Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

20 Aralık 2017
Sinan Oypan

Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem de satışlarınızı artırmış olursunuz. Son dönemlerde Facebook’un yanı sıra markaların oldukça sık kullandığı Instagram reklamları ile ilgili burada paylaşacağımız ipuçlarından yararlanarak, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

İlk kampanyalarınız nabız ölçümleri yapın

Instagram üzerinden ilk kez reklam verecekseniz, ilk etapta bazı denemeler yapmanız gerekecektir. Her firmanın reklamlardan alacağı geri dönüşler farklı olacağı için, farklı reklam modellerini, içeriklerini ve görsellerini denemeniz gerekir.

Farklı reklam modellerini denerken, takipçilerinizin bu reklamlara nasıl tepkiler verdiğini de görmüş olursunuz. Böylelikle reklam modeli ve reklam içerikleri konusunda bir takım bilgiler edinmeye başlarsınız. Belli istatistiklere ve bilgilere ulaşmaya başladığınızda da aşağıdaki daha ileri seviye reklam ipuçlarını kendi stratejilerinize uygulamaya başlayabilirsiniz.

Hedefleme üzerine vakit harcayın

Reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmak için hedeflemenin özellikle üzerinde durmanız gerekiyor. Doğru hedeflemelerin yapılmaması, reklamınızın sizinle ilgili olmayan hedef kitlelere ulaşmasına neden olacağı için reklam bütçenizi yanlış bir şekilde harcamanıza neden olur. Hedeflemelerinizi yaparken, web siteniz üzerindeki kullanıcı profillerini değerlendirmeli, Google Analytics üzerinden hangi şehirlerden daha çok ziyaretçi çektiğinizi araştırmalı ve hangi ürünlerin tüketicilerin daha fazla ilgisini çekeceğini incelemeniz gerekir. Böylelikle reklam hedeflemelerinizi yaparken, belli bir profil oluşturmuş olur ve bu doğrultuda reklamlarınızı hazırlayabilirsiniz.

Etkileşim oranlarına göre reklam modelini seçin

Instagram üzerinde birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Marka bilinirliği, belli bir varış sayfasına trafik çekmek, ürün veya hizmet tanıtımları, etkileşim ve sadık takipçi kitleleri yaratmak için farklı reklam modellerinden yararlanabilirsiniz. Bu reklam modellerini kendi etkileşim oranlarınıza göre deneyebilirsiniz. Tek görsel, video, ard arda görseller (Carousel), Hikaye reklamları gibi farklı alternatifleri size en uygun olacak şekilde belirleyerek kullanmaya başlayabilirsiniz.

A/B testleri yapın

Bazı reklam modelleri, diğerlerine kıyasla size daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir. Bu sebeple de farklı reklam modelleri üzerinde testler yapmanız gerekir. Kimi zaman Carousel reklam modelleri, bir hikaye anlatımında kullanılarak daha fazla geri dönüş sağlarken, kimi zaman video reklamlar daha fazla geri dönüş elde etmenize yardımcı olabiliyor. Daha genç bir hedef kitleye hitap ediyorsanız, Instagram Hikayeleri üzerinde gösterilen reklamlarla bu kullanıcılara yönelik pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.

Buradaki önemli nokta, ilk bir ay içerisinden farklı reklam modelleri üzerinde haftalık olarak testler yapmak olacaktır. Haftalık çıktığınız kampanyaların geri dönüşleri ve yatırım getirileri üzerinde analizler yaparak, sizin için en iyi performansı sunan reklam modelini bulabilirsiniz.

Anlaşılır ve dikkat çekici görseller kullanın

Instagram’ın en önemli özelliği, görselliği ön plana çıkartıyor oluşu. Kullanıcılar buraya görselleri incelemek ve onlara bakarak vakit geçirmek için geliyorlar. Bu sebeple de reklam içeriklerinizi oluştururken, çarpıcı, ilgi çekici ve anlaşılır görseller kullanmaya özen göstermelisiniz. Aksi takdirde, takipçilerinizin ilgisini çekmekte zorlanabilirsiniz. Birçok firma reklam kampanyalarında özel konsept tarzında hazırlanmış görselleri kullanmayı tercih ediyor. Bunun sebebi de kullanıcıları daha iyi bir şekilde yakalamak. Düz beyaz fondaki ürün fotoğrafları yerine, daha ilgi çekici bir konseptle bu ürünleri paylaşmak, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Markanız reklamlarınızın önüne geçmesin

Marka bilinirliğinizi artırmak tabii ki önemlidir; ancak reklamlarınızdaki asıl vurgu ürün veya hizmetleriniz yerine sürekli markanızda olması kullanıcıların hoşuna gitmeyecektir. Kullanıcılar buraya bir önceki madede de belirttiğimiz gibi görseller için gelmekteler. Sürekli olarak marka odaklı ya da sadece markaya yoğunlaşmış içerikler görmek onların hoşuna gitmeyecektir ve beklediğiniz geri dönüşümleri almanızın önüne geçecektir. Kullanıcılara bir hikaye sunmak, onlara belli duygular yüklemek bu açıdan daha önemlidir.

Metinlerinizin görsellere oranı yüzde 20’dan fazla olmasın

Hem Facebook hem de Instagram üzerindeki paylaşımlarda, metinlerin görsel üzerinde kaplayacağı alan maksimum yüzde 20’dir. Bu oranın üzerine çıkmanız durumunda, Facebook ve Instagram bu paylaşımlarınız reklam olarak paylaşmanıza izin vermeyecek. Görselleriniz üzerinde metin oluştururken, bu kuralı mutlaka göz önünde bulundurun.

Gerçek hikayeleri paylaşın

Instagram üzerinde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onları ürünlerinize çekmek için gerçek hikayeler kullanabilirsiniz. Kullanıcıların sizinle ilgili yaptıkları yorumları, ürünlerinizi satın almış kişilerin paylaştıkları fotoğrafları ve onların düşüncelerini kendi hesabınız üzerinde de paylaşabilirsiniz. Gerçek kişilerin bu hikayeleri, diğer takipçilerinizi daha iyi bir şekilde etkilemenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan