Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

21 Ocak 2019
Sinan Oypan

Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma konusunda da yardımcı olur.

Instagram takipçi artırmak

Influencer marketing ile Instagram takipçi artırmak çalışmaları yapabilmek için bir takım konulara dikkat etmeniz ve doğru adımları atmanız gerekir. Bu rehberimizde de bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Influencer hesapları seçerken dikkat etmeniz gereken unsurlar

Influencer marketing çalışmaları yapmadan önce bazı önemli noktaların üzerinden geçmeniz gerekiyor. Bu unsurlar, çalışmalarınızın daha verimli olmasını sağlayacaktır.

Hedef kitle: Çalışacağınız Influencer hesabın nasıl bir hedef kitlesi olduğuna, bu hesabı kimlerin takip ettiğine ve yapacağınız çalışmaların kimlere ulaşacağını araştırmalısınız.

Paylaşımların içerikleri: Bu hesapların yaptıkları paylaşımların içerikleri ve bunları konusu hakkında da bilgi sahibi olmalısınız. Buradaki paylaşımların markanızın imajına ve kültürüne uygun olup olmadığı da marka imajınız için önemlidir.

Takipçi sayısı: Çalışacağınız hesabın takipçi sayısını da dikkate almalısınız. Takipçi sayısının fazla olması, bu hesapların sizden daha yüksek bütçeler istemelerine neden olabilir. Ancak büyük hesaplarla çalışmak da her zaman size beklediğiniz sonuçları getirmeyebilir. Bu sebeple de takipçi sayısından çok size en çok geri dönüşümü sağlayacak hesapları bulmanız gerekir.

Bu hesaplarında daha önce çalıştığı firmalar: Bu hesaplar daha önce başka markalarla da çalışmış olacakları için, bu markaların kim olduğunu da sormanız gerekir. Sizin rakibiniz olan firmalarla çalışmış olmaları hem etik olmayacaktır; hem de takipçileri arasında bir kafa karışıklığı yaratacaktır. Bu da istediğiniz sonuçları alamamanıza neden olabilir.

İlgili rehber: Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

Büyük Influencer hesaplarla çalışmak

Instagram takipçi artırmak için farklı hesaplarla çalışmanız ve markanız için doğru olan hesapları seçmeniz oldukça önemli. Bu noktada da fazla takipçisi olan büyük hesaplarla çalışmayı tercih edebilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi büyük hesaplar, takipçi sayıları ve etkileşim oranları yüksek olduğu için çalışmalarda daha yüksek bütçeler talep edebilirler.

Büyük hesaplarla çalıştığınızda, yapılan paylaşımlar daha geniş bir kitleye ulaşacağı gibi, paylaşımlardaki etkileşim oranı da yüksek olacaktır. Ancak bu her zaman istediğiniz sonuçları alacağınız anlamına gelmiyor. Büyük hesapların takipçi kitlesi çok geniş olacağı için, bu takipçilerin tamamı sizin ürün ya da hizmetlerinizle ilgilenmeyebilirler. Bu noktada da geri dönüşüm oranlarınız düşebilir.

Instagram takipçi artırmak için pazarlama bütçeniz yüksek değilse ve bu hesaplarla yapacağınız ortak çalışmalardan alacağınız geri dönüşümlerden emin değilseniz; başka alternatifler üzerinde ilerlemeniz daha doğru olacaktır.

“instagram

Mikro (Küçük) Influencer hesaplarla çalışmak

Instagram takipçi artırmak için bir diğer yöntem ise mikro yani küçük Influencer hesaplarla çalışmak olacaktır. Küçük hesaplar daha niş bir hedef kitleye eriştikleri için, geri dönüşümlerinizin artması daha olasıdır.

Mikro hesaplar aynı zamanda bütçe olarak daha düşük taleplerde bulunacaklardır. Özellikle belli bir niş üzerinde odaklanan mikro hesaplarla çalıştığınızda, doğrudan ilgili bir hedef kitleye ulaşma fırsatınız olacağı için hem geri dönüşümlerinizi artırma fırsatınız olur hem de Instagram takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Mikro hesaplar özellikle pazarlama bütçesi düşük olan ancak Instagram takipçi artırmak çalışmaları yapmak isteyenler için iyi bir yöntem olarak ele alınabilir.

Mikro hesaplardan alınacak geri dönüşümler ve kazanılacak takipçiler büyük hesaplara kıyasla daha etiki olabilir. Bunun sebebi de niş bir hedef kitleye ulaşılıyor olması, marka ve ürünlerle ilgili kişilere daha fazla ulaşılmasını sağlayacak olması.

Mikro hesaplarla çalışma konusunda daha fazla bilgi almak isterseniz Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan