Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?

6 Temmuz 2016
Sinan Oypan

User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın paylaşımlarını yapmaya dahil etmek biraz zorlu bir süreç olsa da, bu işin temellerini atmaya başladığınızda uzun vadede kullanıcıların oluşturdukları içeriklerle yeni takipçiler kazanmaya başlayabilirsiniz.

Özellikle reklam bütçesi olmayan, küçük çaplı girişimler ve instagramda satış yapmak isteyen e-ticaret siteleri, takipçi kitlelerini artırmak için bu yöntemden yararlanabilirler.

(UGC) kullanıcıların ürettikleri içerikler nelerdir?

Adından da anlaşılacağı üzere, markadan bağımsız olarak, internet kullanıcılarının marka ile ilgili ya da marka için ürettikleri içeriklerdir. Bu içerikler, yazı, görsel ya da video formatlarından biri olabilir. Markaların internet sitesinde yapılan kullanıcı yorumlarına da UGC diyebiliriz.

Kullanıcıların ürettikleri içerikler markalar açısından iki şekilde önemlidir. Bu sayede markalar kullanıcılarla etkileşime geçme fırsatı bulurlar, marka bilinirliklerini artırarak, kullanıcıların markayı sevmelerini sağlarlar. Bunun yanı sıra markalar, sosyal medyada bağımlı olan yeni jenerasyonlara adapte olma konusunda adım atmış olurlar.

Markalar, KÜİ’den yararlanabilmek için neler yapmalılar?

İnternet kullanıcılarının markanız için içerik üretebileceğini düşünüyorsanız, bazı yollara başvurarak, onları içerik üretmeye yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medyadaki bakış açınızı belirleyin

Marka olarak sosyal medyada nasıl bir görünüm sergilemeyi planladığınıza karar vermeniz gerekiyor. Markanızı yansıtan duygular, fikirler ve konseptler neler olmalı? Başka bir deyişle, sizin için içerik üretecek kişilerin, bu duyguları nasıl bir şekilde yansıtmalarını istediğinizi planlamalısınız.

Zaman içerisinde yeni kitleler kazanmaya başladığınızda bu bakış açınız ve düşünceleriniz değişime uğrayabilir. Bu oldukça normal bir durumdur; çünkü hem yeniliklere ayak uydurmaya çalışıyor olursunuz hem de takipçilerinizin sizden neler beklediğini de daha iyi anlamış olursunuz. Bu düşünceleri ve konseptleri belirleyebilmek için kendinize şunları sorabilirsiniz:

  • Markanızı ve ürünlerinizi eşsiz yapan şey ne?
  • Şirket kültürünüzü diğerlerinden farklı kılan şey ne?
  • Tüketiciler markanızla ilgili ideal düşünceleri ne olmalı?
  • Tüketicilerin markanızla ilgili bilmedikleri şeyler ne?
  • Tüketiciler markanızla ilgili nasıl hikayeler ortaya koyabilir?
  • Markanızı ya da ürünlerinizi en iyi şekilde ortaya koyacak bakış açısı ne?

En iyi içerikleri bulun

Planlamalarınızı yaptıktan sonra Instagram üzerindeki en iyi içerikleri bulmaya başlayabilirsiniz. Markanızla ilgili paylaşım yapan kullanıcıları hashtag aramalarıyla bulabilirsiniz. Sizi etiketleyen ya da sizin yarattığınız etiketleri kullanan kişilerin içeriklerini sosyal platform üzerinden arayabilirsiniz.

Yarışmalar düzenleyin

Kullanıcılar markanızla ilgili paylaşımlar yapmıyor olabilirler; bu nedenle de onları paylaşım yapmaya yönlendirmeniz gerekecektir. Bunu yapmak için de Instagram üzerinde yarışmalar yapabilirsiniz.

Bu yarışmaları yapmak için iki farklı yol izleyebilirsiniz.

  • 1. Markanın yarattığı hashtag kullanımı: Marka olarak yarışmanıza özel bir hashtag yaratabilirsiniz. Bu yarışma ile kullanıcılara indirim ya da ücretsiz ürünler sağlayabilirsiniz. Bu hashtag ile paylaşım yapan kullanıcılar arasında belli bir yöntem ile çekiliş yapacağınız duyurabilirsiniz. Takipçilerinizden gelen fotoğrafları kendi sayfanızda da paylaşarak, onları etiketleyebilir ya da yarışmayı kazanan kişilerin fotoğraflarını paylaşabilirsiniz.
  • 2. Fotoğraf yarışmaları: Kullancıların, belli bir konspet ile ürünlerinizin yer aldığı fotoğraflar paylaşmalarını düzenleyebilirsiniz. Bu fotoğrafları hesabınızı etiketleyerek ya da sizin oluşturduğunuz hashtag’ler ile paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Bu yarışmalara katılımı artırmak için ücretsiz ürünler vermek yararlı olabilir. Katılım koşulları için de kullanıcıların sayfanızı takip etmelerini ve iki arkadaşlarını yarışma bilgilerinin olduğu fotoğrafa eklemelerini isteyebilirsiniz.

Fotoğraf ve hashtag takibi yapmak

Yarışmaların haricinde de kullanıcılar memnun oldukları ürünleri paylaşabilirler. Bu içerikleri bulmak için Instagram üzerinde düzenli olarak markanızla ilgili olabilecek hashtag takipleri yapabilirsiniz.

Kullanıcıların fotoğraflarını paylaşmak

Aramalar sonucunda bulduğunuz fotoğraflar, kullanıcıları etiketleyerek kendi sayfanızda da paylaşabilirsiniz. Bu kullanıcıların da hoşuna gidecektir. Çektikleri fotoğrafların beğenilmesi ve başka markalar tarafından paylaşıması, onların markanızla ilgili tekrar paylaşım yapmalarını sağlayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan