Instagram'da En Doğru Paylaşım Zamanı

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 29.01.2023
Instagram'da En Doğru Paylaşım Zamanı
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanızda fayda vardır. Dolayısıyla daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. Erişimleri artırmak için yapabileceğiniz farklı çalışmalar vardır. Bunlar arasındaki en önemli unsurlardan biri de Instagram üzerinde paylaşım için doğru zaman dengesini kurmaktadır. Paylaşım zamanını doğru bir şekilde seçmek, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır. Peki, Instagram üzerinde en doğru paylaşım zamanını nasıl bulabilirsiniz?

Instagram'da paylaşım için en doğru zaman hangisi?

Ne yazık ki bu sorunun tüm sektör ve firmalar için geçerli bir yanıtı yoktur. Farklı sektörlerde ve hedef kitleler de bu paylaşım zamanları değişiklik göstermektedir. Bu anlamda kullanıcı alışkanlıkları doğrultusunda bir takım tahminler de yapılmaktadır. Firmaların kendi testlerini yaparak ve istatistiklerini ölçümleyerek bu ideal zamanı bulması gerekmektedir. Kullanıcı alışkanlıkları ele alındığında, kullanıcıların çoğunlukla akşam saatlerinde daha aktif olduğu görülüyor. Mesaide ve okulda olan kullanıcılar, akşam iş çıkış ve eve dönüş saatlerinde aktif olmaktadır. Aynı zamanda gece yarısına doğru olan vakitlerde daha aktif görülmektedirler. Tam saat aralıkları vermek gerekirse; sabah 07:00-09:00 arası uygun bir zamandır. Aynı zamanda 18:00 - 00:00 arası zaman dilimi de paylaşımlar için uygun görülmektedir. 09:00 ile 18:00 arası genellikle erişimin ve etkileşimin düşük olduğu saatlerdir. Dolayısıyla firmalarca çok fazla tercih edilmemektedir. Gün bazında baktığımızda ise;
  • Pazartesi ve Perşembe en iyi,
  • Çarşamba orta derece,
  • Pazar ise en kötü gün olarak öne çıkıyor.
Diğer günlerin performansı da yine orta seviyelerde görülmektedir. Ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi her firma ve sektör için kullanıcı alışkanlıkları farklılık göstermektedir. Dolayısıyla firmanız için ideal olan zaman aralığını kendiniz belirlemelisiniz.

Paylaşım için en doğru zamanı nasıl belirleyebilirsiniz?

Firmanız için en ideal paylaşım zamanlarını belirlemek için Instagram’ın istatistikler özelliğinden yararlanın. Bu istatistik aracını kullanabilmek için profilinizi İşletme Profili’ne geçirmeniz gerekiyor. Sonrasında da profiliniz üzerinden hesabınızla ilgili birçok farklı veriye bu araç üzerinden ulaşmanız mümkün. İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz? İstatistikler bölümüne girdikten sonra “Hedef Kitle” seçeneğinin altında lokasyon, yaş ve cinsiyet oranları yer almaktadır. Orada takipçilerinizin aktif olduğu saat dilimleri gibi farklı verilere ulaşmanız mümkün. Bu bölüme geldiğinizde takipçilerinizin aktif oldukları zaman dilimleri “Gün” ve “Saat” olarak ayrılmış durumdadır. Hangi günlerde en çok takipçinin aktif olduğunu görmeniz mümkündür. Ayrıca her gün hangi saat dilimleri arasında daha aktif olduklarını da görmeniz mümkün. İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi, ilk bölümde günlere göre ayrım vardır. İkinci resimde ise saatlere göre aktif oldukları zaman dilimleri verilmiştir. Bu istatistik verilerinin yanı sıra A/B testleriyle de uygun zaman dilimini bulmanız mümkün. Farklı günlerde ve farklı saat dilimlerinde paylaşımlar yaparak bu sonuca ulaşmanız mümkündür. Böylece takipçilerinizin bu gönderilere nasıl tepki verdiğini ve etkileşim durumunu analiz etmiş olacaksınız. Aynı şekilde erişim değerlerini de değerlendirerek uyugn zaman tespiti yapmanız mümkündür. A/B testlerini belli bir süre yaparak daha fazla veri toplamış olacaksınız. ara varabilmenize yardımcı olacaktır. Dolayısıyla bu daha doğru bir karara varmanıza yardımcı olacaktır.

Erişimlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Paylaşım için doğru zaman dilimini bulmanın yanı sıra erişimlerinizi artıracak çalışmalar da yapmanız gerekiyor. Paylaşım için doğru zaman tek başına yeterli olmayabilir; bu nedenle de gönderileriniz üzerinde bir takım stratejileri uygulamanız gerekecektir. Doğru Hashtag kullanımı: Hashtag kullanırken, size en uygun olanlarını seçmek, firmanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek Hashtag’leri seçmeniz erişim oranlarınızı artıracaktır. Kullanıcıların Hashtag’leri de takip edebiliyor olmaları nedeniyle, onların ilgi duyabileceği etiketlere yönelmeniz, onların zaman akışlarında da içeriklerinizin görünmesini sağlayabilir. Etkileşimi artıracak gönderiler paylaşın: Gönderilerinizde etkileşimleri artırmak için açıklama metinlerinizde, kullanıcılara sorular sorabilir, paylaşımları beğenip beğenmediklerini sorabilirsiniz, yaptıkları yorumlara yanıtlar verebilirsiniz. Paylaşımlarınızda faaliyetler ne kadar artarsa, içeriklerinizin erişim oranı da bir o kadar artacaktır. Daha çok Hikaye paylaşın: Hikayeler son dönemlerde popülerliğini artırdığı için kullanıcılar bu hikayelerle daha fazla etkileşime girmeye başladı. Erişiminizi artırmak ve hikayelerinizin daha fazla kişiye ulaşması için de yine onlara soru sorabilir, anketler yapabilir ve onları bir eyleme geçmeye yönlendirecek metinler paylaşabilirsiniz. Instagram üzerindeki gönderilerin öne çıkmasında rol oynayan faktörleri özetleyecek olursak da,
  • Gönderinin paylaşıldığı zaman
  • Gönderinin aldığı etkileşim oranları
  • Kullandığınız Hashtag’ler
önemli bir rol oynuyor. Instagram’ın algoritmasına göre gönderiniz siz paylaştıktan birkaç saat sonra da kullanıcıların zaman akışında görüntülenebilir; ancak yine de gönderinin öne çıkmasında paylaşım zamanı önemli bir rol oynuyor. Güncel paylaşımlar etkileşim oranları iyi olduğu zaman daha fazla kullanıcının zaman akışında üst sıralarda görünmeye başlıyor. Bu nedenle de gönderim zamanlarınıza ve etkileşim oranlarınıza dikkat etmeniz oldukça önemli. İlgili rehber: Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler