Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde kurgulayarak, hedeflenen kitleye ulaşmak için gerekli stratejileri uygulamak, reklamların performansını artıracağı gibi reklam bütçenizi de daha iyi yönetmenize yardımcı olur. Instagram’da nasıl reklam verildiğini bilmiyorsanız; aşağıdaki rehberlerimizde detaylı olarak adım adım neler yapmanız gerektiğinizi paylaşıyoruz. Bu yazımızda reklam ayarlarınızda özellikle durmanız gerekenleri ele alacağız. İlgili rehberler: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Instagramda reklam verirken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru reklam modelieni seçin

Reklam kampanyanızı oluşturma adımında, öncelikli olarak hangi reklam modelini kullanmak istediğiniz karşınıza çıkacaktır. Reklam dönüşümlerinizin yüksek olabilmesi için doğru modeli seçmeniz gerekir. Instagram reklamlarında sunulan reklam modelleri ise şöyle:
  • Marka bilinirliği
  • Erişim
  • Trafik
  • Uygulama indirme
  • Etkileşim
  • Video görüntülenme
  • Potansiyel müşteri edinme (Lead Generation)
  • Geri dönüşüm
Doğru reklam modelini seçmeniz, reklamlarınızdan alacağınız performansı da artıracaktır. Bu sebeple de bir reklam kampanyası oluştururken, öncelikli olarak reklam kampanyanızın amacını tanımalamanız ve bu şekilde reklamlarınızı hazırlamanız önemli.

Hedef kitle oluşturma

Instagram'da reklam verme işlemlerinde en çok kafa yormanız gereken konulardan biri de hedef kitle oluşturma sürecidir. Doğru hedeflemeleri yapmadığınızda, reklamlarınızdan istediğiniz performansları almanız pek de mümkün değildir. Bu sebeple de hedeflemeler üzerine çalışmanız, Facebook Reklam Yöneticisi üzerinde bulunan hedeflemele ayarları üzerinde denemeler ve testler yapmanız önemli. Kaydedilmiş kitleler, özel hedef kitle, benzer hedef kitle gibi farklı ayarlar üzerinde çalışmalarınızı ve testlerinizi yaparak, reklamlarınızı doğru kişilere gösterebilirsiniz. Bu kitle ayarları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

En ilgi çekici görselleri kullanın

Reklamlarınızın dikkat çekici olması ve sonuç alabilmesi için de en ilgi çekici görselleri kullanmaya özen göstermeniz gerekiyor. Beyaz arkaplanlı bir ürün görseli kullanmak reklamlarınızda beklediğiniz geri dönüşümleri almanızı sağlamayabilir. Instagram tamemen görsellik üzerine kurulu bir platform olduğu için görsel seçimlerinize önem vermelisiniz. İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler Fotoğrafların yanı sıra video kullanımlarında da ilgi çekici videolara yer vermeniz, reklamlarınızın erişimini ve etkileşimini artıracaktır. Etkileşim oranlarının artması, reklamın ilgi gördüğünü göstereceği için erişimleriniz de artmaya başlayacaktır. Kendi ürün fotoğraflarınızı ev videolarınızı çekebileceğiniz gibi stok fotoğraf siteleri üzerinden de görseller bulabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde görsel kullanımı ve seçimi ile ilgili birçok farklı bilgiye ulaşabilirsiniz. İlgili rehberler: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Akıllı telefonla video çekme ipuçları Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru görsel ölçülerini kullanın

İlgi çekici görsel kullanmanın yanı sıra Instagramda reklam verme işlemlerinde doğru görsel ve video boyutlarını da kullanmanız önemli. Instagram kurallarına uyumlu görsel boyutları kullanmanın yanı sıra kullandığınız reklam modeline göre de farklı boyutlarda görseller kullanmanız gerekir. İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020) Instagram zaman akışı üzerinde en sık kullanılan boyut kare olarak da bilinen 1:1 ölçü oranıdır. Zaman akışı üzerinde dikey format fotoğraflar da kullanabilirsiniz. 4:5 oranındaki görseller de zaman akışında ekranın büyük bölümünü kapladığı için reklam içeriklerinde tercih edilebilmekte. Bunlara ek olarak hikaye reklamları veriyorsanız, 9:16 olarak bilinen dikey formatı kullanmanız, görsellerinizin ekranda daha iyi görünmesini sağlayacaktır.

Bütçenizi doğru ayarlayın

Reklam bütçesini artırmanız, reklamlarınızın erişeceği kitleyi büyütecektir. Ancak bütçenizi kullanırken de dikkatli olmanız önemli; özellikle de reklamlara yeni başlıyorsanız. Öncelikli olarak birkaç farklı test yaparak, sizin için en etkili reklam modelini ve içerik formatını bulmanız gerekir. Bu birkaç hafta sürebilecek bir çalışma olduğu için de reklam bütçenizi bölümlere ayırarak, farklı kampanyalar üzerinde testler yapmalısınız. İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge Bütçe ayarlarınızı yaparken de günlük olarak harcanacak bir tutar belirleyebileceğiniz gibi reklam kampanyası için belli bir zaman aralığı seçerek, bu zaman aralığı içerisinde kullanılacak toplam bütçeyi de girebilirsiniz. Günlük reklam bütçesi girdiğinizde reklam kampanyalarınızı yakından takip etmelisiniz. Reklam iyi sonuç vermediğinde reklamı durdurmalı ya da kampanya bitişinde reklamı sonlandırmalısınız. Aksi takdirde siz reklamı durdurmadığınız sürece reklam gösterilmeye ve bütçenizi harcamaya devam edecektir. İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları İlk etapta toplam bir bütçe ile ilerlemek, test ve öğrenme aşamasında sizin için daha iyi olabilir; çünkü iş yoğunluğu nedeniyle kampanyayı kontrol etmeseniz dahi, belirlediğiniz bütçe veya zaman bittiğinde reklam otomatik olarak durmuş olur ve ekstra bir para harcamazsınız. Aylık olarak ayırdığınız reklam bütçesini de tek bir kampanyaya harcamak yerine, farklı reklamlara da yatırarak, farklı hedeflemelerle farklı kitlelere yönelik erişimler sağlayabilirsiniz.

Instagram'da reklam ile ilgili sık sorulan sorular

Neden Instagramda reklam vermelisiniz?

Instagram günümüzün en popüler sosyal ağı ve sunduğu birçok farklı reklam modelinden dolayı da reklam verenler için oldukça etkili bir mecra. Gün içerisinde milyonlarca kullanıcının bu mecrayı kullanıyor olması da reklam verme açısından bu platformu özel kılıyor. Bunlara ek olarak marka bilinirliğini artırmak, tanıtım yapma, yeni kitlelere ulaşma, hedefleme yapabilme ve geri dönüşüm sağlayabilme gibi avantajları da öne çıkmakta.

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir?

Instagram Hikayeler son yıllarda oldukça popülerleşti ve reklam aracı olarak da öne çıkmaya başladı. Hikaye reklamları verebilmek için Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden ayarlarınızı yapmanız gerekiyor. Reklam modeli seçimi ve hedeflemelerinizi yaptıktan sonra, reklamın nerede gösterileceğini seçerken Instagram Hikayeleri seçemeniz gerekecektir. Aşağıdaki rehberimizde görselli anlatımı bulabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin