Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu reklamlardan yararlanıyor.

Dün yayınladığımız serinin ilk bölümünde Instagram reklam modellerinin ve reklam amaçlarının üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda ise reklam setinizi nasıl oluşturabileceğiniz üzerinde duracağız. Aşağıdaki bağlantıdan serinin ilk bölümünü okuyabilirsiniz.

Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

Reklam modelini seçin

ad-manager-facebook

Dünkü yazımızda detaylı bir şekilde açıkladığımız reklam amaçlarından birini seçerek, reklam kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu amaçlardan birini seçtiğinizde, alt bölümde kampanyanıza bir isim verebilirsiniz.

İsim vermek, kampanyanızı daha rahat takip etmenize yardımcı olur. Birden fazla reklam kampanyası oluşturduğunuzda bu kampanyaları daha rahat bir şekilde takip edebilirsiniz. Sonrasında “Devam” butonuna tıklayarak sonraki sayfaya geçebilirsiniz.

Reklamı oluşturma

Bu sayfa üzerinde öncelikle hedef kitle ayarlarını yapmanız gerekiyor. Tüm reklamlarda olduğu gibi Instagram reklamlarında da hedefleme konusu bir hayli önemlidir. Doğru kitlelere ulaşarak, reklam bütçenizin daha etkili bir şekilde kullanılabilmesi için doğru hedeflemeleri yapmanız gerekmektedir.

instagram-reklam-hedefleme

Hedeflemelerinizi yaparken birçok farklı parametreden yararlanabilirsiniz.

  • Yaş
  • Cinsiyet
  • Konum (Şehirlere göre ayrı ayrı reklamlar verilebilir ya da birden fazla konum seçilebilir.)
  • Dil
  • Eşleşmeye göre hedefleme (Belirleyeceğiniz demografik bilgilerle eşleşen kişileri hedefleme.)

Bu parametreler arasında detaylı bir çalışma yaparak, hedef kitlenizi daraltarak daha iyi bir reklam performansı alabilirsiniz. Ekranın sağ tarafında bulunan "Hedef Kitle Büyüklüğü” şeması, yaptığınız seçimlerin ne kadar dar ya da geniş olduğunu gösteriyor. Bu hedeflemeyi çok geniş tutmak reklamınızın, sizinle ilgili olmayacak kişilere ulaşmasına neden olabilir. Çok fazla daraltmak da yeterli sayıda kişiye ulaşamamanıza neden olabilir. Bu nedenle de hedeflemenizi mümkün olduğunca Dar ve Geniş seçeneklerinin arasında tutmaya özen göstermelisiniz.

Bu ayarlamaları yaptıktan sonra dilerseniz ileriki reklam çalışmalarınızda kullanmak için bu hedef kitleyi kaydedebilirsiniz. Böylelikle bu ayarları tekrar tekrar yapmak zorunda kalmaz ve daha hızlı bir şekilde reklam setlerinizi oluşturabilirsiniz.

Reklam alanları

Otomatik reklam alanları seçeneği, hedef kitlenize daha iyi bir erişim sunma olasılığına sahiptir ve reklamlarınızın otomatik olarak konumlandırılmasını sağlamaktadır.

Reklam alanları düzenleme seçeneğinde ise reklamlarınızın yayınlanacağı yerleri kendiniz belirlersiniz. Bu seçenek reklam yönetimi konusunda daha profesyonel olan kişiler için daha uygundur. Facebook, ilk seçeneği tavsiye etmektedir.

Bütçe ve Planlama

Bu bölümde de reklamınız için harcayacağınız bütçeyi seçebilirsiniz. Bütçenizi günlük ya da toplam bütçe olarak seçebilirsiniz. Günlük bütçe seçtiğinizde, reklamınızı takip etmeniz gerekmektedir. Toplam bütçeyi seçmeniz durumunda, reklamınız için gerekli tüm bütçeyi belirtmiş olursunuz.

instagram-reklam-butce

Reklamınızın ne zaman başlayıp biteceğini de aşağıdaki bölümden seçebilir ve bir başlangıç ve bitiş tarihi belirleyebilirsiniz.

İlgili Facebook ve Instagram hesabını seçin

Bütçe işlemleri tamamlandıktan sonra ilgili hesabınızı seçmek için “Devam” butonuna tıklayın. Daha önce bu hesabı seçmediyseniz bu sayfa üzerinde hesabınızı seçebilirsiniz.

Reklamı yaratma

Bu bölümün üst bölümünde ilgili hesabınızı seçtikten sonra alt bölümde Format bölümünü göreceksiniz. Format bölümü üzerinden, reklamınızın nasıl görüneceğini seçebilirsiniz.

instagram-reklam-ayarlari

Döngü, Tek Görsel, Tek Video, Slayt Gösterisi formatlarından birini belirleyerek, reklamınızın formatını belirledikten sonra, alt bölümde görsel ve metin işlemlerine geçebilirsiniz.

Sol bölümde reklamınızın metinlerini dilediğiniz gibi oluşturabilirsiniz. Metinlerinizi oluşturuken Hashtag’ler kullanmak, bu Hashtag’leri takip eden kişilere de ulaşmanıza olanak tanır.

Sağ bölümde ise reklam setinizde kullanacağınız görselleri düzenleyebilirsiniz. Buradaki alan üzerinde, reklamlarınızın nasıl görüneceğinin ön izlemesini de yapabilirsiniz.

instagram-reklam-seti

Bu işlemleri yaptıktan sonra reklam setinizin işlemlerini tamamlamış oluyorsunuz. En alttaki “Siparişi Ver” butonuna tıklayarak reklamınızı incelenmek üzere gönderebilirsiniz. Reklamınız 24 saat içinde onaylanıp aktif hale gelecektir.

Reklamlarınızın performansını Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden takip edebilir ve yatırım getirilerinizi takip edebilirsiniz.

Reklam yönetimi ve sosyal medya rehberleri için aşağıdaki kategorilerimiz takip edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin