fbpx

Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?

26 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?

instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi sayınızı artırmak, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlayacaktır. instagram takipçilerinizi yani instagram hesabınızı organik olarak büyütmeniz de bir hayli önemlidir; çünkü doğrudan markanızla ilgili olabilecek kişilere ulaşmak, burada yaptığınız çalışmaların yatırım getirisini de artırmanızı sağlayacaktır.

instagram takipçilerini organik arttırma yöntemleri

Hesabınızı organik olarak büyütmek için de kullanabileceğiniz bir takım taktik ve yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu ipuçlarını paylaşacağız.

Doğru Hashtag’leri kullanın

Hashtag kullanımı hem içeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar hem de bu kişileri hesabınıza çekmenize yardımcı olur. Ancak bunu sağlamak için doğru Hashtag’leri kullanmanız gerekir. Markanız, ürünleriniz ve içeriklerinizle ilgili olabilecek Hashtag’lerin yanı sıra kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Özellikle kampanya dönemlerinde size özel olan Hashtag’ler oldukça etkili olacaktır.

Doğru Hashtag kullanımına dönecek olursak, özellikle çok fazla kullanılan kullanıcıların aradıkları Hashtag’lere yönelmek etkili olacaktır. Bunun yanı sıra popüler İngilizce Hashtag’ler yerine Türkçe olanlara yönelmek de daha faydalı olacaktır. Yabancı dildeki Hashtag’ler yabancı kullanıcılara ulaşmanıza neden olabilir bu da etkileşim oranlarınızı artırmanızı çok fazla sağlamayacaktır. Bu sebeple de Türkçe olanlara odaklanmak daha etkili olur.

Bir diğer önemli detay da çok popüler olan Hashtag’lerin ön sayfalarında öne çıkmanız zor olacaktır. Çünkü çok fazla paylaşım olduğu için, sizin içerikleriniz alt sıralarda kalabilir. Bunun yerine aranma potansiyeli olan ancak çok fazla paylaşım yapılmayan Hashtag’lere de yönelebilirsiniz. Böylelikle bu Hashtag’lerde öne çıkma şansınız da artar.

Doğru zamanda paylaşım yapmak

Instagram’ın algoritması, en çok etkileşim alan gönderileri zaman tünelinin üst sıralarında göstermek üzerine dayalı. Bu sebeple de paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının artması, zaman tünelinde üst sıralarda görünmenize yardımcı olur.

Takipçilerinizin sizinle daha fazla etkileşime girmesi, paylaşımlarınızın ve hesabınızın değerini artıracağı için hesabınızın da görünürlüğünü daha fazla artıracaktır.

Instagram hesabınızı İşletme Hesabı’na çevirdiğinizde, instagram takipcileriniz hakkında bir takım istatiksel bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu bilgiler arasında onların hangi zaman dilimlerinde daha fazla aktif olduklarını da takip edebilirsiniz.

Rakiplerinizin instagram takipçileriyle etkileşime geçin

Rakiplerinizin instagram.takipçi leri bir bakıma sizin de potansiyel hedef kitlenizi oluşturur. Onlarla etkileşime geçmeniz, onları kendi hesabınıza çekmenize yardımcı olacaktır. Bunu yapmak için onları takip edebilir, fotoğraflarına yorum bırakabilir veya fotoğraflarını beğenebilirsiniz.

Bunların hepsini yapmak, onların sizi takip etme oranlarını artıracaktır. Onlarla etkileşim içinde olmanız bu sebeple önemlidir.

Instagram reklamlarından yararlanın

Hesabınızı tanıtmak ve farklı kitlelere göstermek için Instagram reklamlarından yararlanabilirsiniz. Instagram’ın farklı reklam modellerini kullanarak, hesabınızın görünmesini sağlayabilir, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanıtabilir ya da internet sitenize trafik çekebilirsiniz. Zaman tüneli üzerindeki reklamlar haricinde, Instagram Hikayeler üzerinde de reklamlar verebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda konum etiketleri kullanın

Konum etiketleri paylaşmanız, belli konumları arayan veya bu konumlara yakın bulunan kişilere ulaşmanızı sağlar. Bunun yanı sıra konum paylaşımlarında da etkileşimi yüksek olan gönderiler, konumla ilgili sayfaların öne çıkan gönderilerinde üst sıralarda görünmeye başlar. Bu da konum üzerinden farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Profil sayfanızda öne çıkan hikayeler oluşturun

Instagram Hikayeleri günlük olarak zaman tünelinde kalsa da bazı hikayelerinizi profil sayfanıza sabitleyebiliyorsunuz. Böylelikle hem bu alan üzerinde belli hikayelerinizi sürekli olarak sergileyebilir ve hesabınız yeni takip eden kişilerin bu hikayeleri kaçırmamalarını sağlamış olursunuz.

“instagram

Yarışma veya çekilişler düzenleyin

Yeni kitlelere ulaşarak hesabınızı büyütmenin yollarından biri de yarışma ve çekilişler düzenlemektir. Çekilişler aracılığı ile bir takım kurallar oluşturabilir ve bu koşulları yerine getiren kişiler arasından yapacağınız çekilişle ödüller veya hediyeler verebilirsiniz.

Bunun yanı sıra yarışmalar düzenleyebilir ve kullanıcıları bu yarışmalara katılmaya yönlendirebilirsiniz. Yarışma sonucunda da yine hediye ya da ödüller sunmanız, katılımcı sayısını artırmanıza yardımcı olur.

Sürekli aktif olun

instagram takipçi ve etkileşim oranlarınızı (özellikle instagram begenisi) yüksek tutmak için süreklilik oldukça önemli. Bu sebeple de bir içerik paylaşım takvimi oluşturmanız ve belli zaman aralıklarında düzenli olarak paylaşımlar yapmanız önemlidir. Sürekliliğinizin olmaması, kullanıcıların sizi unutmasına neden olabileceği gibi etkileşim oranlarınızın düşmesinden dolayı hesabınızın görünürlüğünün de azalmasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan