Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler

17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler

Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi yapmak, takipçilerle etkileşim içinde olarak onlarla iletişim kurmanız belli bir zaman ve emek gerektireceği için, sosyal medya yönetim planınızın olması da gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Bugünkü rehberimizde de bu stratejinin bir parçası olarak günlük olarak Instagram üzerinde yapmanız gereken çalışmaları sizinle paylaşacağız.

Görsel içerikler paylaşın

Instagram’ın bu kadar popüler olmasının arkasında yatan sebeplerden biri görsel içerik odaklı olması. Kullanıcılar genellikle uzun yazılı içeriklere ilgi göstermediklerinden, bu mecra üzerindeki görsel odaklı içerikler daha fazla talep uyandırıyor.

Sizin de bu kullanıcı alışkanlığını bir şekilde lehinize çevirmeniz gerekir. Bunun için de günlük olarak görsel içerik paylaşımları yapmaya özen göstermelisiniz.

Çok aşırıya kaçmamak için günlük bir adet paylaşım aslında ideal bir yaklaşımdır. Bu içerikleri artırmak ve ikiden fazla paylaşım yapmanız takipçilerinize spam gibi görünebilir. Birden fazla paylaşım yapmayı tercih ettiğiniz durumlarda Hikaye paylaşımlarına yönelebilirsiniz.

Önemli bilgi: Eğer bu kanala çok fazla zaman ve emek harcamıyorsanız ve günlük olarak paylaşım yapamıyorsanız, belli bir plan oluşturarak, haftada birkaç kez paylaşım yapmaya çalışmalısınız. Bu mecra üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilmek için belli bir düzeniniz olması oldukça önemlidir.

İşin sahne arkasını Hikaye’ler ile paylaşın

İşin sahne arkasını göstermeniz, takipçilerinizin güvenini kazanmanızı sağlarken, sadık kitleler oluşturmanızı da sağlar. Bu nedenle içerik stratejinizde işin sahne arkasını gösterecek paylaşımlara da yer verebilirsiniz.

Bu paylaşımları özellikle Hikaye bölümünde paylaşmayı deneyebilirsiniz. Bu paylaşımlar sadece 24 saat görünür olduğu için sahne arkası paylaşımlar için oldukça etkilidir.

Hikaye paylaşımları yapmanız, kullanıcıların zaman tüneli üzerinde de spam yapıyor gibi görünmenizin de önüne geçecektir.

Takipçi istatistiklerinizi analiz edin

Profilinizde olan biteni analiz etmeniz ve elde ettiğiniz verileri analiz etmeniz, sosyal medya hesabınızı daha etkili bir şekilde yönetmenizi sağlarken, daha iyi stratejiler geliştirmeniz konusunda da size yardımcı olacaktır.

Günlük olarak etkileşim oranlarınızı, gönderilerin aldığı yorum ve beğenileri takip edebilir, hikayelerinizin erişim oranlarını ve size gelen mesajları ve bu mesajların hangi gönderilerden sonra geldiğini analiz ederek, sosyal medya çalışmalarınızın verimini artırabilirsiniz.

Elde ettiğiniz verileri incelediğinizde yaptığınız çalışmaların ne kadar etkili olduğunu ve hangilerinin size iyi sonuçlar getirdiğini görebilirsiniz. İyi sonuç alamadığınız paylaşımları görerek de stratejilerinizi bu yönde değiştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

Takipçilerinizle etkileşime girin

Yaptığınız paylaşımlar sonrasında paylaşımlarınızı beğenen ve yorum yapan takipçilerinizle iletişim içinde olmanız da sayfa ve içeriklerinizin görünürlüğünü artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Kendi içeriklerinize gelen yorumlara yanıt vermenin yanı sıra, sizin takip ettiğiniz hesaplarla da etkileşime girebilirsiniz. Onların içeriklerini beğenebilir ve onlara yorum yapabilirsiniz.

Bu yaklaşım hem onların hoşuna gidecektir hem de sizin onlarla daha samimi bir iletişim kurmanıza da yardımcı olacaktır.

Trendleri ve güncel konuları takip edin

Trendleri ve güncel konuları takip etmeniz, takipçilerinizin ilgisini çeken ve onların dikkatinde olan konularla ilgili paylaşımlar yapmanıza da imkan tanır. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları takipçilerinizin ilgisini çekerek, etkileşimlerinizi artırma konusunda oldukça etkilidir. Bu nedenle de güncel konuları yakından takip etmeniz ve bu konuları kendi firmanız ve ürünlerinizle bağdaştırabilmeniz profilinizdeki geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin