Instagram profil düzenleme ipuçları

14 Aralık 2020
Sinan Oypan

Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en iyi şekilde oluşturmanız ve detaylandırmanız, geri dönüşümleriniz; aynı zamanda da takipçi sayınızı artırmanız için önemlidir. Bunlara ek olarak kurumsallık yaratmak için de profilinizde belli detayların yer alması gerekir.

Instagram profil düzenleme ipuçları

Profil açıklama (Hakkımızda) metninizi hazırlayın

Instagmra profil düzenleme işlemlerine başlarken öncelikli olarak hakkımızda metninizi oluşturmalısınız. Bu bölümde 150 karakterlik bir alan bulunmaktadır. Bu alanın tamamını kullanarak, markanız, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili bilgiler paylaşabileceğiniz gibi sloganınızı da bu alana yazabilirsiniz. Hakkımızda bölümünüzde markanızla ilgili detayları vermeniz, sizi yeni keşfeden kullanıcılara sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Açıklamalarda hashtagler kullanın

Instagram profil düzenleme sırasında hashtagleri de hakkımızda açıklama bölümüne ekleyebilirsiniz. Kendi oluşturduğunuz hashtagler yerine, bu bölümde keşfet sayfalarında çıkabilmek için sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek hashtagleri tıklamanızda yarar var. Böylelikle bu etiketler sayesinde de farklı kişilere “Keşfet” bölümü üzerinden ulaşma şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Adres ve iletişim bilgilerinizi paylaşın

Takipçilerinize size farklı şekillerde ulaşabilecekleri iletişim bilgilerinizi de profiliniz üzerinde paylaşmanız faydalı olacaktır. İletişim kanallarınızı açık bir şekilde paylaşıyor olmanız, markanızın güvenilir olduğunu ve iletişime açık olduğunuzu gösterir.

Telefon, e-posta bilgilerinin yanı sıra şirket adresinizi de burada paylaşabilirsiniz. Başka iletişim kanallarınız bulunuyorsa bunları da profilinizde net bir şekilde paylaşabilirsiniz.

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram profil düzenleme sürecinde hesabınızı işletme profiline de geçirmeniz gerekir. Facebook sayfanız yoksa öncelikle bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram hesabınızı bu sayfa ile ilişkilendirerek, işletme profiline geçmelisiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İşletme profiline geçmeden, bu platformda reklamlar veremezsiniz. Bunun yanı sıra profilinizi analiz etmek ve stratejilerinizi geliştirmek için Instagram istatistikler özelliğini kullanmanızda fayda var. Bu özelliğe erişmek için de işletme profilinizin olması gerekir.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Profil fotoğrafınızı iyi seçin

Profilinizi düzenlerken tabii ki bir de profil fotoğrafına ihtiyacınız olacak. Hesabınızı ya da paylaşımlarınızı gören kullanıcılar bu fotoğraf üzerinden de markanızı tanıyabilmeliler. Kurumsallığı sağlamak ve markanızı en iyi şekilde yansıtmak için iyi bir profil fotoğrafı seçmeniz de yarar var.

Profil fotoğrafınızda markanızın logosunu tercih edebileceğiniz gibi ürünlerinizle ilgili bir görseli bu amaçla kullanabilirsiniz. Ancak bu işlemde en çok tercih edilen ve kullanılan fotoğraf genellikle logodur. Logonuz, takipçilerinizin sizi daha iyi tanımalarını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Eyleme çağrı ifadeleri kullanın

Profilinizin hakkımızda bölümünde ziyaretçileri belli bir eyleme geçmeye çağıracak ifadeleri de kullanabilirsiniz. Web sitenize trafik çekmek ya da ürünlerinizi inlcemeleri için farklı eyleme çağrı ifadelerini de açıklama bölümünüzde yazabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Hikaye paylaşımlarınızı profilinize sabitleyin

Instagram profil düzenleme işlemlerinizde öne çıkan hikayelerinizi de oluşturabilirsiniz. Öne çıkan hikaye paylaşımlarında, SSS, iade, kargo, sipariş ya da ürünlerle ilgili hikaylerinizi sabitleyerek, profilinizi ziyaret edenlere bu konular hakkında bilgiler sunabilirsiniz. Özel konseptler hazırlayarak, farklı kategorilerdeki ürünleri gösterebileceğiniz gibi, kullanıcıları bilgilendirecek detayları da bu bölümde paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
4 Haziran 2016
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan