fbpx

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm

13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm

Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda oldukça etkili bir platform.

Tabii ki Instagram yönetimini de doğru bir şekilde yapmak gerekiyor. Bunu sağlamak için de doğru araçları kullanarak, en etkin şekilde bu kanal üzerinden pazarlama çalışmaları yapmak gerekiyor. Bu rehberimizde de farklı kategoriler için farklı programları ele alıyor olacağız.

Instagram içerik takvimi hazırlama araçları

Instagram’da içerik takvimi oluşturmak ve bu takvimi planlamak daha etkili bir şekilde hesabınızdaki içerikleri paylaşmanıza yardımcı olur. Önceden planlı bir şekilde paylaşımlarınızı hazırladığınızda, zaman yönetimini de daha iyi bir şekilde yapmış olursunuz. Instagram hesabınızdaki içerikleri planlamak için aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.

Later: Instagram hesabınız üzerindeki gönderileri zamanlayabileceğiniz gibi, ücretli versiyonlarını kullanarak detaylı istatistik verilerine ulaşabilirsiniz.

Hootsuite: Hootsuite Instagram haricinde, farklı sosyal mecraların yönetimi için de kullanılabiliyor.

Onlypult: Birden fazla hesap üzerinde içerik takvimi oluşturmaya izin veriyor. Deneme süresinin 7 gün ile sınırlı olduğunu da belirtelim.

Grum: İçeriklerinizi zamanlamak için kullanabileceğiniz bir diğer program da Grum.

Instagram profil optimizasyon araçları

Instagram profilinizi düzenlemek için ekstra araçlara gerek olmayabilir diye düşünebilirsiniz; ancak Instagram üzerinden dışarıya link verebildiğiniz tek alan (reklamlar hariç) profilinizdir ve bu sebeple de bu alanı iyi bir şekilde değerlendirmeniz gerekir.

Profiliniz üzerindeki link alanında web sitenizin linkini paylaşabilirsiniz; fakat bu durumda bu alan üzerinden sitenize ne kadar trafik sağladığınızı net bir şekilde ölçemezsiniz. Bunun için link kısaltma servislerinden yararlanabilirsiniz.

Profil alanı haricinde link paylaşımı yaparken de kısaltma servisini kullanabilirsiniz. Normal içerik paylaşımlarının yanı sıra Instagram hikayelerinde de linklerinizi bu şekilde paylaşabilirsiniz.

Bit.ly: bit.ly üzerinden web sitenizin bağlantı linkini kısaltabilir ve sonrasında bit.ly'nin analiz alanı üzerinden tıklanma oranlarını ve diğer istatistikleri takip edebilirsiniz.

Analiz ve monitoring araçları

Instagram hesabınızı İşletme Profili’ne geçirdiğinizde, Instagram’ın kendi analiz aracına da erişebiliyorsunuz. Fakat bunun haricinde de derin ve farklı analizler yapmak isterseniz aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.

Iconosquare: Ücretsiz deneme sürümü olana Iconosquare, Instagram için analiz araçları sunan ilk uygulama.

Hootsuite: İçerik takvimi ve planlama işlemlerinin yanı sıra Hootsuite üzerinden istatistik bilgilerine de erişebiliyorsunuz.

Sprout Social: Instagram hesabınız üzerindeki etkileşim ve diğer istatistikleri ölçümleyebileceğiniz bir diğer araç da Sprout Social.

Minter.io: Kapsamlı istatistikleri ölçümleri alabileceğiniz bir araç ise minter.io. Bir aylık ücretsiz deneme sürümü sunan uygulama, daha sonrasında aylık 100 dolarlık bir plana geçiş yapıyor.

SocialRank: Instagram takipçilerinizi daha iyi analiz etmek ve demografik olarak anlamak için SocialRank’i kullanabilirsiniz.

Yarınki rehberimizde Instagram yönetiminde kullanabileceğiniz diğer araçlara yer veriyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan