Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. Erişimleri artırmak için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor ve bunlar arasındaki en önemli unsurlardan biri de Instagram üzerinde doğru zamanda paylaşım yapmaktır.

Paylaşım zamanını doğru bir şekilde seçmek, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olacak faktörler arasındadır. Peki, Instagram üzerinde en doğru paylaşım zamanını nasıl bulabilirsiniz?

Instagram'da paylaşım için en doğru zaman hangisi?

Ne yazık ki bu sorunun tüm sektör ve firmalar için geçerli bir yanıtı yok. Farklı sektörlerde ve hedef kitleler de bu paylaşım zamanları değişiklik gösterebiliyor.

Kullanıcı alışkanlıkları doğrultusunda bir takım tahminler yapılsa da firmaların kendi testlerini yaparak ve istatistiklerini ölçümleyerek bu ideal zamanı bulması gerekiyor.

Kullanıcı alışkanlıkları ele alındığında, kullanıcıların çoğunlukla akşam saatlerinde daha aktif olduğu görülüyor. Gün içinde mesaide ya da okulda olan kullanıcılar, akşam iş çıkış ve eve dönüş saatleri ile gece yarısına doğru daha aktif bir şekilde bu sosyal ağı kullanıyor.

Tam saat aralıkları vermek gerekirse; sabah 07:00-09:00 arası ile 18:00 - 00:00 arası paylaşımlar için ideal zaman aralığı oluyor. 09:00 ile 18:00 arası genellikle erişimin ve etkileşimin oldukça düşük olduğu saatler olduğu için firmalarca çok fazla tercih edilmeyebiliyor.

Gün bazında baktığımızda ise;

  • Pazartesi ve Perşembe en iyi,
  • Çarşamba orta derece,
  • Pazar ise en kötü gün olarak öne çıkıyor.

Diğer günlerin performansı da yine orta seviyelerde görülüyor. Ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi her firma ve sektör için kullanıcı alışkanlıkları farklılık gösterebileceği için, firmanız için ideal olan zaman aralığını kendiniz belirlemeniz gerekiyor.

Paylaşım için en doğru zamanı nasıl belirleyebilirsiniz?

Firmanız için en ideal paylaşım zamanlarını belirlemek için Instagram’ın istatistikler özelliğinden yararlanabilirsiniz. Bu istatistik aracını kullanabilmek için profilinizi İşletme Profili’ne geçirmeniz gerekiyor. Sonrasında da profiliniz üzerinden hesabınızla ilgili birçok farklı veriye bu araç üzerinden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

İstatistikler bölümüne girdikten sonra “Hedef Kitle” seçeneğinin altında lokasyon, yaş ve cinsiyet oranları ile takipçilerinizin aktif olduğu saat dilimleri gibi farklı verilere ulaşabilirsiniz. Bu bölüme geldiğinizde takipçilerinizin aktif oldukları zaman dilimleri “Gün” ve “Saat” olarak ayrılmış durumda. Hangi günlerde en çok takipçinin aktif olduğunu görmenin yanı sıra her gün hangi saat dilimleri arasında daha aktif olduklarını da görebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi, ilk bölümde günlere göre ayrım varken, ikinci resimde saatlere göre kullanıcıların aktif oldukları zaman dilimlerini görebilirsiniz.

Bu istatistik verilerinin yanı sıra A/B testleriyle de sizin için ideal olan ve sonuç veren zaman aralıklarını görüntüleyebilirsiniz. Farklı günlerde ve farklı saat dilimlerinde paylaşımlar yaparak, takipçilerinizin bu gönderilere nasıl tepki verdiğini ve herbir paylaşımdan ne kadarlık bir etkileşim ve erişim aldığınızı takip ederek, ideal zaman dilimlerinizi bulabilirsiniz.

Tabii ki bu A/B testlerini belli bir süre yapmanız, daha fazla veri toplayacağınız için daha iyi sonuçlara varabilmenize yardımcı olacaktır.

Erişimlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Doğru zaman dilimini bulmanın yanı sıra erişimlerinizi artıracak çalışmalar da yapmanız gerekiyor. Doğru zaman tek başına yeterli olmayabilir; bu nedenle de gönderileriniz üzerinde bir takım stratejileri uygulamanız gerekecektir.

Doğru Hashtag kullanımı: Hashtag kullanırken, size en uygun olanlarını seçmek, firmanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek Hashtag’leri seçmeniz erişim oranlarınızı artıracaktır. Kullanıcıların Hashtag’leri de takip edebiliyor olmaları nedeniyle, onların ilgi duyabileceği etiketlere yönelmeniz, onların zaman akışlarında da içeriklerinizin görünmesini sağlayabilir.

Etkileşimi artıracak gönderiler paylaşın: Gönderilerinizde etkileşimleri artırmak için açıklama metinlerinizde, kullanıcılara sorular sorabilir, paylaşımları beğenip beğenmediklerini sorabilirsiniz, yaptıkları yorumlara yanıtlar verebilirsiniz. Paylaşımlarınızda faaliyetler ne kadar artarsa, içeriklerinizin erişim oranı da bir o kadar artacaktır.

Daha çok Hikaye paylaşın: Hikayeler son dönemlerde popülerliğini artırdığı için kullanıcılar bu hikayelerle daha fazla etkileşime girmeye başladı. Erişiminizi artırmak ve hikayelerinizin daha fazla kişiye ulaşması için de yine onlara soru sorabilir, anketler yapabilir ve onları bir eyleme geçmeye yönlendirecek metinler paylaşabilirsiniz.

Instagram üzerindeki gönderilerin öne çıkmasında rol oynayan faktörleri özetleyecek olursak da,

  • Gönderinin paylaşıldığı zaman
  • Gönderinin aldığı etkileşim oranları
  • Kullandığınız Hashtag’ler

önemli bir rol oynuyor. Instagram’ın algoritmasına göre gönderiniz siz paylaştıktan birkaç saat sonra da kullanıcıların zaman akışında görüntülenebilir; ancak yine de gönderinin öne çıkmasında paylaşım zamanı önemli bir rol oynuyor. Güncel paylaşımlar etkileşim oranları iyi olduğu zaman daha fazla kullanıcının zaman akışında üst sıralarda görünmeye başlıyor. Bu nedenle de gönderim zamanlarınıza ve etkileşim oranlarınıza dikkat etmeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan