Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

31 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım yapmanın yanı sıra bu paylaşımları bir konsept içerisinde tutarak, farklı içerikler üretmeniz ve paylaşımlarınıza olan ilgiyi yüksek tutmanız, alacağınız sonuçları etkileyecektir.

Paylaşımlar için strateji planı oluşturmak için de bazı önemli noktaların üzerinde durmanız gerekiyor. Instagram’a yeni giriyor ya da hali hazırda burada paylaşımlar yapıyor olsanız dahi bu strateji planı üzerinde durmanız önemlidir. İçerik planı hazırladığınızda, günlük olarak ne tür paylaşımlar yapacağınızı belirleyebileceğiniz gibi son dakikada “ne paylaşalım?” sorusuna çözüm bulmuş olursunuz. Haftalık planlar hazırlayarak, paylaşımlarınızın sürekliliğini sağlayabilirsiniz. Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizden genel olarak, içerik takvimi oluşturma hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu rehberimizde ise Instagram üzerindeki paylaşımlarınız için nasıl bir strateji oluşturmanız gerektiği üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram paylaşımları için strateji planı hazırlama

Paylaşımlarınızda nasıl bir tema kullanacağınıza karar verin

Instagram, görselliğin en çok öne çıktığı sosyal ağlardan biri. Bu nedenle de strateji planı hazırlama sürecinin ilk adımında paylaşımlarınızın nasıl bir tema içerisinde görüneceğini belirlemeniz oldukça önemlidir. Paylaşımlarınızda bir bütünlük sağlamak, marka kimliğini takipçilere yansıtmak ve paylaşımlarda bir standart oluşturmak için bir tema üzerinde odaklanmanız oldukça önemlidir. Bu temayı seçerken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Hangi renklerin kullanılacağı
  • Paylaşımlarda hangi filtrelerin kullanılacağı
  • Tasarım şablonunun nasıl olacağı
  • Ne tür içerik türlerinden yararlanılacağı

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Bir temaya karar verdikten sonra paylaşımlarınız için tasarımlarınızı bu yönde hazırlamaya başlayabilir ve bu tasarımlarla marka kimliğinizi yansıtabilirsiniz. Aşağıda Lacoste ve Madewell’in Instagram hesaplarında kullandıkları temaları örnek olarak paylaşıyoruz.

Lacoste


Madewell

İçerik üretim ve paylaşım sıklığınıza karar verin

Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler, Instagram yönetimini şirket içinde yapmak zorunda kalabiliyor. Bu durumda da içerik üretimi zorlu bir süreç olabiliyor. Birçok iş kolu gibi sosyal medya pazarlama çalışmaları da belli bir mesai gerektirmektedir ve üzerinde vakit harcanmalıdır.

Bu sebeple de strateji planı hazırlarken, üzerinde durmanız gereken noktalardan biri de ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı belirlemek olacaktır. İçerik paylaşım ve üretim sürecine ne kadarlık bir zaman ayırabileceğiniz, haftalık olarak da kaç paylaşım yapacağınızı etkileyecektir. Yukarıda da değindiğimiz gibi, bu paylaşımları yapmak ve içerik üretmek belli bir vakit alacağı için kendinize dürüst davranmanız önemlidir. Burada önemli olan sürekliliği sağlayabilmektir. Bu sebeple de her gün paylaşım yapmasanız dahi, belirlediğiniz plan çerçevesinde sürekli olarak paylaşımlar yapmalısınız.

Örneğin iş gücünüz ve vaktiniz haftada 3 paylaşım yapmaya yetiyorsa, strateji planı oluştururken haftada 3 içerik üzerinde durun. Eğer vaktiniz daha fazla içerik üretmeye yetiyorsa, planınızı bu doğrultuda hazırlayın.

Dışarıdan destek almayan ve kendi şirketi içinde bunu çözmeye çalışan firmalar, haftada bir gün birkaç saatlerini haftalık sosyal medya paylaşımları hazırlamak için ayırarak, içerik planlarını oluşturabilirler. Bir gün içinde bu paylaşımları hazırlayabilir ve sonrasında da bunları zamanı geldiğinde paylaşabilir ya da zamanlayıcı araçlar kullanarak otomasyondan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

İçerik konuları bulma ve üretim süreci

Strateji planı hazırlarken üzerinde durmanız gerekenlerden biri de içerik konusu bulma ve içerik üretim sürecidir. İçerik üretmek ve paylaşacak konu bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Instagram üzerinde etkileşim getirecek ve takipçilerinizin ilgisini çekebilecek farklı konular bulunuyor. Bu konular ve içerik türleri üzerinde durmanız alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Aşağıdaki rehberimizde içerik türleri hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İçerik üretim sürecinde ise, yeni ürün fotoğrafları, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren video ve fotoğraflar, blog yazıları gibi konu başlıklarına yönelebilirsiniz. Bu noktada Instagram paylaşımlarında ne tür bir hedefi tutturmaya çalıştığınızın önemi oldukça büyüktür.

Strateji planı hazırlarken, Instagram üzerindeki amaçlarınızı (marka ve ürün bilinirliği, etkileşim artırma, yeni takipçiler kazanma vb.) göz önünde bulundurmanız ne tür içerikler üreteceğinizi de etkileyecektir. Haftalık paylaşım sıklığınıza göre, haftanın bir gününü paylaşımlar için içerik üretimine ayırabilirsiniz.

Strateji planı içerisinde içeriklerinizin boyut ve formatlarını da belirlemeniz oldukça önemlidir. Instagram paylaşımlarında farklı ölçülerde ve formatlarda fotoğraf ve videolar kullanabilirsiniz. Bu format ve ölçülere uygun paylaşımlar yapmanız da gönderilerinizin düzgün görünmesini sağlayacaktır. Aşağıdaki rehberimizden içerik boyutları ve formatları hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Paylaşımları zamanlama

Strateji planı hazırlama sürecinde, içeriklerinizi otomasyona bağlayarak, paylaşımlarınızı zamanlayabilirsiniz de. Instagram üzerinde otomatik olarak zamanlama seçeneği olmadığı için üçüncü parti yazılımlar kullanarak, gönderilerinizi ileri bir tarihe zamanlayabilirsiniz. Böylelikle haftanın bir gününü bu içerikleri üretmeye ve zamanlamaya ayırarak, zamanınızı daha iyi yönetebilirsiniz.

SocialPilot gibi üçüncü parti yazılımlar, Instagram ve diğer sosyal hesaplarınızı tek bir platform üzerinden yönetmenize olanak sağlıyor. Bu mecra üzerinde hesabınızı aktive ettikten sonra gönderilerinizi ileri bir tarihe zamanlayabilirsiniz. Bu tür hizmet sunan yazılımların da genellikle ücretli olduğunu hatırlatalım.

Paylaşımları oluşturma ve optimize etme

Strateji planı oluşturma sürecinde üzerinde durmanız gereken konulardan biri de paylaşımları oluşturma ve içerikleri Instagram’a göre optimize etmek olacak. Bu noktada hashtag kullanımı ve fotoğraf açıklamaları yazma üzerinde durmanız gerekiyor.

Hashtag kullanımı: Paylaşımlarınızda Hashtag kullanmaya özen göstermelisiniz. Markanız, ürünleriniz, hizmetleriniz ve yaptığınız paylaşımla ilgili olabilecek etiketleri araştırarak, bunları gönderilerinize eklemelisiniz.

Hashtag kullanmak, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Marka, konum, ürün, etkinlik, tatil gibi farklı konu başlıklarını içeren etiketleri kullanabileceğiniz gibi kendi etiketlerinizi de oluşturabilirsiniz. E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları isimli rehberimizde Hashtag kullanımına dair daha fazla ipucu bulabilirsiniz.

Fotoğraf açıklamaları: Üzerinde durmanız gerekenlerden biri de fotoğraflarınızın altına yazacağınız açıklama metinleri. Bu metinlerde eyleme çağrı ifadeleri kullanmanız, paylaşımlar ilgili özet bir açıklama yazmak, bir hikaye anlatmak gibi farklı alternatifler üzerinde durabilirsiniz. Bu konu ile ilgili detaylı bilgileri de aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Paylaşım gün ve saatini belirlemek

Strateji planı içerisinde yer alması gereken son konu ise gönderilerinizi ne zaman paylaşacağınızdır. Instagram’daki etkileşim ve erişimlerinizi artırmak için etkileşimi yüksek gün ve saatlerde paylaşım yapmaya özen göstermeniz önemlidir.

Takipçilerinizin en çok aktif olduğu günleri ve saatleri Instagram’ın istatistikler özelliği içerisinde görebilirsiniz. Bu verileri analiz ederek, hangi zaman dilimleri içerisinde paylaşımlar yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan