fbpx

Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların sosyal medya reklamları için bu platformu tercih etmelerini sağlıyor. Bu rehberimizde de e-ticaret firmanız için Instagram reklamlarını nasıl oluşturabileceğinizi anlatıyor olacağız.

Hesabınızı Facebook’a bağlayın

Instagram reklamları, Facebook Reklam Yöneticisi platformu üzerinden yönetiliyor. Bu nedenle de Instagram hesabınızı Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden etkinleştirmeniz gerekiyor.

Bu yöntemin yanı sıra Instagram hesabınızın “Ayarlar” bölümüne girerek, hesabınızı “İşletme Profiline Geç” seçeneği ile hesabınızı reklam vermek için ayarlayabilirsiniz. Bu işlemi yapabilmek için Facebook ve reklam hesabınızın olması gerekmektedir.

insta-isletme-profili

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Reklam amacınızı seçin

Bundan sonraki aşamada da reklamınızın amacını seçmeniz gerekiyor. Farklı amaçlar için Instagram üzerinde reklamlar oluşturabilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisine giriş yapıp, yeni reklam oluştur dedikten sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecek. Bu ekranda kendinize uygun bir amaç seçerek reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz. Öncelikle bu amaçları tek tek açıklayalım.

reklam-yoneticisi-facebook

Bilinirlik

Bilinirlik kategorisinin altında iki farklı reklam modeli bulunuyor.

Marka bilinirliği artırma: Reklamınıza ilgi gösterebilecek hedef kitlelere yönelik reklamlar oluşturmanızı sağlar. Sizin belirlediğiniz hedef kitleler odağında bu reklamlarınız marka bilinirliği sağlamak için gösterilir.

Erişim: Gönderilerinizin mümkün oldukça çok kişiye ulaştırılarak, erişiminizin ve sayfa ile olan etkileşimin artırılmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Değerlendirme

Değerlendirme kategorisinin altında da 5 farklı reklam modeli bulunmakta.

Trafik: Bu modelin amacı internet sitenize gönderilen trafiği mümkün olduğunca artırmaktır. Tıklanabilir gönderiler oluşturarak, reklamı gören hedef kitlenin bu gönderiler aracılığı ile internet sitesine yönlendirilmesi sağlanır.

Etkileşim: Instagram üzerindeki etkileşiminizi artırmak amacıyla kullanılan reklam modelidir. Hedef kitlenin yorum ve beğeni gibi eylemelere geçmelerini sağlar.

Uygulama yüklemeleri: Mobil uygulama yüklemelerini artırmak ve mobil uygulamanın indirme sayfasına yönlendirmeler yapmak için kullanabileceğiniz reklam modelidir.

Video görüntülemeleri: Ürün tanıtımı, rehber ya da eğlence amaçlı hazırladığınız videoların izlenme ve görüntülenmelerini artırarak, trafik sağlamak için kullanılacak olan reklam yöntemidir.

Potansiyel müşteriler bulma: Bu reklam modeli ile işletmenizle ilgilenebilecek olan hedef kitlelerden müşteri bilgileri toplayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Dönüşüm

Dönüşüm reklam kategorisinin altında da 3 farklı reklam modeli bulunuyor.

Dönüşümler: Reklam verdiğiniz hedef kitlenin iletişim bilgilerini bırakma veya üye olma gibi belli bir eylemi gerçekleştirmelerini sağlamak için kullanabileceğiniz reklam modelidir.

Ürün kataloğu satışları: Eğer işletmeniz bir Facebook mağazasına ya da kataloğuna sahipse, bu reklam modeli ile bu katalogdaki ürünleri Instagram reklamlarınızda öne çıkartabilirsiniz.

Mağaza ziyaretleri: Fiziki bir lokasyona kullanıcıları yönlendirmek için bu reklam modelinden yararlanabilirsiniz. Özellikle fiziki mağazası ya da showroom’u olan e-ticaret firmaları için bu reklam modeli, fiziki konumlara kullanıcıları çekmek için faydalı olabilecek bir modeldir.

Instagram'ın reklam modelleri ve amaçları bu şekilde. Yarınki yazımızda da reklam setinizi nasıl hazırlayabileceğinizi paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan