Instagram'da tanıtım yapma stratejileri

8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri

Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün en popüler sosyal ağı Instagram da bu çalışmalarda önemli bir görev üstleniyor. Reklam modellerinin çeşitliliği, organik olarak tüketicilere ulaşabilme ve yeni kitlelere edinebilme için de bu platform şirketlere birçok farklı alternatif sunmakta.

Instagramda tanıtım yapma stratejileri

İşletme profiline geçiş yapın

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarına geçmeden önce ilk olarak işletme profiline geçiş yapmanızda yarar var. İşletme profili ile Instagram’ın reklam modellerini kullanmaya başlayarak, çalışmalarınızın kapsamını artırırken bu çalışmaların istatistiksel olarak analizlerini yaparak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Profil bilgilerinizi eksiksiz doldurun

İşletme profiline geçiş yaptıktan sonra profil bilgilerinizi de eksiksiz bir şekilde doldurmanız önemlidir. Paylaşımlarınız sonrasında markanızı merak eden kullanıcılar profiliniz üzerinden sizinle ilgili bilgilere kolaylıkla ulaşabilmeliler.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarınız sonrasında ya da Instagram keşfet bölümü üzerinde de markanızla ilgili içerikleri gören kullanıcılar olacaktır. Bunlar da profilinizi ziyaret ettiklerinde markanızla ilgili birçok farklı bilgiye görebilmeli, ne hizmetler verdiğinizi ve kim olduğunuzu burada detaylı bir şekilde paylaşmanızda yarar var. Bunların yanı sıra öne çıkan hikayelerle de profilinize bir takım önemli bilgileri sabitleyerek ziyaretçilerinize bu bilgileri gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

Instagram’ın sunduğu tüm özelliklerden yararlanın

Instagram, kullanıcılara birçok özellik sunmakta. Fotoğraf ve video paylaşımlarında uygulanan filtreler, hikaye paylaşımları, hikayeler üzerindeki anket, soru cevap, canlı yayın, gif ve bunun gibi birçok özellik bu platformda bulunuyor.

Instagramda tanıtım yapma sürecinde bu özellikleri farklı gönderilerinizde düzenli olarak kullanmanız da organik olarak görünürlüğünüzü biraz daha artıracaktır; çünkü Instagram kullanıcıların bu özellikleri de düzenli olarak kullanmalarını istemekte. Bu sebeple de bu özelliklerden yararlanmanız etkili olacaktır.

Organik erişim için içerik takvimi oluşturun

Instagramda tanıtım yapma çalışmaları sadece reklam kampanyalarına bağlı değildir. Organik olarak takipçilerinize ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Bunun için de sürekliliği olan bir içerik paylaşım stratejinizin olması gerekir. Süreklilik, takipçilerinizin sizi unutmamasını ve düzenli olarak yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram paylaşımlarınız için belli bir içerik takvimi oluşturmanız hem içeriklerinizi önceden hazırlama imkanı verir, hem içerik kalitenizi artırmanıza yardımcı olur hem de paylaşım sürekliliğinizi sağlar. Bunun yanı sıra eski içeriklerinizin takibini yaparak da iyi performans gösteren ve göstermeyen içerikleri takip ederek, içerik takviminiz üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Doğru zamanda paylaşımlar yapın

Instagram’da tanıtım yapma çalışmalarınızda iyi performans alabilmek için doğru zamanlarda paylaşım yapmanız da gerekir. Instagram zaman akışı üzerinde kullanıcılar, en çok etkileşim alan gönderileri üst sıralarda görürler. Bu sebeple de kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarda paylaşım yapmanız, gönderilerinizin de daha fazla etkileşim almasına yardımcı olur. Doğru paylaşım zamanlarını seçerek, kullanıcılara daha verimli bir şekilde ulaşarak, gönderilerinizin performanslarını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Canlı yayınlar yapın

Instagram üzerinde canlı yayınlar yapmak da ürün ve marka tanıtımları için etkili bir yöntemdir. Özellikle geçtiğimiz karantina döneminde birçok marka tüketicilerle etkileşime geçmek için bu yöntemi sıklıkla denediler. Canlı yayınlar soru cevap etkinlikleri, çekilişler ve kupon kodları paylaşımı açısından da oldukça etkilidir. Bu sebeple de tanıtım çalışmalarınızda bu çalışmaları da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarınızda hikayelere de önem vermeniz önemli. Kullanıcı alışkanlıkları zaman tünellerindeki içeriklerden çok hikaye paylaşımlarını kontrol etme yönünde değişmeye başladığı ve hikaye paylaşımlarının da daha fazla artması nedeniyle bu içeriklere de önem vermeniz gerekir.

Hikaye paylaşımlarını organik olarak yapabileceğiniz gibi reklam hikaye içerileri de oluşturabilirsiniz. Hikaye reklamları ile ürün ve marka tanıtımı yapabilir, kampanya ve fırsatlarınız hakkında içerikler paylaşarak geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Reklam bütçesi oluşturarak reklamlara yönelin

Sosyal ağlar bilinçli olarak organik erişimleri kısıtlamaktadır. Bunun nedeni de firmaları reklam vermeye daha çok yönelendirmektir. Bu nedenle de tanıtımlarınızı yaparken Instagram reklamlara da yönelmeniz gerekli. Sadece organik erişimlerle Instagram’daki görünürlüğünüzü artırıp, yeni kitlelere ulaşmanız uzun zaman alır. Bu sebeple de daha hızlı dönüşler elde edebilmek ve erişiminizi artırabilmek için de reklam kampanyaları oluşturmanızda yarar var.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Etkileşimlerinizi artırın

Instagramda tanıtım yapma sürecinde etkileşimlerinizi artıracak içerikler üretmeniz ve sürekliliğinizi korumanız önemli. Etkileşimlerinizin genel olarak artış göstermesi, paylaşımlarınızın da değerinin yüksek olduğunu gösterir ve Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü de daha fazla artırabilirsiniz. Kullanıcılarla iletişiminizi güçlendirmeniz ve etkileşimlerinizi artırmanız, organik olarak da geri dönüşümler elde etmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Carousel (Çoklu Görsel) paylaşımlarına öncelik verin

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Instagram, kullanıcıların mümkün olduğunca tüm özellikleri kullanmalarını istemekte. Carousel yani çoklu görsel paylaşımları da bu özellikler arasında yer almakta. Tek bir gönderi içerisinde birden fazla görsel kullanılan paylaşımların erişim oranları da tek görsel paylaşımlarına kıyasla biraz daha yüksek olmakta. Bu sebeple de paylaşımlarınızda bu paylaşım seçeneğini de değerlendirmenizde yarar var.

İlgili rehber: Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?

Video içeriklere önem verin

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarınızda daha fazla geri dönüşüm alabilmek ve etkileşimlerinizi artırabilmek için video içeriklere de önem vermeniz gerekir. Geçmiş yazılarımızda da defalarca değindiğimiz gibi günümüzün en etkili içerik formatı video olduğu için Instagram üzerinde de video paylaşımları yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri daha fazla artıracaktır.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Akıllı telefonunuzla video çekebileceğiniz gibi video düzenleme programlarıyla da farklı video içerikler üretebilirsiniz. Kampanya tanıtımlarınızı, fırsatlarınızı, yeni ürünlerinizi veya mevcut ürünlerinizin tanıtımını yapmak için de bu videolardan yararlanabilirsiniz.

İligli rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan