fbpx

Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar.

Her pazarlama kanalında olduğu gibi Instagram’da da yapılan çalışmaların ölçümlenmesinin yapılması bir hayli önemli. Bu mecra üzerinde çalışmalar yaparken hem para hem de zaman harcanır ve bu emeklerin karşılığının nasıl alındığının görülmesi gerekir. Bu sebeple de Instagram üzerindeki çalışmalarınızı ölçümlerken bazı metriklere dikkat etmeniz gerekir.

Daha önceki yazılarımızda Instagram üzerinden satış yapmak ve Instagram yönetimi ile ilgili rehberler hazırlamıştık. Bu rehberleri aşağıdaki bağlantılardan okuyabilirsiniz. Bugünkü konumuz ise Instagram’da ölçümlemeniz gereken metrikler olacak.

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Takipçi sayısı

Instagram’daki önemli kriterlerden biri takipçi sayısı; ancak takipçi sayısı söz konusu olduğunda markaların dikkat etmesi gereken bazı durumlar bulunuyor. Ne kadar çok takipçinizin olduğu bir bakıma önemli olsa da organik olarak bu takipçilere erişmediğiniz sürece bu takipçi sayıları sizin pazarlama çalışmalarınıza bir fayda sağlamayabilir.

Markalar kimi zaman takipçi sayılarını artırmak için sahte takipçi satın alabiliyorlar. Ancak sahte takipçilerle takipçi sayınızı artırmak, asıl geri dönüşümleri sağlamanızı bir hayli zorlaştıracaktır. Gerçek kullanıcı hesapları satın almış olsanız dahi bu kişiler markanızla ve yaptığınız paylaşımlarla ilgilenmiyor olacaktır. Bu sebeple de etkileşim oranlarınız bir hayli düşecektir.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor?

Takipçi konusunda mümkün olduğunca organik olarak bu sayıyı artırmanız, markanızla ilgili olabilecek kişileri hesabınıza çekmeniz gerekir. Bu sayede daha etkili bir şekilde marka hesabınızı yönetebilir ve çalışmalarınızdan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Etkileşim

Instagram üzerinde en çok önem vermeniz gereken metriklerden biri etkileşim oranlarınızdır. Etkileşim oranlarınızı ölçümleyerek yaptığınız çalışmaların ne kadar etkili olduğunu görebilirsiniz. Etkileşimi ölçümlemek için, gönderilerinizi beğenenleri ve gönderilerin altına yorum bırakanları dikkate almanız gerekecektir.

İlgili rehber: Sosyal medyada etkileşime neden ağırlık vermelisiniz?

Etkileşim oranlarınızı ölçümlemek için gönderi başına gelen yorum ve beğenilerin toplamını, takipçi sayınıza bölerek elde edebilirsiniz. Böylelikle takipçilerinizin yüzde olarak ne kadarının içeriklerinizle ilgilendiğini görebilirsiniz.

Her bir gönderinizin etkileşim oranı farklı olabilir. Bu sebeple de gönderilerinizin ne kadar etkileşim aldığını inceleyerek ne tür içeriklere yatırım yapmanız gerektiği konusunda da bilgi sahibi olarak, Instagram paylaşımlarınız için bir strateji oluşturabilirsiniz.

Hikaye görüntülenmeleri

Geçtiğimiz aylarda Instagram, hikayeler özelliğini yayınlamasıyla beraber Snapchat’e rakip olmaya başladı. Bu özellikle beraber kullanıcılar hikaye paylaşımlarını aktif bir şekilde kullanmaya başladı ve markalar da yaratıcı içeriklerle hikayelere ağırlık vermeye başladı. Bu sebeple de hikaye izlenme sayıları da ölçümlenmesi gereken bir metrik haline gelmeye başladı.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

Hikayeler özelliği ile reklamlar oluşturulabiliyor olması da markaların hedef kitlelerine bu hikayeler üzerinden ulaşabilmelerine olanak sağladı. Firma olarak hikaye paylaşımları yapıyorsanız bu paylaşımlarınızın ne kadar izlendiğini de takip etmeniz gerekiyor. Buradaki izlenme sayıları da takipçilerinizin hikayelerinize ne kadar ilgi gösterdiğini görmenizi sağlayacaktır.

Web site ziyaretleri

Instagram üzerindeki gönderilerle doğrudan internet sitenize trafik çekemiyor olsanız da yaptığınız yönlendirmeler, profilinizin hakkımızda bölümündeki bağlantı adresi ve reklamlar aracılığı ile internet sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Google Analytics üzerinden, Instagram’dan ne kadar bir trafik sağladığınızı görebilirsiniz. Bu metrik ile yaptığınız paylaşımların ve reklamların ne kadar etkili olduğunu inceleyebilirsiniz. Asıl amacınız internet sitenize trafik çekmek ise bu metriği özellikle incelemeniz gerekiyor.

Özellikle reklamlar üzerinden internet sitenize trafik çekmeniz daha kolay olacağı için, reklam kampanyalarınızı bu şekilde kurgulayarak, takipçilerinizi internet sitenize çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan