Instagram'da tanıtım yapma stratejileri

8 Haziran 2020
Sinan Oypan

Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün en popüler sosyal ağı Instagram da bu çalışmalarda önemli bir görev üstleniyor. Reklam modellerinin çeşitliliği, organik olarak tüketicilere ulaşabilme ve yeni kitlelere edinebilme için de bu platform şirketlere birçok farklı alternatif sunmakta.

Instagramda tanıtım yapma stratejileri

İşletme profiline geçiş yapın

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarına geçmeden önce ilk olarak işletme profiline geçiş yapmanızda yarar var. İşletme profili ile Instagram’ın reklam modellerini kullanmaya başlayarak, çalışmalarınızın kapsamını artırırken bu çalışmaların istatistiksel olarak analizlerini yaparak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Profil bilgilerinizi eksiksiz doldurun

İşletme profiline geçiş yaptıktan sonra profil bilgilerinizi de eksiksiz bir şekilde doldurmanız önemlidir. Paylaşımlarınız sonrasında markanızı merak eden kullanıcılar profiliniz üzerinden sizinle ilgili bilgilere kolaylıkla ulaşabilmeliler.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarınız sonrasında ya da Instagram keşfet bölümü üzerinde de markanızla ilgili içerikleri gören kullanıcılar olacaktır. Bunlar da profilinizi ziyaret ettiklerinde markanızla ilgili birçok farklı bilgiye görebilmeli, ne hizmetler verdiğinizi ve kim olduğunuzu burada detaylı bir şekilde paylaşmanızda yarar var. Bunların yanı sıra öne çıkan hikayelerle de profilinize bir takım önemli bilgileri sabitleyerek ziyaretçilerinize bu bilgileri gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

Instagram’ın sunduğu tüm özelliklerden yararlanın

Instagram, kullanıcılara birçok özellik sunmakta. Fotoğraf ve video paylaşımlarında uygulanan filtreler, hikaye paylaşımları, hikayeler üzerindeki anket, soru cevap, canlı yayın, gif ve bunun gibi birçok özellik bu platformda bulunuyor.

Instagramda tanıtım yapma sürecinde bu özellikleri farklı gönderilerinizde düzenli olarak kullanmanız da organik olarak görünürlüğünüzü biraz daha artıracaktır; çünkü Instagram kullanıcıların bu özellikleri de düzenli olarak kullanmalarını istemekte. Bu sebeple de bu özelliklerden yararlanmanız etkili olacaktır.

Organik erişim için içerik takvimi oluşturun

Instagramda tanıtım yapma çalışmaları sadece reklam kampanyalarına bağlı değildir. Organik olarak takipçilerinize ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Bunun için de sürekliliği olan bir içerik paylaşım stratejinizin olması gerekir. Süreklilik, takipçilerinizin sizi unutmamasını ve düzenli olarak yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram paylaşımlarınız için belli bir içerik takvimi oluşturmanız hem içeriklerinizi önceden hazırlama imkanı verir, hem içerik kalitenizi artırmanıza yardımcı olur hem de paylaşım sürekliliğinizi sağlar. Bunun yanı sıra eski içeriklerinizin takibini yaparak da iyi performans gösteren ve göstermeyen içerikleri takip ederek, içerik takviminiz üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Doğru zamanda paylaşımlar yapın

Instagram’da tanıtım yapma çalışmalarınızda iyi performans alabilmek için doğru zamanlarda paylaşım yapmanız da gerekir. Instagram zaman akışı üzerinde kullanıcılar, en çok etkileşim alan gönderileri üst sıralarda görürler. Bu sebeple de kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarda paylaşım yapmanız, gönderilerinizin de daha fazla etkileşim almasına yardımcı olur. Doğru paylaşım zamanlarını seçerek, kullanıcılara daha verimli bir şekilde ulaşarak, gönderilerinizin performanslarını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Canlı yayınlar yapın

Instagram üzerinde canlı yayınlar yapmak da ürün ve marka tanıtımları için etkili bir yöntemdir. Özellikle geçtiğimiz karantina döneminde birçok marka tüketicilerle etkileşime geçmek için bu yöntemi sıklıkla denediler. Canlı yayınlar soru cevap etkinlikleri, çekilişler ve kupon kodları paylaşımı açısından da oldukça etkilidir. Bu sebeple de tanıtım çalışmalarınızda bu çalışmaları da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarınızda hikayelere de önem vermeniz önemli. Kullanıcı alışkanlıkları zaman tünellerindeki içeriklerden çok hikaye paylaşımlarını kontrol etme yönünde değişmeye başladığı ve hikaye paylaşımlarının da daha fazla artması nedeniyle bu içeriklere de önem vermeniz gerekir.

Hikaye paylaşımlarını organik olarak yapabileceğiniz gibi reklam hikaye içerileri de oluşturabilirsiniz. Hikaye reklamları ile ürün ve marka tanıtımı yapabilir, kampanya ve fırsatlarınız hakkında içerikler paylaşarak geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Reklam bütçesi oluşturarak reklamlara yönelin

Sosyal ağlar bilinçli olarak organik erişimleri kısıtlamaktadır. Bunun nedeni de firmaları reklam vermeye daha çok yönelendirmektir. Bu nedenle de tanıtımlarınızı yaparken Instagram reklamlara da yönelmeniz gerekli. Sadece organik erişimlerle Instagram’daki görünürlüğünüzü artırıp, yeni kitlelere ulaşmanız uzun zaman alır. Bu sebeple de daha hızlı dönüşler elde edebilmek ve erişiminizi artırabilmek için de reklam kampanyaları oluşturmanızda yarar var.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Etkileşimlerinizi artırın

Instagramda tanıtım yapma sürecinde etkileşimlerinizi artıracak içerikler üretmeniz ve sürekliliğinizi korumanız önemli. Etkileşimlerinizin genel olarak artış göstermesi, paylaşımlarınızın da değerinin yüksek olduğunu gösterir ve Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü de daha fazla artırabilirsiniz. Kullanıcılarla iletişiminizi güçlendirmeniz ve etkileşimlerinizi artırmanız, organik olarak da geri dönüşümler elde etmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Carousel (Çoklu Görsel) paylaşımlarına öncelik verin

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Instagram, kullanıcıların mümkün olduğunca tüm özellikleri kullanmalarını istemekte. Carousel yani çoklu görsel paylaşımları da bu özellikler arasında yer almakta. Tek bir gönderi içerisinde birden fazla görsel kullanılan paylaşımların erişim oranları da tek görsel paylaşımlarına kıyasla biraz daha yüksek olmakta. Bu sebeple de paylaşımlarınızda bu paylaşım seçeneğini de değerlendirmenizde yarar var.

İlgili rehber: Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?

Video içeriklere önem verin

Instagramda tanıtım yapma çalışmalarınızda daha fazla geri dönüşüm alabilmek ve etkileşimlerinizi artırabilmek için video içeriklere de önem vermeniz gerekir. Geçmiş yazılarımızda da defalarca değindiğimiz gibi günümüzün en etkili içerik formatı video olduğu için Instagram üzerinde de video paylaşımları yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri daha fazla artıracaktır.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Akıllı telefonunuzla video çekebileceğiniz gibi video düzenleme programlarıyla da farklı video içerikler üretebilirsiniz. Kampanya tanıtımlarınızı, fırsatlarınızı, yeni ürünlerinizi veya mevcut ürünlerinizin tanıtımını yapmak için de bu videolardan yararlanabilirsiniz.

İligli rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan