Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım yapmanın yanı sıra bu paylaşımları bir konsept içerisinde tutarak, farklı içerikler üretmeniz ve paylaşımlarınıza olan ilgiyi yüksek tutmanız, alacağınız sonuçları etkileyecektir.

Paylaşımlar için strateji planı oluşturmak için de bazı önemli noktaların üzerinde durmanız gerekiyor. Instagram’a yeni giriyor ya da hali hazırda burada paylaşımlar yapıyor olsanız dahi bu strateji planı üzerinde durmanız önemlidir. İçerik planı hazırladığınızda, günlük olarak ne tür paylaşımlar yapacağınızı belirleyebileceğiniz gibi son dakikada “ne paylaşalım?” sorusuna çözüm bulmuş olursunuz. Haftalık planlar hazırlayarak, paylaşımlarınızın sürekliliğini sağlayabilirsiniz. Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizden genel olarak, içerik takvimi oluşturma hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu rehberimizde ise Instagram üzerindeki paylaşımlarınız için nasıl bir strateji oluşturmanız gerektiği üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram paylaşımları için strateji planı hazırlama

Paylaşımlarınızda nasıl bir tema kullanacağınıza karar verin

Instagram, görselliğin en çok öne çıktığı sosyal ağlardan biri. Bu nedenle de strateji planı hazırlama sürecinin ilk adımında paylaşımlarınızın nasıl bir tema içerisinde görüneceğini belirlemeniz oldukça önemlidir. Paylaşımlarınızda bir bütünlük sağlamak, marka kimliğini takipçilere yansıtmak ve paylaşımlarda bir standart oluşturmak için bir tema üzerinde odaklanmanız oldukça önemlidir. Bu temayı seçerken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Hangi renklerin kullanılacağı
  • Paylaşımlarda hangi filtrelerin kullanılacağı
  • Tasarım şablonunun nasıl olacağı
  • Ne tür içerik türlerinden yararlanılacağı

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Bir temaya karar verdikten sonra paylaşımlarınız için tasarımlarınızı bu yönde hazırlamaya başlayabilir ve bu tasarımlarla marka kimliğinizi yansıtabilirsiniz. Aşağıda Lacoste ve Madewell’in Instagram hesaplarında kullandıkları temaları örnek olarak paylaşıyoruz.

Lacoste


Madewell

İçerik üretim ve paylaşım sıklığınıza karar verin

Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler, Instagram yönetimini şirket içinde yapmak zorunda kalabiliyor. Bu durumda da içerik üretimi zorlu bir süreç olabiliyor. Birçok iş kolu gibi sosyal medya pazarlama çalışmaları da belli bir mesai gerektirmektedir ve üzerinde vakit harcanmalıdır.

Bu sebeple de strateji planı hazırlarken, üzerinde durmanız gereken noktalardan biri de ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı belirlemek olacaktır. İçerik paylaşım ve üretim sürecine ne kadarlık bir zaman ayırabileceğiniz, haftalık olarak da kaç paylaşım yapacağınızı etkileyecektir. Yukarıda da değindiğimiz gibi, bu paylaşımları yapmak ve içerik üretmek belli bir vakit alacağı için kendinize dürüst davranmanız önemlidir. Burada önemli olan sürekliliği sağlayabilmektir. Bu sebeple de her gün paylaşım yapmasanız dahi, belirlediğiniz plan çerçevesinde sürekli olarak paylaşımlar yapmalısınız.

Örneğin iş gücünüz ve vaktiniz haftada 3 paylaşım yapmaya yetiyorsa, strateji planı oluştururken haftada 3 içerik üzerinde durun. Eğer vaktiniz daha fazla içerik üretmeye yetiyorsa, planınızı bu doğrultuda hazırlayın.

Dışarıdan destek almayan ve kendi şirketi içinde bunu çözmeye çalışan firmalar, haftada bir gün birkaç saatlerini haftalık sosyal medya paylaşımları hazırlamak için ayırarak, içerik planlarını oluşturabilirler. Bir gün içinde bu paylaşımları hazırlayabilir ve sonrasında da bunları zamanı geldiğinde paylaşabilir ya da zamanlayıcı araçlar kullanarak otomasyondan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

İçerik konuları bulma ve üretim süreci

Strateji planı hazırlarken üzerinde durmanız gerekenlerden biri de içerik konusu bulma ve içerik üretim sürecidir. İçerik üretmek ve paylaşacak konu bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Instagram üzerinde etkileşim getirecek ve takipçilerinizin ilgisini çekebilecek farklı konular bulunuyor. Bu konular ve içerik türleri üzerinde durmanız alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Aşağıdaki rehberimizde içerik türleri hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İçerik üretim sürecinde ise, yeni ürün fotoğrafları, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren video ve fotoğraflar, blog yazıları gibi konu başlıklarına yönelebilirsiniz. Bu noktada Instagram paylaşımlarında ne tür bir hedefi tutturmaya çalıştığınızın önemi oldukça büyüktür.

Strateji planı hazırlarken, Instagram üzerindeki amaçlarınızı (marka ve ürün bilinirliği, etkileşim artırma, yeni takipçiler kazanma vb.) göz önünde bulundurmanız ne tür içerikler üreteceğinizi de etkileyecektir. Haftalık paylaşım sıklığınıza göre, haftanın bir gününü paylaşımlar için içerik üretimine ayırabilirsiniz.

Strateji planı içerisinde içeriklerinizin boyut ve formatlarını da belirlemeniz oldukça önemlidir. Instagram paylaşımlarında farklı ölçülerde ve formatlarda fotoğraf ve videolar kullanabilirsiniz. Bu format ve ölçülere uygun paylaşımlar yapmanız da gönderilerinizin düzgün görünmesini sağlayacaktır. Aşağıdaki rehberimizden içerik boyutları ve formatları hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Paylaşımları zamanlama

Strateji planı hazırlama sürecinde, içeriklerinizi otomasyona bağlayarak, paylaşımlarınızı zamanlayabilirsiniz de. Instagram üzerinde otomatik olarak zamanlama seçeneği olmadığı için üçüncü parti yazılımlar kullanarak, gönderilerinizi ileri bir tarihe zamanlayabilirsiniz. Böylelikle haftanın bir gününü bu içerikleri üretmeye ve zamanlamaya ayırarak, zamanınızı daha iyi yönetebilirsiniz.

SocialPilot gibi üçüncü parti yazılımlar, Instagram ve diğer sosyal hesaplarınızı tek bir platform üzerinden yönetmenize olanak sağlıyor. Bu mecra üzerinde hesabınızı aktive ettikten sonra gönderilerinizi ileri bir tarihe zamanlayabilirsiniz. Bu tür hizmet sunan yazılımların da genellikle ücretli olduğunu hatırlatalım.

Paylaşımları oluşturma ve optimize etme

Strateji planı oluşturma sürecinde üzerinde durmanız gereken konulardan biri de paylaşımları oluşturma ve içerikleri Instagram’a göre optimize etmek olacak. Bu noktada hashtag kullanımı ve fotoğraf açıklamaları yazma üzerinde durmanız gerekiyor.

Hashtag kullanımı: Paylaşımlarınızda Hashtag kullanmaya özen göstermelisiniz. Markanız, ürünleriniz, hizmetleriniz ve yaptığınız paylaşımla ilgili olabilecek etiketleri araştırarak, bunları gönderilerinize eklemelisiniz.

Hashtag kullanmak, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Marka, konum, ürün, etkinlik, tatil gibi farklı konu başlıklarını içeren etiketleri kullanabileceğiniz gibi kendi etiketlerinizi de oluşturabilirsiniz. E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları isimli rehberimizde Hashtag kullanımına dair daha fazla ipucu bulabilirsiniz.

Fotoğraf açıklamaları: Üzerinde durmanız gerekenlerden biri de fotoğraflarınızın altına yazacağınız açıklama metinleri. Bu metinlerde eyleme çağrı ifadeleri kullanmanız, paylaşımlar ilgili özet bir açıklama yazmak, bir hikaye anlatmak gibi farklı alternatifler üzerinde durabilirsiniz. Bu konu ile ilgili detaylı bilgileri de aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Paylaşım gün ve saatini belirlemek

Strateji planı içerisinde yer alması gereken son konu ise gönderilerinizi ne zaman paylaşacağınızdır. Instagram’daki etkileşim ve erişimlerinizi artırmak için etkileşimi yüksek gün ve saatlerde paylaşım yapmaya özen göstermeniz önemlidir.

Takipçilerinizin en çok aktif olduğu günleri ve saatleri Instagram’ın istatistikler özelliği içerisinde görebilirsiniz. Bu verileri analiz ederek, hangi zaman dilimleri içerisinde paylaşımlar yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan