Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

5 Ekim 2016
Sinan Oypan

Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış durumda.

Instagram’ın blogunda aynı zamanda kullanıcıların yüzde 50’sinin firmaların Instagram hesaplarını takip ettiğini ve yüzde 60’ının da ürünler ve servisler hakkında bilgi almak için bu marka hesaplarını takip ettiği belirtiliyor.

http://blog.business.instagram.com/post/150771324916/instagram-advertiser-number

500 bin reklam veren aslında oldukça yüksek bir rakam ve her geçen gün bu sayı artmaya devam ediyor ve artmaya da devam edecek. Tabii ki bu mecrada reklam verirken, öncelikle Türkiye pazarındaki reklam verenlerle yarışmanız gerekecek. Bu firmaların önüne geçmek için de Instagram reklamlarınızı, platforma ve kullanıcılara göre optimize etmeniz gerekiyor.

Doğal görünümlü görseller kullanın

Bu maddeyi biraz daha açmamız gerekiyor. Reklam için kullandığınız görsellerin, kullanıcıların zaman tünelindeki fotoğraflar gibi doğal görünmesi oldukça önemli. İçeriklerinizin reklam olduğunu üzerine basa basa göstermenize gerek yok.

Organik akışa uygun bir görsel kullandığınızda tüketiciler bu gönderiyi ilk bakışta reklam olarak algılamayacakları için daha fazla dikkat edebilirler. Instagram’ın reklam modeline geçmesinin ardından, kullanıcılar reklamlara biraz daha mesafeli yaklaşıyor ve onlarla etkileşime geçmeyebiliyorlar.

Kullandığınız görsellerin daha doğal olması ve organik akışa uyum sağlaması, reklamlarınızdan alacağınız etkileşimleri artırabilir.

İlk iki satırlık reklam metnini iyi oluşturun

Instagram, görselin altında 2 satırlık bir metni gösteriyor ve metnin geri kalanını saklıyor. Kullanıcıların yazının geri kalanını okumaları için “devamını oku” işaretine tıklaması gerekiyor.

Bu sebeple de bu 2 satırlık alanı oldukça iyi kullanmanız gerekiyor. Burada yazdığınız metnin hem ilgi çekici hem de kısa olması gerekiyor. Böylelikle, görselin altında bu 2 satırlık alanda metniniz doğrudan görünebilir. Metinlerinizi ürün/hizmetle ilgili bilgi vermek için daha uzun da tutabilirsiniz; fakat öncelikle 2 satırlık alanda kullanıcıları yakalamanız gerekiyor. Onların ilgisini çektikten sonra metninizin devamını okutmaya çalışmalısınız.

Hedef kitlenizi iyi belirleyin

Instagram reklamlarınızı Facebook’un arayüzü üzerinden hazırlıyorsunuz ve burada geniş hedefleme seçenekleri bulunuyor. Başarılı her reklam kampanyasının arkasında yatan unsurlardan biri de hedeflemedir ve bu nedenle Instagram reklamlarınızda bu çalışmaları yapmanız gerekiyor.

Elinizdeki kullanıcı verilerini analiz ederek, pazar araştırması yaparak, kullanıcıların isteklerini belirleyerek ve müşterilerinizle ilgili araştırmalar yaparak hedef kitleniz hakkında birçok veri elde edebilirsiniz.

Elde ettiğini verileri, Instagram reklamlarınızın hedeflemelerinde kullanarak, reklamlarınızın gösterileceği kitleyi ciddi ölçüde daraltabilirsiniz. Geniş bir kitledense, reklamlarınızın gösterileceği kitleyi daraltmak size daha fazla geri dönüş sağlayacak; çünkü bu kitleyi daralttığınızda markanıza daha fazla ilgi duyan kişilere ulaşmış olursunuz. Geniş hedef kitlelerine reklam çalışmaları yaptığınızda, aynı sonuçları alamayabilirsiniz.

İleri seviye hedeflemelerden de yararlanın

Facebook Power Editor, üzerinde reklam kampanyalarınızı oluştururken, ileri seviye hedefleme çalışmaları da yapabilirsiniz. Müşterilerinizle ilgili bilgilerin yanı sıra, bu araç üzerinde kullanıcıların kullandıkları teknolojik cihazlar gibi çeşitli ileri seviye hedeflemeler yapabiliyorsunuz.

Bir mobil uygulama tanıtımı yapmak istediğinizde, bu reklamı ilgili kullanıcılara göstermeniz, reklam bütçenizi daha etkili kullanmanıza yardımcı olacaktır. Örneğin, sadece iOS işletim sistemi için bir uygulamanız varsa, bu reklamı Android kulanıcılarına göstermeniz yersiz olacaktır. Aynı zamanda boşuna para da harcamış olacaksınız.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

Reklam türünüze göre, bu ileri seviye hedeflemelerden yararlanmanız, size daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan