Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm

14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm

Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü rehberimizde bu araçlardan bazılarını size tanıtmıştık.

Aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de Instagram yönetiminde kullanabileceğiniz diğer araçlar üzerinde duracağız.

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm

Rakiplerin Hashtag takibi için kullanılacak araçlar

Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi Instagram yönetiminde de rakip analizi yapmak oldukça önemlidir. Rakip firmaların önüne geçmek ve onların yaptıkları çalışmaları takip etmek, kendi stratejilerinizi belirlerken size birçok avantaj sunar. Instagram üzerinden hashtag takibi yapmak ve bu hashtag’lerin sonuçlarını incelemek de yapabileceğiniz rakip analizleri arasında yer alır.

Hashtraciking: Bu araç Instagram üzerindeki bir Hashtag’in ne kadar etkili olduğunu ölçümlemenize yardımcı oluyor.

Keyhole: Hashtag analizi için kullanabileceğiniz bir diğer araç ise Keyhole.

Followecheck: Bir hesap üzerindeki sahte takipçileri görmek için bu aracı kullanabilirsiniz.

Fotoğraf düzenleme ve tasarım araçları

Instagram yönetiminin yanı sıra paylaşacağınız fotoğrafları da düzenelemeniz gerekir. İlgi çekici ve yaratıcı içerikler oluşturmak için de farklı fotoğraf düzenleme araçlarından yararlanabilirsiniz.

Canva: Sosyal medya paylaşımlarınız için hem metin hem de fotoğraf düzenlemelerde kullanabileceğiniz bir araçtır. Canva’nın kullanımıyla ilgili detaylı bilgi için: “Ücretsiz banner tasarımı nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Studio Design: Yüzlerce şablon üzerinden kendinize uygun bir tasarım bularak, görsel çalışmalarınızı burada oluşturabilirsiniz.

Lightroom Mobile: Adobe'nin bir ürünü olan Lightroom Mobile üzerinde fotoğraflarınız üzerindeki renk ayarlarını değiştirebilir ve fotoğrafınızı daha çekici bir hale getirebilirsiniz.

Adobe Spark: Adobe Spark, hem video hem de sosyal medya gönderileri oluşturmanız konusunda kullanabileceğiniz programlardan biri. Farklı şablonlar üzerinden kendinize uygun bir tasarım seçebilirsiniz.

Çok amaçlı araçlar

Gleam: Gelam’in ücretli versiyonu ile Instagram üzerinde yarışmalar düzenleyebilirsiniz.

IFTTT: Belli eylemler doğrultusunda, Instagram hesabınızdaki içerikleri planlamasınız yapabilirsiniz. Örneğin Twitter üzerinde fotoğraf paylaştığınızda Instagram hesabınızda da aynı paylaşımı yapabilirsiniz.

SnapWidget: Instagram üzerindeki içeriklerinizi internet sayfanızda paylaşmanıza olanak tanıyan bir araç.

Instagram reklam araçları

Instagram üzerinde reklam vermek de son dönemlerde markalar için önemli bir hal aldı. Geniş hedef kitleleri ve daha yüksek geri dönüşüm oranları nedeniyle Instagram reklamları üzerinde durmak gerekiyor. Instagram reklamlarınızı yönetirken de kullanabileceğiniz bazı araçlar bulunuyor.

Power Editor: Power Editor, Facebook’un kendi reklam yönetim aracı. Instagram üzerinde bir reklam verdiğinizde bu araç üzerinden reklamınızın performans ölçümlerini yapabilirsiniz.

Adespresso: Instagram reklam kampanyalarınızı bu araç üzerinden hızlı ve etkin bir şekilde takip edebilirsiniz.

Text Overlay: Bu araç ise görselleriniz üzerindeki metinlerin oranını ölçümlemenizi sağlıyor. Facebook görsel içindeki metnin oranı %20’yi geçtiğinde, gönderinin erişimini kısıtlıyor. Bu araç ile bu ölçümlemeleri yaparak, reklam vermeden önce tasarımlarınızı kontrol edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan