Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri dönüşüm ve etkileşim açısıdan Instagram Story paylaşımlarının önemi bir hayli arttı. Reklam özelliğinin de bu formata gelmesiyle beraber reklamverenler için yeni kapılar da aralanmış. Bu formattaki paylaşımların kalitesini ve geri dönüşümlerini artırmak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunmakta.

Instagram story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?

Düzenli paylaşım yapmaya özen gösterin

Instagram Story paylaşımlarındaki görünürlüğünüzü ve erişiminizi artırmak için düzenli paylaşımlar yapmanızda yarar var. Hem kullanıcıların akıllarında kalmak hem de görünürlüğünüzü artırmak için belli bir düzen içerisinde paylaşımlar yapmanızda yarar vardır.

Şuan günlük olarak paylaşım yapmak Story paylaşımlarında oldukça önemli ve tavsiye edilmektedir. Bu sebeple de Instagram hikaye paylaşımları için belli bir içerik takvimi oluşturmanız, daha planlı bir şekilde bu içerikleri hazırlamanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Seri paylaşımları yapın

Instagram Story paylaşımlarında seri paylaşımları yapmak da etkili yöntemlerden biri. Belli bir konuyu tek bir hikayede değil de arka arkaya birkaç paylaşım olarak paylaşarak bir seri oluşturabilirsiniz. Bu hem hikayecilik konusunda içeriklerinizi daha ilginç kılar hem de gönderi sayınızı artırarak, takipçilerinizin hikayelerinizi daha fazla takip etmelerine yardımcı olur.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Ürün tanıtımlarında, kampanyalarda, etkileşim odaklı içeriklerde belli bir hikaye serisi formatında içeriklerinizi paylaşmanız kullanıcıların bir sonraki gönderiyi de merak etmelerini sağlayacağı için etkili bir yöntemdir.

Hikaye serilerinizin başlangıç ve sonu belli olsun

Instagram Story paylaşımlarınızda seri olarak paylaşımlar yapmayı düşünüyorsanız, serinizde giriş, gelişme ve sonuç ögelerine de yer vermeniz önemli. Hikayeciliği kullanırken, öncelikle ilk gönderinizde bir giriş yaparak, konunun ne olduğunu vurgulamalısınız. Sonrasında ise gelişme bölümünde içerikle ilgili detayları kısa başlıklarla vermelisiniz. Son gönderide de konuyu bir sonuca bağlamalısınız.

Örneğin, bir ürün tanıtımı yaparken öncelikle ürünü ortaya çıkartabilir, 2-3. paylaşımlarda ürünle ilgili önemli özellikleri vurgulayabilir ve son gönderide de ürünün fiyat bilgisi ya da eğer bulunuyorsa kampanyası ile ilgili detayları verebilirsiniz. Böylelikle birkaç gönderilik seride ürünü hem tanıtmış hem de kampanyalarınızı duyurmuş olursunuz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Farklı video formatlarını dahil edin

Instagram Story paylaşımlarında 15 saniyelik video paylaşımları yapabilmektesiniz. Video içerikler fotoğraflara kıyasla daha fazla ilgi çektiği için etkileşim ve erişimlerinizi artırmak için video paylaşımları da yapabilirsiniz.

15 saniyeden uzun videoları seri paylaşım haline dönüştürebileceğiniz gibi hikaye özelliğinin sunduğu farklı video formatlarını da hikayelerinize ekleyebilirsiniz. Boomerang, SuperZoom, Slow Motion gibi farklı video içeriklerle, paylaşımlarınızı çeşitlendirebileceğiniz gibi ilgi çekiciliği de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Anket, soru cevap gibi farklı formatları deneyin

Instagram Hikaye paylaşımlarınızdan daha fazla etkileşim almak için hikaye özelliğinde yer alan, geri sayım, anket, soru sor, , değerlendirme yap gibi farklı özellikleri de kullanabilirsiniz.

Paylaşımlarınızda bu özellikleri kullanmanız, kullanıcıları etkileşime girmeye teşvik ettiği için bu yöntemleri de aralıklarla denemenizde yarar vardır. Böylelikle kullanıcılar sadece hikayenizi görmekle kalmaz, bu farklı içeriklere kendi yorumlarını da yaparak, izleyici olmaktan katılımcı olmaya geçerler.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Efekt, GIF vb. özellikleri de kullanın

Anket gibi etkileşim odaklı içerik özelliklerini kullanırken, Instagram Story paylaşımlarınızda GIF, efekt, hashtag, kişi etiketleme ve konum gibi özellikleri de kullanmanızda yarar vardır.

Efekt ve GIF gibi özellikler, hikayenizi daha ilgi çekici ve hareketli hale getirecektir. Hashtag, kişi etiketleme ve konum ekleme özelliği ise hikayelerinizin “Keşfet” bölümü üzerinde de listelenmesini sağlayacağı için erişimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Hikaye reklamlarına yatırım yapın

Instagram reklam konusunda en önemli platformlardan biri hale geldi. Instagram Story özelliğinin de reklam modelleri arasında yer alması nedeniyle, tüketicilere ulaşmak için sadece hikaye odaklı reklamlar da verebilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu ayarları nasıl yapacağınızı anlattığımız rehberimizi aşağıda okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Hikaye özelinde reklam kampanyaları oluştururken yine hedeflemelere dikkat etmeniz gerektiğini de hatırlatalım. Doğru hedeflemeleri yapmamanız, reklamınızın istediğiniz performansı göstermemesine neden olacağı gibi elinizdeki bütçeyi de yanlış harcamanıza neden olur.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

Canlı yayınlardan yararlanın

Pandemi sürecinde eve kapanan tüketicilerle iletişime geçmek için birçok marka canlı yayınlar düzenleyerek Instagram üzerinden takipçileriyle iletişime geçti. Pandemi öncesinde de Instagram Story üzerinden canlı yayınlar bir hayli popülerleşmeye başlamıştı. Takipçilerinizle anlık etkileşim yaratmak, canlı yayınlarda onların sorularını yanıtlamak için belli aralıklarla bu yayınları da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Hikaye paylaşımlarınızı profilinizde öne çıkartın

Instagram Story paylaşımı yaptığınızda, bu hikayelerden bazılarını öne çıkartarak, profiliniz üzerine sabitleyebilmektesiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret eden kullanıcılar, öne çıkarttığınız bu hikayelerle de etkileşime girebilmekteler.

Yeni ürünleri, kampanyalarınızı, sık sorulan soruları, eğlenceli içeriklerinizi farklı kategorilere ayırarak, profilinizde öne çıkartabilirsiniz. Bu hem profilinizi de düzenli olarak güncellemenizi sağlar hem de yeni ziyaretçilere de markanızla ilgili birçok farklı içeri sunar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin