Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm

13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm

Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda oldukça etkili bir platform.

Tabii ki Instagram yönetimini de doğru bir şekilde yapmak gerekiyor. Bunu sağlamak için de doğru araçları kullanarak, en etkin şekilde bu kanal üzerinden pazarlama çalışmaları yapmak gerekiyor. Bu rehberimizde de farklı kategoriler için farklı programları ele alıyor olacağız.

Instagram içerik takvimi hazırlama araçları

Instagram’da içerik takvimi oluşturmak ve bu takvimi planlamak daha etkili bir şekilde hesabınızdaki içerikleri paylaşmanıza yardımcı olur. Önceden planlı bir şekilde paylaşımlarınızı hazırladığınızda, zaman yönetimini de daha iyi bir şekilde yapmış olursunuz. Instagram hesabınızdaki içerikleri planlamak için aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.

Later: Instagram hesabınız üzerindeki gönderileri zamanlayabileceğiniz gibi, ücretli versiyonlarını kullanarak detaylı istatistik verilerine ulaşabilirsiniz.

Hootsuite: Hootsuite Instagram haricinde, farklı sosyal mecraların yönetimi için de kullanılabiliyor.

Onlypult: Birden fazla hesap üzerinde içerik takvimi oluşturmaya izin veriyor. Deneme süresinin 7 gün ile sınırlı olduğunu da belirtelim.

Grum: İçeriklerinizi zamanlamak için kullanabileceğiniz bir diğer program da Grum.

Instagram profil optimizasyon araçları

Instagram profilinizi düzenlemek için ekstra araçlara gerek olmayabilir diye düşünebilirsiniz; ancak Instagram üzerinden dışarıya link verebildiğiniz tek alan (reklamlar hariç) profilinizdir ve bu sebeple de bu alanı iyi bir şekilde değerlendirmeniz gerekir.

Profiliniz üzerindeki link alanında web sitenizin linkini paylaşabilirsiniz; fakat bu durumda bu alan üzerinden sitenize ne kadar trafik sağladığınızı net bir şekilde ölçemezsiniz. Bunun için link kısaltma servislerinden yararlanabilirsiniz.

Profil alanı haricinde link paylaşımı yaparken de kısaltma servisini kullanabilirsiniz. Normal içerik paylaşımlarının yanı sıra Instagram hikayelerinde de linklerinizi bu şekilde paylaşabilirsiniz.

Bit.ly: bit.ly üzerinden web sitenizin bağlantı linkini kısaltabilir ve sonrasında bit.ly'nin analiz alanı üzerinden tıklanma oranlarını ve diğer istatistikleri takip edebilirsiniz.

Analiz ve monitoring araçları

Instagram hesabınızı İşletme Profili’ne geçirdiğinizde, Instagram’ın kendi analiz aracına da erişebiliyorsunuz. Fakat bunun haricinde de derin ve farklı analizler yapmak isterseniz aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.

Iconosquare: Ücretsiz deneme sürümü olana Iconosquare, Instagram için analiz araçları sunan ilk uygulama.

Hootsuite: İçerik takvimi ve planlama işlemlerinin yanı sıra Hootsuite üzerinden istatistik bilgilerine de erişebiliyorsunuz.

Sprout Social: Instagram hesabınız üzerindeki etkileşim ve diğer istatistikleri ölçümleyebileceğiniz bir diğer araç da Sprout Social.

Minter.io: Kapsamlı istatistikleri ölçümleri alabileceğiniz bir araç ise minter.io. Bir aylık ücretsiz deneme sürümü sunan uygulama, daha sonrasında aylık 100 dolarlık bir plana geçiş yapıyor.

SocialRank: Instagram takipçilerinizi daha iyi analiz etmek ve demografik olarak anlamak için SocialRank’i kullanabilirsiniz.

Yarınki rehberimizde Instagram yönetiminde kullanabileceğiniz diğer araçlara yer veriyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın