Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için bir takım çalışmalar yapmanız ve aktif bir şekilde Instagram’da yer almanız gerekmekte. Bu süreçte de ne gibi çalışmalar yapabileceğinizle ilgili detayları da aşağıda ele alacağız.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Profil bilgilerinizi detaylandırarak işe başlayın

Instagram profil ziyareti artırma çalışmalarına başlamadan önce profilinizdeki bilgileri detaylandırmanız ve markanızla ilgili metinleri oluşturmanız gerekir. Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtan kısa bir açıklama metni yazarak, profilinizi ziyaret edenlere sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor. Bu bilgiler arasına e-ticaret sitenize yönlendirme linkini, e-posta ve/ya telefon numaralarınız da eklemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Markanızı yansıtan bir profil fotoğrafı kullanın

Kullanıcılar markanız ya da ürünlerinizle ilgili Instagram’da arama yaptıklarında, marka profiliniz bu sonuçlarda görülebilir. Kullanıcıların markanızı daha rahat tanımalarını sağlamak, markalaşma ve kurumsallaşma için profilinizde markanızı yansıtan bir fotoğraf kullanmaya özen gösterin. Profil fotoğrafında özellikle logo kullanmak bu süreçte doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Düzenli paylaşımlar yapın

Instagram profil ziyaret sayısını artırmak için aktif bir şekilde bu platformda paylaşımlar yapmanız da önemli. Sosyal mecraların da bir arama motoru olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar burada “Keşfet” ve “Hashtag”ler üzerinden aramalar yaptıklarında markanızla ilgili içeriklere ulaşabilmeliler. Bunun için de aktif bir şekilde içerik paylaşımları yaparak, kullanıcılara birşeyler sunmalısınız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram’daki görünürlüğünüzü artırmak için düzenli bir paylaşım takviminizin ve içerik konularınızın olması gerekir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı planlamak için bir içerik takvimi oluşturmanız, bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Çekiliş ve yarışmalar yapın

Instagram profil ziyareti artırmak için çekiliş ve yarışmalardan da yararlanabilirsiniz. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sizi takip etmelerini sağlamak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz. Belli aralıklarla bu çalışmaları yaparak, zaman içerisinde hem takipçi sayınızı hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Çekiliş ve yarışmaların zaman aralıklarını da iyi ayarlamanız önemlidir. Sürekli olarak çekiliş yapmanız, kullanıcıları buna bağımlı yapar ve kampanya haricinde markanızı ziyaret etmezler. Bu da marka ve ürünlerinizin değerinin düşmesine neden olur.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Instagram hikaye paylaşımları son zamanlarda kullanıcılar arasında bir hayli popülerleşti ve bu paylaşımlar aynı zamanda keşfedilme açısından da önemli. Hikaye paylaşımlarınıza ağırlık vererek Instagram profil ziyareti artırma çalışmalarınızı artırabilirsiniz. Özellikle paylaşımlarınızda hashtag’ler paylaşmanız, konum, GIF veya anket gibi özellikleri kullanmanız da farklı hesapların bu hikaye paylaşımlarını görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Aynı zamanda hikaye paylaşımlarınızı reklamlar ile desteklediğinizde, yeni kitlelere de ulaşma şansınız olur. Hikayeler üzerinden kullanıcıları profilinize ya da web sitenize yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

İşletme profiline geçiş yapın

İşletme profiline geçiş yapmanız da bu süreçte önemlidir. Çünkü Instagram’da markanızla ilgili reklamlar verebilmek için işletme profiline geçiş yapmanız gerekir. Ürün, kampanya ve hizmet tanıtımları için reklamlar oluşturabileceğiniz gibi Instagram profil ziyareti artırmak için de reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Farklı içerikler ve farklı hedeflemeler ile Instagram üzerinda değişik kitlelere ulaşabilir; markanızı, hizmetlerinizi ve profilinizi bu kitlelere gösterecek reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Instagram ve Facebook reklamlarınızın hedeflemelerini nasıl yapabileceğinizi ve hedeflemelerinizi nasıl geliştirebileceğinizi aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Paylaşım zamanlarınıza dikkat edin

Instagram profil ziyareti artırmak için kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarında bu platformda paylaşımlar yapmanız gerekir. Kullanıcıların aktif oldukları zaman dilimlerinde gönderiler paylaşmanız, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacağı için önemlidir. Etkileşimleriniz arttığında da keşfet bölümünde, gönderilerinizin daha üst sılarada görünmesi daha olasıdır.

İlgili rehber: Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Paylaşım zamanları ile gönderi sıklığını da doğru ayarlamanız önemlidir. Doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yaparken, bu platform üzerindeki görünürlüğünüzü de korumak için paylaşımlarınızda bir sıklık olması önemlidir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı planlamanız ve Instagram istatistik aracı üzerinden kullanıcılar hakkında bilgi edinerek, doğru paylaşım zamanlarınızı bulmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm yorumlar

    • Savaş

      - 09:45

      Merhaba Nalan Hanım, destek ekibimiz ihtiyaç duyduğunuz her an yardıma hazır ve teknik destek hizmetimiz ekstra bir ücrete tabi değil 🙂 Ne zaman dilerseniz e-ticaret yolculuğunuzda yardımcı olmaya hazırız.

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin