Blog

Instagram'da butik açmak isteyenler için tavsiyeler

Instagram’da butik açmak, son dönemlerde kendi işini yapmak isteyen, kendi ürünlerini üreten ya da toptan aldığı kıyafet ürünlerini satmak isteyenler için iyi bir iş alternatifi olarak öne çıkıyor. Instagram’dan doğrudan satış yapmak isteyenlerin yanı sıra kendi e-ticaret sitesindeki ürünleri de instagram butiği ile yeni hedef kitlelere ulaştırmak isteyen kişiler bu iş ve pazarlama yönteminden yararlanabilirler.>/p>

Instagram’da butik açmak ve Instagram’da satış yapmak için takip edilmesi gereken bir takım yollar bulunuyor. Satacak ürünleri bulmak, ödeme sistemlerini entegre etmek, Instagram pazarlama çalışmaları yapmak, kargo, ürün yönetimi ve müşteri ilişkileri gibi farklı konu başlıkları bu noktada öne çıkıyor. Bu rehberimizde de Instagram butiği açmak isteyenler için tavsiyeleri paylaşıyor olacağız.

Instagram’da satacak ürün bulmak

Öncelikle Instagram üzerinde satacağınız ürünleri belirlemeniz gerekiyor. Bu noktada farklı yöntemleri ele alabilirsiniz.

Kendi ürettiğiniz ürünleri satmak: Eğer kendi ürettiğiniz ürünler bulunuyorsa, bunları Instagram üzerinden satışa çıkartabilirsiniz. Bir fabrikasyon süreci bulunuyorsa, talebi karşılamanız daha kolay olabilir; eğer el yapımı kıyafet ve aksesuar üretimi yapıyorsanız bu noktada stok tutmanız ya da belli bir ürün çeşidine sahip olmanız gerekebilir. Elinizdeki ürün adedinin sınırlı olması ve gelen talebi karşılayacak üretim sürecinizin olmaması, düşük gelirler elde etmenize neden olabilir.

Toptan ürün alımı: Bir diğer yöntem ise farklı üreticilerden toptan olarak ürün temin etmektir. Böylelikle trend olan ya da tüketicilerin ilgi gösterdiği ürünleri üreticilerden temin ederek, kendi Instagram butiği üzerinden satmaya başlayabilirsiniz. Toptan ürün temin edebilmek için elinizde belli bir sermaye olması gerektiği gibi, ürünlerinizi stoklayabileceğiniz bir alana da ihtiyaç duyarsınız.

Dropshipping (Stoksuz Satışı): Instagram’da butik açmak isteyen ve elinde fazla sermayesi bulunmayan kişiler Dropshipping yani stoksuz satış yönteminden de yararlanabilirler. Stoksuz satış yapmak için, Dropshipping yapan firmalarla anlaşmanız gerekiyor. Onların e-ticaret sitelerindeki ürünleri, kendi e-ticaret sitenize XML entegrasyonu ile yerleştirebiliyor ve satışlarınızı bu şekilde gerçekleştirebiliyorsunuz.

İlgili rehber: Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Instagram’dan satış yapmak

Instagram üzerinden doğrudan satış yapmanız aslında mümkün değil. Tüketicilerin bir satın alma eylemine geçmelerini sağlayacak bir “Ürünü Satın Al” seçeneği henüz Türkiye’de aktive edilmemiş durumda. Bu noktada da tüketicilerin size mesaj göndererek, ürünü satın almak istediklerini iletmeleri gerekir.

Bir e-ticaret siteniz olmadan bu satışları gerçekleştirmek için, telefon ya da mesaj yoluyla tüketicilerle iletişime geçmeniz ve ödeme yöntemi olarak da kapıda ödeme ya da banka havalesi kabul etmeniz gerekir. Belli bir kesim bu ödeme sistemlerini kabul etse de, internetten satışlarda bu yaklaşım bir güvensizlik doğuracaktır. Bu da marka değeri yaratmanızın önüne geçebileceği gibi satış oranlarınızı artıramamanıza da neden olur.

Instagram’da butik açmak için şirket kurmak gerekiyor mu?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bir şirket sahibi olmadan sadece Instagram profiliniz üzerinden satış yapabilirsiniz; fakat bu bir takım sorunlar yaşamanıza neden olabilir.

Güven sorunu: Şirket sahibi olmadan kredi kartı ya da diğer ödeme sistemlerini sunamayacağınız gibi ürünleriniz için fatura da kesemediğiniz için müşterilerinizde bir güven sorunu oluşacaktır.

Vergi sorunu: Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemelerince internet üzerinden ürün satışı yapan kişi ve kurumların yaptıkları satış oranında KDV, gelir vergisi, stopaj gibi farklı vergileri ödemeleri gerekiyor. Vergisiz satış yapıyor olmanız, bir takım yasal yükümlülüklerle karşılamanız anlamına geleceği için, Instagram’da satış yapmak için bir şirket sahibi olmanız daha doğru ve yasal bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Instagram’da butik açmak için bir e-ticaret sitesi kurmak gerekli mi?

Bir e-ticaret sitesi kurmak yüzde yüz zorunlu olmasa da Instagram üzerinden satış yaparken bir takım avantajlar sağlaması nedeniyle işinize artı bir değer katmaktadır. Bir e-ticaret sitenizin olması size şu avantajları sağlar:

  • Kendinize ait bir marka yaratma fırsatınız olur,
  • Sanal POS ile kredi kartı ile ödeme alabilirsiniz,
  • Tüketicilerin güvenle alışveriş yapabilecekleri bir ortam hazırlamış olurusunuz
  • Sosyal mecralar haricinde daha kapsamlı reklam ve pazarlama çalışmaları yaparsınız
  • Daha kurumsal bir görünüm kazanarak marka imajınızı iyileştirirsiniz

Instagram’da butik açmak isteyenler İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, ihtiyaçlarına uygun bir çözüm bulabilirler. İdeaSoft kullanıcıları aynı zamanda InstaShop eklentisiyle, e-ticaret sitelerindeki ürünleri Instagram’da listeleyerek doğrudan satışa çıkartabilirler. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

Bir e-ticaret sitesi kurmak isteyen ve bu konu hakkında bilgi almak isteyenler “E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019” isimli detaylı anlatım rehberimizi inceleyebilirler.

Instagram’da butik açmak isteyenler için Instagram yönetim ipuçları

Instagram’da butik açmak ve satış yapmak için Instagram hesabınızı da iyi bir şekilde yönetmeniz bir hayli önemli. Bunun için de bir takım unsurlara özellikle dikkat etmeniz ve paylaşımlarınızı planlamanız gerekir. Instagram yönetiminde şu başlıklara özellikle dikkat edebilirsiniz:

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanın: Instagram moda ve kıyafet içerikleri söz konusu olduğunda, tüketicilerin doğrudan ilgisini çeken bir alan. Bu sebeple de paylaşacağınız fotoğrafları iyi bir şekilde seçmeniz alacağınız geri dönüşümleri artırırken ürünlerinize olan ilgiyi de artırmanıza yardımcı olur.

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraf paylaşımları yapmaya özellikle dikkat etmelisiniz. Instagram Hikayeler bölümünde daha esnek olabilirsiniz; ancak profil üzerindeki fotoğraflarda kaliteli paylaşımlar yapmanız daha etkili olacaktır.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Belli konseptler oluşturun: Kaliteli fotoğrafların yanı sıra kıyafet ve aksesuar ürünleriniz için belli konseptler oluşturmanız ve farklı ortam ve kullanım alanlarınızda ürünlerinizin fotoğraflarınızı çekmeniz, ürünlere olan talebi artırmanıza yardımcı olur.

Paylaşımlarınızı önceden planlayın: Bir içerik stratejisi belirlemeniz ve paylaşımlarınızı önceden planalamanız da oldukça önemlidir. Son dakika paylaşım yapacak konular bulmak yerine öncede planlı bir şekilde ilerlemeniz etkileşimlerinizi artırma konusunda da daha iyi fikirler üretmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Doğru Hashtag’leri kullanın: Hashtag’ler Instagram’da etkileşim yaratmak ve yeni kitlelere ulaşmak için oldukça etkilidir. Tabii ki burada doğru ve paylaşımınızla ilgili olabilecek Hashtag seçimleri yapmanız gerekir. Hashtag kullanımı hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Video içeriklere yatırım yapın: Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranları çok daha yüksektir. Paylaşımlarınızın daha fazla dikkat çekmesi için farklı video konseptleri oluşturabilir, ürün tanıtım videoları hazırlayabilirsiniz. Böylelikle takipçilerinizden daha fazla geri dönüş elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye'lerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Takipçilerinizle etkileşime geçin: Takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirmeniz alacağınız geri dönüşümleri artırırken, bir komünite yaratmanızı da yardımcı olur. Daha kişisel bir yaklaşımınızın olması ve kurumsallıktan biraz çıkarak, doğrudan takipçilerinize ulaşmanız Instagram hesabınızın da daha ilgi çekici ve takip edilebilir bir hale gelmesini sağlar.

İlgili rehber: Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler

Instagram reklamları ve Influencer marketing çalışmalarına yatırım yapın: Instagram’da organik olarak büyümek ve etkileşimleri artırmak ilk başlarda biraz zor olabilir. Bu nedenle de erişim oranlarınızı yükseltmek ve yeni takipçiler kazanmak için Instagram reklamlarına yatırım yapabilirsiniz.

Ürün ve marka bilinirliğinizi artırmak için Influencer Marketing çalışmalarına da yönelebilirsiniz. Tanınmış kişi ya da hesaplarla iletişime geçerek, markanızla ilgili paylaşımlar yaptırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!