Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?

26 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?

instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi sayınızı artırmak, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlayacaktır. instagram takipçilerinizi yani instagram hesabınızı organik olarak büyütmeniz de bir hayli önemlidir; çünkü doğrudan markanızla ilgili olabilecek kişilere ulaşmak, burada yaptığınız çalışmaların yatırım getirisini de artırmanızı sağlayacaktır.

instagram takipçilerini organik arttırma yöntemleri

Hesabınızı organik olarak büyütmek için de kullanabileceğiniz bir takım taktik ve yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu ipuçlarını paylaşacağız.

Doğru Hashtag’leri kullanın

Hashtag kullanımı hem içeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar hem de bu kişileri hesabınıza çekmenize yardımcı olur. Ancak bunu sağlamak için doğru Hashtag’leri kullanmanız gerekir. Markanız, ürünleriniz ve içeriklerinizle ilgili olabilecek Hashtag’lerin yanı sıra kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Özellikle kampanya dönemlerinde size özel olan Hashtag’ler oldukça etkili olacaktır.

Doğru Hashtag kullanımına dönecek olursak, özellikle çok fazla kullanılan kullanıcıların aradıkları Hashtag’lere yönelmek etkili olacaktır. Bunun yanı sıra popüler İngilizce Hashtag’ler yerine Türkçe olanlara yönelmek de daha faydalı olacaktır. Yabancı dildeki Hashtag’ler yabancı kullanıcılara ulaşmanıza neden olabilir bu da etkileşim oranlarınızı artırmanızı çok fazla sağlamayacaktır. Bu sebeple de Türkçe olanlara odaklanmak daha etkili olur.

Bir diğer önemli detay da çok popüler olan Hashtag’lerin ön sayfalarında öne çıkmanız zor olacaktır. Çünkü çok fazla paylaşım olduğu için, sizin içerikleriniz alt sıralarda kalabilir. Bunun yerine aranma potansiyeli olan ancak çok fazla paylaşım yapılmayan Hashtag’lere de yönelebilirsiniz. Böylelikle bu Hashtag’lerde öne çıkma şansınız da artar.

Doğru zamanda paylaşım yapmak

Instagram’ın algoritması, en çok etkileşim alan gönderileri zaman tünelinin üst sıralarında göstermek üzerine dayalı. Bu sebeple de paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının artması, zaman tünelinde üst sıralarda görünmenize yardımcı olur.

Takipçilerinizin sizinle daha fazla etkileşime girmesi, paylaşımlarınızın ve hesabınızın değerini artıracağı için hesabınızın da görünürlüğünü daha fazla artıracaktır.

Instagram hesabınızı İşletme Hesabı’na çevirdiğinizde, instagram takipcileriniz hakkında bir takım istatiksel bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu bilgiler arasında onların hangi zaman dilimlerinde daha fazla aktif olduklarını da takip edebilirsiniz.

Rakiplerinizin instagram takipçileriyle etkileşime geçin

Rakiplerinizin instagram.takipçi leri bir bakıma sizin de potansiyel hedef kitlenizi oluşturur. Onlarla etkileşime geçmeniz, onları kendi hesabınıza çekmenize yardımcı olacaktır. Bunu yapmak için onları takip edebilir, fotoğraflarına yorum bırakabilir veya fotoğraflarını beğenebilirsiniz.

Bunların hepsini yapmak, onların sizi takip etme oranlarını artıracaktır. Onlarla etkileşim içinde olmanız bu sebeple önemlidir.

Instagram reklamlarından yararlanın

Hesabınızı tanıtmak ve farklı kitlelere göstermek için Instagram reklamlarından yararlanabilirsiniz. Instagram’ın farklı reklam modellerini kullanarak, hesabınızın görünmesini sağlayabilir, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanıtabilir ya da internet sitenize trafik çekebilirsiniz. Zaman tüneli üzerindeki reklamlar haricinde, Instagram Hikayeler üzerinde de reklamlar verebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda konum etiketleri kullanın

Konum etiketleri paylaşmanız, belli konumları arayan veya bu konumlara yakın bulunan kişilere ulaşmanızı sağlar. Bunun yanı sıra konum paylaşımlarında da etkileşimi yüksek olan gönderiler, konumla ilgili sayfaların öne çıkan gönderilerinde üst sıralarda görünmeye başlar. Bu da konum üzerinden farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Profil sayfanızda öne çıkan hikayeler oluşturun

Instagram Hikayeleri günlük olarak zaman tünelinde kalsa da bazı hikayelerinizi profil sayfanıza sabitleyebiliyorsunuz. Böylelikle hem bu alan üzerinde belli hikayelerinizi sürekli olarak sergileyebilir ve hesabınız yeni takip eden kişilerin bu hikayeleri kaçırmamalarını sağlamış olursunuz.

“instagram

Yarışma veya çekilişler düzenleyin

Yeni kitlelere ulaşarak hesabınızı büyütmenin yollarından biri de yarışma ve çekilişler düzenlemektir. Çekilişler aracılığı ile bir takım kurallar oluşturabilir ve bu koşulları yerine getiren kişiler arasından yapacağınız çekilişle ödüller veya hediyeler verebilirsiniz.

Bunun yanı sıra yarışmalar düzenleyebilir ve kullanıcıları bu yarışmalara katılmaya yönlendirebilirsiniz. Yarışma sonucunda da yine hediye ya da ödüller sunmanız, katılımcı sayısını artırmanıza yardımcı olur.

Sürekli aktif olun

instagram takipçi ve etkileşim oranlarınızı (özellikle instagram begenisi) yüksek tutmak için süreklilik oldukça önemli. Bu sebeple de bir içerik paylaşım takvimi oluşturmanız ve belli zaman aralıklarında düzenli olarak paylaşımlar yapmanız önemlidir. Sürekliliğinizin olmaması, kullanıcıların sizi unutmasına neden olabileceği gibi etkileşim oranlarınızın düşmesinden dolayı hesabınızın görünürlüğünün de azalmasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren ya...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Hem e-ticaret sektörüne atılmadan önce hem de e-ticaret sitenizi/firmanızı yönetirken atacağınız her adımı önceden analiz etmeniz gerekir. Bireysel ya da kurumsal olması fark etmeksizin tüm organizasyonların bir ön çalışmaya...
14 Ocak 2022
Markethinkers
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın