fbpx

Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil

25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil

Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu reklam ve pazarlama araçları da bu popülerliğin arkasında yatan sebepler arasında yer alıyor.

Ancak özellikle küçük, orta ölçekli ya da yeni kurulan şirketler, Instagram üzerinde neler yapabileceklerine dair çok fazla fikre sahip değil. Özellikle fotoğraf ve video içeriklerin yer aldığı bu platformda, kendi içeriklerini oluşturmaları ekstra bir zorluk olabiliyor.

Teknolojik cihazların gelişmesi doğal olarak çekilen videoların ve fotoğrafların kalitesini de yükseltmeye başladı. Profesyonel kameralarla çekilen fotoğraf ve videolar, görüntü kalitesi konusunda küçük firmaları zor durumda bırakabiliyor.

Bu tür profesyonel cihazların fiyatları yüksek olduğu için aynı zamanda bu görüntülerin, daha sonrasında işlenmesi için yazılımlara da ihtiyaç duyulduğundan küçük ölçekli firmalar, bunun için bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu da onların kafasının karışmasına ya da Instagram üzerinde herhangi bir faaliyet yapamamalarına neden olabiliyor.

Mükemmel fotoğraflar değil hikayeler ilgi çekiyor

Bu şekilde köşeye sıkışmış firmalar için iyi bir haberimiz var. Kullanıcı alışkanlıklarına ve kullanımına bakıldığında, Instagram üzerinde kullanıcıların mükemmel fotoğraflardan çok, anlatılan hikayeye ve verilen mesaja daha fazla odaklandıkları ortaya çıkıyor.

Yani bu durumda da fotoğrafınızı ya da videonuzu hangi cihazlarla çektiğiniz değil, bunları çekerken karşı tarafa doğru mesajı verip vermediğiniz ve onlara bir hikaye sağlayıp sağlayamadığınız daha da önemli bir hale geliyor.

Instagram kullanıcılarına belli hikayeler vermeniz ve onları bu şekilde etkilemeniz daha olası ve kolay. Şirketinizle ilgili hikayeler oluşturabileceğiniz gibi, ürün ve hizmetleriniz için de böyle bir yaklaşım izleyebilirsiniz. Ürün ve fırsat içerikleri haricinde takipçilerinizin ilgisini çekebilecek görsel çalışmaları burada paylaşmak ve bu görsellerle bir hikaye anlatımında bulunmak, Instagram üzerindeki etkileşiminizi artıracaktır.

Mükemmel cihaz ve imkanlara sahip olmanız gerekmiyor

Dediğimiz gibi konu hikaye anlatımı ve etkileşim yaratmak olduğu için, mükemmel ve son model cihazlara bel bağlamanız koşulu ortadan kalkıyor.

Orta halli bir kamera ve doğal ışık kaynağı ile çekilmiş fotoğraflar dahi sizin hikayenizi yansıtmak için yeterli bir kaynaktır. Çok profesyonel ya da DSLR kameralar almanıza gerek yok ilk etapta. Daha küçük adımlarla başlayabilirsiniz.

Özellikle son dönemlerde çıkan akıllı telefonların üzerlerinde bulunan kameralar bir hayli gelişmiş özelliklere sahip. Bu kameraları kullanarak dahi, Instagram sayfanız için fotoğraf ve videolar oluşturabilirsiniz.

Aynı zamanda mobil cihazlardaki ücretli ve ücretsiz video uygulamaları da videolarınız üzerinde düzenlemeler yapmanıza yardımcı oluyor. Bu uygulamaları kullanarak, profesyonel yazılımlara ihtiyaç duymadan, kendi ihtiyacınız olan içerikleri oluşturabilirsiniz.

Etkileşime ve kurduğunuz iletişime öncelik verin

Instagram üzerinde başarılı olabilmek için öncelikle etkileşime ve takipçilerinizle kurduğunuz iletişime odaklanmanız her şeyden önemli. İletişim derken sadece onların sorularına yanıt vermekten bahsetmiyoruz. Burada yaptığınız paylaşımlarda kullandığınız dil, metinlerinizde kullandığınız kelimeler iletişimin bir parçasıdır.

Hedef kitlenizin profiline uygun bir iletişim ve paylaşım dili seçmek, paylaşımlarınızda takipçilerinizi göz önünde bulunarak içerikler seçmek, Instagram üzerindeki başarınızı belirleyecektir.

İyi bir iletişim kurmaya çalışırken bir yandan da etkileşim oranlarınızı artırmanız gerekiyor. Bunun sebebi siz ne kadar etkileşime girerseniz, o kadar sadık takipçi kitlelerine ulaşma şansı elde edersiniz.

Buna ek olarak Instagram, algoritması gereği, daha fazla etkileşim almış olan içerikleri, kullanıcıların zaman tünellerinde daha üst sıralarda gösteriyor. Başka bir deyişle, paylaşımlarınız etkileşim almaya başladığında, diğer takipçileriniz bu paylaşımları kendi zaman tünellerinin başlarında görmeye başlayacaklar. Bu da içeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görünmesine yardımcı olacağı gibi, daha fazla etkileşim ve geri dönüş almanıza da yardımcı olur.

Instagram yönetimi ve Instagram üzerinden satış yapmakla ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan