Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm

13 Eylül 2017
Sinan Oypan

Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda oldukça etkili bir platform.

Tabii ki Instagram yönetimini de doğru bir şekilde yapmak gerekiyor. Bunu sağlamak için de doğru araçları kullanarak, en etkin şekilde bu kanal üzerinden pazarlama çalışmaları yapmak gerekiyor. Bu rehberimizde de farklı kategoriler için farklı programları ele alıyor olacağız.

Instagram içerik takvimi hazırlama araçları

Instagram’da içerik takvimi oluşturmak ve bu takvimi planlamak daha etkili bir şekilde hesabınızdaki içerikleri paylaşmanıza yardımcı olur. Önceden planlı bir şekilde paylaşımlarınızı hazırladığınızda, zaman yönetimini de daha iyi bir şekilde yapmış olursunuz. Instagram hesabınızdaki içerikleri planlamak için aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.

Later: Instagram hesabınız üzerindeki gönderileri zamanlayabileceğiniz gibi, ücretli versiyonlarını kullanarak detaylı istatistik verilerine ulaşabilirsiniz.

Hootsuite: Hootsuite Instagram haricinde, farklı sosyal mecraların yönetimi için de kullanılabiliyor.

Onlypult: Birden fazla hesap üzerinde içerik takvimi oluşturmaya izin veriyor. Deneme süresinin 7 gün ile sınırlı olduğunu da belirtelim.

Grum: İçeriklerinizi zamanlamak için kullanabileceğiniz bir diğer program da Grum.

Instagram profil optimizasyon araçları

Instagram profilinizi düzenlemek için ekstra araçlara gerek olmayabilir diye düşünebilirsiniz; ancak Instagram üzerinden dışarıya link verebildiğiniz tek alan (reklamlar hariç) profilinizdir ve bu sebeple de bu alanı iyi bir şekilde değerlendirmeniz gerekir.

Profiliniz üzerindeki link alanında web sitenizin linkini paylaşabilirsiniz; fakat bu durumda bu alan üzerinden sitenize ne kadar trafik sağladığınızı net bir şekilde ölçemezsiniz. Bunun için link kısaltma servislerinden yararlanabilirsiniz.

Profil alanı haricinde link paylaşımı yaparken de kısaltma servisini kullanabilirsiniz. Normal içerik paylaşımlarının yanı sıra Instagram hikayelerinde de linklerinizi bu şekilde paylaşabilirsiniz.

Bit.ly: bit.ly üzerinden web sitenizin bağlantı linkini kısaltabilir ve sonrasında bit.ly'nin analiz alanı üzerinden tıklanma oranlarını ve diğer istatistikleri takip edebilirsiniz.

Analiz ve monitoring araçları

Instagram hesabınızı İşletme Profili’ne geçirdiğinizde, Instagram’ın kendi analiz aracına da erişebiliyorsunuz. Fakat bunun haricinde de derin ve farklı analizler yapmak isterseniz aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.

Iconosquare: Ücretsiz deneme sürümü olana Iconosquare, Instagram için analiz araçları sunan ilk uygulama.

Hootsuite: İçerik takvimi ve planlama işlemlerinin yanı sıra Hootsuite üzerinden istatistik bilgilerine de erişebiliyorsunuz.

Sprout Social: Instagram hesabınız üzerindeki etkileşim ve diğer istatistikleri ölçümleyebileceğiniz bir diğer araç da Sprout Social.

Minter.io: Kapsamlı istatistikleri ölçümleri alabileceğiniz bir araç ise minter.io. Bir aylık ücretsiz deneme sürümü sunan uygulama, daha sonrasında aylık 100 dolarlık bir plana geçiş yapıyor.

SocialRank: Instagram takipçilerinizi daha iyi analiz etmek ve demografik olarak anlamak için SocialRank’i kullanabilirsiniz.

Yarınki rehberimizde Instagram yönetiminde kullanabileceğiniz diğer araçlara yer veriyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2020
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan