Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

14 Haziran 2019
Sinan Oypan

Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir planınızın olması ve bu plan doğrultusunda çalışarak, zaman içerisinde bu planı geliştirmeniz uzun vadede daha başarılı olmanızı sağlayacaktır.

Günümüzde kullanıcıların en yoğun şekilde kullandığı sosyal ağlardan biri olması nedeniyle sosyal medya pazarlamada Instagram üzerinde çalışmalar yapmanız e-ticaret firmanız için etkili olacaktır. Bugünkü rehberimizde de Instagramda satış arttırma taktikleri üzerinde duracağız.

Instagramda satış arttırma taktiklerini nasıl kullanabilirsiniz?

Merak uyandıran ve kaliteli fotoğraflar paylaşın

Instagram’ın temeli görselliğe dayalıdır ve kullanıcılar da kaliteli içeriklere daha fazla ilgi göstermektedir. Kaliteli, yüksek çözünürlüklü fotoğrafların yanı sıra merak uyandıran fotoğraflar paylaşmanız, takipçilerinizin gönderilerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlayacaktır. Gönderilerin daha fazla etkileşim alması da paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, kullandığınız hashtaglerin sayfalarında da daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olacaktır. Bu da yeni hedef kitlelere ulaşmanız için size bir şans verir.

Fotoğraflar üzerinde çalışmanız ve kaliteli fotoğraflar üretmeniz, ürünlerinizi de daha iyi tanıtmanızı sağlarken, konsept veya senaryo fotoğraflarıyla kullanıcıların ilgisini çekebilir ve ürünlerinize talep yaratarak, satışlarınızı artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram reklamlarını kullanın

Instagram'da satış arttırma çalışmalarında Instagram reklamlarına da yatırım yapmanız ve bütçe ayırmanız gerekiyor. Instagram reklamları, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı sağladığı gibi ürünlerinize talep oluşturmak için de kullanılabilir.

Farklı hedef kitlelere, farklı reklamların gösterimini yaparak, ürünlerinizi yeni kitlelere ulaştırabilir ya da mevcut kitlenize bu reklamları gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanya ve indirim dönemlerinde de ilgili hedef kitlelere yönelik reklam çalışmaları yaparak kampanyalarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Ürünlerinizi listeleyerek, satışa hazır hale getirin

Instagram doğrudan kendi platformu üzerinden satış yapılması üzerine çalışmalar yapıyor. Bazı ülkelerde bu özellik kullanıma açılsa da henüz Türkiye’de yaygın bir şekilde kullanıma geçmedi. 3. parti yazılımlarla ürünlerinizi Instagram’da listeleyebiliyorsunuz. Bu da kullanıcıları web sitenize yönlendirerek satış yapabilme imkanınızı artıyoru.

İdeaSoft müşterileri InstaShop özelliği ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri Instagram hesapları üzerinde de listeleyebiliyor ve ürünlerini satışa odaklı bir şekilde Instagram’da sergileyebiliyor. Kendi online mağazanızı açmak ve Instagram’dan satış yapmak istiyorsanız E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir paketle hemen online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi de deneme şansı bulabilirsiniz.

Influencerlar ile iş birliği yapın

Influencer pazarlama, Instagram üzerinde oldukça popüler olan pazarlama yöntemlerinden biri ve birçok marka bu çalışmalarla hem satışlarını hem de marka bilinirliklerini artırmaya çalışıyor. Bu yöntem yeni kitlelere ulaşmanızı sağladığı için etkilidir. Tabii ki influencer hesaplarla çalışırken sizin markanızı iyi yansıtacak ve sizin hedef kitlenize ulaşabilecek hesapları seçmeniz oldukça önemli. Çok büyük hesaplarla çalışmak, hem çok maliyetli olabilir hem de sizin istediğiniz hedef kitleye bu içerikleriniz gösterilmeyebilir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Bu sebeple de daha küçük ancak doğrudan belli bir hedef kitleye ulaşan hesaplarla çalışmanız hem maliyetlerinizi azaltır hem de sizinle ilgili bir kitleye ulaşmanızı sağlar. Instagram'da satış arttırma taktikleri arasında influencer pazarlama çalışmalarını da dahil etmeniz, geri dönüşümlerinizi artırmada yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

Ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterin

Instagram’da satış arttırma çalışmaları yaparken, ürünlerinizin nasıl kullanıldığını, nasıl bir ihtiyacı karşıladığını ya da tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü göstermeniz gerekir. Senaryo ve konsept fotoğrafların yanı sıra videolarla da ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterebilirsiniz.

Videolar, fotoğraflardan daha fazla ilgi gördüğü gibi, video üzerinde bir ürünü tanıtmak ve o ürünle daha fazla bilgi vermek daha kolaydır. Bu sebeple de ürünlerinize talep yaratmak ve takipçilerinizi satışa yönlendirmek için ürünlerinizin kullanım şekillerini gösteren videolara da yatırım yapmalısınız.

Yarışmalar düzenleyin

Instagramda satış arttırma çalışmalarınıza yarışmaları da dahil edebilirsiniz. Yarışmalar yeni takipçiler kazanmak ve içeriklerinizi daha fazla kişiye ulaştırmak için oldukça etkili çalışmalar arasındadır.

Yarışma kurallarını iyi bir şekilde belirlemeniz ve yarışma sonunda kullanıcılara bazı ödül ya da hediyeler vermeniz, bu yarışmalara olan katılımı artıracaktır. Kısa vadede satış artırma ve marka bilinirliğini artırma da etkili olsa da sürekli yapılmaması gereken çalışmalardır. Sürekli yarışma ya da çekiliş gibi etkinlikler yapmanız, marka değerinizi düşüreceği gibi tüketicilerin de sürekli bu yarışma ya da çekilişleri beklemelerine neden olacaktır. Sosyal ağlarda yarışma yapmayla ilgili bilgi almak için Sosyal medya yarışması nasıl yapılır? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan