Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri dönüşüm ve etkileşim açısıdan Instagram Story paylaşımlarının önemi bir hayli arttı. Reklam özelliğinin de bu formata gelmesiyle beraber reklamverenler için yeni kapılar da aralanmış. Bu formattaki paylaşımların kalitesini ve geri dönüşümlerini artırmak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunmakta.

Instagram story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

Düzenli paylaşım yapmaya özen gösterin

Instagram Story paylaşımlarındaki görünürlüğünüzü ve erişiminizi artırmak için düzenli paylaşımlar yapmanızda yarar var. Hem kullanıcıların akıllarında kalmak hem de görünürlüğünüzü artırmak için belli bir düzen içerisinde paylaşımlar yapmanızda yarar vardır.

Şuan günlük olarak paylaşım yapmak Story paylaşımlarında oldukça önemli ve tavsiye edilmektedir. Bu sebeple de Instagram hikaye paylaşımları için belli bir içerik takvimi oluşturmanız, daha planlı bir şekilde bu içerikleri hazırlamanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Seri paylaşımları yapın

Instagram Story paylaşımlarında seri paylaşımları yapmak da etkili yöntemlerden biri. Belli bir konuyu tek bir hikayede değil de arka arkaya birkaç paylaşım olarak paylaşarak bir seri oluşturabilirsiniz. Bu hem hikayecilik konusunda içeriklerinizi daha ilginç kılar hem de gönderi sayınızı artırarak, takipçilerinizin hikayelerinizi daha fazla takip etmelerine yardımcı olur.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Ürün tanıtımlarında, kampanyalarda, etkileşim odaklı içeriklerde belli bir hikaye serisi formatında içeriklerinizi paylaşmanız kullanıcıların bir sonraki gönderiyi de merak etmelerini sağlayacağı için etkili bir yöntemdir.

Hikaye serilerinizin başlangıç ve sonu belli olsun

Instagram Story paylaşımlarınızda seri olarak paylaşımlar yapmayı düşünüyorsanız, serinizde giriş, gelişme ve sonuç ögelerine de yer vermeniz önemli. Hikayeciliği kullanırken, öncelikle ilk gönderinizde bir giriş yaparak, konunun ne olduğunu vurgulamalısınız. Sonrasında ise gelişme bölümünde içerikle ilgili detayları kısa başlıklarla vermelisiniz. Son gönderide de konuyu bir sonuca bağlamalısınız.

Örneğin, bir ürün tanıtımı yaparken öncelikle ürünü ortaya çıkartabilir, 2-3. paylaşımlarda ürünle ilgili önemli özellikleri vurgulayabilir ve son gönderide de ürünün fiyat bilgisi ya da eğer bulunuyorsa kampanyası ile ilgili detayları verebilirsiniz. Böylelikle birkaç gönderilik seride ürünü hem tanıtmış hem de kampanyalarınızı duyurmuş olursunuz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Farklı video formatlarını dahil edin

Instagram Story paylaşımlarında 15 saniyelik video paylaşımları yapabilmektesiniz. Video içerikler fotoğraflara kıyasla daha fazla ilgi çektiği için etkileşim ve erişimlerinizi artırmak için video paylaşımları da yapabilirsiniz.

15 saniyeden uzun videoları seri paylaşım haline dönüştürebileceğiniz gibi hikaye özelliğinin sunduğu farklı video formatlarını da hikayelerinize ekleyebilirsiniz. Boomerang, SuperZoom, Slow Motion gibi farklı video içeriklerle, paylaşımlarınızı çeşitlendirebileceğiniz gibi ilgi çekiciliği de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Anket, soru cevap gibi farklı formatları deneyin

Instagram Hikaye paylaşımlarınızdan daha fazla etkileşim almak için hikaye özelliğinde yer alan, geri sayım, anket, soru sor, , değerlendirme yap gibi farklı özellikleri de kullanabilirsiniz.

Paylaşımlarınızda bu özellikleri kullanmanız, kullanıcıları etkileşime girmeye teşvik ettiği için bu yöntemleri de aralıklarla denemenizde yarar vardır. Böylelikle kullanıcılar sadece hikayenizi görmekle kalmaz, bu farklı içeriklere kendi yorumlarını da yaparak, izleyici olmaktan katılımcı olmaya geçerler.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Efekt, GIF vb. özellikleri de kullanın

Anket gibi etkileşim odaklı içerik özelliklerini kullanırken, Instagram Story paylaşımlarınızda GIF, efekt, hashtag, kişi etiketleme ve konum gibi özellikleri de kullanmanızda yarar vardır.

Efekt ve GIF gibi özellikler, hikayenizi daha ilgi çekici ve hareketli hale getirecektir. Hashtag, kişi etiketleme ve konum ekleme özelliği ise hikayelerinizin “Keşfet” bölümü üzerinde de listelenmesini sağlayacağı için erişimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Hikaye reklamlarına yatırım yapın

Instagram reklam konusunda en önemli platformlardan biri hale geldi. Instagram Story özelliğinin de reklam modelleri arasında yer alması nedeniyle, tüketicilere ulaşmak için sadece hikaye odaklı reklamlar da verebilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu ayarları nasıl yapacağınızı anlattığımız rehberimizi aşağıda okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Hikaye özelinde reklam kampanyaları oluştururken yine hedeflemelere dikkat etmeniz gerektiğini de hatırlatalım. Doğru hedeflemeleri yapmamanız, reklamınızın istediğiniz performansı göstermemesine neden olacağı gibi elinizdeki bütçeyi de yanlış harcamanıza neden olur.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

Canlı yayınlardan yararlanın

Pandemi sürecinde eve kapanan tüketicilerle iletişime geçmek için birçok marka canlı yayınlar düzenleyerek Instagram üzerinden takipçileriyle iletişime geçti. Pandemi öncesinde de Instagram Story üzerinden canlı yayınlar bir hayli popülerleşmeye başlamıştı. Takipçilerinizle anlık etkileşim yaratmak, canlı yayınlarda onların sorularını yanıtlamak için belli aralıklarla bu yayınları da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Hikaye paylaşımlarınızı profilinizde öne çıkartın

Instagram Story paylaşımı yaptığınızda, bu hikayelerden bazılarını öne çıkartarak, profiliniz üzerine sabitleyebilmektesiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret eden kullanıcılar, öne çıkarttığınız bu hikayelerle de etkileşime girebilmekteler.

Yeni ürünleri, kampanyalarınızı, sık sorulan soruları, eğlenceli içeriklerinizi farklı kategorilere ayırarak, profilinizde öne çıkartabilirsiniz. Bu hem profilinizi de düzenli olarak güncellemenizi sağlar hem de yeni ziyaretçilere de markanızla ilgili birçok farklı içeri sunar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
AliExpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / AliExpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan