fbpx

Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?

15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?

Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz yorumlarınızı da artırmanıza yardımcı olacaktır. Instagram başlıklarınızı nasıl optimize etmeniz gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

Başlıklarla Instagram yorum artırma taktikleri

Öncelikle paylaşımınızın amacını belirleyin

Başlıklarınızı nasıl yazacağınız, ne tür paylaşımlar yapacağınız ve gönderilerinizin neler içerdiği ile ilgili olacaktır. Bu nedenle de ilk önce hedeflerinizi belirleyerek işe başlamanız gerekir.

Yeni hedef kitlelere ulaşmak, mevcut takipçilerle etkileşime girmek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak ya da kullanıcılardan içerik toplamak gibi farklı amaçlarınız olabilir. Amaçlarınızı belirledikten sonra da başlıklarınızı oluşturmak için çalışmalara başlayabilirsiniz.

İlk cümleniz çok önemli

Instagram yorum artırmak için başlıklarınızı yazarken ilk cümlenizde takipçilerinize bir şeyler sunmanız gerekir. Bunun sebeplerinden biri, ilk cümleniz Instagram üzerinde görünür olacaktır ve başlığın devamı görünmeyecektir. Kullanıcıların “Devamını Oku” butonuna tıklamaları gerekmektedir. Bu sebeple de ilk cümlenizde takipçilerinizin dikkatini çekebilecek bir mesaj veriyor olmanız gerekiyor.

Eyleme çağrı ya da bir soru ekleyin

İlk cümlenizi ilgi çekici bir hale getirebilmek için buraya bir eyleme çağrı ifadesi ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra takipçilerinize bir soru sorarak da onların gönderinizle etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz. Bu süreçte kullanabileceğiniz kalıpların bazıları ise şöyle:

  • Bio’daki linke tıklayın
  • Arkadaşlarınızı etiketleyin
  • Sorduğunuz sorunun cevabını yorum olarak eklemelerini isteyin
  • Arkadaşlarınızla paylaşın

Bu kalıplar yaptığınız paylaşımın içeriğine göre şekillenebilir ve artırılabilir. Burada önemli olan takipçilerinize sizinle etkileşime girmeleri için bir neden vermenizdir.

Onlara bir değer katın

Gönderilerinizde takipçilerinize bir bilgi sunun ve onlara eğitici bilgiler verin. Böylelikle onlara bir değer katmış olursunuz. Bir değer sunmanız ve onları belli bir konuda bilgilendirmeniz, etkileşimlerinizi artırırken, takipçilerinizin de markanıza bakış açınızı olumlu bir şekilde değiştirir.

Başlıklarınızı farklı bir platformda oluşturun

Instagram yorum artırmak için başlıklarınızı optimize ederken, doğrudan Instagram üzerinde başlıklarınızı yazmaya başlamayın. Başka bir platformda (Office Word, Excel vb.) başlıklarınızı yazmaya başlayın. Böylelikle daha rahat bir şekilde başlıklarınız üzerine düşünebilir ve onları optimize edebilirisiniz.

Başlık yazım süreci önemli bir iş olduğu için üzerine vakit ayırmanız ve size en yüksek etkileşimi nasıl sağlayacağı üzerine düşünmeniz oldukça önemlidir.

Emojileri kullanın

Emojiler, internet kullanıcılarının yazışma dilinde sıklıkla kullandıkları semboller haline geldi ve bu sembolleri aynı zamanda Instagram yorum için de kullanıyorlar. Siz de başlıklarınızı hazırlarken emojilerden yararlanabilirsiniz.

Emojiler, tek bir sembolle birkaç kelimeyi ya da belli konuyu ifade edebildikleri için mesajlarınızı kısaltmak veya daha ilgi çekici bir hale getirmek için de kullanılabilirler. Kullanıcıların dikkatini çekmek ya da onları belli bir eyleme geçirmek için bu emojileri kullanabilirsiniz.

Hashtag’lerden yararlanın

Instagram yorum almak için başlıklarınızı oluştururken, Hashtag kullanımına da önem vermelisiniz. Hashtag’ler yeni hedef kitlelere de ulaşmanızı sağladıkları için başlıklarınızda yer alması gereken unsurlar arasındadır.

Hashtag seçimi yaparken dikkat etmeniz gerekenlerden biri, bu etiketler içerisindeki gönderilerin sayısı olacaktır. Hashtag’lerinizi üç ana kategoriye ayırmanız gerekiyor.

  • İçerisinde 500 bin ve üstü gönderi olanlar,
  • 10 bin ile 500 bin arasında gönderi olanlar
  • 10 binden az gönderi olanlar

Instagram’da bir gönderi içerisinde 30 Hashtag kullanabilmektesiniz. Bu Hashtag’leri seçerken, bu üç grup etiketi de dahil etmelisiniz. Böylelikle bu üç gruba da hitap edebilir ve Hashtag sayfalarında öne çıkma ihtimalinizi artırabilirsiniz. Hem rekabetin yüksek olduğu hem de düşük olduğu etiketleri seçerek, farklı yerlerde hedef kitleler yakalayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Instagram yorum ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram algoritması nasıl çalışıyor?

Instagram algoritmasına göre, kullanıcılar en çok etkileşime girdikleri hesapları zaman tünellerinde öncelikli olarak görmekteler. Burada gönderinin yayınlanma zamanı da bir önem taşımaktadır. Bu sebeple de marka olarak etkileşim oranlarınızı yükseltmeniz halinde, kullanıcıların zaman tünellerinde üst sıralarda çıkma şansınız da daha fazla olacaktır.

Instagram başlıkları ne kadar uzun olmalı?

Instagram başlık için karakter limiti 2200’dür. Bu limitin içine ekleyeceğiniz Hashtag’ler de dahildir. Başlıklarınızı ilgi çekici bir hale getirerek, uzun ya da kısa başlıklar hazırlayabilirsiniz. Buradaki önemli nokta, takipçilerinizin dikkatini çekmek olduğu için kendinize belli bir limit belirlememelisiniz. Belli bir hikaye anlatımında bulunuyorsa başlıklarınızı uzun olarak da hazırlayabilirsiniz.

Alternatif Instagram paylaşım fikirleri

Instagram üzerinde birçok farklı paylaşım yapabilirsiniz. Yarışmalar, çekilişler, sahne arkası fotoğrafları, ürünlerin hazırlanış süreci, bilgi ve eğitim içeren gönderiler, canlı yayınları, ürün tanıtım ve duyuruları gibi birçok alternatiften yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Instagram çekiliş nasıl yapılır?

Öncelikle çekilişinizin amacını belirlemeniz gerekiyor. Takipçi kazanmak, belli bir ürünü tanıtmak, etkileşimleri artırmak, web siteye trafik çekmek gibi amaçlarınız olabilir. Sonrasında da katılımcıların ilgisini çekebilecek bir ödül belirleyerek, katılımı artırmanız gerekir. Yarışma ve çekiliş kurallarınızı belirleyerek, katılımcılara bunları net bir şekilde anlatmanız ve çekiliş süresini; aynı zamanda da kazananın nasıl belirleneceğini de paylaşımlarınızda takipçilerinize aktarmalısınız.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan