Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların sosyal medya reklamları için bu platformu tercih etmelerini sağlıyor. Bu rehberimizde de e-ticaret firmanız için Instagram reklamlarını nasıl oluşturabileceğinizi anlatıyor olacağız.

Hesabınızı Facebook’a bağlayın

Instagram reklamları, Facebook Reklam Yöneticisi platformu üzerinden yönetiliyor. Bu nedenle de Instagram hesabınızı Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden etkinleştirmeniz gerekiyor.

Bu yöntemin yanı sıra Instagram hesabınızın “Ayarlar” bölümüne girerek, hesabınızı “İşletme Profiline Geç” seçeneği ile hesabınızı reklam vermek için ayarlayabilirsiniz. Bu işlemi yapabilmek için Facebook ve reklam hesabınızın olması gerekmektedir.

insta-isletme-profili

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Reklam amacınızı seçin

Bundan sonraki aşamada da reklamınızın amacını seçmeniz gerekiyor. Farklı amaçlar için Instagram üzerinde reklamlar oluşturabilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisine giriş yapıp, yeni reklam oluştur dedikten sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecek. Bu ekranda kendinize uygun bir amaç seçerek reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz. Öncelikle bu amaçları tek tek açıklayalım.

reklam-yoneticisi-facebook

Bilinirlik

Bilinirlik kategorisinin altında iki farklı reklam modeli bulunuyor.

Marka bilinirliği artırma: Reklamınıza ilgi gösterebilecek hedef kitlelere yönelik reklamlar oluşturmanızı sağlar. Sizin belirlediğiniz hedef kitleler odağında bu reklamlarınız marka bilinirliği sağlamak için gösterilir.

Erişim: Gönderilerinizin mümkün oldukça çok kişiye ulaştırılarak, erişiminizin ve sayfa ile olan etkileşimin artırılmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Değerlendirme

Değerlendirme kategorisinin altında da 5 farklı reklam modeli bulunmakta.

Trafik: Bu modelin amacı internet sitenize gönderilen trafiği mümkün olduğunca artırmaktır. Tıklanabilir gönderiler oluşturarak, reklamı gören hedef kitlenin bu gönderiler aracılığı ile internet sitesine yönlendirilmesi sağlanır.

Etkileşim: Instagram üzerindeki etkileşiminizi artırmak amacıyla kullanılan reklam modelidir. Hedef kitlenin yorum ve beğeni gibi eylemelere geçmelerini sağlar.

Uygulama yüklemeleri: Mobil uygulama yüklemelerini artırmak ve mobil uygulamanın indirme sayfasına yönlendirmeler yapmak için kullanabileceğiniz reklam modelidir.

Video görüntülemeleri: Ürün tanıtımı, rehber ya da eğlence amaçlı hazırladığınız videoların izlenme ve görüntülenmelerini artırarak, trafik sağlamak için kullanılacak olan reklam yöntemidir.

Potansiyel müşteriler bulma: Bu reklam modeli ile işletmenizle ilgilenebilecek olan hedef kitlelerden müşteri bilgileri toplayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Dönüşüm

Dönüşüm reklam kategorisinin altında da 3 farklı reklam modeli bulunuyor.

Dönüşümler: Reklam verdiğiniz hedef kitlenin iletişim bilgilerini bırakma veya üye olma gibi belli bir eylemi gerçekleştirmelerini sağlamak için kullanabileceğiniz reklam modelidir.

Ürün kataloğu satışları: Eğer işletmeniz bir Facebook mağazasına ya da kataloğuna sahipse, bu reklam modeli ile bu katalogdaki ürünleri Instagram reklamlarınızda öne çıkartabilirsiniz.

Mağaza ziyaretleri: Fiziki bir lokasyona kullanıcıları yönlendirmek için bu reklam modelinden yararlanabilirsiniz. Özellikle fiziki mağazası ya da showroom’u olan e-ticaret firmaları için bu reklam modeli, fiziki konumlara kullanıcıları çekmek için faydalı olabilecek bir modeldir.

Instagram'ın reklam modelleri ve amaçları bu şekilde. Yarınki yazımızda da reklam setinizi nasıl hazırlayabileceğinizi paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin