Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

30 Kasım 2020
Sinan Oypan

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından görmek, kendi stratejilerinizi geliştirirken, bir adım ileri gitmek için neler yapabileceğiniz hakkında size bir takım fikirler sunar. Bu süreçte Instagram profil analizi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini de bu yazımıda ele alacağız.

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

Profil fotoğrafı

Instagram profil analizi yaparken öncelikli olarak rakip firmaların profil fotoğraflarını nasıl kullandıklarını inceleyin. Bir ürün özelinde mi görsel kullanıyorlar ya da logolarını mı öne çıkartıyorlar? Logo sembolleri mi yoksa isimleri mi bu görsel de yer alıyor? Profil fotoğrafı, kullanıcıların hesabınızı tanımasında önemli bir rol oynadığı için markanızı en iyi yansıtacak ve kullanıcıların kolay bir şekilde kim olduğunuzu anlamalarını sağlamalı.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Profil hakkında bilgileri

Profil fotoğrafının altında bu hesapla ilgili kısa bir açıklama metni bulunuyor. Birçok firma burada sektörel bilgi ya da marka sloganını yazıyor olsa da bu bölümleri daha da detaylandırabilirsiniz. Ürünlerinizle ilgili bilgileri, çalışma saatlerinizi bu bölüme yazabilirsiniz. Buna ek olarak emojilerle ürün bilgilerini süsleyebilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Öne çıkartılan hikayeler

Instagram profil analizi yaparken öne çıkan hikayeleri de incelemelisiniz. Öne çıkan hikayeler özellikle, profili ziyaret eden kişilere ürünleri tanıtmak, kampanya duyurları yapmak, sık sorulan sorularla ilgili içerikler sunmak için oldukça etkilidir. Bununla beraber öne çıkan hikayelerinizin kapak görsellerinde de ikonlar kullanmak ya da belli bir tasarım şablonu hazırlamak, markalaşma sürecinde de size yardımcı olurken, hikayelerinizin de bir bütün olarak profil üzerinde durmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Farklı hikayeleri öne çıkartarak, kategorize etmeniz, profil ziyaretleri sırasında kullanıcılara daha fazla içerik sunmanızı sağlarken, profilinizin aktif ve güncel olduğunu da gösterir.

İlgili rehber: Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Instagram paylaşımları

Profilde yer alan gönderileri de incelemeniz Instagram profil analizi sürecinde önemlidir. Nasıl bir içerik stratejileri olduğunu, ne sıklıkta paylaşım yaptıklarını, hangi içerik konularına daha fazla ağırlık verdiklerini inceleyebilirsiniz. Bu sayede rakiplerinizin içerik stratejileri hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Paylaşım sıklıkları, sosyal medya çalışmalarına ne kadar vakit ayırdıklarını ve ne kadar bütçe ayırdıklarını da tahmin etmenize olanak tanır.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

Bu analizleri yaptıktan sonra rakiplerinizden farklılaşmak ya da onlara yetişmek için kendi içerik planlarınızı yaparak, takipçilerinizle etkileşimlerinizi artıracak içerik fikirleri üzerine çalışarak, stratejilerinizi bir adım ileriye götürebilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Etkileşimler

Instagram profil analizi sırasında dikkat etmeniz gerekenlerden biri de gönderilerin aldıkları etkileşim oranlarıdır. Rakiplerinizin gönderi başına ortalama olarak ne kadar etkileşim aldıklarını da takip etmelisiniz. Etkileşim oranları, rakip firmanın takipçileriyle ne kadar iyi bir iletişim kurduğunu ve paylaştıkları içeriklerin ne kadar ilgi çekici olduğunu göstermektedir. Kendi etkileşimlerinizle rakiplerinizli kıyaslayabilir ve onlardan daha fazla etkileşim almak için nasıl bir iletişim stratejisi kuracağınızı belirleyerek, içerik stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada etkileşime neden ağırlık vermelisiniz?

Takipçi sayısı

Bu analizleri yaparken, rakiplerinizin takipçi sayılarını da dikkate almalısınız. Takipçi sayısı kimi zaman yanıltıcı bir faktör olabilmektedir. Çok fazla takipçi her zaman markanın başarılı olduğunu göstermemektedir; çünkü kimi zaman firmalar takipçi satın alma işlemleri ile hesaplarını büyük gösterebiliyorlar. Bu noktada hesabın takipçilerinin ne kadarının gerçek olduğunu anlayabilmek için de etkileşim oranlarına bakmak gerekiyor.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Takipçi sayısı çok yüksek; ancak gönderiler çok az etkileşim alıyorsa bu durumda takipçiler sahte olabilir. Genel olarak etkileşim oranlarının yüzde 10 seviyelerinde olması iyi olarak değerlendirilmektedir; ancak sahte takipçili hesaplarda bu oran daha düşüktür.

Sahte takipçiler marka ile etkileşime girmediği için, etkileşim yokmuş gibi görünmesine neden olur. Bu sebeple de sahte takipçi almaktan kaçınmanız ve hesabınızı organik olarak büyütmeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan