fbpx

Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler

6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler

Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor.

Markaların sık yaptığı hatalardan biri sayfaları büyük görünsün diye takipçi satın almak oluyor. Takipçi satın almak, hesabınızın büyük görünmesini sağlar, ancak satın alınan bu hesaplardan bir geri dönüşüm almadığınız için Instagram üzerindeki etkileşim oranlarınız ciddi şekilde düşer. Bununla beraber kullanıcılar da artık sahte takipçili hesapları fark edebildikleri için, marka imajınız için de bu hoş bir durum olmaz. Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir? isimli yazımızda bu konuyla ilgili daha fazla detay bulabilirsiniz.

Organik olarak Instagram hesabınızı büyütmek, doğrudan markanız ve ürünlerinize ya da içeriklerinize ilgi duyan kişilere ulaşmanızı sağlayacağı için alacağınız etkileşim ve geri dönüşüm oranları da yükselir. Peki, organik olarak sayfanızı büyütmek için neler yapmanız gerekiyor?

İlgili rehber: Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?

Instagram organik takipçi artırma stratejileri

Instagram profilinizi iyi bir şekilde hazırlayın

Markanızı tanıtmak ve kullanıcıların sizinle ilgili yeterli ve doğru bilgi alabilmeleri için profilinizi eksiksiz bir şekilde hazırlamanız gerekir. Instagram organik takipçi kazanımları için markanızla ilgili mümkün olduğunca çok bilgiyi burda sunmanız, arama sonuçlarından hesabınıza gelen kişilerin sizi takip etmeleri için nedenler sunacaktır. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapın

Instagram organik takipçi artırma stratejilerinizden biri de düzenli olarak bu mecra üzerinde paylaşımlar yapmak olmalı. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve markanızla ilgili içerik sayısını artırmak için düzenli ve sürekli bir şekilde paylaşımlarınızı yapmanız önemli.

Düzenli bir şekilde paylaşım yapabilmek için bir içerik planı ve stratejisine de ihtiyacınız olacak. Bu plan dahilinde haftanın hangi günleri, hangi saatlerde, ne tür içerikler paylaşacağınızı belirlemeniz oldukça önemli. İçerik planı ve paylaşımlar için bir strateji belirleme hakkında bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Paylaştığınız içerikleri iyi seçin

Takipçilerinizin ve hedef kitlenizin ilgisini çekecek farklı içerik fikirleri bulmanız da takipçi artırma sürecinde size yardımcı olacaktır. İlgi ve dikkat çekici içerikler hazırlamanız, içerikleriniz başka kullanıcılarla paylaşılmasını sağlayacağı gibi etkileşimlerinizi artırarak, gönderilerinizin daha üst sıralarda görünmesini de sağlayacaktır.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram organik takipçi artırma sürecinde farklı içerik formatlarını ve konseptlerini kullanarak paylaşımlar yapabilirsiniz. İçerik planı oluşturma süreci farklı konseptler bulmanızı da sağlarken, farklı zamanlarda farklı içerikler oluşturmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Paylaşımlarınızın konseptinde bir bütünlük olsun

Instagram tamamen görsellik üzerine kurulu olduğu için yaptığınız paylaşımlarda da bir tema ve bütünlük olması da kullanıcıların dikkatini çekecektir. Rastgele ve özensiz bir şekilde paylaşımlar yapmaktansa bir tasarım teması belirleyerek, gönderilerinizi bu çerçevede paylaşmanız oldukça önemli. Belli bir temanızın olması, hesabınız hakkında bazı fikirleri doğrudan görsel olarak kullanıcılara sunacağı için onların ilgisini daha hızlı bir şekilde çekebilirsiniz.

Takipçilerinizle iletişim kurun

Instagram organik takipçi artırma yöntemlerinden biri de takipçilerinizle iletişim kurmak olacaktır. Fotoğraf ve video paylaşımlarınızın altına yapılan yorumları yanıtlamak, özel mesajlar üzerinden iletişim kurmak, canlı yayınlarda soru cevap etkinlikleri gibi farklı şekillerde iletişim kurmanız, markanızla ilgili genel algının pozitif bir şekilde değişmesini sağlayacağı gibi yorumlara yanıtlar vermeniz, gönderilerinizdeki etkileşim oranlarının da artmasını sağladığı için içerikleriniz kullanıcıların zaman tünellerinde daha üst sırada görünür.

Hashtag’leri etkili bir şekilde kullanın

Hashtag kullanımı, yeni kitlelere ulaşma ve yeni takipçiler kazanmak için oldukça etkilidir. Markanızla ilgili kendi Hashtag’lerinizi yaratabilirsiniz; ancak yeni kitlelere ulaşmak için kullanıcıların yarattıkları ve popülerliği olan etiketleri de tercih etmeniz gerekir.

Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek etiketleri araştırarak, gönderilerinizde bu etiketleri de kullanmayı deneyebilirsiniz. Bu noktada dikkat etmeniz gereken unsurlardan biri, çok fazla gönderinin yapıldığı etiketlerden uzak durmaktır. Bunun nedeni ise bu etiketlere bağlı çok fazla gönderi olduğu için, sizin gönderileriniz üst sıralarda görünmeyeceği için alacağınız etkileşimler düşük olacaktır. Bu sebeple de daha az paylaşımın yapıldığı etiketlere yönelmeyi deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Farklı kanallar üzerinde Instagram hesabınızı paylaşın

Instagram organik takipçi kazanma stratejilerinizden biri de Instagram hesabınızı farklı kanallar üzerinde de tanıtmak olacaktır. Diğer sosyal medya hesaplarınızda bu hesap için bağlantılar paylaşabileceğiniz gibi e-ticaret siteniz üzerinde de Instagram paylaşımlarınızı göstererek, doğrudan kullanıcıların sizi takip etmelerini sağlayacak eyleme çağrı butonları ekleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan