fbpx

Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler

17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler

Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi yapmak, takipçilerle etkileşim içinde olarak onlarla iletişim kurmanız belli bir zaman ve emek gerektireceği için, sosyal medya yönetim planınızın olması da gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Bugünkü rehberimizde de bu stratejinin bir parçası olarak günlük olarak Instagram üzerinde yapmanız gereken çalışmaları sizinle paylaşacağız.

Görsel içerikler paylaşın

Instagram’ın bu kadar popüler olmasının arkasında yatan sebeplerden biri görsel içerik odaklı olması. Kullanıcılar genellikle uzun yazılı içeriklere ilgi göstermediklerinden, bu mecra üzerindeki görsel odaklı içerikler daha fazla talep uyandırıyor.

Sizin de bu kullanıcı alışkanlığını bir şekilde lehinize çevirmeniz gerekir. Bunun için de günlük olarak görsel içerik paylaşımları yapmaya özen göstermelisiniz.

Çok aşırıya kaçmamak için günlük bir adet paylaşım aslında ideal bir yaklaşımdır. Bu içerikleri artırmak ve ikiden fazla paylaşım yapmanız takipçilerinize spam gibi görünebilir. Birden fazla paylaşım yapmayı tercih ettiğiniz durumlarda Hikaye paylaşımlarına yönelebilirsiniz.

Önemli bilgi: Eğer bu kanala çok fazla zaman ve emek harcamıyorsanız ve günlük olarak paylaşım yapamıyorsanız, belli bir plan oluşturarak, haftada birkaç kez paylaşım yapmaya çalışmalısınız. Bu mecra üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilmek için belli bir düzeniniz olması oldukça önemlidir.

İşin sahne arkasını Hikaye’ler ile paylaşın

İşin sahne arkasını göstermeniz, takipçilerinizin güvenini kazanmanızı sağlarken, sadık kitleler oluşturmanızı da sağlar. Bu nedenle içerik stratejinizde işin sahne arkasını gösterecek paylaşımlara da yer verebilirsiniz.

Bu paylaşımları özellikle Hikaye bölümünde paylaşmayı deneyebilirsiniz. Bu paylaşımlar sadece 24 saat görünür olduğu için sahne arkası paylaşımlar için oldukça etkilidir.

Hikaye paylaşımları yapmanız, kullanıcıların zaman tüneli üzerinde de spam yapıyor gibi görünmenizin de önüne geçecektir.

Takipçi istatistiklerinizi analiz edin

Profilinizde olan biteni analiz etmeniz ve elde ettiğiniz verileri analiz etmeniz, sosyal medya hesabınızı daha etkili bir şekilde yönetmenizi sağlarken, daha iyi stratejiler geliştirmeniz konusunda da size yardımcı olacaktır.

Günlük olarak etkileşim oranlarınızı, gönderilerin aldığı yorum ve beğenileri takip edebilir, hikayelerinizin erişim oranlarını ve size gelen mesajları ve bu mesajların hangi gönderilerden sonra geldiğini analiz ederek, sosyal medya çalışmalarınızın verimini artırabilirsiniz.

Elde ettiğiniz verileri incelediğinizde yaptığınız çalışmaların ne kadar etkili olduğunu ve hangilerinin size iyi sonuçlar getirdiğini görebilirsiniz. İyi sonuç alamadığınız paylaşımları görerek de stratejilerinizi bu yönde değiştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

Takipçilerinizle etkileşime girin

Yaptığınız paylaşımlar sonrasında paylaşımlarınızı beğenen ve yorum yapan takipçilerinizle iletişim içinde olmanız da sayfa ve içeriklerinizin görünürlüğünü artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Kendi içeriklerinize gelen yorumlara yanıt vermenin yanı sıra, sizin takip ettiğiniz hesaplarla da etkileşime girebilirsiniz. Onların içeriklerini beğenebilir ve onlara yorum yapabilirsiniz.

Bu yaklaşım hem onların hoşuna gidecektir hem de sizin onlarla daha samimi bir iletişim kurmanıza da yardımcı olacaktır.

Trendleri ve güncel konuları takip edin

Trendleri ve güncel konuları takip etmeniz, takipçilerinizin ilgisini çeken ve onların dikkatinde olan konularla ilgili paylaşımlar yapmanıza da imkan tanır. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları takipçilerinizin ilgisini çekerek, etkileşimlerinizi artırma konusunda oldukça etkilidir. Bu nedenle de güncel konuları yakından takip etmeniz ve bu konuları kendi firmanız ve ürünlerinizle bağdaştırabilmeniz profilinizdeki geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan