Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için bir takım çalışmalar yapmanız ve aktif bir şekilde Instagram’da yer almanız gerekmekte. Bu süreçte de ne gibi çalışmalar yapabileceğinizle ilgili detayları da aşağıda ele alacağız.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Profil bilgilerinizi detaylandırarak işe başlayın

Instagram profil ziyareti artırma çalışmalarına başlamadan önce profilinizdeki bilgileri detaylandırmanız ve markanızla ilgili metinleri oluşturmanız gerekir. Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtan kısa bir açıklama metni yazarak, profilinizi ziyaret edenlere sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor. Bu bilgiler arasına e-ticaret sitenize yönlendirme linkini, e-posta ve/ya telefon numaralarınız da eklemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Markanızı yansıtan bir profil fotoğrafı kullanın

Kullanıcılar markanız ya da ürünlerinizle ilgili Instagram’da arama yaptıklarında, marka profiliniz bu sonuçlarda görülebilir. Kullanıcıların markanızı daha rahat tanımalarını sağlamak, markalaşma ve kurumsallaşma için profilinizde markanızı yansıtan bir fotoğraf kullanmaya özen gösterin. Profil fotoğrafında özellikle logo kullanmak bu süreçte doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Düzenli paylaşımlar yapın

Instagram profil ziyaret sayısını artırmak için aktif bir şekilde bu platformda paylaşımlar yapmanız da önemli. Sosyal mecraların da bir arama motoru olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar burada “Keşfet” ve “Hashtag”ler üzerinden aramalar yaptıklarında markanızla ilgili içeriklere ulaşabilmeliler. Bunun için de aktif bir şekilde içerik paylaşımları yaparak, kullanıcılara birşeyler sunmalısınız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram’daki görünürlüğünüzü artırmak için düzenli bir paylaşım takviminizin ve içerik konularınızın olması gerekir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı planlamak için bir içerik takvimi oluşturmanız, bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Çekiliş ve yarışmalar yapın

Instagram profil ziyareti artırmak için çekiliş ve yarışmalardan da yararlanabilirsiniz. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sizi takip etmelerini sağlamak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz. Belli aralıklarla bu çalışmaları yaparak, zaman içerisinde hem takipçi sayınızı hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Çekiliş ve yarışmaların zaman aralıklarını da iyi ayarlamanız önemlidir. Sürekli olarak çekiliş yapmanız, kullanıcıları buna bağımlı yapar ve kampanya haricinde markanızı ziyaret etmezler. Bu da marka ve ürünlerinizin değerinin düşmesine neden olur.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Instagram hikaye paylaşımları son zamanlarda kullanıcılar arasında bir hayli popülerleşti ve bu paylaşımlar aynı zamanda keşfedilme açısından da önemli. Hikaye paylaşımlarınıza ağırlık vererek Instagram profil ziyareti artırma çalışmalarınızı artırabilirsiniz. Özellikle paylaşımlarınızda hashtag’ler paylaşmanız, konum, GIF veya anket gibi özellikleri kullanmanız da farklı hesapların bu hikaye paylaşımlarını görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Aynı zamanda hikaye paylaşımlarınızı reklamlar ile desteklediğinizde, yeni kitlelere de ulaşma şansınız olur. Hikayeler üzerinden kullanıcıları profilinize ya da web sitenize yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

İşletme profiline geçiş yapın

İşletme profiline geçiş yapmanız da bu süreçte önemlidir. Çünkü Instagram’da markanızla ilgili reklamlar verebilmek için işletme profiline geçiş yapmanız gerekir. Ürün, kampanya ve hizmet tanıtımları için reklamlar oluşturabileceğiniz gibi Instagram profil ziyareti artırmak için de reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Farklı içerikler ve farklı hedeflemeler ile Instagram üzerinda değişik kitlelere ulaşabilir; markanızı, hizmetlerinizi ve profilinizi bu kitlelere gösterecek reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Instagram ve Facebook reklamlarınızın hedeflemelerini nasıl yapabileceğinizi ve hedeflemelerinizi nasıl geliştirebileceğinizi aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Paylaşım zamanlarınıza dikkat edin

Instagram profil ziyareti artırmak için kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarında bu platformda paylaşımlar yapmanız gerekir. Kullanıcıların aktif oldukları zaman dilimlerinde gönderiler paylaşmanız, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacağı için önemlidir. Etkileşimleriniz arttığında da keşfet bölümünde, gönderilerinizin daha üst sılarada görünmesi daha olasıdır.

İlgili rehber: Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Paylaşım zamanları ile gönderi sıklığını da doğru ayarlamanız önemlidir. Doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yaparken, bu platform üzerindeki görünürlüğünüzü de korumak için paylaşımlarınızda bir sıklık olması önemlidir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı planlamanız ve Instagram istatistik aracı üzerinden kullanıcılar hakkında bilgi edinerek, doğru paylaşım zamanlarınızı bulmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm yorumlar

    • Savaş

      - 09:45

      Merhaba Nalan Hanım, destek ekibimiz ihtiyaç duyduğunuz her an yardıma hazır ve teknik destek hizmetimiz ekstra bir ücrete tabi değil 🙂 Ne zaman dilerseniz e-ticaret yolculuğunuzda yardımcı olmaya hazırız.

Benzer yazılar

SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan