fbpx

Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri dönüşüm ve etkileşim açısıdan Instagram Story paylaşımlarının önemi bir hayli arttı. Reklam özelliğinin de bu formata gelmesiyle beraber reklamverenler için yeni kapılar da aralanmış. Bu formattaki paylaşımların kalitesini ve geri dönüşümlerini artırmak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunmakta.

Instagram story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

Düzenli paylaşım yapmaya özen gösterin

Instagram Story paylaşımlarındaki görünürlüğünüzü ve erişiminizi artırmak için düzenli paylaşımlar yapmanızda yarar var. Hem kullanıcıların akıllarında kalmak hem de görünürlüğünüzü artırmak için belli bir düzen içerisinde paylaşımlar yapmanızda yarar vardır.

Şuan günlük olarak paylaşım yapmak Story paylaşımlarında oldukça önemli ve tavsiye edilmektedir. Bu sebeple de Instagram hikaye paylaşımları için belli bir içerik takvimi oluşturmanız, daha planlı bir şekilde bu içerikleri hazırlamanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Seri paylaşımları yapın

Instagram Story paylaşımlarında seri paylaşımları yapmak da etkili yöntemlerden biri. Belli bir konuyu tek bir hikayede değil de arka arkaya birkaç paylaşım olarak paylaşarak bir seri oluşturabilirsiniz. Bu hem hikayecilik konusunda içeriklerinizi daha ilginç kılar hem de gönderi sayınızı artırarak, takipçilerinizin hikayelerinizi daha fazla takip etmelerine yardımcı olur.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Ürün tanıtımlarında, kampanyalarda, etkileşim odaklı içeriklerde belli bir hikaye serisi formatında içeriklerinizi paylaşmanız kullanıcıların bir sonraki gönderiyi de merak etmelerini sağlayacağı için etkili bir yöntemdir.

Hikaye serilerinizin başlangıç ve sonu belli olsun

Instagram Story paylaşımlarınızda seri olarak paylaşımlar yapmayı düşünüyorsanız, serinizde giriş, gelişme ve sonuç ögelerine de yer vermeniz önemli. Hikayeciliği kullanırken, öncelikle ilk gönderinizde bir giriş yaparak, konunun ne olduğunu vurgulamalısınız. Sonrasında ise gelişme bölümünde içerikle ilgili detayları kısa başlıklarla vermelisiniz. Son gönderide de konuyu bir sonuca bağlamalısınız.

Örneğin, bir ürün tanıtımı yaparken öncelikle ürünü ortaya çıkartabilir, 2-3. paylaşımlarda ürünle ilgili önemli özellikleri vurgulayabilir ve son gönderide de ürünün fiyat bilgisi ya da eğer bulunuyorsa kampanyası ile ilgili detayları verebilirsiniz. Böylelikle birkaç gönderilik seride ürünü hem tanıtmış hem de kampanyalarınızı duyurmuş olursunuz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Farklı video formatlarını dahil edin

Instagram Story paylaşımlarında 15 saniyelik video paylaşımları yapabilmektesiniz. Video içerikler fotoğraflara kıyasla daha fazla ilgi çektiği için etkileşim ve erişimlerinizi artırmak için video paylaşımları da yapabilirsiniz.

15 saniyeden uzun videoları seri paylaşım haline dönüştürebileceğiniz gibi hikaye özelliğinin sunduğu farklı video formatlarını da hikayelerinize ekleyebilirsiniz. Boomerang, SuperZoom, Slow Motion gibi farklı video içeriklerle, paylaşımlarınızı çeşitlendirebileceğiniz gibi ilgi çekiciliği de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Anket, soru cevap gibi farklı formatları deneyin

Instagram Hikaye paylaşımlarınızdan daha fazla etkileşim almak için hikaye özelliğinde yer alan, geri sayım, anket, soru sor, , değerlendirme yap gibi farklı özellikleri de kullanabilirsiniz.

Paylaşımlarınızda bu özellikleri kullanmanız, kullanıcıları etkileşime girmeye teşvik ettiği için bu yöntemleri de aralıklarla denemenizde yarar vardır. Böylelikle kullanıcılar sadece hikayenizi görmekle kalmaz, bu farklı içeriklere kendi yorumlarını da yaparak, izleyici olmaktan katılımcı olmaya geçerler.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Efekt, GIF vb. özellikleri de kullanın

Anket gibi etkileşim odaklı içerik özelliklerini kullanırken, Instagram Story paylaşımlarınızda GIF, efekt, hashtag, kişi etiketleme ve konum gibi özellikleri de kullanmanızda yarar vardır.

Efekt ve GIF gibi özellikler, hikayenizi daha ilgi çekici ve hareketli hale getirecektir. Hashtag, kişi etiketleme ve konum ekleme özelliği ise hikayelerinizin “Keşfet” bölümü üzerinde de listelenmesini sağlayacağı için erişimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Hikaye reklamlarına yatırım yapın

Instagram reklam konusunda en önemli platformlardan biri hale geldi. Instagram Story özelliğinin de reklam modelleri arasında yer alması nedeniyle, tüketicilere ulaşmak için sadece hikaye odaklı reklamlar da verebilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu ayarları nasıl yapacağınızı anlattığımız rehberimizi aşağıda okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Hikaye özelinde reklam kampanyaları oluştururken yine hedeflemelere dikkat etmeniz gerektiğini de hatırlatalım. Doğru hedeflemeleri yapmamanız, reklamınızın istediğiniz performansı göstermemesine neden olacağı gibi elinizdeki bütçeyi de yanlış harcamanıza neden olur.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

Canlı yayınlardan yararlanın

Pandemi sürecinde eve kapanan tüketicilerle iletişime geçmek için birçok marka canlı yayınlar düzenleyerek Instagram üzerinden takipçileriyle iletişime geçti. Pandemi öncesinde de Instagram Story üzerinden canlı yayınlar bir hayli popülerleşmeye başlamıştı. Takipçilerinizle anlık etkileşim yaratmak, canlı yayınlarda onların sorularını yanıtlamak için belli aralıklarla bu yayınları da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Hikaye paylaşımlarınızı profilinizde öne çıkartın

Instagram Story paylaşımı yaptığınızda, bu hikayelerden bazılarını öne çıkartarak, profiliniz üzerine sabitleyebilmektesiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret eden kullanıcılar, öne çıkarttığınız bu hikayelerle de etkileşime girebilmekteler.

Yeni ürünleri, kampanyalarınızı, sık sorulan soruları, eğlenceli içeriklerinizi farklı kategorilere ayırarak, profilinizde öne çıkartabilirsiniz. Bu hem profilinizi de düzenli olarak güncellemenizi sağlar hem de yeni ziyaretçilere de markanızla ilgili birçok farklı içeri sunar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan