Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak markanızın buradaki çalışmalarının sonuç alıp almayacağını da ölçümleyebilirsiniz. Kullanıcı bazında baktığımızda günümüzde Türkiye’de Twitter ile beraber en çok kullanılan sosyal mecra olması nedeniyle Instagram profil oluşturmanın, markanıza yeni kitlelere ulaşma şansı verir. Bir Instagram hesabı açmadan önce de yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız.

Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil fotoğrafı hazırlayın

Öncelikli olarak Instagram profil fotoğrafınızı hazırlamanız gerekecek. Burada şirket logonuzu kullanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Doğru görsel boyutlarını kullanarak, profil fotoğrafınızı hazırlayarak, kullanıcılara markanızı logonuz ile tanıtabilirsiniz. Instagram profil fotoğrafı için tavsiye edilen ölçüler 1080x1080 pikseldir. Burada 1:1 oranını yani kare formatı korumanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi de bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Instagram profil bilgilerinizi hazırlayın

Instagram profili açarken, profil bilgilerinizi de mümkün oldukça detaylı bir şekilde hazırlamanız önemlidir. Markanızla ilgili kısa bir bilgi, ürün ve hizmetlerinizi anlatan birkaç kelime veya Hashtag, ücretsiz kargo, kapıda ödeme gibi özellikleriniz bulunuyorsa bunları da açıklamalarınızda net bir şekilde yazmalısınız. Buna ek olarak web sitenize yönlendirme linkini de unutmamalısınız. Hesabınızı bulan kullanıcılar, buradaki bilgiler doğrultusunda markanızla ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi edinebilmeliler.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram profili oluşturduğunuzda ilk önceliklerinizden biri de işletme profiline geçiş olmalı. Böylelikle Instagram üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, hem ürün tanıtımları yapabilir hem de yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. İşletme profili kullanmadan, bu reklamları oluşturamazsınız. Bu nedenle de bu işlemi tamamlamanız önemlidir. İşletme profiline geçiş oldukça kolaydır. Bunun için bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram uygulaması üzerinden ayarlarak girerek işletme profiline geçiş yapmanız ve bu iki hesabı eşleştirmeniz gerekmekte. Aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir anlatımı da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Hashtaglerinizi belirleyin

Instagram profili açtığınızda, paylaşımlarınzıda kullanacağınız hashtagleri de belirlemeniz de yarar varı. Hashtag kullanımı, içeriklerinizin organik erişimini artırırken, yeni kitlelere de içeriklerinizi ulaştırma fırsatı verir. Bazı jenerik ve sık kullanılan hashtagleri belirlemenin yanı sıra markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek özel hashtagleri de araştırmanız gerekir. Böylelikle hem genel jenerik etiketlerden yararlanabilir hem de daha niş ve ilgili kitleye ulaşacak etiketlerle içeriklerinizi paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Ne sıklıkta içerik üretebileceksiniz?

Instagram profili oluştururken, ne sıklıkta bu platforma içerik üretebileceğinizi de düşünmeniz gerekir. Sosyal ağlar günlük olarak düzenli içerik üretilmesi gereken platformlardır. İçerik aralığınızı biraz daha açarak birkaç günde bir içerik üretebilirsiniz; tabii ki bu geri dönüşümlerinizi biraz düşürebilir.

Ancak önemli olan belli bir düzeni korumaktır. Düzenli bir şekilde paylaşım yaptığınızda hem kullanıcılara ulaşabilir hem de markanızı tüketicilerin aklında tutabilirsiniz. Bunun için de ne sıklıkta içerik üretebileceğinizi planlamanız önemli. İçerik paylaşımı da belli bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için bunun için belli bir strateji oluşturmanız da önemli.

İçerik takvimi hazırlayın

Ne sıklıkta içerik oluşturabileceğinizi belirledikten sonra bir içerik planı hazırlamanız da önemli. Belli bir takvim ile ilerlemek, düzenli olarak paylaşımlar yapmanıza olanak tanırken, farklı içerik türlerini de planlamanıza yardımcı olur. İçerik takviminizi hazırlayarak, Instagram profili üzerinde farklı içerikler paylaşabilir ve farklı hedef kitlelere de hitap eden içeriklerle ulaştığınız kitleyi genişletebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik formatlarını öğrenin

Instagram profili oluştururken, kullanabileceğiniz içerik formatlarını ve bu içeriklerin görsel özelliklerini de öğrenmeniz de yarar var. Instagram’da temel olarak 2 farklı şekilde paylaşım yapabilmektesiniz. Zaman tüneli üzerinde de görünen ve profilinizde de gösterilen normal paylaşımlar ve sadece 24 saat görünür olan Instagram Hikaye paylaşımları.

Instagram üzerinde hem fotoğraf hem de videolar paylaşabilmektesiniz. Normal paylaşımlarda kare, yatay ve dikey olmak üzere 3 farklı ölçü bulunmakta. Hikaye paylaşımları ise dikey olarak paylaşılmaktadır. Bu formatların ölçülerini aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Onaylı hesap

Instagram profil açtığınızda onaylı hesaba hemen geçiş yapamayabilirsiniz. Onaylı profile geçiş yapmak Instagram’da biraz daha zor. Global bir firma olmak ya da toplumları etkileyebilen tanınmış bir kişi ya da marka olmak gerekebiliyor. Uygulama üzerinden onaylı hesap başvurusu yapabilmektesiniz. Ancak ilk etapta bu işlemin gerçekleşmeyebileceğini unutmamanız gerekiyor.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

Reklam stratejilerinizi ve bütçenizi belirleyin

Instagram profili üzerinden reklam kampanyaları oluşturabilmek için işletme profiline geçmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Bu işlemi yaptıktan sonra hem Instagram uygulaması üzerinden hem de Facebook Reklam Yöneticisi aracı üzerinden reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Reklam stratejilerinizi önceden hazırlamanız, kampanyalarınızı belirlemeniz, aylık, 3, 6 ve 12 aylık pazarlama stratejilerinizi de oluşturmanız bu süreçte önemlidir. Bununla beraber yıllık olarak Instagram reklamlarına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı ve aylık olarak bu bütçenin nasıl kullanılacağını belirlemeniz gerekir. Buna ek olarak bütçenin nasıl harcandığını ve reklamlarınızın performansını da ölçümleyecek stratejileri de oluşturmanız bu süreçte önemli.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin