Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

30 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını bir adım ileriye taşımak için de ekstra bazı çalışmaların yapılması, doğru planların ve stratejilerin geliştirilerek, takipçi kitlesinin ilgisini çekecek içerik paylaşımlarının yapılması gerekir. Bu çalışmaları bir adım ileriye taşımak için atacağınız adımları da aşağıda ele alıyoruz.

Bir not olarak; Instagram’daki çalışmaların temelinde bazı özellikler bulunur ve alınacak sonuçlar sektörlere göre değişiklik gösterebilir. Bu sebeple de öncelikle Instagram’ın sizin için doğru bir platform olup olmadığını araştırarak, hedef kitleniz aktif bir şekilde bu mecrada yer alıyorsa, Instagram pazarlama çalışmalarına ağırlık vermelisiniz.

Instagram pazarlama çalışmaları için önemli ipuçları

Paylaşım için en doğru zamanı seçin

Instagram pazarlama çalışmalarının verimini artırabilmek ve bu çalışmalardan iyi geri dönüşümler elde etmek için gönderilerinizi doğru zamanlarda paylaşmanız gerekir.

Instagram’ın zaman tüneli algoritması, günümüzde en çok etkileşim alan ve kullanıcıların en çok etkileşime girdiği gönderileri sayfanın en üstünde göstermeye yönelik şekildedir. Bu sebeple de Twitter’daki gibi paylaşım zamanından çok alınan etkileşim önemlidir. Fakat, takipçi kitlenizden en çok etkileşimi alabilmek için de kullanıcıların en aktif olduğu saat aralıklarında paylaşımlar yapmanız gerekir. Instagram İşletme profillerindeki istatistik özellikleri üzerinden takipçilerinizin hangi saat aralıklarında daha aktif olduklarını incleyebilirsiniz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak içinse aşağıdaki rehberizimi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Instagram Hikayelerine yatırım yapın

Instagram Hikayeleri, günümüzde kullanıcıların en çok takip ettiği içerik formatlarından biri olmaya başladı. Zaman tüneli üzerindeki gönderilerden ziyade, özellikle Hikaye paylaşımlarını inceleyen kullanıcılar bulunuyor. Instagram pazarlama çalışmalarınızda, Hikaye paylaşımlarına da yatırım yaparak, kullanıcılarla bu şekilde etkileşime girebilirsiniz.

Özellikle Hikaye üzerindeki yeni soru sorma, anket, geri sayım gibi farklı özellikler sayesinde kullanıcılarla daha farklı şekillerde etkileşime girebilmeniz, takipçilerinizle farklı bir iletişim kurmanıza da yardımcı oluyor. Instagram Hikaye kullanımları hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

İçerik planı oluşturun

Instagram pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alabilmek için paylaşımlarınızın için bir içerik takvimi belirlemek ve bu takvim doğrultusunda paylaşımlar yapmanız da oldukça önemlidir. Bu planı hazırladığınızda, hangi gün hangi saatte ne tür paylaşımlar yapacağınızı görebilir ve kullanıcılara farklı içerikler sunarak, Instagram üzerinde içerik çeşitliliği sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimiz bu konu hakkında size daha detaylı bilgiler verebilir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram profilinizi en iyi hale getirin

Instagram profilinizdeki bilgilerin de büyük önemi bulunuyor. Markanızı yeni keşfeden biri ya da bir paylaşımınızı gördükten sonra web sitenizi ziyaret etmek isteyen kullanıcılar, profil sayfanıza gelerek markanız hakkında daha fazla bilgi almak isteyeceği gibi web site linkinizi de görmek isteyeceklerdir. Profil bilgilerinizi iyi düzenlemeniz ve öne çıkan Instagram Hikayelerle kullanıcılara farklı bilgiler vermeniz, profiliniz üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Instagram profili düzenleme ile ilgili detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Takipçilerinizle iletişim içerisinde olun

Takipçilerinizle iletişim içerisinde olmak ve bunu düzenli bir şekilde yapmak sadık müşteri ve takipçi kitleleri oluşturmanıza yardımcı olur. Onların yaptıkları yorumlara yanıtlar vermek, gönderi altındaki sorulara yanıt vermek, DM (direkt mesaj) üzerinden gelen soruları yanıtlamak ve onlara müşteri desteği sağlayarak onlara yardımcı olmak, marka iletişiminizi güçlendireceği gibi müşteri memnuniyetini de artırmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Instagram pazarlama çalışmalarınıza influencer pazarlama çalışmalarını da dahil edebilirsiniz. Instagram, günümüzde influencer çalışmaları için en elverişli platformlarda biri. Bu influencer hesaplarla çalışmanız, iş birlikleri yapmanız ve onların gücünden yararlanmanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırırken, yeni hedef kitleler kazanmanızı da sağlar.

Influencer hesaplar sizin için birçok farklı çalışma yapabilir. Marka ürün tanıtımlarının yanı sıra, sizin için içerik hazırlayarak internet üzerindeki içerik sayınızı artıracak çalışmalar da yapabilirler. Bu konular hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Instagram reklamlarına bütçe ayırın

Günümüzde sosyal ağlardan organik olarak etkileşim almak oldukça zor olmaya başladı. Çok büyük takipçi kitleleri bulunmuyor ve viral bir içerik paylaşılmıyorsa, bu paylaşımların reklamlarla desteklenmesi gerekiyor. Bu noktada da Instagram pazarlama çalışmalarınızda, reklamlardan yararlanmanız gerekiyor. Instagram’ın sunduğu birçok reklam modeli bulunuyor. Zaman tüneli reklamları, Hikayeler reklamları, birden fazla fotoğraf paylaşabildiğiniz reklamlar, web sitesine yönlendirme reklamları, etkileşim ve takipçi odaklı gibi birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Markanızın ihtiyacı ve amaçları doğrultusunda bu reklam modellerinden yararlanarak, paylaşımlarınızdan aldığınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Doğru Hashtag’leri kullanın

Hashtag kullanımı da Instagram pazarlama da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Hashtag kullanımı, gönderilerin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, yeni takipçi kitleleri kazanmanıza da yardımcı olur. Ancak her etiket size aynı sonuçları vermez. Bu sebeple de doğru hashtag kullanımına önem vermeniz gerekir.

Markanız ve paylaşımınızla ilgili olabilecek hashtag’leri seçmeniz gerektiği gibi çok popüler olan hashtag’lerde üst sıralarda görünmeniz oldukça zordur. Bu nedenle de bu etiketlerden iyi sonuçlar alamazsınız. Daha az paylaşımın yapıldığı ancak yine de sizinle ilgili olan etiketleri araştırarak, gönderilerinizde bu etiketleri kullanmanız daha etkili olacaktır. Aşağıdaki rehberimiz bu konuda size daha fazla bilgi verebilir.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan