fbpx

Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir planınızın olması ve bu plan doğrultusunda çalışarak, zaman içerisinde bu planı geliştirmeniz uzun vadede daha başarılı olmanızı sağlayacaktır.

Günümüzde kullanıcıların en yoğun şekilde kullandığı sosyal ağlardan biri olması nedeniyle sosyal medya pazarlamada Instagram üzerinde çalışmalar yapmanız e-ticaret firmanız için etkili olacaktır. Bugünkü rehberimizde de Instagramda satış arttırma taktikleri üzerinde duracağız.

Instagramda satış arttırma taktiklerini nasıl kullanabilirsiniz?

Merak uyandıran ve kaliteli fotoğraflar paylaşın

Instagram’ın temeli görselliğe dayalıdır ve kullanıcılar da kaliteli içeriklere daha fazla ilgi göstermektedir. Kaliteli, yüksek çözünürlüklü fotoğrafların yanı sıra merak uyandıran fotoğraflar paylaşmanız, takipçilerinizin gönderilerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlayacaktır. Gönderilerin daha fazla etkileşim alması da paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, kullandığınız hashtaglerin sayfalarında da daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olacaktır. Bu da yeni hedef kitlelere ulaşmanız için size bir şans verir.

Fotoğraflar üzerinde çalışmanız ve kaliteli fotoğraflar üretmeniz, ürünlerinizi de daha iyi tanıtmanızı sağlarken, konsept veya senaryo fotoğraflarıyla kullanıcıların ilgisini çekebilir ve ürünlerinize talep yaratarak, satışlarınızı artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram reklamlarını kullanın

Instagram'da satış arttırma çalışmalarında Instagram reklamlarına da yatırım yapmanız ve bütçe ayırmanız gerekiyor. Instagram reklamları, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı sağladığı gibi ürünlerinize talep oluşturmak için de kullanılabilir.

Farklı hedef kitlelere, farklı reklamların gösterimini yaparak, ürünlerinizi yeni kitlelere ulaştırabilir ya da mevcut kitlenize bu reklamları gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanya ve indirim dönemlerinde de ilgili hedef kitlelere yönelik reklam çalışmaları yaparak kampanyalarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Ürünlerinizi listeleyerek, satışa hazır hale getirin

Instagram doğrudan kendi platformu üzerinden satış yapılması üzerine çalışmalar yapıyor. Bazı ülkelerde bu özellik kullanıma açılsa da henüz Türkiye’de yaygın bir şekilde kullanıma geçmedi. 3. parti yazılımlarla ürünlerinizi Instagram’da listeleyebiliyorsunuz. Bu da kullanıcıları web sitenize yönlendirerek satış yapabilme imkanınızı artıyoru.

İdeaSoft müşterileri InstaShop özelliği ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri Instagram hesapları üzerinde de listeleyebiliyor ve ürünlerini satışa odaklı bir şekilde Instagram’da sergileyebiliyor. Kendi online mağazanızı açmak ve Instagram’dan satış yapmak istiyorsanız E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir paketle hemen online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi de deneme şansı bulabilirsiniz.

Influencerlar ile iş birliği yapın

Influencer pazarlama, Instagram üzerinde oldukça popüler olan pazarlama yöntemlerinden biri ve birçok marka bu çalışmalarla hem satışlarını hem de marka bilinirliklerini artırmaya çalışıyor. Bu yöntem yeni kitlelere ulaşmanızı sağladığı için etkilidir. Tabii ki influencer hesaplarla çalışırken sizin markanızı iyi yansıtacak ve sizin hedef kitlenize ulaşabilecek hesapları seçmeniz oldukça önemli. Çok büyük hesaplarla çalışmak, hem çok maliyetli olabilir hem de sizin istediğiniz hedef kitleye bu içerikleriniz gösterilmeyebilir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Bu sebeple de daha küçük ancak doğrudan belli bir hedef kitleye ulaşan hesaplarla çalışmanız hem maliyetlerinizi azaltır hem de sizinle ilgili bir kitleye ulaşmanızı sağlar. Instagram'da satış arttırma taktikleri arasında influencer pazarlama çalışmalarını da dahil etmeniz, geri dönüşümlerinizi artırmada yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

Ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterin

Instagram’da satış arttırma çalışmaları yaparken, ürünlerinizin nasıl kullanıldığını, nasıl bir ihtiyacı karşıladığını ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü göstermeniz gerekir. Senaryo ve konsept fotoğrafların yanı sıra videolarla da ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterebilirsiniz.

Videolar, fotoğraflardan daha fazla ilgi gördüğü gibi, video üzerinde bir ürünü tanıtmak ve o ürünle daha fazla bilgi vermek daha kolaydır. Bu sebeple de ürünlerinize talep yaratmak ve takipçilerinizi satışa yönlendirmek için ürünlerinizin kullanım şekillerini gösteren videolara da yatırım yapmalısınız.

Yarışmalar düzenleyin

Instagramda satış arttırma çalışmalarınıza yarışmaları da dahil edebilirsiniz. Yarışmalar yeni takipçiler kazanmak ve içeriklerinizi daha fazla kişiye ulaştırmak için oldukça etkili çalışmalar arasındadır.

Yarışma kurallarını iyi bir şekilde belirlemeniz ve yarışma sonunda kullanıcılara bazı ödül ya da hediyeler vermeniz, bu yarışmalara olan katılımı artıracaktır. Kısa vadede satış artırma ve marka bilinirliğini artırma da etkili olsa da sürekli yapılmaması gereken çalışmalardır. Sürekli yarışma ya da çekiliş gibi etkinlikler yapmanız, marka değerinizi düşüreceği gibi tüketicilerin de sürekli bu yarışma ya da çekilişleri beklemelerine neden olacaktır. Sosyal ağlarda yarışma yapmayla ilgili bilgi almak için Sosyal medya yarışması nasıl yapılır? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
IdeaSoft
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan