Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri dönüşüm ve etkileşim açısıdan Instagram Story paylaşımlarının önemi bir hayli arttı. Reklam özelliğinin de bu formata gelmesiyle beraber reklamverenler için yeni kapılar da aralanmış. Bu formattaki paylaşımların kalitesini ve geri dönüşümlerini artırmak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunmakta.

Instagram story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

Düzenli paylaşım yapmaya özen gösterin

Instagram Story paylaşımlarındaki görünürlüğünüzü ve erişiminizi artırmak için düzenli paylaşımlar yapmanızda yarar var. Hem kullanıcıların akıllarında kalmak hem de görünürlüğünüzü artırmak için belli bir düzen içerisinde paylaşımlar yapmanızda yarar vardır.

Şuan günlük olarak paylaşım yapmak Story paylaşımlarında oldukça önemli ve tavsiye edilmektedir. Bu sebeple de Instagram hikaye paylaşımları için belli bir içerik takvimi oluşturmanız, daha planlı bir şekilde bu içerikleri hazırlamanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Seri paylaşımları yapın

Instagram Story paylaşımlarında seri paylaşımları yapmak da etkili yöntemlerden biri. Belli bir konuyu tek bir hikayede değil de arka arkaya birkaç paylaşım olarak paylaşarak bir seri oluşturabilirsiniz. Bu hem hikayecilik konusunda içeriklerinizi daha ilginç kılar hem de gönderi sayınızı artırarak, takipçilerinizin hikayelerinizi daha fazla takip etmelerine yardımcı olur.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Ürün tanıtımlarında, kampanyalarda, etkileşim odaklı içeriklerde belli bir hikaye serisi formatında içeriklerinizi paylaşmanız kullanıcıların bir sonraki gönderiyi de merak etmelerini sağlayacağı için etkili bir yöntemdir.

Hikaye serilerinizin başlangıç ve sonu belli olsun

Instagram Story paylaşımlarınızda seri olarak paylaşımlar yapmayı düşünüyorsanız, serinizde giriş, gelişme ve sonuç ögelerine de yer vermeniz önemli. Hikayeciliği kullanırken, öncelikle ilk gönderinizde bir giriş yaparak, konunun ne olduğunu vurgulamalısınız. Sonrasında ise gelişme bölümünde içerikle ilgili detayları kısa başlıklarla vermelisiniz. Son gönderide de konuyu bir sonuca bağlamalısınız.

Örneğin, bir ürün tanıtımı yaparken öncelikle ürünü ortaya çıkartabilir, 2-3. paylaşımlarda ürünle ilgili önemli özellikleri vurgulayabilir ve son gönderide de ürünün fiyat bilgisi ya da eğer bulunuyorsa kampanyası ile ilgili detayları verebilirsiniz. Böylelikle birkaç gönderilik seride ürünü hem tanıtmış hem de kampanyalarınızı duyurmuş olursunuz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Farklı video formatlarını dahil edin

Instagram Story paylaşımlarında 15 saniyelik video paylaşımları yapabilmektesiniz. Video içerikler fotoğraflara kıyasla daha fazla ilgi çektiği için etkileşim ve erişimlerinizi artırmak için video paylaşımları da yapabilirsiniz.

15 saniyeden uzun videoları seri paylaşım haline dönüştürebileceğiniz gibi hikaye özelliğinin sunduğu farklı video formatlarını da hikayelerinize ekleyebilirsiniz. Boomerang, SuperZoom, Slow Motion gibi farklı video içeriklerle, paylaşımlarınızı çeşitlendirebileceğiniz gibi ilgi çekiciliği de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Anket, soru cevap gibi farklı formatları deneyin

Instagram Hikaye paylaşımlarınızdan daha fazla etkileşim almak için hikaye özelliğinde yer alan, geri sayım, anket, soru sor, , değerlendirme yap gibi farklı özellikleri de kullanabilirsiniz.

Paylaşımlarınızda bu özellikleri kullanmanız, kullanıcıları etkileşime girmeye teşvik ettiği için bu yöntemleri de aralıklarla denemenizde yarar vardır. Böylelikle kullanıcılar sadece hikayenizi görmekle kalmaz, bu farklı içeriklere kendi yorumlarını da yaparak, izleyici olmaktan katılımcı olmaya geçerler.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Efekt, GIF vb. özellikleri de kullanın

Anket gibi etkileşim odaklı içerik özelliklerini kullanırken, Instagram Story paylaşımlarınızda GIF, efekt, hashtag, kişi etiketleme ve konum gibi özellikleri de kullanmanızda yarar vardır.

Efekt ve GIF gibi özellikler, hikayenizi daha ilgi çekici ve hareketli hale getirecektir. Hashtag, kişi etiketleme ve konum ekleme özelliği ise hikayelerinizin “Keşfet” bölümü üzerinde de listelenmesini sağlayacağı için erişimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Hikaye reklamlarına yatırım yapın

Instagram reklam konusunda en önemli platformlardan biri hale geldi. Instagram Story özelliğinin de reklam modelleri arasında yer alması nedeniyle, tüketicilere ulaşmak için sadece hikaye odaklı reklamlar da verebilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu ayarları nasıl yapacağınızı anlattığımız rehberimizi aşağıda okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Hikaye özelinde reklam kampanyaları oluştururken yine hedeflemelere dikkat etmeniz gerektiğini de hatırlatalım. Doğru hedeflemeleri yapmamanız, reklamınızın istediğiniz performansı göstermemesine neden olacağı gibi elinizdeki bütçeyi de yanlış harcamanıza neden olur.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

Canlı yayınlardan yararlanın

Pandemi sürecinde eve kapanan tüketicilerle iletişime geçmek için birçok marka canlı yayınlar düzenleyerek Instagram üzerinden takipçileriyle iletişime geçti. Pandemi öncesinde de Instagram Story üzerinden canlı yayınlar bir hayli popülerleşmeye başlamıştı. Takipçilerinizle anlık etkileşim yaratmak, canlı yayınlarda onların sorularını yanıtlamak için belli aralıklarla bu yayınları da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Hikaye paylaşımlarınızı profilinizde öne çıkartın

Instagram Story paylaşımı yaptığınızda, bu hikayelerden bazılarını öne çıkartarak, profiliniz üzerine sabitleyebilmektesiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret eden kullanıcılar, öne çıkarttığınız bu hikayelerle de etkileşime girebilmekteler.

Yeni ürünleri, kampanyalarınızı, sık sorulan soruları, eğlenceli içeriklerinizi farklı kategorilere ayırarak, profilinizde öne çıkartabilirsiniz. Bu hem profilinizi de düzenli olarak güncellemenizi sağlar hem de yeni ziyaretçilere de markanızla ilgili birçok farklı içeri sunar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
E-ticaret dünyasındaki tüm ihtiyaçlarınızı karşılamak için sunduğumuz hizmetlere IdeaSoft App Store’u da ekledik. Sunduğumuz bu e-ticaret uygulama mağazası sayesinde sitenizi yeni bir seviyeye taşıyabilir, müşterilerinize daha...
16 Ağustos 2021
Markethinkers
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin