fbpx

Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?

5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?

Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye başladı.

Ancak bir Instagram hesabına sahip olmak, Instagram’da satış yapmak için yeterli değil. Güvenilir bir satış kanalı oluşturmak ve takipçileriniz ile hedef kitlenizin ürünleriniz ve hizmetlerinizden yararlanmaları için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de Instagram’da satış yapmak için neler yapmanız ve hangi yolları izlemeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram’da satış yapmak için bir şirket kurmanız gerekiyor mu?

Instagram’da ürün satmak için bir şirketinizin olma zorunluluğu bulunmuyor; ancak bu noktada bazı yasal süreçlerin devreye girdiğini hatırlatmamız gerekiyor. İnternet üzerinden herhangi bir kanal üzerinde tüketicilere doğrudan ürün satışı yapıldığında Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemeleri gereğince şahıs ya da kurumların vergi yükümlülükleri doğmaktadır.

Bu nedenle de Instagram’da satış yapmak için bir şirket kurma zorunluluğunuz olmasa da vergi yükümlülüklerinizi yerine getirmek ve vergi ile ilgili cezalardan kaçınmak için bir şirket kurmanız oldukça faydalı olacaktır. Şahıs ya da limited şirketi açarak, Instagram’da satış yapmak için ilk adımı atabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Instagram’da satış yapanlar için vergilendirme

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi internet üzerinden satışlarda vergi yükümlülükleri doğmaktadır. Yaptığınız satış oranı ya da satışını yaptığınız ürünlere göre ödemeniz gereken vergiler ve vergi oranları değişebilir. İnternetten satışlarda şahıs ya da firmaların ödemeleri gereken vergilerle ilgili bilgileri aşağıdaki yazılarımızda bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Instagram üzerindeki satışlarda ödeme sistemleri

Instagram üzerinde doğrudan ürün satmanızı ve ödeme almanızı sağlayacak bir sistem bulunmuyor. Bu nedenle de ödeme işlemleri için farklı yolların izlenmesi gerekiyor.

Bir e-ticaret sitesi olmayan hesaplar genellikle banka havalesi ya da kapıda ödeme seçeneklerini hedef kitlelerine sunmaktalar. Bu durumda telefonla iletişime geçilerek banka havale bilgileri müşterilere verilmekte.

Bu sistemin getirdiği dezavantajlardan biri tüketicilerde güven probleminin oluşması. Herhangi bir referans noktasının olmaması ve nakit ödeme işleminin yapılması belli bir kitleye ulaşılmasını sağlasa da genel olarak bakıldığında tüketiciler arasında güvensizliğin oluşmasına neden oluyor.

Bir şirketin olmaması nedeniyle aynı zamanda müşterilerinize fatura da kesmemiş olursunuz ve bu da başka bir güven sorununun oluşmasına zemin hazırlamakta. Tüketiciler herhangi bir memnuniyetsizlik sonucunda ellerinde fatura olmaması nedeniyle ürün veya para iadesi yapamazlar ve bu da verdiğiniz hizmetlere güvenilmemesine neden olur. Belli bir süre sadık müşteri kitleleri kazanmanız bu şekilde bir hayli zordur.

Bir başka ödeme sistemi ise, bir e-ticaret siteniz bulunuyorsa, Instagram üzerindeki takipçilerinizi e-ticaret siteniz üzerine yönlendirerek, buradaki farklı ödeme sisteleri aracılığı ile ödemeler alabilirsiniz. Bir e-ticaret sitenizin olması ile Sanal POS’lar ile kredi kartlarıyla da ödemeler alabilirsiniz. Bir sitenizin olması ve tüketicilere güvenli bir şekilde alışveriş imkanı sunmanız, tüketicilerin güvenini kazanmanızda önemli bir başlangıçtır.

Neden bir e-ticaret siteniz olmalı?

Instagram’da satış yapmak için bir e-ticaret sitenizin olmasının size sağlayacağı birçok avantaj bulunur. Bu avantajları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Kurumsal bir kimliğiniz olur

Bir e-ticaret sitenizin olması ve müşterilerinize fatura kesebilmeniz yaptığınız işin daha kurumsal ve profesyonel olduğu izlenimini müşterilerinize gösterir. Gerekli güvenlik önlemlerini alarak, web sitenizde güvenli bir şekilde alışveriş imkanı sunduğunuzda, müşterilerinizin size güvenerek siteniz üzerinden alışveriş yapabilmelerini sağlarsınız.

Farklı ödeme sistemlerini entegre edebilirsiniz

Bir e-ticaret siteniz olduğunda, sadece kapıda ödeme ya da banka havalesine bağımlı kalmadan, mevcut tüm ödeme sistemlerini e-ticaret sitenize entegre edebilirsiniz. Kredi kartı, ön ödemeli kartlar, banka havalesi ya da diğer online ödeme sistemlerini sitenize ekleyerek, farklı müşteri kitlelerine ulaşma fırsatınız olur.

Farklı kanallar üzerinden de satış yapmaya başlayabilirsiniz

Bir e-ticaret siteniz olduğunda ürünlerinizi birçok farklı yerde listelemeye ve farklı satış kanalları oluşturmaya başlayabilirsiniz. Örneğin online pazaryerlerinde mağaza açabilir ve bu platformları da bir satış kanalı haline getirerek sadece Instagram’a bağlı kalmak zorunda olmazsınız.

Daha geniş reklam ve pazarlama yapma imkanı

E-ticaret siteniz olduğunda birçok farklı pazarlama ve reklam metodunu satış politikalarınıza ekleme imkanınız olur. E-posta pazarlama, içerik pazarlama, Adwords, Adsense, SEO, Retargeting reklamlarla gibi farklı dijital pazarlama yöntemlerinden yararlanarak satışlarınızı ve ulaştığınız hedef kitleyi büyütebilirsiniz.

Instagram’da ürünlerinizi nasıl listeleyebilirsiniz

Instagram üzerinde ürünlerinizi listelemek için farklı yollar bulunuyor. Instagram’da doğrudan satış yapma özelliği henüz Türkiye’de kullanıma açılmadığı için 3. parti yazılımlar kullanmanız ya da profilinizde tüm ürünlerinizi paylaşarak, profilinizi ziyaret edenlerin bu ürünleri görmelerini sağlayabilirsiniz.

İdeaSoft e-ticaret paketi kullanıcıları, Instagram’da ürünlerini çok kolay bir şekilde listeleyerek doğrudan satışa çıkartabilmekteler. InstaShop ile paylaşımlarınızda ürünlerinizi etiketleyerek, takipçilerinizin ürünlerinize kolay ve hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki videodan InstaShop uygulamamızı inceleyebilirsiniz.

Bir e-ticaret sitesi kurmak ve bu şekilde Instagram’da satış yapmak istiyorsanız “E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi” isimli rehberimizde adım adım yapılması gerekenleri okuyabilirsiniz. İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek size sunduğumuz hizmetleri öğrenebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözümü bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan