Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda oldukça etkili bir platform.
Tabii ki Instagram yönetimini de doğru bir şekilde yapmak gerekiyor. Bunu sağlamak için de doğru araçları kullanarak, en etkin şekilde bu kanal üzerinden pazarlama çalışmaları yapmak gerekiyor. Bu rehberimizde de farklı kategoriler için farklı programları ele alıyor olacağız.
Instagram içerik takvimi hazırlama araçları
Instagram’da içerik takvimi oluşturmak ve bu takvimi planlamak daha etkili bir şekilde hesabınızdaki içerikleri paylaşmanıza yardımcı olur. Önceden planlı bir şekilde paylaşımlarınızı hazırladığınızda, zaman yönetimini de daha iyi bir şekilde yapmış olursunuz. Instagram hesabınızdaki içerikleri planlamak için aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.
Later: Instagram hesabınız üzerindeki gönderileri zamanlayabileceğiniz gibi, ücretli versiyonlarını kullanarak detaylı istatistik verilerine ulaşabilirsiniz.
Hootsuite: Hootsuite Instagram haricinde, farklı sosyal mecraların yönetimi için de kullanılabiliyor.
Onlypult: Birden fazla hesap üzerinde içerik takvimi oluşturmaya izin veriyor. Deneme süresinin 7 gün ile sınırlı olduğunu da belirtelim.
Grum: İçeriklerinizi zamanlamak için kullanabileceğiniz bir diğer program da Grum.
Instagram profil optimizasyon araçları
Instagram profilinizi düzenlemek için ekstra araçlara gerek olmayabilir diye düşünebilirsiniz; ancak Instagram üzerinden dışarıya link verebildiğiniz tek alan (reklamlar hariç) profilinizdir ve bu sebeple de bu alanı iyi bir şekilde değerlendirmeniz gerekir.
Profiliniz üzerindeki link alanında web sitenizin linkini paylaşabilirsiniz; fakat bu durumda bu alan üzerinden sitenize ne kadar trafik sağladığınızı net bir şekilde ölçemezsiniz. Bunun için link kısaltma servislerinden yararlanabilirsiniz.
Profil alanı haricinde link paylaşımı yaparken de kısaltma servisini kullanabilirsiniz. Normal içerik paylaşımlarının yanı sıra Instagram hikayelerinde de linklerinizi bu şekilde paylaşabilirsiniz.
Bit.ly: bit.ly üzerinden web sitenizin bağlantı linkini kısaltabilir ve sonrasında bit.ly'nin analiz alanı üzerinden tıklanma oranlarını ve diğer istatistikleri takip edebilirsiniz.
Analiz ve monitoring araçları
Instagram hesabınızı İşletme Profili’ne geçirdiğinizde, Instagram’ın kendi analiz aracına da erişebiliyorsunuz. Fakat bunun haricinde de derin ve farklı analizler yapmak isterseniz aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.
Iconosquare: Ücretsiz deneme sürümü olana Iconosquare, Instagram için analiz araçları sunan ilk uygulama.
Hootsuite: İçerik takvimi ve planlama işlemlerinin yanı sıra Hootsuite üzerinden istatistik bilgilerine de erişebiliyorsunuz.
Sprout Social: Instagram hesabınız üzerindeki etkileşim ve diğer istatistikleri ölçümleyebileceğiniz bir diğer araç da Sprout Social.
Minter.io: Kapsamlı istatistikleri ölçümleri alabileceğiniz bir araç ise minter.io. Bir aylık ücretsiz deneme sürümü sunan uygulama, daha sonrasında aylık 100 dolarlık bir plana geçiş yapıyor.
SocialRank: Instagram takipçilerinizi daha iyi analiz etmek ve demografik olarak anlamak için SocialRank’i kullanabilirsiniz.
Yarınki rehberimizde Instagram yönetiminde kullanabileceğiniz diğer araçlara yer veriyor olacağız.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar