Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir yaklaşım değildir. İçerikle beraber, kullanılan metinler, görselin kalitesi ve içeriği, hedefleme gibi birçok detay reklamın performansını doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de Instagram reklam verme sürecinde üzerinde durmanız gereken konuları da bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İçerikleriniz organik paylaşım gibi görünsün

Gün içerisinde kullanıcılar onlarca reklamı Instagram gördükleri için, gönderilerinizin reklamdan çok organik paylaşımlarmış gibi görünmesi oldukça önemlidir. Doğrudan ürün öne çıkartan beyaz arkaplanlı ürün görselleri yerine, ürünü belli bir konsept içerisinde gösterecek, daha doğal ve reklam gibi görünmeye görselleri kullanmanız bu süreçte, reklamlarınızın daha fazla dikkat çekmesini sağlar.

Markanızı ve ürününüzü vurgulayacak ögeleri bu görsellerde kullanmanız tabii ki önemli; ancak reklam ve satışa çok fazla baskı yaptıracak eyleme çağrı ifadeleri, beklediğiniz sonuçları vermeyebilir.

Görsel üzerindeki %20’lik metin kullanımını unutmayın

Metin kullanımında da Instagram reklam verme işlemleri sürecinde görsel üzerinde %20’lik bir alana metin yazabilirsiniz. Bundan daha fazla bir alan yazı ile kaplandığında, reklam erişimleri düşebilir ya da reklamınız onaylanmayabilir. Bu nedenle de bu kurala da dikkat etmeniz gerekli.

Eyleme çağrı ifadeleriniz ya da ürün özellikleri için bu tür metinler kullanabilirsiniz; ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi %20’lik bir alanın dışına çıkmamanız gerekir. Facebook kimi zaman reklamı onaylasa da bu alanın dışına çıkıldığında gönderi erişimlerini ciddi şekilde etkileyecektir. Görsellerinizdeki metin oranını kontrol etmek için buraya tıklayarak Facebook görsel üzerindeki metin ölçüm aracını kullanabilirsiniz.

Reklam formatını dikkatli seçin

Instagram reklam verme sürecinde kullanabileceğiniz birçok farklı reklam formatı bulunuyor. En iyi formatı seçmeniz, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Görsel reklamlar, video reklamları, çoklu görsel reklamları gibi farklı formatlar üzerinde testler yaparak size en çok geri dönüşüm sağlayan ve yatırım getirisi en yüksek olan reklamları tercih etmeniz gerekir.

Testlerinizi yaparken, kullandığınız görselleri ve reklam metinlerini de test ederek, reklam kampanyalarınızı test etmeniz önemlidir. Video reklamlar genel olarak daha fazla etkileşim yaratsa da kimi sektörlerde görsel reklamlar daha çok geri dönüş sağlayabilmekte.

Bununla berabera Instagram reklam verme sürecinde, web site tıklanması, geri dönüşüm, mobil uygulama yükleme, sayfa takipçi artırma, etkileşim artırma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı formatları da seçerek, farklı amaçlar için reklam kampanyaları çıkabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Hedeflemeler özellikle çalışın

Instagram reklam verme sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken konu hedeflemedir. Hedefleme ayarlarınız sayesinde reklamlarınızın performansı artar. Bu ayarları doğru yapmadığınızda hem zaman, hem de para kaybetmiş olursunuz. Doğru kitlelere ulaşmak ve geri dönüşümler alabilmeniz için reklam hedefleme ayarlarını da anlamanız ve üzerine çalışmanız gerekir.

Demografik yapı ve ilgi alanları gibi özelliklerin yanı sıra alışveriş alışkanlıkları, konum, web site üzerinde yapılan aktiviteler gibi birçok farklı parametre üzerinde düzenlemeler yapabildiğiniz hedefleme ayarları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Görselleriniz kaliteli olmalı

Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu bir platform ve reklamlarınızın da ilgi çekebilmesi için görsel olarak kaliteli olmaları gerekir. Yüksek çözünürlüklü görseller kullanmanız, kullanıcıların zaman akışlarında bu görselleri gördüklerinde onların dikkatini çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Ürün görsellerinde de beyaz arkaplanlı görseller yerine ürünün kullanım alanlarını gösteren ve belli bir konsept içerisinde ürünün paylaşıldığı fotoğrafları seçmeniz, ürünün daha fazla talep görmesini sağlayacaktır. Aksi taktirde sıradan bir ürün olarak görüneceği için bu tür görsel reklamlardan beklediğinzi performansları alamayabilirsiniz.

Ürünlerinize talep yaratabilmek için kullanıcıların belli duygularına hitap etmeniz ve onlarda ürüne karşın bir istek yaratmanız gerekir. Bu sebeplede duygulara hitap edecek görsel içeriklere yönelmeniz ve tüketicilerin hislerini tetikleyecek çalışmalar yapmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan