Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem de satışlarınızı artırmış olursunuz. Son dönemlerde Facebook’un yanı sıra markaların oldukça sık kullandığı Instagram reklamları ile ilgili burada paylaşacağımız ipuçlarından yararlanarak, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

İlk kampanyalarınız nabız ölçümleri yapın

Instagram üzerinden ilk kez reklam verecekseniz, ilk etapta bazı denemeler yapmanız gerekecektir. Her firmanın reklamlardan alacağı geri dönüşler farklı olacağı için, farklı reklam modellerini, içeriklerini ve görsellerini denemeniz gerekir.

Farklı reklam modellerini denerken, takipçilerinizin bu reklamlara nasıl tepkiler verdiğini de görmüş olursunuz. Böylelikle reklam modeli ve reklam içerikleri konusunda bir takım bilgiler edinmeye başlarsınız. Belli istatistiklere ve bilgilere ulaşmaya başladığınızda da aşağıdaki daha ileri seviye reklam ipuçlarını kendi stratejilerinize uygulamaya başlayabilirsiniz.

Hedefleme üzerine vakit harcayın

Reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmak için hedeflemenin özellikle üzerinde durmanız gerekiyor. Doğru hedeflemelerin yapılmaması, reklamınızın sizinle ilgili olmayan hedef kitlelere ulaşmasına neden olacağı için reklam bütçenizi yanlış bir şekilde harcamanıza neden olur. Hedeflemelerinizi yaparken, web siteniz üzerindeki kullanıcı profillerini değerlendirmeli, Google Analytics üzerinden hangi şehirlerden daha çok ziyaretçi çektiğinizi araştırmalı ve hangi ürünlerin tüketicilerin daha fazla ilgisini çekeceğini incelemeniz gerekir. Böylelikle reklam hedeflemelerinizi yaparken, belli bir profil oluşturmuş olur ve bu doğrultuda reklamlarınızı hazırlayabilirsiniz.

Etkileşim oranlarına göre reklam modelini seçin

Instagram üzerinde birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Marka bilinirliği, belli bir varış sayfasına trafik çekmek, ürün veya hizmet tanıtımları, etkileşim ve sadık takipçi kitleleri yaratmak için farklı reklam modellerinden yararlanabilirsiniz. Bu reklam modellerini kendi etkileşim oranlarınıza göre deneyebilirsiniz. Tek görsel, video, ard arda görseller (Carousel), Hikaye reklamları gibi farklı alternatifleri size en uygun olacak şekilde belirleyerek kullanmaya başlayabilirsiniz.

A/B testleri yapın

Bazı reklam modelleri, diğerlerine kıyasla size daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir. Bu sebeple de farklı reklam modelleri üzerinde testler yapmanız gerekir. Kimi zaman Carousel reklam modelleri, bir hikaye anlatımında kullanılarak daha fazla geri dönüş sağlarken, kimi zaman video reklamlar daha fazla geri dönüş elde etmenize yardımcı olabiliyor. Daha genç bir hedef kitleye hitap ediyorsanız, Instagram Hikayeleri üzerinde gösterilen reklamlarla bu kullanıcılara yönelik pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.

Buradaki önemli nokta, ilk bir ay içerisinden farklı reklam modelleri üzerinde haftalık olarak testler yapmak olacaktır. Haftalık çıktığınız kampanyaların geri dönüşleri ve yatırım getirileri üzerinde analizler yaparak, sizin için en iyi performansı sunan reklam modelini bulabilirsiniz.

Anlaşılır ve dikkat çekici görseller kullanın

Instagram’ın en önemli özelliği, görselliği ön plana çıkartıyor oluşu. Kullanıcılar buraya görselleri incelemek ve onlara bakarak vakit geçirmek için geliyorlar. Bu sebeple de reklam içeriklerinizi oluştururken, çarpıcı, ilgi çekici ve anlaşılır görseller kullanmaya özen göstermelisiniz. Aksi takdirde, takipçilerinizin ilgisini çekmekte zorlanabilirsiniz. Birçok firma reklam kampanyalarında özel konsept tarzında hazırlanmış görselleri kullanmayı tercih ediyor. Bunun sebebi de kullanıcıları daha iyi bir şekilde yakalamak. Düz beyaz fondaki ürün fotoğrafları yerine, daha ilgi çekici bir konseptle bu ürünleri paylaşmak, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Markanız reklamlarınızın önüne geçmesin

Marka bilinirliğinizi artırmak tabii ki önemlidir; ancak reklamlarınızdaki asıl vurgu ürün veya hizmetleriniz yerine sürekli markanızda olması kullanıcıların hoşuna gitmeyecektir. Kullanıcılar buraya bir önceki madede de belirttiğimiz gibi görseller için gelmekteler. Sürekli olarak marka odaklı ya da sadece markaya yoğunlaşmış içerikler görmek onların hoşuna gitmeyecektir ve beklediğiniz geri dönüşümleri almanızın önüne geçecektir. Kullanıcılara bir hikaye sunmak, onlara belli duygular yüklemek bu açıdan daha önemlidir.

Metinlerinizin görsellere oranı yüzde 20’dan fazla olmasın

Hem Facebook hem de Instagram üzerindeki paylaşımlarda, metinlerin görsel üzerinde kaplayacağı alan maksimum yüzde 20’dir. Bu oranın üzerine çıkmanız durumunda, Facebook ve Instagram bu paylaşımlarınız reklam olarak paylaşmanıza izin vermeyecek. Görselleriniz üzerinde metin oluştururken, bu kuralı mutlaka göz önünde bulundurun.

Gerçek hikayeleri paylaşın

Instagram üzerinde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onları ürünlerinize çekmek için gerçek hikayeler kullanabilirsiniz. Kullanıcıların sizinle ilgili yaptıkları yorumları, ürünlerinizi satın almış kişilerin paylaştıkları fotoğrafları ve onların düşüncelerini kendi hesabınız üzerinde de paylaşabilirsiniz. Gerçek kişilerin bu hikayeleri, diğer takipçilerinizi daha iyi bir şekilde etkilemenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan