Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil

25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil

Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu reklam ve pazarlama araçları da bu popülerliğin arkasında yatan sebepler arasında yer alıyor.

Ancak özellikle küçük, orta ölçekli ya da yeni kurulan şirketler, Instagram üzerinde neler yapabileceklerine dair çok fazla fikre sahip değil. Özellikle fotoğraf ve video içeriklerin yer aldığı bu platformda, kendi içeriklerini oluşturmaları ekstra bir zorluk olabiliyor.

Teknolojik cihazların gelişmesi doğal olarak çekilen videoların ve fotoğrafların kalitesini de yükseltmeye başladı. Profesyonel kameralarla çekilen fotoğraf ve videolar, görüntü kalitesi konusunda küçük firmaları zor durumda bırakabiliyor.

Bu tür profesyonel cihazların fiyatları yüksek olduğu için aynı zamanda bu görüntülerin, daha sonrasında işlenmesi için yazılımlara da ihtiyaç duyulduğundan küçük ölçekli firmalar, bunun için bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu da onların kafasının karışmasına ya da Instagram üzerinde herhangi bir faaliyet yapamamalarına neden olabiliyor.

Mükemmel fotoğraflar değil hikayeler ilgi çekiyor

Bu şekilde köşeye sıkışmış firmalar için iyi bir haberimiz var. Kullanıcı alışkanlıklarına ve kullanımına bakıldığında, Instagram üzerinde kullanıcıların mükemmel fotoğraflardan çok, anlatılan hikayeye ve verilen mesaja daha fazla odaklandıkları ortaya çıkıyor.

Yani bu durumda da fotoğrafınızı ya da videonuzu hangi cihazlarla çektiğiniz değil, bunları çekerken karşı tarafa doğru mesajı verip vermediğiniz ve onlara bir hikaye sağlayıp sağlayamadığınız daha da önemli bir hale geliyor.

Instagram kullanıcılarına belli hikayeler vermeniz ve onları bu şekilde etkilemeniz daha olası ve kolay. Şirketinizle ilgili hikayeler oluşturabileceğiniz gibi, ürün ve hizmetleriniz için de böyle bir yaklaşım izleyebilirsiniz. Ürün ve fırsat içerikleri haricinde takipçilerinizin ilgisini çekebilecek görsel çalışmaları burada paylaşmak ve bu görsellerle bir hikaye anlatımında bulunmak, Instagram üzerindeki etkileşiminizi artıracaktır.

Mükemmel cihaz ve imkanlara sahip olmanız gerekmiyor

Dediğimiz gibi konu hikaye anlatımı ve etkileşim yaratmak olduğu için, mükemmel ve son model cihazlara bel bağlamanız koşulu ortadan kalkıyor.

Orta halli bir kamera ve doğal ışık kaynağı ile çekilmiş fotoğraflar dahi sizin hikayenizi yansıtmak için yeterli bir kaynaktır. Çok profesyonel ya da DSLR kameralar almanıza gerek yok ilk etapta. Daha küçük adımlarla başlayabilirsiniz.

Özellikle son dönemlerde çıkan akıllı telefonların üzerlerinde bulunan kameralar bir hayli gelişmiş özelliklere sahip. Bu kameraları kullanarak dahi, Instagram sayfanız için fotoğraf ve videolar oluşturabilirsiniz.

Aynı zamanda mobil cihazlardaki ücretli ve ücretsiz video uygulamaları da videolarınız üzerinde düzenlemeler yapmanıza yardımcı oluyor. Bu uygulamaları kullanarak, profesyonel yazılımlara ihtiyaç duymadan, kendi ihtiyacınız olan içerikleri oluşturabilirsiniz.

Etkileşime ve kurduğunuz iletişime öncelik verin

Instagram üzerinde başarılı olabilmek için öncelikle etkileşime ve takipçilerinizle kurduğunuz iletişime odaklanmanız her şeyden önemli. İletişim derken sadece onların sorularına yanıt vermekten bahsetmiyoruz. Burada yaptığınız paylaşımlarda kullandığınız dil, metinlerinizde kullandığınız kelimeler iletişimin bir parçasıdır.

Hedef kitlenizin profiline uygun bir iletişim ve paylaşım dili seçmek, paylaşımlarınızda takipçilerinizi göz önünde bulunarak içerikler seçmek, Instagram üzerindeki başarınızı belirleyecektir.

İyi bir iletişim kurmaya çalışırken bir yandan da etkileşim oranlarınızı artırmanız gerekiyor. Bunun sebebi siz ne kadar etkileşime girerseniz, o kadar sadık takipçi kitlelerine ulaşma şansı elde edersiniz.

Buna ek olarak Instagram, algoritması gereği, daha fazla etkileşim almış olan içerikleri, kullanıcıların zaman tünellerinde daha üst sıralarda gösteriyor. Başka bir deyişle, paylaşımlarınız etkileşim almaya başladığında, diğer takipçileriniz bu paylaşımları kendi zaman tünellerinin başlarında görmeye başlayacaklar. Bu da içeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görünmesine yardımcı olacağı gibi, daha fazla etkileşim ve geri dönüş almanıza da yardımcı olur.

Instagram yönetimi ve Instagram üzerinden satış yapmakla ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
IdeaSoft
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın