Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir planınızın olması ve bu plan doğrultusunda çalışarak, zaman içerisinde bu planı geliştirmeniz uzun vadede daha başarılı olmanızı sağlayacaktır.

Günümüzde kullanıcıların en yoğun şekilde kullandığı sosyal ağlardan biri olması nedeniyle sosyal medya pazarlamada Instagram üzerinde çalışmalar yapmanız e-ticaret firmanız için etkili olacaktır. Bugünkü rehberimizde de Instagramda satış arttırma taktikleri üzerinde duracağız.

Instagramda satış arttırma taktiklerini nasıl kullanabilirsiniz?

Merak uyandıran ve kaliteli fotoğraflar paylaşın

Instagram’ın temeli görselliğe dayalıdır ve kullanıcılar da kaliteli içeriklere daha fazla ilgi göstermektedir. Kaliteli, yüksek çözünürlüklü fotoğrafların yanı sıra merak uyandıran fotoğraflar paylaşmanız, takipçilerinizin gönderilerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlayacaktır. Gönderilerin daha fazla etkileşim alması da paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, kullandığınız hashtaglerin sayfalarında da daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olacaktır. Bu da yeni hedef kitlelere ulaşmanız için size bir şans verir.

Fotoğraflar üzerinde çalışmanız ve kaliteli fotoğraflar üretmeniz, ürünlerinizi de daha iyi tanıtmanızı sağlarken, konsept veya senaryo fotoğraflarıyla kullanıcıların ilgisini çekebilir ve ürünlerinize talep yaratarak, satışlarınızı artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram reklamlarını kullanın

Instagram'da satış arttırma çalışmalarında Instagram reklamlarına da yatırım yapmanız ve bütçe ayırmanız gerekiyor. Instagram reklamları, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı sağladığı gibi ürünlerinize talep oluşturmak için de kullanılabilir.

Farklı hedef kitlelere, farklı reklamların gösterimini yaparak, ürünlerinizi yeni kitlelere ulaştırabilir ya da mevcut kitlenize bu reklamları gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanya ve indirim dönemlerinde de ilgili hedef kitlelere yönelik reklam çalışmaları yaparak kampanyalarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Ürünlerinizi listeleyerek, satışa hazır hale getirin

Instagram doğrudan kendi platformu üzerinden satış yapılması üzerine çalışmalar yapıyor. Bazı ülkelerde bu özellik kullanıma açılsa da henüz Türkiye’de yaygın bir şekilde kullanıma geçmedi. 3. parti yazılımlarla ürünlerinizi Instagram’da listeleyebiliyorsunuz. Bu da kullanıcıları web sitenize yönlendirerek satış yapabilme imkanınızı artıyoru.

İdeaSoft müşterileri InstaShop özelliği ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri Instagram hesapları üzerinde de listeleyebiliyor ve ürünlerini satışa odaklı bir şekilde Instagram’da sergileyebiliyor. Kendi online mağazanızı açmak ve Instagram’dan satış yapmak istiyorsanız E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir paketle hemen online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi de deneme şansı bulabilirsiniz.

Influencerlar ile iş birliği yapın

Influencer pazarlama, Instagram üzerinde oldukça popüler olan pazarlama yöntemlerinden biri ve birçok marka bu çalışmalarla hem satışlarını hem de marka bilinirliklerini artırmaya çalışıyor. Bu yöntem yeni kitlelere ulaşmanızı sağladığı için etkilidir. Tabii ki influencer hesaplarla çalışırken sizin markanızı iyi yansıtacak ve sizin hedef kitlenize ulaşabilecek hesapları seçmeniz oldukça önemli. Çok büyük hesaplarla çalışmak, hem çok maliyetli olabilir hem de sizin istediğiniz hedef kitleye bu içerikleriniz gösterilmeyebilir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Bu sebeple de daha küçük ancak doğrudan belli bir hedef kitleye ulaşan hesaplarla çalışmanız hem maliyetlerinizi azaltır hem de sizinle ilgili bir kitleye ulaşmanızı sağlar. Instagram'da satış arttırma taktikleri arasında influencer pazarlama çalışmalarını da dahil etmeniz, geri dönüşümlerinizi artırmada yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

Ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterin

Instagram’da satış arttırma çalışmaları yaparken, ürünlerinizin nasıl kullanıldığını, nasıl bir ihtiyacı karşıladığını ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü göstermeniz gerekir. Senaryo ve konsept fotoğrafların yanı sıra videolarla da ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterebilirsiniz.

Videolar, fotoğraflardan daha fazla ilgi gördüğü gibi, video üzerinde bir ürünü tanıtmak ve o ürünle daha fazla bilgi vermek daha kolaydır. Bu sebeple de ürünlerinize talep yaratmak ve takipçilerinizi satışa yönlendirmek için ürünlerinizin kullanım şekillerini gösteren videolara da yatırım yapmalısınız.

Yarışmalar düzenleyin

Instagramda satış arttırma çalışmalarınıza yarışmaları da dahil edebilirsiniz. Yarışmalar yeni takipçiler kazanmak ve içeriklerinizi daha fazla kişiye ulaştırmak için oldukça etkili çalışmalar arasındadır.

Yarışma kurallarını iyi bir şekilde belirlemeniz ve yarışma sonunda kullanıcılara bazı ödül ya da hediyeler vermeniz, bu yarışmalara olan katılımı artıracaktır. Kısa vadede satış artırma ve marka bilinirliğini artırma da etkili olsa da sürekli yapılmaması gereken çalışmalardır. Sürekli yarışma ya da çekiliş gibi etkinlikler yapmanız, marka değerinizi düşüreceği gibi tüketicilerin de sürekli bu yarışma ya da çekilişleri beklemelerine neden olacaktır. Sosyal ağlarda yarışma yapmayla ilgili bilgi almak için Sosyal medya yarışması nasıl yapılır? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın