Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?

5 Aralık 2018
Sinan Oypan

Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye başladı.

Ancak bir Instagram hesabına sahip olmak, Instagram’da satış yapmak için yeterli değil. Güvenilir bir satış kanalı oluşturmak ve takipçileriniz ile hedef kitlenizin ürünleriniz ve hizmetlerinizden yararlanmaları için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de Instagram’da satış yapmak için neler yapmanız ve hangi yolları izlemeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram’da satış yapmak için bir şirket kurmanız gerekiyor mu?

Instagram’da ürün satmak için bir şirketinizin olma zorunluluğu bulunmuyor; ancak bu noktada bazı yasal süreçlerin devreye girdiğini hatırlatmamız gerekiyor. İnternet üzerinden herhangi bir kanal üzerinde tüketicilere doğrudan ürün satışı yapıldığında Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemeleri gereğince şahıs ya da kurumların vergi yükümlülükleri doğmaktadır.

Bu nedenle de Instagram’da satış yapmak için bir şirket kurma zorunluluğunuz olmasa da vergi yükümlülüklerinizi yerine getirmek ve vergi ile ilgili cezalardan kaçınmak için bir şirket kurmanız oldukça faydalı olacaktır. Şahıs ya da limited şirketi açarak, Instagram’da satış yapmak için ilk adımı atabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Instagram’da satış yapanlar için vergilendirme

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi internet üzerinden satışlarda vergi yükümlülükleri doğmaktadır. Yaptığınız satış oranı ya da satışını yaptığınız ürünlere göre ödemeniz gereken vergiler ve vergi oranları değişebilir. İnternetten satışlarda şahıs ya da firmaların ödemeleri gereken vergilerle ilgili bilgileri aşağıdaki yazılarımızda bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Instagram üzerindeki satışlarda ödeme sistemleri

Instagram üzerinde doğrudan ürün satmanızı ve ödeme almanızı sağlayacak bir sistem bulunmuyor. Bu nedenle de ödeme işlemleri için farklı yolların izlenmesi gerekiyor.

Bir e-ticaret sitesi olmayan hesaplar genellikle banka havalesi ya da kapıda ödeme seçeneklerini hedef kitlelerine sunmaktalar. Bu durumda telefonla iletişime geçilerek banka havale bilgileri müşterilere verilmekte.

Bu sistemin getirdiği dezavantajlardan biri tüketicilerde güven probleminin oluşması. Herhangi bir referans noktasının olmaması ve nakit ödeme işleminin yapılması belli bir kitleye ulaşılmasını sağlasa da genel olarak bakıldığında tüketiciler arasında güvensizliğin oluşmasına neden oluyor.

Bir şirketin olmaması nedeniyle aynı zamanda müşterilerinize fatura da kesmemiş olursunuz ve bu da başka bir güven sorununun oluşmasına zemin hazırlamakta. Tüketiciler herhangi bir memnuniyetsizlik sonucunda ellerinde fatura olmaması nedeniyle ürün veya para iadesi yapamazlar ve bu da verdiğiniz hizmetlere güvenilmemesine neden olur. Belli bir süre sadık müşteri kitleleri kazanmanız bu şekilde bir hayli zordur.

Bir başka ödeme sistemi ise, bir e-ticaret siteniz bulunuyorsa, Instagram üzerindeki takipçilerinizi e-ticaret siteniz üzerine yönlendirerek, buradaki farklı ödeme sisteleri aracılığı ile ödemeler alabilirsiniz. Bir e-ticaret sitenizin olması ile Sanal POS’lar ile kredi kartlarıyla da ödemeler alabilirsiniz. Bir sitenizin olması ve tüketicilere güvenli bir şekilde alışveriş imkanı sunmanız, tüketicilerin güvenini kazanmanızda önemli bir başlangıçtır.

Neden bir e-ticaret siteniz olmalı?

Instagram’da satış yapmak için bir e-ticaret sitenizin olmasının size sağlayacağı birçok avantaj bulunur. Bu avantajları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Kurumsal bir kimliğiniz olur

Bir e-ticaret sitenizin olması ve müşterilerinize fatura kesebilmeniz yaptığınız işin daha kurumsal ve profesyonel olduğu izlenimini müşterilerinize gösterir. Gerekli güvenlik önlemlerini alarak, web sitenizde güvenli bir şekilde alışveriş imkanı sunduğunuzda, müşterilerinizin size güvenerek siteniz üzerinden alışveriş yapabilmelerini sağlarsınız.

Farklı ödeme sistemlerini entegre edebilirsiniz

Bir e-ticaret siteniz olduğunda, sadece kapıda ödeme ya da banka havalesine bağımlı kalmadan, mevcut tüm ödeme sistemlerini e-ticaret sitenize entegre edebilirsiniz. Kredi kartı, ön ödemeli kartlar, banka havalesi ya da diğer online ödeme sistemlerini sitenize ekleyerek, farklı müşteri kitlelerine ulaşma fırsatınız olur.

Farklı kanallar üzerinden de satış yapmaya başlayabilirsiniz

Bir e-ticaret siteniz olduğunda ürünlerinizi birçok farklı yerde listelemeye ve farklı satış kanalları oluşturmaya başlayabilirsiniz. Örneğin online pazaryerlerinde mağaza açabilir ve bu platformları da bir satış kanalı haline getirerek sadece Instagram’a bağlı kalmak zorunda olmazsınız.

Daha geniş reklam ve pazarlama yapma imkanı

E-ticaret siteniz olduğunda birçok farklı pazarlama ve reklam metodunu satış politikalarınıza ekleme imkanınız olur. E-posta pazarlama, içerik pazarlama, Adwords, Adsense, SEO, Retargeting reklamlarla gibi farklı dijital pazarlama yöntemlerinden yararlanarak satışlarınızı ve ulaştığınız hedef kitleyi büyütebilirsiniz.

Instagram’da ürünlerinizi nasıl listeleyebilirsiniz

Instagram üzerinde ürünlerinizi listelemek için farklı yollar bulunuyor. Instagram’da doğrudan satış yapma özelliği henüz Türkiye’de kullanıma açılmadığı için 3. parti yazılımlar kullanmanız ya da profilinizde tüm ürünlerinizi paylaşarak, profilinizi ziyaret edenlerin bu ürünleri görmelerini sağlayabilirsiniz.

İdeaSoft e-ticaret paketi kullanıcıları, Instagram’da ürünlerini çok kolay bir şekilde listeleyerek doğrudan satışa çıkartabilmekteler. InstaShop ile paylaşımlarınızda ürünlerinizi etiketleyerek, takipçilerinizin ürünlerinize kolay ve hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki videodan InstaShop uygulamamızı inceleyebilirsiniz.

Bir e-ticaret sitesi kurmak ve bu şekilde Instagram’da satış yapmak istiyorsanız “E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi” isimli rehberimizde adım adım yapılması gerekenleri okuyabilirsiniz. İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek size sunduğumuz hizmetleri öğrenebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözümü bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan