Instagram profil düzenleme ipuçları

14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları

Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en iyi şekilde oluşturmanız ve detaylandırmanız, geri dönüşümleriniz; aynı zamanda da takipçi sayınızı artırmanız için önemlidir. Bunlara ek olarak kurumsallık yaratmak için de profilinizde belli detayların yer alması gerekir.

Instagram profil düzenleme ipuçları

Profil açıklama (Hakkımızda) metninizi hazırlayın

Instagmra profil düzenleme işlemlerine başlarken öncelikli olarak hakkımızda metninizi oluşturmalısınız. Bu bölümde 150 karakterlik bir alan bulunmaktadır. Bu alanın tamamını kullanarak, markanız, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili bilgiler paylaşabileceğiniz gibi sloganınızı da bu alana yazabilirsiniz. Hakkımızda bölümünüzde markanızla ilgili detayları vermeniz, sizi yeni keşfeden kullanıcılara sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Açıklamalarda hashtagler kullanın

Instagram profil düzenleme sırasında hashtagleri de hakkımızda açıklama bölümüne ekleyebilirsiniz. Kendi oluşturduğunuz hashtagler yerine, bu bölümde keşfet sayfalarında çıkabilmek için sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek hashtagleri tıklamanızda yarar var. Böylelikle bu etiketler sayesinde de farklı kişilere “Keşfet” bölümü üzerinden ulaşma şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Adres ve iletişim bilgilerinizi paylaşın

Takipçilerinize size farklı şekillerde ulaşabilecekleri iletişim bilgilerinizi de profiliniz üzerinde paylaşmanız faydalı olacaktır. İletişim kanallarınızı açık bir şekilde paylaşıyor olmanız, markanızın güvenilir olduğunu ve iletişime açık olduğunuzu gösterir.

Telefon, e-posta bilgilerinin yanı sıra şirket adresinizi de burada paylaşabilirsiniz. Başka iletişim kanallarınız bulunuyorsa bunları da profilinizde net bir şekilde paylaşabilirsiniz.

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram profil düzenleme sürecinde hesabınızı işletme profiline de geçirmeniz gerekir. Facebook sayfanız yoksa öncelikle bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram hesabınızı bu sayfa ile ilişkilendirerek, işletme profiline geçmelisiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İşletme profiline geçmeden, bu platformda reklamlar veremezsiniz. Bunun yanı sıra profilinizi analiz etmek ve stratejilerinizi geliştirmek için Instagram istatistikler özelliğini kullanmanızda fayda var. Bu özelliğe erişmek için de işletme profilinizin olması gerekir.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Profil fotoğrafınızı iyi seçin

Profilinizi düzenlerken tabii ki bir de profil fotoğrafına ihtiyacınız olacak. Hesabınızı ya da paylaşımlarınızı gören kullanıcılar bu fotoğraf üzerinden de markanızı tanıyabilmeliler. Kurumsallığı sağlamak ve markanızı en iyi şekilde yansıtmak için iyi bir profil fotoğrafı seçmeniz de yarar var.

Profil fotoğrafınızda markanızın logosunu tercih edebileceğiniz gibi ürünlerinizle ilgili bir görseli bu amaçla kullanabilirsiniz. Ancak bu işlemde en çok tercih edilen ve kullanılan fotoğraf genellikle logodur. Logonuz, takipçilerinizin sizi daha iyi tanımalarını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Eyleme çağrı ifadeleri kullanın

Profilinizin hakkımızda bölümünde ziyaretçileri belli bir eyleme geçmeye çağıracak ifadeleri de kullanabilirsiniz. Web sitenize trafik çekmek ya da ürünlerinizi inlcemeleri için farklı eyleme çağrı ifadelerini de açıklama bölümünüzde yazabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Hikaye paylaşımlarınızı profilinize sabitleyin

Instagram profil düzenleme işlemlerinizde öne çıkan hikayelerinizi de oluşturabilirsiniz. Öne çıkan hikaye paylaşımlarında, SSS, iade, kargo, sipariş ya da ürünlerle ilgili hikaylerinizi sabitleyerek, profilinizi ziyaret edenlere bu konular hakkında bilgiler sunabilirsiniz. Özel konseptler hazırlayarak, farklı kategorilerdeki ürünleri gösterebileceğiniz gibi, kullanıcıları bilgilendirecek detayları da bu bölümde paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap.xml Nedir? İnternet sitelerinin arama motoru botları tarafından daha iyi taranabilmesi ve dizine eklenerek aramalarda listelenmesi için oluşturulan dosya, sitemap (site haritası) olarak adlandırılmaktadır. Bu haritalar, xml...
12 Temmuz 2021
Markethinkers
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin