
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşma ve hedef kitlenizi daha iyi tanıyarak, onların beğendiği içerikleri anlamak için de bu performans analizlerini yapmanız önemlidir.
Instagram paylaşımları yaparken, önceki paylaşımların performans analiziye ortaya çıkan veriler doğrultusunda ilerlemek, bu mecrada yapılan çalışmaların veriminin de artmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de performans analizi için Instagram paylaşımlarınızı analiz edebileceğiniz 5 farklı yöntemi ele alacağız.
Instagram paylaşım performans analizi yöntemleri
Instagram etkileşim oranlarınızı rakiplerinizle kıyaslayın
Instagram paylaşım etkileşimleri, performans analizi için önemli faktörlerden biri. Bu etkileşimlerin oranını hesapladıktan sonra doğrudan rakibiniz olan firmaların, Instagramdaki etkileşim oranlarını karşılaştırarak, performans analizlerinizi yapabilirsiniz.
Instagram etkileşim oranını hesaplarken kullanmanız gereken metrikler ise:
- Beğeniler
- Yorumlar
- Paylaşımlar
- Kaydedilenler
Bu metrikler üzerinde durarak, hem kendi hesabınızın hem de rakip firmaların hesaplarının etkileşim oranlarını hesaplayarak, çalışmalarınızın performansını görerek, ortaya bir takım veriler çıkartabilirsiniz.
Bu veriler doğrultusunda da yaptığınız paylaşımların ne kadar etkili olduğunu ve rakiplerinizle nasıl bir yarışın içerisinde olduğunu görerek, stratejilerinizi bu doğrultuda belirleyebilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Hangi Hashtag’lerin daha fazla etkileşim getirdiğine bakın
Doğru Hashtag kullanımı, Instagram paylaşımları için oldukça önemlidir. Bu etiketleri kullandığınızda gönderileriniz daha geniş kitlelere ulaşabilir ve böylelikle etkileşim oranlarınızı da artırabilirsiniz. Instagram İstatistikler aracı üzerinde Hashtag kullanımı sonrasında bu etiketlerden gelen geri dönüşümü görebiliyorsunuz.
İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Hashtag’lerin paylaşımlarınıza ne kadar katkıda bulunduğunu görerek, paylaşımlarınız için Hashtag stratejileri geliştirebilirsiniz. Bazı etiketler, diğerlerinden daha iyi sonuç verecektir ve bunları anlamanız da paylaşımlarınız için standart bazı etiketleri oluşturmanızı sağlayacaktır.
Marka ile ilgili olan Hashtag’lerin yanı sıra Instagram paylaşımları için uyumlu ve ilgili olabilecek diğer etiketleri de araştırarak onları da kullanmalısınız.
İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler
Etkileşim ve erişimleriniz tabii ki sadece Hashtag kullanımına bağlı olmayacaktır; ancak bu etiketleri erişimi artırmak için bir araç olarak görmeniz ve kullanmanız gerekir.
Hangi gönderilerinizin daha fazla sonuç getirdiğini analiz edin
Instagram paylaşım içerikleri, konusuna paylaşım zamanına ve kullanılan Hashtag’lere göre farklı performanslar göstermektedir. Bu sebeple de size en iyi sonuç getiren içeriklerinizi analiz etmeniz de performans analizi sırasında önemli unsurlardan biri.
Yine Instagram İstatistikler aracı üzerinde hangi içeriklerinizin daha fazla beğeni ve yorum aldığını görebilirsiniz. Bu analizleri yaptığınızda da daha başarılı olan içeriklerinizi görerek, ilerleyen zamanlardaki Instagram paylaşımları için referans olabilecek bir kaynağınız olur.
İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Etkileşim ve erişimi yüksek olan gönderiler, hedef kitlenizin de daha çok ilgi gösterdiği gönderiler olduğu için içerik stratejinize bu tür içerikleri daha fazla dahil etmeniz, genel olarak Instagram üzerindeki başarınızı da artırmanıza yardımcı olacaktır.
Instagram Hikayeleri’nin performansını ölçün
Instagram paylaşımları arasında performans analizi yapmanız gereken içeriklerden biri de hikaye paylaşımlarıdır. Hikaye paylaşımlarının da etkileşim ve erişim sayılarını istatistikler aracı üzerinde görmeniz mümkün.
Bu araç üzerinde son 14 gün içerisinde paylaştığınız hikayelerin erişim sayılarını görebiliyorsunuz. Bu hikaye paylaşımlarını analiz ederek, hangi içeriklerin daha fazla ilgi gördüğünü, takipçilerinizden hangilerine mesaj geldiğini ve sizinle etkileşime girdiğini analiz ederek Instagram Hikaye paylaşımları için bir referans noktası bulabilirsiniz.
İlerleyen zamanlardaki hikaye paylaşımları için de yine bu referans noktasından yola çıkarak, içerik konusu ve türlerinizi bu doğrultuda oluşturarak, daha çok etkileşim almaya çalışabilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Takipçi artış oranını takip edin
Instagram paylaşımları haricinde, Instagram pazarlama çalışmalarınızın performans analizi için, belli bir periyot içerisindeki takipçi artışını da takip etmeniz önemlidir. Takipçi artış oranınızı hesapladığınızda, yaptığınız çalışmaları ne kadar etkili olduğunu ve bu sonuçların ne kadarlık bir süreç içerisinde ne kadar yeni takipçi getirdiğini görebilirsiniz.
Takipçi artış oranınızı belli periyotlar içerisinde ölçümlemeniz gerekir. Örneğin haftalık ve aylık olarak bu raporları tutarak, zaman içerisinde hesabınızın nasıl büyüdüğünü görebilirsiniz.
Takipçi artış oranınızı hesaplamak için aşağıdaki formülü kullanabilirsiniz.
(Mevcut Takipçi Sayısı - Önceki Dönem Takipçi Sayısı) / Önceki Dönem Takipçi Sayısı x 100 = Takipçi Artış Oranı
Önceki dönem takipçi sayısı ile ilgili bir veriniz ilk etapta yoksa ve bu hesaplamayı ilk kez yapacaksanız, ilk olarak bugünkü takipçi sayınızı bir excel dosyası üzerine tarihi ile beraber kaydedin ve 1 hafta sonrasında da o zamanki takipçi sayınızı mevcut takipçi sayınız olarak alarak, hesaplamalarınızı yapın. Takipçi sayınızı not ederken tarih kullanmanız, bu veriyi hesaplamanızı da kolaylaştıracağı için önemlidir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler