Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

11 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri dönüşüm ve etkileşim açısıdan Instagram Story paylaşımlarının önemi bir hayli arttı. Reklam özelliğinin de bu formata gelmesiyle beraber reklamverenler için yeni kapılar da aralanmış. Bu formattaki paylaşımların kalitesini ve geri dönüşümlerini artırmak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunmakta.

Instagram story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

Düzenli paylaşım yapmaya özen gösterin

Instagram Story paylaşımlarındaki görünürlüğünüzü ve erişiminizi artırmak için düzenli paylaşımlar yapmanızda yarar var. Hem kullanıcıların akıllarında kalmak hem de görünürlüğünüzü artırmak için belli bir düzen içerisinde paylaşımlar yapmanızda yarar vardır.

Şuan günlük olarak paylaşım yapmak Story paylaşımlarında oldukça önemli ve tavsiye edilmektedir. Bu sebeple de Instagram hikaye paylaşımları için belli bir içerik takvimi oluşturmanız, daha planlı bir şekilde bu içerikleri hazırlamanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Seri paylaşımları yapın

Instagram Story paylaşımlarında seri paylaşımları yapmak da etkili yöntemlerden biri. Belli bir konuyu tek bir hikayede değil de arka arkaya birkaç paylaşım olarak paylaşarak bir seri oluşturabilirsiniz. Bu hem hikayecilik konusunda içeriklerinizi daha ilginç kılar hem de gönderi sayınızı artırarak, takipçilerinizin hikayelerinizi daha fazla takip etmelerine yardımcı olur.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Ürün tanıtımlarında, kampanyalarda, etkileşim odaklı içeriklerde belli bir hikaye serisi formatında içeriklerinizi paylaşmanız kullanıcıların bir sonraki gönderiyi de merak etmelerini sağlayacağı için etkili bir yöntemdir.

Hikaye serilerinizin başlangıç ve sonu belli olsun

Instagram Story paylaşımlarınızda seri olarak paylaşımlar yapmayı düşünüyorsanız, serinizde giriş, gelişme ve sonuç ögelerine de yer vermeniz önemli. Hikayeciliği kullanırken, öncelikle ilk gönderinizde bir giriş yaparak, konunun ne olduğunu vurgulamalısınız. Sonrasında ise gelişme bölümünde içerikle ilgili detayları kısa başlıklarla vermelisiniz. Son gönderide de konuyu bir sonuca bağlamalısınız.

Örneğin, bir ürün tanıtımı yaparken öncelikle ürünü ortaya çıkartabilir, 2-3. paylaşımlarda ürünle ilgili önemli özellikleri vurgulayabilir ve son gönderide de ürünün fiyat bilgisi ya da eğer bulunuyorsa kampanyası ile ilgili detayları verebilirsiniz. Böylelikle birkaç gönderilik seride ürünü hem tanıtmış hem de kampanyalarınızı duyurmuş olursunuz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Farklı video formatlarını dahil edin

Instagram Story paylaşımlarında 15 saniyelik video paylaşımları yapabilmektesiniz. Video içerikler fotoğraflara kıyasla daha fazla ilgi çektiği için etkileşim ve erişimlerinizi artırmak için video paylaşımları da yapabilirsiniz.

15 saniyeden uzun videoları seri paylaşım haline dönüştürebileceğiniz gibi hikaye özelliğinin sunduğu farklı video formatlarını da hikayelerinize ekleyebilirsiniz. Boomerang, SuperZoom, Slow Motion gibi farklı video içeriklerle, paylaşımlarınızı çeşitlendirebileceğiniz gibi ilgi çekiciliği de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Anket, soru cevap gibi farklı formatları deneyin

Instagram Hikaye paylaşımlarınızdan daha fazla etkileşim almak için hikaye özelliğinde yer alan, geri sayım, anket, soru sor, , değerlendirme yap gibi farklı özellikleri de kullanabilirsiniz.

Paylaşımlarınızda bu özellikleri kullanmanız, kullanıcıları etkileşime girmeye teşvik ettiği için bu yöntemleri de aralıklarla denemenizde yarar vardır. Böylelikle kullanıcılar sadece hikayenizi görmekle kalmaz, bu farklı içeriklere kendi yorumlarını da yaparak, izleyici olmaktan katılımcı olmaya geçerler.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Efekt, GIF vb. özellikleri de kullanın

Anket gibi etkileşim odaklı içerik özelliklerini kullanırken, Instagram Story paylaşımlarınızda GIF, efekt, hashtag, kişi etiketleme ve konum gibi özellikleri de kullanmanızda yarar vardır.

Efekt ve GIF gibi özellikler, hikayenizi daha ilgi çekici ve hareketli hale getirecektir. Hashtag, kişi etiketleme ve konum ekleme özelliği ise hikayelerinizin “Keşfet” bölümü üzerinde de listelenmesini sağlayacağı için erişimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Hikaye reklamlarına yatırım yapın

Instagram reklam konusunda en önemli platformlardan biri hale geldi. Instagram Story özelliğinin de reklam modelleri arasında yer alması nedeniyle, tüketicilere ulaşmak için sadece hikaye odaklı reklamlar da verebilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu ayarları nasıl yapacağınızı anlattığımız rehberimizi aşağıda okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Hikaye özelinde reklam kampanyaları oluştururken yine hedeflemelere dikkat etmeniz gerektiğini de hatırlatalım. Doğru hedeflemeleri yapmamanız, reklamınızın istediğiniz performansı göstermemesine neden olacağı gibi elinizdeki bütçeyi de yanlış harcamanıza neden olur.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

Canlı yayınlardan yararlanın

Pandemi sürecinde eve kapanan tüketicilerle iletişime geçmek için birçok marka canlı yayınlar düzenleyerek Instagram üzerinden takipçileriyle iletişime geçti. Pandemi öncesinde de Instagram Story üzerinden canlı yayınlar bir hayli popülerleşmeye başlamıştı. Takipçilerinizle anlık etkileşim yaratmak, canlı yayınlarda onların sorularını yanıtlamak için belli aralıklarla bu yayınları da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Hikaye paylaşımlarınızı profilinizde öne çıkartın

Instagram Story paylaşımı yaptığınızda, bu hikayelerden bazılarını öne çıkartarak, profiliniz üzerine sabitleyebilmektesiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret eden kullanıcılar, öne çıkarttığınız bu hikayelerle de etkileşime girebilmekteler.

Yeni ürünleri, kampanyalarınızı, sık sorulan soruları, eğlenceli içeriklerinizi farklı kategorilere ayırarak, profilinizde öne çıkartabilirsiniz. Bu hem profilinizi de düzenli olarak güncellemenizi sağlar hem de yeni ziyaretçilere de markanızla ilgili birçok farklı içeri sunar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan