Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından görmek, kendi stratejilerinizi geliştirirken, bir adım ileri gitmek için neler yapabileceğiniz hakkında size bir takım fikirler sunar. Bu süreçte Instagram profil analizi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini de bu yazımıda ele alacağız.

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

Profil fotoğrafı

Instagram profil analizi yaparken öncelikli olarak rakip firmaların profil fotoğraflarını nasıl kullandıklarını inceleyin. Bir ürün özelinde mi görsel kullanıyorlar ya da logolarını mı öne çıkartıyorlar? Logo sembolleri mi yoksa isimleri mi bu görsel de yer alıyor? Profil fotoğrafı, kullanıcıların hesabınızı tanımasında önemli bir rol oynadığı için markanızı en iyi yansıtacak ve kullanıcıların kolay bir şekilde kim olduğunuzu anlamalarını sağlamalı.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Profil hakkında bilgileri

Profil fotoğrafının altında bu hesapla ilgili kısa bir açıklama metni bulunuyor. Birçok firma burada sektörel bilgi ya da marka sloganını yazıyor olsa da bu bölümleri daha da detaylandırabilirsiniz. Ürünlerinizle ilgili bilgileri, çalışma saatlerinizi bu bölüme yazabilirsiniz. Buna ek olarak emojilerle ürün bilgilerini süsleyebilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Öne çıkartılan hikayeler

Instagram profil analizi yaparken öne çıkan hikayeleri de incelemelisiniz. Öne çıkan hikayeler özellikle, profili ziyaret eden kişilere ürünleri tanıtmak, kampanya duyurları yapmak, sık sorulan sorularla ilgili içerikler sunmak için oldukça etkilidir. Bununla beraber öne çıkan hikayelerinizin kapak görsellerinde de ikonlar kullanmak ya da belli bir tasarım şablonu hazırlamak, markalaşma sürecinde de size yardımcı olurken, hikayelerinizin de bir bütün olarak profil üzerinde durmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Farklı hikayeleri öne çıkartarak, kategorize etmeniz, profil ziyaretleri sırasında kullanıcılara daha fazla içerik sunmanızı sağlarken, profilinizin aktif ve güncel olduğunu da gösterir.

İlgili rehber: Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Instagram paylaşımları

Profilde yer alan gönderileri de incelemeniz Instagram profil analizi sürecinde önemlidir. Nasıl bir içerik stratejileri olduğunu, ne sıklıkta paylaşım yaptıklarını, hangi içerik konularına daha fazla ağırlık verdiklerini inceleyebilirsiniz. Bu sayede rakiplerinizin içerik stratejileri hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Paylaşım sıklıkları, sosyal medya çalışmalarına ne kadar vakit ayırdıklarını ve ne kadar bütçe ayırdıklarını da tahmin etmenize olanak tanır.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

Bu analizleri yaptıktan sonra rakiplerinizden farklılaşmak ya da onlara yetişmek için kendi içerik planlarınızı yaparak, takipçilerinizle etkileşimlerinizi artıracak içerik fikirleri üzerine çalışarak, stratejilerinizi bir adım ileriye götürebilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Etkileşimler

Instagram profil analizi sırasında dikkat etmeniz gerekenlerden biri de gönderilerin aldıkları etkileşim oranlarıdır. Rakiplerinizin gönderi başına ortalama olarak ne kadar etkileşim aldıklarını da takip etmelisiniz. Etkileşim oranları, rakip firmanın takipçileriyle ne kadar iyi bir iletişim kurduğunu ve paylaştıkları içeriklerin ne kadar ilgi çekici olduğunu göstermektedir. Kendi etkileşimlerinizle rakiplerinizli kıyaslayabilir ve onlardan daha fazla etkileşim almak için nasıl bir iletişim stratejisi kuracağınızı belirleyerek, içerik stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada etkileşime neden ağırlık vermelisiniz?

Takipçi sayısı

Bu analizleri yaparken, rakiplerinizin takipçi sayılarını da dikkate almalısınız. Takipçi sayısı kimi zaman yanıltıcı bir faktör olabilmektedir. Çok fazla takipçi her zaman markanın başarılı olduğunu göstermemektedir; çünkü kimi zaman firmalar takipçi satın alma işlemleri ile hesaplarını büyük gösterebiliyorlar. Bu noktada hesabın takipçilerinin ne kadarının gerçek olduğunu anlayabilmek için de etkileşim oranlarına bakmak gerekiyor.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Takipçi sayısı çok yüksek; ancak gönderiler çok az etkileşim alıyorsa bu durumda takipçiler sahte olabilir. Genel olarak etkileşim oranlarının yüzde 10 seviyelerinde olması iyi olarak değerlendirilmektedir; ancak sahte takipçili hesaplarda bu oran daha düşüktür.

Sahte takipçiler marka ile etkileşime girmediği için, etkileşim yokmuş gibi görünmesine neden olur. Bu sebeple de sahte takipçi almaktan kaçınmanız ve hesabınızı organik olarak büyütmeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin