Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu reklam ve pazarlama araçları da bu popülerliğin arkasında yatan sebepler arasında yer alıyor.
Ancak özellikle küçük, orta ölçekli ya da yeni kurulan şirketler, Instagram üzerinde neler yapabileceklerine dair çok fazla fikre sahip değil. Özellikle fotoğraf ve video içeriklerin yer aldığı bu platformda, kendi içeriklerini oluşturmaları ekstra bir zorluk olabiliyor.
Teknolojik cihazların gelişmesi doğal olarak çekilen videoların ve fotoğrafların kalitesini de yükseltmeye başladı. Profesyonel kameralarla çekilen fotoğraf ve videolar, görüntü kalitesi konusunda küçük firmaları zor durumda bırakabiliyor.
Bu tür profesyonel cihazların fiyatları yüksek olduğu için aynı zamanda bu görüntülerin, daha sonrasında işlenmesi için yazılımlara da ihtiyaç duyulduğundan küçük ölçekli firmalar, bunun için bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu da onların kafasının karışmasına ya da Instagram üzerinde herhangi bir faaliyet yapamamalarına neden olabiliyor.
Mükemmel fotoğraflar değil hikayeler ilgi çekiyor
Bu şekilde köşeye sıkışmış firmalar için iyi bir haberimiz var. Kullanıcı alışkanlıklarına ve kullanımına bakıldığında, Instagram üzerinde kullanıcıların mükemmel fotoğraflardan çok, anlatılan hikayeye ve verilen mesaja daha fazla odaklandıkları ortaya çıkıyor.
Yani bu durumda da fotoğrafınızı ya da videonuzu hangi cihazlarla çektiğiniz değil, bunları çekerken karşı tarafa doğru mesajı verip vermediğiniz ve onlara bir hikaye sağlayıp sağlayamadığınız daha da önemli bir hale geliyor.
Instagram kullanıcılarına belli hikayeler vermeniz ve onları bu şekilde etkilemeniz daha olası ve kolay. Şirketinizle ilgili hikayeler oluşturabileceğiniz gibi, ürün ve hizmetleriniz için de böyle bir yaklaşım izleyebilirsiniz. Ürün ve fırsat içerikleri haricinde takipçilerinizin ilgisini çekebilecek görsel çalışmaları burada paylaşmak ve bu görsellerle bir hikaye anlatımında bulunmak, Instagram üzerindeki etkileşiminizi artıracaktır.
Mükemmel cihaz ve imkanlara sahip olmanız gerekmiyor
Dediğimiz gibi konu hikaye anlatımı ve etkileşim yaratmak olduğu için, mükemmel ve son model cihazlara bel bağlamanız koşulu ortadan kalkıyor.
Orta halli bir kamera ve doğal ışık kaynağı ile çekilmiş fotoğraflar dahi sizin hikayenizi yansıtmak için yeterli bir kaynaktır. Çok profesyonel ya da DSLR kameralar almanıza gerek yok ilk etapta. Daha küçük adımlarla başlayabilirsiniz.
Özellikle son dönemlerde çıkan akıllı telefonların üzerlerinde bulunan kameralar bir hayli gelişmiş özelliklere sahip. Bu kameraları kullanarak dahi, Instagram sayfanız için fotoğraf ve videolar oluşturabilirsiniz.
Aynı zamanda mobil cihazlardaki ücretli ve ücretsiz video uygulamaları da videolarınız üzerinde düzenlemeler yapmanıza yardımcı oluyor. Bu uygulamaları kullanarak, profesyonel yazılımlara ihtiyaç duymadan, kendi ihtiyacınız olan içerikleri oluşturabilirsiniz.
Etkileşime ve kurduğunuz iletişime öncelik verin
Instagram üzerinde başarılı olabilmek için öncelikle etkileşime ve takipçilerinizle kurduğunuz iletişime odaklanmanız her şeyden önemli. İletişim derken sadece onların sorularına yanıt vermekten bahsetmiyoruz. Burada yaptığınız paylaşımlarda kullandığınız dil, metinlerinizde kullandığınız kelimeler iletişimin bir parçasıdır.
Hedef kitlenizin profiline uygun bir iletişim ve paylaşım dili seçmek, paylaşımlarınızda takipçilerinizi göz önünde bulunarak içerikler seçmek, Instagram üzerindeki başarınızı belirleyecektir.
İyi bir iletişim kurmaya çalışırken bir yandan da etkileşim oranlarınızı artırmanız gerekiyor. Bunun sebebi siz ne kadar etkileşime girerseniz, o kadar sadık takipçi kitlelerine ulaşma şansı elde edersiniz.
Buna ek olarak Instagram, algoritması gereği, daha fazla etkileşim almış olan içerikleri, kullanıcıların zaman tünellerinde daha üst sıralarda gösteriyor. Başka bir deyişle, paylaşımlarınız etkileşim almaya başladığında, diğer takipçileriniz bu paylaşımları kendi zaman tünellerinin başlarında görmeye başlayacaklar. Bu da içeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görünmesine yardımcı olacağı gibi, daha fazla etkileşim ve geri dönüş almanıza da yardımcı olur.
Instagram yönetimi ve Instagram üzerinden satış yapmakla ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar