Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler

5 Aralık 2017
Sinan Oypan

Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda…

Sosyal medya yönetimini iyi bir şekilde yapmak, takipçilerle daha iyi bir etkileşim yakalamayı sağlar. Son dönemlerin popüler uygulaması Instagram üzerinde de doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yapmak bu etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Her firma için ideal paylaşım zamanları değişiklik gösterebilir; ancak bazı zaman aralıklarında genel olarak Instagram kullanıcılarının yoğun bir şekilde uygulamayı kullanıyor.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Doğru zamanda paylaşım neden önemli?

Doğru zaman aralıklarında paylaşım yapmak, gönderilerinizin hem daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar hem de etkileşim oranlarınızı artırır. Yoğun etkileşim alamayacağınız saatlerde yaptığınız paylaşımlar emek ve zaman kaybına neden olabilir.

Bunun yanı sıra Instagram’ın algoritması, etkileşimi yüksek olan gönderileri kullanıcıların zaman tünetli üzerinde daha üst sıralarda gösteriyor. Bu sebeple de paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının düşük olması, gönderilerinizin üst sıralarda görünmemesine neden olacaktır. Yoğun kullanılan saatlerde bu paylaşımlarınızı yaptığınızda, etkileşim ve erişim oranlarınızı artırarak, Instagram hesabınız üzerinde daha fazla etkileşim yakalamanızı sağlayacaktır.

Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler

Bu saat aralıkları yaptığınız işe ve nasıl bir Instagram hesabınızın olduğuna göre instagram paylaşım saatleri değişiklik gösterebilir. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi genel olarak kullanıcıların yoğun bir şekilde Instagram hesaplarını kullandıkları zaman dilimlerine baktığımızda mesai öncesi ve sonrasındaki saat aralıklarını görüyoruz. Peki instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı?

E-ticaret sitesi yöneten ekipler genellikle bunu test ederler, farklı zaman dilimlerinde yapılan paylaşımların dönüşümleri takip edilir ve en optimum paylaşım zamanları bulunabilir.

Bu durumda da sabah 07:00 - 09:00 arası ve akşam 17:00 - 18:00 sonrası instagram en iyi paylaşım saatleri olarak öne çıkıyor. Bu zaman aralıklarının yanı sıra gece yarısı ve sabaha karşı 02:00 de kullanıcıların yoğun bir şekilde Instagram hesaplarını kullandıkları görülüyor. Gece geç saatlerdeki bu aktifliğin / instagram en yoğun saatlerinin kullanıcıların yatmadan önce akıllı telefonları üzerinden Instagram üzerinde gezinmelerinden kaynaklandığı düşünülüyor.

Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal günler

En ideal gün konusu biraz değişkenlik gösterebiliyor. Sahip olduğunu hesaba ve yaptığınız paylaşımlara göre paylaşım için en ideal gününüz değişiklik gösterebilir.

Genel olarak bakıldığında ise Çarşamba ve Perşembe günleri kullanıcıların en yoğun şekilde aktif oldukları günler olarak görülüyor. Hafta sonunda yapılan paylaşımlarda ise ne tür gönderiler paylaştığınız erişim ve etkileşim oranlarınızı etkileyecek faktörler arasında yer alıyor.

Eğlenceli, ilgi çekici ve satış odaklı olmayan gönderiler hafta sonlarında daha fazla ilgi çekerken, iş ya da doğrudan satış odaklı gönderiler hafta sonlarında çok fazla etkileşim elde edemiyor.

Kendiniz için en ideal paylaşım zamanlarını nasıl bulabilirsiniz?

Genel paylaşım zamanlarına ayak uydurmak ve Instagram gönderi planlarınızı bu doğrultuda yapmanız faydalı olacaktır; ancak kendi paylaşımlarınızın için olan ideal paylaşım zamanlarınızı bulmanız da bir o kadar önemlidir. Kendi ideal zamanınızı bulmak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar ve A/B testleri bulunuyor.

A/B Testleri

Instagram’da paylaşım yapmak için belli periyotlar halinde paylaşım zamanları oluşturun. Örneğin 1 haftalık ya da 2 haftalık periyotlarda, belli paylaşım zamanları belirleyin. Bu zaman dilimi içerisindeki etkileşim oranlarınızı ve geri dönüşümlerinizi analiz ettikten sonra, başka bir periyot içerisinde farklı paylaşım saatleri belirleyin. Böylelikle farklı periyotlarda yaptığınız paylaşımların sonuçlarını analiz ederek, sizin için ideal paylaşım zamanlarını belirleyebilirsiniz.

Instagram istatistikleri

Kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise Instagram hesabınızdaki istatistikler bölümü olacak. Bu bölüm size oldukça detaylı bilgiler sunuyor olacak. Yukarıdaki görsel de de görebileceğiniz gibi hem takipçilerinizin demografik yapısını hem de bu kullanıcıların hangi saat ve günlerde daha aktif bir şekilde yer aldıklarını inceleyebilirsiniz.Örneğin instagramda en çok beğeni alan saatlerinizi belirleyip bu saatlerde de paylaşım yapabilirsiniz. Böylece paylaşım için instagramda en iyi saatinizi bulmuş olursunuz.

instagram istatistikleri

Buradaki istatistikleri inceledikten sonra takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi yükseltmek için ideal zaman dilimlerinizi belirleyerek, buradaki çalışmalarınızdan daha yüksek geri dönüşler elde edebilirsiniz.

Instagramdan satış yapmaya siz de başlayabilirs?

Bu yazımızı okuyorsanız, instagram hesabınızı büyütmek, daha fazla etkileşim almak ve bu konuda iyi olmak için çaba sarfettiğiniz ortada. Belki belirli bir büyüklükte bir kitleye hitap ediyor da olabilirsiniz.

Son zamanlarda instagramdan satış yapan kişi ve firmaların sayısı arttı. E-ticaret için çok mantıklı bir kanal haline geldiği için instagram bir satış kanalı olarak fazlasıyla aktif kullanılıyor.

IdeaSoft'un Instagramdan satış yapmak isteyen bireysel girişimciler ve firmalar için geliştirdiği InstaShop tam size göre. Dilerseniz InstaShop'u hemen ücretsiz deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan