fbpx

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm

14 Eylül 2017
Sinan Oypan

Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü rehberimizde bu araçlardan bazılarını size tanıtmıştık.

Aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de Instagram yönetiminde kullanabileceğiniz diğer araçlar üzerinde duracağız.

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm

Rakiplerin Hashtag takibi için kullanılacak araçlar

Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi Instagram yönetiminde de rakip analizi yapmak oldukça önemlidir. Rakip firmaların önüne geçmek ve onların yaptıkları çalışmaları takip etmek, kendi stratejilerinizi belirlerken size birçok avantaj sunar. Instagram üzerinden hashtag takibi yapmak ve bu hashtag’lerin sonuçlarını incelemek de yapabileceğiniz rakip analizleri arasında yer alır.

Hashtraciking: Bu araç Instagram üzerindeki bir Hashtag’in ne kadar etkili olduğunu ölçümlemenize yardımcı oluyor.

Keyhole: Hashtag analizi için kullanabileceğiniz bir diğer araç ise Keyhole.

Followecheck: Bir hesap üzerindeki sahte takipçileri görmek için bu aracı kullanabilirsiniz.

Fotoğraf düzenleme ve tasarım araçları

Instagram yönetiminin yanı sıra paylaşacağınız fotoğrafları da düzenelemeniz gerekir. İlgi çekici ve yaratıcı içerikler oluşturmak için de farklı fotoğraf düzenleme araçlarından yararlanabilirsiniz.

Canva: Sosyal medya paylaşımlarınız için hem metin hem de fotoğraf düzenlemelerde kullanabileceğiniz bir araçtır. Canva’nın kullanımıyla ilgili detaylı bilgi için: “Ücretsiz banner tasarımı nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Studio Design: Yüzlerce şablon üzerinden kendinize uygun bir tasarım bularak, görsel çalışmalarınızı burada oluşturabilirsiniz.

Lightroom Mobile: Adobe'nin bir ürünü olan Lightroom Mobile üzerinde fotoğraflarınız üzerindeki renk ayarlarını değiştirebilir ve fotoğrafınızı daha çekici bir hale getirebilirsiniz.

Adobe Spark: Adobe Spark, hem video hem de sosyal medya gönderileri oluşturmanız konusunda kullanabileceğiniz programlardan biri. Farklı şablonlar üzerinden kendinize uygun bir tasarım seçebilirsiniz.

Çok amaçlı araçlar

Gleam: Gelam’in ücretli versiyonu ile Instagram üzerinde yarışmalar düzenleyebilirsiniz.

IFTTT: Belli eylemler doğrultusunda, Instagram hesabınızdaki içerikleri planlamasınız yapabilirsiniz. Örneğin Twitter üzerinde fotoğraf paylaştığınızda Instagram hesabınızda da aynı paylaşımı yapabilirsiniz.

SnapWidget: Instagram üzerindeki içeriklerinizi internet sayfanızda paylaşmanıza olanak tanıyan bir araç.

Instagram reklam araçları

Instagram üzerinde reklam vermek de son dönemlerde markalar için önemli bir hal aldı. Geniş hedef kitleleri ve daha yüksek geri dönüşüm oranları nedeniyle Instagram reklamları üzerinde durmak gerekiyor. Instagram reklamlarınızı yönetirken de kullanabileceğiniz bazı araçlar bulunuyor.

Power Editor: Power Editor, Facebook’un kendi reklam yönetim aracı. Instagram üzerinde bir reklam verdiğinizde bu araç üzerinden reklamınızın performans ölçümlerini yapabilirsiniz.

Adespresso: Instagram reklam kampanyalarınızı bu araç üzerinden hızlı ve etkin bir şekilde takip edebilirsiniz.

Text Overlay: Bu araç ise görselleriniz üzerindeki metinlerin oranını ölçümlemenizi sağlıyor. Facebook görsel içindeki metnin oranı %20’yi geçtiğinde, gönderinin erişimini kısıtlıyor. Bu araç ile bu ölçümlemeleri yaparak, reklam vermeden önce tasarımlarınızı kontrol edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers