
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün en popüler sosyal ağı Instagram da bu çalışmalarda önemli bir görev üstleniyor. Reklam modellerinin çeşitliliği, organik olarak tüketicilere ulaşabilme ve yeni kitlelere edinebilme için de bu platform şirketlere birçok farklı alternatif sunmakta.
Instagramda tanıtım yapma stratejileri
İşletme profiline geçiş yapın
Instagramda tanıtım yapma çalışmalarına geçmeden önce ilk olarak işletme profiline geçiş yapmanızda yarar var. İşletme profili ile Instagram’ın reklam modellerini kullanmaya başlayarak, çalışmalarınızın kapsamını artırırken bu çalışmaların istatistiksel olarak analizlerini yaparak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Profil bilgilerinizi eksiksiz doldurun
İşletme profiline geçiş yaptıktan sonra profil bilgilerinizi de eksiksiz bir şekilde doldurmanız önemlidir. Paylaşımlarınız sonrasında markanızı merak eden kullanıcılar profiliniz üzerinden sizinle ilgili bilgilere kolaylıkla ulaşabilmeliler.
İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Bunun yanı sıra reklam kampanyalarınız sonrasında ya da Instagram keşfet bölümü üzerinde de markanızla ilgili içerikleri gören kullanıcılar olacaktır. Bunlar da profilinizi ziyaret ettiklerinde markanızla ilgili birçok farklı bilgiye görebilmeli, ne hizmetler verdiğinizi ve kim olduğunuzu burada detaylı bir şekilde paylaşmanızda yarar var. Bunların yanı sıra öne çıkan hikayelerle de profilinize bir takım önemli bilgileri sabitleyerek ziyaretçilerinize bu bilgileri gösterebilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram’ın sunduğu tüm özelliklerden yararlanın
Instagram, kullanıcılara birçok özellik sunmakta. Fotoğraf ve video paylaşımlarında uygulanan filtreler, hikaye paylaşımları, hikayeler üzerindeki anket, soru cevap, canlı yayın, gif ve bunun gibi birçok özellik bu platformda bulunuyor.
Instagramda tanıtım yapma sürecinde bu özellikleri farklı gönderilerinizde düzenli olarak kullanmanız da organik olarak görünürlüğünüzü biraz daha artıracaktır; çünkü Instagram kullanıcıların bu özellikleri de düzenli olarak kullanmalarını istemekte. Bu sebeple de bu özelliklerden yararlanmanız etkili olacaktır.
Organik erişim için içerik takvimi oluşturun
Instagramda tanıtım yapma çalışmaları sadece reklam kampanyalarına bağlı değildir. Organik olarak takipçilerinize ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Bunun için de sürekliliği olan bir içerik paylaşım stratejinizin olması gerekir. Süreklilik, takipçilerinizin sizi unutmamasını ve düzenli olarak yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.
İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri
Instagram paylaşımlarınız için belli bir içerik takvimi oluşturmanız hem içeriklerinizi önceden hazırlama imkanı verir, hem içerik kalitenizi artırmanıza yardımcı olur hem de paylaşım sürekliliğinizi sağlar. Bunun yanı sıra eski içeriklerinizin takibini yaparak da iyi performans gösteren ve göstermeyen içerikleri takip ederek, içerik takviminiz üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.
İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Doğru zamanda paylaşımlar yapın
Instagram’da tanıtım yapma çalışmalarınızda iyi performans alabilmek için doğru zamanlarda paylaşım yapmanız da gerekir. Instagram zaman akışı üzerinde kullanıcılar, en çok etkileşim alan gönderileri üst sıralarda görürler. Bu sebeple de kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarda paylaşım yapmanız, gönderilerinizin de daha fazla etkileşim almasına yardımcı olur. Doğru paylaşım zamanlarını seçerek, kullanıcılara daha verimli bir şekilde ulaşarak, gönderilerinizin performanslarını da artırabilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Canlı yayınlar yapın
Instagram üzerinde canlı yayınlar yapmak da ürün ve marka tanıtımları için etkili bir yöntemdir. Özellikle geçtiğimiz karantina döneminde birçok marka tüketicilerle etkileşime geçmek için bu yöntemi sıklıkla denediler. Canlı yayınlar soru cevap etkinlikleri, çekilişler ve kupon kodları paylaşımı açısından da oldukça etkilidir. Bu sebeple de tanıtım çalışmalarınızda bu çalışmaları da yapabilirsiniz.
İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin
Instagramda tanıtım yapma çalışmalarınızda hikayelere de önem vermeniz önemli. Kullanıcı alışkanlıkları zaman tünellerindeki içeriklerden çok hikaye paylaşımlarını kontrol etme yönünde değişmeye başladığı ve hikaye paylaşımlarının da daha fazla artması nedeniyle bu içeriklere de önem vermeniz gerekir.
Hikaye paylaşımlarını organik olarak yapabileceğiniz gibi reklam hikaye içerileri de oluşturabilirsiniz. Hikaye reklamları ile ürün ve marka tanıtımı yapabilir, kampanya ve fırsatlarınız hakkında içerikler paylaşarak geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Reklam bütçesi oluşturarak reklamlara yönelin
Sosyal ağlar bilinçli olarak organik erişimleri kısıtlamaktadır. Bunun nedeni de firmaları reklam vermeye daha çok yönelendirmektir. Bu nedenle de tanıtımlarınızı yaparken Instagram reklamlara da yönelmeniz gerekli. Sadece organik erişimlerle Instagram’daki görünürlüğünüzü artırıp, yeni kitlelere ulaşmanız uzun zaman alır. Bu sebeple de daha hızlı dönüşler elde edebilmek ve erişiminizi artırabilmek için de reklam kampanyaları oluşturmanızda yarar var.
İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Etkileşimlerinizi artırın
Instagramda tanıtım yapma sürecinde etkileşimlerinizi artıracak içerikler üretmeniz ve sürekliliğinizi korumanız önemli. Etkileşimlerinizin genel olarak artış göstermesi, paylaşımlarınızın da değerinin yüksek olduğunu gösterir ve Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü de daha fazla artırabilirsiniz. Kullanıcılarla iletişiminizi güçlendirmeniz ve etkileşimlerinizi artırmanız, organik olarak da geri dönüşümler elde etmenize yardımcı olur.
İlgili rehber: Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Carousel (Çoklu Görsel) paylaşımlarına öncelik verin
Yazının başında da belirttiğimiz gibi Instagram, kullanıcıların mümkün olduğunca tüm özellikleri kullanmalarını istemekte. Carousel yani çoklu görsel paylaşımları da bu özellikler arasında yer almakta. Tek bir gönderi içerisinde birden fazla görsel kullanılan paylaşımların erişim oranları da tek görsel paylaşımlarına kıyasla biraz daha yüksek olmakta. Bu sebeple de paylaşımlarınızda bu paylaşım seçeneğini de değerlendirmenizde yarar var.
İlgili rehber: Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Video içeriklere önem verin
Instagramda tanıtım yapma çalışmalarınızda daha fazla geri dönüşüm alabilmek ve etkileşimlerinizi artırabilmek için video içeriklere de önem vermeniz gerekir. Geçmiş yazılarımızda da defalarca değindiğimiz gibi günümüzün en etkili içerik formatı video olduğu için Instagram üzerinde de video paylaşımları yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri daha fazla artıracaktır.
İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)
Akıllı telefonunuzla video çekebileceğiniz gibi video düzenleme programlarıyla da farklı video içerikler üretebilirsiniz. Kampanya tanıtımlarınızı, fırsatlarınızı, yeni ürünlerinizi veya mevcut ürünlerinizin tanıtımını yapmak için de bu videolardan yararlanabilirsiniz.
İligli rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları
İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler