fbpx

Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler

5 Aralık 2017
Sinan Oypan

Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda…

Sosyal medya yönetimini iyi bir şekilde yapmak, takipçilerle daha iyi bir etkileşim yakalamayı sağlar. Son dönemlerin popüler uygulaması Instagram üzerinde de doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yapmak bu etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Her firma için ideal paylaşım zamanları değişiklik gösterebilir; ancak bazı zaman aralıklarında genel olarak Instagram kullanıcılarının yoğun bir şekilde uygulamayı kullanıyor.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Doğru zamanda paylaşım neden önemli?

Doğru zaman aralıklarında paylaşım yapmak, gönderilerinizin hem daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar hem de etkileşim oranlarınızı artırır. Yoğun etkileşim alamayacağınız saatlerde yaptığınız paylaşımlar emek ve zaman kaybına neden olabilir.

Bunun yanı sıra Instagram’ın algoritması, etkileşimi yüksek olan gönderileri kullanıcıların zaman tünetli üzerinde daha üst sıralarda gösteriyor. Bu sebeple de paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının düşük olması, gönderilerinizin üst sıralarda görünmemesine neden olacaktır. Yoğun kullanılan saatlerde bu paylaşımlarınızı yaptığınızda, etkileşim ve erişim oranlarınızı artırarak, Instagram hesabınız üzerinde daha fazla etkileşim yakalamanızı sağlayacaktır.

Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler

Bu saat aralıkları yaptığınız işe ve nasıl bir Instagram hesabınızın olduğuna göre instagram paylaşım saatleri değişiklik gösterebilir. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi genel olarak kullanıcıların yoğun bir şekilde Instagram hesaplarını kullandıkları zaman dilimlerine baktığımızda mesai öncesi ve sonrasındaki saat aralıklarını görüyoruz. Peki instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı?

E-ticaret sitesi yöneten ekipler genellikle bunu test ederler, farklı zaman dilimlerinde yapılan paylaşımların dönüşümleri takip edilir ve en optimum paylaşım zamanları bulunabilir.

Bu durumda da sabah 07:00 - 09:00 arası ve akşam 17:00 - 18:00 sonrası instagram en iyi paylaşım saatleri olarak öne çıkıyor. Bu zaman aralıklarının yanı sıra gece yarısı ve sabaha karşı 02:00 de kullanıcıların yoğun bir şekilde Instagram hesaplarını kullandıkları görülüyor. Gece geç saatlerdeki bu aktifliğin / instagram en yoğun saatlerinin kullanıcıların yatmadan önce akıllı telefonları üzerinden Instagram üzerinde gezinmelerinden kaynaklandığı düşünülüyor.

Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal günler

En ideal gün konusu biraz değişkenlik gösterebiliyor. Sahip olduğunu hesaba ve yaptığınız paylaşımlara göre paylaşım için en ideal gününüz değişiklik gösterebilir.

Genel olarak bakıldığında ise Çarşamba ve Perşembe günleri kullanıcıların en yoğun şekilde aktif oldukları günler olarak görülüyor. Hafta sonunda yapılan paylaşımlarda ise ne tür gönderiler paylaştığınız erişim ve etkileşim oranlarınızı etkileyecek faktörler arasında yer alıyor.

Eğlenceli, ilgi çekici ve satış odaklı olmayan gönderiler hafta sonlarında daha fazla ilgi çekerken, iş ya da doğrudan satış odaklı gönderiler hafta sonlarında çok fazla etkileşim elde edemiyor.

Kendiniz için en ideal paylaşım zamanlarını nasıl bulabilirsiniz?

Genel paylaşım zamanlarına ayak uydurmak ve Instagram gönderi planlarınızı bu doğrultuda yapmanız faydalı olacaktır; ancak kendi paylaşımlarınızın için olan ideal paylaşım zamanlarınızı bulmanız da bir o kadar önemlidir. Kendi ideal zamanınızı bulmak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar ve A/B testleri bulunuyor.

A/B Testleri

Instagram’da paylaşım yapmak için belli periyotlar halinde paylaşım zamanları oluşturun. Örneğin 1 haftalık ya da 2 haftalık periyotlarda, belli paylaşım zamanları belirleyin. Bu zaman dilimi içerisindeki etkileşim oranlarınızı ve geri dönüşümlerinizi analiz ettikten sonra, başka bir periyot içerisinde farklı paylaşım saatleri belirleyin. Böylelikle farklı periyotlarda yaptığınız paylaşımların sonuçlarını analiz ederek, sizin için ideal paylaşım zamanlarını belirleyebilirsiniz.

Instagram istatistikleri

Kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise Instagram hesabınızdaki istatistikler bölümü olacak. Bu bölüm size oldukça detaylı bilgiler sunuyor olacak. Yukarıdaki görsel de de görebileceğiniz gibi hem takipçilerinizin demografik yapısını hem de bu kullanıcıların hangi saat ve günlerde daha aktif bir şekilde yer aldıklarını inceleyebilirsiniz.Örneğin instagramda en çok beğeni alan saatlerinizi belirleyip bu saatlerde de paylaşım yapabilirsiniz. Böylece paylaşım için instagramda en iyi saatinizi bulmuş olursunuz.

instagram istatistikleri

Buradaki istatistikleri inceledikten sonra takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi yükseltmek için ideal zaman dilimlerinizi belirleyerek, buradaki çalışmalarınızdan daha yüksek geri dönüşler elde edebilirsiniz.

Instagramdan satış yapmaya siz de başlayabilirs?

Bu yazımızı okuyorsanız, instagram hesabınızı büyütmek, daha fazla etkileşim almak ve bu konuda iyi olmak için çaba sarfettiğiniz ortada. Belki belirli bir büyüklükte bir kitleye hitap ediyor da olabilirsiniz.

Son zamanlarda instagramdan satış yapan kişi ve firmaların sayısı arttı. E-ticaret için çok mantıklı bir kanal haline geldiği için instagram bir satış kanalı olarak fazlasıyla aktif kullanılıyor.

IdeaSoft'un Instagramdan satış yapmak isteyen bireysel girişimciler ve firmalar için geliştirdiği InstaShop tam size göre. Dilerseniz InstaShop'u hemen ücretsiz deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan