Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?

5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?

Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye başladı.

Ancak bir Instagram hesabına sahip olmak, Instagram’da satış yapmak için yeterli değil. Güvenilir bir satış kanalı oluşturmak ve takipçileriniz ile hedef kitlenizin ürünleriniz ve hizmetlerinizden yararlanmaları için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de Instagram’da satış yapmak için neler yapmanız ve hangi yolları izlemeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram’da satış yapmak için bir şirket kurmanız gerekiyor mu?

Instagram’da ürün satmak için bir şirketinizin olma zorunluluğu bulunmuyor; ancak bu noktada bazı yasal süreçlerin devreye girdiğini hatırlatmamız gerekiyor. İnternet üzerinden herhangi bir kanal üzerinde tüketicilere doğrudan ürün satışı yapıldığında Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemeleri gereğince şahıs ya da kurumların vergi yükümlülükleri doğmaktadır.

Bu nedenle de Instagram’da satış yapmak için bir şirket kurma zorunluluğunuz olmasa da vergi yükümlülüklerinizi yerine getirmek ve vergi ile ilgili cezalardan kaçınmak için bir şirket kurmanız oldukça faydalı olacaktır. Şahıs ya da limited şirketi açarak, Instagram’da satış yapmak için ilk adımı atabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Instagram’da satış yapanlar için vergilendirme

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi internet üzerinden satışlarda vergi yükümlülükleri doğmaktadır. Yaptığınız satış oranı ya da satışını yaptığınız ürünlere göre ödemeniz gereken vergiler ve vergi oranları değişebilir. İnternetten satışlarda şahıs ya da firmaların ödemeleri gereken vergilerle ilgili bilgileri aşağıdaki yazılarımızda bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Instagram üzerindeki satışlarda ödeme sistemleri

Instagram üzerinde doğrudan ürün satmanızı ve ödeme almanızı sağlayacak bir sistem bulunmuyor. Bu nedenle de ödeme işlemleri için farklı yolların izlenmesi gerekiyor.

Bir e-ticaret sitesi olmayan hesaplar genellikle banka havalesi ya da kapıda ödeme seçeneklerini hedef kitlelerine sunmaktalar. Bu durumda telefonla iletişime geçilerek banka havale bilgileri müşterilere verilmekte.

Bu sistemin getirdiği dezavantajlardan biri tüketicilerde güven probleminin oluşması. Herhangi bir referans noktasının olmaması ve nakit ödeme işleminin yapılması belli bir kitleye ulaşılmasını sağlasa da genel olarak bakıldığında tüketiciler arasında güvensizliğin oluşmasına neden oluyor.

Bir şirketin olmaması nedeniyle aynı zamanda müşterilerinize fatura da kesmemiş olursunuz ve bu da başka bir güven sorununun oluşmasına zemin hazırlamakta. Tüketiciler herhangi bir memnuniyetsizlik sonucunda ellerinde fatura olmaması nedeniyle ürün veya para iadesi yapamazlar ve bu da verdiğiniz hizmetlere güvenilmemesine neden olur. Belli bir süre sadık müşteri kitleleri kazanmanız bu şekilde bir hayli zordur.

Bir başka ödeme sistemi ise, bir e-ticaret siteniz bulunuyorsa, Instagram üzerindeki takipçilerinizi e-ticaret siteniz üzerine yönlendirerek, buradaki farklı ödeme sisteleri aracılığı ile ödemeler alabilirsiniz. Bir e-ticaret sitenizin olması ile Sanal POS’lar ile kredi kartlarıyla da ödemeler alabilirsiniz. Bir sitenizin olması ve tüketicilere güvenli bir şekilde alışveriş imkanı sunmanız, tüketicilerin güvenini kazanmanızda önemli bir başlangıçtır.

Neden bir e-ticaret siteniz olmalı?

Instagram’da satış yapmak için bir e-ticaret sitenizin olmasının size sağlayacağı birçok avantaj bulunur. Bu avantajları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Kurumsal bir kimliğiniz olur

Bir e-ticaret sitenizin olması ve müşterilerinize fatura kesebilmeniz yaptığınız işin daha kurumsal ve profesyonel olduğu izlenimini müşterilerinize gösterir. Gerekli güvenlik önlemlerini alarak, web sitenizde güvenli bir şekilde alışveriş imkanı sunduğunuzda, müşterilerinizin size güvenerek siteniz üzerinden alışveriş yapabilmelerini sağlarsınız.

Farklı ödeme sistemlerini entegre edebilirsiniz

Bir e-ticaret siteniz olduğunda, sadece kapıda ödeme ya da banka havalesine bağımlı kalmadan, mevcut tüm ödeme sistemlerini e-ticaret sitenize entegre edebilirsiniz. Kredi kartı, ön ödemeli kartlar, banka havalesi ya da diğer online ödeme sistemlerini sitenize ekleyerek, farklı müşteri kitlelerine ulaşma fırsatınız olur.

Farklı kanallar üzerinden de satış yapmaya başlayabilirsiniz

Bir e-ticaret siteniz olduğunda ürünlerinizi birçok farklı yerde listelemeye ve farklı satış kanalları oluşturmaya başlayabilirsiniz. Örneğin online pazaryerlerinde mağaza açabilir ve bu platformları da bir satış kanalı haline getirerek sadece Instagram’a bağlı kalmak zorunda olmazsınız.

Daha geniş reklam ve pazarlama yapma imkanı

E-ticaret siteniz olduğunda birçok farklı pazarlama ve reklam metodunu satış politikalarınıza ekleme imkanınız olur. E-posta pazarlama, içerik pazarlama, Adwords, Adsense, SEO, Retargeting reklamlarla gibi farklı dijital pazarlama yöntemlerinden yararlanarak satışlarınızı ve ulaştığınız hedef kitleyi büyütebilirsiniz.

Instagram’da ürünlerinizi nasıl listeleyebilirsiniz

Instagram üzerinde ürünlerinizi listelemek için farklı yollar bulunuyor. Instagram’da doğrudan satış yapma özelliği henüz Türkiye’de kullanıma açılmadığı için 3. parti yazılımlar kullanmanız ya da profilinizde tüm ürünlerinizi paylaşarak, profilinizi ziyaret edenlerin bu ürünleri görmelerini sağlayabilirsiniz.

İdeaSoft e-ticaret paketi kullanıcıları, Instagram’da ürünlerini çok kolay bir şekilde listeleyerek doğrudan satışa çıkartabilmekteler. InstaShop ile paylaşımlarınızda ürünlerinizi etiketleyerek, takipçilerinizin ürünlerinize kolay ve hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki videodan InstaShop uygulamamızı inceleyebilirsiniz.

Bir e-ticaret sitesi kurmak ve bu şekilde Instagram’da satış yapmak istiyorsanız “E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi” isimli rehberimizde adım adım yapılması gerekenleri okuyabilirsiniz. İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek size sunduğumuz hizmetleri öğrenebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözümü bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin