Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

29 Ekim 2016
Sinan Oypan

Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız gerekiyor. Etkileşim oranlarınızın düşük olması, geri dönüşüm oranlarınızın ciddi oranda düşük olmasına neden olur.

Sosyal mecralarda etkileşim, takipçi sayısından çok daha önemlidir; çünkü kullanıcılar sizin içerikleriniz ve markanızla bir etkileşim içinde olmadıkları sürece sosyal mecralarda yaptığınız işin de bir faydası olmayacaktır. Bu konunun önemi hakkında daha detaylı bilgiyi “Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?” isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Instagram üzerindeki takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmak için de yapabileceğiniz bazı çalışmalar var. Bu tür yaklaşımlar, kullanıcılarla bir yakınlık kurmanızı ve onların ilgisini çekmenizi sağlayabilir.

Onları heyecanlandıracak ya da onlara ilham verecek paylaşımlar yapın

Sosyal mecralarda ürün fotoğrafları paylaşırken, markalar farkında olmadan sıkıcı olmaya başlayabiliyorlar. Beyaz arka fonda ya da jenerik bir ürün fotoğrafı paylaşarak, takipçilerin ilgisini çekmek pek mümkün değil.

Ürün fotoğraflarını göstermek için illa beyaz arka fon üstüne çekilmiş fotoğrafları kullanmanız gerekmiyor. İşe biraz yaratıcılık katmak, takipçilerinizin hoşuna gidebilir.

Bir tişört paylaşımı yapmayı planlıyorsanız, beyaz arka planlı bir fotoğraf yerine, tişörtün türüne ve kullanım alanına göre bir ortamda çekilen, günlük hayatta nasıl kullanıldığını gösteren ve gerçek bir ortamın olduğu bir fotoğraf paylaşın. Sporcu tişörtleriyse bunu spor yapan bir atlet ile gösterebilirsiniz.

Kullanıcılardan gelen fotoğrafları kullanın

Sizin ürünlerinizi kullanan müşterilerinizin fotoğraflarını paylaşmak sosyal medya üzerinde markanızla ilgili olumlu bir algı yaratabilir. Özellikle bu kişilerin sizin ürünlerinizi kullanırken çektiği fotoğraflardan yararlanabilirsiniz. Burada fotoğrafı gönderen kişiyi etiketleyebilirsiniz de (karşı tarafın iznini almak koşuluyla). Böylelikle kendi takipçileriniz, bu paylaşımların gerçek olduğunu da görmüş olurlar.

Burada kullanıcılardan gelen içerikleri kullanmak, başkalarının sizin adınıza reklamınızı yapmanızı sağlar. Başka tüketiciler de bu durumu görerek, başka kullanıcıların markanızdan memnun olduğunu görürler ve bu da bilinçaltlarında markanızın güvenilir olduğunu gösterir.

Tabii ki aynı zamanda bu fotoğraflarla ürünlerinizin kullanım alanlarını da göstermiş olursunuz. Kullanıcılardan fotoğraf alabilmek için:

  • Satış sonrası e-posta kampanyaları yaparak, kullanıcıların ürün fotoğraflarını çekerek sizi etiketlemelerini isteyebilir,
  • Sizin belirlediğiniz hashtagleri kullanmalarını isteyebilir,
  • Ya da fotoğrafları doğrudan size e-posta ile ulaştırmalarını isteyebilirsiniz.

Bu konuda daha detaylı bilgi almak isterseniz "Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?" isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Ürünlerinizin özelliklerini ve kullanım alanlarını gösterin

Paylaşımlarınızın daha ilgi çekici ve ilham verici olmasını sağlamak için ürünlerinizin nasıl bir şekilde kullanılabileceğini de tüketicilere göstermelisiniz. Tüketiciler bir ürünün nasıl kullanıldığını gördüklerinde o ürüne olan ilgileri daha fazla artabilir.

GoPro bunu en iyi yapan firmalardan biri. Aksiyon kamerası olma özelliğinden dolayı, extreme sporlarla uğraşan kişilerin GoPro ile çektikleri videoları kendi sayfalarında paylaşıyorlar. Extreme sporlarla ilgilenmeyen bir kişi dahi bu çekimleri gördüğünde bu ürünü satın almayı düşünebiliyor.

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin nasıl daha ilgi çekici hale gelebileceğini düşünmek biraz sizin yaratıcılığınıza kalıyor. Farklı ortamlarda ürünlerinizi kullanmak ve bu sırada da fotoğraflarını çekmek ürünlerinizi ilginç kılabilir.

Kullanıcılara ürünlerinizin neler yapabildiğini, nerelerde kullanılabildiğini ve ne gibi özellikleri olduğunu göstermelisiniz. Tek bir fotoğraf 1000 kelimeye eş değer olabilir; bu nedenle bu fotoğrafların gücünden yararlanmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan