Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

21 Ekim 2020
Sinan Oypan

Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir yaklaşım değildir. İçerikle beraber, kullanılan metinler, görselin kalitesi ve içeriği, hedefleme gibi birçok detay reklamın performansını doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de Instagram reklam verme sürecinde üzerinde durmanız gereken konuları da bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İçerikleriniz organik paylaşım gibi görünsün

Gün içerisinde kullanıcılar onlarca reklamı Instagram gördükleri için, gönderilerinizin reklamdan çok organik paylaşımlarmış gibi görünmesi oldukça önemlidir. Doğrudan ürün öne çıkartan beyaz arkaplanlı ürün görselleri yerine, ürünü belli bir konsept içerisinde gösterecek, daha doğal ve reklam gibi görünmeye görselleri kullanmanız bu süreçte, reklamlarınızın daha fazla dikkat çekmesini sağlar.

Markanızı ve ürününüzü vurgulayacak ögeleri bu görsellerde kullanmanız tabii ki önemli; ancak reklam ve satışa çok fazla baskı yaptıracak eyleme çağrı ifadeleri, beklediğiniz sonuçları vermeyebilir.

Görsel üzerindeki %20’lik metin kullanımını unutmayın

Metin kullanımında da Instagram reklam verme işlemleri sürecinde görsel üzerinde %20’lik bir alana metin yazabilirsiniz. Bundan daha fazla bir alan yazı ile kaplandığında, reklam erişimleri düşebilir ya da reklamınız onaylanmayabilir. Bu nedenle de bu kurala da dikkat etmeniz gerekli.

Eyleme çağrı ifadeleriniz ya da ürün özellikleri için bu tür metinler kullanabilirsiniz; ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi %20’lik bir alanın dışına çıkmamanız gerekir. Facebook kimi zaman reklamı onaylasa da bu alanın dışına çıkıldığında gönderi erişimlerini ciddi şekilde etkileyecektir. Görsellerinizdeki metin oranını kontrol etmek için buraya tıklayarak Facebook görsel üzerindeki metin ölçüm aracını kullanabilirsiniz.

Reklam formatını dikkatli seçin

Instagram reklam verme sürecinde kullanabileceğiniz birçok farklı reklam formatı bulunuyor. En iyi formatı seçmeniz, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Görsel reklamlar, video reklamları, çoklu görsel reklamları gibi farklı formatlar üzerinde testler yaparak size en çok geri dönüşüm sağlayan ve yatırım getirisi en yüksek olan reklamları tercih etmeniz gerekir.

Testlerinizi yaparken, kullandığınız görselleri ve reklam metinlerini de test ederek, reklam kampanyalarınızı test etmeniz önemlidir. Video reklamlar genel olarak daha fazla etkileşim yaratsa da kimi sektörlerde görsel reklamlar daha çok geri dönüş sağlayabilmekte.

Bununla berabera Instagram reklam verme sürecinde, web site tıklanması, geri dönüşüm, mobil uygulama yükleme, sayfa takipçi artırma, etkileşim artırma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı formatları da seçerek, farklı amaçlar için reklam kampanyaları çıkabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Hedeflemeler özellikle çalışın

Instagram reklam verme sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken konu hedeflemedir. Hedefleme ayarlarınız sayesinde reklamlarınızın performansı artar. Bu ayarları doğru yapmadığınızda hem zaman, hem de para kaybetmiş olursunuz. Doğru kitlelere ulaşmak ve geri dönüşümler alabilmeniz için reklam hedefleme ayarlarını da anlamanız ve üzerine çalışmanız gerekir.

Demografik yapı ve ilgi alanları gibi özelliklerin yanı sıra alışveriş alışkanlıkları, konum, web site üzerinde yapılan aktiviteler gibi birçok farklı parametre üzerinde düzenlemeler yapabildiğiniz hedefleme ayarları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Görselleriniz kaliteli olmalı

Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu bir platform ve reklamlarınızın da ilgi çekebilmesi için görsel olarak kaliteli olmaları gerekir. Yüksek çözünürlüklü görseller kullanmanız, kullanıcıların zaman akışlarında bu görselleri gördüklerinde onların dikkatini çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Ürün görsellerinde de beyaz arkaplanlı görseller yerine ürünün kullanım alanlarını gösteren ve belli bir konsept içerisinde ürünün paylaşıldığı fotoğrafları seçmeniz, ürünün daha fazla talep görmesini sağlayacaktır. Aksi taktirde sıradan bir ürün olarak görüneceği için bu tür görsel reklamlardan beklediğinzi performansları alamayabilirsiniz.

Ürünlerinize talep yaratabilmek için kullanıcıların belli duygularına hitap etmeniz ve onlarda ürüne karşın bir istek yaratmanız gerekir. Bu sebeplede duygulara hitap edecek görsel içeriklere yönelmeniz ve tüketicilerin hislerini tetikleyecek çalışmalar yapmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan