fbpx

Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

18 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak markanızın buradaki çalışmalarının sonuç alıp almayacağını da ölçümleyebilirsiniz. Kullanıcı bazında baktığımızda günümüzde Türkiye’de Twitter ile beraber en çok kullanılan sosyal mecra olması nedeniyle Instagram profil oluşturmanın, markanıza yeni kitlelere ulaşma şansı verir. Bir Instagram hesabı açmadan önce de yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız.

Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil fotoğrafı hazırlayın

Öncelikli olarak Instagram profil fotoğrafınızı hazırlamanız gerekecek. Burada şirket logonuzu kullanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Doğru görsel boyutlarını kullanarak, profil fotoğrafınızı hazırlayarak, kullanıcılara markanızı logonuz ile tanıtabilirsiniz. Instagram profil fotoğrafı için tavsiye edilen ölçüler 1080x1080 pikseldir. Burada 1:1 oranını yani kare formatı korumanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi de bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Instagram profil bilgilerinizi hazırlayın

Instagram profili açarken, profil bilgilerinizi de mümkün oldukça detaylı bir şekilde hazırlamanız önemlidir. Markanızla ilgili kısa bir bilgi, ürün ve hizmetlerinizi anlatan birkaç kelime veya Hashtag, ücretsiz kargo, kapıda ödeme gibi özellikleriniz bulunuyorsa bunları da açıklamalarınızda net bir şekilde yazmalısınız. Buna ek olarak web sitenize yönlendirme linkini de unutmamalısınız. Hesabınızı bulan kullanıcılar, buradaki bilgiler doğrultusunda markanızla ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi edinebilmeliler.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram profili oluşturduğunuzda ilk önceliklerinizden biri de işletme profiline geçiş olmalı. Böylelikle Instagram üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, hem ürün tanıtımları yapabilir hem de yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. İşletme profili kullanmadan, bu reklamları oluşturamazsınız. Bu nedenle de bu işlemi tamamlamanız önemlidir. İşletme profiline geçiş oldukça kolaydır. Bunun için bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram uygulaması üzerinden ayarlarak girerek işletme profiline geçiş yapmanız ve bu iki hesabı eşleştirmeniz gerekmekte. Aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir anlatımı da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Hashtaglerinizi belirleyin

Instagram profili açtığınızda, paylaşımlarınzıda kullanacağınız hashtagleri de belirlemeniz de yarar varı. Hashtag kullanımı, içeriklerinizin organik erişimini artırırken, yeni kitlelere de içeriklerinizi ulaştırma fırsatı verir. Bazı jenerik ve sık kullanılan hashtagleri belirlemenin yanı sıra markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek özel hashtagleri de araştırmanız gerekir. Böylelikle hem genel jenerik etiketlerden yararlanabilir hem de daha niş ve ilgili kitleye ulaşacak etiketlerle içeriklerinizi paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Ne sıklıkta içerik üretebileceksiniz?

Instagram profili oluştururken, ne sıklıkta bu platforma içerik üretebileceğinizi de düşünmeniz gerekir. Sosyal ağlar günlük olarak düzenli içerik üretilmesi gereken platformlardır. İçerik aralığınızı biraz daha açarak birkaç günde bir içerik üretebilirsiniz; tabii ki bu geri dönüşümlerinizi biraz düşürebilir.

Ancak önemli olan belli bir düzeni korumaktır. Düzenli bir şekilde paylaşım yaptığınızda hem kullanıcılara ulaşabilir hem de markanızı tüketicilerin aklında tutabilirsiniz. Bunun için de ne sıklıkta içerik üretebileceğinizi planlamanız önemli. İçerik paylaşımı da belli bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için bunun için belli bir strateji oluşturmanız da önemli.

İçerik takvimi hazırlayın

Ne sıklıkta içerik oluşturabileceğinizi belirledikten sonra bir içerik planı hazırlamanız da önemli. Belli bir takvim ile ilerlemek, düzenli olarak paylaşımlar yapmanıza olanak tanırken, farklı içerik türlerini de planlamanıza yardımcı olur. İçerik takviminizi hazırlayarak, Instagram profili üzerinde farklı içerikler paylaşabilir ve farklı hedef kitlelere de hitap eden içeriklerle ulaştığınız kitleyi genişletebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik formatlarını öğrenin

Instagram profili oluştururken, kullanabileceğiniz içerik formatlarını ve bu içeriklerin görsel özelliklerini de öğrenmeniz de yarar var. Instagram’da temel olarak 2 farklı şekilde paylaşım yapabilmektesiniz. Zaman tüneli üzerinde de görünen ve profilinizde de gösterilen normal paylaşımlar ve sadece 24 saat görünür olan Instagram Hikaye paylaşımları.

Instagram üzerinde hem fotoğraf hem de videolar paylaşabilmektesiniz. Normal paylaşımlarda kare, yatay ve dikey olmak üzere 3 farklı ölçü bulunmakta. Hikaye paylaşımları ise dikey olarak paylaşılmaktadır. Bu formatların ölçülerini aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Onaylı hesap

Instagram profil açtığınızda onaylı hesaba hemen geçiş yapamayabilirsiniz. Onaylı profile geçiş yapmak Instagram’da biraz daha zor. Global bir firma olmak ya da toplumları etkileyebilen tanınmış bir kişi ya da marka olmak gerekebiliyor. Uygulama üzerinden onaylı hesap başvurusu yapabilmektesiniz. Ancak ilk etapta bu işlemin gerçekleşmeyebileceğini unutmamanız gerekiyor.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

Reklam stratejilerinizi ve bütçenizi belirleyin

Instagram profili üzerinden reklam kampanyaları oluşturabilmek için işletme profiline geçmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Bu işlemi yaptıktan sonra hem Instagram uygulaması üzerinden hem de Facebook Reklam Yöneticisi aracı üzerinden reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Reklam stratejilerinizi önceden hazırlamanız, kampanyalarınızı belirlemeniz, aylık, 3, 6 ve 12 aylık pazarlama stratejilerinizi de oluşturmanız bu süreçte önemlidir. Bununla beraber yıllık olarak Instagram reklamlarına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı ve aylık olarak bu bütçenin nasıl kullanılacağını belirlemeniz gerekir. Buna ek olarak bütçenin nasıl harcandığını ve reklamlarınızın performansını da ölçümleyecek stratejileri de oluşturmanız bu süreçte önemli.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan