Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

18 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak markanızın buradaki çalışmalarının sonuç alıp almayacağını da ölçümleyebilirsiniz. Kullanıcı bazında baktığımızda günümüzde Türkiye’de Twitter ile beraber en çok kullanılan sosyal mecra olması nedeniyle Instagram profil oluşturmanın, markanıza yeni kitlelere ulaşma şansı verir. Bir Instagram hesabı açmadan önce de yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız.

Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil fotoğrafı hazırlayın

Öncelikli olarak Instagram profil fotoğrafınızı hazırlamanız gerekecek. Burada şirket logonuzu kullanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Doğru görsel boyutlarını kullanarak, profil fotoğrafınızı hazırlayarak, kullanıcılara markanızı logonuz ile tanıtabilirsiniz. Instagram profil fotoğrafı için tavsiye edilen ölçüler 1080x1080 pikseldir. Burada 1:1 oranını yani kare formatı korumanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi de bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Instagram profil bilgilerinizi hazırlayın

Instagram profili açarken, profil bilgilerinizi de mümkün oldukça detaylı bir şekilde hazırlamanız önemlidir. Markanızla ilgili kısa bir bilgi, ürün ve hizmetlerinizi anlatan birkaç kelime veya Hashtag, ücretsiz kargo, kapıda ödeme gibi özellikleriniz bulunuyorsa bunları da açıklamalarınızda net bir şekilde yazmalısınız. Buna ek olarak web sitenize yönlendirme linkini de unutmamalısınız. Hesabınızı bulan kullanıcılar, buradaki bilgiler doğrultusunda markanızla ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi edinebilmeliler.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram profili oluşturduğunuzda ilk önceliklerinizden biri de işletme profiline geçiş olmalı. Böylelikle Instagram üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, hem ürün tanıtımları yapabilir hem de yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. İşletme profili kullanmadan, bu reklamları oluşturamazsınız. Bu nedenle de bu işlemi tamamlamanız önemlidir. İşletme profiline geçiş oldukça kolaydır. Bunun için bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram uygulaması üzerinden ayarlarak girerek işletme profiline geçiş yapmanız ve bu iki hesabı eşleştirmeniz gerekmekte. Aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir anlatımı da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Hashtaglerinizi belirleyin

Instagram profili açtığınızda, paylaşımlarınzıda kullanacağınız hashtagleri de belirlemeniz de yarar varı. Hashtag kullanımı, içeriklerinizin organik erişimini artırırken, yeni kitlelere de içeriklerinizi ulaştırma fırsatı verir. Bazı jenerik ve sık kullanılan hashtagleri belirlemenin yanı sıra markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek özel hashtagleri de araştırmanız gerekir. Böylelikle hem genel jenerik etiketlerden yararlanabilir hem de daha niş ve ilgili kitleye ulaşacak etiketlerle içeriklerinizi paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Ne sıklıkta içerik üretebileceksiniz?

Instagram profili oluştururken, ne sıklıkta bu platforma içerik üretebileceğinizi de düşünmeniz gerekir. Sosyal ağlar günlük olarak düzenli içerik üretilmesi gereken platformlardır. İçerik aralığınızı biraz daha açarak birkaç günde bir içerik üretebilirsiniz; tabii ki bu geri dönüşümlerinizi biraz düşürebilir.

Ancak önemli olan belli bir düzeni korumaktır. Düzenli bir şekilde paylaşım yaptığınızda hem kullanıcılara ulaşabilir hem de markanızı tüketicilerin aklında tutabilirsiniz. Bunun için de ne sıklıkta içerik üretebileceğinizi planlamanız önemli. İçerik paylaşımı da belli bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için bunun için belli bir strateji oluşturmanız da önemli.

İçerik takvimi hazırlayın

Ne sıklıkta içerik oluşturabileceğinizi belirledikten sonra bir içerik planı hazırlamanız da önemli. Belli bir takvim ile ilerlemek, düzenli olarak paylaşımlar yapmanıza olanak tanırken, farklı içerik türlerini de planlamanıza yardımcı olur. İçerik takviminizi hazırlayarak, Instagram profili üzerinde farklı içerikler paylaşabilir ve farklı hedef kitlelere de hitap eden içeriklerle ulaştığınız kitleyi genişletebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik formatlarını öğrenin

Instagram profili oluştururken, kullanabileceğiniz içerik formatlarını ve bu içeriklerin görsel özelliklerini de öğrenmeniz de yarar var. Instagram’da temel olarak 2 farklı şekilde paylaşım yapabilmektesiniz. Zaman tüneli üzerinde de görünen ve profilinizde de gösterilen normal paylaşımlar ve sadece 24 saat görünür olan Instagram Hikaye paylaşımları.

Instagram üzerinde hem fotoğraf hem de videolar paylaşabilmektesiniz. Normal paylaşımlarda kare, yatay ve dikey olmak üzere 3 farklı ölçü bulunmakta. Hikaye paylaşımları ise dikey olarak paylaşılmaktadır. Bu formatların ölçülerini aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Onaylı hesap

Instagram profil açtığınızda onaylı hesaba hemen geçiş yapamayabilirsiniz. Onaylı profile geçiş yapmak Instagram’da biraz daha zor. Global bir firma olmak ya da toplumları etkileyebilen tanınmış bir kişi ya da marka olmak gerekebiliyor. Uygulama üzerinden onaylı hesap başvurusu yapabilmektesiniz. Ancak ilk etapta bu işlemin gerçekleşmeyebileceğini unutmamanız gerekiyor.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

Reklam stratejilerinizi ve bütçenizi belirleyin

Instagram profili üzerinden reklam kampanyaları oluşturabilmek için işletme profiline geçmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Bu işlemi yaptıktan sonra hem Instagram uygulaması üzerinden hem de Facebook Reklam Yöneticisi aracı üzerinden reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Reklam stratejilerinizi önceden hazırlamanız, kampanyalarınızı belirlemeniz, aylık, 3, 6 ve 12 aylık pazarlama stratejilerinizi de oluşturmanız bu süreçte önemlidir. Bununla beraber yıllık olarak Instagram reklamlarına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı ve aylık olarak bu bütçenin nasıl kullanılacağını belirlemeniz gerekir. Buna ek olarak bütçenin nasıl harcandığını ve reklamlarınızın performansını da ölçümleyecek stratejileri de oluşturmanız bu süreçte önemli.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan