5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?

11 Eylül 2019
Sinan Oypan

Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşma ve hedef kitlenizi daha iyi tanıyarak, onların beğendiği içerikleri anlamak için de bu performans analizlerini yapmanız önemlidir.

Instagram paylaşımları yaparken, önceki paylaşımların performans analiziye ortaya çıkan veriler doğrultusunda ilerlemek, bu mecrada yapılan çalışmaların veriminin de artmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de performans analizi için Instagram paylaşımlarınızı analiz edebileceğiniz 5 farklı yöntemi ele alacağız.

Instagram paylaşım performans analizi yöntemleri

Instagram etkileşim oranlarınızı rakiplerinizle kıyaslayın

Instagram paylaşım etkileşimleri, performans analizi için önemli faktörlerden biri. Bu etkileşimlerin oranını hesapladıktan sonra doğrudan rakibiniz olan firmaların, Instagramdaki etkileşim oranlarını karşılaştırarak, performans analizlerinizi yapabilirsiniz.

Instagram etkileşim oranını hesaplarken kullanmanız gereken metrikler ise:

  • Beğeniler
  • Yorumlar
  • Paylaşımlar
  • Kaydedilenler

Bu metrikler üzerinde durarak, hem kendi hesabınızın hem de rakip firmaların hesaplarının etkileşim oranlarını hesaplayarak, çalışmalarınızın performansını görerek, ortaya bir takım veriler çıkartabilirsiniz.

Bu veriler doğrultusunda da yaptığınız paylaşımların ne kadar etkili olduğunu ve rakiplerinizle nasıl bir yarışın içerisinde olduğunu görerek, stratejilerinizi bu doğrultuda belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri

Hangi Hashtag’lerin daha fazla etkileşim getirdiğine bakın

Doğru Hashtag kullanımı, Instagram paylaşımları için oldukça önemlidir. Bu etiketleri kullandığınızda gönderileriniz daha geniş kitlelere ulaşabilir ve böylelikle etkileşim oranlarınızı da artırabilirsiniz. Instagram İstatistikler aracı üzerinde Hashtag kullanımı sonrasında bu etiketlerden gelen geri dönüşümü görebiliyorsunuz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Hashtag’lerin paylaşımlarınıza ne kadar katkıda bulunduğunu görerek, paylaşımlarınız için Hashtag stratejileri geliştirebilirsiniz. Bazı etiketler, diğerlerinden daha iyi sonuç verecektir ve bunları anlamanız da paylaşımlarınız için standart bazı etiketleri oluşturmanızı sağlayacaktır.

Marka ile ilgili olan Hashtag’lerin yanı sıra Instagram paylaşımları için uyumlu ve ilgili olabilecek diğer etiketleri de araştırarak onları da kullanmalısınız.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Etkileşim ve erişimleriniz tabii ki sadece Hashtag kullanımına bağlı olmayacaktır; ancak bu etiketleri erişimi artırmak için bir araç olarak görmeniz ve kullanmanız gerekir.

Hangi gönderilerinizin daha fazla sonuç getirdiğini analiz edin

Instagram paylaşım içerikleri, konusuna paylaşım zamanına ve kullanılan Hashtag’lere göre farklı performanslar göstermektedir. Bu sebeple de size en iyi sonuç getiren içeriklerinizi analiz etmeniz de performans analizi sırasında önemli unsurlardan biri.

Yine Instagram İstatistikler aracı üzerinde hangi içeriklerinizin daha fazla beğeni ve yorum aldığını görebilirsiniz. Bu analizleri yaptığınızda da daha başarılı olan içeriklerinizi görerek, ilerleyen zamanlardaki Instagram paylaşımları için referans olabilecek bir kaynağınız olur.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

Etkileşim ve erişimi yüksek olan gönderiler, hedef kitlenizin de daha çok ilgi gösterdiği gönderiler olduğu için içerik stratejinize bu tür içerikleri daha fazla dahil etmeniz, genel olarak Instagram üzerindeki başarınızı da artırmanıza yardımcı olacaktır.

Instagram Hikayeleri’nin performansını ölçün

Instagram paylaşımları arasında performans analizi yapmanız gereken içeriklerden biri de hikaye paylaşımlarıdır. Hikaye paylaşımlarının da etkileşim ve erişim sayılarını istatistikler aracı üzerinde görmeniz mümkün.

Bu araç üzerinde son 14 gün içerisinde paylaştığınız hikayelerin erişim sayılarını görebiliyorsunuz. Bu hikaye paylaşımlarını analiz ederek, hangi içeriklerin daha fazla ilgi gördüğünü, takipçilerinizden hangilerine mesaj geldiğini ve sizinle etkileşime girdiğini analiz ederek Instagram Hikaye paylaşımları için bir referans noktası bulabilirsiniz.

İlerleyen zamanlardaki hikaye paylaşımları için de yine bu referans noktasından yola çıkarak, içerik konusu ve türlerinizi bu doğrultuda oluşturarak, daha çok etkileşim almaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Takipçi artış oranını takip edin

Instagram paylaşımları haricinde, Instagram pazarlama çalışmalarınızın performans analizi için, belli bir periyot içerisindeki takipçi artışını da takip etmeniz önemlidir. Takipçi artış oranınızı hesapladığınızda, yaptığınız çalışmaları ne kadar etkili olduğunu ve bu sonuçların ne kadarlık bir süreç içerisinde ne kadar yeni takipçi getirdiğini görebilirsiniz.

Takipçi artış oranınızı belli periyotlar içerisinde ölçümlemeniz gerekir. Örneğin haftalık ve aylık olarak bu raporları tutarak, zaman içerisinde hesabınızın nasıl büyüdüğünü görebilirsiniz.

Takipçi artış oranınızı hesaplamak için aşağıdaki formülü kullanabilirsiniz.

(Mevcut Takipçi Sayısı - Önceki Dönem Takipçi Sayısı) / Önceki Dönem Takipçi Sayısı x 100 = Takipçi Artış Oranı

Önceki dönem takipçi sayısı ile ilgili bir veriniz ilk etapta yoksa ve bu hesaplamayı ilk kez yapacaksanız, ilk olarak bugünkü takipçi sayınızı bir excel dosyası üzerine tarihi ile beraber kaydedin ve 1 hafta sonrasında da o zamanki takipçi sayınızı mevcut takipçi sayınız olarak alarak, hesaplamalarınızı yapın. Takipçi sayınızı not ederken tarih kullanmanız, bu veriyi hesaplamanızı da kolaylaştıracağı için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan