E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

8 Kasım 2016
Sinan Oypan

Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına neden oldu.

Kendi blogunda açıklama yapan Instagram, uygulama üzerinde ürün satışları yapılabilmesine izin verecek yeni çalışmalar yaptığını duyurdu. Bazı perakendecilerle bu uygulamayı test etmeye başlayan Instagram, fotoğraflar üzerinde ürünlerin fiyatlarını gösteren yeni bir özellik sunmaya başlayacak.

Bu özellik sayesinde kullanıcılar, bir fotoğrafın üzerine tıkladıklarında, ilgili ürünün fiyat bilgilerini görebilecekler ve dilerlerse bu ürünleri satın almak için doğrudan ürün sayfasına gidebilecekler.

Instagram bu özelliği şu an Amerika’daki 20 büyük perakendeci ile test etmeye başladı. Eğer beklenen sonuçlar alınırsa ve kullanıcılar bu uygulamayı beğenirlerse Instagram bu özelliği tüm markalara açabilir.

Bu özellik ile markalar, normal bir fotoğraf üzerinde ürünlerini gösterirken, kullanıcılara bu ürünlerin de fiyat bilgilerini gösterebilecekler. Aşağıdaki videoda süreci görebilirsiniz.

Fotoğrafların sol alt köşesinde “tap to view product” şeklinde bir ifade bulunacak. Türkçe çevirisi büyük ihtimalle “Ürünü görmek için tıklayın” olacak olan bu ifade ürünlerin fiyatlarını görünür yapacak. Kullanıcılar isterlerse fotoğrafı kaydırarak, ürünün farklı bir fotoğrafına ve açıklamasına ulaşabilecekler ve “Shop Now” ifadesine tıklayarak doğrudan ürünün satış sayfasına gidebilecekler.

E-ticaret firmalarına faydası ne olacak?

Instagram üzerinde faaliyet gösteren firmalar için bu özellik tabii ki faydalı olacak. Ürünlerinin doğrudan fotoğraflar üzerinde fiyatlarını göstererek, mobil cihazlar üzerinden tüketicileri satın alma sayfasına yönlendirebilecekler.

Bu özellik hem markaların mobilden gelen trafiklerini artıracak hem de kullanıcıları mobil ticarete yönlendirecek. Reklamlar üzerinden tüketicileri çekmek yerine doğrudan ürünlerle kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilecekler.

Mobil site önemli bir faktör olacak

Bu özellikten yararlanmak isteyen firmaların öncelikle sitelerini mobile uyumlu hale getirmeleri gerekecek. Bildiğiniz gibi Instagram, mobil cihazlar üzerinden kullanılan bir platform ve tüketiciler burada bir ürünü görüp beğendiklerinde doğrudan telefonları üzerinden satın alma işlemini yapmak isteyeceklerdir.

Bu sebeple de firmaların mobil sitelere ihtiyacı olacak. Aksi takdirde buradaki kullanıcı deneyiminin sorunlu olması, tüketicileri siteden kaçırabilir. Mobil sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, tüketicilere en iyi deneyimi sunmanız, bu yeni özellik ile alacağınız geri dönüşümlerin daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Eğer mobile uyumlu siteniz yoksa ve bu konuda bilgi almak isterseni İdeasoft Mobil Tasarımları’na göz atabilir ve bu konuda destek ekibimizden gerekli yardımı alabilirsiniz.

Instagram reklamları hakkında bilgi almak için; Instagram’ın Hikayeler özelliğini nasıl kullanacağınızı öğrenmek ve burada neler yapabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki yazılara bakabilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi