Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?

6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?

User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın paylaşımlarını yapmaya dahil etmek biraz zorlu bir süreç olsa da, bu işin temellerini atmaya başladığınızda uzun vadede kullanıcıların oluşturdukları içeriklerle yeni takipçiler kazanmaya başlayabilirsiniz.

Özellikle reklam bütçesi olmayan, küçük çaplı girişimler ve instagramda satış yapmak isteyen e-ticaret siteleri, takipçi kitlelerini artırmak için bu yöntemden yararlanabilirler.

(UGC) kullanıcıların ürettikleri içerikler nelerdir?

Adından da anlaşılacağı üzere, markadan bağımsız olarak, internet kullanıcılarının marka ile ilgili ya da marka için ürettikleri içeriklerdir. Bu içerikler, yazı, görsel ya da video formatlarından biri olabilir. Markaların internet sitesinde yapılan kullanıcı yorumlarına da UGC diyebiliriz.

Kullanıcıların ürettikleri içerikler markalar açısından iki şekilde önemlidir. Bu sayede markalar kullanıcılarla etkileşime geçme fırsatı bulurlar, marka bilinirliklerini artırarak, kullanıcıların markayı sevmelerini sağlarlar. Bunun yanı sıra markalar, sosyal medyada bağımlı olan yeni jenerasyonlara adapte olma konusunda adım atmış olurlar.

Markalar, KÜİ’den yararlanabilmek için neler yapmalılar?

İnternet kullanıcılarının markanız için içerik üretebileceğini düşünüyorsanız, bazı yollara başvurarak, onları içerik üretmeye yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medyadaki bakış açınızı belirleyin

Marka olarak sosyal medyada nasıl bir görünüm sergilemeyi planladığınıza karar vermeniz gerekiyor. Markanızı yansıtan duygular, fikirler ve konseptler neler olmalı? Başka bir deyişle, sizin için içerik üretecek kişilerin, bu duyguları nasıl bir şekilde yansıtmalarını istediğinizi planlamalısınız.

Zaman içerisinde yeni kitleler kazanmaya başladığınızda bu bakış açınız ve düşünceleriniz değişime uğrayabilir. Bu oldukça normal bir durumdur; çünkü hem yeniliklere ayak uydurmaya çalışıyor olursunuz hem de takipçilerinizin sizden neler beklediğini de daha iyi anlamış olursunuz. Bu düşünceleri ve konseptleri belirleyebilmek için kendinize şunları sorabilirsiniz:

  • Markanızı ve ürünlerinizi eşsiz yapan şey ne?
  • Şirket kültürünüzü diğerlerinden farklı kılan şey ne?
  • Tüketiciler markanızla ilgili ideal düşünceleri ne olmalı?
  • Tüketicilerin markanızla ilgili bilmedikleri şeyler ne?
  • Tüketiciler markanızla ilgili nasıl hikayeler ortaya koyabilir?
  • Markanızı ya da ürünlerinizi en iyi şekilde ortaya koyacak bakış açısı ne?

En iyi içerikleri bulun

Planlamalarınızı yaptıktan sonra Instagram üzerindeki en iyi içerikleri bulmaya başlayabilirsiniz. Markanızla ilgili paylaşım yapan kullanıcıları hashtag aramalarıyla bulabilirsiniz. Sizi etiketleyen ya da sizin yarattığınız etiketleri kullanan kişilerin içeriklerini sosyal platform üzerinden arayabilirsiniz.

Yarışmalar düzenleyin

Kullanıcılar markanızla ilgili paylaşımlar yapmıyor olabilirler; bu nedenle de onları paylaşım yapmaya yönlendirmeniz gerekecektir. Bunu yapmak için de Instagram üzerinde yarışmalar yapabilirsiniz.

Bu yarışmaları yapmak için iki farklı yol izleyebilirsiniz.

  • 1. Markanın yarattığı hashtag kullanımı: Marka olarak yarışmanıza özel bir hashtag yaratabilirsiniz. Bu yarışma ile kullanıcılara indirim ya da ücretsiz ürünler sağlayabilirsiniz. Bu hashtag ile paylaşım yapan kullanıcılar arasında belli bir yöntem ile çekiliş yapacağınız duyurabilirsiniz. Takipçilerinizden gelen fotoğrafları kendi sayfanızda da paylaşarak, onları etiketleyebilir ya da yarışmayı kazanan kişilerin fotoğraflarını paylaşabilirsiniz.
  • 2. Fotoğraf yarışmaları: Kullancıların, belli bir konspet ile ürünlerinizin yer aldığı fotoğraflar paylaşmalarını düzenleyebilirsiniz. Bu fotoğrafları hesabınızı etiketleyerek ya da sizin oluşturduğunuz hashtag’ler ile paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Bu yarışmalara katılımı artırmak için ücretsiz ürünler vermek yararlı olabilir. Katılım koşulları için de kullanıcıların sayfanızı takip etmelerini ve iki arkadaşlarını yarışma bilgilerinin olduğu fotoğrafa eklemelerini isteyebilirsiniz.

Fotoğraf ve hashtag takibi yapmak

Yarışmaların haricinde de kullanıcılar memnun oldukları ürünleri paylaşabilirler. Bu içerikleri bulmak için Instagram üzerinde düzenli olarak markanızla ilgili olabilecek hashtag takipleri yapabilirsiniz.

Kullanıcıların fotoğraflarını paylaşmak

Aramalar sonucunda bulduğunuz fotoğraflar, kullanıcıları etiketleyerek kendi sayfanızda da paylaşabilirsiniz. Bu kullanıcıların da hoşuna gidecektir. Çektikleri fotoğrafların beğenilmesi ve başka markalar tarafından paylaşıması, onların markanızla ilgili tekrar paylaşım yapmalarını sağlayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin