Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

18 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak markanızın buradaki çalışmalarının sonuç alıp almayacağını da ölçümleyebilirsiniz. Kullanıcı bazında baktığımızda günümüzde Türkiye’de Twitter ile beraber en çok kullanılan sosyal mecra olması nedeniyle Instagram profil oluşturmanın, markanıza yeni kitlelere ulaşma şansı verir. Bir Instagram hesabı açmadan önce de yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız.

Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil fotoğrafı hazırlayın

Öncelikli olarak Instagram profil fotoğrafınızı hazırlamanız gerekecek. Burada şirket logonuzu kullanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Doğru görsel boyutlarını kullanarak, profil fotoğrafınızı hazırlayarak, kullanıcılara markanızı logonuz ile tanıtabilirsiniz. Instagram profil fotoğrafı için tavsiye edilen ölçüler 1080x1080 pikseldir. Burada 1:1 oranını yani kare formatı korumanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi de bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Instagram profil bilgilerinizi hazırlayın

Instagram profili açarken, profil bilgilerinizi de mümkün oldukça detaylı bir şekilde hazırlamanız önemlidir. Markanızla ilgili kısa bir bilgi, ürün ve hizmetlerinizi anlatan birkaç kelime veya Hashtag, ücretsiz kargo, kapıda ödeme gibi özellikleriniz bulunuyorsa bunları da açıklamalarınızda net bir şekilde yazmalısınız. Buna ek olarak web sitenize yönlendirme linkini de unutmamalısınız. Hesabınızı bulan kullanıcılar, buradaki bilgiler doğrultusunda markanızla ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi edinebilmeliler.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram profili oluşturduğunuzda ilk önceliklerinizden biri de işletme profiline geçiş olmalı. Böylelikle Instagram üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, hem ürün tanıtımları yapabilir hem de yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. İşletme profili kullanmadan, bu reklamları oluşturamazsınız. Bu nedenle de bu işlemi tamamlamanız önemlidir. İşletme profiline geçiş oldukça kolaydır. Bunun için bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram uygulaması üzerinden ayarlarak girerek işletme profiline geçiş yapmanız ve bu iki hesabı eşleştirmeniz gerekmekte. Aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir anlatımı da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Hashtaglerinizi belirleyin

Instagram profili açtığınızda, paylaşımlarınzıda kullanacağınız hashtagleri de belirlemeniz de yarar varı. Hashtag kullanımı, içeriklerinizin organik erişimini artırırken, yeni kitlelere de içeriklerinizi ulaştırma fırsatı verir. Bazı jenerik ve sık kullanılan hashtagleri belirlemenin yanı sıra markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek özel hashtagleri de araştırmanız gerekir. Böylelikle hem genel jenerik etiketlerden yararlanabilir hem de daha niş ve ilgili kitleye ulaşacak etiketlerle içeriklerinizi paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Ne sıklıkta içerik üretebileceksiniz?

Instagram profili oluştururken, ne sıklıkta bu platforma içerik üretebileceğinizi de düşünmeniz gerekir. Sosyal ağlar günlük olarak düzenli içerik üretilmesi gereken platformlardır. İçerik aralığınızı biraz daha açarak birkaç günde bir içerik üretebilirsiniz; tabii ki bu geri dönüşümlerinizi biraz düşürebilir.

Ancak önemli olan belli bir düzeni korumaktır. Düzenli bir şekilde paylaşım yaptığınızda hem kullanıcılara ulaşabilir hem de markanızı tüketicilerin aklında tutabilirsiniz. Bunun için de ne sıklıkta içerik üretebileceğinizi planlamanız önemli. İçerik paylaşımı da belli bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için bunun için belli bir strateji oluşturmanız da önemli.

İçerik takvimi hazırlayın

Ne sıklıkta içerik oluşturabileceğinizi belirledikten sonra bir içerik planı hazırlamanız da önemli. Belli bir takvim ile ilerlemek, düzenli olarak paylaşımlar yapmanıza olanak tanırken, farklı içerik türlerini de planlamanıza yardımcı olur. İçerik takviminizi hazırlayarak, Instagram profili üzerinde farklı içerikler paylaşabilir ve farklı hedef kitlelere de hitap eden içeriklerle ulaştığınız kitleyi genişletebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik formatlarını öğrenin

Instagram profili oluştururken, kullanabileceğiniz içerik formatlarını ve bu içeriklerin görsel özelliklerini de öğrenmeniz de yarar var. Instagram’da temel olarak 2 farklı şekilde paylaşım yapabilmektesiniz. Zaman tüneli üzerinde de görünen ve profilinizde de gösterilen normal paylaşımlar ve sadece 24 saat görünür olan Instagram Hikaye paylaşımları.

Instagram üzerinde hem fotoğraf hem de videolar paylaşabilmektesiniz. Normal paylaşımlarda kare, yatay ve dikey olmak üzere 3 farklı ölçü bulunmakta. Hikaye paylaşımları ise dikey olarak paylaşılmaktadır. Bu formatların ölçülerini aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Onaylı hesap

Instagram profil açtığınızda onaylı hesaba hemen geçiş yapamayabilirsiniz. Onaylı profile geçiş yapmak Instagram’da biraz daha zor. Global bir firma olmak ya da toplumları etkileyebilen tanınmış bir kişi ya da marka olmak gerekebiliyor. Uygulama üzerinden onaylı hesap başvurusu yapabilmektesiniz. Ancak ilk etapta bu işlemin gerçekleşmeyebileceğini unutmamanız gerekiyor.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

Reklam stratejilerinizi ve bütçenizi belirleyin

Instagram profili üzerinden reklam kampanyaları oluşturabilmek için işletme profiline geçmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Bu işlemi yaptıktan sonra hem Instagram uygulaması üzerinden hem de Facebook Reklam Yöneticisi aracı üzerinden reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Reklam stratejilerinizi önceden hazırlamanız, kampanyalarınızı belirlemeniz, aylık, 3, 6 ve 12 aylık pazarlama stratejilerinizi de oluşturmanız bu süreçte önemlidir. Bununla beraber yıllık olarak Instagram reklamlarına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı ve aylık olarak bu bütçenin nasıl kullanılacağını belirlemeniz gerekir. Buna ek olarak bütçenin nasıl harcandığını ve reklamlarınızın performansını da ölçümleyecek stratejileri de oluşturmanız bu süreçte önemli.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan