
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın paylaşımlarını yapmaya dahil etmek biraz zorlu bir süreç olsa da, bu işin temellerini atmaya başladığınızda uzun vadede kullanıcıların oluşturdukları içeriklerle yeni takipçiler kazanmaya başlayabilirsiniz.
Özellikle reklam bütçesi olmayan, küçük çaplı girişimler ve instagramda satış yapmak isteyen e-ticaret siteleri, takipçi kitlelerini artırmak için bu yöntemden yararlanabilirler.
(UGC) kullanıcıların ürettikleri içerikler nelerdir?
Adından da anlaşılacağı üzere, markadan bağımsız olarak, internet kullanıcılarının marka ile ilgili ya da marka için ürettikleri içeriklerdir. Bu içerikler, yazı, görsel ya da video formatlarından biri olabilir. Markaların internet sitesinde yapılan kullanıcı yorumlarına da UGC diyebiliriz.
Kullanıcıların ürettikleri içerikler markalar açısından iki şekilde önemlidir. Bu sayede markalar kullanıcılarla etkileşime geçme fırsatı bulurlar, marka bilinirliklerini artırarak, kullanıcıların markayı sevmelerini sağlarlar. Bunun yanı sıra markalar, sosyal medyada bağımlı olan yeni jenerasyonlara adapte olma konusunda adım atmış olurlar.
Markalar, KÜİ’den yararlanabilmek için neler yapmalılar?
İnternet kullanıcılarının markanız için içerik üretebileceğini düşünüyorsanız, bazı yollara başvurarak, onları içerik üretmeye yönlendirebilirsiniz.
Sosyal medyadaki bakış açınızı belirleyin
Marka olarak sosyal medyada nasıl bir görünüm sergilemeyi planladığınıza karar vermeniz gerekiyor. Markanızı yansıtan duygular, fikirler ve konseptler neler olmalı? Başka bir deyişle, sizin için içerik üretecek kişilerin, bu duyguları nasıl bir şekilde yansıtmalarını istediğinizi planlamalısınız.
Zaman içerisinde yeni kitleler kazanmaya başladığınızda bu bakış açınız ve düşünceleriniz değişime uğrayabilir. Bu oldukça normal bir durumdur; çünkü hem yeniliklere ayak uydurmaya çalışıyor olursunuz hem de takipçilerinizin sizden neler beklediğini de daha iyi anlamış olursunuz. Bu düşünceleri ve konseptleri belirleyebilmek için kendinize şunları sorabilirsiniz:
- Markanızı ve ürünlerinizi eşsiz yapan şey ne?
- Şirket kültürünüzü diğerlerinden farklı kılan şey ne?
- Tüketiciler markanızla ilgili ideal düşünceleri ne olmalı?
- Tüketicilerin markanızla ilgili bilmedikleri şeyler ne?
- Tüketiciler markanızla ilgili nasıl hikayeler ortaya koyabilir?
- Markanızı ya da ürünlerinizi en iyi şekilde ortaya koyacak bakış açısı ne?
En iyi içerikleri bulun
Planlamalarınızı yaptıktan sonra Instagram üzerindeki en iyi içerikleri bulmaya başlayabilirsiniz. Markanızla ilgili paylaşım yapan kullanıcıları hashtag aramalarıyla bulabilirsiniz. Sizi etiketleyen ya da sizin yarattığınız etiketleri kullanan kişilerin içeriklerini sosyal platform üzerinden arayabilirsiniz.
Yarışmalar düzenleyin
Kullanıcılar markanızla ilgili paylaşımlar yapmıyor olabilirler; bu nedenle de onları paylaşım yapmaya yönlendirmeniz gerekecektir. Bunu yapmak için de Instagram üzerinde yarışmalar yapabilirsiniz.
Bu yarışmaları yapmak için iki farklı yol izleyebilirsiniz.
- 1. Markanın yarattığı hashtag kullanımı: Marka olarak yarışmanıza özel bir hashtag yaratabilirsiniz. Bu yarışma ile kullanıcılara indirim ya da ücretsiz ürünler sağlayabilirsiniz. Bu hashtag ile paylaşım yapan kullanıcılar arasında belli bir yöntem ile çekiliş yapacağınız duyurabilirsiniz. Takipçilerinizden gelen fotoğrafları kendi sayfanızda da paylaşarak, onları etiketleyebilir ya da yarışmayı kazanan kişilerin fotoğraflarını paylaşabilirsiniz.
- 2. Fotoğraf yarışmaları: Kullancıların, belli bir konspet ile ürünlerinizin yer aldığı fotoğraflar paylaşmalarını düzenleyebilirsiniz. Bu fotoğrafları hesabınızı etiketleyerek ya da sizin oluşturduğunuz hashtag’ler ile paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Bu yarışmalara katılımı artırmak için ücretsiz ürünler vermek yararlı olabilir. Katılım koşulları için de kullanıcıların sayfanızı takip etmelerini ve iki arkadaşlarını yarışma bilgilerinin olduğu fotoğrafa eklemelerini isteyebilirsiniz.
Fotoğraf ve hashtag takibi yapmak
Yarışmaların haricinde de kullanıcılar memnun oldukları ürünleri paylaşabilirler. Bu içerikleri bulmak için Instagram üzerinde düzenli olarak markanızla ilgili olabilecek hashtag takipleri yapabilirsiniz.
Kullanıcıların fotoğraflarını paylaşmak
Aramalar sonucunda bulduğunuz fotoğraflar, kullanıcıları etiketleyerek kendi sayfanızda da paylaşabilirsiniz. Bu kullanıcıların da hoşuna gidecektir. Çektikleri fotoğrafların beğenilmesi ve başka markalar tarafından paylaşıması, onların markanızla ilgili tekrar paylaşım yapmalarını sağlayabilir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler