fbpx

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış durumda.

Instagram’ın blogunda aynı zamanda kullanıcıların yüzde 50’sinin firmaların Instagram hesaplarını takip ettiğini ve yüzde 60’ının da ürünler ve servisler hakkında bilgi almak için bu marka hesaplarını takip ettiği belirtiliyor.

http://blog.business.instagram.com/post/150771324916/instagram-advertiser-number

500 bin reklam veren aslında oldukça yüksek bir rakam ve her geçen gün bu sayı artmaya devam ediyor ve artmaya da devam edecek. Tabii ki bu mecrada reklam verirken, öncelikle Türkiye pazarındaki reklam verenlerle yarışmanız gerekecek. Bu firmaların önüne geçmek için de Instagram reklamlarınızı, platforma ve kullanıcılara göre optimize etmeniz gerekiyor.

Doğal görünümlü görseller kullanın

Bu maddeyi biraz daha açmamız gerekiyor. Reklam için kullandığınız görsellerin, kullanıcıların zaman tünelindeki fotoğraflar gibi doğal görünmesi oldukça önemli. İçeriklerinizin reklam olduğunu üzerine basa basa göstermenize gerek yok.

Organik akışa uygun bir görsel kullandığınızda tüketiciler bu gönderiyi ilk bakışta reklam olarak algılamayacakları için daha fazla dikkat edebilirler. Instagram’ın reklam modeline geçmesinin ardından, kullanıcılar reklamlara biraz daha mesafeli yaklaşıyor ve onlarla etkileşime geçmeyebiliyorlar.

Kullandığınız görsellerin daha doğal olması ve organik akışa uyum sağlaması, reklamlarınızdan alacağınız etkileşimleri artırabilir.

İlk iki satırlık reklam metnini iyi oluşturun

Instagram, görselin altında 2 satırlık bir metni gösteriyor ve metnin geri kalanını saklıyor. Kullanıcıların yazının geri kalanını okumaları için “devamını oku” işaretine tıklaması gerekiyor.

Bu sebeple de bu 2 satırlık alanı oldukça iyi kullanmanız gerekiyor. Burada yazdığınız metnin hem ilgi çekici hem de kısa olması gerekiyor. Böylelikle, görselin altında bu 2 satırlık alanda metniniz doğrudan görünebilir. Metinlerinizi ürün/hizmetle ilgili bilgi vermek için daha uzun da tutabilirsiniz; fakat öncelikle 2 satırlık alanda kullanıcıları yakalamanız gerekiyor. Onların ilgisini çektikten sonra metninizin devamını okutmaya çalışmalısınız.

Hedef kitlenizi iyi belirleyin

Instagram reklamlarınızı Facebook’un arayüzü üzerinden hazırlıyorsunuz ve burada geniş hedefleme seçenekleri bulunuyor. Başarılı her reklam kampanyasının arkasında yatan unsurlardan biri de hedeflemedir ve bu nedenle Instagram reklamlarınızda bu çalışmaları yapmanız gerekiyor.

Elinizdeki kullanıcı verilerini analiz ederek, pazar araştırması yaparak, kullanıcıların isteklerini belirleyerek ve müşterilerinizle ilgili araştırmalar yaparak hedef kitleniz hakkında birçok veri elde edebilirsiniz.

Elde ettiğini verileri, Instagram reklamlarınızın hedeflemelerinde kullanarak, reklamlarınızın gösterileceği kitleyi ciddi ölçüde daraltabilirsiniz. Geniş bir kitledense, reklamlarınızın gösterileceği kitleyi daraltmak size daha fazla geri dönüş sağlayacak; çünkü bu kitleyi daralttığınızda markanıza daha fazla ilgi duyan kişilere ulaşmış olursunuz. Geniş hedef kitlelerine reklam çalışmaları yaptığınızda, aynı sonuçları alamayabilirsiniz.

İleri seviye hedeflemelerden de yararlanın

Facebook Power Editor, üzerinde reklam kampanyalarınızı oluştururken, ileri seviye hedefleme çalışmaları da yapabilirsiniz. Müşterilerinizle ilgili bilgilerin yanı sıra, bu araç üzerinde kullanıcıların kullandıkları teknolojik cihazlar gibi çeşitli ileri seviye hedeflemeler yapabiliyorsunuz.

Bir mobil uygulama tanıtımı yapmak istediğinizde, bu reklamı ilgili kullanıcılara göstermeniz, reklam bütçenizi daha etkili kullanmanıza yardımcı olacaktır. Örneğin, sadece iOS işletim sistemi için bir uygulamanız varsa, bu reklamı Android kulanıcılarına göstermeniz yersiz olacaktır. Aynı zamanda boşuna para da harcamış olacaksınız.

Reklam türünüze göre, bu ileri seviye hedeflemelerden yararlanmanız, size daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan