Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış durumda.

Instagram’ın blogunda aynı zamanda kullanıcıların yüzde 50’sinin firmaların Instagram hesaplarını takip ettiğini ve yüzde 60’ının da ürünler ve servisler hakkında bilgi almak için bu marka hesaplarını takip ettiği belirtiliyor.

http://blog.business.instagram.com/post/150771324916/instagram-advertiser-number

500 bin reklam veren aslında oldukça yüksek bir rakam ve her geçen gün bu sayı artmaya devam ediyor ve artmaya da devam edecek. Tabii ki bu mecrada reklam verirken, öncelikle Türkiye pazarındaki reklam verenlerle yarışmanız gerekecek. Bu firmaların önüne geçmek için de Instagram reklamlarınızı, platforma ve kullanıcılara göre optimize etmeniz gerekiyor.

Doğal görünümlü görseller kullanın

Bu maddeyi biraz daha açmamız gerekiyor. Reklam için kullandığınız görsellerin, kullanıcıların zaman tünelindeki fotoğraflar gibi doğal görünmesi oldukça önemli. İçeriklerinizin reklam olduğunu üzerine basa basa göstermenize gerek yok.

Organik akışa uygun bir görsel kullandığınızda tüketiciler bu gönderiyi ilk bakışta reklam olarak algılamayacakları için daha fazla dikkat edebilirler. Instagram’ın reklam modeline geçmesinin ardından, kullanıcılar reklamlara biraz daha mesafeli yaklaşıyor ve onlarla etkileşime geçmeyebiliyorlar.

Kullandığınız görsellerin daha doğal olması ve organik akışa uyum sağlaması, reklamlarınızdan alacağınız etkileşimleri artırabilir.

İlk iki satırlık reklam metnini iyi oluşturun

Instagram, görselin altında 2 satırlık bir metni gösteriyor ve metnin geri kalanını saklıyor. Kullanıcıların yazının geri kalanını okumaları için “devamını oku” işaretine tıklaması gerekiyor.

Bu sebeple de bu 2 satırlık alanı oldukça iyi kullanmanız gerekiyor. Burada yazdığınız metnin hem ilgi çekici hem de kısa olması gerekiyor. Böylelikle, görselin altında bu 2 satırlık alanda metniniz doğrudan görünebilir. Metinlerinizi ürün/hizmetle ilgili bilgi vermek için daha uzun da tutabilirsiniz; fakat öncelikle 2 satırlık alanda kullanıcıları yakalamanız gerekiyor. Onların ilgisini çektikten sonra metninizin devamını okutmaya çalışmalısınız.

Hedef kitlenizi iyi belirleyin

Instagram reklamlarınızı Facebook’un arayüzü üzerinden hazırlıyorsunuz ve burada geniş hedefleme seçenekleri bulunuyor. Başarılı her reklam kampanyasının arkasında yatan unsurlardan biri de hedeflemedir ve bu nedenle Instagram reklamlarınızda bu çalışmaları yapmanız gerekiyor.

Elinizdeki kullanıcı verilerini analiz ederek, pazar araştırması yaparak, kullanıcıların isteklerini belirleyerek ve müşterilerinizle ilgili araştırmalar yaparak hedef kitleniz hakkında birçok veri elde edebilirsiniz.

Elde ettiğini verileri, Instagram reklamlarınızın hedeflemelerinde kullanarak, reklamlarınızın gösterileceği kitleyi ciddi ölçüde daraltabilirsiniz. Geniş bir kitledense, reklamlarınızın gösterileceği kitleyi daraltmak size daha fazla geri dönüş sağlayacak; çünkü bu kitleyi daralttığınızda markanıza daha fazla ilgi duyan kişilere ulaşmış olursunuz. Geniş hedef kitlelerine reklam çalışmaları yaptığınızda, aynı sonuçları alamayabilirsiniz.

İleri seviye hedeflemelerden de yararlanın

Facebook Power Editor, üzerinde reklam kampanyalarınızı oluştururken, ileri seviye hedefleme çalışmaları da yapabilirsiniz. Müşterilerinizle ilgili bilgilerin yanı sıra, bu araç üzerinde kullanıcıların kullandıkları teknolojik cihazlar gibi çeşitli ileri seviye hedeflemeler yapabiliyorsunuz.

Bir mobil uygulama tanıtımı yapmak istediğinizde, bu reklamı ilgili kullanıcılara göstermeniz, reklam bütçenizi daha etkili kullanmanıza yardımcı olacaktır. Örneğin, sadece iOS işletim sistemi için bir uygulamanız varsa, bu reklamı Android kulanıcılarına göstermeniz yersiz olacaktır. Aynı zamanda boşuna para da harcamış olacaksınız.

Reklam türünüze göre, bu ileri seviye hedeflemelerden yararlanmanız, size daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin