Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar.

Her pazarlama kanalında olduğu gibi Instagram’da da yapılan çalışmaların ölçümlenmesinin yapılması bir hayli önemli. Bu mecra üzerinde çalışmalar yaparken hem para hem de zaman harcanır ve bu emeklerin karşılığının nasıl alındığının görülmesi gerekir. Bu sebeple de Instagram üzerindeki çalışmalarınızı ölçümlerken bazı metriklere dikkat etmeniz gerekir.

Daha önceki yazılarımızda Instagram üzerinden satış yapmak ve Instagram yönetimi ile ilgili rehberler hazırlamıştık. Bu rehberleri aşağıdaki bağlantılardan okuyabilirsiniz. Bugünkü konumuz ise Instagram’da ölçümlemeniz gereken metrikler olacak.

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Takipçi sayısı

Instagram’daki önemli kriterlerden biri takipçi sayısı; ancak takipçi sayısı söz konusu olduğunda markaların dikkat etmesi gereken bazı durumlar bulunuyor. Ne kadar çok takipçinizin olduğu bir bakıma önemli olsa da organik olarak bu takipçilere erişmediğiniz sürece bu takipçi sayıları sizin pazarlama çalışmalarınıza bir fayda sağlamayabilir.

Markalar kimi zaman takipçi sayılarını artırmak için sahte takipçi satın alabiliyorlar. Ancak sahte takipçilerle takipçi sayınızı artırmak, asıl geri dönüşümleri sağlamanızı bir hayli zorlaştıracaktır. Gerçek kullanıcı hesapları satın almış olsanız dahi bu kişiler markanızla ve yaptığınız paylaşımlarla ilgilenmiyor olacaktır. Bu sebeple de etkileşim oranlarınız bir hayli düşecektir.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor?

Takipçi konusunda mümkün olduğunca organik olarak bu sayıyı artırmanız, markanızla ilgili olabilecek kişileri hesabınıza çekmeniz gerekir. Bu sayede daha etkili bir şekilde marka hesabınızı yönetebilir ve çalışmalarınızdan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Etkileşim

Instagram üzerinde en çok önem vermeniz gereken metriklerden biri etkileşim oranlarınızdır. Etkileşim oranlarınızı ölçümleyerek yaptığınız çalışmaların ne kadar etkili olduğunu görebilirsiniz. Etkileşimi ölçümlemek için, gönderilerinizi beğenenleri ve gönderilerin altına yorum bırakanları dikkate almanız gerekecektir.

İlgili rehber: Sosyal medyada etkileşime neden ağırlık vermelisiniz?

Etkileşim oranlarınızı ölçümlemek için gönderi başına gelen yorum ve beğenilerin toplamını, takipçi sayınıza bölerek elde edebilirsiniz. Böylelikle takipçilerinizin yüzde olarak ne kadarının içeriklerinizle ilgilendiğini görebilirsiniz.

Her bir gönderinizin etkileşim oranı farklı olabilir. Bu sebeple de gönderilerinizin ne kadar etkileşim aldığını inceleyerek ne tür içeriklere yatırım yapmanız gerektiği konusunda da bilgi sahibi olarak, Instagram paylaşımlarınız için bir strateji oluşturabilirsiniz.

Hikaye görüntülenmeleri

Geçtiğimiz aylarda Instagram, hikayeler özelliğini yayınlamasıyla beraber Snapchat’e rakip olmaya başladı. Bu özellikle beraber kullanıcılar hikaye paylaşımlarını aktif bir şekilde kullanmaya başladı ve markalar da yaratıcı içeriklerle hikayelere ağırlık vermeye başladı. Bu sebeple de hikaye izlenme sayıları da ölçümlenmesi gereken bir metrik haline gelmeye başladı.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

Hikayeler özelliği ile reklamlar oluşturulabiliyor olması da markaların hedef kitlelerine bu hikayeler üzerinden ulaşabilmelerine olanak sağladı. Firma olarak hikaye paylaşımları yapıyorsanız bu paylaşımlarınızın ne kadar izlendiğini de takip etmeniz gerekiyor. Buradaki izlenme sayıları da takipçilerinizin hikayelerinize ne kadar ilgi gösterdiğini görmenizi sağlayacaktır.

Web site ziyaretleri

Instagram üzerindeki gönderilerle doğrudan internet sitenize trafik çekemiyor olsanız da yaptığınız yönlendirmeler, profilinizin hakkımızda bölümündeki bağlantı adresi ve reklamlar aracılığı ile internet sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Google Analytics üzerinden, Instagram’dan ne kadar bir trafik sağladığınızı görebilirsiniz. Bu metrik ile yaptığınız paylaşımların ve reklamların ne kadar etkili olduğunu inceleyebilirsiniz. Asıl amacınız internet sitenize trafik çekmek ise bu metriği özellikle incelemeniz gerekiyor.

Özellikle reklamlar üzerinden internet sitenize trafik çekmeniz daha kolay olacağı için, reklam kampanyalarınızı bu şekilde kurgulayarak, takipçilerinizi internet sitenize çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre uygun hizmet ve ürünlerin sunulması anlamına gelir. Pazarlamada son derece önemli bir unsur olan reklam kişiselleştirme sayesinde her müşteriye özel teklifler...
11 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin