Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için bir takım çalışmalar yapmanız ve aktif bir şekilde Instagram’da yer almanız gerekmekte. Bu süreçte de ne gibi çalışmalar yapabileceğinizle ilgili detayları da aşağıda ele alacağız.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Profil bilgilerinizi detaylandırarak işe başlayın

Instagram profil ziyareti artırma çalışmalarına başlamadan önce profilinizdeki bilgileri detaylandırmanız ve markanızla ilgili metinleri oluşturmanız gerekir. Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtan kısa bir açıklama metni yazarak, profilinizi ziyaret edenlere sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor. Bu bilgiler arasına e-ticaret sitenize yönlendirme linkini, e-posta ve/ya telefon numaralarınız da eklemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Markanızı yansıtan bir profil fotoğrafı kullanın

Kullanıcılar markanız ya da ürünlerinizle ilgili Instagram’da arama yaptıklarında, marka profiliniz bu sonuçlarda görülebilir. Kullanıcıların markanızı daha rahat tanımalarını sağlamak, markalaşma ve kurumsallaşma için profilinizde markanızı yansıtan bir fotoğraf kullanmaya özen gösterin. Profil fotoğrafında özellikle logo kullanmak bu süreçte doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Düzenli paylaşımlar yapın

Instagram profil ziyaret sayısını artırmak için aktif bir şekilde bu platformda paylaşımlar yapmanız da önemli. Sosyal mecraların da bir arama motoru olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar burada “Keşfet” ve “Hashtag”ler üzerinden aramalar yaptıklarında markanızla ilgili içeriklere ulaşabilmeliler. Bunun için de aktif bir şekilde içerik paylaşımları yaparak, kullanıcılara birşeyler sunmalısınız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram’daki görünürlüğünüzü artırmak için düzenli bir paylaşım takviminizin ve içerik konularınızın olması gerekir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı planlamak için bir içerik takvimi oluşturmanız, bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Çekiliş ve yarışmalar yapın

Instagram profil ziyareti artırmak için çekiliş ve yarışmalardan da yararlanabilirsiniz. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sizi takip etmelerini sağlamak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz. Belli aralıklarla bu çalışmaları yaparak, zaman içerisinde hem takipçi sayınızı hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Çekiliş ve yarışmaların zaman aralıklarını da iyi ayarlamanız önemlidir. Sürekli olarak çekiliş yapmanız, kullanıcıları buna bağımlı yapar ve kampanya haricinde markanızı ziyaret etmezler. Bu da marka ve ürünlerinizin değerinin düşmesine neden olur.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Instagram hikaye paylaşımları son zamanlarda kullanıcılar arasında bir hayli popülerleşti ve bu paylaşımlar aynı zamanda keşfedilme açısından da önemli. Hikaye paylaşımlarınıza ağırlık vererek Instagram profil ziyareti artırma çalışmalarınızı artırabilirsiniz. Özellikle paylaşımlarınızda hashtag’ler paylaşmanız, konum, GIF veya anket gibi özellikleri kullanmanız da farklı hesapların bu hikaye paylaşımlarını görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Aynı zamanda hikaye paylaşımlarınızı reklamlar ile desteklediğinizde, yeni kitlelere de ulaşma şansınız olur. Hikayeler üzerinden kullanıcıları profilinize ya da web sitenize yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

İşletme profiline geçiş yapın

İşletme profiline geçiş yapmanız da bu süreçte önemlidir. Çünkü Instagram’da markanızla ilgili reklamlar verebilmek için işletme profiline geçiş yapmanız gerekir. Ürün, kampanya ve hizmet tanıtımları için reklamlar oluşturabileceğiniz gibi Instagram profil ziyareti artırmak için de reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Farklı içerikler ve farklı hedeflemeler ile Instagram üzerinda değişik kitlelere ulaşabilir; markanızı, hizmetlerinizi ve profilinizi bu kitlelere gösterecek reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Instagram ve Facebook reklamlarınızın hedeflemelerini nasıl yapabileceğinizi ve hedeflemelerinizi nasıl geliştirebileceğinizi aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Paylaşım zamanlarınıza dikkat edin

Instagram profil ziyareti artırmak için kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarında bu platformda paylaşımlar yapmanız gerekir. Kullanıcıların aktif oldukları zaman dilimlerinde gönderiler paylaşmanız, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacağı için önemlidir. Etkileşimleriniz arttığında da keşfet bölümünde, gönderilerinizin daha üst sılarada görünmesi daha olasıdır.

İlgili rehber: Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Paylaşım zamanları ile gönderi sıklığını da doğru ayarlamanız önemlidir. Doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yaparken, bu platform üzerindeki görünürlüğünüzü de korumak için paylaşımlarınızda bir sıklık olması önemlidir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı planlamanız ve Instagram istatistik aracı üzerinden kullanıcılar hakkında bilgi edinerek, doğru paylaşım zamanlarınızı bulmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm yorumlar

    • Savaş

      - 09:45

      Merhaba Nalan Hanım, destek ekibimiz ihtiyaç duyduğunuz her an yardıma hazır ve teknik destek hizmetimiz ekstra bir ücrete tabi değil 🙂 Ne zaman dilerseniz e-ticaret yolculuğunuzda yardımcı olmaya hazırız.

Benzer yazılar

Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin