fbpx

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından görmek, kendi stratejilerinizi geliştirirken, bir adım ileri gitmek için neler yapabileceğiniz hakkında size bir takım fikirler sunar. Bu süreçte Instagram profil analizi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini de bu yazımıda ele alacağız.

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin

Profil fotoğrafı

Instagram profil analizi yaparken öncelikli olarak rakip firmaların profil fotoğraflarını nasıl kullandıklarını inceleyin. Bir ürün özelinde mi görsel kullanıyorlar ya da logolarını mı öne çıkartıyorlar? Logo sembolleri mi yoksa isimleri mi bu görsel de yer alıyor? Profil fotoğrafı, kullanıcıların hesabınızı tanımasında önemli bir rol oynadığı için markanızı en iyi yansıtacak ve kullanıcıların kolay bir şekilde kim olduğunuzu anlamalarını sağlamalı.

İlgili rehber: İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Profil hakkında bilgileri

Profil fotoğrafının altında bu hesapla ilgili kısa bir açıklama metni bulunuyor. Birçok firma burada sektörel bilgi ya da marka sloganını yazıyor olsa da bu bölümleri daha da detaylandırabilirsiniz. Ürünlerinizle ilgili bilgileri, çalışma saatlerinizi bu bölüme yazabilirsiniz. Buna ek olarak emojilerle ürün bilgilerini süsleyebilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Öne çıkartılan hikayeler

Instagram profil analizi yaparken öne çıkan hikayeleri de incelemelisiniz. Öne çıkan hikayeler özellikle, profili ziyaret eden kişilere ürünleri tanıtmak, kampanya duyurları yapmak, sık sorulan sorularla ilgili içerikler sunmak için oldukça etkilidir. Bununla beraber öne çıkan hikayelerinizin kapak görsellerinde de ikonlar kullanmak ya da belli bir tasarım şablonu hazırlamak, markalaşma sürecinde de size yardımcı olurken, hikayelerinizin de bir bütün olarak profil üzerinde durmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Farklı hikayeleri öne çıkartarak, kategorize etmeniz, profil ziyaretleri sırasında kullanıcılara daha fazla içerik sunmanızı sağlarken, profilinizin aktif ve güncel olduğunu da gösterir.

İlgili rehber: Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?

Instagram paylaşımları

Profilde yer alan gönderileri de incelemeniz Instagram profil analizi sürecinde önemlidir. Nasıl bir içerik stratejileri olduğunu, ne sıklıkta paylaşım yaptıklarını, hangi içerik konularına daha fazla ağırlık verdiklerini inceleyebilirsiniz. Bu sayede rakiplerinizin içerik stratejileri hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Paylaşım sıklıkları, sosyal medya çalışmalarına ne kadar vakit ayırdıklarını ve ne kadar bütçe ayırdıklarını da tahmin etmenize olanak tanır.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

Bu analizleri yaptıktan sonra rakiplerinizden farklılaşmak ya da onlara yetişmek için kendi içerik planlarınızı yaparak, takipçilerinizle etkileşimlerinizi artıracak içerik fikirleri üzerine çalışarak, stratejilerinizi bir adım ileriye götürebilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Etkileşimler

Instagram profil analizi sırasında dikkat etmeniz gerekenlerden biri de gönderilerin aldıkları etkileşim oranlarıdır. Rakiplerinizin gönderi başına ortalama olarak ne kadar etkileşim aldıklarını da takip etmelisiniz. Etkileşim oranları, rakip firmanın takipçileriyle ne kadar iyi bir iletişim kurduğunu ve paylaştıkları içeriklerin ne kadar ilgi çekici olduğunu göstermektedir. Kendi etkileşimlerinizle rakiplerinizli kıyaslayabilir ve onlardan daha fazla etkileşim almak için nasıl bir iletişim stratejisi kuracağınızı belirleyerek, içerik stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada etkileşime neden ağırlık vermelisiniz?

Takipçi sayısı

Bu analizleri yaparken, rakiplerinizin takipçi sayılarını da dikkate almalısınız. Takipçi sayısı kimi zaman yanıltıcı bir faktör olabilmektedir. Çok fazla takipçi her zaman markanın başarılı olduğunu göstermemektedir; çünkü kimi zaman firmalar takipçi satın alma işlemleri ile hesaplarını büyük gösterebiliyorlar. Bu noktada hesabın takipçilerinin ne kadarının gerçek olduğunu anlayabilmek için de etkileşim oranlarına bakmak gerekiyor.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Takipçi sayısı çok yüksek; ancak gönderiler çok az etkileşim alıyorsa bu durumda takipçiler sahte olabilir. Genel olarak etkileşim oranlarının yüzde 10 seviyelerinde olması iyi olarak değerlendirilmektedir; ancak sahte takipçili hesaplarda bu oran daha düşüktür.

Sahte takipçiler marka ile etkileşime girmediği için, etkileşim yokmuş gibi görünmesine neden olur. Bu sebeple de sahte takipçi almaktan kaçınmanız ve hesabınızı organik olarak büyütmeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan