Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. Erişimleri artırmak için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor ve bunlar arasındaki en önemli unsurlardan biri de Instagram üzerinde doğru zamanda paylaşım yapmaktır. Paylaşım zamanını doğru bir şekilde seçmek, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olacak faktörler arasındadır. Peki, Instagram üzerinde en doğru paylaşım zamanını nasıl bulabilirsiniz?

Instagram'da paylaşım için en doğru zaman hangisi?

Ne yazık ki bu sorunun tüm sektör ve firmalar için geçerli bir yanıtı yok. Farklı sektörlerde ve hedef kitleler de bu paylaşım zamanları değişiklik gösterebiliyor. Kullanıcı alışkanlıkları doğrultusunda bir takım tahminler yapılsa da firmaların kendi testlerini yaparak ve istatistiklerini ölçümleyerek bu ideal zamanı bulması gerekiyor. Kullanıcı alışkanlıkları ele alındığında, kullanıcıların çoğunlukla akşam saatlerinde daha aktif olduğu görülüyor. Gün içinde mesaide ya da okulda olan kullanıcılar, akşam iş çıkış ve eve dönüş saatleri ile gece yarısına doğru daha aktif bir şekilde bu sosyal ağı kullanıyor. Tam saat aralıkları vermek gerekirse; sabah 07:00-09:00 arası ile 18:00 - 00:00 arası paylaşımlar için ideal zaman aralığı oluyor. 09:00 ile 18:00 arası genellikle erişimin ve etkileşimin oldukça düşük olduğu saatler olduğu için firmalarca çok fazla tercih edilmeyebiliyor. Gün bazında baktığımızda ise;
  • Pazartesi ve Perşembe en iyi,
  • Çarşamba orta derece,
  • Pazar ise en kötü gün olarak öne çıkıyor.
Diğer günlerin performansı da yine orta seviyelerde görülüyor. Ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi her firma ve sektör için kullanıcı alışkanlıkları farklılık gösterebileceği için, firmanız için ideal olan zaman aralığını kendiniz belirlemeniz gerekiyor.

Paylaşım için en doğru zamanı nasıl belirleyebilirsiniz?

Firmanız için en ideal paylaşım zamanlarını belirlemek için Instagram’ın istatistikler özelliğinden yararlanabilirsiniz. Bu istatistik aracını kullanabilmek için profilinizi İşletme Profili’ne geçirmeniz gerekiyor. Sonrasında da profiliniz üzerinden hesabınızla ilgili birçok farklı veriye bu araç üzerinden ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz? İstatistikler bölümüne girdikten sonra “Hedef Kitle” seçeneğinin altında lokasyon, yaş ve cinsiyet oranları ile takipçilerinizin aktif olduğu saat dilimleri gibi farklı verilere ulaşabilirsiniz. Bu bölüme geldiğinizde takipçilerinizin aktif oldukları zaman dilimleri “Gün” ve “Saat” olarak ayrılmış durumda. Hangi günlerde en çok takipçinin aktif olduğunu görmenin yanı sıra her gün hangi saat dilimleri arasında daha aktif olduklarını da görebilirsiniz. İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi, ilk bölümde günlere göre ayrım varken, ikinci resimde saatlere göre kullanıcıların aktif oldukları zaman dilimlerini görebilirsiniz. Bu istatistik verilerinin yanı sıra A/B testleriyle de sizin için ideal olan ve sonuç veren zaman aralıklarını görüntüleyebilirsiniz. Farklı günlerde ve farklı saat dilimlerinde paylaşımlar yaparak, takipçilerinizin bu gönderilere nasıl tepki verdiğini ve herbir paylaşımdan ne kadarlık bir etkileşim ve erişim aldığınızı takip ederek, ideal zaman dilimlerinizi bulabilirsiniz. Tabii ki bu A/B testlerini belli bir süre yapmanız, daha fazla veri toplayacağınız için daha iyi sonuçlara varabilmenize yardımcı olacaktır.

Erişimlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Doğru zaman dilimini bulmanın yanı sıra erişimlerinizi artıracak çalışmalar da yapmanız gerekiyor. Doğru zaman tek başına yeterli olmayabilir; bu nedenle de gönderileriniz üzerinde bir takım stratejileri uygulamanız gerekecektir. Doğru Hashtag kullanımı: Hashtag kullanırken, size en uygun olanlarını seçmek, firmanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek Hashtag’leri seçmeniz erişim oranlarınızı artıracaktır. Kullanıcıların Hashtag’leri de takip edebiliyor olmaları nedeniyle, onların ilgi duyabileceği etiketlere yönelmeniz, onların zaman akışlarında da içeriklerinizin görünmesini sağlayabilir. Etkileşimi artıracak gönderiler paylaşın: Gönderilerinizde etkileşimleri artırmak için açıklama metinlerinizde, kullanıcılara sorular sorabilir, paylaşımları beğenip beğenmediklerini sorabilirsiniz, yaptıkları yorumlara yanıtlar verebilirsiniz. Paylaşımlarınızda faaliyetler ne kadar artarsa, içeriklerinizin erişim oranı da bir o kadar artacaktır. Daha çok Hikaye paylaşın: Hikayeler son dönemlerde popülerliğini artırdığı için kullanıcılar bu hikayelerle daha fazla etkileşime girmeye başladı. Erişiminizi artırmak ve hikayelerinizin daha fazla kişiye ulaşması için de yine onlara soru sorabilir, anketler yapabilir ve onları bir eyleme geçmeye yönlendirecek metinler paylaşabilirsiniz. Instagram üzerindeki gönderilerin öne çıkmasında rol oynayan faktörleri özetleyecek olursak da,
  • Gönderinin paylaşıldığı zaman
  • Gönderinin aldığı etkileşim oranları
  • Kullandığınız Hashtag’ler
önemli bir rol oynuyor. Instagram’ın algoritmasına göre gönderiniz siz paylaştıktan birkaç saat sonra da kullanıcıların zaman akışında görüntülenebilir; ancak yine de gönderinin öne çıkmasında paylaşım zamanı önemli bir rol oynuyor. Güncel paylaşımlar etkileşim oranları iyi olduğu zaman daha fazla kullanıcının zaman akışında üst sıralarda görünmeye başlıyor. Bu nedenle de gönderim zamanlarınıza ve etkileşim oranlarınıza dikkat etmeniz oldukça önemli. İlgili rehber: Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni E-ihracat Destekleri Nelerdir? Amaçları Nelerdir?
Yeni E-ihracat Destekleri Nelerdir? Amaçları Nelerdir?
E-ticaretin yaygınlaşması ihracatı büyük ölçüde kolaylaştırmıştır. Amazon, eBay, Etsy gibi bilinen pazar yeri platformlarıyla veya doğrudan kendi e-ticaret siteniz üzerinden yurt dışına satış yapabilirsiniz. Ürünlerinizi...
21 Mayıs 2022
Markethinkers
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın