Instagram'da tanıtım yapma stratejileri

8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri

Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün en popüler sosyal ağı Instagram da bu çalışmalarda önemli bir görev üstleniyor. Reklam modellerinin çeşitliliği, organik olarak tüketicilere ulaşabilme ve yeni kitlelere edinebilme için de bu platform şirketlere birçok farklı alternatif sunmakta.

Instagramda tanıtım yapma stratejileri

İşletme profiline geçiş yapın

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarına geçmeden önce ilk olarak işletme profiline geçiş yapmanızda yarar var. İşletme profili ile Instagram’ın reklam modellerini kullanmaya başlayarak, çalışmalarınızın kapsamını artırırken bu çalışmaların istatistiksel olarak analizlerini yaparak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Profil bilgilerinizi eksiksiz doldurun

İşletme profiline geçiş yaptıktan sonra profil bilgilerinizi de eksiksiz bir şekilde doldurmanız önemlidir. Paylaşımlarınız sonrasında markanızı merak eden kullanıcılar profiliniz üzerinden sizinle ilgili bilgilere kolaylıkla ulaşabilmeliler.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarınız sonrasında ya da Instagram keşfet bölümü üzerinde de markanızla ilgili içerikleri gören kullanıcılar olacaktır. Bunlar da profilinizi ziyaret ettiklerinde markanızla ilgili birçok farklı bilgiye görebilmeli, ne hizmetler verdiğinizi ve kim olduğunuzu burada detaylı bir şekilde paylaşmanızda yarar var. Bunların yanı sıra öne çıkan hikayelerle de profilinize bir takım önemli bilgileri sabitleyerek ziyaretçilerinize bu bilgileri gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

Instagram’ın sunduğu tüm özelliklerden yararlanın

Instagram, kullanıcılara birçok özellik sunmakta. Fotoğraf ve video paylaşımlarında uygulanan filtreler, hikaye paylaşımları, hikayeler üzerindeki anket, soru cevap, canlı yayın, gif ve bunun gibi birçok özellik bu platformda bulunuyor.

Instagramda tanıtım yapma sürecinde bu özellikleri farklı gönderilerinizde düzenli olarak kullanmanız da organik olarak görünürlüğünüzü biraz daha artıracaktır; çünkü Instagram kullanıcıların bu özellikleri de düzenli olarak kullanmalarını istemekte. Bu sebeple de bu özelliklerden yararlanmanız etkili olacaktır.

Organik erişim için içerik takvimi oluşturun

Instagramda tanıtım yapma çalışmaları sadece reklam kampanyalarına bağlı değildir. Organik olarak takipçilerinize ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Bunun için de sürekliliği olan bir içerik paylaşım stratejinizin olması gerekir. Süreklilik, takipçilerinizin sizi unutmamasını ve düzenli olarak yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram paylaşımlarınız için belli bir içerik takvimi oluşturmanız hem içeriklerinizi önceden hazırlama imkanı verir, hem içerik kalitenizi artırmanıza yardımcı olur hem de paylaşım sürekliliğinizi sağlar. Bunun yanı sıra eski içeriklerinizin takibini yaparak da iyi performans gösteren ve göstermeyen içerikleri takip ederek, içerik takviminiz üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Doğru zamanda paylaşımlar yapın

Instagram’da tanıtım yapma çalışmalarınızda iyi performans alabilmek için doğru zamanlarda paylaşım yapmanız da gerekir. Instagram zaman akışı üzerinde kullanıcılar, en çok etkileşim alan gönderileri üst sıralarda görürler. Bu sebeple de kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarda paylaşım yapmanız, gönderilerinizin de daha fazla etkileşim almasına yardımcı olur. Doğru paylaşım zamanlarını seçerek, kullanıcılara daha verimli bir şekilde ulaşarak, gönderilerinizin performanslarını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Canlı yayınlar yapın

Instagram üzerinde canlı yayınlar yapmak da ürün ve marka tanıtımları için etkili bir yöntemdir. Özellikle geçtiğimiz karantina döneminde birçok marka tüketicilerle etkileşime geçmek için bu yöntemi sıklıkla denediler. Canlı yayınlar soru cevap etkinlikleri, çekilişler ve kupon kodları paylaşımı açısından da oldukça etkilidir. Bu sebeple de tanıtım çalışmalarınızda bu çalışmaları da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarınızda hikayelere de önem vermeniz önemli. Kullanıcı alışkanlıkları zaman tünellerindeki içeriklerden çok hikaye paylaşımlarını kontrol etme yönünde değişmeye başladığı ve hikaye paylaşımlarının da daha fazla artması nedeniyle bu içeriklere de önem vermeniz gerekir.

Hikaye paylaşımlarını organik olarak yapabileceğiniz gibi reklam hikaye içerileri de oluşturabilirsiniz. Hikaye reklamları ile ürün ve marka tanıtımı yapabilir, kampanya ve fırsatlarınız hakkında içerikler paylaşarak geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Reklam bütçesi oluşturarak reklamlara yönelin

Sosyal ağlar bilinçli olarak organik erişimleri kısıtlamaktadır. Bunun nedeni de firmaları reklam vermeye daha çok yönelendirmektir. Bu nedenle de tanıtımlarınızı yaparken Instagram reklamlara da yönelmeniz gerekli. Sadece organik erişimlerle Instagram’daki görünürlüğünüzü artırıp, yeni kitlelere ulaşmanız uzun zaman alır. Bu sebeple de daha hızlı dönüşler elde edebilmek ve erişiminizi artırabilmek için de reklam kampanyaları oluşturmanızda yarar var.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Etkileşimlerinizi artırın

Instagramda tanıtım yapma sürecinde etkileşimlerinizi artıracak içerikler üretmeniz ve sürekliliğinizi korumanız önemli. Etkileşimlerinizin genel olarak artış göstermesi, paylaşımlarınızın da değerinin yüksek olduğunu gösterir ve Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü de daha fazla artırabilirsiniz. Kullanıcılarla iletişiminizi güçlendirmeniz ve etkileşimlerinizi artırmanız, organik olarak da geri dönüşümler elde etmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Carousel (Çoklu Görsel) paylaşımlarına öncelik verin

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Instagram, kullanıcıların mümkün olduğunca tüm özellikleri kullanmalarını istemekte. Carousel yani çoklu görsel paylaşımları da bu özellikler arasında yer almakta. Tek bir gönderi içerisinde birden fazla görsel kullanılan paylaşımların erişim oranları da tek görsel paylaşımlarına kıyasla biraz daha yüksek olmakta. Bu sebeple de paylaşımlarınızda bu paylaşım seçeneğini de değerlendirmenizde yarar var.

İlgili rehber: Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?

Video içeriklere önem verin

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarınızda daha fazla geri dönüşüm alabilmek ve etkileşimlerinizi artırabilmek için video içeriklere de önem vermeniz gerekir. Geçmiş yazılarımızda da defalarca değindiğimiz gibi günümüzün en etkili içerik formatı video olduğu için Instagram üzerinde de video paylaşımları yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri daha fazla artıracaktır.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Akıllı telefonunuzla video çekebileceğiniz gibi video düzenleme programlarıyla da farklı video içerikler üretebilirsiniz. Kampanya tanıtımlarınızı, fırsatlarınızı, yeni ürünlerinizi veya mevcut ürünlerinizin tanıtımını yapmak için de bu videolardan yararlanabilirsiniz.

İligli rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
IdeaSoft
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
İnternet, son 10-15 yıl içinde hayatımızın her alanını etkisi altına almış durumda. Artık ekonomiden gündelik hayata kadar sayısız olgu, internet ile doğrudan bağlantılı. Fakat internetin genel yapısını, ne şekilde...
18 Mart 2022
Markethinkers
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın