Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

7 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu reklamlardan yararlanıyor.

Dün yayınladığımız serinin ilk bölümünde Instagram reklam modellerinin ve reklam amaçlarının üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda ise reklam setinizi nasıl oluşturabileceğiniz üzerinde duracağız. Aşağıdaki bağlantıdan serinin ilk bölümünü okuyabilirsiniz.

Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

Reklam modelini seçin

ad-manager-facebook

Dünkü yazımızda detaylı bir şekilde açıkladığımız reklam amaçlarından birini seçerek, reklam kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu amaçlardan birini seçtiğinizde, alt bölümde kampanyanıza bir isim verebilirsiniz.

İsim vermek, kampanyanızı daha rahat takip etmenize yardımcı olur. Birden fazla reklam kampanyası oluşturduğunuzda bu kampanyaları daha rahat bir şekilde takip edebilirsiniz. Sonrasında “Devam” butonuna tıklayarak sonraki sayfaya geçebilirsiniz.

Reklamı oluşturma

Bu sayfa üzerinde öncelikle hedef kitle ayarlarını yapmanız gerekiyor. Tüm reklamlarda olduğu gibi Instagram reklamlarında da hedefleme konusu bir hayli önemlidir. Doğru kitlelere ulaşarak, reklam bütçenizin daha etkili bir şekilde kullanılabilmesi için doğru hedeflemeleri yapmanız gerekmektedir.

instagram-reklam-hedefleme

Hedeflemelerinizi yaparken birçok farklı parametreden yararlanabilirsiniz.

  • Yaş
  • Cinsiyet
  • Konum (Şehirlere göre ayrı ayrı reklamlar verilebilir ya da birden fazla konum seçilebilir.)
  • Dil
  • Eşleşmeye göre hedefleme (Belirleyeceğiniz demografik bilgilerle eşleşen kişileri hedefleme.)

Bu parametreler arasında detaylı bir çalışma yaparak, hedef kitlenizi daraltarak daha iyi bir reklam performansı alabilirsiniz. Ekranın sağ tarafında bulunan "Hedef Kitle Büyüklüğü” şeması, yaptığınız seçimlerin ne kadar dar ya da geniş olduğunu gösteriyor. Bu hedeflemeyi çok geniş tutmak reklamınızın, sizinle ilgili olmayacak kişilere ulaşmasına neden olabilir. Çok fazla daraltmak da yeterli sayıda kişiye ulaşamamanıza neden olabilir. Bu nedenle de hedeflemenizi mümkün olduğunca Dar ve Geniş seçeneklerinin arasında tutmaya özen göstermelisiniz.

Bu ayarlamaları yaptıktan sonra dilerseniz ileriki reklam çalışmalarınızda kullanmak için bu hedef kitleyi kaydedebilirsiniz. Böylelikle bu ayarları tekrar tekrar yapmak zorunda kalmaz ve daha hızlı bir şekilde reklam setlerinizi oluşturabilirsiniz.

Reklam alanları

Otomatik reklam alanları seçeneği, hedef kitlenize daha iyi bir erişim sunma olasılığına sahiptir ve reklamlarınızın otomatik olarak konumlandırılmasını sağlamaktadır.

Reklam alanları düzenleme seçeneğinde ise reklamlarınızın yayınlanacağı yerleri kendiniz belirlersiniz. Bu seçenek reklam yönetimi konusunda daha profesyonel olan kişiler için daha uygundur. Facebook, ilk seçeneği tavsiye etmektedir.

Bütçe ve Planlama

Bu bölümde de reklamınız için harcayacağınız bütçeyi seçebilirsiniz. Bütçenizi günlük ya da toplam bütçe olarak seçebilirsiniz. Günlük bütçe seçtiğinizde, reklamınızı takip etmeniz gerekmektedir. Toplam bütçeyi seçmeniz durumunda, reklamınız için gerekli tüm bütçeyi belirtmiş olursunuz.

instagram-reklam-butce

Reklamınızın ne zaman başlayıp biteceğini de aşağıdaki bölümden seçebilir ve bir başlangıç ve bitiş tarihi belirleyebilirsiniz.

İlgili Facebook ve Instagram hesabını seçin

Bütçe işlemleri tamamlandıktan sonra ilgili hesabınızı seçmek için “Devam” butonuna tıklayın. Daha önce bu hesabı seçmediyseniz bu sayfa üzerinde hesabınızı seçebilirsiniz.

Reklamı yaratma

Bu bölümün üst bölümünde ilgili hesabınızı seçtikten sonra alt bölümde Format bölümünü göreceksiniz. Format bölümü üzerinden, reklamınızın nasıl görüneceğini seçebilirsiniz.

instagram-reklam-ayarlari

Döngü, Tek Görsel, Tek Video, Slayt Gösterisi formatlarından birini belirleyerek, reklamınızın formatını belirledikten sonra, alt bölümde görsel ve metin işlemlerine geçebilirsiniz.

Sol bölümde reklamınızın metinlerini dilediğiniz gibi oluşturabilirsiniz. Metinlerinizi oluşturuken Hashtag’ler kullanmak, bu Hashtag’leri takip eden kişilere de ulaşmanıza olanak tanır.

Sağ bölümde ise reklam setinizde kullanacağınız görselleri düzenleyebilirsiniz. Buradaki alan üzerinde, reklamlarınızın nasıl görüneceğinin ön izlemesini de yapabilirsiniz.

instagram-reklam-seti

Bu işlemleri yaptıktan sonra reklam setinizin işlemlerini tamamlamış oluyorsunuz. En alttaki “Siparişi Ver” butonuna tıklayarak reklamınızı incelenmek üzere gönderebilirsiniz. Reklamınız 24 saat içinde onaylanıp aktif hale gelecektir.

Reklamlarınızın performansını Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden takip edebilir ve yatırım getirilerinizi takip edebilirsiniz.

Reklam yönetimi ve sosyal medya rehberleri için aşağıdaki kategorilerimiz takip edebilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan