Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde kurgulayarak, hedeflenen kitleye ulaşmak için gerekli stratejileri uygulamak, reklamların performansını artıracağı gibi reklam bütçenizi de daha iyi yönetmenize yardımcı olur. Instagram’da nasıl reklam verildiğini bilmiyorsanız; aşağıdaki rehberlerimizde detaylı olarak adım adım neler yapmanız gerektiğinizi paylaşıyoruz. Bu yazımızda reklam ayarlarınızda özellikle durmanız gerekenleri ele alacağız. İlgili rehberler: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Instagramda reklam verirken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru reklam modelieni seçin

Reklam kampanyanızı oluşturma adımında, öncelikli olarak hangi reklam modelini kullanmak istediğiniz karşınıza çıkacaktır. Reklam dönüşümlerinizin yüksek olabilmesi için doğru modeli seçmeniz gerekir. Instagram reklamlarında sunulan reklam modelleri ise şöyle:
  • Marka bilinirliği
  • Erişim
  • Trafik
  • Uygulama indirme
  • Etkileşim
  • Video görüntülenme
  • Potansiyel müşteri edinme (Lead Generation)
  • Geri dönüşüm
Doğru reklam modelini seçmeniz, reklamlarınızdan alacağınız performansı da artıracaktır. Bu sebeple de bir reklam kampanyası oluştururken, öncelikli olarak reklam kampanyanızın amacını tanımalamanız ve bu şekilde reklamlarınızı hazırlamanız önemli.

Hedef kitle oluşturma

Instagram'da reklam verme işlemlerinde en çok kafa yormanız gereken konulardan biri de hedef kitle oluşturma sürecidir. Doğru hedeflemeleri yapmadığınızda, reklamlarınızdan istediğiniz performansları almanız pek de mümkün değildir. Bu sebeple de hedeflemeler üzerine çalışmanız, Facebook Reklam Yöneticisi üzerinde bulunan hedeflemele ayarları üzerinde denemeler ve testler yapmanız önemli. Kaydedilmiş kitleler, özel hedef kitle, benzer hedef kitle gibi farklı ayarlar üzerinde çalışmalarınızı ve testlerinizi yaparak, reklamlarınızı doğru kişilere gösterebilirsiniz. Bu kitle ayarları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

En ilgi çekici görselleri kullanın

Reklamlarınızın dikkat çekici olması ve sonuç alabilmesi için de en ilgi çekici görselleri kullanmaya özen göstermeniz gerekiyor. Beyaz arkaplanlı bir ürün görseli kullanmak reklamlarınızda beklediğiniz geri dönüşümleri almanızı sağlamayabilir. Instagram tamemen görsellik üzerine kurulu bir platform olduğu için görsel seçimlerinize önem vermelisiniz. İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler Fotoğrafların yanı sıra video kullanımlarında da ilgi çekici videolara yer vermeniz, reklamlarınızın erişimini ve etkileşimini artıracaktır. Etkileşim oranlarının artması, reklamın ilgi gördüğünü göstereceği için erişimleriniz de artmaya başlayacaktır. Kendi ürün fotoğraflarınızı ev videolarınızı çekebileceğiniz gibi stok fotoğraf siteleri üzerinden de görseller bulabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde görsel kullanımı ve seçimi ile ilgili birçok farklı bilgiye ulaşabilirsiniz. İlgili rehberler: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Akıllı telefonla video çekme ipuçları Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru görsel ölçülerini kullanın

İlgi çekici görsel kullanmanın yanı sıra Instagramda reklam verme işlemlerinde doğru görsel ve video boyutlarını da kullanmanız önemli. Instagram kurallarına uyumlu görsel boyutları kullanmanın yanı sıra kullandığınız reklam modeline göre de farklı boyutlarda görseller kullanmanız gerekir. İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020) Instagram zaman akışı üzerinde en sık kullanılan boyut kare olarak da bilinen 1:1 ölçü oranıdır. Zaman akışı üzerinde dikey format fotoğraflar da kullanabilirsiniz. 4:5 oranındaki görseller de zaman akışında ekranın büyük bölümünü kapladığı için reklam içeriklerinde tercih edilebilmekte. Bunlara ek olarak hikaye reklamları veriyorsanız, 9:16 olarak bilinen dikey formatı kullanmanız, görsellerinizin ekranda daha iyi görünmesini sağlayacaktır.

Bütçenizi doğru ayarlayın

Reklam bütçesini artırmanız, reklamlarınızın erişeceği kitleyi büyütecektir. Ancak bütçenizi kullanırken de dikkatli olmanız önemli; özellikle de reklamlara yeni başlıyorsanız. Öncelikli olarak birkaç farklı test yaparak, sizin için en etkili reklam modelini ve içerik formatını bulmanız gerekir. Bu birkaç hafta sürebilecek bir çalışma olduğu için de reklam bütçenizi bölümlere ayırarak, farklı kampanyalar üzerinde testler yapmalısınız. İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge Bütçe ayarlarınızı yaparken de günlük olarak harcanacak bir tutar belirleyebileceğiniz gibi reklam kampanyası için belli bir zaman aralığı seçerek, bu zaman aralığı içerisinde kullanılacak toplam bütçeyi de girebilirsiniz. Günlük reklam bütçesi girdiğinizde reklam kampanyalarınızı yakından takip etmelisiniz. Reklam iyi sonuç vermediğinde reklamı durdurmalı ya da kampanya bitişinde reklamı sonlandırmalısınız. Aksi takdirde siz reklamı durdurmadığınız sürece reklam gösterilmeye ve bütçenizi harcamaya devam edecektir. İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları İlk etapta toplam bir bütçe ile ilerlemek, test ve öğrenme aşamasında sizin için daha iyi olabilir; çünkü iş yoğunluğu nedeniyle kampanyayı kontrol etmeseniz dahi, belirlediğiniz bütçe veya zaman bittiğinde reklam otomatik olarak durmuş olur ve ekstra bir para harcamazsınız. Aylık olarak ayırdığınız reklam bütçesini de tek bir kampanyaya harcamak yerine, farklı reklamlara da yatırarak, farklı hedeflemelerle farklı kitlelere yönelik erişimler sağlayabilirsiniz.

Instagram'da reklam ile ilgili sık sorulan sorular

Neden Instagramda reklam vermelisiniz?

Instagram günümüzün en popüler sosyal ağı ve sunduğu birçok farklı reklam modelinden dolayı da reklam verenler için oldukça etkili bir mecra. Gün içerisinde milyonlarca kullanıcının bu mecrayı kullanıyor olması da reklam verme açısından bu platformu özel kılıyor. Bunlara ek olarak marka bilinirliğini artırmak, tanıtım yapma, yeni kitlelere ulaşma, hedefleme yapabilme ve geri dönüşüm sağlayabilme gibi avantajları da öne çıkmakta.

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir?

Instagram Hikayeler son yıllarda oldukça popülerleşti ve reklam aracı olarak da öne çıkmaya başladı. Hikaye reklamları verebilmek için Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden ayarlarınızı yapmanız gerekiyor. Reklam modeli seçimi ve hedeflemelerinizi yaptıktan sonra, reklamın nerede gösterileceğini seçerken Instagram Hikayeleri seçemeniz gerekecektir. Aşağıdaki rehberimizde görselli anlatımı bulabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan