Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

9 Kasım 2018
Sinan Oypan

Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri dönüşümleri kaçırmakta. Bu sebeple de Instagram profil bilgileri en verimli şekilde düzenlenmeli.

Kullanıcılar herhangi bir paylaşım ya da arama sonrasında profilinize ulaşabilirler ve profilinizi ziyaret ettiklerinde firmanızla ilgili burada yer alan bilgilere ulaşabilirler. Peki, Instagram profil bilgilerinizi en iyi şekilde nasıl düzenleyebilirsiniz?

Instagram profil bilgileri hakkında genel bilgiler

Profil bilgileri bölümünde 150 karakterlik bir açıklama metni yazabiliyorsunuz. Bununla beraber dışarıya yönlendirme yapabildiğiniz bir linki de burada paylaşabiliyorsunuz. Reklam içerikleri haricinde Instagram’da dışarıya yönlendirme linki paylaşımı sadece buradan yapılabiliyor.

buradaki bilgiler sayesinde markanızla ilgili önemli bilgileri öne çıkartabilir, kullanıcıların size ulaşabilmelerini sağlayacak kanalları paylaşabilir, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili ekstra detayları yazabilirsiniz.

Instagram profil bilgileri en iyi nasıl hazırlanır?

Kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı anlatın

150 karakterlik metin bölümünde kısa bir şekilde kim olduğunuzu ve firma olarak neler yaptığınızı ya da hizmetlerinizi paylaşmalısınız. Hesabınızı ilk kez gören bir kullanıcı bu bölümdeki bilgilerinizi okuyarak işletmeniz hakkında önemli bilgilere ulaşabilir.

Onların dikkatını hızlı bir şekilde çekebilmeniz oldukça önemli. Bu nedenle de en önemli anahtar kelimelerinizi ve sizi en iyi tanımlayan metni bu bölümde hazırlamanız oldukça önemli.

Hesabınıza biraz daha karakter yaratmak için emoji kullanımlarından yararlanabilirsiniz. Kargo bilgileri ya da yönlendirme işaretleri için emoji kullanımı son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başlayan yöntemlerden biri.

Tıklanabilir etiketler paylaşın

Yaptığınız işi ya da paylaşımlarınızı altında topladığınız etiketleri (hashtag) de buradaki bilgiler arasında paylaşabilirsiniz. Markanızla ilgili olan ya da kullanıcıların sizin ürünlerinizle ilgili paylaştığı içerikleri gösteren hashtag’leri burada paylaşarak, profil ziyaretçilerinizin bu etiketlerdeki içerikleri incelemelerini sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra markanızla ilgili hashtag’leri paylaştığınızda, kullanıcılar sizinle ilgili paylaşım yaparken hangi etiketleri kullanabileceklerini de görmüş olurlar.

Eyleme çağrı ifadeleri paylaşın

Profil bilgileri bölümünde ziyaretçilerin belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için eyleme çağrı ifadelerinizi de kullanabilirsiniz. Böylelikle onları belli bir sayfaya ya da eyleme yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Buradaki eyleme çağrı ifadeleriniz, “linke tıklayarak siteye yönlendirme”, “etiketleri paylaşma”, “indirimlerden yararlanma” gibi farklı amaçlara yönelik eyleme çağrı ifadelerinizi kullanabilirsiniz.

Adres ve telefon bilgilerinizi paylaşın

Özellikle fiziki mağazanız bulunuyorsa ve takipçilerinizi mağazanıza çekmek istiyorsanız, açıklama bölümünde ve işletme profil hesap bilgilerinizde açık adresinizi de paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra müşteri hizmetleri telefon numaranızı paylaşarak tüketicilerin size telefon kanalından da ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Instagram Hikayeleri’nizi öne çıkartın

Doğrudan Instagram profil bilgileri ile ilgili olmasa da profil bilgilerinizin hemen altında, paylaşımlarınızdan önce bazı Hikaye paylaşımlarınızı öne çıkartabildiğiniz bir alan bulunuyor. Bu alanda profilinizi ziyaret edenlere Hikaye paylaşımlarınızı gösterebilirsiniz.

Hikaye paylaşımları çok daha fazla ilgi çektiği için, bu öne çıkan hikaye bölümünde, son yaptığınız paylaşımları gösterebileceğiniz gibi, en güncel kampanyalarınızı, en popüler ürünlerinizi, iletişim bilgilerinizi, diğer sosyal medya hesap bilgilerinizi ya da ilgi çekici paylaşımlarınızı bu alanda öne çıkartabilirsiniz.

Eğer 10 binin üzerinde takipçiniz bulunuyorsa, Hikayelerinizde yapabileceğiniz ek çalışmalardan biri de dışarıya yönlendirme linkleri koymak olacaktır. Burada dışarıya yönlendirme linkleri koyduğunuzda, profilinizi ziyaret edenleri belli varış ve ürün sayfalarına yönlendirerek, Instagram üzerinden trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Çok geniş bir ürün yelpazeniz bulunmuyorsa, tüm ürünlerinizi de burada öne çıkan ürünler olarak sergileyerek, birkaç hikayede ürünle ilgili detaylı bilgileri paylaşarak, kullanıcıların ürünlerinizi görmelerini sağlayabilirsiniz.

Eğer geniş bir ürün yelpazeniz bulunuyorsa, bu noktada da öne çıkan ve en popüler olan ürün kategorilerinizi burada paylaşabilir; bu hikaye gruplarının içinde de farklı ürünleri kullanıcılara gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan