fbpx

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?

6 Temmuz 2016
Sinan Oypan

User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın paylaşımlarını yapmaya dahil etmek biraz zorlu bir süreç olsa da, bu işin temellerini atmaya başladığınızda uzun vadede kullanıcıların oluşturdukları içeriklerle yeni takipçiler kazanmaya başlayabilirsiniz.

Özellikle reklam bütçesi olmayan, küçük çaplı girişimler ve instagramda satış yapmak isteyen e-ticaret siteleri, takipçi kitlelerini artırmak için bu yöntemden yararlanabilirler.

(UGC) kullanıcıların ürettikleri içerikler nelerdir?

Adından da anlaşılacağı üzere, markadan bağımsız olarak, internet kullanıcılarının marka ile ilgili ya da marka için ürettikleri içeriklerdir. Bu içerikler, yazı, görsel ya da video formatlarından biri olabilir. Markaların internet sitesinde yapılan kullanıcı yorumlarına da UGC diyebiliriz.

Kullanıcıların ürettikleri içerikler markalar açısından iki şekilde önemlidir. Bu sayede markalar kullanıcılarla etkileşime geçme fırsatı bulurlar, marka bilinirliklerini artırarak, kullanıcıların markayı sevmelerini sağlarlar. Bunun yanı sıra markalar, sosyal medyada bağımlı olan yeni jenerasyonlara adapte olma konusunda adım atmış olurlar.

Markalar, KÜİ’den yararlanabilmek için neler yapmalılar?

İnternet kullanıcılarının markanız için içerik üretebileceğini düşünüyorsanız, bazı yollara başvurarak, onları içerik üretmeye yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medyadaki bakış açınızı belirleyin

Marka olarak sosyal medyada nasıl bir görünüm sergilemeyi planladığınıza karar vermeniz gerekiyor. Markanızı yansıtan duygular, fikirler ve konseptler neler olmalı? Başka bir deyişle, sizin için içerik üretecek kişilerin, bu duyguları nasıl bir şekilde yansıtmalarını istediğinizi planlamalısınız.

Zaman içerisinde yeni kitleler kazanmaya başladığınızda bu bakış açınız ve düşünceleriniz değişime uğrayabilir. Bu oldukça normal bir durumdur; çünkü hem yeniliklere ayak uydurmaya çalışıyor olursunuz hem de takipçilerinizin sizden neler beklediğini de daha iyi anlamış olursunuz. Bu düşünceleri ve konseptleri belirleyebilmek için kendinize şunları sorabilirsiniz:

  • Markanızı ve ürünlerinizi eşsiz yapan şey ne?
  • Şirket kültürünüzü diğerlerinden farklı kılan şey ne?
  • Tüketiciler markanızla ilgili ideal düşünceleri ne olmalı?
  • Tüketicilerin markanızla ilgili bilmedikleri şeyler ne?
  • Tüketiciler markanızla ilgili nasıl hikayeler ortaya koyabilir?
  • Markanızı ya da ürünlerinizi en iyi şekilde ortaya koyacak bakış açısı ne?

En iyi içerikleri bulun

Planlamalarınızı yaptıktan sonra Instagram üzerindeki en iyi içerikleri bulmaya başlayabilirsiniz. Markanızla ilgili paylaşım yapan kullanıcıları hashtag aramalarıyla bulabilirsiniz. Sizi etiketleyen ya da sizin yarattığınız etiketleri kullanan kişilerin içeriklerini sosyal platform üzerinden arayabilirsiniz.

Yarışmalar düzenleyin

Kullanıcılar markanızla ilgili paylaşımlar yapmıyor olabilirler; bu nedenle de onları paylaşım yapmaya yönlendirmeniz gerekecektir. Bunu yapmak için de Instagram üzerinde yarışmalar yapabilirsiniz.

Bu yarışmaları yapmak için iki farklı yol izleyebilirsiniz.

  • 1. Markanın yarattığı hashtag kullanımı: Marka olarak yarışmanıza özel bir hashtag yaratabilirsiniz. Bu yarışma ile kullanıcılara indirim ya da ücretsiz ürünler sağlayabilirsiniz. Bu hashtag ile paylaşım yapan kullanıcılar arasında belli bir yöntem ile çekiliş yapacağınız duyurabilirsiniz. Takipçilerinizden gelen fotoğrafları kendi sayfanızda da paylaşarak, onları etiketleyebilir ya da yarışmayı kazanan kişilerin fotoğraflarını paylaşabilirsiniz.
  • 2. Fotoğraf yarışmaları: Kullancıların, belli bir konspet ile ürünlerinizin yer aldığı fotoğraflar paylaşmalarını düzenleyebilirsiniz. Bu fotoğrafları hesabınızı etiketleyerek ya da sizin oluşturduğunuz hashtag’ler ile paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Bu yarışmalara katılımı artırmak için ücretsiz ürünler vermek yararlı olabilir. Katılım koşulları için de kullanıcıların sayfanızı takip etmelerini ve iki arkadaşlarını yarışma bilgilerinin olduğu fotoğrafa eklemelerini isteyebilirsiniz.

Fotoğraf ve hashtag takibi yapmak

Yarışmaların haricinde de kullanıcılar memnun oldukları ürünleri paylaşabilirler. Bu içerikleri bulmak için Instagram üzerinde düzenli olarak markanızla ilgili olabilecek hashtag takipleri yapabilirsiniz.

Kullanıcıların fotoğraflarını paylaşmak

Aramalar sonucunda bulduğunuz fotoğraflar, kullanıcıları etiketleyerek kendi sayfanızda da paylaşabilirsiniz. Bu kullanıcıların da hoşuna gidecektir. Çektikleri fotoğrafların beğenilmesi ve başka markalar tarafından paylaşıması, onların markanızla ilgili tekrar paylaşım yapmalarını sağlayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan