Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

20 Kasım 2020
Sinan Oypan

Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için bir takım çalışmalar yapmanız ve aktif bir şekilde Instagram’da yer almanız gerekmekte. Bu süreçte de ne gibi çalışmalar yapabileceğinizle ilgili detayları da aşağıda ele alacağız.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Profil bilgilerinizi detaylandırarak işe başlayın

Instagram profil ziyareti artırma çalışmalarına başlamadan önce profilinizdeki bilgileri detaylandırmanız ve markanızla ilgili metinleri oluşturmanız gerekir. Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtan kısa bir açıklama metni yazarak, profilinizi ziyaret edenlere sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor. Bu bilgiler arasına e-ticaret sitenize yönlendirme linkini, e-posta ve/ya telefon numaralarınız da eklemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Markanızı yansıtan bir profil fotoğrafı kullanın

Kullanıcılar markanız ya da ürünlerinizle ilgili Instagram’da arama yaptıklarında, marka profiliniz bu sonuçlarda görülebilir. Kullanıcıların markanızı daha rahat tanımalarını sağlamak, markalaşma ve kurumsallaşma için profilinizde markanızı yansıtan bir fotoğraf kullanmaya özen gösterin. Profil fotoğrafında özellikle logo kullanmak bu süreçte doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Düzenli paylaşımlar yapın

Instagram profil ziyaret sayısını artırmak için aktif bir şekilde bu platformda paylaşımlar yapmanız da önemli. Sosyal mecraların da bir arama motoru olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar burada “Keşfet” ve “Hashtag”ler üzerinden aramalar yaptıklarında markanızla ilgili içeriklere ulaşabilmeliler. Bunun için de aktif bir şekilde içerik paylaşımları yaparak, kullanıcılara birşeyler sunmalısınız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram’daki görünürlüğünüzü artırmak için düzenli bir paylaşım takviminizin ve içerik konularınızın olması gerekir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı planlamak için bir içerik takvimi oluşturmanız, bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Çekiliş ve yarışmalar yapın

Instagram profil ziyareti artırmak için çekiliş ve yarışmalardan da yararlanabilirsiniz. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sizi takip etmelerini sağlamak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz. Belli aralıklarla bu çalışmaları yaparak, zaman içerisinde hem takipçi sayınızı hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Çekiliş ve yarışmaların zaman aralıklarını da iyi ayarlamanız önemlidir. Sürekli olarak çekiliş yapmanız, kullanıcıları buna bağımlı yapar ve kampanya haricinde markanızı ziyaret etmezler. Bu da marka ve ürünlerinizin değerinin düşmesine neden olur.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Instagram hikaye paylaşımları son zamanlarda kullanıcılar arasında bir hayli popülerleşti ve bu paylaşımlar aynı zamanda keşfedilme açısından da önemli. Hikaye paylaşımlarınıza ağırlık vererek Instagram profil ziyareti artırma çalışmalarınızı artırabilirsiniz. Özellikle paylaşımlarınızda hashtag’ler paylaşmanız, konum, GIF veya anket gibi özellikleri kullanmanız da farklı hesapların bu hikaye paylaşımlarını görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Aynı zamanda hikaye paylaşımlarınızı reklamlar ile desteklediğinizde, yeni kitlelere de ulaşma şansınız olur. Hikayeler üzerinden kullanıcıları profilinize ya da web sitenize yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

İşletme profiline geçiş yapın

İşletme profiline geçiş yapmanız da bu süreçte önemlidir. Çünkü Instagram’da markanızla ilgili reklamlar verebilmek için işletme profiline geçiş yapmanız gerekir. Ürün, kampanya ve hizmet tanıtımları için reklamlar oluşturabileceğiniz gibi Instagram profil ziyareti artırmak için de reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Farklı içerikler ve farklı hedeflemeler ile Instagram üzerinda değişik kitlelere ulaşabilir; markanızı, hizmetlerinizi ve profilinizi bu kitlelere gösterecek reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Instagram ve Facebook reklamlarınızın hedeflemelerini nasıl yapabileceğinizi ve hedeflemelerinizi nasıl geliştirebileceğinizi aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Paylaşım zamanlarınıza dikkat edin

Instagram profil ziyareti artırmak için kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarında bu platformda paylaşımlar yapmanız gerekir. Kullanıcıların aktif oldukları zaman dilimlerinde gönderiler paylaşmanız, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacağı için önemlidir. Etkileşimleriniz arttığında da keşfet bölümünde, gönderilerinizin daha üst sılarada görünmesi daha olasıdır.

İlgili rehber: Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Paylaşım zamanları ile gönderi sıklığını da doğru ayarlamanız önemlidir. Doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yaparken, bu platform üzerindeki görünürlüğünüzü de korumak için paylaşımlarınızda bir sıklık olması önemlidir. Bu sebeple de paylaşımlarınızı planlamanız ve Instagram istatistik aracı üzerinden kullanıcılar hakkında bilgi edinerek, doğru paylaşım zamanlarınızı bulmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan