Instagram profil düzenleme ipuçları

14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları

Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en iyi şekilde oluşturmanız ve detaylandırmanız, geri dönüşümleriniz; aynı zamanda da takipçi sayınızı artırmanız için önemlidir. Bunlara ek olarak kurumsallık yaratmak için de profilinizde belli detayların yer alması gerekir.

Instagram profil düzenleme ipuçları

Profil açıklama (Hakkımızda) metninizi hazırlayın

Instagmra profil düzenleme işlemlerine başlarken öncelikli olarak hakkımızda metninizi oluşturmalısınız. Bu bölümde 150 karakterlik bir alan bulunmaktadır. Bu alanın tamamını kullanarak, markanız, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili bilgiler paylaşabileceğiniz gibi sloganınızı da bu alana yazabilirsiniz. Hakkımızda bölümünüzde markanızla ilgili detayları vermeniz, sizi yeni keşfeden kullanıcılara sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Açıklamalarda hashtagler kullanın

Instagram profil düzenleme sırasında hashtagleri de hakkımızda açıklama bölümüne ekleyebilirsiniz. Kendi oluşturduğunuz hashtagler yerine, bu bölümde keşfet sayfalarında çıkabilmek için sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek hashtagleri tıklamanızda yarar var. Böylelikle bu etiketler sayesinde de farklı kişilere “Keşfet” bölümü üzerinden ulaşma şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Adres ve iletişim bilgilerinizi paylaşın

Takipçilerinize size farklı şekillerde ulaşabilecekleri iletişim bilgilerinizi de profiliniz üzerinde paylaşmanız faydalı olacaktır. İletişim kanallarınızı açık bir şekilde paylaşıyor olmanız, markanızın güvenilir olduğunu ve iletişime açık olduğunuzu gösterir.

Telefon, e-posta bilgilerinin yanı sıra şirket adresinizi de burada paylaşabilirsiniz. Başka iletişim kanallarınız bulunuyorsa bunları da profilinizde net bir şekilde paylaşabilirsiniz.

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram profil düzenleme sürecinde hesabınızı işletme profiline de geçirmeniz gerekir. Facebook sayfanız yoksa öncelikle bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram hesabınızı bu sayfa ile ilişkilendirerek, işletme profiline geçmelisiniz.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İşletme profiline geçmeden, bu platformda reklamlar veremezsiniz. Bunun yanı sıra profilinizi analiz etmek ve stratejilerinizi geliştirmek için Instagram istatistikler özelliğini kullanmanızda fayda var. Bu özelliğe erişmek için de işletme profilinizin olması gerekir.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Profil fotoğrafınızı iyi seçin

Profilinizi düzenlerken tabii ki bir de profil fotoğrafına ihtiyacınız olacak. Hesabınızı ya da paylaşımlarınızı gören kullanıcılar bu fotoğraf üzerinden de markanızı tanıyabilmeliler. Kurumsallığı sağlamak ve markanızı en iyi şekilde yansıtmak için iyi bir profil fotoğrafı seçmeniz de yarar var.

Profil fotoğrafınızda markanızın logosunu tercih edebileceğiniz gibi ürünlerinizle ilgili bir görseli bu amaçla kullanabilirsiniz. Ancak bu işlemde en çok tercih edilen ve kullanılan fotoğraf genellikle logodur. Logonuz, takipçilerinizin sizi daha iyi tanımalarını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Eyleme çağrı ifadeleri kullanın

Profilinizin hakkımızda bölümünde ziyaretçileri belli bir eyleme geçmeye çağıracak ifadeleri de kullanabilirsiniz. Web sitenize trafik çekmek ya da ürünlerinizi inlcemeleri için farklı eyleme çağrı ifadelerini de açıklama bölümünüzde yazabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Hikaye paylaşımlarınızı profilinize sabitleyin

Instagram profil düzenleme işlemlerinizde öne çıkan hikayelerinizi de oluşturabilirsiniz. Öne çıkan hikaye paylaşımlarında, SSS, iade, kargo, sipariş ya da ürünlerle ilgili hikaylerinizi sabitleyerek, profilinizi ziyaret edenlere bu konular hakkında bilgiler sunabilirsiniz. Özel konseptler hazırlayarak, farklı kategorilerdeki ürünleri gösterebileceğiniz gibi, kullanıcıları bilgilendirecek detayları da bu bölümde paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan