Instagram profil düzenleme ipuçları

14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları

Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en iyi şekilde oluşturmanız ve detaylandırmanız, geri dönüşümleriniz; aynı zamanda da takipçi sayınızı artırmanız için önemlidir. Bunlara ek olarak kurumsallık yaratmak için de profilinizde belli detayların yer alması gerekir.

Instagram profil düzenleme ipuçları

Profil açıklama (Hakkımızda) metninizi hazırlayın

Instagmra profil düzenleme işlemlerine başlarken öncelikli olarak hakkımızda metninizi oluşturmalısınız. Bu bölümde 150 karakterlik bir alan bulunmaktadır. Bu alanın tamamını kullanarak, markanız, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili bilgiler paylaşabileceğiniz gibi sloganınızı da bu alana yazabilirsiniz. Hakkımızda bölümünüzde markanızla ilgili detayları vermeniz, sizi yeni keşfeden kullanıcılara sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Açıklamalarda hashtagler kullanın

Instagram profil düzenleme sırasında hashtagleri de hakkımızda açıklama bölümüne ekleyebilirsiniz. Kendi oluşturduğunuz hashtagler yerine, bu bölümde keşfet sayfalarında çıkabilmek için sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek hashtagleri tıklamanızda yarar var. Böylelikle bu etiketler sayesinde de farklı kişilere “Keşfet” bölümü üzerinden ulaşma şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Adres ve iletişim bilgilerinizi paylaşın

Takipçilerinize size farklı şekillerde ulaşabilecekleri iletişim bilgilerinizi de profiliniz üzerinde paylaşmanız faydalı olacaktır. İletişim kanallarınızı açık bir şekilde paylaşıyor olmanız, markanızın güvenilir olduğunu ve iletişime açık olduğunuzu gösterir.

Telefon, e-posta bilgilerinin yanı sıra şirket adresinizi de burada paylaşabilirsiniz. Başka iletişim kanallarınız bulunuyorsa bunları da profilinizde net bir şekilde paylaşabilirsiniz.

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram profil düzenleme sürecinde hesabınızı işletme profiline de geçirmeniz gerekir. Facebook sayfanız yoksa öncelikle bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram hesabınızı bu sayfa ile ilişkilendirerek, işletme profiline geçmelisiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İşletme profiline geçmeden, bu platformda reklamlar veremezsiniz. Bunun yanı sıra profilinizi analiz etmek ve stratejilerinizi geliştirmek için Instagram istatistikler özelliğini kullanmanızda fayda var. Bu özelliğe erişmek için de işletme profilinizin olması gerekir.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Profil fotoğrafınızı iyi seçin

Profilinizi düzenlerken tabii ki bir de profil fotoğrafına ihtiyacınız olacak. Hesabınızı ya da paylaşımlarınızı gören kullanıcılar bu fotoğraf üzerinden de markanızı tanıyabilmeliler. Kurumsallığı sağlamak ve markanızı en iyi şekilde yansıtmak için iyi bir profil fotoğrafı seçmeniz de yarar var.

Profil fotoğrafınızda markanızın logosunu tercih edebileceğiniz gibi ürünlerinizle ilgili bir görseli bu amaçla kullanabilirsiniz. Ancak bu işlemde en çok tercih edilen ve kullanılan fotoğraf genellikle logodur. Logonuz, takipçilerinizin sizi daha iyi tanımalarını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Eyleme çağrı ifadeleri kullanın

Profilinizin hakkımızda bölümünde ziyaretçileri belli bir eyleme geçmeye çağıracak ifadeleri de kullanabilirsiniz. Web sitenize trafik çekmek ya da ürünlerinizi inlcemeleri için farklı eyleme çağrı ifadelerini de açıklama bölümünüzde yazabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Hikaye paylaşımlarınızı profilinize sabitleyin

Instagram profil düzenleme işlemlerinizde öne çıkan hikayelerinizi de oluşturabilirsiniz. Öne çıkan hikaye paylaşımlarında, SSS, iade, kargo, sipariş ya da ürünlerle ilgili hikaylerinizi sabitleyerek, profilinizi ziyaret edenlere bu konular hakkında bilgiler sunabilirsiniz. Özel konseptler hazırlayarak, farklı kategorilerdeki ürünleri gösterebileceğiniz gibi, kullanıcıları bilgilendirecek detayları da bu bölümde paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat, genel itibarıyla büyük ölçekli şirketlerin yürüttüğü çok adımlı ve kompleks bir işlem şeklinde nitelendirilebilir. Getirilerin yüksek olduğu bu tür faaliyetler, e-ticaretin yükselişiyle her seviyedeki firmanın...
10 Mayıs 2022
Markethinkers
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada...
26 Mayıs 2021
Markethinkers
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın