Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları

20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları

Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı çalışma bulunuyor. Bu çalışmaların sonuç vermesi belli bir zaman alacağı için ne kadar erken başlanırsa o kadar etkilidir; çünkü organik olarak bir hesabı büyütmek hem çaba hem de zaman gerektirmektedir. Peki, bunu başarmak için neler yapılabilir?

Instagram takipçi kazanma yolları

Instagram için içerik takviminizi hazırlayın

İlk önceliğiniz yapacağınız paylaşımlar için bir içerik takvimi oluşturmak olmalı. İçerik takvimi ile yapacağınız paylaşımları önceden belirleyerek, içerik stratejinizi oluşturabilir ve planlı bir şekilde gönderilerinizi paylaşabilirsiniz. İçerik takvimini nasıl hazırlayacağınızı bilmiyorsanız, aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Dikkat çekici, keskin ve net fotoğraflar kullanın

Instagram’ın formatı gereği görsel odaklı paylaşımlar daha çok ön plana çıkmaktadır. Instagram takipçi kazanma için de kaliteli, yüksek çözünürlüklü, keskin ve net fotoğraflar paylaşmanız bir hayli önemlidir; çünkü görsel olarak göze hitap etmeniz gerekir. Paylaştığınız fotoğrafların dikkat ve ilgi çekici olması yeni kitleler kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Gönderi açıklamalarınıza önem verin

Gönderi açıklamalarınız da takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onların gönderilerinizi paylaşmaları için önemli unsurlardan biridir. Bu sebeple de takipçilerinizi belli bir eyleme davet eden, onların sizinle etkileşime girmelerini sağlayan, dikkat çeken başlıklar yazmanız da bir hayli önemlidir.

Eyleme çağrı ifadelerini eklemeniz takipçilerin sizinle etkileşime geçmelerini sağlayacağı için her gönderi de olmasa bile paylaşımlarınızın büyük bir bölümünde bu ifadeleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Farklı filtre ve fotoğraf ölçülerini deneyin

Instagram algoritmasında net bir şekilde belirtilmese de gönderi paylaşımlarında Instagram’ın düzenleme bölümündeki filtrelerin kullanıldığı gönderilerin etkileşimleri ve erişimleri filtre kullanılmayanlara kıyasla daha yüksek olmakta. Bu sebeple de paylaşımlarınızda bu filtreleri kullanmayı da deneyebilirsiniz. Aynı zamanda kendi markanız için de bir görsel standardı oluştururken bu filtrelerden yararlanabilirsiniz.

Buna ek olarak deneyebileceğiniz yöntemlerden biri de farklı fotoğraf boyutları denemektir. Instagram’da üç farklı ölçü kullanılmakta. 16:9 yatay format, 1:1 kare format ve 4:5 dik format. Bu üç format üzerinde de testler yaparak, hangi gönderilerinizin daha fazla etkileşim aldığını test edebilirsiniz.

Instagram istatistikler özelliğini kullanın

Instagram takipçi kazanma çalışmaları yaparken, analizlerinizi de yaparak çalışmalarınızın performansını ölçümlemeniz gerekir. Bunu yapmak için de Instagram’ın istatistik özelliğini kullanabilirsiniz. Bu araç üzerinde gönderilerin aldığı etkileşimler, takipçilerinizin demografik yapısı, hangi saatler ve günlerde takipçilerinizin daha aktif olduğu gibi bilgilere ulaşarak, çalışmalarınızı ölçümleyebilir ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Instagram profil bilgilerinizi optimize edin

Instagram profil yani “bio” bilgilerinizi de en iyi şekilde düzenlemeniz önemlidir. Hesabınızı aratan ya da keşfet bölümünden hesabınıza gelen kullanıcılara markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili mümkün olduğunca bilgi vermeniz gerekir. Özet bir açıklama, profil fotoğrafı, internet sitesi adresi gibi detayları eklemeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Diğer kanallardan Instagram hesabınızın tanıtımını yapın

Markalar birçok farklı sosyal mecra üzerinde yer aldıkları için herbir mecra üzerinde diğer hesaplarının tanıtımını da yapabilirler. Bunun yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de Instagram hesabınızın tanıtımını yapabilir, eyleme çağrı ifadeleriyle ziyaretçilerinizi hesabınızı takip etmeye yönlendirebilirsiniz.

Yarışma ve çekilişler düzenleyin

Instagram takipçi kazanma çalışmaları arasında hızlı bir şekilde sonuç veren uygulamalardan biri de yarışma ya da çekiliş düzenlemektir. Yarışma ve çekilişleri cazip kılacak bir ödül ya da hediye paylaşımı yaptığınızda bu paylaşımlara olan katılımı artırabilirsiniz. Çekiliş ve yarışma katılım şartıları arasında sayfanızı takip etme ve başkalarını etiketleme koşulu koyduğunuzda kullanıcıların hem sizi takip etmelerini hem de arkadaşlarını davet etmelerini sağlarsınız.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Rakiplerinizi analiz edin

Rakiplerinizi analiz etmeniz, onların Instagram üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını anlamanızı sağlar. Onların çalışmalarını görerek, hedef kitleleriyle nasıl iletişim kurduklarını ve takipçilerinin ne tür paylaşımlara tepki verdiklerini görebilirsiniz. Böylelikle kendi içerik ve iletişim stratejilerinizi de geliştirebilir, rakiplerinizin iyi yaptığı çalışmaları örnek alabilir, onların eksik olduğu alanlarda da kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Hashtag kullanımına önem verin

Doğru Hashtag stratejisini belirlemek de Instagram takipçi kazanma sürecinde size yardımcı olacaktır. Markanız, ürünleriniz ve yaptığınız paylaşımlarla ilgili olabilecek etiketleri seçerek, yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Gönderilerinize konum ekleyin

Gönderilerinize konum eklemeniz de yeni kitlelere ulaşmanızı sağlar. Kullanıcılar bu konumlara göre de keşfet bölümünde arama yaptıkları için gönderilerinize konum eklediğinizde yeni kullanıcıların sizin hesabınızı keşfetlerine yardımcı olursunuz.

Kullanıcılardan gelen içerikleri kendi hesabınızda paylaşın

Sosyal kanıt olmasının yanı sıra kullanıcıların sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri video ya da fotoğrafları kendi hesabınızda paylaşmanız, marka bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olur. Başka tüketicilerin ürünlerinizi nasıl kullandıklarını göstererek, tüketiciler arasında güven oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra müşterileriniz de kendi paylaşımlarının bu şekilde kullanılmasından hoşnut olacakları için markanıza bakış açıları da daha olumlu olmaya başlayacaktır.

Reklamlardan yararlanın

Reklamlardan yararlanarak da Instagram takipçi kazanma çalışmalarınızı destekleyebilirsiniz. Hesabınızın tanıtımını yaparak, yeni takipçiler edinmek için reklam kampanyaları oluşturarak, yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Savaş Çetinkaya
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin