fbpx

Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer alacağı için, önümüzdeki yıl için Instagram TV’yi pazarlama stratejilerinize dahil etmeniz, Instagram’daki çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

Instagram TV (Televizyon), Instagram üzerinde daha uzun video içerikleri paylaşmanızı sağladığı gibi, doğrudan kullanıcıların zaman tünellerine düşmeden, farklı bir sayfa üzerinde gösteriliyor. Video içerikleri izlemek isteyen kullanıcılar, takip ettikleri hesapların videolarına doğrudan Instagram üzerinden ya da IGTV uygulaması üzerinden bu içerikleri görebiliyorlar.

Bu noktada takipçilerinize daha detaylı videolar sunmak için bu aracı kullanmaya başlayabilirsiniz. Instagram TV’yi nasıl kullanmanız ve videolarınızı yayınlamanız gerektiğini bilmiyorsanız Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Instagram TV kullanım ipuçları

Pazarlama taktiklerine geçmeden önce IGTV üzerinde yayınlayabildiğiniz videoların özelliklerine ve limitlere bakalım.

  • Video uzunluğu: IGTV üzerinde standart olan video uzunluğu 15 saniye ile 10 dakika arasında değişiyor. Onaylı ve yüksek takipçili hesaplar 60 dakikaya kadar video yayınlayabiliyor.
  • Video dosya boyutu: Dosya boyutu en fazla 3,6 GB olmalı
  • Video formatı: .mp4
  • Video görüntü formatı: IGTV, dikey videolar için daha uygun. 16:9 formatlı videolarınızı burada kullanmanız daha etkili olacaktır. Ancak standart yatay videolarınızı da burada paylaşabilirsiniz. Önerilen ölçek ise 1080x1920 piksel.
  • Video öne çıkan görsel formatı: JPG, 1080x1920 piksel

Bazı önemli ipuçları

Video gerekliliklerinin haricinde, video içeriklerinizi hazırlarken kullanabileceğiniz bazı ipuçlarını da ele alalım.

  • Altyazılar: Kullanıcılar bu videoları akıllı telefonlarından izleyecekleri için, videolarınızı sessize alabilirler. Bu nedenle de videolarınıza altyazı ekleyerek, anlaşılırlığı artırabilirsiniz.
  • İdeal uzunluk: 10 dakikalık video yayınlayabiliyor olmanız, illa ki tüm içeriklerinizi bu uzunlukta yapmanız gerekmiyor. Eğer 10 dakikalık değerli bir içeriğiniz yoksa videolarınızı daha kısa da tutabilirsiniz.
  • Sadece dikey video kullanın: Yatay videolar da kullanılabilse de IGTV’nin amacı kullanıcılara dikey formatta videolar sunmak. Bu nedenle de videolarınızı 16:9 yani dikey formatta hazırlamanız, izlenebilirliği ve ilgi çekiciliği artıracaktır.

Instagram TV’yi pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Karşılama mesajı hazırlayabilirsiniz

Kullanıcılar IGTV’yi yeni yeni aktif bir şekilde kullanmaya başlıyor. Bu sebeple de videolarınızdan birini karşılama mesajı olarak hazırlayabilirsiniz. Bu hem markanıza kişisel bir dokunuş eklemenizi sağlar hem de IGTV kanalınızı yeni görenlerin, kanalınızın ne ile ilgili olduğunu görmelerini sağlarsınız.

Buradaki karşılama mesajını çok uzun tutmayarak, IGTV üzerindeki içeriklerinizin konusunu ve ne tür içerikler paylaştığınızı takipçilerinize söyleyebilir ve kısaca markanızı ve yaptığınız işleri anlatabilirsiniz.

Yeni ürün duyuruları

Piyasaya çıkartacağınız ya da sitenize ekleyeceğiniz yeni ürünleri tanıtmak için Instagram TV’yi kullanabilirsiniz. Burada Instagram’ın diğer alanlarında olduğu gibi 15 saniye ya da 1 dakikalık videolarla sınırlı olmayacağınız için 10 dakikalık süreç içerisinde daha kapsamlı ve detaylı videolar hazırlayabilirsiniz.

Ürün tanıtım, rehber ve kullanım ipucu içerikleri

Ürün tanıtımı yapmak için de bu alanı kullanabilirsiniz. Sitenizdeki ürünleri detaylı bir şekilde tanıtabileceğiniz gibi, ürünle ilgili kullanım rehberleri hazırlayabilir ya da ürünün farklı kullanım alanlarını gösteren farklı videolar hazırlayabilirsiniz. Buradaki tanıtım videolarınız ile ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

Kamera arkası paylaşımları

Video çekimlerinizi yaparken yaşanan komik ve ilgi çekici anları ya da çekim alanınızı takipçilerinize göstermek için kamera arkası görüntülerinizi burada paylaşabilirsiniz. Bu tür içerikler oldukça ilgi çektiği gibi işin mutfağının da görülmesini sağladığı için etkileşimlerinizi artırabilir.

Önceki videolarınızı paylaşın

Daha eskiden hazırladığınız videolar bulunuyorsa ve farklı platformlarda yer alıyorsa, eski videolarınızı yeniden kullanmak için IGTV’den yararlanabilirsiniz. Instagram takipçileriniz bu videoları daha önceden görmemiş olabilirler. Bu çalışmaları yaptığınızda aynı zamanda eski içeriklerinizi de yeniden değerlendirmiş olursunuz.

Sadece IGTV için özel videolar

Sadece IGTV üzerinde yayınlayacağınız özel videolar da hazırlayabilirsiniz. Belki bir ön sipariş duyurusu ya da kampanya bilgilendirmesi gibi bir içeriği sadece Instagram takipçilerinizin görebileceği şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu çalışmaları belli aralıklarla yaptığınızda, Instagram takipçi sayınızı da artırabilirsiniz.

IGTV’ye özel bu içeriklerinizi Instagram Hikayeler ile duyurabilir ve takipçilerinizin IGTV kanalınızı takipte kalmalarını sağlayarak, merak uyandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan