fbpx

Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

13 Eylül 2018
Sinan Oypan

Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. Erişimleri artırmak için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor ve bunlar arasındaki en önemli unsurlardan biri de Instagram üzerinde doğru zamanda paylaşım yapmaktır.

Paylaşım zamanını doğru bir şekilde seçmek, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olacak faktörler arasındadır. Peki, Instagram üzerinde en doğru paylaşım zamanını nasıl bulabilirsiniz?

Instagram'da paylaşım için en doğru zaman hangisi?

Ne yazık ki bu sorunun tüm sektör ve firmalar için geçerli bir yanıtı yok. Farklı sektörlerde ve hedef kitleler de bu paylaşım zamanları değişiklik gösterebiliyor.

Kullanıcı alışkanlıkları doğrultusunda bir takım tahminler yapılsa da firmaların kendi testlerini yaparak ve istatistiklerini ölçümleyerek bu ideal zamanı bulması gerekiyor.

Kullanıcı alışkanlıkları ele alındığında, kullanıcıların çoğunlukla akşam saatlerinde daha aktif olduğu görülüyor. Gün içinde mesaide ya da okulda olan kullanıcılar, akşam iş çıkış ve eve dönüş saatleri ile gece yarısına doğru daha aktif bir şekilde bu sosyal ağı kullanıyor.

Tam saat aralıkları vermek gerekirse; sabah 07:00-09:00 arası ile 18:00 - 00:00 arası paylaşımlar için ideal zaman aralığı oluyor. 09:00 ile 18:00 arası genellikle erişimin ve etkileşimin oldukça düşük olduğu saatler olduğu için firmalarca çok fazla tercih edilmeyebiliyor.

Gün bazında baktığımızda ise;

  • Pazartesi ve Perşembe en iyi,
  • Çarşamba orta derece,
  • Pazar ise en kötü gün olarak öne çıkıyor.

Diğer günlerin performansı da yine orta seviyelerde görülüyor. Ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi her firma ve sektör için kullanıcı alışkanlıkları farklılık gösterebileceği için, firmanız için ideal olan zaman aralığını kendiniz belirlemeniz gerekiyor.

Paylaşım için en doğru zamanı nasıl belirleyebilirsiniz?

Firmanız için en ideal paylaşım zamanlarını belirlemek için Instagram’ın istatistikler özelliğinden yararlanabilirsiniz. Bu istatistik aracını kullanabilmek için profilinizi İşletme Profili’ne geçirmeniz gerekiyor. Sonrasında da profiliniz üzerinden hesabınızla ilgili birçok farklı veriye bu araç üzerinden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

İstatistikler bölümüne girdikten sonra “Hedef Kitle” seçeneğinin altında lokasyon, yaş ve cinsiyet oranları ile takipçilerinizin aktif olduğu saat dilimleri gibi farklı verilere ulaşabilirsiniz. Bu bölüme geldiğinizde takipçilerinizin aktif oldukları zaman dilimleri “Gün” ve “Saat” olarak ayrılmış durumda. Hangi günlerde en çok takipçinin aktif olduğunu görmenin yanı sıra her gün hangi saat dilimleri arasında daha aktif olduklarını da görebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi, ilk bölümde günlere göre ayrım varken, ikinci resimde saatlere göre kullanıcıların aktif oldukları zaman dilimlerini görebilirsiniz.

Bu istatistik verilerinin yanı sıra A/B testleriyle de sizin için ideal olan ve sonuç veren zaman aralıklarını görüntüleyebilirsiniz. Farklı günlerde ve farklı saat dilimlerinde paylaşımlar yaparak, takipçilerinizin bu gönderilere nasıl tepki verdiğini ve herbir paylaşımdan ne kadarlık bir etkileşim ve erişim aldığınızı takip ederek, ideal zaman dilimlerinizi bulabilirsiniz.

Tabii ki bu A/B testlerini belli bir süre yapmanız, daha fazla veri toplayacağınız için daha iyi sonuçlara varabilmenize yardımcı olacaktır.

Erişimlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Doğru zaman dilimini bulmanın yanı sıra erişimlerinizi artıracak çalışmalar da yapmanız gerekiyor. Doğru zaman tek başına yeterli olmayabilir; bu nedenle de gönderileriniz üzerinde bir takım stratejileri uygulamanız gerekecektir.

Doğru Hashtag kullanımı: Hashtag kullanırken, size en uygun olanlarını seçmek, firmanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek Hashtag’leri seçmeniz erişim oranlarınızı artıracaktır. Kullanıcıların Hashtag’leri de takip edebiliyor olmaları nedeniyle, onların ilgi duyabileceği etiketlere yönelmeniz, onların zaman akışlarında da içeriklerinizin görünmesini sağlayabilir.

Etkileşimi artıracak gönderiler paylaşın: Gönderilerinizde etkileşimleri artırmak için açıklama metinlerinizde, kullanıcılara sorular sorabilir, paylaşımları beğenip beğenmediklerini sorabilirsiniz, yaptıkları yorumlara yanıtlar verebilirsiniz. Paylaşımlarınızda faaliyetler ne kadar artarsa, içeriklerinizin erişim oranı da bir o kadar artacaktır.

Daha çok Hikaye paylaşın: Hikayeler son dönemlerde popülerliğini artırdığı için kullanıcılar bu hikayelerle daha fazla etkileşime girmeye başladı. Erişiminizi artırmak ve hikayelerinizin daha fazla kişiye ulaşması için de yine onlara soru sorabilir, anketler yapabilir ve onları bir eyleme geçmeye yönlendirecek metinler paylaşabilirsiniz.

Instagram üzerindeki gönderilerin öne çıkmasında rol oynayan faktörleri özetleyecek olursak da,

  • Gönderinin paylaşıldığı zaman
  • Gönderinin aldığı etkileşim oranları
  • Kullandığınız Hashtag’ler

önemli bir rol oynuyor. Instagram’ın algoritmasına göre gönderiniz siz paylaştıktan birkaç saat sonra da kullanıcıların zaman akışında görüntülenebilir; ancak yine de gönderinin öne çıkmasında paylaşım zamanı önemli bir rol oynuyor. Güncel paylaşımlar etkileşim oranları iyi olduğu zaman daha fazla kullanıcının zaman akışında üst sıralarda görünmeye başlıyor. Bu nedenle de gönderim zamanlarınıza ve etkileşim oranlarınıza dikkat etmeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya