Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri dönüşümleri kaçırmakta. Bu sebeple de Instagram profil bilgileri en verimli şekilde düzenlenmeli.

Kullanıcılar herhangi bir paylaşım ya da arama sonrasında profilinize ulaşabilirler ve profilinizi ziyaret ettiklerinde firmanızla ilgili burada yer alan bilgilere ulaşabilirler. Peki, Instagram profil bilgilerinizi en iyi şekilde nasıl düzenleyebilirsiniz?

Instagram profil bilgileri hakkında genel bilgiler

Profil bilgileri bölümünde 150 karakterlik bir açıklama metni yazabiliyorsunuz. Bununla beraber dışarıya yönlendirme yapabildiğiniz bir linki de burada paylaşabiliyorsunuz. Reklam içerikleri haricinde Instagram’da dışarıya yönlendirme linki paylaşımı sadece buradan yapılabiliyor.

buradaki bilgiler sayesinde markanızla ilgili önemli bilgileri öne çıkartabilir, kullanıcıların size ulaşabilmelerini sağlayacak kanalları paylaşabilir, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili ekstra detayları yazabilirsiniz.

Instagram profil bilgileri en iyi nasıl hazırlanır?

Kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı anlatın

150 karakterlik metin bölümünde kısa bir şekilde kim olduğunuzu ve firma olarak neler yaptığınızı ya da hizmetlerinizi paylaşmalısınız. Hesabınızı ilk kez gören bir kullanıcı bu bölümdeki bilgilerinizi okuyarak işletmeniz hakkında önemli bilgilere ulaşabilir.

Onların dikkatını hızlı bir şekilde çekebilmeniz oldukça önemli. Bu nedenle de en önemli anahtar kelimelerinizi ve sizi en iyi tanımlayan metni bu bölümde hazırlamanız oldukça önemli.

Hesabınıza biraz daha karakter yaratmak için emoji kullanımlarından yararlanabilirsiniz. Kargo bilgileri ya da yönlendirme işaretleri için emoji kullanımı son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başlayan yöntemlerden biri.

Tıklanabilir etiketler paylaşın

Yaptığınız işi ya da paylaşımlarınızı altında topladığınız etiketleri (hashtag) de buradaki bilgiler arasında paylaşabilirsiniz. Markanızla ilgili olan ya da kullanıcıların sizin ürünlerinizle ilgili paylaştığı içerikleri gösteren hashtag’leri burada paylaşarak, profil ziyaretçilerinizin bu etiketlerdeki içerikleri incelemelerini sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra markanızla ilgili hashtag’leri paylaştığınızda, kullanıcılar sizinle ilgili paylaşım yaparken hangi etiketleri kullanabileceklerini de görmüş olurlar.

Eyleme çağrı ifadeleri paylaşın

Profil bilgileri bölümünde ziyaretçilerin belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için eyleme çağrı ifadelerinizi de kullanabilirsiniz. Böylelikle onları belli bir sayfaya ya da eyleme yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Buradaki eyleme çağrı ifadeleriniz, “linke tıklayarak siteye yönlendirme”, “etiketleri paylaşma”, “indirimlerden yararlanma” gibi farklı amaçlara yönelik eyleme çağrı ifadelerinizi kullanabilirsiniz.

Adres ve telefon bilgilerinizi paylaşın

Özellikle fiziki mağazanız bulunuyorsa ve takipçilerinizi mağazanıza çekmek istiyorsanız, açıklama bölümünde ve işletme profil hesap bilgilerinizde açık adresinizi de paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra müşteri hizmetleri telefon numaranızı paylaşarak tüketicilerin size telefon kanalından da ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Instagram Hikayeleri’nizi öne çıkartın

Doğrudan Instagram profil bilgileri ile ilgili olmasa da profil bilgilerinizin hemen altında, paylaşımlarınızdan önce bazı Hikaye paylaşımlarınızı öne çıkartabildiğiniz bir alan bulunuyor. Bu alanda profilinizi ziyaret edenlere Hikaye paylaşımlarınızı gösterebilirsiniz.

Hikaye paylaşımları çok daha fazla ilgi çektiği için, bu öne çıkan hikaye bölümünde, son yaptığınız paylaşımları gösterebileceğiniz gibi, en güncel kampanyalarınızı, en popüler ürünlerinizi, iletişim bilgilerinizi, diğer sosyal medya hesap bilgilerinizi ya da ilgi çekici paylaşımlarınızı bu alanda öne çıkartabilirsiniz.

Eğer 10 binin üzerinde takipçiniz bulunuyorsa, Hikayelerinizde yapabileceğiniz ek çalışmalardan biri de dışarıya yönlendirme linkleri koymak olacaktır. Burada dışarıya yönlendirme linkleri koyduğunuzda, profilinizi ziyaret edenleri belli varış ve ürün sayfalarına yönlendirerek, Instagram üzerinden trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Çok geniş bir ürün yelpazeniz bulunmuyorsa, tüm ürünlerinizi de burada öne çıkan ürünler olarak sergileyerek, birkaç hikayede ürünle ilgili detaylı bilgileri paylaşarak, kullanıcıların ürünlerinizi görmelerini sağlayabilirsiniz.

Eğer geniş bir ürün yelpazeniz bulunuyorsa, bu noktada da öne çıkan ve en popüler olan ürün kategorilerinizi burada paylaşabilir; bu hikaye gruplarının içinde de farklı ürünleri kullanıcılara gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın