoğraflardan yararlanabilirsiniz. Burada fotoğrafı gönderen kişiyi etiketleyebilirsiniz de (karşı tarafın iznini almak koşuluyla). Böylelikle kendi takipçileriniz, bu paylaşımların gerçek olduğunu da görmüş olurlar.

Burada kullanıcılardan gelen içerikleri kullanmak, başkalarının sizin adınıza reklamınızı yapmanızı sağlar. Başka tüketiciler de bu durumu görerek, başka kullanıcıların markanızdan memnun olduğunu görürler ve bu da bilinçaltlarında markanızın güvenilir olduğunu gösterir.

Tabii ki aynı zamanda bu fotoğraflarla ürünlerinizin kullanım alanlarını da göstermiş olursunuz. Kullanıcılardan fotoğraf alabilmek için:

  • Satış sonrası e-posta kampanyaları yaparak, kullanıcıların ürün fotoğraflarını çekerek sizi etiketlemelerini isteyebilir,
  • Sizin belirlediğiniz hashtagleri kullanmalarını isteyebilir,
  • Ya da fotoğrafları doğrudan size e-posta ile ulaştırmalarını isteyebilirsiniz.

Bu konuda daha detaylı bilgi almak isterseniz "Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?" isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Ürünlerinizin özelliklerini ve kullanım alanlarını gösterin

Paylaşımlarınızın daha ilgi çekici ve ilham verici olmasını sağlamak için ürünlerinizin nasıl bir şekilde kullanılabileceğini de tüketicilere göstermelisiniz. Tüketiciler bir ürünün nasıl kullanıldığını gördüklerinde o ürüne olan ilgileri daha fazla artabilir.

GoPro bunu en iyi yapan firmalardan biri. Aksiyon kamerası olma özelliğinden dolayı, extreme sporlarla uğraşan kişilerin GoPro ile çektikleri videoları kendi sayfalarında paylaşıyorlar. Extreme sporlarla ilgilenmeyen bir kişi dahi bu çekimleri gördüğünde bu ürünü satın almayı düşünebiliyor.

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin nasıl daha ilgi çekici hale gelebileceğini düşünmek biraz sizin yaratıcılığınıza kalıyor. Farklı ortamlarda ürünlerinizi kullanmak ve bu sırada da fotoğraflarını çekmek ürünlerinizi ilginç kılabilir.

Kullanıcılara ürünlerinizin neler yapabildiğini, nerelerde kullanılabildiğini ve ne gibi özellikleri olduğunu göstermelisiniz. Tek bir fotoğraf 1000 kelimeye eş değer olabilir; bu nedenle bu fotoğrafların gücünden yararlanmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara