Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler

4 Aralık 2018
Sinan Oypan

Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar sermaye gerekli / instagram butik açma maliyeti, instagram butik için mal nereden temin edilir / instagram butikleri ürünleri nereden alıyor, instagram işletme profili vergisi var mı / instagramda butik açmak vergiye tabi mi… özetle instagramda satış yapan butikler arasında yer almak istiyorsanız instagramda butik açma / instagram mağaza açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu mini e-ticaret rehberinde.

Instagram'da butik açmak, son dönemlerde kendi işini yapmak isteyen, kendi ürünlerini üreten ya da toptan aldığı kıyafet ürünlerini satmak isteyenler için iyi bir iş alternatifi olarak öne çıkıyor. Instagram’dan doğrudan satış yapmak isteyenlerin yanı sıra kendi e-ticaret sitesindeki ürünleri de instagram butiği ile yeni hedef kitlelere ulaştırmak isteyen kişiler bu iş ve pazarlama yönteminden yararlanabilirler.

Instagram’da butik açmak ve Instagram’da satış yapmak için takip edilmesi gereken bir takım yollar bulunuyor. Satacak ürünleri bulmak, ödeme sistemlerini entegre etmek, Instagram pazarlama çalışmaları yapmak, kargo, ürün yönetimi ve müşteri ilişkileri gibi farklı konu başlıkları bu noktada öne çıkıyor. Bu rehberimizde de Instagram butiği açmak isteyenler için tavsiyeleri paylaşıyor olacağız.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram’da satacak ürün bulmak

Öncelikle Instagram üzerinde satacağınız ürünleri belirlemeniz gerekiyor. Bu noktada farklı yöntemleri ele alabilirsiniz.

Kendi ürettiğiniz ürünleri satmak: Eğer kendi ürettiğiniz ürünler bulunuyorsa, bunları Instagram üzerinden satışa çıkartabilirsiniz. Bir fabrikasyon süreci bulunuyorsa, talebi karşılamanız daha kolay olabilir; eğer el yapımı kıyafet ve aksesuar üretimi yapıyorsanız bu noktada stok tutmanız ya da belli bir ürün çeşidine sahip olmanız gerekebilir. Elinizdeki ürün adedinin sınırlı olması ve gelen talebi karşılayacak üretim sürecinizin olmaması, düşük gelirler elde etmenize neden olabilir.

Toptan ürün alımı: Bir diğer yöntem ise farklı üreticilerden toptan olarak ürün temin etmektir. Böylelikle trend olan ya da tüketicilerin ilgi gösterdiği ürünleri üreticilerden temin ederek, kendi Instagram butiği üzerinden satmaya başlayabilirsiniz. Toptan ürün temin edebilmek için elinizde belli bir sermaye olması gerektiği gibi, ürünlerinizi stoklayabileceğiniz bir alana da ihtiyaç duyarsınız.

Dropshipping (Stoksuz Satışı): Instagram’da butik açmak isteyen ve elinde fazla sermayesi bulunmayan kişiler Dropshipping yani stoksuz satış yönteminden de yararlanabilirler. Stoksuz satış yapmak için, Dropshipping yapan firmalarla anlaşmanız gerekiyor. Onların e-ticaret sitelerindeki ürünleri, kendi e-ticaret sitenize XML entegrasyonu ile yerleştirebiliyor ve satışlarınızı bu şekilde gerçekleştirebiliyorsunuz.

İlgili rehber: Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Instagram’dan satış yapmak

Instagram üzerinden doğrudan satış yapmanız aslında mümkün değil. Tüketicilerin bir satın alma eylemine geçmelerini sağlayacak bir “Ürünü Satın Al” seçeneği henüz Türkiye’de aktive edilmemiş durumda. Bu noktada da tüketicilerin size mesaj göndererek, ürünü satın almak istediklerini iletmeleri gerekir.

Bir e-ticaret siteniz olmadan bu satışları gerçekleştirmek için, telefon ya da mesaj yoluyla tüketicilerle iletişime geçmeniz ve ödeme yöntemi olarak da kapıda ödeme ya da banka havalesi kabul etmeniz gerekir. Belli bir kesim bu ödeme sistemlerini kabul etse de, internetten satışlarda bu yaklaşım bir güvensizlik doğuracaktır. Bu da marka değeri yaratmanızın önüne geçebileceği gibi satış oranlarınızı artıramamanıza da neden olur.

Instagram’da butik açmak için şirket kurmak gerekiyor mu?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bir şirket sahibi olmadan sadece Instagram profiliniz üzerinden satış yapabilirsiniz; fakat bu bir takım sorunlar yaşamanıza neden olabilir.

Güven sorunu: Şirket sahibi olmadan kredi kartı ya da diğer ödeme sistemlerini sunamayacağınız gibi ürünleriniz için fatura da kesemediğiniz için müşterilerinizde bir güven sorunu oluşacaktır.

Vergi sorunu: Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemelerince internet üzerinden ürün satışı yapan kişi ve kurumların yaptıkları satış oranında KDV, gelir vergisi, stopaj gibi farklı vergileri ödemeleri gerekiyor. Vergisiz satış yapıyor olmanız, bir takım yasal yükümlülüklerle karşılamanız anlamına geleceği için, Instagram’da satış yapmak için bir şirket sahibi olmanız daha doğru ve yasal bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Instagram’da butik açmak için bir e-ticaret sitesi kurmak gerekli mi?

“Instagramda

Bir e-ticaret sitesi kurmak yüzde yüz zorunlu olmasa da Instagram üzerinden satış yaparken bir takım avantajlar sağlaması nedeniyle işinize artı bir değer katmaktadır. Bir e-ticaret sitenizin olması size şu avantajları sağlar:

  • Kendinize ait bir marka yaratma fırsatınız olur,
  • Sanal POS ile kredi kartı ile ödeme alabilirsiniz,
  • Tüketicilerin güvenle alışveriş yapabilecekleri bir ortam hazırlamış olurusunuz
  • Sosyal mecralar haricinde daha kapsamlı reklam ve pazarlama çalışmaları yaparsınız
  • Daha kurumsal bir görünüm kazanarak marka imajınızı iyileştirirsiniz

Instagram’da butik açmak isteyenler İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, ihtiyaçlarına uygun bir çözüm bulabilirler. İdeaSoft kullanıcıları aynı zamanda InstaShop eklentisiyle, e-ticaret sitelerindeki ürünleri Instagram’da listeleyerek doğrudan satışa çıkartabilirler. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

Bir e-ticaret sitesi kurmak isteyen ve bu konu hakkında bilgi almak isteyenler “E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi” isimli detaylı anlatım rehberimizi inceleyebilirler.

Instagram’da butik açmak isteyenler için Instagram yönetim ipuçları

“Instagramda

Instagram’da butik açmak ve satış yapmak için Instagram hesabınızı da iyi bir şekilde yönetmeniz bir hayli önemli. Bunun için de bir takım unsurlara özellikle dikkat etmeniz ve paylaşımlarınızı planlamanız gerekir. Instagram yönetiminde şu başlıklara özellikle dikkat edebilirsiniz:

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanın: Instagram moda ve kıyafet içerikleri söz konusu olduğunda, tüketicilerin doğrudan ilgisini çeken bir alan. Bu sebeple de paylaşacağınız fotoğrafları iyi bir şekilde seçmeniz alacağınız geri dönüşümleri artırırken ürünlerinize olan ilgiyi de artırmanıza yardımcı olur.

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraf paylaşımları yapmaya özellikle dikkat etmelisiniz. Instagram Hikayeler bölümünde daha esnek olabilirsiniz; ancak profil üzerindeki fotoğraflarda kaliteli paylaşımlar yapmanız daha etkili olacaktır.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Belli konseptler oluşturun: Kaliteli fotoğrafların yanı sıra kıyafet ve aksesuar ürünleriniz için belli konseptler oluşturmanız ve farklı ortam ve kullanım alanlarınızda ürünlerinizin fotoğraflarınızı çekmeniz, ürünlere olan talebi artırmanıza yardımcı olur.

Paylaşımlarınızı önceden planlayın: Bir içerik stratejisi belirlemeniz ve paylaşımlarınızı önceden planalamanız da oldukça önemlidir. Son dakika paylaşım yapacak konular bulmak yerine öncede planlı bir şekilde ilerlemeniz etkileşimlerinizi artırma konusunda da daha iyi fikirler üretmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Doğru Hashtag’leri kullanın: Hashtag’ler Instagram’da etkileşim yaratmak ve yeni kitlelere ulaşmak için oldukça etkilidir. Tabii ki burada doğru ve paylaşımınızla ilgili olabilecek Hashtag seçimleri yapmanız gerekir. Hashtag kullanımı hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Video içeriklere yatırım yapın: Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranları çok daha yüksektir. Paylaşımlarınızın daha fazla dikkat çekmesi için farklı video konseptleri oluşturabilir, ürün tanıtım videoları hazırlayabilirsiniz. Böylelikle takipçilerinizden daha fazla geri dönüş elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye'lerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Takipçilerinizle etkileşime geçin: Takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirmeniz alacağınız geri dönüşümleri artırırken, bir komünite yaratmanızı da yardımcı olur. Daha kişisel bir yaklaşımınızın olması ve kurumsallıktan biraz çıkarak, doğrudan takipçilerinize ulaşmanız Instagram hesabınızın da daha ilgi çekici ve takip edilebilir bir hale gelmesini sağlar.

İlgili rehber: Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler

Instagram reklamları ve Influencer marketing çalışmalarına yatırım yapın: Instagram’da organik olarak büyümek ve etkileşimleri artırmak ilk başlarda biraz zor olabilir. Bu nedenle de erişim oranlarınızı yükseltmek ve yeni takipçiler kazanmak için Instagram reklamlarına yatırım yapabilirsiniz.

Ürün ve marka bilinirliğinizi artırmak için Influencer Marketing çalışmalarına da yönelebilirsiniz. Tanınmış kişi ya da hesaplarla iletişime geçerek, markanızla ilgili paylaşımlar yaptırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Bu yazımızda instagram butik açmak için gerekli belgeler / butik açmak için gerekli evraklar nelerdir, instagram butik açmanın maliyeti / instagram butik açmak ne kadara mal olur, butikler kıyafetleri nereden alıyor / butik açmak için toptan kıyafet alımı, internette butik açmak / butik mağaza açmak neden önemlidir, instagramda kıyafet satmak için dikkat etmeniz gerekenler, instagram butik siteleri arasında yer almanın önemi özetle instagram butiği açmak / instagramda mağaza açmak / instagramda dükkan açmak ile ilgili merak ettiklerinizi cevapladık.

Artık instagram giyim butikleri / instagram bayan giyim butikleri / instagram kıyafet butikleri, instagram takı butikleri, instagram butik elbise / instagramda tesettür butikleri vb butik giyim instagramları arasında yer alarak instagramdan kıyafet satışı yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan