fbpx

Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu reklamlardan yararlanıyor.

Dün yayınladığımız serinin ilk bölümünde Instagram reklam modellerinin ve reklam amaçlarının üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda ise reklam setinizi nasıl oluşturabileceğiniz üzerinde duracağız. Aşağıdaki bağlantıdan serinin ilk bölümünü okuyabilirsiniz.

Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

Reklam modelini seçin

ad-manager-facebook

Dünkü yazımızda detaylı bir şekilde açıkladığımız reklam amaçlarından birini seçerek, reklam kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu amaçlardan birini seçtiğinizde, alt bölümde kampanyanıza bir isim verebilirsiniz.

İsim vermek, kampanyanızı daha rahat takip etmenize yardımcı olur. Birden fazla reklam kampanyası oluşturduğunuzda bu kampanyaları daha rahat bir şekilde takip edebilirsiniz. Sonrasında “Devam” butonuna tıklayarak sonraki sayfaya geçebilirsiniz.

Reklamı oluşturma

Bu sayfa üzerinde öncelikle hedef kitle ayarlarını yapmanız gerekiyor. Tüm reklamlarda olduğu gibi Instagram reklamlarında da hedefleme konusu bir hayli önemlidir. Doğru kitlelere ulaşarak, reklam bütçenizin daha etkili bir şekilde kullanılabilmesi için doğru hedeflemeleri yapmanız gerekmektedir.

instagram-reklam-hedefleme

Hedeflemelerinizi yaparken birçok farklı parametreden yararlanabilirsiniz.

  • Yaş
  • Cinsiyet
  • Konum (Şehirlere göre ayrı ayrı reklamlar verilebilir ya da birden fazla konum seçilebilir.)
  • Dil
  • Eşleşmeye göre hedefleme (Belirleyeceğiniz demografik bilgilerle eşleşen kişileri hedefleme.)

Bu parametreler arasında detaylı bir çalışma yaparak, hedef kitlenizi daraltarak daha iyi bir reklam performansı alabilirsiniz. Ekranın sağ tarafında bulunan "Hedef Kitle Büyüklüğü” şeması, yaptığınız seçimlerin ne kadar dar ya da geniş olduğunu gösteriyor. Bu hedeflemeyi çok geniş tutmak reklamınızın, sizinle ilgili olmayacak kişilere ulaşmasına neden olabilir. Çok fazla daraltmak da yeterli sayıda kişiye ulaşamamanıza neden olabilir. Bu nedenle de hedeflemenizi mümkün olduğunca Dar ve Geniş seçeneklerinin arasında tutmaya özen göstermelisiniz.

Bu ayarlamaları yaptıktan sonra dilerseniz ileriki reklam çalışmalarınızda kullanmak için bu hedef kitleyi kaydedebilirsiniz. Böylelikle bu ayarları tekrar tekrar yapmak zorunda kalmaz ve daha hızlı bir şekilde reklam setlerinizi oluşturabilirsiniz.

Reklam alanları

Otomatik reklam alanları seçeneği, hedef kitlenize daha iyi bir erişim sunma olasılığına sahiptir ve reklamlarınızın otomatik olarak konumlandırılmasını sağlamaktadır.

Reklam alanları düzenleme seçeneğinde ise reklamlarınızın yayınlanacağı yerleri kendiniz belirlersiniz. Bu seçenek reklam yönetimi konusunda daha profesyonel olan kişiler için daha uygundur. Facebook, ilk seçeneği tavsiye etmektedir.

Bütçe ve Planlama

Bu bölümde de reklamınız için harcayacağınız bütçeyi seçebilirsiniz. Bütçenizi günlük ya da toplam bütçe olarak seçebilirsiniz. Günlük bütçe seçtiğinizde, reklamınızı takip etmeniz gerekmektedir. Toplam bütçeyi seçmeniz durumunda, reklamınız için gerekli tüm bütçeyi belirtmiş olursunuz.

instagram-reklam-butce

Reklamınızın ne zaman başlayıp biteceğini de aşağıdaki bölümden seçebilir ve bir başlangıç ve bitiş tarihi belirleyebilirsiniz.

İlgili Facebook ve Instagram hesabını seçin

Bütçe işlemleri tamamlandıktan sonra ilgili hesabınızı seçmek için “Devam” butonuna tıklayın. Daha önce bu hesabı seçmediyseniz bu sayfa üzerinde hesabınızı seçebilirsiniz.

Reklamı yaratma

Bu bölümün üst bölümünde ilgili hesabınızı seçtikten sonra alt bölümde Format bölümünü göreceksiniz. Format bölümü üzerinden, reklamınızın nasıl görüneceğini seçebilirsiniz.

instagram-reklam-ayarlari

Döngü, Tek Görsel, Tek Video, Slayt Gösterisi formatlarından birini belirleyerek, reklamınızın formatını belirledikten sonra, alt bölümde görsel ve metin işlemlerine geçebilirsiniz.

Sol bölümde reklamınızın metinlerini dilediğiniz gibi oluşturabilirsiniz. Metinlerinizi oluşturuken Hashtag’ler kullanmak, bu Hashtag’leri takip eden kişilere de ulaşmanıza olanak tanır.

Sağ bölümde ise reklam setinizde kullanacağınız görselleri düzenleyebilirsiniz. Buradaki alan üzerinde, reklamlarınızın nasıl görüneceğinin ön izlemesini de yapabilirsiniz.

instagram-reklam-seti

Bu işlemleri yaptıktan sonra reklam setinizin işlemlerini tamamlamış oluyorsunuz. En alttaki “Siparişi Ver” butonuna tıklayarak reklamınızı incelenmek üzere gönderebilirsiniz. Reklamınız 24 saat içinde onaylanıp aktif hale gelecektir.

Reklamlarınızın performansını Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden takip edebilir ve yatırım getirilerinizi takip edebilirsiniz.

Reklam yönetimi ve sosyal medya rehberleri için aşağıdaki kategorilerimiz takip edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan