fbpx

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına neden oldu.

Kendi blogunda açıklama yapan Instagram, uygulama üzerinde ürün satışları yapılabilmesine izin verecek yeni çalışmalar yaptığını duyurdu. Bazı perakendecilerle bu uygulamayı test etmeye başlayan Instagram, fotoğraflar üzerinde ürünlerin fiyatlarını gösteren yeni bir özellik sunmaya başlayacak.

Bu özellik sayesinde kullanıcılar, bir fotoğrafın üzerine tıkladıklarında, ilgili ürünün fiyat bilgilerini görebilecekler ve dilerlerse bu ürünleri satın almak için doğrudan ürün sayfasına gidebilecekler.

Instagram bu özelliği şu an Amerika’daki 20 büyük perakendeci ile test etmeye başladı. Eğer beklenen sonuçlar alınırsa ve kullanıcılar bu uygulamayı beğenirlerse Instagram bu özelliği tüm markalara açabilir.

Bu özellik ile markalar, normal bir fotoğraf üzerinde ürünlerini gösterirken, kullanıcılara bu ürünlerin de fiyat bilgilerini gösterebilecekler. Aşağıdaki videoda süreci görebilirsiniz.

Fotoğrafların sol alt köşesinde “tap to view product” şeklinde bir ifade bulunacak. Türkçe çevirisi büyük ihtimalle “Ürünü görmek için tıklayın” olacak olan bu ifade ürünlerin fiyatlarını görünür yapacak. Kullanıcılar isterlerse fotoğrafı kaydırarak, ürünün farklı bir fotoğrafına ve açıklamasına ulaşabilecekler ve “Shop Now” ifadesine tıklayarak doğrudan ürünün satış sayfasına gidebilecekler.

E-ticaret firmalarına faydası ne olacak?

Instagram üzerinde faaliyet gösteren firmalar için bu özellik tabii ki faydalı olacak. Ürünlerinin doğrudan fotoğraflar üzerinde fiyatlarını göstererek, mobil cihazlar üzerinden tüketicileri satın alma sayfasına yönlendirebilecekler.

Bu özellik hem markaların mobilden gelen trafiklerini artıracak hem de kullanıcıları mobil ticarete yönlendirecek. Reklamlar üzerinden tüketicileri çekmek yerine doğrudan ürünlerle kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilecekler.

Mobil site önemli bir faktör olacak

Bu özellikten yararlanmak isteyen firmaların öncelikle sitelerini mobile uyumlu hale getirmeleri gerekecek. Bildiğiniz gibi Instagram, mobil cihazlar üzerinden kullanılan bir platform ve tüketiciler burada bir ürünü görüp beğendiklerinde doğrudan telefonları üzerinden satın alma işlemini yapmak isteyeceklerdir.

Bu sebeple de firmaların mobil sitelere ihtiyacı olacak. Aksi takdirde buradaki kullanıcı deneyiminin sorunlu olması, tüketicileri siteden kaçırabilir. Mobil sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, tüketicilere en iyi deneyimi sunmanız, bu yeni özellik ile alacağınız geri dönüşümlerin daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Eğer mobile uyumlu siteniz yoksa ve bu konuda bilgi almak isterseni İdeasoft Mobil Tasarımları’na göz atabilir ve bu konuda destek ekibimizden gerekli yardımı alabilirsiniz.

Instagram reklamları hakkında bilgi almak için; Instagram’ın Hikayeler özelliğini nasıl kullanacağınızı öğrenmek ve burada neler yapabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki yazılara bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan