Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler

5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler

Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda…

Sosyal medya yönetimini iyi bir şekilde yapmak, takipçilerle daha iyi bir etkileşim yakalamayı sağlar. Son dönemlerin popüler uygulaması Instagram üzerinde de doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yapmak bu etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Her firma için ideal paylaşım zamanları değişiklik gösterebilir; ancak bazı zaman aralıklarında genel olarak Instagram kullanıcılarının yoğun bir şekilde uygulamayı kullanıyor.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Doğru zamanda paylaşım neden önemli?

Doğru zaman aralıklarında paylaşım yapmak, gönderilerinizin hem daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar hem de etkileşim oranlarınızı artırır. Yoğun etkileşim alamayacağınız saatlerde yaptığınız paylaşımlar emek ve zaman kaybına neden olabilir.

Bunun yanı sıra Instagram’ın algoritması, etkileşimi yüksek olan gönderileri kullanıcıların zaman tünetli üzerinde daha üst sıralarda gösteriyor. Bu sebeple de paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının düşük olması, gönderilerinizin üst sıralarda görünmemesine neden olacaktır. Yoğun kullanılan saatlerde bu paylaşımlarınızı yaptığınızda, etkileşim ve erişim oranlarınızı artırarak, Instagram hesabınız üzerinde daha fazla etkileşim yakalamanızı sağlayacaktır.

Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler

Bu saat aralıkları yaptığınız işe ve nasıl bir Instagram hesabınızın olduğuna göre instagram paylaşım saatleri değişiklik gösterebilir. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi genel olarak kullanıcıların yoğun bir şekilde Instagram hesaplarını kullandıkları zaman dilimlerine baktığımızda mesai öncesi ve sonrasındaki saat aralıklarını görüyoruz. Peki instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı?

E-ticaret sitesi yöneten ekipler genellikle bunu test ederler, farklı zaman dilimlerinde yapılan paylaşımların dönüşümleri takip edilir ve en optimum paylaşım zamanları bulunabilir.

Bu durumda da sabah 07:00 - 09:00 arası ve akşam 17:00 - 18:00 sonrası instagram en iyi paylaşım saatleri olarak öne çıkıyor. Bu zaman aralıklarının yanı sıra gece yarısı ve sabaha karşı 02:00 de kullanıcıların yoğun bir şekilde Instagram hesaplarını kullandıkları görülüyor. Gece geç saatlerdeki bu aktifliğin / instagram en yoğun saatlerinin kullanıcıların yatmadan önce akıllı telefonları üzerinden Instagram üzerinde gezinmelerinden kaynaklandığı düşünülüyor.

Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal günler

En ideal gün konusu biraz değişkenlik gösterebiliyor. Sahip olduğunu hesaba ve yaptığınız paylaşımlara göre paylaşım için en ideal gününüz değişiklik gösterebilir.

Genel olarak bakıldığında ise Çarşamba ve Perşembe günleri kullanıcıların en yoğun şekilde aktif oldukları günler olarak görülüyor. Hafta sonunda yapılan paylaşımlarda ise ne tür gönderiler paylaştığınız erişim ve etkileşim oranlarınızı etkileyecek faktörler arasında yer alıyor.

Eğlenceli, ilgi çekici ve satış odaklı olmayan gönderiler hafta sonlarında daha fazla ilgi çekerken, iş ya da doğrudan satış odaklı gönderiler hafta sonlarında çok fazla etkileşim elde edemiyor.

Kendiniz için en ideal paylaşım zamanlarını nasıl bulabilirsiniz?

Genel paylaşım zamanlarına ayak uydurmak ve Instagram gönderi planlarınızı bu doğrultuda yapmanız faydalı olacaktır; ancak kendi paylaşımlarınızın için olan ideal paylaşım zamanlarınızı bulmanız da bir o kadar önemlidir. Kendi ideal zamanınızı bulmak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar ve A/B testleri bulunuyor.

A/B Testleri

Instagram’da paylaşım yapmak için belli periyotlar halinde paylaşım zamanları oluşturun. Örneğin 1 haftalık ya da 2 haftalık periyotlarda, belli paylaşım zamanları belirleyin. Bu zaman dilimi içerisindeki etkileşim oranlarınızı ve geri dönüşümlerinizi analiz ettikten sonra, başka bir periyot içerisinde farklı paylaşım saatleri belirleyin. Böylelikle farklı periyotlarda yaptığınız paylaşımların sonuçlarını analiz ederek, sizin için ideal paylaşım zamanlarını belirleyebilirsiniz.

Instagram istatistikleri

Kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise Instagram hesabınızdaki istatistikler bölümü olacak. Bu bölüm size oldukça detaylı bilgiler sunuyor olacak. Yukarıdaki görsel de de görebileceğiniz gibi hem takipçilerinizin demografik yapısını hem de bu kullanıcıların hangi saat ve günlerde daha aktif bir şekilde yer aldıklarını inceleyebilirsiniz.Örneğin instagramda en çok beğeni alan saatlerinizi belirleyip bu saatlerde de paylaşım yapabilirsiniz. Böylece paylaşım için instagramda en iyi saatinizi bulmuş olursunuz.

instagram istatistikleri

Buradaki istatistikleri inceledikten sonra takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi yükseltmek için ideal zaman dilimlerinizi belirleyerek, buradaki çalışmalarınızdan daha yüksek geri dönüşler elde edebilirsiniz.

Instagramdan satış yapmaya siz de başlayabilirs?

Bu yazımızı okuyorsanız, instagram hesabınızı büyütmek, daha fazla etkileşim almak ve bu konuda iyi olmak için çaba sarfettiğiniz ortada. Belki belirli bir büyüklükte bir kitleye hitap ediyor da olabilirsiniz.

Son zamanlarda instagramdan satış yapan kişi ve firmaların sayısı arttı. E-ticaret için çok mantıklı bir kanal haline geldiği için instagram bir satış kanalı olarak fazlasıyla aktif kullanılıyor.

IdeaSoft'un Instagramdan satış yapmak isteyen bireysel girişimciler ve firmalar için geliştirdiği InstaShop tam size göre. Dilerseniz InstaShop'u hemen ücretsiz deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın