Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

31 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar.

Her pazarlama kanalında olduğu gibi Instagram’da da yapılan çalışmaların ölçümlenmesinin yapılması bir hayli önemli. Bu mecra üzerinde çalışmalar yaparken hem para hem de zaman harcanır ve bu emeklerin karşılığının nasıl alındığının görülmesi gerekir. Bu sebeple de Instagram üzerindeki çalışmalarınızı ölçümlerken bazı metriklere dikkat etmeniz gerekir.

Daha önceki yazılarımızda Instagram üzerinden satış yapmak ve Instagram yönetimi ile ilgili rehberler hazırlamıştık. Bu rehberleri aşağıdaki bağlantılardan okuyabilirsiniz. Bugünkü konumuz ise Instagram’da ölçümlemeniz gereken metrikler olacak.

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Takipçi sayısı

Instagram’daki önemli kriterlerden biri takipçi sayısı; ancak takipçi sayısı söz konusu olduğunda markaların dikkat etmesi gereken bazı durumlar bulunuyor. Ne kadar çok takipçinizin olduğu bir bakıma önemli olsa da organik olarak bu takipçilere erişmediğiniz sürece bu takipçi sayıları sizin pazarlama çalışmalarınıza bir fayda sağlamayabilir.

Markalar kimi zaman takipçi sayılarını artırmak için sahte takipçi satın alabiliyorlar. Ancak sahte takipçilerle takipçi sayınızı artırmak, asıl geri dönüşümleri sağlamanızı bir hayli zorlaştıracaktır. Gerçek kullanıcı hesapları satın almış olsanız dahi bu kişiler markanızla ve yaptığınız paylaşımlarla ilgilenmiyor olacaktır. Bu sebeple de etkileşim oranlarınız bir hayli düşecektir.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor?

Takipçi konusunda mümkün olduğunca organik olarak bu sayıyı artırmanız, markanızla ilgili olabilecek kişileri hesabınıza çekmeniz gerekir. Bu sayede daha etkili bir şekilde marka hesabınızı yönetebilir ve çalışmalarınızdan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Etkileşim

Instagram üzerinde en çok önem vermeniz gereken metriklerden biri etkileşim oranlarınızdır. Etkileşim oranlarınızı ölçümleyerek yaptığınız çalışmaların ne kadar etkili olduğunu görebilirsiniz. Etkileşimi ölçümlemek için, gönderilerinizi beğenenleri ve gönderilerin altına yorum bırakanları dikkate almanız gerekecektir.

İlgili rehber: Sosyal medyada etkileşime neden ağırlık vermelisiniz?

Etkileşim oranlarınızı ölçümlemek için gönderi başına gelen yorum ve beğenilerin toplamını, takipçi sayınıza bölerek elde edebilirsiniz. Böylelikle takipçilerinizin yüzde olarak ne kadarının içeriklerinizle ilgilendiğini görebilirsiniz.

Her bir gönderinizin etkileşim oranı farklı olabilir. Bu sebeple de gönderilerinizin ne kadar etkileşim aldığını inceleyerek ne tür içeriklere yatırım yapmanız gerektiği konusunda da bilgi sahibi olarak, Instagram paylaşımlarınız için bir strateji oluşturabilirsiniz.

Hikaye görüntülenmeleri

Geçtiğimiz aylarda Instagram, hikayeler özelliğini yayınlamasıyla beraber Snapchat’e rakip olmaya başladı. Bu özellikle beraber kullanıcılar hikaye paylaşımlarını aktif bir şekilde kullanmaya başladı ve markalar da yaratıcı içeriklerle hikayelere ağırlık vermeye başladı. Bu sebeple de hikaye izlenme sayıları da ölçümlenmesi gereken bir metrik haline gelmeye başladı.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

Hikayeler özelliği ile reklamlar oluşturulabiliyor olması da markaların hedef kitlelerine bu hikayeler üzerinden ulaşabilmelerine olanak sağladı. Firma olarak hikaye paylaşımları yapıyorsanız bu paylaşımlarınızın ne kadar izlendiğini de takip etmeniz gerekiyor. Buradaki izlenme sayıları da takipçilerinizin hikayelerinize ne kadar ilgi gösterdiğini görmenizi sağlayacaktır.

Web site ziyaretleri

Instagram üzerindeki gönderilerle doğrudan internet sitenize trafik çekemiyor olsanız da yaptığınız yönlendirmeler, profilinizin hakkımızda bölümündeki bağlantı adresi ve reklamlar aracılığı ile internet sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Google Analytics üzerinden, Instagram’dan ne kadar bir trafik sağladığınızı görebilirsiniz. Bu metrik ile yaptığınız paylaşımların ve reklamların ne kadar etkili olduğunu inceleyebilirsiniz. Asıl amacınız internet sitenize trafik çekmek ise bu metriği özellikle incelemeniz gerekiyor.

Özellikle reklamlar üzerinden internet sitenize trafik çekmeniz daha kolay olacağı için, reklam kampanyalarınızı bu şekilde kurgulayarak, takipçilerinizi internet sitenize çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan