Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler

5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler

Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda…

Sosyal medya yönetimini iyi bir şekilde yapmak, takipçilerle daha iyi bir etkileşim yakalamayı sağlar. Son dönemlerin popüler uygulaması Instagram üzerinde de doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yapmak bu etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Her firma için ideal paylaşım zamanları değişiklik gösterebilir; ancak bazı zaman aralıklarında genel olarak Instagram kullanıcılarının yoğun bir şekilde uygulamayı kullanıyor.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Doğru zamanda paylaşım neden önemli?

Doğru zaman aralıklarında paylaşım yapmak, gönderilerinizin hem daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar hem de etkileşim oranlarınızı artırır. Yoğun etkileşim alamayacağınız saatlerde yaptığınız paylaşımlar emek ve zaman kaybına neden olabilir.

Bunun yanı sıra Instagram’ın algoritması, etkileşimi yüksek olan gönderileri kullanıcıların zaman tünetli üzerinde daha üst sıralarda gösteriyor. Bu sebeple de paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının düşük olması, gönderilerinizin üst sıralarda görünmemesine neden olacaktır. Yoğun kullanılan saatlerde bu paylaşımlarınızı yaptığınızda, etkileşim ve erişim oranlarınızı artırarak, Instagram hesabınız üzerinde daha fazla etkileşim yakalamanızı sağlayacaktır.

Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler

Bu saat aralıkları yaptığınız işe ve nasıl bir Instagram hesabınızın olduğuna göre instagram paylaşım saatleri değişiklik gösterebilir. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi genel olarak kullanıcıların yoğun bir şekilde Instagram hesaplarını kullandıkları zaman dilimlerine baktığımızda mesai öncesi ve sonrasındaki saat aralıklarını görüyoruz. Peki instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı?

E-ticaret sitesi yöneten ekipler genellikle bunu test ederler, farklı zaman dilimlerinde yapılan paylaşımların dönüşümleri takip edilir ve en optimum paylaşım zamanları bulunabilir.

Bu durumda da sabah 07:00 - 09:00 arası ve akşam 17:00 - 18:00 sonrası instagram en iyi paylaşım saatleri olarak öne çıkıyor. Bu zaman aralıklarının yanı sıra gece yarısı ve sabaha karşı 02:00 de kullanıcıların yoğun bir şekilde Instagram hesaplarını kullandıkları görülüyor. Gece geç saatlerdeki bu aktifliğin / instagram en yoğun saatlerinin kullanıcıların yatmadan önce akıllı telefonları üzerinden Instagram üzerinde gezinmelerinden kaynaklandığı düşünülüyor.

Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal günler

En ideal gün konusu biraz değişkenlik gösterebiliyor. Sahip olduğunu hesaba ve yaptığınız paylaşımlara göre paylaşım için en ideal gününüz değişiklik gösterebilir.

Genel olarak bakıldığında ise Çarşamba ve Perşembe günleri kullanıcıların en yoğun şekilde aktif oldukları günler olarak görülüyor. Hafta sonunda yapılan paylaşımlarda ise ne tür gönderiler paylaştığınız erişim ve etkileşim oranlarınızı etkileyecek faktörler arasında yer alıyor.

Eğlenceli, ilgi çekici ve satış odaklı olmayan gönderiler hafta sonlarında daha fazla ilgi çekerken, iş ya da doğrudan satış odaklı gönderiler hafta sonlarında çok fazla etkileşim elde edemiyor.

Kendiniz için en ideal paylaşım zamanlarını nasıl bulabilirsiniz?

Genel paylaşım zamanlarına ayak uydurmak ve Instagram gönderi planlarınızı bu doğrultuda yapmanız faydalı olacaktır; ancak kendi paylaşımlarınızın için olan ideal paylaşım zamanlarınızı bulmanız da bir o kadar önemlidir. Kendi ideal zamanınızı bulmak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar ve A/B testleri bulunuyor.

A/B Testleri

Instagram’da paylaşım yapmak için belli periyotlar halinde paylaşım zamanları oluşturun. Örneğin 1 haftalık ya da 2 haftalık periyotlarda, belli paylaşım zamanları belirleyin. Bu zaman dilimi içerisindeki etkileşim oranlarınızı ve geri dönüşümlerinizi analiz ettikten sonra, başka bir periyot içerisinde farklı paylaşım saatleri belirleyin. Böylelikle farklı periyotlarda yaptığınız paylaşımların sonuçlarını analiz ederek, sizin için ideal paylaşım zamanlarını belirleyebilirsiniz.

Instagram istatistikleri

Kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise Instagram hesabınızdaki istatistikler bölümü olacak. Bu bölüm size oldukça detaylı bilgiler sunuyor olacak. Yukarıdaki görsel de de görebileceğiniz gibi hem takipçilerinizin demografik yapısını hem de bu kullanıcıların hangi saat ve günlerde daha aktif bir şekilde yer aldıklarını inceleyebilirsiniz.Örneğin instagramda en çok beğeni alan saatlerinizi belirleyip bu saatlerde de paylaşım yapabilirsiniz. Böylece paylaşım için instagramda en iyi saatinizi bulmuş olursunuz.

instagram istatistikleri

Buradaki istatistikleri inceledikten sonra takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi yükseltmek için ideal zaman dilimlerinizi belirleyerek, buradaki çalışmalarınızdan daha yüksek geri dönüşler elde edebilirsiniz.

Instagramdan satış yapmaya siz de başlayabilirs?

Bu yazımızı okuyorsanız, instagram hesabınızı büyütmek, daha fazla etkileşim almak ve bu konuda iyi olmak için çaba sarfettiğiniz ortada. Belki belirli bir büyüklükte bir kitleye hitap ediyor da olabilirsiniz.

Son zamanlarda instagramdan satış yapan kişi ve firmaların sayısı arttı. E-ticaret için çok mantıklı bir kanal haline geldiği için instagram bir satış kanalı olarak fazlasıyla aktif kullanılıyor.

IdeaSoft'un Instagramdan satış yapmak isteyen bireysel girişimciler ve firmalar için geliştirdiği InstaShop tam size göre. Dilerseniz InstaShop'u hemen ücretsiz deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan