Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız gerekiyor. Etkileşim oranlarınızın düşük olması, geri dönüşüm oranlarınızın ciddi oranda düşük olmasına neden olur.

Sosyal mecralarda etkileşim, takipçi sayısından çok daha önemlidir; çünkü kullanıcılar sizin içerikleriniz ve markanızla bir etkileşim içinde olmadıkları sürece sosyal mecralarda yaptığınız işin de bir faydası olmayacaktır. Bu konunun önemi hakkında daha detaylı bilgiyi “Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?” isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Instagram üzerindeki takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmak için de yapabileceğiniz bazı çalışmalar var. Bu tür yaklaşımlar, kullanıcılarla bir yakınlık kurmanızı ve onların ilgisini çekmenizi sağlayabilir.

Onları heyecanlandıracak ya da onlara ilham verecek paylaşımlar yapın

Sosyal mecralarda ürün fotoğrafları paylaşırken, markalar farkında olmadan sıkıcı olmaya başlayabiliyorlar. Beyaz arka fonda ya da jenerik bir ürün fotoğrafı paylaşarak, takipçilerin ilgisini çekmek pek mümkün değil.

Ürün fotoğraflarını göstermek için illa beyaz arka fon üstüne çekilmiş fotoğrafları kullanmanız gerekmiyor. İşe biraz yaratıcılık katmak, takipçilerinizin hoşuna gidebilir.

Bir tişört paylaşımı yapmayı planlıyorsanız, beyaz arka planlı bir fotoğraf yerine, tişörtün türüne ve kullanım alanına göre bir ortamda çekilen, günlük hayatta nasıl kullanıldığını gösteren ve gerçek bir ortamın olduğu bir fotoğraf paylaşın. Sporcu tişörtleriyse bunu spor yapan bir atlet ile gösterebilirsiniz.

Kullanıcılardan gelen fotoğrafları kullanın

Sizin ürünlerinizi kullanan müşterilerinizin fotoğraflarını paylaşmak sosyal medya üzerinde markanızla ilgili olumlu bir algı yaratabilir. Özellikle bu kişilerin sizin ürünlerinizi kullanırken çektiği fotoğraflardan yararlanabilirsiniz. Burada fotoğrafı gönderen kişiyi etiketleyebilirsiniz de (karşı tarafın iznini almak koşuluyla). Böylelikle kendi takipçileriniz, bu paylaşımların gerçek olduğunu da görmüş olurlar.

Burada kullanıcılardan gelen içerikleri kullanmak, başkalarının sizin adınıza reklamınızı yapmanızı sağlar. Başka tüketiciler de bu durumu görerek, başka kullanıcıların markanızdan memnun olduğunu görürler ve bu da bilinçaltlarında markanızın güvenilir olduğunu gösterir.

Tabii ki aynı zamanda bu fotoğraflarla ürünlerinizin kullanım alanlarını da göstermiş olursunuz. Kullanıcılardan fotoğraf alabilmek için:

  • Satış sonrası e-posta kampanyaları yaparak, kullanıcıların ürün fotoğraflarını çekerek sizi etiketlemelerini isteyebilir,
  • Sizin belirlediğiniz hashtagleri kullanmalarını isteyebilir,
  • Ya da fotoğrafları doğrudan size e-posta ile ulaştırmalarını isteyebilirsiniz.

Bu konuda daha detaylı bilgi almak isterseniz "Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?" isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Ürünlerinizin özelliklerini ve kullanım alanlarını gösterin

Paylaşımlarınızın daha ilgi çekici ve ilham verici olmasını sağlamak için ürünlerinizin nasıl bir şekilde kullanılabileceğini de tüketicilere göstermelisiniz. Tüketiciler bir ürünün nasıl kullanıldığını gördüklerinde o ürüne olan ilgileri daha fazla artabilir.

GoPro bunu en iyi yapan firmalardan biri. Aksiyon kamerası olma özelliğinden dolayı, extreme sporlarla uğraşan kişilerin GoPro ile çektikleri videoları kendi sayfalarında paylaşıyorlar. Extreme sporlarla ilgilenmeyen bir kişi dahi bu çekimleri gördüğünde bu ürünü satın almayı düşünebiliyor.

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin nasıl daha ilgi çekici hale gelebileceğini düşünmek biraz sizin yaratıcılığınıza kalıyor. Farklı ortamlarda ürünlerinizi kullanmak ve bu sırada da fotoğraflarını çekmek ürünlerinizi ilginç kılabilir.

Kullanıcılara ürünlerinizin neler yapabildiğini, nerelerde kullanılabildiğini ve ne gibi özellikleri olduğunu göstermelisiniz. Tek bir fotoğraf 1000 kelimeye eş değer olabilir; bu nedenle bu fotoğrafların gücünden yararlanmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin