Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını bir adım ileriye taşımak için de ekstra bazı çalışmaların yapılması, doğru planların ve stratejilerin geliştirilerek, takipçi kitlesinin ilgisini çekecek içerik paylaşımlarının yapılması gerekir. Bu çalışmaları bir adım ileriye taşımak için atacağınız adımları da aşağıda ele alıyoruz. Bir not olarak; Instagram’daki çalışmaların temelinde bazı özellikler bulunur ve alınacak sonuçlar sektörlere göre değişiklik gösterebilir. Bu sebeple de öncelikle Instagram’ın sizin için doğru bir platform olup olmadığını araştırarak, hedef kitleniz aktif bir şekilde bu mecrada yer alıyorsa, Instagram pazarlama çalışmalarına ağırlık vermelisiniz.

Instagram pazarlama çalışmaları için önemli ipuçları

Paylaşım için en doğru zamanı seçin

Instagram pazarlama çalışmalarının verimini artırabilmek ve bu çalışmalardan iyi geri dönüşümler elde etmek için gönderilerinizi doğru zamanlarda paylaşmanız gerekir. Instagram’ın zaman tüneli algoritması, günümüzde en çok etkileşim alan ve kullanıcıların en çok etkileşime girdiği gönderileri sayfanın en üstünde göstermeye yönelik şekildedir. Bu sebeple de Twitter’daki gibi paylaşım zamanından çok alınan etkileşim önemlidir. Fakat, takipçi kitlenizden en çok etkileşimi alabilmek için de kullanıcıların en aktif olduğu saat aralıklarında paylaşımlar yapmanız gerekir. Instagram İşletme profillerindeki istatistik özellikleri üzerinden takipçilerinizin hangi saat aralıklarında daha aktif olduklarını incleyebilirsiniz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak içinse aşağıdaki rehberizimi inceleyebilirsiniz. İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Instagram Hikayelerine yatırım yapın

Instagram Hikayeleri, günümüzde kullanıcıların en çok takip ettiği içerik formatlarından biri olmaya başladı. Zaman tüneli üzerindeki gönderilerden ziyade, özellikle Hikaye paylaşımlarını inceleyen kullanıcılar bulunuyor. Instagram pazarlama çalışmalarınızda, Hikaye paylaşımlarına da yatırım yaparak, kullanıcılarla bu şekilde etkileşime girebilirsiniz. Özellikle Hikaye üzerindeki yeni soru sorma, anket, geri sayım gibi farklı özellikler sayesinde kullanıcılarla daha farklı şekillerde etkileşime girebilmeniz, takipçilerinizle farklı bir iletişim kurmanıza da yardımcı oluyor. Instagram Hikaye kullanımları hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

İçerik planı oluşturun

Instagram pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alabilmek için paylaşımlarınızın için bir içerik takvimi belirlemek ve bu takvim doğrultusunda paylaşımlar yapmanız da oldukça önemlidir. Bu planı hazırladığınızda, hangi gün hangi saatte ne tür paylaşımlar yapacağınızı görebilir ve kullanıcılara farklı içerikler sunarak, Instagram üzerinde içerik çeşitliliği sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimiz bu konu hakkında size daha detaylı bilgiler verebilir. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram profilinizi en iyi hale getirin

Instagram profilinizdeki bilgilerin de büyük önemi bulunuyor. Markanızı yeni keşfeden biri ya da bir paylaşımınızı gördükten sonra web sitenizi ziyaret etmek isteyen kullanıcılar, profil sayfanıza gelerek markanız hakkında daha fazla bilgi almak isteyeceği gibi web site linkinizi de görmek isteyeceklerdir. Profil bilgilerinizi iyi düzenlemeniz ve öne çıkan Instagram Hikayelerle kullanıcılara farklı bilgiler vermeniz, profiliniz üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Instagram profili düzenleme ile ilgili detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz. İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Takipçilerinizle iletişim içerisinde olun

Takipçilerinizle iletişim içerisinde olmak ve bunu düzenli bir şekilde yapmak sadık müşteri ve takipçi kitleleri oluşturmanıza yardımcı olur. Onların yaptıkları yorumlara yanıtlar vermek, gönderi altındaki sorulara yanıt vermek, DM (direkt mesaj) üzerinden gelen soruları yanıtlamak ve onlara müşteri desteği sağlayarak onlara yardımcı olmak, marka iletişiminizi güçlendireceği gibi müşteri memnuniyetini de artırmanızı sağlar. İlgili rehber: Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Instagram pazarlama çalışmalarınıza influencer pazarlama çalışmalarını da dahil edebilirsiniz. Instagram, günümüzde influencer çalışmaları için en elverişli platformlarda biri. Bu influencer hesaplarla çalışmanız, iş birlikleri yapmanız ve onların gücünden yararlanmanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırırken, yeni hedef kitleler kazanmanızı da sağlar. Influencer hesaplar sizin için birçok farklı çalışma yapabilir. Marka ürün tanıtımlarının yanı sıra, sizin için içerik hazırlayarak internet üzerindeki içerik sayınızı artıracak çalışmalar da yapabilirler. Bu konular hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Instagram reklamlarına bütçe ayırın

Günümüzde sosyal ağlardan organik olarak etkileşim almak oldukça zor olmaya başladı. Çok büyük takipçi kitleleri bulunmuyor ve viral bir içerik paylaşılmıyorsa, bu paylaşımların reklamlarla desteklenmesi gerekiyor. Bu noktada da Instagram pazarlama çalışmalarınızda, reklamlardan yararlanmanız gerekiyor. Instagram’ın sunduğu birçok reklam modeli bulunuyor. Zaman tüneli reklamları, Hikayeler reklamları, birden fazla fotoğraf paylaşabildiğiniz reklamlar, web sitesine yönlendirme reklamları, etkileşim ve takipçi odaklı gibi birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Markanızın ihtiyacı ve amaçları doğrultusunda bu reklam modellerinden yararlanarak, paylaşımlarınızdan aldığınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Doğru Hashtag’leri kullanın

Hashtag kullanımı da Instagram pazarlama da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Hashtag kullanımı, gönderilerin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, yeni takipçi kitleleri kazanmanıza da yardımcı olur. Ancak her etiket size aynı sonuçları vermez. Bu sebeple de doğru hashtag kullanımına önem vermeniz gerekir. Markanız ve paylaşımınızla ilgili olabilecek hashtag’leri seçmeniz gerektiği gibi çok popüler olan hashtag’lerde üst sıralarda görünmeniz oldukça zordur. Bu nedenle de bu etiketlerden iyi sonuçlar alamazsınız. Daha az paylaşımın yapıldığı ancak yine de sizinle ilgili olan etiketleri araştırarak, gönderilerinizde bu etiketleri kullanmanız daha etkili olacaktır. Aşağıdaki rehberimiz bu konuda size daha fazla bilgi verebilir. İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı iş...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın