Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

13 Eylül 2018
Sinan Oypan

Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. Erişimleri artırmak için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor ve bunlar arasındaki en önemli unsurlardan biri de Instagram üzerinde doğru zamanda paylaşım yapmaktır.

Paylaşım zamanını doğru bir şekilde seçmek, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olacak faktörler arasındadır. Peki, Instagram üzerinde en doğru paylaşım zamanını nasıl bulabilirsiniz?

Instagram'da paylaşım için en doğru zaman hangisi?

Ne yazık ki bu sorunun tüm sektör ve firmalar için geçerli bir yanıtı yok. Farklı sektörlerde ve hedef kitleler de bu paylaşım zamanları değişiklik gösterebiliyor.

Kullanıcı alışkanlıkları doğrultusunda bir takım tahminler yapılsa da firmaların kendi testlerini yaparak ve istatistiklerini ölçümleyerek bu ideal zamanı bulması gerekiyor.

Kullanıcı alışkanlıkları ele alındığında, kullanıcıların çoğunlukla akşam saatlerinde daha aktif olduğu görülüyor. Gün içinde mesaide ya da okulda olan kullanıcılar, akşam iş çıkış ve eve dönüş saatleri ile gece yarısına doğru daha aktif bir şekilde bu sosyal ağı kullanıyor.

Tam saat aralıkları vermek gerekirse; sabah 07:00-09:00 arası ile 18:00 - 00:00 arası paylaşımlar için ideal zaman aralığı oluyor. 09:00 ile 18:00 arası genellikle erişimin ve etkileşimin oldukça düşük olduğu saatler olduğu için firmalarca çok fazla tercih edilmeyebiliyor.

Gün bazında baktığımızda ise;

  • Pazartesi ve Perşembe en iyi,
  • Çarşamba orta derece,
  • Pazar ise en kötü gün olarak öne çıkıyor.

Diğer günlerin performansı da yine orta seviyelerde görülüyor. Ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi her firma ve sektör için kullanıcı alışkanlıkları farklılık gösterebileceği için, firmanız için ideal olan zaman aralığını kendiniz belirlemeniz gerekiyor.

Paylaşım için en doğru zamanı nasıl belirleyebilirsiniz?

Firmanız için en ideal paylaşım zamanlarını belirlemek için Instagram’ın istatistikler özelliğinden yararlanabilirsiniz. Bu istatistik aracını kullanabilmek için profilinizi İşletme Profili’ne geçirmeniz gerekiyor. Sonrasında da profiliniz üzerinden hesabınızla ilgili birçok farklı veriye bu araç üzerinden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

İstatistikler bölümüne girdikten sonra “Hedef Kitle” seçeneğinin altında lokasyon, yaş ve cinsiyet oranları ile takipçilerinizin aktif olduğu saat dilimleri gibi farklı verilere ulaşabilirsiniz. Bu bölüme geldiğinizde takipçilerinizin aktif oldukları zaman dilimleri “Gün” ve “Saat” olarak ayrılmış durumda. Hangi günlerde en çok takipçinin aktif olduğunu görmenin yanı sıra her gün hangi saat dilimleri arasında daha aktif olduklarını da görebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi, ilk bölümde günlere göre ayrım varken, ikinci resimde saatlere göre kullanıcıların aktif oldukları zaman dilimlerini görebilirsiniz.

Bu istatistik verilerinin yanı sıra A/B testleriyle de sizin için ideal olan ve sonuç veren zaman aralıklarını görüntüleyebilirsiniz. Farklı günlerde ve farklı saat dilimlerinde paylaşımlar yaparak, takipçilerinizin bu gönderilere nasıl tepki verdiğini ve herbir paylaşımdan ne kadarlık bir etkileşim ve erişim aldığınızı takip ederek, ideal zaman dilimlerinizi bulabilirsiniz.

Tabii ki bu A/B testlerini belli bir süre yapmanız, daha fazla veri toplayacağınız için daha iyi sonuçlara varabilmenize yardımcı olacaktır.

Erişimlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Doğru zaman dilimini bulmanın yanı sıra erişimlerinizi artıracak çalışmalar da yapmanız gerekiyor. Doğru zaman tek başına yeterli olmayabilir; bu nedenle de gönderileriniz üzerinde bir takım stratejileri uygulamanız gerekecektir.

Doğru Hashtag kullanımı: Hashtag kullanırken, size en uygun olanlarını seçmek, firmanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek Hashtag’leri seçmeniz erişim oranlarınızı artıracaktır. Kullanıcıların Hashtag’leri de takip edebiliyor olmaları nedeniyle, onların ilgi duyabileceği etiketlere yönelmeniz, onların zaman akışlarında da içeriklerinizin görünmesini sağlayabilir.

Etkileşimi artıracak gönderiler paylaşın: Gönderilerinizde etkileşimleri artırmak için açıklama metinlerinizde, kullanıcılara sorular sorabilir, paylaşımları beğenip beğenmediklerini sorabilirsiniz, yaptıkları yorumlara yanıtlar verebilirsiniz. Paylaşımlarınızda faaliyetler ne kadar artarsa, içeriklerinizin erişim oranı da bir o kadar artacaktır.

Daha çok Hikaye paylaşın: Hikayeler son dönemlerde popülerliğini artırdığı için kullanıcılar bu hikayelerle daha fazla etkileşime girmeye başladı. Erişiminizi artırmak ve hikayelerinizin daha fazla kişiye ulaşması için de yine onlara soru sorabilir, anketler yapabilir ve onları bir eyleme geçmeye yönlendirecek metinler paylaşabilirsiniz.

Instagram üzerindeki gönderilerin öne çıkmasında rol oynayan faktörleri özetleyecek olursak da,

  • Gönderinin paylaşıldığı zaman
  • Gönderinin aldığı etkileşim oranları
  • Kullandığınız Hashtag’ler

önemli bir rol oynuyor. Instagram’ın algoritmasına göre gönderiniz siz paylaştıktan birkaç saat sonra da kullanıcıların zaman akışında görüntülenebilir; ancak yine de gönderinin öne çıkmasında paylaşım zamanı önemli bir rol oynuyor. Güncel paylaşımlar etkileşim oranları iyi olduğu zaman daha fazla kullanıcının zaman akışında üst sıralarda görünmeye başlıyor. Bu nedenle de gönderim zamanlarınıza ve etkileşim oranlarınıza dikkat etmeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan