fbpx

Instagram profil düzenleme ipuçları

14 Aralık 2020
Sinan Oypan

Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en iyi şekilde oluşturmanız ve detaylandırmanız, geri dönüşümleriniz; aynı zamanda da takipçi sayınızı artırmanız için önemlidir. Bunlara ek olarak kurumsallık yaratmak için de profilinizde belli detayların yer alması gerekir.

Instagram profil düzenleme ipuçları

Profil açıklama (Hakkımızda) metninizi hazırlayın

Instagmra profil düzenleme işlemlerine başlarken öncelikli olarak hakkımızda metninizi oluşturmalısınız. Bu bölümde 150 karakterlik bir alan bulunmaktadır. Bu alanın tamamını kullanarak, markanız, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili bilgiler paylaşabileceğiniz gibi sloganınızı da bu alana yazabilirsiniz. Hakkımızda bölümünüzde markanızla ilgili detayları vermeniz, sizi yeni keşfeden kullanıcılara sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Açıklamalarda hashtagler kullanın

Instagram profil düzenleme sırasında hashtagleri de hakkımızda açıklama bölümüne ekleyebilirsiniz. Kendi oluşturduğunuz hashtagler yerine, bu bölümde keşfet sayfalarında çıkabilmek için sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek hashtagleri tıklamanızda yarar var. Böylelikle bu etiketler sayesinde de farklı kişilere “Keşfet” bölümü üzerinden ulaşma şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Adres ve iletişim bilgilerinizi paylaşın

Takipçilerinize size farklı şekillerde ulaşabilecekleri iletişim bilgilerinizi de profiliniz üzerinde paylaşmanız faydalı olacaktır. İletişim kanallarınızı açık bir şekilde paylaşıyor olmanız, markanızın güvenilir olduğunu ve iletişime açık olduğunuzu gösterir.

Telefon, e-posta bilgilerinin yanı sıra şirket adresinizi de burada paylaşabilirsiniz. Başka iletişim kanallarınız bulunuyorsa bunları da profilinizde net bir şekilde paylaşabilirsiniz.

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram profil düzenleme sürecinde hesabınızı işletme profiline de geçirmeniz gerekir. Facebook sayfanız yoksa öncelikle bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram hesabınızı bu sayfa ile ilişkilendirerek, işletme profiline geçmelisiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İşletme profiline geçmeden, bu platformda reklamlar veremezsiniz. Bunun yanı sıra profilinizi analiz etmek ve stratejilerinizi geliştirmek için Instagram istatistikler özelliğini kullanmanızda fayda var. Bu özelliğe erişmek için de işletme profilinizin olması gerekir.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Profil fotoğrafınızı iyi seçin

Profilinizi düzenlerken tabii ki bir de profil fotoğrafına ihtiyacınız olacak. Hesabınızı ya da paylaşımlarınızı gören kullanıcılar bu fotoğraf üzerinden de markanızı tanıyabilmeliler. Kurumsallığı sağlamak ve markanızı en iyi şekilde yansıtmak için iyi bir profil fotoğrafı seçmeniz de yarar var.

Profil fotoğrafınızda markanızın logosunu tercih edebileceğiniz gibi ürünlerinizle ilgili bir görseli bu amaçla kullanabilirsiniz. Ancak bu işlemde en çok tercih edilen ve kullanılan fotoğraf genellikle logodur. Logonuz, takipçilerinizin sizi daha iyi tanımalarını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Eyleme çağrı ifadeleri kullanın

Profilinizin hakkımızda bölümünde ziyaretçileri belli bir eyleme geçmeye çağıracak ifadeleri de kullanabilirsiniz. Web sitenize trafik çekmek ya da ürünlerinizi inlcemeleri için farklı eyleme çağrı ifadelerini de açıklama bölümünüzde yazabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Hikaye paylaşımlarınızı profilinize sabitleyin

Instagram profil düzenleme işlemlerinizde öne çıkan hikayelerinizi de oluşturabilirsiniz. Öne çıkan hikaye paylaşımlarında, SSS, iade, kargo, sipariş ya da ürünlerle ilgili hikaylerinizi sabitleyerek, profilinizi ziyaret edenlere bu konular hakkında bilgiler sunabilirsiniz. Özel konseptler hazırlayarak, farklı kategorilerdeki ürünleri gösterebileceğiniz gibi, kullanıcıları bilgilendirecek detayları da bu bölümde paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan