Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

8 Haziran 2018
Sinan Oypan

Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı nedir, instagram işletme hesabı açmak için yapmanız gerekenler nelerdir, instagram ticari hesap / instagram şirket hesabı / instagram kurumsal hesap / instagram şirket sayfası açmak / instagram işletme profili yapma nasıl adlandırırsanız adlandırın bütün soruların cevabı bu yazımızda.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram işletme profiline geçme ile ilgili tüm merak edilenler

Popülerliği her geçen gün artan Instagram’da kendi reklamlarınızı oluşturarak, firmanızı tanıtmak için İşletme Profilini kullanmanız gerekiyor. Instagram İşletme Profili özelliğini çıkartmadan önce firmalar organik olarak hesaplarını büyütmeye çalışıyorlardı ve doğal olarak da bu mecra üzerinde reklam ve sponsorlu içerikler hazırlayamıyorlardı. Ancak İşletme Profili özelliği ile beraber, kullanıcılar dilerlerse kendi kişisel hesaplarını dilerlerse de markalarının hesaplarını İşletme Profili’ne geçirerek, reklam ve istatistik özelliklerinden yararlanabiliyorlar.

Instagram İşletme Profili’ne geçmeniz neden önemli?

Bir e-ticaret firması olarak sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecektir. Bu noktada da sosyal mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız ve yaptığınız reklam çalışmalarını analiz etmeniz gerekiyor. İşletme Profili’ne geçiş yapmamanız durumunda, Instagram üzerinde reklamlar oluşturamazsınız.

Bu sebeple de marka hesabınızı İşletme Profili’ne geçirmeniz gerekiyor. Reklam vermenin yanı sıra bu özelliği kullanmaya başladığınızda Instagram hesabınız üzerindeki aktiviteleri, kullanıcılarla olan etkileşimleri, gönderileriniz hakkındaki diğer istatistik bilgileri de takip etmeye başlıyorsunuz. İstatistik kullanımlarıyla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İşletme Profili’ne nasıl geçebilirsiniz?

Şimdi de adım adım marka hesabınızı İşletme hesabınıza nasıl geçirebileceğinizi anlatacağız. Bu örnekte kişisel bir profil kullanıyor olsak da, sistem tüm profillerde aynı şekilde çalışıyor. Bu sebeple kişisel bir hesabı da marka hesabını da İşletme Profiline geçirebilirsiniz.

1. Adım

Instagram’da kendi profilinize giriş yapın. Sonrasında da sağ üstte bulunan “Ayarlar” ikonuna tıklayın. Bu bölüme tıkladıktan sonra aşağıdaki görebileceğiniz gibi “İşletme Profiline Geç” şeklinde bir bölüm göreceksiniz. Bu sekmeye tıklayın.

2. Adım

Bu sekmeye tıkladığınızda karşınıza yeni bir pencere gelecek ve bu alan üzerinde İşletme Profili’ne geçiş yapmanız durumunda hangi özellikleri kullanabileceğinizi belirten bir açıklama bölümü bulunuyor. Burada ekranı sola kaydırarak hangi özellikleri kullanabileceğinizi görebilirsiniz.

Buradaki özellikleri gördükten sonra altta bulunan mavi renkli “Devam” butonuna tıklayın.

3. Adım

Bir sonraki adımda ise marka sayfanızı Facebook sayfanıza bağlamanız gerekecek. Burada “Sayfa Seç” bölümüne tıklayarak, markanızın Facebook sayfasını bu hesapla eşleyin. Böylelikle bu marka adına Facebook ve Instagram adına aynı anda reklam içerikleri oluşturabilirsiniz.

NOT: Eğer bu bölümde markanızın Facebook sayfasını görmüyorsanız, Facebook sayfanızda “Yönetici” yetkisine sahip olduğunuzdan emin olun.

4. Adım

Bir sonraki adımda da Profiliniz için bir kategori seçmeniz gerekiyor. Bu bölümde yaptığınız işi tanıtan bir kategori seçmeniz profilinizin daha iyi bir şekilde tanımlanmasını sağlayacaktır. Burada “Alışveriş ve Perakende” seçeneğini seçebileceğiniz gibi farklı alternatifleri de deneyebilirsiniz.

Bu seçimi yaptıktan sonra üstte bulunan “İleri” butonuna tıklayarak bir sonraki adıma geçiş yapabilirsiniz.

5. Adım

Son olarak “İşletme Profilini Ayarla” bölümüne geçmiş olacaksınız. Burada firmanız için farklı iletişim kanalları paylaşmanız gerekiyor. Telefon, e-posta adresi ve açık adres bilgilerinizin girişini yaparak yine sağ üstte bulunan “Bitti” butonuna basın.

Artık hesabınız İşletme Profili’ne geçmiş durumda. Bu bölümde profil sayfanızda üstte bulunan grafik tuşuna basarak, gönderilerinizin istatiksel verilerine ulaşabilir ve herbir gönderiniz için reklam içerikleri oluşturabilirsiniz. Instagram satış için ve instagramda satış yapmak için işletme profiline geçmek sizler için oldukça faydalı olacaktır. Instagramda butik açmak isteyenler için geliştirdiğimiz InstaShop çözümümüzü de incelemeyi unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan