Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?

15 Şubat 2020
Sinan Oypan

Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz yorumlarınızı da artırmanıza yardımcı olacaktır. Instagram başlıklarınızı nasıl optimize etmeniz gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

Başlıklarla Instagram yorum artırma taktikleri

Öncelikle paylaşımınızın amacını belirleyin

Başlıklarınızı nasıl yazacağınız, ne tür paylaşımlar yapacağınız ve gönderilerinizin neler içerdiği ile ilgili olacaktır. Bu nedenle de ilk önce hedeflerinizi belirleyerek işe başlamanız gerekir.

Yeni hedef kitlelere ulaşmak, mevcut takipçilerle etkileşime girmek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak ya da kullanıcılardan içerik toplamak gibi farklı amaçlarınız olabilir. Amaçlarınızı belirledikten sonra da başlıklarınızı oluşturmak için çalışmalara başlayabilirsiniz.

İlk cümleniz çok önemli

Instagram yorum artırmak için başlıklarınızı yazarken ilk cümlenizde takipçilerinize bir şeyler sunmanız gerekir. Bunun sebeplerinden biri, ilk cümleniz Instagram üzerinde görünür olacaktır ve başlığın devamı görünmeyecektir. Kullanıcıların “Devamını Oku” butonuna tıklamaları gerekmektedir. Bu sebeple de ilk cümlenizde takipçilerinizin dikkatini çekebilecek bir mesaj veriyor olmanız gerekiyor.

Eyleme çağrı ya da bir soru ekleyin

İlk cümlenizi ilgi çekici bir hale getirebilmek için buraya bir eyleme çağrı ifadesi ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra takipçilerinize bir soru sorarak da onların gönderinizle etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz. Bu süreçte kullanabileceğiniz kalıpların bazıları ise şöyle:

  • Bio’daki linke tıklayın
  • Arkadaşlarınızı etiketleyin
  • Sorduğunuz sorunun cevabını yorum olarak eklemelerini isteyin
  • Arkadaşlarınızla paylaşın

Bu kalıplar yaptığınız paylaşımın içeriğine göre şekillenebilir ve artırılabilir. Burada önemli olan takipçilerinize sizinle etkileşime girmeleri için bir neden vermenizdir.

Onlara bir değer katın

Gönderilerinizde takipçilerinize bir bilgi sunun ve onlara eğitici bilgiler verin. Böylelikle onlara bir değer katmış olursunuz. Bir değer sunmanız ve onları belli bir konuda bilgilendirmeniz, etkileşimlerinizi artırırken, takipçilerinizin de markanıza bakış açınızı olumlu bir şekilde değiştirir.

Başlıklarınızı farklı bir platformda oluşturun

Instagram yorum artırmak için başlıklarınızı optimize ederken, doğrudan Instagram üzerinde başlıklarınızı yazmaya başlamayın. Başka bir platformda (Office Word, Excel vb.) başlıklarınızı yazmaya başlayın. Böylelikle daha rahat bir şekilde başlıklarınız üzerine düşünebilir ve onları optimize edebilirisiniz.

Başlık yazım süreci önemli bir iş olduğu için üzerine vakit ayırmanız ve size en yüksek etkileşimi nasıl sağlayacağı üzerine düşünmeniz oldukça önemlidir.

Emojileri kullanın

Emojiler, internet kullanıcılarının yazışma dilinde sıklıkla kullandıkları semboller haline geldi ve bu sembolleri aynı zamanda Instagram yorum için de kullanıyorlar. Siz de başlıklarınızı hazırlarken emojilerden yararlanabilirsiniz.

Emojiler, tek bir sembolle birkaç kelimeyi ya da belli konuyu ifade edebildikleri için mesajlarınızı kısaltmak veya daha ilgi çekici bir hale getirmek için de kullanılabilirler. Kullanıcıların dikkatini çekmek ya da onları belli bir eyleme geçirmek için bu emojileri kullanabilirsiniz.

Hashtag’lerden yararlanın

Instagram yorum almak için başlıklarınızı oluştururken, Hashtag kullanımına da önem vermelisiniz. Hashtag’ler yeni hedef kitlelere de ulaşmanızı sağladıkları için başlıklarınızda yer alması gereken unsurlar arasındadır.

Hashtag seçimi yaparken dikkat etmeniz gerekenlerden biri, bu etiketler içerisindeki gönderilerin sayısı olacaktır. Hashtag’lerinizi üç ana kategoriye ayırmanız gerekiyor.

  • İçerisinde 500 bin ve üstü gönderi olanlar,
  • 10 bin ile 500 bin arasında gönderi olanlar
  • 10 binden az gönderi olanlar

Instagram’da bir gönderi içerisinde 30 Hashtag kullanabilmektesiniz. Bu Hashtag’leri seçerken, bu üç grup etiketi de dahil etmelisiniz. Böylelikle bu üç gruba da hitap edebilir ve Hashtag sayfalarında öne çıkma ihtimalinizi artırabilirsiniz. Hem rekabetin yüksek olduğu hem de düşük olduğu etiketleri seçerek, farklı yerlerde hedef kitleler yakalayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Instagram yorum ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram algoritması nasıl çalışıyor?

Instagram algoritmasına göre, kullanıcılar en çok etkileşime girdikleri hesapları zaman tünellerinde öncelikli olarak görmekteler. Burada gönderinin yayınlanma zamanı da bir önem taşımaktadır. Bu sebeple de marka olarak etkileşim oranlarınızı yükseltmeniz halinde, kullanıcıların zaman tünellerinde üst sıralarda çıkma şansınız da daha fazla olacaktır.

Instagram başlıkları ne kadar uzun olmalı?

Instagram başlık için karakter limiti 2200’dür. Bu limitin içine ekleyeceğiniz Hashtag’ler de dahildir. Başlıklarınızı ilgi çekici bir hale getirerek, uzun ya da kısa başlıklar hazırlayabilirsiniz. Buradaki önemli nokta, takipçilerinizin dikkatini çekmek olduğu için kendinize belli bir limit belirlememelisiniz. Belli bir hikaye anlatımında bulunuyorsa başlıklarınızı uzun olarak da hazırlayabilirsiniz.

Alternatif Instagram paylaşım fikirleri

Instagram üzerinde birçok farklı paylaşım yapabilirsiniz. Yarışmalar, çekilişler, sahne arkası fotoğrafları, ürünlerin hazırlanış süreci, bilgi ve eğitim içeren gönderiler, canlı yayınları, ürün tanıtım ve duyuruları gibi birçok alternatiften yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Instagram çekiliş nasıl yapılır?

Öncelikle çekilişinizin amacını belirlemeniz gerekiyor. Takipçi kazanmak, belli bir ürünü tanıtmak, etkileşimleri artırmak, web siteye trafik çekmek gibi amaçlarınız olabilir. Sonrasında da katılımcıların ilgisini çekebilecek bir ödül belirleyerek, katılımı artırmanız gerekir. Yarışma ve çekiliş kurallarınızı belirleyerek, katılımcılara bunları net bir şekilde anlatmanız ve çekiliş süresini; aynı zamanda da kazananın nasıl belirleneceğini de paylaşımlarınızda takipçilerinize aktarmalısınız.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan