fbpx

Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma konusunda da yardımcı olur.

Instagram takipçi artırmak

Influencer marketing ile Instagram takipçi artırmak çalışmaları yapabilmek için bir takım konulara dikkat etmeniz ve doğru adımları atmanız gerekir. Bu rehberimizde de bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Influencer hesapları seçerken dikkat etmeniz gereken unsurlar

Influencer marketing çalışmaları yapmadan önce bazı önemli noktaların üzerinden geçmeniz gerekiyor. Bu unsurlar, çalışmalarınızın daha verimli olmasını sağlayacaktır.

Hedef kitle: Çalışacağınız Influencer hesabın nasıl bir hedef kitlesi olduğuna, bu hesabı kimlerin takip ettiğine ve yapacağınız çalışmaların kimlere ulaşacağını araştırmalısınız.

Paylaşımların içerikleri: Bu hesapların yaptıkları paylaşımların içerikleri ve bunları konusu hakkında da bilgi sahibi olmalısınız. Buradaki paylaşımların markanızın imajına ve kültürüne uygun olup olmadığı da marka imajınız için önemlidir.

Takipçi sayısı: Çalışacağınız hesabın takipçi sayısını da dikkate almalısınız. Takipçi sayısının fazla olması, bu hesapların sizden daha yüksek bütçeler istemelerine neden olabilir. Ancak büyük hesaplarla çalışmak da her zaman size beklediğiniz sonuçları getirmeyebilir. Bu sebeple de takipçi sayısından çok size en çok geri dönüşümü sağlayacak hesapları bulmanız gerekir.

Bu hesaplarında daha önce çalıştığı firmalar: Bu hesaplar daha önce başka markalarla da çalışmış olacakları için, bu markaların kim olduğunu da sormanız gerekir. Sizin rakibiniz olan firmalarla çalışmış olmaları hem etik olmayacaktır; hem de takipçileri arasında bir kafa karışıklığı yaratacaktır. Bu da istediğiniz sonuçları alamamanıza neden olabilir.

İlgili rehber: Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

Büyük Influencer hesaplarla çalışmak

Instagram takipçi artırmak için farklı hesaplarla çalışmanız ve markanız için doğru olan hesapları seçmeniz oldukça önemli. Bu noktada da fazla takipçisi olan büyük hesaplarla çalışmayı tercih edebilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi büyük hesaplar, takipçi sayıları ve etkileşim oranları yüksek olduğu için çalışmalarda daha yüksek bütçeler talep edebilirler.

Büyük hesaplarla çalıştığınızda, yapılan paylaşımlar daha geniş bir kitleye ulaşacağı gibi, paylaşımlardaki etkileşim oranı da yüksek olacaktır. Ancak bu her zaman istediğiniz sonuçları alacağınız anlamına gelmiyor. Büyük hesapların takipçi kitlesi çok geniş olacağı için, bu takipçilerin tamamı sizin ürün ya da hizmetlerinizle ilgilenmeyebilirler. Bu noktada da geri dönüşüm oranlarınız düşebilir.

Instagram takipçi artırmak için pazarlama bütçeniz yüksek değilse ve bu hesaplarla yapacağınız ortak çalışmalardan alacağınız geri dönüşümlerden emin değilseniz; başka alternatifler üzerinde ilerlemeniz daha doğru olacaktır.

“instagram

Mikro (Küçük) Influencer hesaplarla çalışmak

Instagram takipçi artırmak için bir diğer yöntem ise mikro yani küçük Influencer hesaplarla çalışmak olacaktır. Küçük hesaplar daha niş bir hedef kitleye eriştikleri için, geri dönüşümlerinizin artması daha olasıdır.

Mikro hesaplar aynı zamanda bütçe olarak daha düşük taleplerde bulunacaklardır. Özellikle belli bir niş üzerinde odaklanan mikro hesaplarla çalıştığınızda, doğrudan ilgili bir hedef kitleye ulaşma fırsatınız olacağı için hem geri dönüşümlerinizi artırma fırsatınız olur hem de Instagram takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Mikro hesaplar özellikle pazarlama bütçesi düşük olan ancak Instagram takipçi artırmak çalışmaları yapmak isteyenler için iyi bir yöntem olarak ele alınabilir.

Mikro hesaplardan alınacak geri dönüşümler ve kazanılacak takipçiler büyük hesaplara kıyasla daha etiki olabilir. Bunun sebebi de niş bir hedef kitleye ulaşılıyor olması, marka ve ürünlerle ilgili kişilere daha fazla ulaşılmasını sağlayacak olması.

Mikro hesaplarla çalışma konusunda daha fazla bilgi almak isterseniz Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan