Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?

26 Mart 2018
Sinan Oypan

instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi sayınızı artırmak, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlayacaktır. instagram takipçilerinizi yani instagram hesabınızı organik olarak büyütmeniz de bir hayli önemlidir; çünkü doğrudan markanızla ilgili olabilecek kişilere ulaşmak, burada yaptığınız çalışmaların yatırım getirisini de artırmanızı sağlayacaktır.

instagram takipçilerini organik arttırma yöntemleri

Hesabınızı organik olarak büyütmek için de kullanabileceğiniz bir takım taktik ve yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu ipuçlarını paylaşacağız.

Doğru Hashtag’leri kullanın

Hashtag kullanımı hem içeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar hem de bu kişileri hesabınıza çekmenize yardımcı olur. Ancak bunu sağlamak için doğru Hashtag’leri kullanmanız gerekir. Markanız, ürünleriniz ve içeriklerinizle ilgili olabilecek Hashtag’lerin yanı sıra kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Özellikle kampanya dönemlerinde size özel olan Hashtag’ler oldukça etkili olacaktır.

Doğru Hashtag kullanımına dönecek olursak, özellikle çok fazla kullanılan kullanıcıların aradıkları Hashtag’lere yönelmek etkili olacaktır. Bunun yanı sıra popüler İngilizce Hashtag’ler yerine Türkçe olanlara yönelmek de daha faydalı olacaktır. Yabancı dildeki Hashtag’ler yabancı kullanıcılara ulaşmanıza neden olabilir bu da etkileşim oranlarınızı artırmanızı çok fazla sağlamayacaktır. Bu sebeple de Türkçe olanlara odaklanmak daha etkili olur.

Bir diğer önemli detay da çok popüler olan Hashtag’lerin ön sayfalarında öne çıkmanız zor olacaktır. Çünkü çok fazla paylaşım olduğu için, sizin içerikleriniz alt sıralarda kalabilir. Bunun yerine aranma potansiyeli olan ancak çok fazla paylaşım yapılmayan Hashtag’lere de yönelebilirsiniz. Böylelikle bu Hashtag’lerde öne çıkma şansınız da artar.

Doğru zamanda paylaşım yapmak

Instagram’ın algoritması, en çok etkileşim alan gönderileri zaman tünelinin üst sıralarında göstermek üzerine dayalı. Bu sebeple de paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının artması, zaman tünelinde üst sıralarda görünmenize yardımcı olur.

Takipçilerinizin sizinle daha fazla etkileşime girmesi, paylaşımlarınızın ve hesabınızın değerini artıracağı için hesabınızın da görünürlüğünü daha fazla artıracaktır.

Instagram hesabınızı İşletme Hesabı’na çevirdiğinizde, instagram takipcileriniz hakkında bir takım istatiksel bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu bilgiler arasında onların hangi zaman dilimlerinde daha fazla aktif olduklarını da takip edebilirsiniz.

Rakiplerinizin instagram takipçileriyle etkileşime geçin

Rakiplerinizin instagram.takipçi leri bir bakıma sizin de potansiyel hedef kitlenizi oluşturur. Onlarla etkileşime geçmeniz, onları kendi hesabınıza çekmenize yardımcı olacaktır. Bunu yapmak için onları takip edebilir, fotoğraflarına yorum bırakabilir veya fotoğraflarını beğenebilirsiniz.

Bunların hepsini yapmak, onların sizi takip etme oranlarını artıracaktır. Onlarla etkileşim içinde olmanız bu sebeple önemlidir.

Instagram reklamlarından yararlanın

Hesabınızı tanıtmak ve farklı kitlelere göstermek için Instagram reklamlarından yararlanabilirsiniz. Instagram’ın farklı reklam modellerini kullanarak, hesabınızın görünmesini sağlayabilir, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanıtabilir ya da internet sitenize trafik çekebilirsiniz. Zaman tüneli üzerindeki reklamlar haricinde, Instagram Hikayeler üzerinde de reklamlar verebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda konum etiketleri kullanın

Konum etiketleri paylaşmanız, belli konumları arayan veya bu konumlara yakın bulunan kişilere ulaşmanızı sağlar. Bunun yanı sıra konum paylaşımlarında da etkileşimi yüksek olan gönderiler, konumla ilgili sayfaların öne çıkan gönderilerinde üst sıralarda görünmeye başlar. Bu da konum üzerinden farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Profil sayfanızda öne çıkan hikayeler oluşturun

Instagram Hikayeleri günlük olarak zaman tünelinde kalsa da bazı hikayelerinizi profil sayfanıza sabitleyebiliyorsunuz. Böylelikle hem bu alan üzerinde belli hikayelerinizi sürekli olarak sergileyebilir ve hesabınız yeni takip eden kişilerin bu hikayeleri kaçırmamalarını sağlamış olursunuz.

“instagram

Yarışma veya çekilişler düzenleyin

Yeni kitlelere ulaşarak hesabınızı büyütmenin yollarından biri de yarışma ve çekilişler düzenlemektir. Çekilişler aracılığı ile bir takım kurallar oluşturabilir ve bu koşulları yerine getiren kişiler arasından yapacağınız çekilişle ödüller veya hediyeler verebilirsiniz.

Bunun yanı sıra yarışmalar düzenleyebilir ve kullanıcıları bu yarışmalara katılmaya yönlendirebilirsiniz. Yarışma sonucunda da yine hediye ya da ödüller sunmanız, katılımcı sayısını artırmanıza yardımcı olur.

Sürekli aktif olun

instagram takipçi ve etkileşim oranlarınızı (özellikle instagram begenisi) yüksek tutmak için süreklilik oldukça önemli. Bu sebeple de bir içerik paylaşım takvimi oluşturmanız ve belli zaman aralıklarında düzenli olarak paylaşımlar yapmanız önemlidir. Sürekliliğinizin olmaması, kullanıcıların sizi unutmasına neden olabileceği gibi etkileşim oranlarınızın düşmesinden dolayı hesabınızın görünürlüğünün de azalmasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan