Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların sosyal medya reklamları için bu platformu tercih etmelerini sağlıyor. Bu rehberimizde de e-ticaret firmanız için Instagram reklamlarını nasıl oluşturabileceğinizi anlatıyor olacağız.
Hesabınızı Facebook’a bağlayın
Instagram reklamları, Facebook Reklam Yöneticisi platformu üzerinden yönetiliyor. Bu nedenle de Instagram hesabınızı Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden etkinleştirmeniz gerekiyor.
Bu yöntemin yanı sıra Instagram hesabınızın “Ayarlar” bölümüne girerek, hesabınızı “İşletme Profiline Geç” seçeneği ile hesabınızı reklam vermek için ayarlayabilirsiniz. Bu işlemi yapabilmek için Facebook ve reklam hesabınızın olması gerekmektedir.
İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Reklam amacınızı seçin
Bundan sonraki aşamada da reklamınızın amacını seçmeniz gerekiyor. Farklı amaçlar için Instagram üzerinde reklamlar oluşturabilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisine giriş yapıp, yeni reklam oluştur dedikten sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecek. Bu ekranda kendinize uygun bir amaç seçerek reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz. Öncelikle bu amaçları tek tek açıklayalım.
Bilinirlik
Bilinirlik kategorisinin altında iki farklı reklam modeli bulunuyor.
Marka bilinirliği artırma: Reklamınıza ilgi gösterebilecek hedef kitlelere yönelik reklamlar oluşturmanızı sağlar. Sizin belirlediğiniz hedef kitleler odağında bu reklamlarınız marka bilinirliği sağlamak için gösterilir.
Erişim: Gönderilerinizin mümkün oldukça çok kişiye ulaştırılarak, erişiminizin ve sayfa ile olan etkileşimin artırılmasını sağlar.
İlgili rehber: Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Değerlendirme
Değerlendirme kategorisinin altında da 5 farklı reklam modeli bulunmakta.
Trafik: Bu modelin amacı internet sitenize gönderilen trafiği mümkün olduğunca artırmaktır. Tıklanabilir gönderiler oluşturarak, reklamı gören hedef kitlenin bu gönderiler aracılığı ile internet sitesine yönlendirilmesi sağlanır.
Etkileşim: Instagram üzerindeki etkileşiminizi artırmak amacıyla kullanılan reklam modelidir. Hedef kitlenin yorum ve beğeni gibi eylemelere geçmelerini sağlar.
Uygulama yüklemeleri: Mobil uygulama yüklemelerini artırmak ve mobil uygulamanın indirme sayfasına yönlendirmeler yapmak için kullanabileceğiniz reklam modelidir.
Video görüntülemeleri: Ürün tanıtımı, rehber ya da eğlence amaçlı hazırladığınız videoların izlenme ve görüntülenmelerini artırarak, trafik sağlamak için kullanılacak olan reklam yöntemidir.
Potansiyel müşteriler bulma: Bu reklam modeli ile işletmenizle ilgilenebilecek olan hedef kitlelerden müşteri bilgileri toplayabilirsiniz.
İlgili rehber: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Dönüşüm
Dönüşüm reklam kategorisinin altında da 3 farklı reklam modeli bulunuyor.
Dönüşümler: Reklam verdiğiniz hedef kitlenin iletişim bilgilerini bırakma veya üye olma gibi belli bir eylemi gerçekleştirmelerini sağlamak için kullanabileceğiniz reklam modelidir.
Ürün kataloğu satışları: Eğer işletmeniz bir Facebook mağazasına ya da kataloğuna sahipse, bu reklam modeli ile bu katalogdaki ürünleri Instagram reklamlarınızda öne çıkartabilirsiniz.
Mağaza ziyaretleri: Fiziki bir lokasyona kullanıcıları yönlendirmek için bu reklam modelinden yararlanabilirsiniz. Özellikle fiziki mağazası ya da showroom’u olan e-ticaret firmaları için bu reklam modeli, fiziki konumlara kullanıcıları çekmek için faydalı olabilecek bir modeldir.
Instagram'ın reklam modelleri ve amaçları bu şekilde. Yarınki yazımızda da reklam setinizi nasıl hazırlayabileceğinizi paylaşacağız.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar