Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

30 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını bir adım ileriye taşımak için de ekstra bazı çalışmaların yapılması, doğru planların ve stratejilerin geliştirilerek, takipçi kitlesinin ilgisini çekecek içerik paylaşımlarının yapılması gerekir. Bu çalışmaları bir adım ileriye taşımak için atacağınız adımları da aşağıda ele alıyoruz.

Bir not olarak; Instagram’daki çalışmaların temelinde bazı özellikler bulunur ve alınacak sonuçlar sektörlere göre değişiklik gösterebilir. Bu sebeple de öncelikle Instagram’ın sizin için doğru bir platform olup olmadığını araştırarak, hedef kitleniz aktif bir şekilde bu mecrada yer alıyorsa, Instagram pazarlama çalışmalarına ağırlık vermelisiniz.

Instagram pazarlama çalışmaları için önemli ipuçları

Paylaşım için en doğru zamanı seçin

Instagram pazarlama çalışmalarının verimini artırabilmek ve bu çalışmalardan iyi geri dönüşümler elde etmek için gönderilerinizi doğru zamanlarda paylaşmanız gerekir.

Instagram’ın zaman tüneli algoritması, günümüzde en çok etkileşim alan ve kullanıcıların en çok etkileşime girdiği gönderileri sayfanın en üstünde göstermeye yönelik şekildedir. Bu sebeple de Twitter’daki gibi paylaşım zamanından çok alınan etkileşim önemlidir. Fakat, takipçi kitlenizden en çok etkileşimi alabilmek için de kullanıcıların en aktif olduğu saat aralıklarında paylaşımlar yapmanız gerekir. Instagram İşletme profillerindeki istatistik özellikleri üzerinden takipçilerinizin hangi saat aralıklarında daha aktif olduklarını incleyebilirsiniz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak içinse aşağıdaki rehberizimi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Instagram Hikayelerine yatırım yapın

Instagram Hikayeleri, günümüzde kullanıcıların en çok takip ettiği içerik formatlarından biri olmaya başladı. Zaman tüneli üzerindeki gönderilerden ziyade, özellikle Hikaye paylaşımlarını inceleyen kullanıcılar bulunuyor. Instagram pazarlama çalışmalarınızda, Hikaye paylaşımlarına da yatırım yaparak, kullanıcılarla bu şekilde etkileşime girebilirsiniz.

Özellikle Hikaye üzerindeki yeni soru sorma, anket, geri sayım gibi farklı özellikler sayesinde kullanıcılarla daha farklı şekillerde etkileşime girebilmeniz, takipçilerinizle farklı bir iletişim kurmanıza da yardımcı oluyor. Instagram Hikaye kullanımları hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

İçerik planı oluşturun

Instagram pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alabilmek için paylaşımlarınızın için bir içerik takvimi belirlemek ve bu takvim doğrultusunda paylaşımlar yapmanız da oldukça önemlidir. Bu planı hazırladığınızda, hangi gün hangi saatte ne tür paylaşımlar yapacağınızı görebilir ve kullanıcılara farklı içerikler sunarak, Instagram üzerinde içerik çeşitliliği sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimiz bu konu hakkında size daha detaylı bilgiler verebilir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram profilinizi en iyi hale getirin

Instagram profilinizdeki bilgilerin de büyük önemi bulunuyor. Markanızı yeni keşfeden biri ya da bir paylaşımınızı gördükten sonra web sitenizi ziyaret etmek isteyen kullanıcılar, profil sayfanıza gelerek markanız hakkında daha fazla bilgi almak isteyeceği gibi web site linkinizi de görmek isteyeceklerdir. Profil bilgilerinizi iyi düzenlemeniz ve öne çıkan Instagram Hikayelerle kullanıcılara farklı bilgiler vermeniz, profiliniz üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Instagram profili düzenleme ile ilgili detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Takipçilerinizle iletişim içerisinde olun

Takipçilerinizle iletişim içerisinde olmak ve bunu düzenli bir şekilde yapmak sadık müşteri ve takipçi kitleleri oluşturmanıza yardımcı olur. Onların yaptıkları yorumlara yanıtlar vermek, gönderi altındaki sorulara yanıt vermek, DM (direkt mesaj) üzerinden gelen soruları yanıtlamak ve onlara müşteri desteği sağlayarak onlara yardımcı olmak, marka iletişiminizi güçlendireceği gibi müşteri memnuniyetini de artırmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Instagram pazarlama çalışmalarınıza influencer pazarlama çalışmalarını da dahil edebilirsiniz. Instagram, günümüzde influencer çalışmaları için en elverişli platformlarda biri. Bu influencer hesaplarla çalışmanız, iş birlikleri yapmanız ve onların gücünden yararlanmanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırırken, yeni hedef kitleler kazanmanızı da sağlar.

Influencer hesaplar sizin için birçok farklı çalışma yapabilir. Marka ürün tanıtımlarının yanı sıra, sizin için içerik hazırlayarak internet üzerindeki içerik sayınızı artıracak çalışmalar da yapabilirler. Bu konular hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Instagram reklamlarına bütçe ayırın

Günümüzde sosyal ağlardan organik olarak etkileşim almak oldukça zor olmaya başladı. Çok büyük takipçi kitleleri bulunmuyor ve viral bir içerik paylaşılmıyorsa, bu paylaşımların reklamlarla desteklenmesi gerekiyor. Bu noktada da Instagram pazarlama çalışmalarınızda, reklamlardan yararlanmanız gerekiyor. Instagram’ın sunduğu birçok reklam modeli bulunuyor. Zaman tüneli reklamları, Hikayeler reklamları, birden fazla fotoğraf paylaşabildiğiniz reklamlar, web sitesine yönlendirme reklamları, etkileşim ve takipçi odaklı gibi birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Markanızın ihtiyacı ve amaçları doğrultusunda bu reklam modellerinden yararlanarak, paylaşımlarınızdan aldığınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Doğru Hashtag’leri kullanın

Hashtag kullanımı da Instagram pazarlama da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Hashtag kullanımı, gönderilerin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, yeni takipçi kitleleri kazanmanıza da yardımcı olur. Ancak her etiket size aynı sonuçları vermez. Bu sebeple de doğru hashtag kullanımına önem vermeniz gerekir.

Markanız ve paylaşımınızla ilgili olabilecek hashtag’leri seçmeniz gerektiği gibi çok popüler olan hashtag’lerde üst sıralarda görünmeniz oldukça zordur. Bu nedenle de bu etiketlerden iyi sonuçlar alamazsınız. Daha az paylaşımın yapıldığı ancak yine de sizinle ilgili olan etiketleri araştırarak, gönderilerinizde bu etiketleri kullanmanız daha etkili olacaktır. Aşağıdaki rehberimiz bu konuda size daha fazla bilgi verebilir.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan