Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

13 Aralık 2018
Sinan Oypan

Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer alacağı için, önümüzdeki yıl için Instagram TV’yi pazarlama stratejilerinize dahil etmeniz, Instagram’daki çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

Instagram TV (Televizyon), Instagram üzerinde daha uzun video içerikleri paylaşmanızı sağladığı gibi, doğrudan kullanıcıların zaman tünellerine düşmeden, farklı bir sayfa üzerinde gösteriliyor. Video içerikleri izlemek isteyen kullanıcılar, takip ettikleri hesapların videolarına doğrudan Instagram üzerinden ya da IGTV uygulaması üzerinden bu içerikleri görebiliyorlar.

Bu noktada takipçilerinize daha detaylı videolar sunmak için bu aracı kullanmaya başlayabilirsiniz. Instagram TV’yi nasıl kullanmanız ve videolarınızı yayınlamanız gerektiğini bilmiyorsanız Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Instagram TV kullanım ipuçları

Pazarlama taktiklerine geçmeden önce IGTV üzerinde yayınlayabildiğiniz videoların özelliklerine ve limitlere bakalım.

  • Video uzunluğu: IGTV üzerinde standart olan video uzunluğu 15 saniye ile 10 dakika arasında değişiyor. Onaylı ve yüksek takipçili hesaplar 60 dakikaya kadar video yayınlayabiliyor.
  • Video dosya boyutu: Dosya boyutu en fazla 3,6 GB olmalı
  • Video formatı: .mp4
  • Video görüntü formatı: IGTV, dikey videolar için daha uygun. 16:9 formatlı videolarınızı burada kullanmanız daha etkili olacaktır. Ancak standart yatay videolarınızı da burada paylaşabilirsiniz. Önerilen ölçek ise 1080x1920 piksel.
  • Video öne çıkan görsel formatı: JPG, 1080x1920 piksel

Bazı önemli ipuçları

Video gerekliliklerinin haricinde, video içeriklerinizi hazırlarken kullanabileceğiniz bazı ipuçlarını da ele alalım.

  • Altyazılar: Kullanıcılar bu videoları akıllı telefonlarından izleyecekleri için, videolarınızı sessize alabilirler. Bu nedenle de videolarınıza altyazı ekleyerek, anlaşılırlığı artırabilirsiniz.
  • İdeal uzunluk: 10 dakikalık video yayınlayabiliyor olmanız, illa ki tüm içeriklerinizi bu uzunlukta yapmanız gerekmiyor. Eğer 10 dakikalık değerli bir içeriğiniz yoksa videolarınızı daha kısa da tutabilirsiniz.
  • Sadece dikey video kullanın: Yatay videolar da kullanılabilse de IGTV’nin amacı kullanıcılara dikey formatta videolar sunmak. Bu nedenle de videolarınızı 16:9 yani dikey formatta hazırlamanız, izlenebilirliği ve ilgi çekiciliği artıracaktır.

Instagram TV’yi pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Karşılama mesajı hazırlayabilirsiniz

Kullanıcılar IGTV’yi yeni yeni aktif bir şekilde kullanmaya başlıyor. Bu sebeple de videolarınızdan birini karşılama mesajı olarak hazırlayabilirsiniz. Bu hem markanıza kişisel bir dokunuş eklemenizi sağlar hem de IGTV kanalınızı yeni görenlerin, kanalınızın ne ile ilgili olduğunu görmelerini sağlarsınız.

Buradaki karşılama mesajını çok uzun tutmayarak, IGTV üzerindeki içeriklerinizin konusunu ve ne tür içerikler paylaştığınızı takipçilerinize söyleyebilir ve kısaca markanızı ve yaptığınız işleri anlatabilirsiniz.

Yeni ürün duyuruları

Piyasaya çıkartacağınız ya da sitenize ekleyeceğiniz yeni ürünleri tanıtmak için Instagram TV’yi kullanabilirsiniz. Burada Instagram’ın diğer alanlarında olduğu gibi 15 saniye ya da 1 dakikalık videolarla sınırlı olmayacağınız için 10 dakikalık süreç içerisinde daha kapsamlı ve detaylı videolar hazırlayabilirsiniz.

Ürün tanıtım, rehber ve kullanım ipucu içerikleri

Ürün tanıtımı yapmak için de bu alanı kullanabilirsiniz. Sitenizdeki ürünleri detaylı bir şekilde tanıtabileceğiniz gibi, ürünle ilgili kullanım rehberleri hazırlayabilir ya da ürünün farklı kullanım alanlarını gösteren farklı videolar hazırlayabilirsiniz. Buradaki tanıtım videolarınız ile ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

Kamera arkası paylaşımları

Video çekimlerinizi yaparken yaşanan komik ve ilgi çekici anları ya da çekim alanınızı takipçilerinize göstermek için kamera arkası görüntülerinizi burada paylaşabilirsiniz. Bu tür içerikler oldukça ilgi çektiği gibi işin mutfağının da görülmesini sağladığı için etkileşimlerinizi artırabilir.

Önceki videolarınızı paylaşın

Daha eskiden hazırladığınız videolar bulunuyorsa ve farklı platformlarda yer alıyorsa, eski videolarınızı yeniden kullanmak için IGTV’den yararlanabilirsiniz. Instagram takipçileriniz bu videoları daha önceden görmemiş olabilirler. Bu çalışmaları yaptığınızda aynı zamanda eski içeriklerinizi de yeniden değerlendirmiş olursunuz.

Sadece IGTV için özel videolar

Sadece IGTV üzerinde yayınlayacağınız özel videolar da hazırlayabilirsiniz. Belki bir ön sipariş duyurusu ya da kampanya bilgilendirmesi gibi bir içeriği sadece Instagram takipçilerinizin görebileceği şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu çalışmaları belli aralıklarla yaptığınızda, Instagram takipçi sayınızı da artırabilirsiniz.

IGTV’ye özel bu içeriklerinizi Instagram Hikayeler ile duyurabilir ve takipçilerinizin IGTV kanalınızı takipte kalmalarını sağlayarak, merak uyandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan