Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar.

Her pazarlama kanalında olduğu gibi Instagram’da da yapılan çalışmaların ölçümlenmesinin yapılması bir hayli önemli. Bu mecra üzerinde çalışmalar yaparken hem para hem de zaman harcanır ve bu emeklerin karşılığının nasıl alındığının görülmesi gerekir. Bu sebeple de Instagram üzerindeki çalışmalarınızı ölçümlerken bazı metriklere dikkat etmeniz gerekir.

Daha önceki yazılarımızda Instagram üzerinden satış yapmak ve Instagram yönetimi ile ilgili rehberler hazırlamıştık. Bu rehberleri aşağıdaki bağlantılardan okuyabilirsiniz. Bugünkü konumuz ise Instagram’da ölçümlemeniz gereken metrikler olacak.

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Takipçi sayısı

Instagram’daki önemli kriterlerden biri takipçi sayısı; ancak takipçi sayısı söz konusu olduğunda markaların dikkat etmesi gereken bazı durumlar bulunuyor. Ne kadar çok takipçinizin olduğu bir bakıma önemli olsa da organik olarak bu takipçilere erişmediğiniz sürece bu takipçi sayıları sizin pazarlama çalışmalarınıza bir fayda sağlamayabilir.

Markalar kimi zaman takipçi sayılarını artırmak için sahte takipçi satın alabiliyorlar. Ancak sahte takipçilerle takipçi sayınızı artırmak, asıl geri dönüşümleri sağlamanızı bir hayli zorlaştıracaktır. Gerçek kullanıcı hesapları satın almış olsanız dahi bu kişiler markanızla ve yaptığınız paylaşımlarla ilgilenmiyor olacaktır. Bu sebeple de etkileşim oranlarınız bir hayli düşecektir.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor?

Takipçi konusunda mümkün olduğunca organik olarak bu sayıyı artırmanız, markanızla ilgili olabilecek kişileri hesabınıza çekmeniz gerekir. Bu sayede daha etkili bir şekilde marka hesabınızı yönetebilir ve çalışmalarınızdan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Etkileşim

Instagram üzerinde en çok önem vermeniz gereken metriklerden biri etkileşim oranlarınızdır. Etkileşim oranlarınızı ölçümleyerek yaptığınız çalışmaların ne kadar etkili olduğunu görebilirsiniz. Etkileşimi ölçümlemek için, gönderilerinizi beğenenleri ve gönderilerin altına yorum bırakanları dikkate almanız gerekecektir.

İlgili rehber: Sosyal medyada etkileşime neden ağırlık vermelisiniz?

Etkileşim oranlarınızı ölçümlemek için gönderi başına gelen yorum ve beğenilerin toplamını, takipçi sayınıza bölerek elde edebilirsiniz. Böylelikle takipçilerinizin yüzde olarak ne kadarının içeriklerinizle ilgilendiğini görebilirsiniz.

Her bir gönderinizin etkileşim oranı farklı olabilir. Bu sebeple de gönderilerinizin ne kadar etkileşim aldığını inceleyerek ne tür içeriklere yatırım yapmanız gerektiği konusunda da bilgi sahibi olarak, Instagram paylaşımlarınız için bir strateji oluşturabilirsiniz.

Hikaye görüntülenmeleri

Geçtiğimiz aylarda Instagram, hikayeler özelliğini yayınlamasıyla beraber Snapchat’e rakip olmaya başladı. Bu özellikle beraber kullanıcılar hikaye paylaşımlarını aktif bir şekilde kullanmaya başladı ve markalar da yaratıcı içeriklerle hikayelere ağırlık vermeye başladı. Bu sebeple de hikaye izlenme sayıları da ölçümlenmesi gereken bir metrik haline gelmeye başladı.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

Hikayeler özelliği ile reklamlar oluşturulabiliyor olması da markaların hedef kitlelerine bu hikayeler üzerinden ulaşabilmelerine olanak sağladı. Firma olarak hikaye paylaşımları yapıyorsanız bu paylaşımlarınızın ne kadar izlendiğini de takip etmeniz gerekiyor. Buradaki izlenme sayıları da takipçilerinizin hikayelerinize ne kadar ilgi gösterdiğini görmenizi sağlayacaktır.

Web site ziyaretleri

Instagram üzerindeki gönderilerle doğrudan internet sitenize trafik çekemiyor olsanız da yaptığınız yönlendirmeler, profilinizin hakkımızda bölümündeki bağlantı adresi ve reklamlar aracılığı ile internet sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Google Analytics üzerinden, Instagram’dan ne kadar bir trafik sağladığınızı görebilirsiniz. Bu metrik ile yaptığınız paylaşımların ve reklamların ne kadar etkili olduğunu inceleyebilirsiniz. Asıl amacınız internet sitenize trafik çekmek ise bu metriği özellikle incelemeniz gerekiyor.

Özellikle reklamlar üzerinden internet sitenize trafik çekmeniz daha kolay olacağı için, reklam kampanyalarınızı bu şekilde kurgulayarak, takipçilerinizi internet sitenize çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın