fbpx

Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir yaklaşım değildir. İçerikle beraber, kullanılan metinler, görselin kalitesi ve içeriği, hedefleme gibi birçok detay reklamın performansını doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de Instagram reklam verme sürecinde üzerinde durmanız gereken konuları da bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm

İlgili rehber: Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm

Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İçerikleriniz organik paylaşım gibi görünsün

Gün içerisinde kullanıcılar onlarca reklamı Instagram gördükleri için, gönderilerinizin reklamdan çok organik paylaşımlarmış gibi görünmesi oldukça önemlidir. Doğrudan ürün öne çıkartan beyaz arkaplanlı ürün görselleri yerine, ürünü belli bir konsept içerisinde gösterecek, daha doğal ve reklam gibi görünmeye görselleri kullanmanız bu süreçte, reklamlarınızın daha fazla dikkat çekmesini sağlar.

Markanızı ve ürününüzü vurgulayacak ögeleri bu görsellerde kullanmanız tabii ki önemli; ancak reklam ve satışa çok fazla baskı yaptıracak eyleme çağrı ifadeleri, beklediğiniz sonuçları vermeyebilir.

Görsel üzerindeki %20’lik metin kullanımını unutmayın

Metin kullanımında da Instagram reklam verme işlemleri sürecinde görsel üzerinde %20’lik bir alana metin yazabilirsiniz. Bundan daha fazla bir alan yazı ile kaplandığında, reklam erişimleri düşebilir ya da reklamınız onaylanmayabilir. Bu nedenle de bu kurala da dikkat etmeniz gerekli.

Eyleme çağrı ifadeleriniz ya da ürün özellikleri için bu tür metinler kullanabilirsiniz; ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi %20’lik bir alanın dışına çıkmamanız gerekir. Facebook kimi zaman reklamı onaylasa da bu alanın dışına çıkıldığında gönderi erişimlerini ciddi şekilde etkileyecektir. Görsellerinizdeki metin oranını kontrol etmek için buraya tıklayarak Facebook görsel üzerindeki metin ölçüm aracını kullanabilirsiniz.

Reklam formatını dikkatli seçin

Instagram reklam verme sürecinde kullanabileceğiniz birçok farklı reklam formatı bulunuyor. En iyi formatı seçmeniz, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Görsel reklamlar, video reklamları, çoklu görsel reklamları gibi farklı formatlar üzerinde testler yaparak size en çok geri dönüşüm sağlayan ve yatırım getirisi en yüksek olan reklamları tercih etmeniz gerekir.

Testlerinizi yaparken, kullandığınız görselleri ve reklam metinlerini de test ederek, reklam kampanyalarınızı test etmeniz önemlidir. Video reklamlar genel olarak daha fazla etkileşim yaratsa da kimi sektörlerde görsel reklamlar daha çok geri dönüş sağlayabilmekte.

Bununla berabera Instagram reklam verme sürecinde, web site tıklanması, geri dönüşüm, mobil uygulama yükleme, sayfa takipçi artırma, etkileşim artırma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı formatları da seçerek, farklı amaçlar için reklam kampanyaları çıkabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Hedeflemeler özellikle çalışın

Instagram reklam verme sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken konu hedeflemedir. Hedefleme ayarlarınız sayesinde reklamlarınızın performansı artar. Bu ayarları doğru yapmadığınızda hem zaman, hem de para kaybetmiş olursunuz. Doğru kitlelere ulaşmak ve geri dönüşümler alabilmeniz için reklam hedefleme ayarlarını da anlamanız ve üzerine çalışmanız gerekir.

Demografik yapı ve ilgi alanları gibi özelliklerin yanı sıra alışveriş alışkanlıkları, konum, web site üzerinde yapılan aktiviteler gibi birçok farklı parametre üzerinde düzenlemeler yapabildiğiniz hedefleme ayarları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Görselleriniz kaliteli olmalı

Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu bir platform ve reklamlarınızın da ilgi çekebilmesi için görsel olarak kaliteli olmaları gerekir. Yüksek çözünürlüklü görseller kullanmanız, kullanıcıların zaman akışlarında bu görselleri gördüklerinde onların dikkatini çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Ürün görsellerinde de beyaz arkaplanlı görseller yerine ürünün kullanım alanlarını gösteren ve belli bir konsept içerisinde ürünün paylaşıldığı fotoğrafları seçmeniz, ürünün daha fazla talep görmesini sağlayacaktır. Aksi taktirde sıradan bir ürün olarak görüneceği için bu tür görsel reklamlardan beklediğinzi performansları alamayabilirsiniz.

Ürünlerinize talep yaratabilmek için kullanıcıların belli duygularına hitap etmeniz ve onlarda ürüne karşın bir istek yaratmanız gerekir. Bu sebeplede duygulara hitap edecek görsel içeriklere yönelmeniz ve tüketicilerin hislerini tetikleyecek çalışmalar yapmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan