fbpx

Instagram'da tanıtım yapma stratejileri

8 Haziran 2020
Sinan Oypan

Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün en popüler sosyal ağı Instagram da bu çalışmalarda önemli bir görev üstleniyor. Reklam modellerinin çeşitliliği, organik olarak tüketicilere ulaşabilme ve yeni kitlelere edinebilme için de bu platform şirketlere birçok farklı alternatif sunmakta.

Instagramda tanıtım yapma stratejileri

İşletme profiline geçiş yapın

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarına geçmeden önce ilk olarak işletme profiline geçiş yapmanızda yarar var. İşletme profili ile Instagram’ın reklam modellerini kullanmaya başlayarak, çalışmalarınızın kapsamını artırırken bu çalışmaların istatistiksel olarak analizlerini yaparak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Profil bilgilerinizi eksiksiz doldurun

İşletme profiline geçiş yaptıktan sonra profil bilgilerinizi de eksiksiz bir şekilde doldurmanız önemlidir. Paylaşımlarınız sonrasında markanızı merak eden kullanıcılar profiliniz üzerinden sizinle ilgili bilgilere kolaylıkla ulaşabilmeliler.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarınız sonrasında ya da Instagram keşfet bölümü üzerinde de markanızla ilgili içerikleri gören kullanıcılar olacaktır. Bunlar da profilinizi ziyaret ettiklerinde markanızla ilgili birçok farklı bilgiye görebilmeli, ne hizmetler verdiğinizi ve kim olduğunuzu burada detaylı bir şekilde paylaşmanızda yarar var. Bunların yanı sıra öne çıkan hikayelerle de profilinize bir takım önemli bilgileri sabitleyerek ziyaretçilerinize bu bilgileri gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

Instagram’ın sunduğu tüm özelliklerden yararlanın

Instagram, kullanıcılara birçok özellik sunmakta. Fotoğraf ve video paylaşımlarında uygulanan filtreler, hikaye paylaşımları, hikayeler üzerindeki anket, soru cevap, canlı yayın, gif ve bunun gibi birçok özellik bu platformda bulunuyor.

Instagramda tanıtım yapma sürecinde bu özellikleri farklı gönderilerinizde düzenli olarak kullanmanız da organik olarak görünürlüğünüzü biraz daha artıracaktır; çünkü Instagram kullanıcıların bu özellikleri de düzenli olarak kullanmalarını istemekte. Bu sebeple de bu özelliklerden yararlanmanız etkili olacaktır.

Organik erişim için içerik takvimi oluşturun

Instagramda tanıtım yapma çalışmaları sadece reklam kampanyalarına bağlı değildir. Organik olarak takipçilerinize ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Bunun için de sürekliliği olan bir içerik paylaşım stratejinizin olması gerekir. Süreklilik, takipçilerinizin sizi unutmamasını ve düzenli olarak yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram paylaşımlarınız için belli bir içerik takvimi oluşturmanız hem içeriklerinizi önceden hazırlama imkanı verir, hem içerik kalitenizi artırmanıza yardımcı olur hem de paylaşım sürekliliğinizi sağlar. Bunun yanı sıra eski içeriklerinizin takibini yaparak da iyi performans gösteren ve göstermeyen içerikleri takip ederek, içerik takviminiz üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Doğru zamanda paylaşımlar yapın

Instagram’da tanıtım yapma çalışmalarınızda iyi performans alabilmek için doğru zamanlarda paylaşım yapmanız da gerekir. Instagram zaman akışı üzerinde kullanıcılar, en çok etkileşim alan gönderileri üst sıralarda görürler. Bu sebeple de kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarda paylaşım yapmanız, gönderilerinizin de daha fazla etkileşim almasına yardımcı olur. Doğru paylaşım zamanlarını seçerek, kullanıcılara daha verimli bir şekilde ulaşarak, gönderilerinizin performanslarını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Canlı yayınlar yapın

Instagram üzerinde canlı yayınlar yapmak da ürün ve marka tanıtımları için etkili bir yöntemdir. Özellikle geçtiğimiz karantina döneminde birçok marka tüketicilerle etkileşime geçmek için bu yöntemi sıklıkla denediler. Canlı yayınlar soru cevap etkinlikleri, çekilişler ve kupon kodları paylaşımı açısından da oldukça etkilidir. Bu sebeple de tanıtım çalışmalarınızda bu çalışmaları da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarınızda hikayelere de önem vermeniz önemli. Kullanıcı alışkanlıkları zaman tünellerindeki içeriklerden çok hikaye paylaşımlarını kontrol etme yönünde değişmeye başladığı ve hikaye paylaşımlarının da daha fazla artması nedeniyle bu içeriklere de önem vermeniz gerekir.

Hikaye paylaşımlarını organik olarak yapabileceğiniz gibi reklam hikaye içerileri de oluşturabilirsiniz. Hikaye reklamları ile ürün ve marka tanıtımı yapabilir, kampanya ve fırsatlarınız hakkında içerikler paylaşarak geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Reklam bütçesi oluşturarak reklamlara yönelin

Sosyal ağlar bilinçli olarak organik erişimleri kısıtlamaktadır. Bunun nedeni de firmaları reklam vermeye daha çok yönelendirmektir. Bu nedenle de tanıtımlarınızı yaparken Instagram reklamlara da yönelmeniz gerekli. Sadece organik erişimlerle Instagram’daki görünürlüğünüzü artırıp, yeni kitlelere ulaşmanız uzun zaman alır. Bu sebeple de daha hızlı dönüşler elde edebilmek ve erişiminizi artırabilmek için de reklam kampanyaları oluşturmanızda yarar var.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Etkileşimlerinizi artırın

Instagramda tanıtım yapma sürecinde etkileşimlerinizi artıracak içerikler üretmeniz ve sürekliliğinizi korumanız önemli. Etkileşimlerinizin genel olarak artış göstermesi, paylaşımlarınızın da değerinin yüksek olduğunu gösterir ve Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü de daha fazla artırabilirsiniz. Kullanıcılarla iletişiminizi güçlendirmeniz ve etkileşimlerinizi artırmanız, organik olarak da geri dönüşümler elde etmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Carousel (Çoklu Görsel) paylaşımlarına öncelik verin

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Instagram, kullanıcıların mümkün olduğunca tüm özellikleri kullanmalarını istemekte. Carousel yani çoklu görsel paylaşımları da bu özellikler arasında yer almakta. Tek bir gönderi içerisinde birden fazla görsel kullanılan paylaşımların erişim oranları da tek görsel paylaşımlarına kıyasla biraz daha yüksek olmakta. Bu sebeple de paylaşımlarınızda bu paylaşım seçeneğini de değerlendirmenizde yarar var.

İlgili rehber: Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?

Video içeriklere önem verin

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarınızda daha fazla geri dönüşüm alabilmek ve etkileşimlerinizi artırabilmek için video içeriklere de önem vermeniz gerekir. Geçmiş yazılarımızda da defalarca değindiğimiz gibi günümüzün en etkili içerik formatı video olduğu için Instagram üzerinde de video paylaşımları yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri daha fazla artıracaktır.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Akıllı telefonunuzla video çekebileceğiniz gibi video düzenleme programlarıyla da farklı video içerikler üretebilirsiniz. Kampanya tanıtımlarınızı, fırsatlarınızı, yeni ürünlerinizi veya mevcut ürünlerinizin tanıtımını yapmak için de bu videolardan yararlanabilirsiniz.

İligli rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan