fbpx

Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım yapmanın yanı sıra bu paylaşımları bir konsept içerisinde tutarak, farklı içerikler üretmeniz ve paylaşımlarınıza olan ilgiyi yüksek tutmanız, alacağınız sonuçları etkileyecektir.

Paylaşımlar için strateji planı oluşturmak için de bazı önemli noktaların üzerinde durmanız gerekiyor. Instagram’a yeni giriyor ya da hali hazırda burada paylaşımlar yapıyor olsanız dahi bu strateji planı üzerinde durmanız önemlidir. İçerik planı hazırladığınızda, günlük olarak ne tür paylaşımlar yapacağınızı belirleyebileceğiniz gibi son dakikada “ne paylaşalım?” sorusuna çözüm bulmuş olursunuz. Haftalık planlar hazırlayarak, paylaşımlarınızın sürekliliğini sağlayabilirsiniz. Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizden genel olarak, içerik takvimi oluşturma hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu rehberimizde ise Instagram üzerindeki paylaşımlarınız için nasıl bir strateji oluşturmanız gerektiği üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram paylaşımları için strateji planı hazırlama

Paylaşımlarınızda nasıl bir tema kullanacağınıza karar verin

Instagram, görselliğin en çok öne çıktığı sosyal ağlardan biri. Bu nedenle de strateji planı hazırlama sürecinin ilk adımında paylaşımlarınızın nasıl bir tema içerisinde görüneceğini belirlemeniz oldukça önemlidir. Paylaşımlarınızda bir bütünlük sağlamak, marka kimliğini takipçilere yansıtmak ve paylaşımlarda bir standart oluşturmak için bir tema üzerinde odaklanmanız oldukça önemlidir. Bu temayı seçerken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Hangi renklerin kullanılacağı
  • Paylaşımlarda hangi filtrelerin kullanılacağı
  • Tasarım şablonunun nasıl olacağı
  • Ne tür içerik türlerinden yararlanılacağı

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Bir temaya karar verdikten sonra paylaşımlarınız için tasarımlarınızı bu yönde hazırlamaya başlayabilir ve bu tasarımlarla marka kimliğinizi yansıtabilirsiniz. Aşağıda Lacoste ve Madewell’in Instagram hesaplarında kullandıkları temaları örnek olarak paylaşıyoruz.

Lacoste


Madewell

İçerik üretim ve paylaşım sıklığınıza karar verin

Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler, Instagram yönetimini şirket içinde yapmak zorunda kalabiliyor. Bu durumda da içerik üretimi zorlu bir süreç olabiliyor. Birçok iş kolu gibi sosyal medya pazarlama çalışmaları da belli bir mesai gerektirmektedir ve üzerinde vakit harcanmalıdır.

Bu sebeple de strateji planı hazırlarken, üzerinde durmanız gereken noktalardan biri de ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı belirlemek olacaktır. İçerik paylaşım ve üretim sürecine ne kadarlık bir zaman ayırabileceğiniz, haftalık olarak da kaç paylaşım yapacağınızı etkileyecektir. Yukarıda da değindiğimiz gibi, bu paylaşımları yapmak ve içerik üretmek belli bir vakit alacağı için kendinize dürüst davranmanız önemlidir. Burada önemli olan sürekliliği sağlayabilmektir. Bu sebeple de her gün paylaşım yapmasanız dahi, belirlediğiniz plan çerçevesinde sürekli olarak paylaşımlar yapmalısınız.

Örneğin iş gücünüz ve vaktiniz haftada 3 paylaşım yapmaya yetiyorsa, strateji planı oluştururken haftada 3 içerik üzerinde durun. Eğer vaktiniz daha fazla içerik üretmeye yetiyorsa, planınızı bu doğrultuda hazırlayın.

Dışarıdan destek almayan ve kendi şirketi içinde bunu çözmeye çalışan firmalar, haftada bir gün birkaç saatlerini haftalık sosyal medya paylaşımları hazırlamak için ayırarak, içerik planlarını oluşturabilirler. Bir gün içinde bu paylaşımları hazırlayabilir ve sonrasında da bunları zamanı geldiğinde paylaşabilir ya da zamanlayıcı araçlar kullanarak otomasyondan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

İçerik konuları bulma ve üretim süreci

Strateji planı hazırlarken üzerinde durmanız gerekenlerden biri de içerik konusu bulma ve içerik üretim sürecidir. İçerik üretmek ve paylaşacak konu bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Instagram üzerinde etkileşim getirecek ve takipçilerinizin ilgisini çekebilecek farklı konular bulunuyor. Bu konular ve içerik türleri üzerinde durmanız alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Aşağıdaki rehberimizde içerik türleri hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İçerik üretim sürecinde ise, yeni ürün fotoğrafları, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren video ve fotoğraflar, blog yazıları gibi konu başlıklarına yönelebilirsiniz. Bu noktada Instagram paylaşımlarında ne tür bir hedefi tutturmaya çalıştığınızın önemi oldukça büyüktür.

Strateji planı hazırlarken, Instagram üzerindeki amaçlarınızı (marka ve ürün bilinirliği, etkileşim artırma, yeni takipçiler kazanma vb.) göz önünde bulundurmanız ne tür içerikler üreteceğinizi de etkileyecektir. Haftalık paylaşım sıklığınıza göre, haftanın bir gününü paylaşımlar için içerik üretimine ayırabilirsiniz.

Strateji planı içerisinde içeriklerinizin boyut ve formatlarını da belirlemeniz oldukça önemlidir. Instagram paylaşımlarında farklı ölçülerde ve formatlarda fotoğraf ve videolar kullanabilirsiniz. Bu format ve ölçülere uygun paylaşımlar yapmanız da gönderilerinizin düzgün görünmesini sağlayacaktır. Aşağıdaki rehberimizden içerik boyutları ve formatları hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Paylaşımları zamanlama

Strateji planı hazırlama sürecinde, içeriklerinizi otomasyona bağlayarak, paylaşımlarınızı zamanlayabilirsiniz de. Instagram üzerinde otomatik olarak zamanlama seçeneği olmadığı için üçüncü parti yazılımlar kullanarak, gönderilerinizi ileri bir tarihe zamanlayabilirsiniz. Böylelikle haftanın bir gününü bu içerikleri üretmeye ve zamanlamaya ayırarak, zamanınızı daha iyi yönetebilirsiniz.

SocialPilot gibi üçüncü parti yazılımlar, Instagram ve diğer sosyal hesaplarınızı tek bir platform üzerinden yönetmenize olanak sağlıyor. Bu mecra üzerinde hesabınızı aktive ettikten sonra gönderilerinizi ileri bir tarihe zamanlayabilirsiniz. Bu tür hizmet sunan yazılımların da genellikle ücretli olduğunu hatırlatalım.

Paylaşımları oluşturma ve optimize etme

Strateji planı oluşturma sürecinde üzerinde durmanız gereken konulardan biri de paylaşımları oluşturma ve içerikleri Instagram’a göre optimize etmek olacak. Bu noktada hashtag kullanımı ve fotoğraf açıklamaları yazma üzerinde durmanız gerekiyor.

Hashtag kullanımı: Paylaşımlarınızda Hashtag kullanmaya özen göstermelisiniz. Markanız, ürünleriniz, hizmetleriniz ve yaptığınız paylaşımla ilgili olabilecek etiketleri araştırarak, bunları gönderilerinize eklemelisiniz.

Hashtag kullanmak, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken, yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Marka, konum, ürün, etkinlik, tatil gibi farklı konu başlıklarını içeren etiketleri kullanabileceğiniz gibi kendi etiketlerinizi de oluşturabilirsiniz. E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları isimli rehberimizde Hashtag kullanımına dair daha fazla ipucu bulabilirsiniz.

Fotoğraf açıklamaları: Üzerinde durmanız gerekenlerden biri de fotoğraflarınızın altına yazacağınız açıklama metinleri. Bu metinlerde eyleme çağrı ifadeleri kullanmanız, paylaşımlar ilgili özet bir açıklama yazmak, bir hikaye anlatmak gibi farklı alternatifler üzerinde durabilirsiniz. Bu konu ile ilgili detaylı bilgileri de aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Paylaşım gün ve saatini belirlemek

Strateji planı içerisinde yer alması gereken son konu ise gönderilerinizi ne zaman paylaşacağınızdır. Instagram’daki etkileşim ve erişimlerinizi artırmak için etkileşimi yüksek gün ve saatlerde paylaşım yapmaya özen göstermeniz önemlidir.

Takipçilerinizin en çok aktif olduğu günleri ve saatleri Instagram’ın istatistikler özelliği içerisinde görebilirsiniz. Bu verileri analiz ederek, hangi zaman dilimleri içerisinde paylaşımlar yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan