Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

5 Ekim 2016
Sinan Oypan

Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış durumda.

Instagram’ın blogunda aynı zamanda kullanıcıların yüzde 50’sinin firmaların Instagram hesaplarını takip ettiğini ve yüzde 60’ının da ürünler ve servisler hakkında bilgi almak için bu marka hesaplarını takip ettiği belirtiliyor.

http://blog.business.instagram.com/post/150771324916/instagram-advertiser-number

500 bin reklam veren aslında oldukça yüksek bir rakam ve her geçen gün bu sayı artmaya devam ediyor ve artmaya da devam edecek. Tabii ki bu mecrada reklam verirken, öncelikle Türkiye pazarındaki reklam verenlerle yarışmanız gerekecek. Bu firmaların önüne geçmek için de Instagram reklamlarınızı, platforma ve kullanıcılara göre optimize etmeniz gerekiyor.

Doğal görünümlü görseller kullanın

Bu maddeyi biraz daha açmamız gerekiyor. Reklam için kullandığınız görsellerin, kullanıcıların zaman tünelindeki fotoğraflar gibi doğal görünmesi oldukça önemli. İçeriklerinizin reklam olduğunu üzerine basa basa göstermenize gerek yok.

Organik akışa uygun bir görsel kullandığınızda tüketiciler bu gönderiyi ilk bakışta reklam olarak algılamayacakları için daha fazla dikkat edebilirler. Instagram’ın reklam modeline geçmesinin ardından, kullanıcılar reklamlara biraz daha mesafeli yaklaşıyor ve onlarla etkileşime geçmeyebiliyorlar.

Kullandığınız görsellerin daha doğal olması ve organik akışa uyum sağlaması, reklamlarınızdan alacağınız etkileşimleri artırabilir.

İlk iki satırlık reklam metnini iyi oluşturun

Instagram, görselin altında 2 satırlık bir metni gösteriyor ve metnin geri kalanını saklıyor. Kullanıcıların yazının geri kalanını okumaları için “devamını oku” işaretine tıklaması gerekiyor.

Bu sebeple de bu 2 satırlık alanı oldukça iyi kullanmanız gerekiyor. Burada yazdığınız metnin hem ilgi çekici hem de kısa olması gerekiyor. Böylelikle, görselin altında bu 2 satırlık alanda metniniz doğrudan görünebilir. Metinlerinizi ürün/hizmetle ilgili bilgi vermek için daha uzun da tutabilirsiniz; fakat öncelikle 2 satırlık alanda kullanıcıları yakalamanız gerekiyor. Onların ilgisini çektikten sonra metninizin devamını okutmaya çalışmalısınız.

Hedef kitlenizi iyi belirleyin

Instagram reklamlarınızı Facebook’un arayüzü üzerinden hazırlıyorsunuz ve burada geniş hedefleme seçenekleri bulunuyor. Başarılı her reklam kampanyasının arkasında yatan unsurlardan biri de hedeflemedir ve bu nedenle Instagram reklamlarınızda bu çalışmaları yapmanız gerekiyor.

Elinizdeki kullanıcı verilerini analiz ederek, pazar araştırması yaparak, kullanıcıların isteklerini belirleyerek ve müşterilerinizle ilgili araştırmalar yaparak hedef kitleniz hakkında birçok veri elde edebilirsiniz.

Elde ettiğini verileri, Instagram reklamlarınızın hedeflemelerinde kullanarak, reklamlarınızın gösterileceği kitleyi ciddi ölçüde daraltabilirsiniz. Geniş bir kitledense, reklamlarınızın gösterileceği kitleyi daraltmak size daha fazla geri dönüş sağlayacak; çünkü bu kitleyi daralttığınızda markanıza daha fazla ilgi duyan kişilere ulaşmış olursunuz. Geniş hedef kitlelerine reklam çalışmaları yaptığınızda, aynı sonuçları alamayabilirsiniz.

İleri seviye hedeflemelerden de yararlanın

Facebook Power Editor, üzerinde reklam kampanyalarınızı oluştururken, ileri seviye hedefleme çalışmaları da yapabilirsiniz. Müşterilerinizle ilgili bilgilerin yanı sıra, bu araç üzerinde kullanıcıların kullandıkları teknolojik cihazlar gibi çeşitli ileri seviye hedeflemeler yapabiliyorsunuz.

Bir mobil uygulama tanıtımı yapmak istediğinizde, bu reklamı ilgili kullanıcılara göstermeniz, reklam bütçenizi daha etkili kullanmanıza yardımcı olacaktır. Örneğin, sadece iOS işletim sistemi için bir uygulamanız varsa, bu reklamı Android kulanıcılarına göstermeniz yersiz olacaktır. Aynı zamanda boşuna para da harcamış olacaksınız.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

Reklam türünüze göre, bu ileri seviye hedeflemelerden yararlanmanız, size daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan