Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?

15 Şubat 2020
Sinan Oypan

Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz yorumlarınızı da artırmanıza yardımcı olacaktır. Instagram başlıklarınızı nasıl optimize etmeniz gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

Başlıklarla Instagram yorum artırma taktikleri

Öncelikle paylaşımınızın amacını belirleyin

Başlıklarınızı nasıl yazacağınız, ne tür paylaşımlar yapacağınız ve gönderilerinizin neler içerdiği ile ilgili olacaktır. Bu nedenle de ilk önce hedeflerinizi belirleyerek işe başlamanız gerekir.

Yeni hedef kitlelere ulaşmak, mevcut takipçilerle etkileşime girmek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak ya da kullanıcılardan içerik toplamak gibi farklı amaçlarınız olabilir. Amaçlarınızı belirledikten sonra da başlıklarınızı oluşturmak için çalışmalara başlayabilirsiniz.

İlk cümleniz çok önemli

Instagram yorum artırmak için başlıklarınızı yazarken ilk cümlenizde takipçilerinize bir şeyler sunmanız gerekir. Bunun sebeplerinden biri, ilk cümleniz Instagram üzerinde görünür olacaktır ve başlığın devamı görünmeyecektir. Kullanıcıların “Devamını Oku” butonuna tıklamaları gerekmektedir. Bu sebeple de ilk cümlenizde takipçilerinizin dikkatini çekebilecek bir mesaj veriyor olmanız gerekiyor.

Eyleme çağrı ya da bir soru ekleyin

İlk cümlenizi ilgi çekici bir hale getirebilmek için buraya bir eyleme çağrı ifadesi ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra takipçilerinize bir soru sorarak da onların gönderinizle etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz. Bu süreçte kullanabileceğiniz kalıpların bazıları ise şöyle:

  • Bio’daki linke tıklayın
  • Arkadaşlarınızı etiketleyin
  • Sorduğunuz sorunun cevabını yorum olarak eklemelerini isteyin
  • Arkadaşlarınızla paylaşın

Bu kalıplar yaptığınız paylaşımın içeriğine göre şekillenebilir ve artırılabilir. Burada önemli olan takipçilerinize sizinle etkileşime girmeleri için bir neden vermenizdir.

Onlara bir değer katın

Gönderilerinizde takipçilerinize bir bilgi sunun ve onlara eğitici bilgiler verin. Böylelikle onlara bir değer katmış olursunuz. Bir değer sunmanız ve onları belli bir konuda bilgilendirmeniz, etkileşimlerinizi artırırken, takipçilerinizin de markanıza bakış açınızı olumlu bir şekilde değiştirir.

Başlıklarınızı farklı bir platformda oluşturun

Instagram yorum artırmak için başlıklarınızı optimize ederken, doğrudan Instagram üzerinde başlıklarınızı yazmaya başlamayın. Başka bir platformda (Office Word, Excel vb.) başlıklarınızı yazmaya başlayın. Böylelikle daha rahat bir şekilde başlıklarınız üzerine düşünebilir ve onları optimize edebilirisiniz.

Başlık yazım süreci önemli bir iş olduğu için üzerine vakit ayırmanız ve size en yüksek etkileşimi nasıl sağlayacağı üzerine düşünmeniz oldukça önemlidir.

Emojileri kullanın

Emojiler, internet kullanıcılarının yazışma dilinde sıklıkla kullandıkları semboller haline geldi ve bu sembolleri aynı zamanda Instagram yorum için de kullanıyorlar. Siz de başlıklarınızı hazırlarken emojilerden yararlanabilirsiniz.

Emojiler, tek bir sembolle birkaç kelimeyi ya da belli konuyu ifade edebildikleri için mesajlarınızı kısaltmak veya daha ilgi çekici bir hale getirmek için de kullanılabilirler. Kullanıcıların dikkatini çekmek ya da onları belli bir eyleme geçirmek için bu emojileri kullanabilirsiniz.

Hashtag’lerden yararlanın

Instagram yorum almak için başlıklarınızı oluştururken, Hashtag kullanımına da önem vermelisiniz. Hashtag’ler yeni hedef kitlelere de ulaşmanızı sağladıkları için başlıklarınızda yer alması gereken unsurlar arasındadır.

Hashtag seçimi yaparken dikkat etmeniz gerekenlerden biri, bu etiketler içerisindeki gönderilerin sayısı olacaktır. Hashtag’lerinizi üç ana kategoriye ayırmanız gerekiyor.

  • İçerisinde 500 bin ve üstü gönderi olanlar,
  • 10 bin ile 500 bin arasında gönderi olanlar
  • 10 binden az gönderi olanlar

Instagram’da bir gönderi içerisinde 30 Hashtag kullanabilmektesiniz. Bu Hashtag’leri seçerken, bu üç grup etiketi de dahil etmelisiniz. Böylelikle bu üç gruba da hitap edebilir ve Hashtag sayfalarında öne çıkma ihtimalinizi artırabilirsiniz. Hem rekabetin yüksek olduğu hem de düşük olduğu etiketleri seçerek, farklı yerlerde hedef kitleler yakalayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Instagram yorum ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram algoritması nasıl çalışıyor?

Instagram algoritmasına göre, kullanıcılar en çok etkileşime girdikleri hesapları zaman tünellerinde öncelikli olarak görmekteler. Burada gönderinin yayınlanma zamanı da bir önem taşımaktadır. Bu sebeple de marka olarak etkileşim oranlarınızı yükseltmeniz halinde, kullanıcıların zaman tünellerinde üst sıralarda çıkma şansınız da daha fazla olacaktır.

Instagram başlıkları ne kadar uzun olmalı?

Instagram başlık için karakter limiti 2200’dür. Bu limitin içine ekleyeceğiniz Hashtag’ler de dahildir. Başlıklarınızı ilgi çekici bir hale getirerek, uzun ya da kısa başlıklar hazırlayabilirsiniz. Buradaki önemli nokta, takipçilerinizin dikkatini çekmek olduğu için kendinize belli bir limit belirlememelisiniz. Belli bir hikaye anlatımında bulunuyorsa başlıklarınızı uzun olarak da hazırlayabilirsiniz.

Alternatif Instagram paylaşım fikirleri

Instagram üzerinde birçok farklı paylaşım yapabilirsiniz. Yarışmalar, çekilişler, sahne arkası fotoğrafları, ürünlerin hazırlanış süreci, bilgi ve eğitim içeren gönderiler, canlı yayınları, ürün tanıtım ve duyuruları gibi birçok alternatiften yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Instagram çekiliş nasıl yapılır?

Öncelikle çekilişinizin amacını belirlemeniz gerekiyor. Takipçi kazanmak, belli bir ürünü tanıtmak, etkileşimleri artırmak, web siteye trafik çekmek gibi amaçlarınız olabilir. Sonrasında da katılımcıların ilgisini çekebilecek bir ödül belirleyerek, katılımı artırmanız gerekir. Yarışma ve çekiliş kurallarınızı belirleyerek, katılımcılara bunları net bir şekilde anlatmanız ve çekiliş süresini; aynı zamanda da kazananın nasıl belirleneceğini de paylaşımlarınızda takipçilerinize aktarmalısınız.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan