Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

21 Ekim 2020
Sinan Oypan

Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir yaklaşım değildir. İçerikle beraber, kullanılan metinler, görselin kalitesi ve içeriği, hedefleme gibi birçok detay reklamın performansını doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de Instagram reklam verme sürecinde üzerinde durmanız gereken konuları da bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İçerikleriniz organik paylaşım gibi görünsün

Gün içerisinde kullanıcılar onlarca reklamı Instagram gördükleri için, gönderilerinizin reklamdan çok organik paylaşımlarmış gibi görünmesi oldukça önemlidir. Doğrudan ürün öne çıkartan beyaz arkaplanlı ürün görselleri yerine, ürünü belli bir konsept içerisinde gösterecek, daha doğal ve reklam gibi görünmeye görselleri kullanmanız bu süreçte, reklamlarınızın daha fazla dikkat çekmesini sağlar.

Markanızı ve ürününüzü vurgulayacak ögeleri bu görsellerde kullanmanız tabii ki önemli; ancak reklam ve satışa çok fazla baskı yaptıracak eyleme çağrı ifadeleri, beklediğiniz sonuçları vermeyebilir.

Görsel üzerindeki %20’lik metin kullanımını unutmayın

Metin kullanımında da Instagram reklam verme işlemleri sürecinde görsel üzerinde %20’lik bir alana metin yazabilirsiniz. Bundan daha fazla bir alan yazı ile kaplandığında, reklam erişimleri düşebilir ya da reklamınız onaylanmayabilir. Bu nedenle de bu kurala da dikkat etmeniz gerekli.

Eyleme çağrı ifadeleriniz ya da ürün özellikleri için bu tür metinler kullanabilirsiniz; ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi %20’lik bir alanın dışına çıkmamanız gerekir. Facebook kimi zaman reklamı onaylasa da bu alanın dışına çıkıldığında gönderi erişimlerini ciddi şekilde etkileyecektir. Görsellerinizdeki metin oranını kontrol etmek için buraya tıklayarak Facebook görsel üzerindeki metin ölçüm aracını kullanabilirsiniz.

Reklam formatını dikkatli seçin

Instagram reklam verme sürecinde kullanabileceğiniz birçok farklı reklam formatı bulunuyor. En iyi formatı seçmeniz, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Görsel reklamlar, video reklamları, çoklu görsel reklamları gibi farklı formatlar üzerinde testler yaparak size en çok geri dönüşüm sağlayan ve yatırım getirisi en yüksek olan reklamları tercih etmeniz gerekir.

Testlerinizi yaparken, kullandığınız görselleri ve reklam metinlerini de test ederek, reklam kampanyalarınızı test etmeniz önemlidir. Video reklamlar genel olarak daha fazla etkileşim yaratsa da kimi sektörlerde görsel reklamlar daha çok geri dönüş sağlayabilmekte.

Bununla berabera Instagram reklam verme sürecinde, web site tıklanması, geri dönüşüm, mobil uygulama yükleme, sayfa takipçi artırma, etkileşim artırma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı formatları da seçerek, farklı amaçlar için reklam kampanyaları çıkabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Hedeflemeler özellikle çalışın

Instagram reklam verme sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken konu hedeflemedir. Hedefleme ayarlarınız sayesinde reklamlarınızın performansı artar. Bu ayarları doğru yapmadığınızda hem zaman, hem de para kaybetmiş olursunuz. Doğru kitlelere ulaşmak ve geri dönüşümler alabilmeniz için reklam hedefleme ayarlarını da anlamanız ve üzerine çalışmanız gerekir.

Demografik yapı ve ilgi alanları gibi özelliklerin yanı sıra alışveriş alışkanlıkları, konum, web site üzerinde yapılan aktiviteler gibi birçok farklı parametre üzerinde düzenlemeler yapabildiğiniz hedefleme ayarları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Görselleriniz kaliteli olmalı

Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu bir platform ve reklamlarınızın da ilgi çekebilmesi için görsel olarak kaliteli olmaları gerekir. Yüksek çözünürlüklü görseller kullanmanız, kullanıcıların zaman akışlarında bu görselleri gördüklerinde onların dikkatini çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Ürün görsellerinde de beyaz arkaplanlı görseller yerine ürünün kullanım alanlarını gösteren ve belli bir konsept içerisinde ürünün paylaşıldığı fotoğrafları seçmeniz, ürünün daha fazla talep görmesini sağlayacaktır. Aksi taktirde sıradan bir ürün olarak görüneceği için bu tür görsel reklamlardan beklediğinzi performansları alamayabilirsiniz.

Ürünlerinize talep yaratabilmek için kullanıcıların belli duygularına hitap etmeniz ve onlarda ürüne karşın bir istek yaratmanız gerekir. Bu sebeplede duygulara hitap edecek görsel içeriklere yönelmeniz ve tüketicilerin hislerini tetikleyecek çalışmalar yapmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan