Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm

13 Eylül 2017
Sinan Oypan

Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda oldukça etkili bir platform.

Tabii ki Instagram yönetimini de doğru bir şekilde yapmak gerekiyor. Bunu sağlamak için de doğru araçları kullanarak, en etkin şekilde bu kanal üzerinden pazarlama çalışmaları yapmak gerekiyor. Bu rehberimizde de farklı kategoriler için farklı programları ele alıyor olacağız.

Instagram içerik takvimi hazırlama araçları

Instagram’da içerik takvimi oluşturmak ve bu takvimi planlamak daha etkili bir şekilde hesabınızdaki içerikleri paylaşmanıza yardımcı olur. Önceden planlı bir şekilde paylaşımlarınızı hazırladığınızda, zaman yönetimini de daha iyi bir şekilde yapmış olursunuz. Instagram hesabınızdaki içerikleri planlamak için aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.

Later: Instagram hesabınız üzerindeki gönderileri zamanlayabileceğiniz gibi, ücretli versiyonlarını kullanarak detaylı istatistik verilerine ulaşabilirsiniz.

Hootsuite: Hootsuite Instagram haricinde, farklı sosyal mecraların yönetimi için de kullanılabiliyor.

Onlypult: Birden fazla hesap üzerinde içerik takvimi oluşturmaya izin veriyor. Deneme süresinin 7 gün ile sınırlı olduğunu da belirtelim.

Grum: İçeriklerinizi zamanlamak için kullanabileceğiniz bir diğer program da Grum.

Instagram profil optimizasyon araçları

Instagram profilinizi düzenlemek için ekstra araçlara gerek olmayabilir diye düşünebilirsiniz; ancak Instagram üzerinden dışarıya link verebildiğiniz tek alan (reklamlar hariç) profilinizdir ve bu sebeple de bu alanı iyi bir şekilde değerlendirmeniz gerekir.

Profiliniz üzerindeki link alanında web sitenizin linkini paylaşabilirsiniz; fakat bu durumda bu alan üzerinden sitenize ne kadar trafik sağladığınızı net bir şekilde ölçemezsiniz. Bunun için link kısaltma servislerinden yararlanabilirsiniz.

Profil alanı haricinde link paylaşımı yaparken de kısaltma servisini kullanabilirsiniz. Normal içerik paylaşımlarının yanı sıra Instagram hikayelerinde de linklerinizi bu şekilde paylaşabilirsiniz.

Bit.ly: bit.ly üzerinden web sitenizin bağlantı linkini kısaltabilir ve sonrasında bit.ly'nin analiz alanı üzerinden tıklanma oranlarını ve diğer istatistikleri takip edebilirsiniz.

Analiz ve monitoring araçları

Instagram hesabınızı İşletme Profili’ne geçirdiğinizde, Instagram’ın kendi analiz aracına da erişebiliyorsunuz. Fakat bunun haricinde de derin ve farklı analizler yapmak isterseniz aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.

Iconosquare: Ücretsiz deneme sürümü olana Iconosquare, Instagram için analiz araçları sunan ilk uygulama.

Hootsuite: İçerik takvimi ve planlama işlemlerinin yanı sıra Hootsuite üzerinden istatistik bilgilerine de erişebiliyorsunuz.

Sprout Social: Instagram hesabınız üzerindeki etkileşim ve diğer istatistikleri ölçümleyebileceğiniz bir diğer araç da Sprout Social.

Minter.io: Kapsamlı istatistikleri ölçümleri alabileceğiniz bir araç ise minter.io. Bir aylık ücretsiz deneme sürümü sunan uygulama, daha sonrasında aylık 100 dolarlık bir plana geçiş yapıyor.

SocialRank: Instagram takipçilerinizi daha iyi analiz etmek ve demografik olarak anlamak için SocialRank’i kullanabilirsiniz.

Yarınki rehberimizde Instagram yönetiminde kullanabileceğiniz diğer araçlara yer veriyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan