Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?

26 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?

instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi sayınızı artırmak, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlayacaktır. instagram takipçilerinizi yani instagram hesabınızı organik olarak büyütmeniz de bir hayli önemlidir; çünkü doğrudan markanızla ilgili olabilecek kişilere ulaşmak, burada yaptığınız çalışmaların yatırım getirisini de artırmanızı sağlayacaktır.

instagram takipçilerini organik arttırma yöntemleri

Hesabınızı organik olarak büyütmek için de kullanabileceğiniz bir takım taktik ve yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu ipuçlarını paylaşacağız.

Doğru Hashtag’leri kullanın

Hashtag kullanımı hem içeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar hem de bu kişileri hesabınıza çekmenize yardımcı olur. Ancak bunu sağlamak için doğru Hashtag’leri kullanmanız gerekir. Markanız, ürünleriniz ve içeriklerinizle ilgili olabilecek Hashtag’lerin yanı sıra kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Özellikle kampanya dönemlerinde size özel olan Hashtag’ler oldukça etkili olacaktır.

Doğru Hashtag kullanımına dönecek olursak, özellikle çok fazla kullanılan kullanıcıların aradıkları Hashtag’lere yönelmek etkili olacaktır. Bunun yanı sıra popüler İngilizce Hashtag’ler yerine Türkçe olanlara yönelmek de daha faydalı olacaktır. Yabancı dildeki Hashtag’ler yabancı kullanıcılara ulaşmanıza neden olabilir bu da etkileşim oranlarınızı artırmanızı çok fazla sağlamayacaktır. Bu sebeple de Türkçe olanlara odaklanmak daha etkili olur.

Bir diğer önemli detay da çok popüler olan Hashtag’lerin ön sayfalarında öne çıkmanız zor olacaktır. Çünkü çok fazla paylaşım olduğu için, sizin içerikleriniz alt sıralarda kalabilir. Bunun yerine aranma potansiyeli olan ancak çok fazla paylaşım yapılmayan Hashtag’lere de yönelebilirsiniz. Böylelikle bu Hashtag’lerde öne çıkma şansınız da artar.

Doğru zamanda paylaşım yapmak

Instagram’ın algoritması, en çok etkileşim alan gönderileri zaman tünelinin üst sıralarında göstermek üzerine dayalı. Bu sebeple de paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının artması, zaman tünelinde üst sıralarda görünmenize yardımcı olur.

Takipçilerinizin sizinle daha fazla etkileşime girmesi, paylaşımlarınızın ve hesabınızın değerini artıracağı için hesabınızın da görünürlüğünü daha fazla artıracaktır.

Instagram hesabınızı İşletme Hesabı’na çevirdiğinizde, instagram takipcileriniz hakkında bir takım istatiksel bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu bilgiler arasında onların hangi zaman dilimlerinde daha fazla aktif olduklarını da takip edebilirsiniz.

Rakiplerinizin instagram takipçileriyle etkileşime geçin

Rakiplerinizin instagram.takipçi leri bir bakıma sizin de potansiyel hedef kitlenizi oluşturur. Onlarla etkileşime geçmeniz, onları kendi hesabınıza çekmenize yardımcı olacaktır. Bunu yapmak için onları takip edebilir, fotoğraflarına yorum bırakabilir veya fotoğraflarını beğenebilirsiniz.

Bunların hepsini yapmak, onların sizi takip etme oranlarını artıracaktır. Onlarla etkileşim içinde olmanız bu sebeple önemlidir.

Instagram reklamlarından yararlanın

Hesabınızı tanıtmak ve farklı kitlelere göstermek için Instagram reklamlarından yararlanabilirsiniz. Instagram’ın farklı reklam modellerini kullanarak, hesabınızın görünmesini sağlayabilir, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanıtabilir ya da internet sitenize trafik çekebilirsiniz. Zaman tüneli üzerindeki reklamlar haricinde, Instagram Hikayeler üzerinde de reklamlar verebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda konum etiketleri kullanın

Konum etiketleri paylaşmanız, belli konumları arayan veya bu konumlara yakın bulunan kişilere ulaşmanızı sağlar. Bunun yanı sıra konum paylaşımlarında da etkileşimi yüksek olan gönderiler, konumla ilgili sayfaların öne çıkan gönderilerinde üst sıralarda görünmeye başlar. Bu da konum üzerinden farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Profil sayfanızda öne çıkan hikayeler oluşturun

Instagram Hikayeleri günlük olarak zaman tünelinde kalsa da bazı hikayelerinizi profil sayfanıza sabitleyebiliyorsunuz. Böylelikle hem bu alan üzerinde belli hikayelerinizi sürekli olarak sergileyebilir ve hesabınız yeni takip eden kişilerin bu hikayeleri kaçırmamalarını sağlamış olursunuz.

“instagram

Yarışma veya çekilişler düzenleyin

Yeni kitlelere ulaşarak hesabınızı büyütmenin yollarından biri de yarışma ve çekilişler düzenlemektir. Çekilişler aracılığı ile bir takım kurallar oluşturabilir ve bu koşulları yerine getiren kişiler arasından yapacağınız çekilişle ödüller veya hediyeler verebilirsiniz.

Bunun yanı sıra yarışmalar düzenleyebilir ve kullanıcıları bu yarışmalara katılmaya yönlendirebilirsiniz. Yarışma sonucunda da yine hediye ya da ödüller sunmanız, katılımcı sayısını artırmanıza yardımcı olur.

Sürekli aktif olun

instagram takipçi ve etkileşim oranlarınızı (özellikle instagram begenisi) yüksek tutmak için süreklilik oldukça önemli. Bu sebeple de bir içerik paylaşım takvimi oluşturmanız ve belli zaman aralıklarında düzenli olarak paylaşımlar yapmanız önemlidir. Sürekliliğinizin olmaması, kullanıcıların sizi unutmasına neden olabileceği gibi etkileşim oranlarınızın düşmesinden dolayı hesabınızın görünürlüğünün de azalmasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin