Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

14 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir planınızın olması ve bu plan doğrultusunda çalışarak, zaman içerisinde bu planı geliştirmeniz uzun vadede daha başarılı olmanızı sağlayacaktır. Günümüzde kullanıcıların en yoğun şekilde kullandığı sosyal ağlardan biri olması nedeniyle sosyal medya pazarlamada Instagram üzerinde çalışmalar yapmanız e-ticaret firmanız için etkili olacaktır. Bugünkü rehberimizde de Instagramda satış arttırma taktikleri üzerinde duracağız.

Instagramda satış arttırma taktiklerini nasıl kullanabilirsiniz?

Merak uyandıran ve kaliteli fotoğraflar paylaşın

Instagram’ın temeli görselliğe dayalıdır ve kullanıcılar da kaliteli içeriklere daha fazla ilgi göstermektedir. Kaliteli, yüksek çözünürlüklü fotoğrafların yanı sıra merak uyandıran fotoğraflar paylaşmanız, takipçilerinizin gönderilerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlayacaktır. Gönderilerin daha fazla etkileşim alması da paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, kullandığınız hashtaglerin sayfalarında da daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olacaktır. Bu da yeni hedef kitlelere ulaşmanız için size bir şans verir. Fotoğraflar üzerinde çalışmanız ve kaliteli fotoğraflar üretmeniz, ürünlerinizi de daha iyi tanıtmanızı sağlarken, konsept veya senaryo fotoğraflarıyla kullanıcıların ilgisini çekebilir ve ürünlerinize talep yaratarak, satışlarınızı artırabilirsiniz. İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram reklamlarını kullanın

Instagram'da satış arttırma çalışmalarında Instagram reklamlarına da yatırım yapmanız ve bütçe ayırmanız gerekiyor. Instagram reklamları, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı sağladığı gibi ürünlerinize talep oluşturmak için de kullanılabilir. Farklı hedef kitlelere, farklı reklamların gösterimini yaparak, ürünlerinizi yeni kitlelere ulaştırabilir ya da mevcut kitlenize bu reklamları gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanya ve indirim dönemlerinde de ilgili hedef kitlelere yönelik reklam çalışmaları yaparak kampanyalarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Ürünlerinizi listeleyerek, satışa hazır hale getirin

Instagram doğrudan kendi platformu üzerinden satış yapılması üzerine çalışmalar yapıyor. Bazı ülkelerde bu özellik kullanıma açılsa da henüz Türkiye’de yaygın bir şekilde kullanıma geçmedi. 3. parti yazılımlarla ürünlerinizi Instagram’da listeleyebiliyorsunuz. Bu da kullanıcıları web sitenize yönlendirerek satış yapabilme imkanınızı artıyoru.

İdeaSoft müşterileri InstaShop özelliği ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri Instagram hesapları üzerinde de listeleyebiliyor ve ürünlerini satışa odaklı bir şekilde Instagram’da sergileyebiliyor. Kendi online mağazanızı açmak ve Instagram’dan satış yapmak istiyorsanız E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir paketle hemen online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi de deneme şansı bulabilirsiniz.

Influencerlar ile iş birliği yapın

Influencer pazarlama, Instagram üzerinde oldukça popüler olan pazarlama yöntemlerinden biri ve birçok marka bu çalışmalarla hem satışlarını hem de marka bilinirliklerini artırmaya çalışıyor. Bu yöntem yeni kitlelere ulaşmanızı sağladığı için etkilidir. Tabii ki influencer hesaplarla çalışırken sizin markanızı iyi yansıtacak ve sizin hedef kitlenize ulaşabilecek hesapları seçmeniz oldukça önemli. Çok büyük hesaplarla çalışmak, hem çok maliyetli olabilir hem de sizin istediğiniz hedef kitleye bu içerikleriniz gösterilmeyebilir. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? Bu sebeple de daha küçük ancak doğrudan belli bir hedef kitleye ulaşan hesaplarla çalışmanız hem maliyetlerinizi azaltır hem de sizinle ilgili bir kitleye ulaşmanızı sağlar. Instagram'da satış arttırma taktikleri arasında influencer pazarlama çalışmalarını da dahil etmeniz, geri dönüşümlerinizi artırmada yardımcı olacaktır. İlgili rehber: Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

Ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterin

Instagram’da satış arttırma çalışmaları yaparken, ürünlerinizin nasıl kullanıldığını, nasıl bir ihtiyacı karşıladığını ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü göstermeniz gerekir. Senaryo ve konsept fotoğrafların yanı sıra videolarla da ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterebilirsiniz. Videolar, fotoğraflardan daha fazla ilgi gördüğü gibi, video üzerinde bir ürünü tanıtmak ve o ürünle daha fazla bilgi vermek daha kolaydır. Bu sebeple de ürünlerinize talep yaratmak ve takipçilerinizi satışa yönlendirmek için ürünlerinizin kullanım şekillerini gösteren videolara da yatırım yapmalısınız.

Yarışmalar düzenleyin

Instagramda satış arttırma çalışmalarınıza yarışmaları da dahil edebilirsiniz. Yarışmalar yeni takipçiler kazanmak ve içeriklerinizi daha fazla kişiye ulaştırmak için oldukça etkili çalışmalar arasındadır. Yarışma kurallarını iyi bir şekilde belirlemeniz ve yarışma sonunda kullanıcılara bazı ödül ya da hediyeler vermeniz, bu yarışmalara olan katılımı artıracaktır. Kısa vadede satış artırma ve marka bilinirliğini artırma da etkili olsa da sürekli yapılmaması gereken çalışmalardır. Sürekli yarışma ya da çekiliş gibi etkinlikler yapmanız, marka değerinizi düşüreceği gibi tüketicilerin de sürekli bu yarışma ya da çekilişleri beklemelerine neden olacaktır. Sosyal ağlarda yarışma yapmayla ilgili bilgi almak için Sosyal medya yarışması nasıl yapılır? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Amazon FBA Nedir? Amazon FBA ile Nasıl Satış Yapılır?
Amazon FBA Nedir? Amazon FBA ile Nasıl Satış Yapılır?
Ticaret hayatına devam ettiğiniz sektörde, işlerinizi büyütmek ve daha geniş sınırlara ulaşmak isterseniz en kısa sürede Amazon FBA ile satış yapmaya başlayabilirsiniz. Son yıllarda çok dikkat çeken Amazon, şimdi de FBA sistemini...
16 Ocak 2024
Ferad Osman Sali
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Ferad Osman Sali
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
Türkiye E-ticaret Sektörü 2021 Yılını Nasıl Geçirdi?
Türkiye E-ticaret Sektörü 2021 Yılını Nasıl Geçirdi?
E-ticareti geleneksel ticaretten ayıran önemli detaylardan biri, sürekli değişen dinamiklere sahip olmasıdır. Geleneksel ticarette bir sistem oturtup onun üzerinden yıllarca hizmet verebilirsiniz. Ama e-ticarette bu mümkün değildir....
16 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya
Yurtdışında Banka Hesabı Nasıl Açılır?
Yurtdışında Banka Hesabı Nasıl Açılır?
Yurtdışında satış yapmak, teknolojinin gelişmesi ve internet ile beraber pek çok kişinin ilgisini çekmekte. Özellikle Amerika, İngiltere ve Almanya gibi ülkelerde bu daha sık şekilde sorulmakta. Yurtdışı banka hesabı, bilmeniz...
31 Aralık 2022
Ferad Osman Sali
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Ferad Osman Sali