Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm

14 Eylül 2017
Sinan Oypan

Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü rehberimizde bu araçlardan bazılarını size tanıtmıştık.

Aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de Instagram yönetiminde kullanabileceğiniz diğer araçlar üzerinde duracağız.

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm

Rakiplerin Hashtag takibi için kullanılacak araçlar

Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi Instagram yönetiminde de rakip analizi yapmak oldukça önemlidir. Rakip firmaların önüne geçmek ve onların yaptıkları çalışmaları takip etmek, kendi stratejilerinizi belirlerken size birçok avantaj sunar. Instagram üzerinden hashtag takibi yapmak ve bu hashtag’lerin sonuçlarını incelemek de yapabileceğiniz rakip analizleri arasında yer alır.

Hashtraciking: Bu araç Instagram üzerindeki bir Hashtag’in ne kadar etkili olduğunu ölçümlemenize yardımcı oluyor.

Keyhole: Hashtag analizi için kullanabileceğiniz bir diğer araç ise Keyhole.

Followecheck: Bir hesap üzerindeki sahte takipçileri görmek için bu aracı kullanabilirsiniz.

Fotoğraf düzenleme ve tasarım araçları

Instagram yönetiminin yanı sıra paylaşacağınız fotoğrafları da düzenelemeniz gerekir. İlgi çekici ve yaratıcı içerikler oluşturmak için de farklı fotoğraf düzenleme araçlarından yararlanabilirsiniz.

Canva: Sosyal medya paylaşımlarınız için hem metin hem de fotoğraf düzenlemelerde kullanabileceğiniz bir araçtır. Canva’nın kullanımıyla ilgili detaylı bilgi için: “Ücretsiz banner tasarımı nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Studio Design: Yüzlerce şablon üzerinden kendinize uygun bir tasarım bularak, görsel çalışmalarınızı burada oluşturabilirsiniz.

Lightroom Mobile: Adobe'nin bir ürünü olan Lightroom Mobile üzerinde fotoğraflarınız üzerindeki renk ayarlarını değiştirebilir ve fotoğrafınızı daha çekici bir hale getirebilirsiniz.

Adobe Spark: Adobe Spark, hem video hem de sosyal medya gönderileri oluşturmanız konusunda kullanabileceğiniz programlardan biri. Farklı şablonlar üzerinden kendinize uygun bir tasarım seçebilirsiniz.

Framestatic: Birden fazla görsel ile farklı kompozisyonlar yaratmak için bu araçtan faydalanabilirsiniz.

Çok amaçlı araçlar

Gleam: Gelam’in ücretli versiyonu ile Instagram üzerinde yarışmalar düzenleyebilirsiniz.

IFTTT: Belli eylemler doğrultusunda, Instagram hesabınızdaki içerikleri planlamasınız yapabilirsiniz. Örneğin Twitter üzerinde fotoğraf paylaştığınızda Instagram hesabınızda da aynı paylaşımı yapabilirsiniz.

SnapWidget: Instagram üzerindeki içeriklerinizi internet sayfanızda paylaşmanıza olanak tanıyan bir araç.

Instagram reklam araçları

Instagram üzerinde reklam vermek de son dönemlerde markalar için önemli bir hal aldı. Geniş hedef kitleleri ve daha yüksek geri dönüşüm oranları nedeniyle Instagram reklamları üzerinde durmak gerekiyor. Instagram reklamlarınızı yönetirken de kullanabileceğiniz bazı araçlar bulunuyor.

Power Editor: Power Editor, Facebook’un kendi reklam yönetim aracı. Instagram üzerinde bir reklam verdiğinizde bu araç üzerinden reklamınızın performans ölçümlerini yapabilirsiniz.

Adespresso: Instagram reklam kampanyalarınızı bu araç üzerinden hızlı ve etkin bir şekilde takip edebilirsiniz.

Text Overlay: Bu araç ise görselleriniz üzerindeki metinlerin oranını ölçümlemenizi sağlıyor. Facebook görsel içindeki metnin oranı %20’yi geçtiğinde, gönderinin erişimini kısıtlıyor. Bu araç ile bu ölçümlemeleri yaparak, reklam vermeden önce tasarımlarınızı kontrol edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan