Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm

14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm

Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü rehberimizde bu araçlardan bazılarını size tanıtmıştık.

Aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de Instagram yönetiminde kullanabileceğiniz diğer araçlar üzerinde duracağız.

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm

Rakiplerin Hashtag takibi için kullanılacak araçlar

Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi Instagram yönetiminde de rakip analizi yapmak oldukça önemlidir. Rakip firmaların önüne geçmek ve onların yaptıkları çalışmaları takip etmek, kendi stratejilerinizi belirlerken size birçok avantaj sunar. Instagram üzerinden hashtag takibi yapmak ve bu hashtag’lerin sonuçlarını incelemek de yapabileceğiniz rakip analizleri arasında yer alır.

Hashtraciking: Bu araç Instagram üzerindeki bir Hashtag’in ne kadar etkili olduğunu ölçümlemenize yardımcı oluyor.

Keyhole: Hashtag analizi için kullanabileceğiniz bir diğer araç ise Keyhole.

Followecheck: Bir hesap üzerindeki sahte takipçileri görmek için bu aracı kullanabilirsiniz.

Fotoğraf düzenleme ve tasarım araçları

Instagram yönetiminin yanı sıra paylaşacağınız fotoğrafları da düzenelemeniz gerekir. İlgi çekici ve yaratıcı içerikler oluşturmak için de farklı fotoğraf düzenleme araçlarından yararlanabilirsiniz.

Canva: Sosyal medya paylaşımlarınız için hem metin hem de fotoğraf düzenlemelerde kullanabileceğiniz bir araçtır. Canva’nın kullanımıyla ilgili detaylı bilgi için: “Ücretsiz banner tasarımı nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Studio Design: Yüzlerce şablon üzerinden kendinize uygun bir tasarım bularak, görsel çalışmalarınızı burada oluşturabilirsiniz.

Lightroom Mobile: Adobe'nin bir ürünü olan Lightroom Mobile üzerinde fotoğraflarınız üzerindeki renk ayarlarını değiştirebilir ve fotoğrafınızı daha çekici bir hale getirebilirsiniz.

Adobe Spark: Adobe Spark, hem video hem de sosyal medya gönderileri oluşturmanız konusunda kullanabileceğiniz programlardan biri. Farklı şablonlar üzerinden kendinize uygun bir tasarım seçebilirsiniz.

Çok amaçlı araçlar

Gleam: Gelam’in ücretli versiyonu ile Instagram üzerinde yarışmalar düzenleyebilirsiniz.

IFTTT: Belli eylemler doğrultusunda, Instagram hesabınızdaki içerikleri planlamasınız yapabilirsiniz. Örneğin Twitter üzerinde fotoğraf paylaştığınızda Instagram hesabınızda da aynı paylaşımı yapabilirsiniz.

SnapWidget: Instagram üzerindeki içeriklerinizi internet sayfanızda paylaşmanıza olanak tanıyan bir araç.

Instagram reklam araçları

Instagram üzerinde reklam vermek de son dönemlerde markalar için önemli bir hal aldı. Geniş hedef kitleleri ve daha yüksek geri dönüşüm oranları nedeniyle Instagram reklamları üzerinde durmak gerekiyor. Instagram reklamlarınızı yönetirken de kullanabileceğiniz bazı araçlar bulunuyor.

Power Editor: Power Editor, Facebook’un kendi reklam yönetim aracı. Instagram üzerinde bir reklam verdiğinizde bu araç üzerinden reklamınızın performans ölçümlerini yapabilirsiniz.

Adespresso: Instagram reklam kampanyalarınızı bu araç üzerinden hızlı ve etkin bir şekilde takip edebilirsiniz.

Text Overlay: Bu araç ise görselleriniz üzerindeki metinlerin oranını ölçümlemenizi sağlıyor. Facebook görsel içindeki metnin oranı %20’yi geçtiğinde, gönderinin erişimini kısıtlıyor. Bu araç ile bu ölçümlemeleri yaparak, reklam vermeden önce tasarımlarınızı kontrol edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan