Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı nedir, instagram işletme hesabı açmak için yapmanız gerekenler nelerdir, instagram ticari hesap / instagram şirket hesabı / instagram kurumsal hesap / instagram şirket sayfası açmak / instagram işletme profili yapma nasıl adlandırırsanız adlandırın bütün soruların cevabı bu yazımızda.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram işletme profiline geçme ile ilgili tüm merak edilenler

Popülerliği her geçen gün artan Instagram’da kendi reklamlarınızı oluşturarak, firmanızı tanıtmak için İşletme Profilini kullanmanız gerekiyor. Instagram İşletme Profili özelliğini çıkartmadan önce firmalar organik olarak hesaplarını büyütmeye çalışıyorlardı ve doğal olarak da bu mecra üzerinde reklam ve sponsorlu içerikler hazırlayamıyorlardı. Ancak İşletme Profili özelliği ile beraber, kullanıcılar dilerlerse kendi kişisel hesaplarını dilerlerse de markalarının hesaplarını İşletme Profili’ne geçirerek, reklam ve istatistik özelliklerinden yararlanabiliyorlar.

Instagram İşletme Profili’ne geçmeniz neden önemli?

Bir e-ticaret firması olarak sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecektir. Bu noktada da sosyal mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız ve yaptığınız reklam çalışmalarını analiz etmeniz gerekiyor. İşletme Profili’ne geçiş yapmamanız durumunda, Instagram üzerinde reklamlar oluşturamazsınız.

Bu sebeple de marka hesabınızı İşletme Profili’ne geçirmeniz gerekiyor. Reklam vermenin yanı sıra bu özelliği kullanmaya başladığınızda Instagram hesabınız üzerindeki aktiviteleri, kullanıcılarla olan etkileşimleri, gönderileriniz hakkındaki diğer istatistik bilgileri de takip etmeye başlıyorsunuz. İstatistik kullanımlarıyla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İşletme Profili’ne nasıl geçebilirsiniz?

Şimdi de adım adım marka hesabınızı İşletme hesabınıza nasıl geçirebileceğinizi anlatacağız. Bu örnekte kişisel bir profil kullanıyor olsak da, sistem tüm profillerde aynı şekilde çalışıyor. Bu sebeple kişisel bir hesabı da marka hesabını da İşletme Profiline geçirebilirsiniz.

1. Adım

Instagram’da kendi profilinize giriş yapın. Sonrasında da sağ üstte bulunan “Ayarlar” ikonuna tıklayın. Bu bölüme tıkladıktan sonra aşağıdaki görebileceğiniz gibi “İşletme Profiline Geç” şeklinde bir bölüm göreceksiniz. Bu sekmeye tıklayın.

2. Adım

Bu sekmeye tıkladığınızda karşınıza yeni bir pencere gelecek ve bu alan üzerinde İşletme Profili’ne geçiş yapmanız durumunda hangi özellikleri kullanabileceğinizi belirten bir açıklama bölümü bulunuyor. Burada ekranı sola kaydırarak hangi özellikleri kullanabileceğinizi görebilirsiniz.

Buradaki özellikleri gördükten sonra altta bulunan mavi renkli “Devam” butonuna tıklayın.

3. Adım

Bir sonraki adımda ise marka sayfanızı Facebook sayfanıza bağlamanız gerekecek. Burada “Sayfa Seç” bölümüne tıklayarak, markanızın Facebook sayfasını bu hesapla eşleyin. Böylelikle bu marka adına Facebook ve Instagram adına aynı anda reklam içerikleri oluşturabilirsiniz.

NOT: Eğer bu bölümde markanızın Facebook sayfasını görmüyorsanız, Facebook sayfanızda “Yönetici” yetkisine sahip olduğunuzdan emin olun.

4. Adım

Bir sonraki adımda da Profiliniz için bir kategori seçmeniz gerekiyor. Bu bölümde yaptığınız işi tanıtan bir kategori seçmeniz profilinizin daha iyi bir şekilde tanımlanmasını sağlayacaktır. Burada “Alışveriş ve Perakende” seçeneğini seçebileceğiniz gibi farklı alternatifleri de deneyebilirsiniz.

Bu seçimi yaptıktan sonra üstte bulunan “İleri” butonuna tıklayarak bir sonraki adıma geçiş yapabilirsiniz.

5. Adım

Son olarak “İşletme Profilini Ayarla” bölümüne geçmiş olacaksınız. Burada firmanız için farklı iletişim kanalları paylaşmanız gerekiyor. Telefon, e-posta adresi ve açık adres bilgilerinizin girişini yaparak yine sağ üstte bulunan “Bitti” butonuna basın.

Artık hesabınız İşletme Profili’ne geçmiş durumda. Bu bölümde profil sayfanızda üstte bulunan grafik tuşuna basarak, gönderilerinizin istatiksel verilerine ulaşabilir ve herbir gönderiniz için reklam içerikleri oluşturabilirsiniz. Instagram satış için ve instagramda satış yapmak için işletme profiline geçmek sizler için oldukça faydalı olacaktır. Instagramda butik açmak isteyenler için geliştirdiğimiz InstaShop çözümümüzü de incelemeyi unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın