Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak markanızın buradaki çalışmalarının sonuç alıp almayacağını da ölçümleyebilirsiniz. Kullanıcı bazında baktığımızda günümüzde Türkiye’de Twitter ile beraber en çok kullanılan sosyal mecra olması nedeniyle Instagram profil oluşturmanın, markanıza yeni kitlelere ulaşma şansı verir. Bir Instagram hesabı açmadan önce de yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız.

Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil fotoğrafı hazırlayın

Öncelikli olarak Instagram profil fotoğrafınızı hazırlamanız gerekecek. Burada şirket logonuzu kullanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Doğru görsel boyutlarını kullanarak, profil fotoğrafınızı hazırlayarak, kullanıcılara markanızı logonuz ile tanıtabilirsiniz. Instagram profil fotoğrafı için tavsiye edilen ölçüler 1080x1080 pikseldir. Burada 1:1 oranını yani kare formatı korumanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi de bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Instagram profil bilgilerinizi hazırlayın

Instagram profili açarken, profil bilgilerinizi de mümkün oldukça detaylı bir şekilde hazırlamanız önemlidir. Markanızla ilgili kısa bir bilgi, ürün ve hizmetlerinizi anlatan birkaç kelime veya Hashtag, ücretsiz kargo, kapıda ödeme gibi özellikleriniz bulunuyorsa bunları da açıklamalarınızda net bir şekilde yazmalısınız. Buna ek olarak web sitenize yönlendirme linkini de unutmamalısınız. Hesabınızı bulan kullanıcılar, buradaki bilgiler doğrultusunda markanızla ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi edinebilmeliler.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram profili oluşturduğunuzda ilk önceliklerinizden biri de işletme profiline geçiş olmalı. Böylelikle Instagram üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, hem ürün tanıtımları yapabilir hem de yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. İşletme profili kullanmadan, bu reklamları oluşturamazsınız. Bu nedenle de bu işlemi tamamlamanız önemlidir. İşletme profiline geçiş oldukça kolaydır. Bunun için bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram uygulaması üzerinden ayarlarak girerek işletme profiline geçiş yapmanız ve bu iki hesabı eşleştirmeniz gerekmekte. Aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir anlatımı da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Hashtaglerinizi belirleyin

Instagram profili açtığınızda, paylaşımlarınzıda kullanacağınız hashtagleri de belirlemeniz de yarar varı. Hashtag kullanımı, içeriklerinizin organik erişimini artırırken, yeni kitlelere de içeriklerinizi ulaştırma fırsatı verir. Bazı jenerik ve sık kullanılan hashtagleri belirlemenin yanı sıra markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek özel hashtagleri de araştırmanız gerekir. Böylelikle hem genel jenerik etiketlerden yararlanabilir hem de daha niş ve ilgili kitleye ulaşacak etiketlerle içeriklerinizi paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Ne sıklıkta içerik üretebileceksiniz?

Instagram profili oluştururken, ne sıklıkta bu platforma içerik üretebileceğinizi de düşünmeniz gerekir. Sosyal ağlar günlük olarak düzenli içerik üretilmesi gereken platformlardır. İçerik aralığınızı biraz daha açarak birkaç günde bir içerik üretebilirsiniz; tabii ki bu geri dönüşümlerinizi biraz düşürebilir.

Ancak önemli olan belli bir düzeni korumaktır. Düzenli bir şekilde paylaşım yaptığınızda hem kullanıcılara ulaşabilir hem de markanızı tüketicilerin aklında tutabilirsiniz. Bunun için de ne sıklıkta içerik üretebileceğinizi planlamanız önemli. İçerik paylaşımı da belli bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için bunun için belli bir strateji oluşturmanız da önemli.

İçerik takvimi hazırlayın

Ne sıklıkta içerik oluşturabileceğinizi belirledikten sonra bir içerik planı hazırlamanız da önemli. Belli bir takvim ile ilerlemek, düzenli olarak paylaşımlar yapmanıza olanak tanırken, farklı içerik türlerini de planlamanıza yardımcı olur. İçerik takviminizi hazırlayarak, Instagram profili üzerinde farklı içerikler paylaşabilir ve farklı hedef kitlelere de hitap eden içeriklerle ulaştığınız kitleyi genişletebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik formatlarını öğrenin

Instagram profili oluştururken, kullanabileceğiniz içerik formatlarını ve bu içeriklerin görsel özelliklerini de öğrenmeniz de yarar var. Instagram’da temel olarak 2 farklı şekilde paylaşım yapabilmektesiniz. Zaman tüneli üzerinde de görünen ve profilinizde de gösterilen normal paylaşımlar ve sadece 24 saat görünür olan Instagram Hikaye paylaşımları.

Instagram üzerinde hem fotoğraf hem de videolar paylaşabilmektesiniz. Normal paylaşımlarda kare, yatay ve dikey olmak üzere 3 farklı ölçü bulunmakta. Hikaye paylaşımları ise dikey olarak paylaşılmaktadır. Bu formatların ölçülerini aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Onaylı hesap

Instagram profil açtığınızda onaylı hesaba hemen geçiş yapamayabilirsiniz. Onaylı profile geçiş yapmak Instagram’da biraz daha zor. Global bir firma olmak ya da toplumları etkileyebilen tanınmış bir kişi ya da marka olmak gerekebiliyor. Uygulama üzerinden onaylı hesap başvurusu yapabilmektesiniz. Ancak ilk etapta bu işlemin gerçekleşmeyebileceğini unutmamanız gerekiyor.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

Reklam stratejilerinizi ve bütçenizi belirleyin

Instagram profili üzerinden reklam kampanyaları oluşturabilmek için işletme profiline geçmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Bu işlemi yaptıktan sonra hem Instagram uygulaması üzerinden hem de Facebook Reklam Yöneticisi aracı üzerinden reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Reklam stratejilerinizi önceden hazırlamanız, kampanyalarınızı belirlemeniz, aylık, 3, 6 ve 12 aylık pazarlama stratejilerinizi de oluşturmanız bu süreçte önemlidir. Bununla beraber yıllık olarak Instagram reklamlarına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı ve aylık olarak bu bütçenin nasıl kullanılacağını belirlemeniz gerekir. Buna ek olarak bütçenin nasıl harcandığını ve reklamlarınızın performansını da ölçümleyecek stratejileri de oluşturmanız bu süreçte önemli.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan