E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

8 Kasım 2016
Sinan Oypan

Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına neden oldu.

Kendi blogunda açıklama yapan Instagram, uygulama üzerinde ürün satışları yapılabilmesine izin verecek yeni çalışmalar yaptığını duyurdu. Bazı perakendecilerle bu uygulamayı test etmeye başlayan Instagram, fotoğraflar üzerinde ürünlerin fiyatlarını gösteren yeni bir özellik sunmaya başlayacak.

Bu özellik sayesinde kullanıcılar, bir fotoğrafın üzerine tıkladıklarında, ilgili ürünün fiyat bilgilerini görebilecekler ve dilerlerse bu ürünleri satın almak için doğrudan ürün sayfasına gidebilecekler.

Instagram bu özelliği şu an Amerika’daki 20 büyük perakendeci ile test etmeye başladı. Eğer beklenen sonuçlar alınırsa ve kullanıcılar bu uygulamayı beğenirlerse Instagram bu özelliği tüm markalara açabilir.

Bu özellik ile markalar, normal bir fotoğraf üzerinde ürünlerini gösterirken, kullanıcılara bu ürünlerin de fiyat bilgilerini gösterebilecekler. Aşağıdaki videoda süreci görebilirsiniz.

Fotoğrafların sol alt köşesinde “tap to view product” şeklinde bir ifade bulunacak. Türkçe çevirisi büyük ihtimalle “Ürünü görmek için tıklayın” olacak olan bu ifade ürünlerin fiyatlarını görünür yapacak. Kullanıcılar isterlerse fotoğrafı kaydırarak, ürünün farklı bir fotoğrafına ve açıklamasına ulaşabilecekler ve “Shop Now” ifadesine tıklayarak doğrudan ürünün satış sayfasına gidebilecekler.

E-ticaret firmalarına faydası ne olacak?

Instagram üzerinde faaliyet gösteren firmalar için bu özellik tabii ki faydalı olacak. Ürünlerinin doğrudan fotoğraflar üzerinde fiyatlarını göstererek, mobil cihazlar üzerinden tüketicileri satın alma sayfasına yönlendirebilecekler.

Bu özellik hem markaların mobilden gelen trafiklerini artıracak hem de kullanıcıları mobil ticarete yönlendirecek. Reklamlar üzerinden tüketicileri çekmek yerine doğrudan ürünlerle kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilecekler.

Mobil site önemli bir faktör olacak

Bu özellikten yararlanmak isteyen firmaların öncelikle sitelerini mobile uyumlu hale getirmeleri gerekecek. Bildiğiniz gibi Instagram, mobil cihazlar üzerinden kullanılan bir platform ve tüketiciler burada bir ürünü görüp beğendiklerinde doğrudan telefonları üzerinden satın alma işlemini yapmak isteyeceklerdir.

Bu sebeple de firmaların mobil sitelere ihtiyacı olacak. Aksi takdirde buradaki kullanıcı deneyiminin sorunlu olması, tüketicileri siteden kaçırabilir. Mobil sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, tüketicilere en iyi deneyimi sunmanız, bu yeni özellik ile alacağınız geri dönüşümlerin daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Eğer mobile uyumlu siteniz yoksa ve bu konuda bilgi almak isterseni İdeasoft Mobil Tasarımları’na göz atabilir ve bu konuda destek ekibimizden gerekli yardımı alabilirsiniz.

Instagram reklamları hakkında bilgi almak için; Instagram’ın Hikayeler özelliğini nasıl kullanacağınızı öğrenmek ve burada neler yapabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki yazılara bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan