E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

8 Kasım 2016
Sinan Oypan

Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına neden oldu.

Kendi blogunda açıklama yapan Instagram, uygulama üzerinde ürün satışları yapılabilmesine izin verecek yeni çalışmalar yaptığını duyurdu. Bazı perakendecilerle bu uygulamayı test etmeye başlayan Instagram, fotoğraflar üzerinde ürünlerin fiyatlarını gösteren yeni bir özellik sunmaya başlayacak.

Bu özellik sayesinde kullanıcılar, bir fotoğrafın üzerine tıkladıklarında, ilgili ürünün fiyat bilgilerini görebilecekler ve dilerlerse bu ürünleri satın almak için doğrudan ürün sayfasına gidebilecekler.

Instagram bu özelliği şu an Amerika’daki 20 büyük perakendeci ile test etmeye başladı. Eğer beklenen sonuçlar alınırsa ve kullanıcılar bu uygulamayı beğenirlerse Instagram bu özelliği tüm markalara açabilir.

Bu özellik ile markalar, normal bir fotoğraf üzerinde ürünlerini gösterirken, kullanıcılara bu ürünlerin de fiyat bilgilerini gösterebilecekler. Aşağıdaki videoda süreci görebilirsiniz.

Fotoğrafların sol alt köşesinde “tap to view product” şeklinde bir ifade bulunacak. Türkçe çevirisi büyük ihtimalle “Ürünü görmek için tıklayın” olacak olan bu ifade ürünlerin fiyatlarını görünür yapacak. Kullanıcılar isterlerse fotoğrafı kaydırarak, ürünün farklı bir fotoğrafına ve açıklamasına ulaşabilecekler ve “Shop Now” ifadesine tıklayarak doğrudan ürünün satış sayfasına gidebilecekler.

E-ticaret firmalarına faydası ne olacak?

Instagram üzerinde faaliyet gösteren firmalar için bu özellik tabii ki faydalı olacak. Ürünlerinin doğrudan fotoğraflar üzerinde fiyatlarını göstererek, mobil cihazlar üzerinden tüketicileri satın alma sayfasına yönlendirebilecekler.

Bu özellik hem markaların mobilden gelen trafiklerini artıracak hem de kullanıcıları mobil ticarete yönlendirecek. Reklamlar üzerinden tüketicileri çekmek yerine doğrudan ürünlerle kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilecekler.

Mobil site önemli bir faktör olacak

Bu özellikten yararlanmak isteyen firmaların öncelikle sitelerini mobile uyumlu hale getirmeleri gerekecek. Bildiğiniz gibi Instagram, mobil cihazlar üzerinden kullanılan bir platform ve tüketiciler burada bir ürünü görüp beğendiklerinde doğrudan telefonları üzerinden satın alma işlemini yapmak isteyeceklerdir.

Bu sebeple de firmaların mobil sitelere ihtiyacı olacak. Aksi takdirde buradaki kullanıcı deneyiminin sorunlu olması, tüketicileri siteden kaçırabilir. Mobil sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, tüketicilere en iyi deneyimi sunmanız, bu yeni özellik ile alacağınız geri dönüşümlerin daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Eğer mobile uyumlu siteniz yoksa ve bu konuda bilgi almak isterseni İdeasoft Mobil Tasarımları’na göz atabilir ve bu konuda destek ekibimizden gerekli yardımı alabilirsiniz.

Instagram reklamları hakkında bilgi almak için; Instagram’ın Hikayeler özelliğini nasıl kullanacağınızı öğrenmek ve burada neler yapabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki yazılara bakabilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan