Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları

20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları

Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı çalışma bulunuyor. Bu çalışmaların sonuç vermesi belli bir zaman alacağı için ne kadar erken başlanırsa o kadar etkilidir; çünkü organik olarak bir hesabı büyütmek hem çaba hem de zaman gerektirmektedir. Peki, bunu başarmak için neler yapılabilir?

Instagram takipçi kazanma yolları

Instagram için içerik takviminizi hazırlayın

İlk önceliğiniz yapacağınız paylaşımlar için bir içerik takvimi oluşturmak olmalı. İçerik takvimi ile yapacağınız paylaşımları önceden belirleyerek, içerik stratejinizi oluşturabilir ve planlı bir şekilde gönderilerinizi paylaşabilirsiniz. İçerik takvimini nasıl hazırlayacağınızı bilmiyorsanız, aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Dikkat çekici, keskin ve net fotoğraflar kullanın

Instagram’ın formatı gereği görsel odaklı paylaşımlar daha çok ön plana çıkmaktadır. Instagram takipçi kazanma için de kaliteli, yüksek çözünürlüklü, keskin ve net fotoğraflar paylaşmanız bir hayli önemlidir; çünkü görsel olarak göze hitap etmeniz gerekir. Paylaştığınız fotoğrafların dikkat ve ilgi çekici olması yeni kitleler kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Gönderi açıklamalarınıza önem verin

Gönderi açıklamalarınız da takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onların gönderilerinizi paylaşmaları için önemli unsurlardan biridir. Bu sebeple de takipçilerinizi belli bir eyleme davet eden, onların sizinle etkileşime girmelerini sağlayan, dikkat çeken başlıklar yazmanız da bir hayli önemlidir.

Eyleme çağrı ifadelerini eklemeniz takipçilerin sizinle etkileşime geçmelerini sağlayacağı için her gönderi de olmasa bile paylaşımlarınızın büyük bir bölümünde bu ifadeleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Farklı filtre ve fotoğraf ölçülerini deneyin

Instagram algoritmasında net bir şekilde belirtilmese de gönderi paylaşımlarında Instagram’ın düzenleme bölümündeki filtrelerin kullanıldığı gönderilerin etkileşimleri ve erişimleri filtre kullanılmayanlara kıyasla daha yüksek olmakta. Bu sebeple de paylaşımlarınızda bu filtreleri kullanmayı da deneyebilirsiniz. Aynı zamanda kendi markanız için de bir görsel standardı oluştururken bu filtrelerden yararlanabilirsiniz.

Buna ek olarak deneyebileceğiniz yöntemlerden biri de farklı fotoğraf boyutları denemektir. Instagram’da üç farklı ölçü kullanılmakta. 16:9 yatay format, 1:1 kare format ve 4:5 dik format. Bu üç format üzerinde de testler yaparak, hangi gönderilerinizin daha fazla etkileşim aldığını test edebilirsiniz.

Instagram istatistikler özelliğini kullanın

Instagram takipçi kazanma çalışmaları yaparken, analizlerinizi de yaparak çalışmalarınızın performansını ölçümlemeniz gerekir. Bunu yapmak için de Instagram’ın istatistik özelliğini kullanabilirsiniz. Bu araç üzerinde gönderilerin aldığı etkileşimler, takipçilerinizin demografik yapısı, hangi saatler ve günlerde takipçilerinizin daha aktif olduğu gibi bilgilere ulaşarak, çalışmalarınızı ölçümleyebilir ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Instagram profil bilgilerinizi optimize edin

Instagram profil yani “bio” bilgilerinizi de en iyi şekilde düzenlemeniz önemlidir. Hesabınızı aratan ya da keşfet bölümünden hesabınıza gelen kullanıcılara markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermeniz gerekir. Özet bir açıklama, profil fotoğrafı, internet sitesi adresi gibi detayları eklemeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Diğer kanallardan Instagram hesabınızın tanıtımını yapın

Markalar birçok farklı sosyal mecra üzerinde yer aldıkları için herbir mecra üzerinde diğer hesaplarının tanıtımını da yapabilirler. Bunun yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de Instagram hesabınızın tanıtımını yapabilir, eyleme çağrı ifadeleriyle ziyaretçilerinizi hesabınızı takip etmeye yönlendirebilirsiniz.

Yarışma ve çekilişler düzenleyin

Instagram takipçi kazanma çalışmaları arasında hızlı bir şekilde sonuç veren uygulamalardan biri de yarışma ya da çekiliş düzenlemektir. Yarışma ve çekilişleri cazip kılacak bir ödül ya da hediye paylaşımı yaptığınızda bu paylaşımlara olan katılımı artırabilirsiniz. Çekiliş ve yarışma katılım şartıları arasında sayfanızı takip etme ve başkalarını etiketleme koşulu koyduğunuzda kullanıcıların hem sizi takip etmelerini hem de arkadaşlarını davet etmelerini sağlarsınız.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Rakiplerinizi analiz edin

Rakiplerinizi analiz etmeniz, onların Instagram üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını anlamanızı sağlar. Onların çalışmalarını görerek, hedef kitleleriyle nasıl iletişim kurduklarını ve takipçilerinin ne tür paylaşımlara tepki verdiklerini görebilirsiniz. Böylelikle kendi içerik ve iletişim stratejilerinizi de geliştirebilir, rakiplerinizin iyi yaptığı çalışmaları örnek alabilir, onların eksik olduğu alanlarda da kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Hashtag kullanımına önem verin

Doğru Hashtag stratejisini belirlemek de Instagram takipçi kazanma sürecinde size yardımcı olacaktır. Markanız, ürünleriniz ve yaptığınız paylaşımlarla ilgili olabilecek etiketleri seçerek, yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Gönderilerinize konum ekleyin

Gönderilerinize konum eklemeniz de yeni kitlelere ulaşmanızı sağlar. Kullanıcılar bu konumlara göre de keşfet bölümünde arama yaptıkları için gönderilerinize konum eklediğinizde yeni kullanıcıların sizin hesabınızı keşfetlerine yardımcı olursunuz.

Kullanıcılardan gelen içerikleri kendi hesabınızda paylaşın

Sosyal kanıt olmasının yanı sıra kullanıcıların sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri video ya da fotoğrafları kendi hesabınızda paylaşmanız, marka bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olur. Başka tüketicilerin ürünlerinizi nasıl kullandıklarını göstererek, tüketiciler arasında güven oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra müşterileriniz de kendi paylaşımlarının bu şekilde kullanılmasından hoşnut olacakları için markanıza bakış açıları da daha olumlu olmaya başlayacaktır.

Reklamlardan yararlanın

Reklamlardan yararlanarak da Instagram takipçi kazanma çalışmalarınızı destekleyebilirsiniz. Hesabınızın tanıtımını yaparak, yeni takipçiler edinmek için reklam kampanyaları oluşturarak, yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Dijitalleşmenin her alanda estirdiği yenilik rüzgârı, kaçınılmaz olarak reklam, tanıtım ve pazarlama süreçlerini de etkisi altına almıştır. Bunun sonucu olarak da yepyeni reklam kanalları ve pazarlama yöntemleri ortaya...
9 Mart 2022
Markethinkers
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir?  Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir? Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapma fikrine dayanan e-ihracat işlemleri, günümüzde pek çok farklı sebeple oldukça cazip bir ticari faaliyet kimliği kazanmıştır. Mikro ihracat gibi gümrük süreçlerini hızlandıran ve...
19 Mayıs 2022
Markethinkers
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-Ticarette Gümrükleme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Gümrükleme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Her geçen gün biraz daha büyüyen bir sektör olan e-ticarette taraflar her zaman alıcı ve satıcı ile sınırlı değildir. Dünya çapında genişleyerek uluslararası ticareti kolaylaştıran e-ticaret sektörüne, hâliyle resmî kurumlar...
19 Şubat 2022
Markethinkers
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın