Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

31 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım yapmanın yanı sıra bu paylaşımları bir konsept içerisinde tutarak, farklı içerikler üretmeniz ve paylaşımlarınıza olan ilgiyi yüksek tutmanız, alacağınız sonuçları etkileyecektir.

Paylaşımlar için strateji planı oluşturmak için de bazı önemli noktaların üzerinde durmanız gerekiyor. Instagram’a yeni giriyor ya da hali hazırda burada paylaşımlar yapıyor olsanız dahi bu strateji planı üzerinde durmanız önemlidir. İçerik planı hazırladığınızda, günlük olarak ne tür paylaşımlar yapacağınızı belirleyebileceğiniz gibi son dakikada “ne paylaşalım?” sorusuna çözüm bulmuş olursunuz. Haftalık planlar hazırlayarak, paylaşımlarınızın sürekliliğini sağlayabilirsiniz. Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizden genel olarak, içerik takvimi oluşturma hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu rehberimizde ise Instagram üzerindeki paylaşımlarınız için nasıl bir strateji oluşturmanız gerektiği üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram paylaşımları için strateji planı hazırlama

Paylaşımlarınızda nasıl bir tema kullanacağınıza karar verin

Instagram, görselliğin en çok öne çıktığı sosyal ağlardan biri. Bu nedenle de strateji planı hazırlama sürecinin ilk adımında paylaşımlarınızın nasıl bir tema içerisinde görüneceğini belirlemeniz oldukça önemlidir. Paylaşımlarınızda bir bütünlük sağlamak, marka kimliğini takipçilere yansıtmak ve paylaşımlarda bir standart oluşturmak için bir tema üzerinde odaklanmanız oldukça önemlidir. Bu temayı seçerken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Hangi renklerin kullanılacağı
  • Paylaşımlarda hangi filtrelerin kullanılacağı
  • Tasarım şablonunun nasıl olacağı
  • Ne tür içerik türlerinden yararlanılacağı

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Bir temaya karar verdikten sonra paylaşımlarınız için tasarımlarınızı bu yönde hazırlamaya başlayabilir ve bu tasarımlarla marka kimliğinizi yansıtabilirsiniz. Aşağıda Lacoste ve Madewell’in Instagram hesaplarında kullandıkları temaları örnek olarak paylaşıyoruz.

Lacoste


Madewell

İçerik üretim ve paylaşım sıklığınıza karar verin

Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler, Instagram yönetimini şirket içinde yapmak zorunda kalabiliyor. Bu durumda da içerik üretimi zorlu bir süreç olabiliyor. Birçok iş kolu gibi sosyal medya pazarlama çalışmaları da belli bir mesai gerektirmektedir ve üzerinde vakit harcanmalıdır.

Bu sebeple de strateji planı hazırlarken, üzerinde durmanız gereken noktalardan biri de ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı belirlemek olacaktır. İçerik paylaşım ve üretim sürecine ne kadarlık bir zaman ayırabileceğiniz, haftalık olarak da kaç paylaşım yapacağınızı etkileyecektir. Yukarıda da değindiğimiz gibi, bu paylaşımları yapmak ve içerik üretmek belli bir vakit alacağı için kendinize dürüst davranmanız önemlidir. Burada önemli olan sürekliliği sağlayabilmektir. Bu sebeple de her gün paylaşım yapmasanız dahi, belirlediğiniz plan çerçevesinde sürekli olarak paylaşımlar yapmalısınız.

Örneğin iş gücünüz ve vaktiniz haftada 3 paylaşım yapmaya yetiyorsa, strateji planı oluştururken haftada 3 içerik üzerinde durun. Eğer vaktiniz daha fazla içerik üretmeye yetiyorsa, planınızı bu doğrultuda hazırlayın.

Dışarıdan destek almayan ve kendi şirketi içinde bunu çözmeye çalışan firmalar, haftada bir gün birkaç saatlerini haftalık sosyal medya paylaşımları hazırlamak için ayırarak, içerik planlarını oluşturabilirler. Bir gün içinde bu paylaşımları hazırlayabilir ve sonrasında da bunları zamanı geldiğinde paylaşabilir ya da zamanlayıcı araçlar kullanarak otomasyondan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

İçerik konuları bulma ve üretim süreci

Strateji planı hazırlarken üzerinde durmanız gerekenlerden biri de içerik konusu bulma ve içerik üretim sürecidir. İçerik üretmek ve paylaşacak konu bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Instagram üzerinde etkileşim getirecek ve takipçilerinizin ilgisini çekebilecek farklı konular bulunuyor. Bu konular ve içerik türleri üzerinde durmanız alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Aşağıdaki rehberimizde içerik türleri hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İçerik üretim sürecinde ise, yeni ürün fotoğrafları, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren video ve fotoğraflar, blog yazıları gibi konu başlıklarına yönelebilirsiniz. Bu noktada Instagram paylaşımlarında ne tür bir hedefi tutturmaya çalıştığınızın önemi oldukça büyüktür.

Strateji planı hazırlarken, Instagram üzerindeki amaçlarınızı (marka ve ürün bilinirliği, etkileşim artırma, yeni takipçiler kazanma vb.) göz önünde bulundurmanız ne tür içerikler üreteceğinizi de etkileyecektir. Haftalık paylaşım sıklığınıza göre, haftanın bir gününü paylaşımlar için içerik üretimine ayırabilirsiniz.

Strateji planı içerisinde içeriklerinizin boyut ve formatlarını da belirlemeniz oldukça önemlidir. Instagram paylaşımlarında farklı ölçülerde ve formatlarda fotoğraf ve videolar kullanabilirsiniz. Bu format ve ölçülere uygun paylaşımlar yapmanız da gönderilerinizin düzgün görünmesini sağlayacaktır. Aşağıdaki rehberimizden içerik boyutları ve formatları hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Paylaşımları zamanlama

Strateji planı hazırlama sürecinde, içeriklerinizi otomasyona bağlayarak, paylaşımlarınızı zamanlayabilirsiniz de. Instagram üzerinde otomatik olarak zamanlama seçeneği olmadığı için üçüncü parti yazılımlar kullanarak, gönderilerinizi ileri bir tarihe zamanlayabilirsiniz. Böylelikle haftanın bir gününü bu içerikleri üretmeye ve zamanlamaya ayırarak, zamanınızı daha iyi yönetebilirsiniz.

SocialPilot gibi üçüncü parti yazılımlar, Instagram ve diğer sosyal hesaplarınızı tek bir platform üzerinden yönetmenize olanak sağlıyor. Bu mecra üzerinde hesabınızı aktive ettikten sonra gönderilerinizi ileri bir tarihe zamanlayabilirsiniz. Bu tür hizmet sunan yazılımların da genellikle ücretli olduğunu hatırlatalım.

Paylaşımları oluşturma ve optimize etme

Strateji planı oluşturma sürecinde üzerinde durmanız gereken konulardan biri de paylaşımları oluşturma ve içerikleri Instagram’a göre optimize etmek olacak. Bu noktada hashtag kullanımı ve fotoğraf açıklamaları yazma üzerinde durmanız gerekiyor.

Hashtag kullanımı: Paylaşımlarınızda Hashtag kullanmaya özen göstermelisiniz. Markanız, ürünleriniz, hizmetleriniz ve yaptığınız paylaşımla ilgili olabilecek etiketleri araştırarak, bunları gönderilerinize eklemelisiniz.

Hashtag kullanmak, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Marka, konum, ürün, etkinlik, tatil gibi farklı konu başlıklarını içeren etiketleri kullanabileceğiniz gibi kendi etiketlerinizi de oluşturabilirsiniz. E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları isimli rehberimizde Hashtag kullanımına dair daha fazla ipucu bulabilirsiniz.

Fotoğraf açıklamaları: Üzerinde durmanız gerekenlerden biri de fotoğraflarınızın altına yazacağınız açıklama metinleri. Bu metinlerde eyleme çağrı ifadeleri kullanmanız, paylaşımlar ilgili özet bir açıklama yazmak, bir hikaye anlatmak gibi farklı alternatifler üzerinde durabilirsiniz. Bu konu ile ilgili detaylı bilgileri de aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Paylaşım gün ve saatini belirlemek

Strateji planı içerisinde yer alması gereken son konu ise gönderilerinizi ne zaman paylaşacağınızdır. Instagram’daki etkileşim ve erişimlerinizi artırmak için etkileşimi yüksek gün ve saatlerde paylaşım yapmaya özen göstermeniz önemlidir.

Takipçilerinizin en çok aktif olduğu günleri ve saatleri Instagram’ın istatistikler özelliği içerisinde görebilirsiniz. Bu verileri analiz ederek, hangi zaman dilimleri içerisinde paylaşımlar yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan