fbpx

Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları

20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları

Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı çalışma bulunuyor. Bu çalışmaların sonuç vermesi belli bir zaman alacağı için ne kadar erken başlanırsa o kadar etkilidir; çünkü organik olarak bir hesabı büyütmek hem çaba hem de zaman gerektirmektedir. Peki, bunu başarmak için neler yapılabilir?

Instagram takipçi kazanma yolları

Instagram için içerik takviminizi hazırlayın

İlk önceliğiniz yapacağınız paylaşımlar için bir içerik takvimi oluşturmak olmalı. İçerik takvimi ile yapacağınız paylaşımları önceden belirleyerek, içerik stratejinizi oluşturabilir ve planlı bir şekilde gönderilerinizi paylaşabilirsiniz. İçerik takvimini nasıl hazırlayacağınızı bilmiyorsanız, aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Dikkat çekici, keskin ve net fotoğraflar kullanın

Instagram’ın formatı gereği görsel odaklı paylaşımlar daha çok ön plana çıkmaktadır. Instagram takipçi kazanma için de kaliteli, yüksek çözünürlüklü, keskin ve net fotoğraflar paylaşmanız bir hayli önemlidir; çünkü görsel olarak göze hitap etmeniz gerekir. Paylaştığınız fotoğrafların dikkat ve ilgi çekici olması yeni kitleler kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Gönderi açıklamalarınıza önem verin

Gönderi açıklamalarınız da takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onların gönderilerinizi paylaşmaları için önemli unsurlardan biridir. Bu sebeple de takipçilerinizi belli bir eyleme davet eden, onların sizinle etkileşime girmelerini sağlayan, dikkat çeken başlıklar yazmanız da bir hayli önemlidir.

Eyleme çağrı ifadelerini eklemeniz takipçilerin sizinle etkileşime geçmelerini sağlayacağı için her gönderi de olmasa bile paylaşımlarınızın büyük bir bölümünde bu ifadeleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Farklı filtre ve fotoğraf ölçülerini deneyin

Instagram algoritmasında net bir şekilde belirtilmese de gönderi paylaşımlarında Instagram’ın düzenleme bölümündeki filtrelerin kullanıldığı gönderilerin etkileşimleri ve erişimleri filtre kullanılmayanlara kıyasla daha yüksek olmakta. Bu sebeple de paylaşımlarınızda bu filtreleri kullanmayı da deneyebilirsiniz. Aynı zamanda kendi markanız için de bir görsel standardı oluştururken bu filtrelerden yararlanabilirsiniz.

Buna ek olarak deneyebileceğiniz yöntemlerden biri de farklı fotoğraf boyutları denemektir. Instagram’da üç farklı ölçü kullanılmakta. 16:9 yatay format, 1:1 kare format ve 4:5 dik format. Bu üç format üzerinde de testler yaparak, hangi gönderilerinizin daha fazla etkileşim aldığını test edebilirsiniz.

Instagram istatistikler özelliğini kullanın

Instagram takipçi kazanma çalışmaları yaparken, analizlerinizi de yaparak çalışmalarınızın performansını ölçümlemeniz gerekir. Bunu yapmak için de Instagram’ın istatistik özelliğini kullanabilirsiniz. Bu araç üzerinde gönderilerin aldığı etkileşimler, takipçilerinizin demografik yapısı, hangi saatler ve günlerde takipçilerinizin daha aktif olduğu gibi bilgilere ulaşarak, çalışmalarınızı ölçümleyebilir ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Instagram profil bilgilerinizi optimize edin

Instagram profil yani “bio” bilgilerinizi de en iyi şekilde düzenlemeniz önemlidir. Hesabınızı aratan ya da keşfet bölümünden hesabınıza gelen kullanıcılara markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermeniz gerekir. Özet bir açıklama, profil fotoğrafı, internet sitesi adresi gibi detayları eklemeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Diğer kanallardan Instagram hesabınızın tanıtımını yapın

Markalar birçok farklı sosyal mecra üzerinde yer aldıkları için herbir mecra üzerinde diğer hesaplarının tanıtımını da yapabilirler. Bunun yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de Instagram hesabınızın tanıtımını yapabilir, eyleme çağrı ifadeleriyle ziyaretçilerinizi hesabınızı takip etmeye yönlendirebilirsiniz.

Yarışma ve çekilişler düzenleyin

Instagram takipçi kazanma çalışmaları arasında hızlı bir şekilde sonuç veren uygulamalardan biri de yarışma ya da çekiliş düzenlemektir. Yarışma ve çekilişleri cazip kılacak bir ödül ya da hediye paylaşımı yaptığınızda bu paylaşımlara olan katılımı artırabilirsiniz. Çekiliş ve yarışma katılım şartıları arasında sayfanızı takip etme ve başkalarını etiketleme koşulu koyduğunuzda kullanıcıların hem sizi takip etmelerini hem de arkadaşlarını davet etmelerini sağlarsınız.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Rakiplerinizi analiz edin

Rakiplerinizi analiz etmeniz, onların Instagram üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını anlamanızı sağlar. Onların çalışmalarını görerek, hedef kitleleriyle nasıl iletişim kurduklarını ve takipçilerinin ne tür paylaşımlara tepki verdiklerini görebilirsiniz. Böylelikle kendi içerik ve iletişim stratejilerinizi de geliştirebilir, rakiplerinizin iyi yaptığı çalışmaları örnek alabilir, onların eksik olduğu alanlarda da kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Hashtag kullanımına önem verin

Doğru Hashtag stratejisini belirlemek de Instagram takipçi kazanma sürecinde size yardımcı olacaktır. Markanız, ürünleriniz ve yaptığınız paylaşımlarla ilgili olabilecek etiketleri seçerek, yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Gönderilerinize konum ekleyin

Gönderilerinize konum eklemeniz de yeni kitlelere ulaşmanızı sağlar. Kullanıcılar bu konumlara göre de keşfet bölümünde arama yaptıkları için gönderilerinize konum eklediğinizde yeni kullanıcıların sizin hesabınızı keşfetlerine yardımcı olursunuz.

Kullanıcılardan gelen içerikleri kendi hesabınızda paylaşın

Sosyal kanıt olmasının yanı sıra kullanıcıların sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri video ya da fotoğrafları kendi hesabınızda paylaşmanız, marka bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olur. Başka tüketicilerin ürünlerinizi nasıl kullandıklarını göstererek, tüketiciler arasında güven oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra müşterileriniz de kendi paylaşımlarının bu şekilde kullanılmasından hoşnut olacakları için markanıza bakış açıları da daha olumlu olmaya başlayacaktır.

Reklamlardan yararlanın

Reklamlardan yararlanarak da Instagram takipçi kazanma çalışmalarınızı destekleyebilirsiniz. Hesabınızın tanıtımını yaparak, yeni takipçiler edinmek için reklam kampanyaları oluşturarak, yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft