Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

6 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların sosyal medya reklamları için bu platformu tercih etmelerini sağlıyor. Bu rehberimizde de e-ticaret firmanız için Instagram reklamlarını nasıl oluşturabileceğinizi anlatıyor olacağız.

Hesabınızı Facebook’a bağlayın

Instagram reklamları, Facebook Reklam Yöneticisi platformu üzerinden yönetiliyor. Bu nedenle de Instagram hesabınızı Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden etkinleştirmeniz gerekiyor.

Bu yöntemin yanı sıra Instagram hesabınızın “Ayarlar” bölümüne girerek, hesabınızı “İşletme Profiline Geç” seçeneği ile hesabınızı reklam vermek için ayarlayabilirsiniz. Bu işlemi yapabilmek için Facebook ve reklam hesabınızın olması gerekmektedir.

insta-isletme-profili

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Reklam amacınızı seçin

Bundan sonraki aşamada da reklamınızın amacını seçmeniz gerekiyor. Farklı amaçlar için Instagram üzerinde reklamlar oluşturabilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisine giriş yapıp, yeni reklam oluştur dedikten sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecek. Bu ekranda kendinize uygun bir amaç seçerek reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz. Öncelikle bu amaçları tek tek açıklayalım.

reklam-yoneticisi-facebook

Bilinirlik

Bilinirlik kategorisinin altında iki farklı reklam modeli bulunuyor.

Marka bilinirliği artırma: Reklamınıza ilgi gösterebilecek hedef kitlelere yönelik reklamlar oluşturmanızı sağlar. Sizin belirlediğiniz hedef kitleler odağında bu reklamlarınız marka bilinirliği sağlamak için gösterilir.

Erişim: Gönderilerinizin mümkün oldukça çok kişiye ulaştırılarak, erişiminizin ve sayfa ile olan etkileşimin artırılmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Değerlendirme

Değerlendirme kategorisinin altında da 5 farklı reklam modeli bulunmakta.

Trafik: Bu modelin amacı internet sitenize gönderilen trafiği mümkün olduğunca artırmaktır. Tıklanabilir gönderiler oluşturarak, reklamı gören hedef kitlenin bu gönderiler aracılığı ile internet sitesine yönlendirilmesi sağlanır.

Etkileşim: Instagram üzerindeki etkileşiminizi artırmak amacıyla kullanılan reklam modelidir. Hedef kitlenin yorum ve beğeni gibi eylemelere geçmelerini sağlar.

Uygulama yüklemeleri: Mobil uygulama yüklemelerini artırmak ve mobil uygulamanın indirme sayfasına yönlendirmeler yapmak için kullanabileceğiniz reklam modelidir.

Video görüntülemeleri: Ürün tanıtımı, rehber ya da eğlence amaçlı hazırladığınız videoların izlenme ve görüntülenmelerini artırarak, trafik sağlamak için kullanılacak olan reklam yöntemidir.

Potansiyel müşteriler bulma: Bu reklam modeli ile işletmenizle ilgilenebilecek olan hedef kitlelerden müşteri bilgileri toplayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Dönüşüm

Dönüşüm reklam kategorisinin altında da 3 farklı reklam modeli bulunuyor.

Dönüşümler: Reklam verdiğiniz hedef kitlenin iletişim bilgilerini bırakma veya üye olma gibi belli bir eylemi gerçekleştirmelerini sağlamak için kullanabileceğiniz reklam modelidir.

Ürün kataloğu satışları: Eğer işletmeniz bir Facebook mağazasına ya da kataloğuna sahipse, bu reklam modeli ile bu katalogdaki ürünleri Instagram reklamlarınızda öne çıkartabilirsiniz.

Mağaza ziyaretleri: Fiziki bir lokasyona kullanıcıları yönlendirmek için bu reklam modelinden yararlanabilirsiniz. Özellikle fiziki mağazası ya da showroom’u olan e-ticaret firmaları için bu reklam modeli, fiziki konumlara kullanıcıları çekmek için faydalı olabilecek bir modeldir.

Instagram'ın reklam modelleri ve amaçları bu şekilde. Yarınki yazımızda da reklam setinizi nasıl hazırlayabileceğinizi paylaşacağız.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan