Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

20 Kasım 2020
Sinan Oypan

Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için bir takım çalışmalar yapmanız ve aktif bir şekilde Instagram’da yer almanız gerekmekte. Bu süreçte de ne gibi çalışmalar yapabileceğinizle ilgili detayları da aşağıda ele alacağız.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Profil bilgilerinizi detaylandırarak işe başlayın

Instagram profil ziyareti artırma çalışmalarına başlamadan önce profilinizdeki bilgileri detaylandırmanız ve markanızla ilgili metinleri oluşturmanız gerekir. Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtan kısa bir açıklama metni yazarak, profilinizi ziyaret edenlere sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor. Bu bilgiler arasına e-ticaret sitenize yönlendirme linkini, e-posta ve/ya telefon numaralarınız da eklemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Markanızı yansıtan bir profil fotoğrafı kullanın

Kullanıcılar markanız ya da ürünlerinizle ilgili Instagram’da arama yaptıklarında, marka profiliniz bu sonuçlarda görülebilir. Kullanıcıların markanızı daha rahat tanımalarını sağlamak, markalaşma ve kurumsallaşma için profilinizde markanızı yansıtan bir fotoğraf kullanmaya özen gösterin. Profil fotoğrafında özellikle logo kullanmak bu süreçte doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Düzenli paylaşımlar yapın

Instagram profil ziyaret sayısını artırmak için aktif bir şekilde bu platformda paylaşımlar yapmanız da önemli. Sosyal mecraların da bir arama motoru olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar burada “Keşfet” ve “Hashtag”ler üzerinden aramalar yaptıklarında markanızla ilgili içeriklere ulaşabilmeliler. Bunun için de aktif bir şekilde içerik paylaşımları yaparak, kullanıcılara birşeyler sunmalısınız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram’daki görünürlüğünüzü artırmak için düzenli bir paylaşım takviminizin ve içerik konularınızın olması gerekir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı planlamak için bir içerik takvimi oluşturmanız, bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Çekiliş ve yarışmalar yapın

Instagram profil ziyareti artırmak için çekiliş ve yarışmalardan da yararlanabilirsiniz. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sizi takip etmelerini sağlamak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz. Belli aralıklarla bu çalışmaları yaparak, zaman içerisinde hem takipçi sayınızı hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Çekiliş ve yarışmaların zaman aralıklarını da iyi ayarlamanız önemlidir. Sürekli olarak çekiliş yapmanız, kullanıcıları buna bağımlı yapar ve kampanya haricinde markanızı ziyaret etmezler. Bu da marka ve ürünlerinizin değerinin düşmesine neden olur.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Instagram hikaye paylaşımları son zamanlarda kullanıcılar arasında bir hayli popülerleşti ve bu paylaşımlar aynı zamanda keşfedilme açısından da önemli. Hikaye paylaşımlarınıza ağırlık vererek Instagram profil ziyareti artırma çalışmalarınızı artırabilirsiniz. Özellikle paylaşımlarınızda hashtag’ler paylaşmanız, konum, GIF veya anket gibi özellikleri kullanmanız da farklı hesapların bu hikaye paylaşımlarını görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Aynı zamanda hikaye paylaşımlarınızı reklamlar ile desteklediğinizde, yeni kitlelere de ulaşma şansınız olur. Hikayeler üzerinden kullanıcıları profilinize ya da web sitenize yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

İşletme profiline geçiş yapın

İşletme profiline geçiş yapmanız da bu süreçte önemlidir. Çünkü Instagram’da markanızla ilgili reklamlar verebilmek için işletme profiline geçiş yapmanız gerekir. Ürün, kampanya ve hizmet tanıtımları için reklamlar oluşturabileceğiniz gibi Instagram profil ziyareti artırmak için de reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Farklı içerikler ve farklı hedeflemeler ile Instagram üzerinda değişik kitlelere ulaşabilir; markanızı, hizmetlerinizi ve profilinizi bu kitlelere gösterecek reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Instagram ve Facebook reklamlarınızın hedeflemelerini nasıl yapabileceğinizi ve hedeflemelerinizi nasıl geliştirebileceğinizi aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Paylaşım zamanlarınıza dikkat edin

Instagram profil ziyareti artırmak için kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarında bu platformda paylaşımlar yapmanız gerekir. Kullanıcıların aktif oldukları zaman dilimlerinde gönderiler paylaşmanız, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacağı için önemlidir. Etkileşimleriniz arttığında da keşfet bölümünde, gönderilerinizin daha üst sılarada görünmesi daha olasıdır.

İlgili rehber: Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Paylaşım zamanları ile gönderi sıklığını da doğru ayarlamanız önemlidir. Doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yaparken, bu platform üzerindeki görünürlüğünüzü de korumak için paylaşımlarınızda bir sıklık olması önemlidir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı planlamanız ve Instagram istatistik aracı üzerinden kullanıcılar hakkında bilgi edinerek, doğru paylaşım zamanlarınızı bulmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm yorumlar

    • Savaş

      - 09:45

      Merhaba Nalan Hanım, destek ekibimiz ihtiyaç duyduğunuz her an yardıma hazır ve teknik destek hizmetimiz ekstra bir ücrete tabi değil 🙂 Ne zaman dilerseniz e-ticaret yolculuğunuzda yardımcı olmaya hazırız.

Benzer yazılar

Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan