Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?

15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?

Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz yorumlarınızı da artırmanıza yardımcı olacaktır. Instagram başlıklarınızı nasıl optimize etmeniz gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

Başlıklarla Instagram yorum artırma taktikleri

Öncelikle paylaşımınızın amacını belirleyin

Başlıklarınızı nasıl yazacağınız, ne tür paylaşımlar yapacağınız ve gönderilerinizin neler içerdiği ile ilgili olacaktır. Bu nedenle de ilk önce hedeflerinizi belirleyerek işe başlamanız gerekir.

Yeni hedef kitlelere ulaşmak, mevcut takipçilerle etkileşime girmek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak ya da kullanıcılardan içerik toplamak gibi farklı amaçlarınız olabilir. Amaçlarınızı belirledikten sonra da başlıklarınızı oluşturmak için çalışmalara başlayabilirsiniz.

İlk cümleniz çok önemli

Instagram yorum artırmak için başlıklarınızı yazarken ilk cümlenizde takipçilerinize bir şeyler sunmanız gerekir. Bunun sebeplerinden biri, ilk cümleniz Instagram üzerinde görünür olacaktır ve başlığın devamı görünmeyecektir. Kullanıcıların “Devamını Oku” butonuna tıklamaları gerekmektedir. Bu sebeple de ilk cümlenizde takipçilerinizin dikkatini çekebilecek bir mesaj veriyor olmanız gerekiyor.

Eyleme çağrı ya da bir soru ekleyin

İlk cümlenizi ilgi çekici bir hale getirebilmek için buraya bir eyleme çağrı ifadesi ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra takipçilerinize bir soru sorarak da onların gönderinizle etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz. Bu süreçte kullanabileceğiniz kalıpların bazıları ise şöyle:

  • Bio’daki linke tıklayın
  • Arkadaşlarınızı etiketleyin
  • Sorduğunuz sorunun cevabını yorum olarak eklemelerini isteyin
  • Arkadaşlarınızla paylaşın

Bu kalıplar yaptığınız paylaşımın içeriğine göre şekillenebilir ve artırılabilir. Burada önemli olan takipçilerinize sizinle etkileşime girmeleri için bir neden vermenizdir.

Onlara bir değer katın

Gönderilerinizde takipçilerinize bir bilgi sunun ve onlara eğitici bilgiler verin. Böylelikle onlara bir değer katmış olursunuz. Bir değer sunmanız ve onları belli bir konuda bilgilendirmeniz, etkileşimlerinizi artırırken, takipçilerinizin de markanıza bakış açınızı olumlu bir şekilde değiştirir.

Başlıklarınızı farklı bir platformda oluşturun

Instagram yorum artırmak için başlıklarınızı optimize ederken, doğrudan Instagram üzerinde başlıklarınızı yazmaya başlamayın. Başka bir platformda (Office Word, Excel vb.) başlıklarınızı yazmaya başlayın. Böylelikle daha rahat bir şekilde başlıklarınız üzerine düşünebilir ve onları optimize edebilirisiniz.

Başlık yazım süreci önemli bir iş olduğu için üzerine vakit ayırmanız ve size en yüksek etkileşimi nasıl sağlayacağı üzerine düşünmeniz oldukça önemlidir.

Emojileri kullanın

Emojiler, internet kullanıcılarının yazışma dilinde sıklıkla kullandıkları semboller haline geldi ve bu sembolleri aynı zamanda Instagram yorum için de kullanıyorlar. Siz de başlıklarınızı hazırlarken emojilerden yararlanabilirsiniz.

Emojiler, tek bir sembolle birkaç kelimeyi ya da belli konuyu ifade edebildikleri için mesajlarınızı kısaltmak veya daha ilgi çekici bir hale getirmek için de kullanılabilirler. Kullanıcıların dikkatini çekmek ya da onları belli bir eyleme geçirmek için bu emojileri kullanabilirsiniz.

Hashtag’lerden yararlanın

Instagram yorum almak için başlıklarınızı oluştururken, Hashtag kullanımına da önem vermelisiniz. Hashtag’ler yeni hedef kitlelere de ulaşmanızı sağladıkları için başlıklarınızda yer alması gereken unsurlar arasındadır.

Hashtag seçimi yaparken dikkat etmeniz gerekenlerden biri, bu etiketler içerisindeki gönderilerin sayısı olacaktır. Hashtag’lerinizi üç ana kategoriye ayırmanız gerekiyor.

  • İçerisinde 500 bin ve üstü gönderi olanlar,
  • 10 bin ile 500 bin arasında gönderi olanlar
  • 10 binden az gönderi olanlar

Instagram’da bir gönderi içerisinde 30 Hashtag kullanabilmektesiniz. Bu Hashtag’leri seçerken, bu üç grup etiketi de dahil etmelisiniz. Böylelikle bu üç gruba da hitap edebilir ve Hashtag sayfalarında öne çıkma ihtimalinizi artırabilirsiniz. Hem rekabetin yüksek olduğu hem de düşük olduğu etiketleri seçerek, farklı yerlerde hedef kitleler yakalayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Instagram yorum ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram algoritması nasıl çalışıyor?

Instagram algoritmasına göre, kullanıcılar en çok etkileşime girdikleri hesapları zaman tünellerinde öncelikli olarak görmekteler. Burada gönderinin yayınlanma zamanı da bir önem taşımaktadır. Bu sebeple de marka olarak etkileşim oranlarınızı yükseltmeniz halinde, kullanıcıların zaman tünellerinde üst sıralarda çıkma şansınız da daha fazla olacaktır.

Instagram başlıkları ne kadar uzun olmalı?

Instagram başlık için karakter limiti 2200’dür. Bu limitin içine ekleyeceğiniz Hashtag’ler de dahildir. Başlıklarınızı ilgi çekici bir hale getirerek, uzun ya da kısa başlıklar hazırlayabilirsiniz. Buradaki önemli nokta, takipçilerinizin dikkatini çekmek olduğu için kendinize belli bir limit belirlememelisiniz. Belli bir hikaye anlatımında bulunuyorsa başlıklarınızı uzun olarak da hazırlayabilirsiniz.

Alternatif Instagram paylaşım fikirleri

Instagram üzerinde birçok farklı paylaşım yapabilirsiniz. Yarışmalar, çekilişler, sahne arkası fotoğrafları, ürünlerin hazırlanış süreci, bilgi ve eğitim içeren gönderiler, canlı yayınları, ürün tanıtım ve duyuruları gibi birçok alternatiften yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Instagram çekiliş nasıl yapılır?

Öncelikle çekilişinizin amacını belirlemeniz gerekiyor. Takipçi kazanmak, belli bir ürünü tanıtmak, etkileşimleri artırmak, web siteye trafik çekmek gibi amaçlarınız olabilir. Sonrasında da katılımcıların ilgisini çekebilecek bir ödül belirleyerek, katılımı artırmanız gerekir. Yarışma ve çekiliş kurallarınızı belirleyerek, katılımcılara bunları net bir şekilde anlatmanız ve çekiliş süresini; aynı zamanda da kazananın nasıl belirleneceğini de paylaşımlarınızda takipçilerinize aktarmalısınız.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, birçok faaliyetin eş zamanlı olarak devam ettiği bir süreçtir. İnternet üzerinden yapılan satışların muhasebeleştirilmesi ve faturalandırılması da bu adımların en önemlilerinden biridir. Pek çok farklı kural...
4 Nisan 2022
Markethinkers
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
IdeaSoft
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın