Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil

25 Ocak 2017
Sinan Oypan

Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu reklam ve pazarlama araçları da bu popülerliğin arkasında yatan sebepler arasında yer alıyor.

Ancak özellikle küçük, orta ölçekli ya da yeni kurulan şirketler, Instagram üzerinde neler yapabileceklerine dair çok fazla fikre sahip değil. Özellikle fotoğraf ve video içeriklerin yer aldığı bu platformda, kendi içeriklerini oluşturmaları ekstra bir zorluk olabiliyor.

Teknolojik cihazların gelişmesi doğal olarak çekilen videoların ve fotoğrafların kalitesini de yükseltmeye başladı. Profesyonel kameralarla çekilen fotoğraf ve videolar, görüntü kalitesi konusunda küçük firmaları zor durumda bırakabiliyor.

Bu tür profesyonel cihazların fiyatları yüksek olduğu için aynı zamanda bu görüntülerin, daha sonrasında işlenmesi için yazılımlara da ihtiyaç duyulduğundan küçük ölçekli firmalar, bunun için bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu da onların kafasının karışmasına ya da Instagram üzerinde herhangi bir faaliyet yapamamalarına neden olabiliyor.

Mükemmel fotoğraflar değil hikayeler ilgi çekiyor

Bu şekilde köşeye sıkışmış firmalar için iyi bir haberimiz var. Kullanıcı alışkanlıklarına ve kullanımına bakıldığında, Instagram üzerinde kullanıcıların mükemmel fotoğraflardan çok, anlatılan hikayeye ve verilen mesaja daha fazla odaklandıkları ortaya çıkıyor.

Yani bu durumda da fotoğrafınızı ya da videonuzu hangi cihazlarla çektiğiniz değil, bunları çekerken karşı tarafa doğru mesajı verip vermediğiniz ve onlara bir hikaye sağlayıp sağlayamadığınız daha da önemli bir hale geliyor.

Instagram kullanıcılarına belli hikayeler vermeniz ve onları bu şekilde etkilemeniz daha olası ve kolay. Şirketinizle ilgili hikayeler oluşturabileceğiniz gibi, ürün ve hizmetleriniz için de böyle bir yaklaşım izleyebilirsiniz. Ürün ve fırsat içerikleri haricinde takipçilerinizin ilgisini çekebilecek görsel çalışmaları burada paylaşmak ve bu görsellerle bir hikaye anlatımında bulunmak, Instagram üzerindeki etkileşiminizi artıracaktır.

Mükemmel cihaz ve imkanlara sahip olmanız gerekmiyor

Dediğimiz gibi konu hikaye anlatımı ve etkileşim yaratmak olduğu için, mükemmel ve son model cihazlara bel bağlamanız koşulu ortadan kalkıyor.

Orta halli bir kamera ve doğal ışık kaynağı ile çekilmiş fotoğraflar dahi sizin hikayenizi yansıtmak için yeterli bir kaynaktır. Çok profesyonel ya da DSLR kameralar almanıza gerek yok ilk etapta. Daha küçük adımlarla başlayabilirsiniz.

Özellikle son dönemlerde çıkan akıllı telefonların üzerlerinde bulunan kameralar bir hayli gelişmiş özelliklere sahip. Bu kameraları kullanarak dahi, Instagram sayfanız için fotoğraf ve videolar oluşturabilirsiniz.

Aynı zamanda mobil cihazlardaki ücretli ve ücretsiz video uygulamaları da videolarınız üzerinde düzenlemeler yapmanıza yardımcı oluyor. Bu uygulamaları kullanarak, profesyonel yazılımlara ihtiyaç duymadan, kendi ihtiyacınız olan içerikleri oluşturabilirsiniz.

Etkileşime ve kurduğunuz iletişime öncelik verin

Instagram üzerinde başarılı olabilmek için öncelikle etkileşime ve takipçilerinizle kurduğunuz iletişime odaklanmanız her şeyden önemli. İletişim derken sadece onların sorularına yanıt vermekten bahsetmiyoruz. Burada yaptığınız paylaşımlarda kullandığınız dil, metinlerinizde kullandığınız kelimeler iletişimin bir parçasıdır.

Hedef kitlenizin profiline uygun bir iletişim ve paylaşım dili seçmek, paylaşımlarınızda takipçilerinizi göz önünde bulunarak içerikler seçmek, Instagram üzerindeki başarınızı belirleyecektir.

İyi bir iletişim kurmaya çalışırken bir yandan da etkileşim oranlarınızı artırmanız gerekiyor. Bunun sebebi siz ne kadar etkileşime girerseniz, o kadar sadık takipçi kitlelerine ulaşma şansı elde edersiniz.

Buna ek olarak Instagram, algoritması gereği, daha fazla etkileşim almış olan içerikleri, kullanıcıların zaman tünellerinde daha üst sıralarda gösteriyor. Başka bir deyişle, paylaşımlarınız etkileşim almaya başladığında, diğer takipçileriniz bu paylaşımları kendi zaman tünellerinin başlarında görmeye başlayacaklar. Bu da içeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görünmesine yardımcı olacağı gibi, daha fazla etkileşim ve geri dönüş almanıza da yardımcı olur.

Instagram yönetimi ve Instagram üzerinden satış yapmakla ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan