Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm

14 Eylül 2017
Sinan Oypan

Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü rehberimizde bu araçlardan bazılarını size tanıtmıştık.

Aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de Instagram yönetiminde kullanabileceğiniz diğer araçlar üzerinde duracağız.

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm

Rakiplerin Hashtag takibi için kullanılacak araçlar

Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi Instagram yönetiminde de rakip analizi yapmak oldukça önemlidir. Rakip firmaların önüne geçmek ve onların yaptıkları çalışmaları takip etmek, kendi stratejilerinizi belirlerken size birçok avantaj sunar. Instagram üzerinden hashtag takibi yapmak ve bu hashtag’lerin sonuçlarını incelemek de yapabileceğiniz rakip analizleri arasında yer alır.

Hashtraciking: Bu araç Instagram üzerindeki bir Hashtag’in ne kadar etkili olduğunu ölçümlemenize yardımcı oluyor.

Keyhole: Hashtag analizi için kullanabileceğiniz bir diğer araç ise Keyhole.

Followecheck: Bir hesap üzerindeki sahte takipçileri görmek için bu aracı kullanabilirsiniz.

Fotoğraf düzenleme ve tasarım araçları

Instagram yönetiminin yanı sıra paylaşacağınız fotoğrafları da düzenelemeniz gerekir. İlgi çekici ve yaratıcı içerikler oluşturmak için de farklı fotoğraf düzenleme araçlarından yararlanabilirsiniz.

Canva: Sosyal medya paylaşımlarınız için hem metin hem de fotoğraf düzenlemelerde kullanabileceğiniz bir araçtır. Canva’nın kullanımıyla ilgili detaylı bilgi için: “Ücretsiz banner tasarımı nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Studio Design: Yüzlerce şablon üzerinden kendinize uygun bir tasarım bularak, görsel çalışmalarınızı burada oluşturabilirsiniz.

Lightroom Mobile: Adobe'nin bir ürünü olan Lightroom Mobile üzerinde fotoğraflarınız üzerindeki renk ayarlarını değiştirebilir ve fotoğrafınızı daha çekici bir hale getirebilirsiniz.

Adobe Spark: Adobe Spark, hem video hem de sosyal medya gönderileri oluşturmanız konusunda kullanabileceğiniz programlardan biri. Farklı şablonlar üzerinden kendinize uygun bir tasarım seçebilirsiniz.

Framestatic: Birden fazla görsel ile farklı kompozisyonlar yaratmak için bu araçtan faydalanabilirsiniz.

Çok amaçlı araçlar

Gleam: Gelam’in ücretli versiyonu ile Instagram üzerinde yarışmalar düzenleyebilirsiniz.

IFTTT: Belli eylemler doğrultusunda, Instagram hesabınızdaki içerikleri planlamasınız yapabilirsiniz. Örneğin Twitter üzerinde fotoğraf paylaştığınızda Instagram hesabınızda da aynı paylaşımı yapabilirsiniz.

SnapWidget: Instagram üzerindeki içeriklerinizi internet sayfanızda paylaşmanıza olanak tanıyan bir araç.

Instagram reklam araçları

Instagram üzerinde reklam vermek de son dönemlerde markalar için önemli bir hal aldı. Geniş hedef kitleleri ve daha yüksek geri dönüşüm oranları nedeniyle Instagram reklamları üzerinde durmak gerekiyor. Instagram reklamlarınızı yönetirken de kullanabileceğiniz bazı araçlar bulunuyor.

Power Editor: Power Editor, Facebook’un kendi reklam yönetim aracı. Instagram üzerinde bir reklam verdiğinizde bu araç üzerinden reklamınızın performans ölçümlerini yapabilirsiniz.

Adespresso: Instagram reklam kampanyalarınızı bu araç üzerinden hızlı ve etkin bir şekilde takip edebilirsiniz.

Text Overlay: Bu araç ise görselleriniz üzerindeki metinlerin oranını ölçümlemenizi sağlıyor. Facebook görsel içindeki metnin oranı %20’yi geçtiğinde, gönderinin erişimini kısıtlıyor. Bu araç ile bu ölçümlemeleri yaparak, reklam vermeden önce tasarımlarınızı kontrol edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan