Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

29 Ekim 2016
Sinan Oypan

Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız gerekiyor. Etkileşim oranlarınızın düşük olması, geri dönüşüm oranlarınızın ciddi oranda düşük olmasına neden olur.

Sosyal mecralarda etkileşim, takipçi sayısından çok daha önemlidir; çünkü kullanıcılar sizin içerikleriniz ve markanızla bir etkileşim içinde olmadıkları sürece sosyal mecralarda yaptığınız işin de bir faydası olmayacaktır. Bu konunun önemi hakkında daha detaylı bilgiyi “Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?” isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Instagram üzerindeki takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmak için de yapabileceğiniz bazı çalışmalar var. Bu tür yaklaşımlar, kullanıcılarla bir yakınlık kurmanızı ve onların ilgisini çekmenizi sağlayabilir.

Onları heyecanlandıracak ya da onlara ilham verecek paylaşımlar yapın

Sosyal mecralarda ürün fotoğrafları paylaşırken, markalar farkında olmadan sıkıcı olmaya başlayabiliyorlar. Beyaz arka fonda ya da jenerik bir ürün fotoğrafı paylaşarak, takipçilerin ilgisini çekmek pek mümkün değil.

Ürün fotoğraflarını göstermek için illa beyaz arka fon üstüne çekilmiş fotoğrafları kullanmanız gerekmiyor. İşe biraz yaratıcılık katmak, takipçilerinizin hoşuna gidebilir.

Bir tişört paylaşımı yapmayı planlıyorsanız, beyaz arka planlı bir fotoğraf yerine, tişörtün türüne ve kullanım alanına göre bir ortamda çekilen, günlük hayatta nasıl kullanıldığını gösteren ve gerçek bir ortamın olduğu bir fotoğraf paylaşın. Sporcu tişörtleriyse bunu spor yapan bir atlet ile gösterebilirsiniz.

Kullanıcılardan gelen fotoğrafları kullanın

Sizin ürünlerinizi kullanan müşterilerinizin fotoğraflarını paylaşmak sosyal medya üzerinde markanızla ilgili olumlu bir algı yaratabilir. Özellikle bu kişilerin sizin ürünlerinizi kullanırken çektiği fotoğraflardan yararlanabilirsiniz. Burada fotoğrafı gönderen kişiyi etiketleyebilirsiniz de (karşı tarafın iznini almak koşuluyla). Böylelikle kendi takipçileriniz, bu paylaşımların gerçek olduğunu da görmüş olurlar.

Burada kullanıcılardan gelen içerikleri kullanmak, başkalarının sizin adınıza reklamınızı yapmanızı sağlar. Başka tüketiciler de bu durumu görerek, başka kullanıcıların markanızdan memnun olduğunu görürler ve bu da bilinçaltlarında markanızın güvenilir olduğunu gösterir.

Tabii ki aynı zamanda bu fotoğraflarla ürünlerinizin kullanım alanlarını da göstermiş olursunuz. Kullanıcılardan fotoğraf alabilmek için:

  • Satış sonrası e-posta kampanyaları yaparak, kullanıcıların ürün fotoğraflarını çekerek sizi etiketlemelerini isteyebilir,
  • Sizin belirlediğiniz hashtagleri kullanmalarını isteyebilir,
  • Ya da fotoğrafları doğrudan size e-posta ile ulaştırmalarını isteyebilirsiniz.

Bu konuda daha detaylı bilgi almak isterseniz "Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?" isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Ürünlerinizin özelliklerini ve kullanım alanlarını gösterin

Paylaşımlarınızın daha ilgi çekici ve ilham verici olmasını sağlamak için ürünlerinizin nasıl bir şekilde kullanılabileceğini de tüketicilere göstermelisiniz. Tüketiciler bir ürünün nasıl kullanıldığını gördüklerinde o ürüne olan ilgileri daha fazla artabilir.

GoPro bunu en iyi yapan firmalardan biri. Aksiyon kamerası olma özelliğinden dolayı, extreme sporlarla uğraşan kişilerin GoPro ile çektikleri videoları kendi sayfalarında paylaşıyorlar. Extreme sporlarla ilgilenmeyen bir kişi dahi bu çekimleri gördüğünde bu ürünü satın almayı düşünebiliyor.

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin nasıl daha ilgi çekici hale gelebileceğini düşünmek biraz sizin yaratıcılığınıza kalıyor. Farklı ortamlarda ürünlerinizi kullanmak ve bu sırada da fotoğraflarını çekmek ürünlerinizi ilginç kılabilir.

Kullanıcılara ürünlerinizin neler yapabildiğini, nerelerde kullanılabildiğini ve ne gibi özellikleri olduğunu göstermelisiniz. Tek bir fotoğraf 1000 kelimeye eş değer olabilir; bu nedenle bu fotoğrafların gücünden yararlanmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan