Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

13 Aralık 2018
Sinan Oypan

Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer alacağı için, önümüzdeki yıl için Instagram TV’yi pazarlama stratejilerinize dahil etmeniz, Instagram’daki çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

Instagram TV (Televizyon), Instagram üzerinde daha uzun video içerikleri paylaşmanızı sağladığı gibi, doğrudan kullanıcıların zaman tünellerine düşmeden, farklı bir sayfa üzerinde gösteriliyor. Video içerikleri izlemek isteyen kullanıcılar, takip ettikleri hesapların videolarına doğrudan Instagram üzerinden ya da IGTV uygulaması üzerinden bu içerikleri görebiliyorlar.

Bu noktada takipçilerinize daha detaylı videolar sunmak için bu aracı kullanmaya başlayabilirsiniz. Instagram TV’yi nasıl kullanmanız ve videolarınızı yayınlamanız gerektiğini bilmiyorsanız Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Instagram TV kullanım ipuçları

Pazarlama taktiklerine geçmeden önce IGTV üzerinde yayınlayabildiğiniz videoların özelliklerine ve limitlere bakalım.

  • Video uzunluğu: IGTV üzerinde standart olan video uzunluğu 15 saniye ile 10 dakika arasında değişiyor. Onaylı ve yüksek takipçili hesaplar 60 dakikaya kadar video yayınlayabiliyor.
  • Video dosya boyutu: Dosya boyutu en fazla 3,6 GB olmalı
  • Video formatı: .mp4
  • Video görüntü formatı: IGTV, dikey videolar için daha uygun. 16:9 formatlı videolarınızı burada kullanmanız daha etkili olacaktır. Ancak standart yatay videolarınızı da burada paylaşabilirsiniz. Önerilen ölçek ise 1080x1920 piksel.
  • Video öne çıkan görsel formatı: JPG, 1080x1920 piksel

Bazı önemli ipuçları

Video gerekliliklerinin haricinde, video içeriklerinizi hazırlarken kullanabileceğiniz bazı ipuçlarını da ele alalım.

  • Altyazılar: Kullanıcılar bu videoları akıllı telefonlarından izleyecekleri için, videolarınızı sessize alabilirler. Bu nedenle de videolarınıza altyazı ekleyerek, anlaşılırlığı artırabilirsiniz.
  • İdeal uzunluk: 10 dakikalık video yayınlayabiliyor olmanız, illa ki tüm içeriklerinizi bu uzunlukta yapmanız gerekmiyor. Eğer 10 dakikalık değerli bir içeriğiniz yoksa videolarınızı daha kısa da tutabilirsiniz.
  • Sadece dikey video kullanın: Yatay videolar da kullanılabilse de IGTV’nin amacı kullanıcılara dikey formatta videolar sunmak. Bu nedenle de videolarınızı 16:9 yani dikey formatta hazırlamanız, izlenebilirliği ve ilgi çekiciliği artıracaktır.

Instagram TV’yi pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Karşılama mesajı hazırlayabilirsiniz

Kullanıcılar IGTV’yi yeni yeni aktif bir şekilde kullanmaya başlıyor. Bu sebeple de videolarınızdan birini karşılama mesajı olarak hazırlayabilirsiniz. Bu hem markanıza kişisel bir dokunuş eklemenizi sağlar hem de IGTV kanalınızı yeni görenlerin, kanalınızın ne ile ilgili olduğunu görmelerini sağlarsınız.

Buradaki karşılama mesajını çok uzun tutmayarak, IGTV üzerindeki içeriklerinizin konusunu ve ne tür içerikler paylaştığınızı takipçilerinize söyleyebilir ve kısaca markanızı ve yaptığınız işleri anlatabilirsiniz.

Yeni ürün duyuruları

Piyasaya çıkartacağınız ya da sitenize ekleyeceğiniz yeni ürünleri tanıtmak için Instagram TV’yi kullanabilirsiniz. Burada Instagram’ın diğer alanlarında olduğu gibi 15 saniye ya da 1 dakikalık videolarla sınırlı olmayacağınız için 10 dakikalık süreç içerisinde daha kapsamlı ve detaylı videolar hazırlayabilirsiniz.

Ürün tanıtım, rehber ve kullanım ipucu içerikleri

Ürün tanıtımı yapmak için de bu alanı kullanabilirsiniz. Sitenizdeki ürünleri detaylı bir şekilde tanıtabileceğiniz gibi, ürünle ilgili kullanım rehberleri hazırlayabilir ya da ürünün farklı kullanım alanlarını gösteren farklı videolar hazırlayabilirsiniz. Buradaki tanıtım videolarınız ile ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

Kamera arkası paylaşımları

Video çekimlerinizi yaparken yaşanan komik ve ilgi çekici anları ya da çekim alanınızı takipçilerinize göstermek için kamera arkası görüntülerinizi burada paylaşabilirsiniz. Bu tür içerikler oldukça ilgi çektiği gibi işin mutfağının da görülmesini sağladığı için etkileşimlerinizi artırabilir.

Önceki videolarınızı paylaşın

Daha eskiden hazırladığınız videolar bulunuyorsa ve farklı platformlarda yer alıyorsa, eski videolarınızı yeniden kullanmak için IGTV’den yararlanabilirsiniz. Instagram takipçileriniz bu videoları daha önceden görmemiş olabilirler. Bu çalışmaları yaptığınızda aynı zamanda eski içeriklerinizi de yeniden değerlendirmiş olursunuz.

Sadece IGTV için özel videolar

Sadece IGTV üzerinde yayınlayacağınız özel videolar da hazırlayabilirsiniz. Belki bir ön sipariş duyurusu ya da kampanya bilgilendirmesi gibi bir içeriği sadece Instagram takipçilerinizin görebileceği şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu çalışmaları belli aralıklarla yaptığınızda, Instagram takipçi sayınızı da artırabilirsiniz.

IGTV’ye özel bu içeriklerinizi Instagram Hikayeler ile duyurabilir ve takipçilerinizin IGTV kanalınızı takipte kalmalarını sağlayarak, merak uyandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan