Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem de satışlarınızı artırmış olursunuz. Son dönemlerde Facebook’un yanı sıra markaların oldukça sık kullandığı Instagram reklamları ile ilgili burada paylaşacağımız ipuçlarından yararlanarak, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

İlk kampanyalarınız nabız ölçümleri yapın

Instagram üzerinden ilk kez reklam verecekseniz, ilk etapta bazı denemeler yapmanız gerekecektir. Her firmanın reklamlardan alacağı geri dönüşler farklı olacağı için, farklı reklam modellerini, içeriklerini ve görsellerini denemeniz gerekir. Farklı reklam modellerini denerken, takipçilerinizin bu reklamlara nasıl tepkiler verdiğini de görmüş olursunuz. Böylelikle reklam modeli ve reklam içerikleri konusunda bir takım bilgiler edinmeye başlarsınız. Belli istatistiklere ve bilgilere ulaşmaya başladığınızda da aşağıdaki daha ileri seviye reklam ipuçlarını kendi stratejilerinize uygulamaya başlayabilirsiniz.

Hedefleme üzerine vakit harcayın

Reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmak için hedeflemenin özellikle üzerinde durmanız gerekiyor. Doğru hedeflemelerin yapılmaması, reklamınızın sizinle ilgili olmayan hedef kitlelere ulaşmasına neden olacağı için reklam bütçenizi yanlış bir şekilde harcamanıza neden olur. Hedeflemelerinizi yaparken, web siteniz üzerindeki kullanıcı profillerini değerlendirmeli, Google Analytics üzerinden hangi şehirlerden daha çok ziyaretçi çektiğinizi araştırmalı ve hangi ürünlerin tüketicilerin daha fazla ilgisini çekeceğini incelemeniz gerekir. Böylelikle reklam hedeflemelerinizi yaparken, belli bir profil oluşturmuş olur ve bu doğrultuda reklamlarınızı hazırlayabilirsiniz.

Etkileşim oranlarına göre reklam modelini seçin

Instagram üzerinde birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Marka bilinirliği, belli bir varış sayfasına trafik çekmek, ürün veya hizmet tanıtımları, etkileşim ve sadık takipçi kitleleri yaratmak için farklı reklam modellerinden yararlanabilirsiniz. Bu reklam modellerini kendi etkileşim oranlarınıza göre deneyebilirsiniz. Tek görsel, video, ard arda görseller (Carousel), Hikaye reklamları gibi farklı alternatifleri size en uygun olacak şekilde belirleyerek kullanmaya başlayabilirsiniz.

A/B testleri yapın

Bazı reklam modelleri, diğerlerine kıyasla size daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir. Bu sebeple de farklı reklam modelleri üzerinde testler yapmanız gerekir. Kimi zaman Carousel reklam modelleri, bir hikaye anlatımında kullanılarak daha fazla geri dönüş sağlarken, kimi zaman video reklamlar daha fazla geri dönüş elde etmenize yardımcı olabiliyor. Daha genç bir hedef kitleye hitap ediyorsanız, Instagram Hikayeleri üzerinde gösterilen reklamlarla bu kullanıcılara yönelik pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz. Buradaki önemli nokta, ilk bir ay içerisinden farklı reklam modelleri üzerinde haftalık olarak testler yapmak olacaktır. Haftalık çıktığınız kampanyaların geri dönüşleri ve yatırım getirileri üzerinde analizler yaparak, sizin için en iyi performansı sunan reklam modelini bulabilirsiniz.

Anlaşılır ve dikkat çekici görseller kullanın

Instagram’ın en önemli özelliği, görselliği ön plana çıkartıyor oluşu. Kullanıcılar buraya görselleri incelemek ve onlara bakarak vakit geçirmek için geliyorlar. Bu sebeple de reklam içeriklerinizi oluştururken, çarpıcı, ilgi çekici ve anlaşılır görseller kullanmaya özen göstermelisiniz. Aksi takdirde, takipçilerinizin ilgisini çekmekte zorlanabilirsiniz. Birçok firma reklam kampanyalarında özel konsept tarzında hazırlanmış görselleri kullanmayı tercih ediyor. Bunun sebebi de kullanıcıları daha iyi bir şekilde yakalamak. Düz beyaz fondaki ürün fotoğrafları yerine, daha ilgi çekici bir konseptle bu ürünleri paylaşmak, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Markanız reklamlarınızın önüne geçmesin

Marka bilinirliğinizi artırmak tabii ki önemlidir; ancak reklamlarınızdaki asıl vurgu ürün veya hizmetleriniz yerine sürekli markanızda olması kullanıcıların hoşuna gitmeyecektir. Kullanıcılar buraya bir önceki madede de belirttiğimiz gibi görseller için gelmekteler. Sürekli olarak marka odaklı ya da sadece markaya yoğunlaşmış içerikler görmek onların hoşuna gitmeyecektir ve beklediğiniz geri dönüşümleri almanızın önüne geçecektir. Kullanıcılara bir hikaye sunmak, onlara belli duygular yüklemek bu açıdan daha önemlidir.

Metinlerinizin görsellere oranı yüzde 20’dan fazla olmasın

Hem Facebook hem de Instagram üzerindeki paylaşımlarda, metinlerin görsel üzerinde kaplayacağı alan maksimum yüzde 20’dir. Bu oranın üzerine çıkmanız durumunda, Facebook ve Instagram bu paylaşımlarınız reklam olarak paylaşmanıza izin vermeyecek. Görselleriniz üzerinde metin oluştururken, bu kuralı mutlaka göz önünde bulundurun.

Gerçek hikayeleri paylaşın

Instagram üzerinde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onları ürünlerinize çekmek için gerçek hikayeler kullanabilirsiniz. Kullanıcıların sizinle ilgili yaptıkları yorumları, ürünlerinizi satın almış kişilerin paylaştıkları fotoğrafları ve onların düşüncelerini kendi hesabınız üzerinde de paylaşabilirsiniz. Gerçek kişilerin bu hikayeleri, diğer takipçilerinizi daha iyi bir şekilde etkilemenize yardımcı olur.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın