Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?

5 Aralık 2018
Sinan Oypan

Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye başladı.

Ancak bir Instagram hesabına sahip olmak, Instagram’da satış yapmak için yeterli değil. Güvenilir bir satış kanalı oluşturmak ve takipçileriniz ile hedef kitlenizin ürünleriniz ve hizmetlerinizden yararlanmaları için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de Instagram’da satış yapmak için neler yapmanız ve hangi yolları izlemeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram’da satış yapmak için bir şirket kurmanız gerekiyor mu?

Instagram’da ürün satmak için bir şirketinizin olma zorunluluğu bulunmuyor; ancak bu noktada bazı yasal süreçlerin devreye girdiğini hatırlatmamız gerekiyor. İnternet üzerinden herhangi bir kanal üzerinde tüketicilere doğrudan ürün satışı yapıldığında Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemeleri gereğince şahıs ya da kurumların vergi yükümlülükleri doğmaktadır.

Bu nedenle de Instagram’da satış yapmak için bir şirket kurma zorunluluğunuz olmasa da vergi yükümlülüklerinizi yerine getirmek ve vergi ile ilgili cezalardan kaçınmak için bir şirket kurmanız oldukça faydalı olacaktır. Şahıs ya da limited şirketi açarak, Instagram’da satış yapmak için ilk adımı atabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Instagram’da satış yapanlar için vergilendirme

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi internet üzerinden satışlarda vergi yükümlülükleri doğmaktadır. Yaptığınız satış oranı ya da satışını yaptığınız ürünlere göre ödemeniz gereken vergiler ve vergi oranları değişebilir. İnternetten satışlarda şahıs ya da firmaların ödemeleri gereken vergilerle ilgili bilgileri aşağıdaki yazılarımızda bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Instagram üzerindeki satışlarda ödeme sistemleri

Instagram üzerinde doğrudan ürün satmanızı ve ödeme almanızı sağlayacak bir sistem bulunmuyor. Bu nedenle de ödeme işlemleri için farklı yolların izlenmesi gerekiyor.

Bir e-ticaret sitesi olmayan hesaplar genellikle banka havalesi ya da kapıda ödeme seçeneklerini hedef kitlelerine sunmaktalar. Bu durumda telefonla iletişime geçilerek banka havale bilgileri müşterilere verilmekte.

Bu sistemin getirdiği dezavantajlardan biri tüketicilerde güven probleminin oluşması. Herhangi bir referans noktasının olmaması ve nakit ödeme işleminin yapılması belli bir kitleye ulaşılmasını sağlasa da genel olarak bakıldığında tüketiciler arasında güvensizliğin oluşmasına neden oluyor.

Bir şirketin olmaması nedeniyle aynı zamanda müşterilerinize fatura da kesmemiş olursunuz ve bu da başka bir güven sorununun oluşmasına zemin hazırlamakta. Tüketiciler herhangi bir memnuniyetsizlik sonucunda ellerinde fatura olmaması nedeniyle ürün veya para iadesi yapamazlar ve bu da verdiğiniz hizmetlere güvenilmemesine neden olur. Belli bir süre sadık müşteri kitleleri kazanmanız bu şekilde bir hayli zordur.

Bir başka ödeme sistemi ise, bir e-ticaret siteniz bulunuyorsa, Instagram üzerindeki takipçilerinizi e-ticaret siteniz üzerine yönlendirerek, buradaki farklı ödeme sisteleri aracılığı ile ödemeler alabilirsiniz. Bir e-ticaret sitenizin olması ile Sanal POS’lar ile kredi kartlarıyla da ödemeler alabilirsiniz. Bir sitenizin olması ve tüketicilere güvenli bir şekilde alışveriş imkanı sunmanız, tüketicilerin güvenini kazanmanızda önemli bir başlangıçtır.

Neden bir e-ticaret siteniz olmalı?

Instagram’da satış yapmak için bir e-ticaret sitenizin olmasının size sağlayacağı birçok avantaj bulunur. Bu avantajları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Kurumsal bir kimliğiniz olur

Bir e-ticaret sitenizin olması ve müşterilerinize fatura kesebilmeniz yaptığınız işin daha kurumsal ve profesyonel olduğu izlenimini müşterilerinize gösterir. Gerekli güvenlik önlemlerini alarak, web sitenizde güvenli bir şekilde alışveriş imkanı sunduğunuzda, müşterilerinizin size güvenerek siteniz üzerinden alışveriş yapabilmelerini sağlarsınız.

Farklı ödeme sistemlerini entegre edebilirsiniz

Bir e-ticaret siteniz olduğunda, sadece kapıda ödeme ya da banka havalesine bağımlı kalmadan, mevcut tüm ödeme sistemlerini e-ticaret sitenize entegre edebilirsiniz. Kredi kartı, ön ödemeli kartlar, banka havalesi ya da diğer online ödeme sistemlerini sitenize ekleyerek, farklı müşteri kitlelerine ulaşma fırsatınız olur.

Farklı kanallar üzerinden de satış yapmaya başlayabilirsiniz

Bir e-ticaret siteniz olduğunda ürünlerinizi birçok farklı yerde listelemeye ve farklı satış kanalları oluşturmaya başlayabilirsiniz. Örneğin online pazaryerlerinde mağaza açabilir ve bu platformları da bir satış kanalı haline getirerek sadece Instagram’a bağlı kalmak zorunda olmazsınız.

Daha geniş reklam ve pazarlama yapma imkanı

E-ticaret siteniz olduğunda birçok farklı pazarlama ve reklam metodunu satış politikalarınıza ekleme imkanınız olur. E-posta pazarlama, içerik pazarlama, Adwords, Adsense, SEO, Retargeting reklamlarla gibi farklı dijital pazarlama yöntemlerinden yararlanarak satışlarınızı ve ulaştığınız hedef kitleyi büyütebilirsiniz.

Instagram’da ürünlerinizi nasıl listeleyebilirsiniz

Instagram üzerinde ürünlerinizi listelemek için farklı yollar bulunuyor. Instagram’da doğrudan satış yapma özelliği henüz Türkiye’de kullanıma açılmadığı için 3. parti yazılımlar kullanmanız ya da profilinizde tüm ürünlerinizi paylaşarak, profilinizi ziyaret edenlerin bu ürünleri görmelerini sağlayabilirsiniz.

İdeaSoft e-ticaret paketi kullanıcıları, Instagram’da ürünlerini çok kolay bir şekilde listeleyerek doğrudan satışa çıkartabilmekteler. InstaShop ile paylaşımlarınızda ürünlerinizi etiketleyerek, takipçilerinizin ürünlerinize kolay ve hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki videodan InstaShop uygulamamızı inceleyebilirsiniz.

Bir e-ticaret sitesi kurmak ve bu şekilde Instagram’da satış yapmak istiyorsanız “E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi” isimli rehberimizde adım adım yapılması gerekenleri okuyabilirsiniz. İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek size sunduğumuz hizmetleri öğrenebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözümü bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya