Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları

20 Şubat 2020
Sinan Oypan

Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı çalışma bulunuyor. Bu çalışmaların sonuç vermesi belli bir zaman alacağı için ne kadar erken başlanırsa o kadar etkilidir; çünkü organik olarak bir hesabı büyütmek hem çaba hem de zaman gerektirmektedir. Peki, bunu başarmak için neler yapılabilir?

Instagram takipçi kazanma yolları

Instagram için içerik takviminizi hazırlayın

İlk önceliğiniz yapacağınız paylaşımlar için bir içerik takvimi oluşturmak olmalı. İçerik takvimi ile yapacağınız paylaşımları önceden belirleyerek, içerik stratejinizi oluşturabilir ve planlı bir şekilde gönderilerinizi paylaşabilirsiniz. İçerik takvimini nasıl hazırlayacağınızı bilmiyorsanız, aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Dikkat çekici, keskin ve net fotoğraflar kullanın

Instagram’ın formatı gereği görsel odaklı paylaşımlar daha çok ön plana çıkmaktadır. Instagram takipçi kazanma için de kaliteli, yüksek çözünürlüklü, keskin ve net fotoğraflar paylaşmanız bir hayli önemlidir; çünkü görsel olarak göze hitap etmeniz gerekir. Paylaştığınız fotoğrafların dikkat ve ilgi çekici olması yeni kitleler kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Gönderi açıklamalarınıza önem verin

Gönderi açıklamalarınız da takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onların gönderilerinizi paylaşmaları için önemli unsurlardan biridir. Bu sebeple de takipçilerinizi belli bir eyleme davet eden, onların sizinle etkileşime girmelerini sağlayan, dikkat çeken başlıklar yazmanız da bir hayli önemlidir.

Eyleme çağrı ifadelerini eklemeniz takipçilerin sizinle etkileşime geçmelerini sağlayacağı için her gönderi de olmasa bile paylaşımlarınızın büyük bir bölümünde bu ifadeleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Farklı filtre ve fotoğraf ölçülerini deneyin

Instagram algoritmasında net bir şekilde belirtilmese de gönderi paylaşımlarında Instagram’ın düzenleme bölümündeki filtrelerin kullanıldığı gönderilerin etkileşimleri ve erişimleri filtre kullanılmayanlara kıyasla daha yüksek olmakta. Bu sebeple de paylaşımlarınızda bu filtreleri kullanmayı da deneyebilirsiniz. Aynı zamanda kendi markanız için de bir görsel standardı oluştururken bu filtrelerden yararlanabilirsiniz.

Buna ek olarak deneyebileceğiniz yöntemlerden biri de farklı fotoğraf boyutları denemektir. Instagram’da üç farklı ölçü kullanılmakta. 16:9 yatay format, 1:1 kare format ve 4:5 dik format. Bu üç format üzerinde de testler yaparak, hangi gönderilerinizin daha fazla etkileşim aldığını test edebilirsiniz.

Instagram istatistikler özelliğini kullanın

Instagram takipçi kazanma çalışmaları yaparken, analizlerinizi de yaparak çalışmalarınızın performansını ölçümlemeniz gerekir. Bunu yapmak için de Instagram’ın istatistik özelliğini kullanabilirsiniz. Bu araç üzerinde gönderilerin aldığı etkileşimler, takipçilerinizin demografik yapısı, hangi saatler ve günlerde takipçilerinizin daha aktif olduğu gibi bilgilere ulaşarak, çalışmalarınızı ölçümleyebilir ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Instagram profil bilgilerinizi optimize edin

Instagram profil yani “bio” bilgilerinizi de en iyi şekilde düzenlemeniz önemlidir. Hesabınızı aratan ya da keşfet bölümünden hesabınıza gelen kullanıcılara markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermeniz gerekir. Özet bir açıklama, profil fotoğrafı, internet sitesi adresi gibi detayları eklemeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Diğer kanallardan Instagram hesabınızın tanıtımını yapın

Markalar birçok farklı sosyal mecra üzerinde yer aldıkları için herbir mecra üzerinde diğer hesaplarının tanıtımını da yapabilirler. Bunun yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de Instagram hesabınızın tanıtımını yapabilir, eyleme çağrı ifadeleriyle ziyaretçilerinizi hesabınızı takip etmeye yönlendirebilirsiniz.

Yarışma ve çekilişler düzenleyin

Instagram takipçi kazanma çalışmaları arasında hızlı bir şekilde sonuç veren uygulamalardan biri de yarışma ya da çekiliş düzenlemektir. Yarışma ve çekilişleri cazip kılacak bir ödül ya da hediye paylaşımı yaptığınızda bu paylaşımlara olan katılımı artırabilirsiniz. Çekiliş ve yarışma katılım şartıları arasında sayfanızı takip etme ve başkalarını etiketleme koşulu koyduğunuzda kullanıcıların hem sizi takip etmelerini hem de arkadaşlarını davet etmelerini sağlarsınız.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Rakiplerinizi analiz edin

Rakiplerinizi analiz etmeniz, onların Instagram üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını anlamanızı sağlar. Onların çalışmalarını görerek, hedef kitleleriyle nasıl iletişim kurduklarını ve takipçilerinin ne tür paylaşımlara tepki verdiklerini görebilirsiniz. Böylelikle kendi içerik ve iletişim stratejilerinizi de geliştirebilir, rakiplerinizin iyi yaptığı çalışmaları örnek alabilir, onların eksik olduğu alanlarda da kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Hashtag kullanımına önem verin

Doğru Hashtag stratejisini belirlemek de Instagram takipçi kazanma sürecinde size yardımcı olacaktır. Markanız, ürünleriniz ve yaptığınız paylaşımlarla ilgili olabilecek etiketleri seçerek, yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Gönderilerinize konum ekleyin

Gönderilerinize konum eklemeniz de yeni kitlelere ulaşmanızı sağlar. Kullanıcılar bu konumlara göre de keşfet bölümünde arama yaptıkları için gönderilerinize konum eklediğinizde yeni kullanıcıların sizin hesabınızı keşfetlerine yardımcı olursunuz.

Kullanıcılardan gelen içerikleri kendi hesabınızda paylaşın

Sosyal kanıt olmasının yanı sıra kullanıcıların sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri video ya da fotoğrafları kendi hesabınızda paylaşmanız, marka bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olur. Başka tüketicilerin ürünlerinizi nasıl kullandıklarını göstererek, tüketiciler arasında güven oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra müşterileriniz de kendi paylaşımlarının bu şekilde kullanılmasından hoşnut olacakları için markanıza bakış açıları da daha olumlu olmaya başlayacaktır.

Reklamlardan yararlanın

Reklamlardan yararlanarak da Instagram takipçi kazanma çalışmalarınızı destekleyebilirsiniz. Hesabınızın tanıtımını yaparak, yeni takipçiler edinmek için reklam kampanyaları oluşturarak, yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan