fbpx

5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?

11 Eylül 2019
Sinan Oypan

Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşma ve hedef kitlenizi daha iyi tanıyarak, onların beğendiği içerikleri anlamak için de bu performans analizlerini yapmanız önemlidir.

Instagram paylaşımları yaparken, önceki paylaşımların performans analiziye ortaya çıkan veriler doğrultusunda ilerlemek, bu mecrada yapılan çalışmaların veriminin de artmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de performans analizi için Instagram paylaşımlarınızı analiz edebileceğiniz 5 farklı yöntemi ele alacağız.

Instagram paylaşım performans analizi yöntemleri

Instagram etkileşim oranlarınızı rakiplerinizle kıyaslayın

Instagram paylaşım etkileşimleri, performans analizi için önemli faktörlerden biri. Bu etkileşimlerin oranını hesapladıktan sonra doğrudan rakibiniz olan firmaların, Instagramdaki etkileşim oranlarını karşılaştırarak, performans analizlerinizi yapabilirsiniz.

Instagram etkileşim oranını hesaplarken kullanmanız gereken metrikler ise:

  • Beğeniler
  • Yorumlar
  • Paylaşımlar
  • Kaydedilenler

Bu metrikler üzerinde durarak, hem kendi hesabınızın hem de rakip firmaların hesaplarının etkileşim oranlarını hesaplayarak, çalışmalarınızın performansını görerek, ortaya bir takım veriler çıkartabilirsiniz.

Bu veriler doğrultusunda da yaptığınız paylaşımların ne kadar etkili olduğunu ve rakiplerinizle nasıl bir yarışın içerisinde olduğunu görerek, stratejilerinizi bu doğrultuda belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri

Hangi Hashtag’lerin daha fazla etkileşim getirdiğine bakın

Doğru Hashtag kullanımı, Instagram paylaşımları için oldukça önemlidir. Bu etiketleri kullandığınızda gönderileriniz daha geniş kitlelere ulaşabilir ve böylelikle etkileşim oranlarınızı da artırabilirsiniz. Instagram İstatistikler aracı üzerinde Hashtag kullanımı sonrasında bu etiketlerden gelen geri dönüşümü görebiliyorsunuz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Hashtag’lerin paylaşımlarınıza ne kadar katkıda bulunduğunu görerek, paylaşımlarınız için Hashtag stratejileri geliştirebilirsiniz. Bazı etiketler, diğerlerinden daha iyi sonuç verecektir ve bunları anlamanız da paylaşımlarınız için standart bazı etiketleri oluşturmanızı sağlayacaktır.

Marka ile ilgili olan Hashtag’lerin yanı sıra Instagram paylaşımları için uyumlu ve ilgili olabilecek diğer etiketleri de araştırarak onları da kullanmalısınız.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Etkileşim ve erişimleriniz tabii ki sadece Hashtag kullanımına bağlı olmayacaktır; ancak bu etiketleri erişimi artırmak için bir araç olarak görmeniz ve kullanmanız gerekir.

Hangi gönderilerinizin daha fazla sonuç getirdiğini analiz edin

Instagram paylaşım içerikleri, konusuna paylaşım zamanına ve kullanılan Hashtag’lere göre farklı performanslar göstermektedir. Bu sebeple de size en iyi sonuç getiren içeriklerinizi analiz etmeniz de performans analizi sırasında önemli unsurlardan biri.

Yine Instagram İstatistikler aracı üzerinde hangi içeriklerinizin daha fazla beğeni ve yorum aldığını görebilirsiniz. Bu analizleri yaptığınızda da daha başarılı olan içeriklerinizi görerek, ilerleyen zamanlardaki Instagram paylaşımları için referans olabilecek bir kaynağınız olur.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

Etkileşim ve erişimi yüksek olan gönderiler, hedef kitlenizin de daha çok ilgi gösterdiği gönderiler olduğu için içerik stratejinize bu tür içerikleri daha fazla dahil etmeniz, genel olarak Instagram üzerindeki başarınızı da artırmanıza yardımcı olacaktır.

Instagram Hikayeleri’nin performansını ölçün

Instagram paylaşımları arasında performans analizi yapmanız gereken içeriklerden biri de hikaye paylaşımlarıdır. Hikaye paylaşımlarının da etkileşim ve erişim sayılarını istatistikler aracı üzerinde görmeniz mümkün.

Bu araç üzerinde son 14 gün içerisinde paylaştığınız hikayelerin erişim sayılarını görebiliyorsunuz. Bu hikaye paylaşımlarını analiz ederek, hangi içeriklerin daha fazla ilgi gördüğünü, takipçilerinizden hangilerine mesaj geldiğini ve sizinle etkileşime girdiğini analiz ederek Instagram Hikaye paylaşımları için bir referans noktası bulabilirsiniz.

İlerleyen zamanlardaki hikaye paylaşımları için de yine bu referans noktasından yola çıkarak, içerik konusu ve türlerinizi bu doğrultuda oluşturarak, daha çok etkileşim almaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Takipçi artış oranını takip edin

Instagram paylaşımları haricinde, Instagram pazarlama çalışmalarınızın performans analizi için, belli bir periyot içerisindeki takipçi artışını da takip etmeniz önemlidir. Takipçi artış oranınızı hesapladığınızda, yaptığınız çalışmaları ne kadar etkili olduğunu ve bu sonuçların ne kadarlık bir süreç içerisinde ne kadar yeni takipçi getirdiğini görebilirsiniz.

Takipçi artış oranınızı belli periyotlar içerisinde ölçümlemeniz gerekir. Örneğin haftalık ve aylık olarak bu raporları tutarak, zaman içerisinde hesabınızın nasıl büyüdüğünü görebilirsiniz.

Takipçi artış oranınızı hesaplamak için aşağıdaki formülü kullanabilirsiniz.

(Mevcut Takipçi Sayısı - Önceki Dönem Takipçi Sayısı) / Önceki Dönem Takipçi Sayısı x 100 = Takipçi Artış Oranı

Önceki dönem takipçi sayısı ile ilgili bir veriniz ilk etapta yoksa ve bu hesaplamayı ilk kez yapacaksanız, ilk olarak bugünkü takipçi sayınızı bir excel dosyası üzerine tarihi ile beraber kaydedin ve 1 hafta sonrasında da o zamanki takipçi sayınızı mevcut takipçi sayınız olarak alarak, hesaplamalarınızı yapın. Takipçi sayınızı not ederken tarih kullanmanız, bu veriyi hesaplamanızı da kolaylaştıracağı için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan