5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?

11 Eylül 2019
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşma ve hedef kitlenizi daha iyi tanıyarak, onların beğendiği içerikleri anlamak için de bu performans analizlerini yapmanız önemlidir. Instagram paylaşımları yaparken, önceki paylaşımların performans analiziye ortaya çıkan veriler doğrultusunda ilerlemek, bu mecrada yapılan çalışmaların veriminin de artmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de performans analizi için Instagram paylaşımlarınızı analiz edebileceğiniz 5 farklı yöntemi ele alacağız.

Instagram paylaşım performans analizi yöntemleri

Instagram etkileşim oranlarınızı rakiplerinizle kıyaslayın

Instagram paylaşım etkileşimleri, performans analizi için önemli faktörlerden biri. Bu etkileşimlerin oranını hesapladıktan sonra doğrudan rakibiniz olan firmaların, Instagramdaki etkileşim oranlarını karşılaştırarak, performans analizlerinizi yapabilirsiniz. Instagram etkileşim oranını hesaplarken kullanmanız gereken metrikler ise:
  • Beğeniler
  • Yorumlar
  • Paylaşımlar
  • Kaydedilenler
Bu metrikler üzerinde durarak, hem kendi hesabınızın hem de rakip firmaların hesaplarının etkileşim oranlarını hesaplayarak, çalışmalarınızın performansını görerek, ortaya bir takım veriler çıkartabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da yaptığınız paylaşımların ne kadar etkili olduğunu ve rakiplerinizle nasıl bir yarışın içerisinde olduğunu görerek, stratejilerinizi bu doğrultuda belirleyebilirsiniz. İlgili rehber: Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri

Hangi Hashtag’lerin daha fazla etkileşim getirdiğine bakın

Doğru Hashtag kullanımı, Instagram paylaşımları için oldukça önemlidir. Bu etiketleri kullandığınızda gönderileriniz daha geniş kitlelere ulaşabilir ve böylelikle etkileşim oranlarınızı da artırabilirsiniz. Instagram İstatistikler aracı üzerinde Hashtag kullanımı sonrasında bu etiketlerden gelen geri dönüşümü görebiliyorsunuz. İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler Hashtag’lerin paylaşımlarınıza ne kadar katkıda bulunduğunu görerek, paylaşımlarınız için Hashtag stratejileri geliştirebilirsiniz. Bazı etiketler, diğerlerinden daha iyi sonuç verecektir ve bunları anlamanız da paylaşımlarınız için standart bazı etiketleri oluşturmanızı sağlayacaktır. Marka ile ilgili olan Hashtag’lerin yanı sıra Instagram paylaşımları için uyumlu ve ilgili olabilecek diğer etiketleri de araştırarak onları da kullanmalısınız. İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler Etkileşim ve erişimleriniz tabii ki sadece Hashtag kullanımına bağlı olmayacaktır; ancak bu etiketleri erişimi artırmak için bir araç olarak görmeniz ve kullanmanız gerekir.

Hangi gönderilerinizin daha fazla sonuç getirdiğini analiz edin

Instagram paylaşım içerikleri, konusuna paylaşım zamanına ve kullanılan Hashtag’lere göre farklı performanslar göstermektedir. Bu sebeple de size en iyi sonuç getiren içeriklerinizi analiz etmeniz de performans analizi sırasında önemli unsurlardan biri. Yine Instagram İstatistikler aracı üzerinde hangi içeriklerinizin daha fazla beğeni ve yorum aldığını görebilirsiniz. Bu analizleri yaptığınızda da daha başarılı olan içeriklerinizi görerek, ilerleyen zamanlardaki Instagram paylaşımları için referans olabilecek bir kaynağınız olur. İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır? Etkileşim ve erişimi yüksek olan gönderiler, hedef kitlenizin de daha çok ilgi gösterdiği gönderiler olduğu için içerik stratejinize bu tür içerikleri daha fazla dahil etmeniz, genel olarak Instagram üzerindeki başarınızı da artırmanıza yardımcı olacaktır.

Instagram Hikayeleri’nin performansını ölçün

Instagram paylaşımları arasında performans analizi yapmanız gereken içeriklerden biri de hikaye paylaşımlarıdır. Hikaye paylaşımlarının da etkileşim ve erişim sayılarını istatistikler aracı üzerinde görmeniz mümkün. Bu araç üzerinde son 14 gün içerisinde paylaştığınız hikayelerin erişim sayılarını görebiliyorsunuz. Bu hikaye paylaşımlarını analiz ederek, hangi içeriklerin daha fazla ilgi gördüğünü, takipçilerinizden hangilerine mesaj geldiğini ve sizinle etkileşime girdiğini analiz ederek Instagram Hikaye paylaşımları için bir referans noktası bulabilirsiniz. İlerleyen zamanlardaki hikaye paylaşımları için de yine bu referans noktasından yola çıkarak, içerik konusu ve türlerinizi bu doğrultuda oluşturarak, daha çok etkileşim almaya çalışabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Takipçi artış oranını takip edin

Instagram paylaşımları haricinde, Instagram pazarlama çalışmalarınızın performans analizi için, belli bir periyot içerisindeki takipçi artışını da takip etmeniz önemlidir. Takipçi artış oranınızı hesapladığınızda, yaptığınız çalışmaları ne kadar etkili olduğunu ve bu sonuçların ne kadarlık bir süreç içerisinde ne kadar yeni takipçi getirdiğini görebilirsiniz. Takipçi artış oranınızı belli periyotlar içerisinde ölçümlemeniz gerekir. Örneğin haftalık ve aylık olarak bu raporları tutarak, zaman içerisinde hesabınızın nasıl büyüdüğünü görebilirsiniz. Takipçi artış oranınızı hesaplamak için aşağıdaki formülü kullanabilirsiniz. (Mevcut Takipçi Sayısı - Önceki Dönem Takipçi Sayısı) / Önceki Dönem Takipçi Sayısı x 100 = Takipçi Artış Oranı Önceki dönem takipçi sayısı ile ilgili bir veriniz ilk etapta yoksa ve bu hesaplamayı ilk kez yapacaksanız, ilk olarak bugünkü takipçi sayınızı bir excel dosyası üzerine tarihi ile beraber kaydedin ve 1 hafta sonrasında da o zamanki takipçi sayınızı mevcut takipçi sayınız olarak alarak, hesaplamalarınızı yapın. Takipçi sayınızı not ederken tarih kullanmanız, bu veriyi hesaplamanızı da kolaylaştıracağı için önemlidir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Geçmişte var olan problemlerin birçoğu günümüzde çözüme kavuşmuş durumdadır. Fakat bu durum yeni problemlerin doğmayacağı anlamına gelmez. İş dünyasında problem de bitmez, ona çözüm üretenler de. İşte bu noktada...
12 Ocak 2022
Markethinkers
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın