Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil

25 Ocak 2017
Sinan Oypan

Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu reklam ve pazarlama araçları da bu popülerliğin arkasında yatan sebepler arasında yer alıyor.

Ancak özellikle küçük, orta ölçekli ya da yeni kurulan şirketler, Instagram üzerinde neler yapabileceklerine dair çok fazla fikre sahip değil. Özellikle fotoğraf ve video içeriklerin yer aldığı bu platformda, kendi içeriklerini oluşturmaları ekstra bir zorluk olabiliyor.

Teknolojik cihazların gelişmesi doğal olarak çekilen videoların ve fotoğrafların kalitesini de yükseltmeye başladı. Profesyonel kameralarla çekilen fotoğraf ve videolar, görüntü kalitesi konusunda küçük firmaları zor durumda bırakabiliyor.

Bu tür profesyonel cihazların fiyatları yüksek olduğu için aynı zamanda bu görüntülerin, daha sonrasında işlenmesi için yazılımlara da ihtiyaç duyulduğundan küçük ölçekli firmalar, bunun için bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu da onların kafasının karışmasına ya da Instagram üzerinde herhangi bir faaliyet yapamamalarına neden olabiliyor.

Mükemmel fotoğraflar değil hikayeler ilgi çekiyor

Bu şekilde köşeye sıkışmış firmalar için iyi bir haberimiz var. Kullanıcı alışkanlıklarına ve kullanımına bakıldığında, Instagram üzerinde kullanıcıların mükemmel fotoğraflardan çok, anlatılan hikayeye ve verilen mesaja daha fazla odaklandıkları ortaya çıkıyor.

Yani bu durumda da fotoğrafınızı ya da videonuzu hangi cihazlarla çektiğiniz değil, bunları çekerken karşı tarafa doğru mesajı verip vermediğiniz ve onlara bir hikaye sağlayıp sağlayamadığınız daha da önemli bir hale geliyor.

Instagram kullanıcılarına belli hikayeler vermeniz ve onları bu şekilde etkilemeniz daha olası ve kolay. Şirketinizle ilgili hikayeler oluşturabileceğiniz gibi, ürün ve hizmetleriniz için de böyle bir yaklaşım izleyebilirsiniz. Ürün ve fırsat içerikleri haricinde takipçilerinizin ilgisini çekebilecek görsel çalışmaları burada paylaşmak ve bu görsellerle bir hikaye anlatımında bulunmak, Instagram üzerindeki etkileşiminizi artıracaktır.

Mükemmel cihaz ve imkanlara sahip olmanız gerekmiyor

Dediğimiz gibi konu hikaye anlatımı ve etkileşim yaratmak olduğu için, mükemmel ve son model cihazlara bel bağlamanız koşulu ortadan kalkıyor.

Orta halli bir kamera ve doğal ışık kaynağı ile çekilmiş fotoğraflar dahi sizin hikayenizi yansıtmak için yeterli bir kaynaktır. Çok profesyonel ya da DSLR kameralar almanıza gerek yok ilk etapta. Daha küçük adımlarla başlayabilirsiniz.

Özellikle son dönemlerde çıkan akıllı telefonların üzerlerinde bulunan kameralar bir hayli gelişmiş özelliklere sahip. Bu kameraları kullanarak dahi, Instagram sayfanız için fotoğraf ve videolar oluşturabilirsiniz.

Aynı zamanda mobil cihazlardaki ücretli ve ücretsiz video uygulamaları da videolarınız üzerinde düzenlemeler yapmanıza yardımcı oluyor. Bu uygulamaları kullanarak, profesyonel yazılımlara ihtiyaç duymadan, kendi ihtiyacınız olan içerikleri oluşturabilirsiniz.

Etkileşime ve kurduğunuz iletişime öncelik verin

Instagram üzerinde başarılı olabilmek için öncelikle etkileşime ve takipçilerinizle kurduğunuz iletişime odaklanmanız her şeyden önemli. İletişim derken sadece onların sorularına yanıt vermekten bahsetmiyoruz. Burada yaptığınız paylaşımlarda kullandığınız dil, metinlerinizde kullandığınız kelimeler iletişimin bir parçasıdır.

Hedef kitlenizin profiline uygun bir iletişim ve paylaşım dili seçmek, paylaşımlarınızda takipçilerinizi göz önünde bulunarak içerikler seçmek, Instagram üzerindeki başarınızı belirleyecektir.

İyi bir iletişim kurmaya çalışırken bir yandan da etkileşim oranlarınızı artırmanız gerekiyor. Bunun sebebi siz ne kadar etkileşime girerseniz, o kadar sadık takipçi kitlelerine ulaşma şansı elde edersiniz.

Buna ek olarak Instagram, algoritması gereği, daha fazla etkileşim almış olan içerikleri, kullanıcıların zaman tünellerinde daha üst sıralarda gösteriyor. Başka bir deyişle, paylaşımlarınız etkileşim almaya başladığında, diğer takipçileriniz bu paylaşımları kendi zaman tünellerinin başlarında görmeye başlayacaklar. Bu da içeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görünmesine yardımcı olacağı gibi, daha fazla etkileşim ve geri dönüş almanıza da yardımcı olur.

Instagram yönetimi ve Instagram üzerinden satış yapmakla ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan