Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri dönüşümleri kaçırmakta. Bu sebeple de Instagram profil bilgileri en verimli şekilde düzenlenmeli.

Kullanıcılar herhangi bir paylaşım ya da arama sonrasında profilinize ulaşabilirler ve profilinizi ziyaret ettiklerinde firmanızla ilgili burada yer alan bilgilere ulaşabilirler. Peki, Instagram profil bilgilerinizi en iyi şekilde nasıl düzenleyebilirsiniz?

Instagram profil bilgileri hakkında genel bilgiler

Profil bilgileri bölümünde 150 karakterlik bir açıklama metni yazabiliyorsunuz. Bununla beraber dışarıya yönlendirme yapabildiğiniz bir linki de burada paylaşabiliyorsunuz. Reklam içerikleri haricinde Instagram’da dışarıya yönlendirme linki paylaşımı sadece buradan yapılabiliyor.

buradaki bilgiler sayesinde markanızla ilgili önemli bilgileri öne çıkartabilir, kullanıcıların size ulaşabilmelerini sağlayacak kanalları paylaşabilir, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili ekstra detayları yazabilirsiniz.

Instagram profil bilgileri en iyi nasıl hazırlanır?

Kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı anlatın

150 karakterlik metin bölümünde kısa bir şekilde kim olduğunuzu ve firma olarak neler yaptığınızı ya da hizmetlerinizi paylaşmalısınız. Hesabınızı ilk kez gören bir kullanıcı bu bölümdeki bilgilerinizi okuyarak işletmeniz hakkında önemli bilgilere ulaşabilir.

Onların dikkatını hızlı bir şekilde çekebilmeniz oldukça önemli. Bu nedenle de en önemli anahtar kelimelerinizi ve sizi en iyi tanımlayan metni bu bölümde hazırlamanız oldukça önemli.

Hesabınıza biraz daha karakter yaratmak için emoji kullanımlarından yararlanabilirsiniz. Kargo bilgileri ya da yönlendirme işaretleri için emoji kullanımı son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başlayan yöntemlerden biri.

Tıklanabilir etiketler paylaşın

Yaptığınız işi ya da paylaşımlarınızı altında topladığınız etiketleri (hashtag) de buradaki bilgiler arasında paylaşabilirsiniz. Markanızla ilgili olan ya da kullanıcıların sizin ürünlerinizle ilgili paylaştığı içerikleri gösteren hashtag’leri burada paylaşarak, profil ziyaretçilerinizin bu etiketlerdeki içerikleri incelemelerini sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra markanızla ilgili hashtag’leri paylaştığınızda, kullanıcılar sizinle ilgili paylaşım yaparken hangi etiketleri kullanabileceklerini de görmüş olurlar.

Eyleme çağrı ifadeleri paylaşın

Profil bilgileri bölümünde ziyaretçilerin belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için eyleme çağrı ifadelerinizi de kullanabilirsiniz. Böylelikle onları belli bir sayfaya ya da eyleme yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Buradaki eyleme çağrı ifadeleriniz, “linke tıklayarak siteye yönlendirme”, “etiketleri paylaşma”, “indirimlerden yararlanma” gibi farklı amaçlara yönelik eyleme çağrı ifadelerinizi kullanabilirsiniz.

Adres ve telefon bilgilerinizi paylaşın

Özellikle fiziki mağazanız bulunuyorsa ve takipçilerinizi mağazanıza çekmek istiyorsanız, açıklama bölümünde ve işletme profil hesap bilgilerinizde açık adresinizi de paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra müşteri hizmetleri telefon numaranızı paylaşarak tüketicilerin size telefon kanalından da ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Instagram Hikayeleri’nizi öne çıkartın

Doğrudan Instagram profil bilgileri ile ilgili olmasa da profil bilgilerinizin hemen altında, paylaşımlarınızdan önce bazı Hikaye paylaşımlarınızı öne çıkartabildiğiniz bir alan bulunuyor. Bu alanda profilinizi ziyaret edenlere Hikaye paylaşımlarınızı gösterebilirsiniz.

Hikaye paylaşımları çok daha fazla ilgi çektiği için, bu öne çıkan hikaye bölümünde, son yaptığınız paylaşımları gösterebileceğiniz gibi, en güncel kampanyalarınızı, en popüler ürünlerinizi, iletişim bilgilerinizi, diğer sosyal medya hesap bilgilerinizi ya da ilgi çekici paylaşımlarınızı bu alanda öne çıkartabilirsiniz.

Eğer 10 binin üzerinde takipçiniz bulunuyorsa, Hikayelerinizde yapabileceğiniz ek çalışmalardan biri de dışarıya yönlendirme linkleri koymak olacaktır. Burada dışarıya yönlendirme linkleri koyduğunuzda, profilinizi ziyaret edenleri belli varış ve ürün sayfalarına yönlendirerek, Instagram üzerinden trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Çok geniş bir ürün yelpazeniz bulunmuyorsa, tüm ürünlerinizi de burada öne çıkan ürünler olarak sergileyerek, birkaç hikayede ürünle ilgili detaylı bilgileri paylaşarak, kullanıcıların ürünlerinizi görmelerini sağlayabilirsiniz.

Eğer geniş bir ürün yelpazeniz bulunuyorsa, bu noktada da öne çıkan ve en popüler olan ürün kategorilerinizi burada paylaşabilir; bu hikaye gruplarının içinde de farklı ürünleri kullanıcılara gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin