Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir yaklaşım değildir. İçerikle beraber, kullanılan metinler, görselin kalitesi ve içeriği, hedefleme gibi birçok detay reklamın performansını doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de Instagram reklam verme sürecinde üzerinde durmanız gereken konuları da bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İçerikleriniz organik paylaşım gibi görünsün

Gün içerisinde kullanıcılar onlarca reklamı Instagram gördükleri için, gönderilerinizin reklamdan çok organik paylaşımlarmış gibi görünmesi oldukça önemlidir. Doğrudan ürün öne çıkartan beyaz arkaplanlı ürün görselleri yerine, ürünü belli bir konsept içerisinde gösterecek, daha doğal ve reklam gibi görünmeye görselleri kullanmanız bu süreçte, reklamlarınızın daha fazla dikkat çekmesini sağlar.

Markanızı ve ürününüzü vurgulayacak ögeleri bu görsellerde kullanmanız tabii ki önemli; ancak reklam ve satışa çok fazla baskı yaptıracak eyleme çağrı ifadeleri, beklediğiniz sonuçları vermeyebilir.

Görsel üzerindeki %20’lik metin kullanımını unutmayın

Metin kullanımında da Instagram reklam verme işlemleri sürecinde görsel üzerinde %20’lik bir alana metin yazabilirsiniz. Bundan daha fazla bir alan yazı ile kaplandığında, reklam erişimleri düşebilir ya da reklamınız onaylanmayabilir. Bu nedenle de bu kurala da dikkat etmeniz gerekli.

Eyleme çağrı ifadeleriniz ya da ürün özellikleri için bu tür metinler kullanabilirsiniz; ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi %20’lik bir alanın dışına çıkmamanız gerekir. Facebook kimi zaman reklamı onaylasa da bu alanın dışına çıkıldığında gönderi erişimlerini ciddi şekilde etkileyecektir. Görsellerinizdeki metin oranını kontrol etmek için buraya tıklayarak Facebook görsel üzerindeki metin ölçüm aracını kullanabilirsiniz.

Reklam formatını dikkatli seçin

Instagram reklam verme sürecinde kullanabileceğiniz birçok farklı reklam formatı bulunuyor. En iyi formatı seçmeniz, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Görsel reklamlar, video reklamları, çoklu görsel reklamları gibi farklı formatlar üzerinde testler yaparak size en çok geri dönüşüm sağlayan ve yatırım getirisi en yüksek olan reklamları tercih etmeniz gerekir.

Testlerinizi yaparken, kullandığınız görselleri ve reklam metinlerini de test ederek, reklam kampanyalarınızı test etmeniz önemlidir. Video reklamlar genel olarak daha fazla etkileşim yaratsa da kimi sektörlerde görsel reklamlar daha çok geri dönüş sağlayabilmekte.

Bununla berabera Instagram reklam verme sürecinde, web site tıklanması, geri dönüşüm, mobil uygulama yükleme, sayfa takipçi artırma, etkileşim artırma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı formatları da seçerek, farklı amaçlar için reklam kampanyaları çıkabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Hedeflemeler özellikle çalışın

Instagram reklam verme sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken konu hedeflemedir. Hedefleme ayarlarınız sayesinde reklamlarınızın performansı artar. Bu ayarları doğru yapmadığınızda hem zaman, hem de para kaybetmiş olursunuz. Doğru kitlelere ulaşmak ve geri dönüşümler alabilmeniz için reklam hedefleme ayarlarını da anlamanız ve üzerine çalışmanız gerekir.

Demografik yapı ve ilgi alanları gibi özelliklerin yanı sıra alışveriş alışkanlıkları, konum, web site üzerinde yapılan aktiviteler gibi birçok farklı parametre üzerinde düzenlemeler yapabildiğiniz hedefleme ayarları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Görselleriniz kaliteli olmalı

Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu bir platform ve reklamlarınızın da ilgi çekebilmesi için görsel olarak kaliteli olmaları gerekir. Yüksek çözünürlüklü görseller kullanmanız, kullanıcıların zaman akışlarında bu görselleri gördüklerinde onların dikkatini çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Ürün görsellerinde de beyaz arkaplanlı görseller yerine ürünün kullanım alanlarını gösteren ve belli bir konsept içerisinde ürünün paylaşıldığı fotoğrafları seçmeniz, ürünün daha fazla talep görmesini sağlayacaktır. Aksi taktirde sıradan bir ürün olarak görüneceği için bu tür görsel reklamlardan beklediğinzi performansları alamayabilirsiniz.

Ürünlerinize talep yaratabilmek için kullanıcıların belli duygularına hitap etmeniz ve onlarda ürüne karşın bir istek yaratmanız gerekir. Bu sebeplede duygulara hitap edecek görsel içeriklere yönelmeniz ve tüketicilerin hislerini tetikleyecek çalışmalar yapmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmaları...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?
Sosyal medya ve e-ticaret ilişkisini en verimli şekilde destekleyen platformlardan biri Facebook’tur. Öyle ki Facebook reklam vermek için oldukça ideal bir kanaldır. Bu konudaki geliştirmelerine devam eden Facebook, CPAS ile e-ticarette...
17 Mart 2022
Markethinkers
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
Alışveriş kelimesinin kökenine baktığımızda dahi ödeme kavramı karşımıza çıkar. Zira bu kelime, bir ürün alırken bir karşılık veriliyor olması durumunu tanımlar niteliktedir. Bu karşılık, modern dönemde para olarak...
18 Ocak 2022
Markethinkers
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın