Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

8 Haziran 2018
Sinan Oypan

Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı nedir, instagram işletme hesabı açmak için yapmanız gerekenler nelerdir, instagram ticari hesap / instagram şirket hesabı / instagram kurumsal hesap / instagram şirket sayfası açmak / instagram işletme profili yapma nasıl adlandırırsanız adlandırın bütün soruların cevabı bu yazımızda.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram işletme profiline geçme ile ilgili tüm merak edilenler

Popülerliği her geçen gün artan Instagram’da kendi reklamlarınızı oluşturarak, firmanızı tanıtmak için İşletme Profilini kullanmanız gerekiyor. Instagram İşletme Profili özelliğini çıkartmadan önce firmalar organik olarak hesaplarını büyütmeye çalışıyorlardı ve doğal olarak da bu mecra üzerinde reklam ve sponsorlu içerikler hazırlayamıyorlardı. Ancak İşletme Profili özelliği ile beraber, kullanıcılar dilerlerse kendi kişisel hesaplarını dilerlerse de markalarının hesaplarını İşletme Profili’ne geçirerek, reklam ve istatistik özelliklerinden yararlanabiliyorlar.

Instagram İşletme Profili’ne geçmeniz neden önemli?

Bir e-ticaret firması olarak sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecektir. Bu noktada da sosyal mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız ve yaptığınız reklam çalışmalarını analiz etmeniz gerekiyor. İşletme Profili’ne geçiş yapmamanız durumunda, Instagram üzerinde reklamlar oluşturamazsınız.

Bu sebeple de marka hesabınızı İşletme Profili’ne geçirmeniz gerekiyor. Reklam vermenin yanı sıra bu özelliği kullanmaya başladığınızda Instagram hesabınız üzerindeki aktiviteleri, kullanıcılarla olan etkileşimleri, gönderileriniz hakkındaki diğer istatistik bilgileri de takip etmeye başlıyorsunuz. İstatistik kullanımlarıyla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İşletme Profili’ne nasıl geçebilirsiniz?

Şimdi de adım adım marka hesabınızı İşletme hesabınıza nasıl geçirebileceğinizi anlatacağız. Bu örnekte kişisel bir profil kullanıyor olsak da, sistem tüm profillerde aynı şekilde çalışıyor. Bu sebeple kişisel bir hesabı da marka hesabını da İşletme Profiline geçirebilirsiniz.

1. Adım

Instagram’da kendi profilinize giriş yapın. Sonrasında da sağ üstte bulunan “Ayarlar” ikonuna tıklayın. Bu bölüme tıkladıktan sonra aşağıdaki görebileceğiniz gibi “İşletme Profiline Geç” şeklinde bir bölüm göreceksiniz. Bu sekmeye tıklayın.

2. Adım

Bu sekmeye tıkladığınızda karşınıza yeni bir pencere gelecek ve bu alan üzerinde İşletme Profili’ne geçiş yapmanız durumunda hangi özellikleri kullanabileceğinizi belirten bir açıklama bölümü bulunuyor. Burada ekranı sola kaydırarak hangi özellikleri kullanabileceğinizi görebilirsiniz.

Buradaki özellikleri gördükten sonra altta bulunan mavi renkli “Devam” butonuna tıklayın.

3. Adım

Bir sonraki adımda ise marka sayfanızı Facebook sayfanıza bağlamanız gerekecek. Burada “Sayfa Seç” bölümüne tıklayarak, markanızın Facebook sayfasını bu hesapla eşleyin. Böylelikle bu marka adına Facebook ve Instagram adına aynı anda reklam içerikleri oluşturabilirsiniz.

NOT: Eğer bu bölümde markanızın Facebook sayfasını görmüyorsanız, Facebook sayfanızda “Yönetici” yetkisine sahip olduğunuzdan emin olun.

4. Adım

Bir sonraki adımda da Profiliniz için bir kategori seçmeniz gerekiyor. Bu bölümde yaptığınız işi tanıtan bir kategori seçmeniz profilinizin daha iyi bir şekilde tanımlanmasını sağlayacaktır. Burada “Alışveriş ve Perakende” seçeneğini seçebileceğiniz gibi farklı alternatifleri de deneyebilirsiniz.

Bu seçimi yaptıktan sonra üstte bulunan “İleri” butonuna tıklayarak bir sonraki adıma geçiş yapabilirsiniz.

5. Adım

Son olarak “İşletme Profilini Ayarla” bölümüne geçmiş olacaksınız. Burada firmanız için farklı iletişim kanalları paylaşmanız gerekiyor. Telefon, e-posta adresi ve açık adres bilgilerinizin girişini yaparak yine sağ üstte bulunan “Bitti” butonuna basın.

Artık hesabınız İşletme Profili’ne geçmiş durumda. Bu bölümde profil sayfanızda üstte bulunan grafik tuşuna basarak, gönderilerinizin istatiksel verilerine ulaşabilir ve herbir gönderiniz için reklam içerikleri oluşturabilirsiniz. Instagram satış için ve instagramda satış yapmak için işletme profiline geçmek sizler için oldukça faydalı olacaktır. Instagramda butik açmak isteyenler için geliştirdiğimiz InstaShop çözümümüzü de incelemeyi unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan