fbpx

Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını bir adım ileriye taşımak için de ekstra bazı çalışmaların yapılması, doğru planların ve stratejilerin geliştirilerek, takipçi kitlesinin ilgisini çekecek içerik paylaşımlarının yapılması gerekir. Bu çalışmaları bir adım ileriye taşımak için atacağınız adımları da aşağıda ele alıyoruz.

Bir not olarak; Instagram’daki çalışmaların temelinde bazı özellikler bulunur ve alınacak sonuçlar sektörlere göre değişiklik gösterebilir. Bu sebeple de öncelikle Instagram’ın sizin için doğru bir platform olup olmadığını araştırarak, hedef kitleniz aktif bir şekilde bu mecrada yer alıyorsa, Instagram pazarlama çalışmalarına ağırlık vermelisiniz.

Instagram pazarlama çalışmaları için önemli ipuçları

Paylaşım için en doğru zamanı seçin

Instagram pazarlama çalışmalarının verimini artırabilmek ve bu çalışmalardan iyi geri dönüşümler elde etmek için gönderilerinizi doğru zamanlarda paylaşmanız gerekir.

Instagram’ın zaman tüneli algoritması, günümüzde en çok etkileşim alan ve kullanıcıların en çok etkileşime girdiği gönderileri sayfanın en üstünde göstermeye yönelik şekildedir. Bu sebeple de Twitter’daki gibi paylaşım zamanından çok alınan etkileşim önemlidir. Fakat, takipçi kitlenizden en çok etkileşimi alabilmek için de kullanıcıların en aktif olduğu saat aralıklarında paylaşımlar yapmanız gerekir. Instagram İşletme profillerindeki istatistik özellikleri üzerinden takipçilerinizin hangi saat aralıklarında daha aktif olduklarını incleyebilirsiniz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak içinse aşağıdaki rehberizimi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Instagram Hikayelerine yatırım yapın

Instagram Hikayeleri, günümüzde kullanıcıların en çok takip ettiği içerik formatlarından biri olmaya başladı. Zaman tüneli üzerindeki gönderilerden ziyade, özellikle Hikaye paylaşımlarını inceleyen kullanıcılar bulunuyor. Instagram pazarlama çalışmalarınızda, Hikaye paylaşımlarına da yatırım yaparak, kullanıcılarla bu şekilde etkileşime girebilirsiniz.

Özellikle Hikaye üzerindeki yeni soru sorma, anket, geri sayım gibi farklı özellikler sayesinde kullanıcılarla daha farklı şekillerde etkileşime girebilmeniz, takipçilerinizle farklı bir iletişim kurmanıza da yardımcı oluyor. Instagram Hikaye kullanımları hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

İçerik planı oluşturun

Instagram pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alabilmek için paylaşımlarınızın için bir içerik takvimi belirlemek ve bu takvim doğrultusunda paylaşımlar yapmanız da oldukça önemlidir. Bu planı hazırladığınızda, hangi gün hangi saatte ne tür paylaşımlar yapacağınızı görebilir ve kullanıcılara farklı içerikler sunarak, Instagram üzerinde içerik çeşitliliği sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimiz bu konu hakkında size daha detaylı bilgiler verebilir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram profilinizi en iyi hale getirin

Instagram profilinizdeki bilgilerin de büyük önemi bulunuyor. Markanızı yeni keşfeden biri ya da bir paylaşımınızı gördükten sonra web sitenizi ziyaret etmek isteyen kullanıcılar, profil sayfanıza gelerek markanız hakkında daha fazla bilgi almak isteyeceği gibi web site linkinizi de görmek isteyeceklerdir. Profil bilgilerinizi iyi düzenlemeniz ve öne çıkan Instagram Hikayelerle kullanıcılara farklı bilgiler vermeniz, profiliniz üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Instagram profili düzenleme ile ilgili detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Takipçilerinizle iletişim içerisinde olun

Takipçilerinizle iletişim içerisinde olmak ve bunu düzenli bir şekilde yapmak sadık müşteri ve takipçi kitleleri oluşturmanıza yardımcı olur. Onların yaptıkları yorumlara yanıtlar vermek, gönderi altındaki sorulara yanıt vermek, DM (direkt mesaj) üzerinden gelen soruları yanıtlamak ve onlara müşteri desteği sağlayarak onlara yardımcı olmak, marka iletişiminizi güçlendireceği gibi müşteri memnuniyetini de artırmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Instagram pazarlama çalışmalarınıza influencer pazarlama çalışmalarını da dahil edebilirsiniz. Instagram, günümüzde influencer çalışmaları için en elverişli platformlarda biri. Bu influencer hesaplarla çalışmanız, iş birlikleri yapmanız ve onların gücünden yararlanmanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırırken, yeni hedef kitleler kazanmanızı da sağlar.

Influencer hesaplar sizin için birçok farklı çalışma yapabilir. Marka ürün tanıtımlarının yanı sıra, sizin için içerik hazırlayarak internet üzerindeki içerik sayınızı artıracak çalışmalar da yapabilirler. Bu konular hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Instagram reklamlarına bütçe ayırın

Günümüzde sosyal ağlardan organik olarak etkileşim almak oldukça zor olmaya başladı. Çok büyük takipçi kitleleri bulunmuyor ve viral bir içerik paylaşılmıyorsa, bu paylaşımların reklamlarla desteklenmesi gerekiyor. Bu noktada da Instagram pazarlama çalışmalarınızda, reklamlardan yararlanmanız gerekiyor. Instagram’ın sunduğu birçok reklam modeli bulunuyor. Zaman tüneli reklamları, Hikayeler reklamları, birden fazla fotoğraf paylaşabildiğiniz reklamlar, web sitesine yönlendirme reklamları, etkileşim ve takipçi odaklı gibi birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Markanızın ihtiyacı ve amaçları doğrultusunda bu reklam modellerinden yararlanarak, paylaşımlarınızdan aldığınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Doğru Hashtag’leri kullanın

Hashtag kullanımı da Instagram pazarlama da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Hashtag kullanımı, gönderilerin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, yeni takipçi kitleleri kazanmanıza da yardımcı olur. Ancak her etiket size aynı sonuçları vermez. Bu sebeple de doğru hashtag kullanımına önem vermeniz gerekir.

Markanız ve paylaşımınızla ilgili olabilecek hashtag’leri seçmeniz gerektiği gibi çok popüler olan hashtag’lerde üst sıralarda görünmeniz oldukça zordur. Bu nedenle de bu etiketlerden iyi sonuçlar alamazsınız. Daha az paylaşımın yapıldığı ancak yine de sizinle ilgili olan etiketleri araştırarak, gönderilerinizde bu etiketleri kullanmanız daha etkili olacaktır. Aşağıdaki rehberimiz bu konuda size daha fazla bilgi verebilir.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan