E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına neden oldu.

Kendi blogunda açıklama yapan Instagram, uygulama üzerinde ürün satışları yapılabilmesine izin verecek yeni çalışmalar yaptığını duyurdu. Bazı perakendecilerle bu uygulamayı test etmeye başlayan Instagram, fotoğraflar üzerinde ürünlerin fiyatlarını gösteren yeni bir özellik sunmaya başlayacak.

Bu özellik sayesinde kullanıcılar, bir fotoğrafın üzerine tıkladıklarında, ilgili ürünün fiyat bilgilerini görebilecekler ve dilerlerse bu ürünleri satın almak için doğrudan ürün sayfasına gidebilecekler.

Instagram bu özelliği şu an Amerika’daki 20 büyük perakendeci ile test etmeye başladı. Eğer beklenen sonuçlar alınırsa ve kullanıcılar bu uygulamayı beğenirlerse Instagram bu özelliği tüm markalara açabilir.

Bu özellik ile markalar, normal bir fotoğraf üzerinde ürünlerini gösterirken, kullanıcılara bu ürünlerin de fiyat bilgilerini gösterebilecekler. Aşağıdaki videoda süreci görebilirsiniz.

Fotoğrafların sol alt köşesinde “tap to view product” şeklinde bir ifade bulunacak. Türkçe çevirisi büyük ihtimalle “Ürünü görmek için tıklayın” olacak olan bu ifade ürünlerin fiyatlarını görünür yapacak. Kullanıcılar isterlerse fotoğrafı kaydırarak, ürünün farklı bir fotoğrafına ve açıklamasına ulaşabilecekler ve “Shop Now” ifadesine tıklayarak doğrudan ürünün satış sayfasına gidebilecekler.

E-ticaret firmalarına faydası ne olacak?

Instagram üzerinde faaliyet gösteren firmalar için bu özellik tabii ki faydalı olacak. Ürünlerinin doğrudan fotoğraflar üzerinde fiyatlarını göstererek, mobil cihazlar üzerinden tüketicileri satın alma sayfasına yönlendirebilecekler.

Bu özellik hem markaların mobilden gelen trafiklerini artıracak hem de kullanıcıları mobil ticarete yönlendirecek. Reklamlar üzerinden tüketicileri çekmek yerine doğrudan ürünlerle kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilecekler.

Mobil site önemli bir faktör olacak

Bu özellikten yararlanmak isteyen firmaların öncelikle sitelerini mobile uyumlu hale getirmeleri gerekecek. Bildiğiniz gibi Instagram, mobil cihazlar üzerinden kullanılan bir platform ve tüketiciler burada bir ürünü görüp beğendiklerinde doğrudan telefonları üzerinden satın alma işlemini yapmak isteyeceklerdir.

Bu sebeple de firmaların mobil sitelere ihtiyacı olacak. Aksi takdirde buradaki kullanıcı deneyiminin sorunlu olması, tüketicileri siteden kaçırabilir. Mobil sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, tüketicilere en iyi deneyimi sunmanız, bu yeni özellik ile alacağınız geri dönüşümlerin daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Eğer mobile uyumlu siteniz yoksa ve bu konuda bilgi almak isterseni İdeasoft Mobil Tasarımları’na göz atabilir ve bu konuda destek ekibimizden gerekli yardımı alabilirsiniz.

Instagram reklamları hakkında bilgi almak için; Instagram’ın Hikayeler özelliğini nasıl kullanacağınızı öğrenmek ve burada neler yapabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki yazılara bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan