Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından görmek, kendi stratejilerinizi geliştirirken, bir adım ileri gitmek için neler yapabileceğiniz hakkında size bir takım fikirler sunar. Bu süreçte Instagram profil analizi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini de bu yazımıda ele alacağız.

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

Profil fotoğrafı

Instagram profil analizi yaparken öncelikli olarak rakip firmaların profil fotoğraflarını nasıl kullandıklarını inceleyin. Bir ürün özelinde mi görsel kullanıyorlar ya da logolarını mı öne çıkartıyorlar? Logo sembolleri mi yoksa isimleri mi bu görsel de yer alıyor? Profil fotoğrafı, kullanıcıların hesabınızı tanımasında önemli bir rol oynadığı için markanızı en iyi yansıtacak ve kullanıcıların kolay bir şekilde kim olduğunuzu anlamalarını sağlamalı.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Profil hakkında bilgileri

Profil fotoğrafının altında bu hesapla ilgili kısa bir açıklama metni bulunuyor. Birçok firma burada sektörel bilgi ya da marka sloganını yazıyor olsa da bu bölümleri daha da detaylandırabilirsiniz. Ürünlerinizle ilgili bilgileri, çalışma saatlerinizi bu bölüme yazabilirsiniz. Buna ek olarak emojilerle ürün bilgilerini süsleyebilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Öne çıkartılan hikayeler

Instagram profil analizi yaparken öne çıkan hikayeleri de incelemelisiniz. Öne çıkan hikayeler özellikle, profili ziyaret eden kişilere ürünleri tanıtmak, kampanya duyurları yapmak, sık sorulan sorularla ilgili içerikler sunmak için oldukça etkilidir. Bununla beraber öne çıkan hikayelerinizin kapak görsellerinde de ikonlar kullanmak ya da belli bir tasarım şablonu hazırlamak, markalaşma sürecinde de size yardımcı olurken, hikayelerinizin de bir bütün olarak profil üzerinde durmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Farklı hikayeleri öne çıkartarak, kategorize etmeniz, profil ziyaretleri sırasında kullanıcılara daha fazla içerik sunmanızı sağlarken, profilinizin aktif ve güncel olduğunu da gösterir.

İlgili rehber: Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Instagram paylaşımları

Profilde yer alan gönderileri de incelemeniz Instagram profil analizi sürecinde önemlidir. Nasıl bir içerik stratejileri olduğunu, ne sıklıkta paylaşım yaptıklarını, hangi içerik konularına daha fazla ağırlık verdiklerini inceleyebilirsiniz. Bu sayede rakiplerinizin içerik stratejileri hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Paylaşım sıklıkları, sosyal medya çalışmalarına ne kadar vakit ayırdıklarını ve ne kadar bütçe ayırdıklarını da tahmin etmenize olanak tanır.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

Bu analizleri yaptıktan sonra rakiplerinizden farklılaşmak ya da onlara yetişmek için kendi içerik planlarınızı yaparak, takipçilerinizle etkileşimlerinizi artıracak içerik fikirleri üzerine çalışarak, stratejilerinizi bir adım ileriye götürebilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Etkileşimler

Instagram profil analizi sırasında dikkat etmeniz gerekenlerden biri de gönderilerin aldıkları etkileşim oranlarıdır. Rakiplerinizin gönderi başına ortalama olarak ne kadar etkileşim aldıklarını da takip etmelisiniz. Etkileşim oranları, rakip firmanın takipçileriyle ne kadar iyi bir iletişim kurduğunu ve paylaştıkları içeriklerin ne kadar ilgi çekici olduğunu göstermektedir. Kendi etkileşimlerinizle rakiplerinizli kıyaslayabilir ve onlardan daha fazla etkileşim almak için nasıl bir iletişim stratejisi kuracağınızı belirleyerek, içerik stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada etkileşime neden ağırlık vermelisiniz?

Takipçi sayısı

Bu analizleri yaparken, rakiplerinizin takipçi sayılarını da dikkate almalısınız. Takipçi sayısı kimi zaman yanıltıcı bir faktör olabilmektedir. Çok fazla takipçi her zaman markanın başarılı olduğunu göstermemektedir; çünkü kimi zaman firmalar takipçi satın alma işlemleri ile hesaplarını büyük gösterebiliyorlar. Bu noktada hesabın takipçilerinin ne kadarının gerçek olduğunu anlayabilmek için de etkileşim oranlarına bakmak gerekiyor.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Takipçi sayısı çok yüksek; ancak gönderiler çok az etkileşim alıyorsa bu durumda takipçiler sahte olabilir. Genel olarak etkileşim oranlarının yüzde 10 seviyelerinde olması iyi olarak değerlendirilmektedir; ancak sahte takipçili hesaplarda bu oran daha düşüktür.

Sahte takipçiler marka ile etkileşime girmediği için, etkileşim yokmuş gibi görünmesine neden olur. Bu sebeple de sahte takipçi almaktan kaçınmanız ve hesabınızı organik olarak büyütmeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin