fbpx

Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

20 Aralık 2017
Sinan Oypan

Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem de satışlarınızı artırmış olursunuz. Son dönemlerde Facebook’un yanı sıra markaların oldukça sık kullandığı Instagram reklamları ile ilgili burada paylaşacağımız ipuçlarından yararlanarak, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

İlk kampanyalarınız nabız ölçümleri yapın

Instagram üzerinden ilk kez reklam verecekseniz, ilk etapta bazı denemeler yapmanız gerekecektir. Her firmanın reklamlardan alacağı geri dönüşler farklı olacağı için, farklı reklam modellerini, içeriklerini ve görsellerini denemeniz gerekir.

Farklı reklam modellerini denerken, takipçilerinizin bu reklamlara nasıl tepkiler verdiğini de görmüş olursunuz. Böylelikle reklam modeli ve reklam içerikleri konusunda bir takım bilgiler edinmeye başlarsınız. Belli istatistiklere ve bilgilere ulaşmaya başladığınızda da aşağıdaki daha ileri seviye reklam ipuçlarını kendi stratejilerinize uygulamaya başlayabilirsiniz.

Hedefleme üzerine vakit harcayın

Reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmak için hedeflemenin özellikle üzerinde durmanız gerekiyor. Doğru hedeflemelerin yapılmaması, reklamınızın sizinle ilgili olmayan hedef kitlelere ulaşmasına neden olacağı için reklam bütçenizi yanlış bir şekilde harcamanıza neden olur. Hedeflemelerinizi yaparken, web siteniz üzerindeki kullanıcı profillerini değerlendirmeli, Google Analytics üzerinden hangi şehirlerden daha çok ziyaretçi çektiğinizi araştırmalı ve hangi ürünlerin tüketicilerin daha fazla ilgisini çekeceğini incelemeniz gerekir. Böylelikle reklam hedeflemelerinizi yaparken, belli bir profil oluşturmuş olur ve bu doğrultuda reklamlarınızı hazırlayabilirsiniz.

Etkileşim oranlarına göre reklam modelini seçin

Instagram üzerinde birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Marka bilinirliği, belli bir varış sayfasına trafik çekmek, ürün veya hizmet tanıtımları, etkileşim ve sadık takipçi kitleleri yaratmak için farklı reklam modellerinden yararlanabilirsiniz. Bu reklam modellerini kendi etkileşim oranlarınıza göre deneyebilirsiniz. Tek görsel, video, ard arda görseller (Carousel), Hikaye reklamları gibi farklı alternatifleri size en uygun olacak şekilde belirleyerek kullanmaya başlayabilirsiniz.

A/B testleri yapın

Bazı reklam modelleri, diğerlerine kıyasla size daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir. Bu sebeple de farklı reklam modelleri üzerinde testler yapmanız gerekir. Kimi zaman Carousel reklam modelleri, bir hikaye anlatımında kullanılarak daha fazla geri dönüş sağlarken, kimi zaman video reklamlar daha fazla geri dönüş elde etmenize yardımcı olabiliyor. Daha genç bir hedef kitleye hitap ediyorsanız, Instagram Hikayeleri üzerinde gösterilen reklamlarla bu kullanıcılara yönelik pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.

Buradaki önemli nokta, ilk bir ay içerisinden farklı reklam modelleri üzerinde haftalık olarak testler yapmak olacaktır. Haftalık çıktığınız kampanyaların geri dönüşleri ve yatırım getirileri üzerinde analizler yaparak, sizin için en iyi performansı sunan reklam modelini bulabilirsiniz.

Anlaşılır ve dikkat çekici görseller kullanın

Instagram’ın en önemli özelliği, görselliği ön plana çıkartıyor oluşu. Kullanıcılar buraya görselleri incelemek ve onlara bakarak vakit geçirmek için geliyorlar. Bu sebeple de reklam içeriklerinizi oluştururken, çarpıcı, ilgi çekici ve anlaşılır görseller kullanmaya özen göstermelisiniz. Aksi takdirde, takipçilerinizin ilgisini çekmekte zorlanabilirsiniz. Birçok firma reklam kampanyalarında özel konsept tarzında hazırlanmış görselleri kullanmayı tercih ediyor. Bunun sebebi de kullanıcıları daha iyi bir şekilde yakalamak. Düz beyaz fondaki ürün fotoğrafları yerine, daha ilgi çekici bir konseptle bu ürünleri paylaşmak, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Markanız reklamlarınızın önüne geçmesin

Marka bilinirliğinizi artırmak tabii ki önemlidir; ancak reklamlarınızdaki asıl vurgu ürün veya hizmetleriniz yerine sürekli markanızda olması kullanıcıların hoşuna gitmeyecektir. Kullanıcılar buraya bir önceki madede de belirttiğimiz gibi görseller için gelmekteler. Sürekli olarak marka odaklı ya da sadece markaya yoğunlaşmış içerikler görmek onların hoşuna gitmeyecektir ve beklediğiniz geri dönüşümleri almanızın önüne geçecektir. Kullanıcılara bir hikaye sunmak, onlara belli duygular yüklemek bu açıdan daha önemlidir.

Metinlerinizin görsellere oranı yüzde 20’dan fazla olmasın

Hem Facebook hem de Instagram üzerindeki paylaşımlarda, metinlerin görsel üzerinde kaplayacağı alan maksimum yüzde 20’dir. Bu oranın üzerine çıkmanız durumunda, Facebook ve Instagram bu paylaşımlarınız reklam olarak paylaşmanıza izin vermeyecek. Görselleriniz üzerinde metin oluştururken, bu kuralı mutlaka göz önünde bulundurun.

Gerçek hikayeleri paylaşın

Instagram üzerinde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onları ürünlerinize çekmek için gerçek hikayeler kullanabilirsiniz. Kullanıcıların sizinle ilgili yaptıkları yorumları, ürünlerinizi satın almış kişilerin paylaştıkları fotoğrafları ve onların düşüncelerini kendi hesabınız üzerinde de paylaşabilirsiniz. Gerçek kişilerin bu hikayeleri, diğer takipçilerinizi daha iyi bir şekilde etkilemenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan