Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından görmek, kendi stratejilerinizi geliştirirken, bir adım ileri gitmek için neler yapabileceğiniz hakkında size bir takım fikirler sunar. Bu süreçte Instagram profil analizi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini de bu yazımıda ele alacağız.

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

Profil fotoğrafı

Instagram profil analizi yaparken öncelikli olarak rakip firmaların profil fotoğraflarını nasıl kullandıklarını inceleyin. Bir ürün özelinde mi görsel kullanıyorlar ya da logolarını mı öne çıkartıyorlar? Logo sembolleri mi yoksa isimleri mi bu görsel de yer alıyor? Profil fotoğrafı, kullanıcıların hesabınızı tanımasında önemli bir rol oynadığı için markanızı en iyi yansıtacak ve kullanıcıların kolay bir şekilde kim olduğunuzu anlamalarını sağlamalı.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Profil hakkında bilgileri

Profil fotoğrafının altında bu hesapla ilgili kısa bir açıklama metni bulunuyor. Birçok firma burada sektörel bilgi ya da marka sloganını yazıyor olsa da bu bölümleri daha da detaylandırabilirsiniz. Ürünlerinizle ilgili bilgileri, çalışma saatlerinizi bu bölüme yazabilirsiniz. Buna ek olarak emojilerle ürün bilgilerini süsleyebilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Öne çıkartılan hikayeler

Instagram profil analizi yaparken öne çıkan hikayeleri de incelemelisiniz. Öne çıkan hikayeler özellikle, profili ziyaret eden kişilere ürünleri tanıtmak, kampanya duyurları yapmak, sık sorulan sorularla ilgili içerikler sunmak için oldukça etkilidir. Bununla beraber öne çıkan hikayelerinizin kapak görsellerinde de ikonlar kullanmak ya da belli bir tasarım şablonu hazırlamak, markalaşma sürecinde de size yardımcı olurken, hikayelerinizin de bir bütün olarak profil üzerinde durmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Farklı hikayeleri öne çıkartarak, kategorize etmeniz, profil ziyaretleri sırasında kullanıcılara daha fazla içerik sunmanızı sağlarken, profilinizin aktif ve güncel olduğunu da gösterir.

İlgili rehber: Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Instagram paylaşımları

Profilde yer alan gönderileri de incelemeniz Instagram profil analizi sürecinde önemlidir. Nasıl bir içerik stratejileri olduğunu, ne sıklıkta paylaşım yaptıklarını, hangi içerik konularına daha fazla ağırlık verdiklerini inceleyebilirsiniz. Bu sayede rakiplerinizin içerik stratejileri hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Paylaşım sıklıkları, sosyal medya çalışmalarına ne kadar vakit ayırdıklarını ve ne kadar bütçe ayırdıklarını da tahmin etmenize olanak tanır.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

Bu analizleri yaptıktan sonra rakiplerinizden farklılaşmak ya da onlara yetişmek için kendi içerik planlarınızı yaparak, takipçilerinizle etkileşimlerinizi artıracak içerik fikirleri üzerine çalışarak, stratejilerinizi bir adım ileriye götürebilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Etkileşimler

Instagram profil analizi sırasında dikkat etmeniz gerekenlerden biri de gönderilerin aldıkları etkileşim oranlarıdır. Rakiplerinizin gönderi başına ortalama olarak ne kadar etkileşim aldıklarını da takip etmelisiniz. Etkileşim oranları, rakip firmanın takipçileriyle ne kadar iyi bir iletişim kurduğunu ve paylaştıkları içeriklerin ne kadar ilgi çekici olduğunu göstermektedir. Kendi etkileşimlerinizle rakiplerinizli kıyaslayabilir ve onlardan daha fazla etkileşim almak için nasıl bir iletişim stratejisi kuracağınızı belirleyerek, içerik stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada etkileşime neden ağırlık vermelisiniz?

Takipçi sayısı

Bu analizleri yaparken, rakiplerinizin takipçi sayılarını da dikkate almalısınız. Takipçi sayısı kimi zaman yanıltıcı bir faktör olabilmektedir. Çok fazla takipçi her zaman markanın başarılı olduğunu göstermemektedir; çünkü kimi zaman firmalar takipçi satın alma işlemleri ile hesaplarını büyük gösterebiliyorlar. Bu noktada hesabın takipçilerinin ne kadarının gerçek olduğunu anlayabilmek için de etkileşim oranlarına bakmak gerekiyor.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Takipçi sayısı çok yüksek; ancak gönderiler çok az etkileşim alıyorsa bu durumda takipçiler sahte olabilir. Genel olarak etkileşim oranlarının yüzde 10 seviyelerinde olması iyi olarak değerlendirilmektedir; ancak sahte takipçili hesaplarda bu oran daha düşüktür.

Sahte takipçiler marka ile etkileşime girmediği için, etkileşim yokmuş gibi görünmesine neden olur. Bu sebeple de sahte takipçi almaktan kaçınmanız ve hesabınızı organik olarak büyütmeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan