Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer alacağı için, önümüzdeki yıl için Instagram TV’yi pazarlama stratejilerinize dahil etmeniz, Instagram’daki çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

Instagram TV (Televizyon), Instagram üzerinde daha uzun video içerikleri paylaşmanızı sağladığı gibi, doğrudan kullanıcıların zaman tünellerine düşmeden, farklı bir sayfa üzerinde gösteriliyor. Video içerikleri izlemek isteyen kullanıcılar, takip ettikleri hesapların videolarına doğrudan Instagram üzerinden ya da IGTV uygulaması üzerinden bu içerikleri görebiliyorlar.

Bu noktada takipçilerinize daha detaylı videolar sunmak için bu aracı kullanmaya başlayabilirsiniz. Instagram TV’yi nasıl kullanmanız ve videolarınızı yayınlamanız gerektiğini bilmiyorsanız Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Instagram TV kullanım ipuçları

Pazarlama taktiklerine geçmeden önce IGTV üzerinde yayınlayabildiğiniz videoların özelliklerine ve limitlere bakalım.

  • Video uzunluğu: IGTV üzerinde standart olan video uzunluğu 15 saniye ile 10 dakika arasında değişiyor. Onaylı ve yüksek takipçili hesaplar 60 dakikaya kadar video yayınlayabiliyor.
  • Video dosya boyutu: Dosya boyutu en fazla 3,6 GB olmalı
  • Video formatı: .mp4
  • Video görüntü formatı: IGTV, dikey videolar için daha uygun. 16:9 formatlı videolarınızı burada kullanmanız daha etkili olacaktır. Ancak standart yatay videolarınızı da burada paylaşabilirsiniz. Önerilen ölçek ise 1080x1920 piksel.
  • Video öne çıkan görsel formatı: JPG, 1080x1920 piksel

Bazı önemli ipuçları

Video gerekliliklerinin haricinde, video içeriklerinizi hazırlarken kullanabileceğiniz bazı ipuçlarını da ele alalım.

  • Altyazılar: Kullanıcılar bu videoları akıllı telefonlarından izleyecekleri için, videolarınızı sessize alabilirler. Bu nedenle de videolarınıza altyazı ekleyerek, anlaşılırlığı artırabilirsiniz.
  • İdeal uzunluk: 10 dakikalık video yayınlayabiliyor olmanız, illa ki tüm içeriklerinizi bu uzunlukta yapmanız gerekmiyor. Eğer 10 dakikalık değerli bir içeriğiniz yoksa videolarınızı daha kısa da tutabilirsiniz.
  • Sadece dikey video kullanın: Yatay videolar da kullanılabilse de IGTV’nin amacı kullanıcılara dikey formatta videolar sunmak. Bu nedenle de videolarınızı 16:9 yani dikey formatta hazırlamanız, izlenebilirliği ve ilgi çekiciliği artıracaktır.

Instagram TV’yi pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Karşılama mesajı hazırlayabilirsiniz

Kullanıcılar IGTV’yi yeni yeni aktif bir şekilde kullanmaya başlıyor. Bu sebeple de videolarınızdan birini karşılama mesajı olarak hazırlayabilirsiniz. Bu hem markanıza kişisel bir dokunuş eklemenizi sağlar hem de IGTV kanalınızı yeni görenlerin, kanalınızın ne ile ilgili olduğunu görmelerini sağlarsınız.

Buradaki karşılama mesajını çok uzun tutmayarak, IGTV üzerindeki içeriklerinizin konusunu ve ne tür içerikler paylaştığınızı takipçilerinize söyleyebilir ve kısaca markanızı ve yaptığınız işleri anlatabilirsiniz.

Yeni ürün duyuruları

Piyasaya çıkartacağınız ya da sitenize ekleyeceğiniz yeni ürünleri tanıtmak için Instagram TV’yi kullanabilirsiniz. Burada Instagram’ın diğer alanlarında olduğu gibi 15 saniye ya da 1 dakikalık videolarla sınırlı olmayacağınız için 10 dakikalık süreç içerisinde daha kapsamlı ve detaylı videolar hazırlayabilirsiniz.

Ürün tanıtım, rehber ve kullanım ipucu içerikleri

Ürün tanıtımı yapmak için de bu alanı kullanabilirsiniz. Sitenizdeki ürünleri detaylı bir şekilde tanıtabileceğiniz gibi, ürünle ilgili kullanım rehberleri hazırlayabilir ya da ürünün farklı kullanım alanlarını gösteren farklı videolar hazırlayabilirsiniz. Buradaki tanıtım videolarınız ile ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

Kamera arkası paylaşımları

Video çekimlerinizi yaparken yaşanan komik ve ilgi çekici anları ya da çekim alanınızı takipçilerinize göstermek için kamera arkası görüntülerinizi burada paylaşabilirsiniz. Bu tür içerikler oldukça ilgi çektiği gibi işin mutfağının da görülmesini sağladığı için etkileşimlerinizi artırabilir.

Önceki videolarınızı paylaşın

Daha eskiden hazırladığınız videolar bulunuyorsa ve farklı platformlarda yer alıyorsa, eski videolarınızı yeniden kullanmak için IGTV’den yararlanabilirsiniz. Instagram takipçileriniz bu videoları daha önceden görmemiş olabilirler. Bu çalışmaları yaptığınızda aynı zamanda eski içeriklerinizi de yeniden değerlendirmiş olursunuz.

Sadece IGTV için özel videolar

Sadece IGTV üzerinde yayınlayacağınız özel videolar da hazırlayabilirsiniz. Belki bir ön sipariş duyurusu ya da kampanya bilgilendirmesi gibi bir içeriği sadece Instagram takipçilerinizin görebileceği şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu çalışmaları belli aralıklarla yaptığınızda, Instagram takipçi sayınızı da artırabilirsiniz.

IGTV’ye özel bu içeriklerinizi Instagram Hikayeler ile duyurabilir ve takipçilerinizin IGTV kanalınızı takipte kalmalarını sağlayarak, merak uyandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Ticaretin her türlüsünde göz ardı edilmemesi gereken detaylardan biri vergidir. Özellikle uluslararası ticarette bu konu biraz daha hassastır. Çünkü her ülkenin kendi özelinde bir vergi prosedürü vardır. Tüketiciler de bu...
12 Nisan 2022
Markethinkers
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın