Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

5 Ekim 2016
Sinan Oypan

Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış durumda.

Instagram’ın blogunda aynı zamanda kullanıcıların yüzde 50’sinin firmaların Instagram hesaplarını takip ettiğini ve yüzde 60’ının da ürünler ve servisler hakkında bilgi almak için bu marka hesaplarını takip ettiği belirtiliyor.

http://blog.business.instagram.com/post/150771324916/instagram-advertiser-number

500 bin reklam veren aslında oldukça yüksek bir rakam ve her geçen gün bu sayı artmaya devam ediyor ve artmaya da devam edecek. Tabii ki bu mecrada reklam verirken, öncelikle Türkiye pazarındaki reklam verenlerle yarışmanız gerekecek. Bu firmaların önüne geçmek için de Instagram reklamlarınızı, platforma ve kullanıcılara göre optimize etmeniz gerekiyor.

Doğal görünümlü görseller kullanın

Bu maddeyi biraz daha açmamız gerekiyor. Reklam için kullandığınız görsellerin, kullanıcıların zaman tünelindeki fotoğraflar gibi doğal görünmesi oldukça önemli. İçeriklerinizin reklam olduğunu üzerine basa basa göstermenize gerek yok.

Organik akışa uygun bir görsel kullandığınızda tüketiciler bu gönderiyi ilk bakışta reklam olarak algılamayacakları için daha fazla dikkat edebilirler. Instagram’ın reklam modeline geçmesinin ardından, kullanıcılar reklamlara biraz daha mesafeli yaklaşıyor ve onlarla etkileşime geçmeyebiliyorlar.

Kullandığınız görsellerin daha doğal olması ve organik akışa uyum sağlaması, reklamlarınızdan alacağınız etkileşimleri artırabilir.

İlk iki satırlık reklam metnini iyi oluşturun

Instagram, görselin altında 2 satırlık bir metni gösteriyor ve metnin geri kalanını saklıyor. Kullanıcıların yazının geri kalanını okumaları için “devamını oku” işaretine tıklaması gerekiyor.

Bu sebeple de bu 2 satırlık alanı oldukça iyi kullanmanız gerekiyor. Burada yazdığınız metnin hem ilgi çekici hem de kısa olması gerekiyor. Böylelikle, görselin altında bu 2 satırlık alanda metniniz doğrudan görünebilir. Metinlerinizi ürün/hizmetle ilgili bilgi vermek için daha uzun da tutabilirsiniz; fakat öncelikle 2 satırlık alanda kullanıcıları yakalamanız gerekiyor. Onların ilgisini çektikten sonra metninizin devamını okutmaya çalışmalısınız.

Hedef kitlenizi iyi belirleyin

Instagram reklamlarınızı Facebook’un arayüzü üzerinden hazırlıyorsunuz ve burada geniş hedefleme seçenekleri bulunuyor. Başarılı her reklam kampanyasının arkasında yatan unsurlardan biri de hedeflemedir ve bu nedenle Instagram reklamlarınızda bu çalışmaları yapmanız gerekiyor.

Elinizdeki kullanıcı verilerini analiz ederek, pazar araştırması yaparak, kullanıcıların isteklerini belirleyerek ve müşterilerinizle ilgili araştırmalar yaparak hedef kitleniz hakkında birçok veri elde edebilirsiniz.

Elde ettiğini verileri, Instagram reklamlarınızın hedeflemelerinde kullanarak, reklamlarınızın gösterileceği kitleyi ciddi ölçüde daraltabilirsiniz. Geniş bir kitledense, reklamlarınızın gösterileceği kitleyi daraltmak size daha fazla geri dönüş sağlayacak; çünkü bu kitleyi daralttığınızda markanıza daha fazla ilgi duyan kişilere ulaşmış olursunuz. Geniş hedef kitlelerine reklam çalışmaları yaptığınızda, aynı sonuçları alamayabilirsiniz.

İleri seviye hedeflemelerden de yararlanın

Facebook Power Editor, üzerinde reklam kampanyalarınızı oluştururken, ileri seviye hedefleme çalışmaları da yapabilirsiniz. Müşterilerinizle ilgili bilgilerin yanı sıra, bu araç üzerinde kullanıcıların kullandıkları teknolojik cihazlar gibi çeşitli ileri seviye hedeflemeler yapabiliyorsunuz.

Bir mobil uygulama tanıtımı yapmak istediğinizde, bu reklamı ilgili kullanıcılara göstermeniz, reklam bütçenizi daha etkili kullanmanıza yardımcı olacaktır. Örneğin, sadece iOS işletim sistemi için bir uygulamanız varsa, bu reklamı Android kulanıcılarına göstermeniz yersiz olacaktır. Aynı zamanda boşuna para da harcamış olacaksınız.

Reklam türünüze göre, bu ileri seviye hedeflemelerden yararlanmanız, size daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan