Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

9 Kasım 2018
Sinan Oypan

Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri dönüşümleri kaçırmakta. Bu sebeple de Instagram profil bilgileri en verimli şekilde düzenlenmeli.

Kullanıcılar herhangi bir paylaşım ya da arama sonrasında profilinize ulaşabilirler ve profilinizi ziyaret ettiklerinde firmanızla ilgili burada yer alan bilgilere ulaşabilirler. Peki, Instagram profil bilgilerinizi en iyi şekilde nasıl düzenleyebilirsiniz?

Instagram profil bilgileri hakkında genel bilgiler

Profil bilgileri bölümünde 150 karakterlik bir açıklama metni yazabiliyorsunuz. Bununla beraber dışarıya yönlendirme yapabildiğiniz bir linki de burada paylaşabiliyorsunuz. Reklam içerikleri haricinde Instagram’da dışarıya yönlendirme linki paylaşımı sadece buradan yapılabiliyor.

buradaki bilgiler sayesinde markanızla ilgili önemli bilgileri öne çıkartabilir, kullanıcıların size ulaşabilmelerini sağlayacak kanalları paylaşabilir, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili ekstra detayları yazabilirsiniz.

Instagram profil bilgileri en iyi nasıl hazırlanır?

Kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı anlatın

150 karakterlik metin bölümünde kısa bir şekilde kim olduğunuzu ve firma olarak neler yaptığınızı ya da hizmetlerinizi paylaşmalısınız. Hesabınızı ilk kez gören bir kullanıcı bu bölümdeki bilgilerinizi okuyarak işletmeniz hakkında önemli bilgilere ulaşabilir.

Onların dikkatını hızlı bir şekilde çekebilmeniz oldukça önemli. Bu nedenle de en önemli anahtar kelimelerinizi ve sizi en iyi tanımlayan metni bu bölümde hazırlamanız oldukça önemli.

Hesabınıza biraz daha karakter yaratmak için emoji kullanımlarından yararlanabilirsiniz. Kargo bilgileri ya da yönlendirme işaretleri için emoji kullanımı son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başlayan yöntemlerden biri.

Tıklanabilir etiketler paylaşın

Yaptığınız işi ya da paylaşımlarınızı altında topladığınız etiketleri (hashtag) de buradaki bilgiler arasında paylaşabilirsiniz. Markanızla ilgili olan ya da kullanıcıların sizin ürünlerinizle ilgili paylaştığı içerikleri gösteren hashtag’leri burada paylaşarak, profil ziyaretçilerinizin bu etiketlerdeki içerikleri incelemelerini sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra markanızla ilgili hashtag’leri paylaştığınızda, kullanıcılar sizinle ilgili paylaşım yaparken hangi etiketleri kullanabileceklerini de görmüş olurlar.

Eyleme çağrı ifadeleri paylaşın

Profil bilgileri bölümünde ziyaretçilerin belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için eyleme çağrı ifadelerinizi de kullanabilirsiniz. Böylelikle onları belli bir sayfaya ya da eyleme yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Buradaki eyleme çağrı ifadeleriniz, “linke tıklayarak siteye yönlendirme”, “etiketleri paylaşma”, “indirimlerden yararlanma” gibi farklı amaçlara yönelik eyleme çağrı ifadelerinizi kullanabilirsiniz.

Adres ve telefon bilgilerinizi paylaşın

Özellikle fiziki mağazanız bulunuyorsa ve takipçilerinizi mağazanıza çekmek istiyorsanız, açıklama bölümünde ve işletme profil hesap bilgilerinizde açık adresinizi de paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra müşteri hizmetleri telefon numaranızı paylaşarak tüketicilerin size telefon kanalından da ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Instagram Hikayeleri’nizi öne çıkartın

Doğrudan Instagram profil bilgileri ile ilgili olmasa da profil bilgilerinizin hemen altında, paylaşımlarınızdan önce bazı Hikaye paylaşımlarınızı öne çıkartabildiğiniz bir alan bulunuyor. Bu alanda profilinizi ziyaret edenlere Hikaye paylaşımlarınızı gösterebilirsiniz.

Hikaye paylaşımları çok daha fazla ilgi çektiği için, bu öne çıkan hikaye bölümünde, son yaptığınız paylaşımları gösterebileceğiniz gibi, en güncel kampanyalarınızı, en popüler ürünlerinizi, iletişim bilgilerinizi, diğer sosyal medya hesap bilgilerinizi ya da ilgi çekici paylaşımlarınızı bu alanda öne çıkartabilirsiniz.

Eğer 10 binin üzerinde takipçiniz bulunuyorsa, Hikayelerinizde yapabileceğiniz ek çalışmalardan biri de dışarıya yönlendirme linkleri koymak olacaktır. Burada dışarıya yönlendirme linkleri koyduğunuzda, profilinizi ziyaret edenleri belli varış ve ürün sayfalarına yönlendirerek, Instagram üzerinden trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Çok geniş bir ürün yelpazeniz bulunmuyorsa, tüm ürünlerinizi de burada öne çıkan ürünler olarak sergileyerek, birkaç hikayede ürünle ilgili detaylı bilgileri paylaşarak, kullanıcıların ürünlerinizi görmelerini sağlayabilirsiniz.

Eğer geniş bir ürün yelpazeniz bulunuyorsa, bu noktada da öne çıkan ve en popüler olan ürün kategorilerinizi burada paylaşabilir; bu hikaye gruplarının içinde de farklı ürünleri kullanıcılara gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan