Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler

17 Eylül 2018
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi yapmak, takipçilerle etkileşim içinde olarak onlarla iletişim kurmanız belli bir zaman ve emek gerektireceği için, sosyal medya yönetim planınızın olması da gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Bugünkü rehberimizde de bu stratejinin bir parçası olarak günlük olarak Instagram üzerinde yapmanız gereken çalışmaları sizinle paylaşacağız.

Görsel içerikler paylaşın

Instagram’ın bu kadar popüler olmasının arkasında yatan sebeplerden biri görsel içerik odaklı olması. Kullanıcılar genellikle uzun yazılı içeriklere ilgi göstermediklerinden, bu mecra üzerindeki görsel odaklı içerikler daha fazla talep uyandırıyor.

Sizin de bu kullanıcı alışkanlığını bir şekilde lehinize çevirmeniz gerekir. Bunun için de günlük olarak görsel içerik paylaşımları yapmaya özen göstermelisiniz.

Çok aşırıya kaçmamak için günlük bir adet paylaşım aslında ideal bir yaklaşımdır. Bu içerikleri artırmak ve ikiden fazla paylaşım yapmanız takipçilerinize spam gibi görünebilir. Birden fazla paylaşım yapmayı tercih ettiğiniz durumlarda Hikaye paylaşımlarına yönelebilirsiniz.

Önemli bilgi: Eğer bu kanala çok fazla zaman ve emek harcamıyorsanız ve günlük olarak paylaşım yapamıyorsanız, belli bir plan oluşturarak, haftada birkaç kez paylaşım yapmaya çalışmalısınız. Bu mecra üzerindeki görünürlüğünüzü artırabilmek için belli bir düzeniniz olması oldukça önemlidir.

İşin sahne arkasını Hikaye’ler ile paylaşın

İşin sahne arkasını göstermeniz, takipçilerinizin güvenini kazanmanızı sağlarken, sadık kitleler oluşturmanızı da sağlar. Bu nedenle içerik stratejinizde işin sahne arkasını gösterecek paylaşımlara da yer verebilirsiniz.

Bu paylaşımları özellikle Hikaye bölümünde paylaşmayı deneyebilirsiniz. Bu paylaşımlar sadece 24 saat görünür olduğu için sahne arkası paylaşımlar için oldukça etkilidir.

Hikaye paylaşımları yapmanız, kullanıcıların zaman tüneli üzerinde de spam yapıyor gibi görünmenizin de önüne geçecektir.

Takipçi istatistiklerinizi analiz edin

Profilinizde olan biteni analiz etmeniz ve elde ettiğiniz verileri analiz etmeniz, sosyal medya hesabınızı daha etkili bir şekilde yönetmenizi sağlarken, daha iyi stratejiler geliştirmeniz konusunda da size yardımcı olacaktır.

Günlük olarak etkileşim oranlarınızı, gönderilerin aldığı yorum ve beğenileri takip edebilir, hikayelerinizin erişim oranlarını ve size gelen mesajları ve bu mesajların hangi gönderilerden sonra geldiğini analiz ederek, sosyal medya çalışmalarınızın verimini artırabilirsiniz.

Elde ettiğiniz verileri incelediğinizde yaptığınız çalışmaların ne kadar etkili olduğunu ve hangilerinin size iyi sonuçlar getirdiğini görebilirsiniz. İyi sonuç alamadığınız paylaşımları görerek de stratejilerinizi bu yönde değiştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

Takipçilerinizle etkileşime girin

Yaptığınız paylaşımlar sonrasında paylaşımlarınızı beğenen ve yorum yapan takipçilerinizle iletişim içinde olmanız da sayfa ve içeriklerinizin görünürlüğünü artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Kendi içeriklerinize gelen yorumlara yanıt vermenin yanı sıra, sizin takip ettiğiniz hesaplarla da etkileşime girebilirsiniz. Onların içeriklerini beğenebilir ve onlara yorum yapabilirsiniz.

Bu yaklaşım hem onların hoşuna gidecektir hem de sizin onlarla daha samimi bir iletişim kurmanıza da yardımcı olacaktır.

Trendleri ve güncel konuları takip edin

Trendleri ve güncel konuları takip etmeniz, takipçilerinizin ilgisini çeken ve onların dikkatinde olan konularla ilgili paylaşımlar yapmanıza da imkan tanır. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları takipçilerinizin ilgisini çekerek, etkileşimlerinizi artırma konusunda oldukça etkilidir. Bu nedenle de güncel konuları yakından takip etmeniz ve bu konuları kendi firmanız ve ürünlerinizle bağdaştırabilmeniz profilinizdeki geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan