Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların sosyal medya reklamları için bu platformu tercih etmelerini sağlıyor. Bu rehberimizde de e-ticaret firmanız için Instagram reklamlarını nasıl oluşturabileceğinizi anlatıyor olacağız.

Hesabınızı Facebook’a bağlayın

Instagram reklamları, Facebook Reklam Yöneticisi platformu üzerinden yönetiliyor. Bu nedenle de Instagram hesabınızı Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden etkinleştirmeniz gerekiyor.

Bu yöntemin yanı sıra Instagram hesabınızın “Ayarlar” bölümüne girerek, hesabınızı “İşletme Profiline Geç” seçeneği ile hesabınızı reklam vermek için ayarlayabilirsiniz. Bu işlemi yapabilmek için Facebook ve reklam hesabınızın olması gerekmektedir.

insta-isletme-profili

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Reklam amacınızı seçin

Bundan sonraki aşamada da reklamınızın amacını seçmeniz gerekiyor. Farklı amaçlar için Instagram üzerinde reklamlar oluşturabilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisine giriş yapıp, yeni reklam oluştur dedikten sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecek. Bu ekranda kendinize uygun bir amaç seçerek reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz. Öncelikle bu amaçları tek tek açıklayalım.

reklam-yoneticisi-facebook

Bilinirlik

Bilinirlik kategorisinin altında iki farklı reklam modeli bulunuyor.

Marka bilinirliği artırma: Reklamınıza ilgi gösterebilecek hedef kitlelere yönelik reklamlar oluşturmanızı sağlar. Sizin belirlediğiniz hedef kitleler odağında bu reklamlarınız marka bilinirliği sağlamak için gösterilir.

Erişim: Gönderilerinizin mümkün oldukça çok kişiye ulaştırılarak, erişiminizin ve sayfa ile olan etkileşimin artırılmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Değerlendirme

Değerlendirme kategorisinin altında da 5 farklı reklam modeli bulunmakta.

Trafik: Bu modelin amacı internet sitenize gönderilen trafiği mümkün olduğunca artırmaktır. Tıklanabilir gönderiler oluşturarak, reklamı gören hedef kitlenin bu gönderiler aracılığı ile internet sitesine yönlendirilmesi sağlanır.

Etkileşim: Instagram üzerindeki etkileşiminizi artırmak amacıyla kullanılan reklam modelidir. Hedef kitlenin yorum ve beğeni gibi eylemelere geçmelerini sağlar.

Uygulama yüklemeleri: Mobil uygulama yüklemelerini artırmak ve mobil uygulamanın indirme sayfasına yönlendirmeler yapmak için kullanabileceğiniz reklam modelidir.

Video görüntülemeleri: Ürün tanıtımı, rehber ya da eğlence amaçlı hazırladığınız videoların izlenme ve görüntülenmelerini artırarak, trafik sağlamak için kullanılacak olan reklam yöntemidir.

Potansiyel müşteriler bulma: Bu reklam modeli ile işletmenizle ilgilenebilecek olan hedef kitlelerden müşteri bilgileri toplayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Dönüşüm

Dönüşüm reklam kategorisinin altında da 3 farklı reklam modeli bulunuyor.

Dönüşümler: Reklam verdiğiniz hedef kitlenin iletişim bilgilerini bırakma veya üye olma gibi belli bir eylemi gerçekleştirmelerini sağlamak için kullanabileceğiniz reklam modelidir.

Ürün kataloğu satışları: Eğer işletmeniz bir Facebook mağazasına ya da kataloğuna sahipse, bu reklam modeli ile bu katalogdaki ürünleri Instagram reklamlarınızda öne çıkartabilirsiniz.

Mağaza ziyaretleri: Fiziki bir lokasyona kullanıcıları yönlendirmek için bu reklam modelinden yararlanabilirsiniz. Özellikle fiziki mağazası ya da showroom’u olan e-ticaret firmaları için bu reklam modeli, fiziki konumlara kullanıcıları çekmek için faydalı olabilecek bir modeldir.

Instagram'ın reklam modelleri ve amaçları bu şekilde. Yarınki yazımızda da reklam setinizi nasıl hazırlayabileceğinizi paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin en...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde kullanmak...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın