Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler

6 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor.

Markaların sık yaptığı hatalardan biri sayfaları büyük görünsün diye takipçi satın almak oluyor. Takipçi satın almak, hesabınızın büyük görünmesini sağlar, ancak satın alınan bu hesaplardan bir geri dönüşüm almadığınız için Instagram üzerindeki etkileşim oranlarınız ciddi şekilde düşer. Bununla beraber kullanıcılar da artık sahte takipçili hesapları fark edebildikleri için, marka imajınız için de bu hoş bir durum olmaz. Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir? isimli yazımızda bu konuyla ilgili daha fazla detay bulabilirsiniz.

Organik olarak Instagram hesabınızı büyütmek, doğrudan markanız ve ürünlerinize ya da içeriklerinize ilgi duyan kişilere ulaşmanızı sağlayacağı için alacağınız etkileşim ve geri dönüşüm oranları da yükselir. Peki, organik olarak sayfanızı büyütmek için neler yapmanız gerekiyor?

İlgili rehber: Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?

Instagram organik takipçi artırma stratejileri

Instagram profilinizi iyi bir şekilde hazırlayın

Markanızı tanıtmak ve kullanıcıların sizinle ilgili yeterli ve doğru bilgi alabilmeleri için profilinizi eksiksiz bir şekilde hazırlamanız gerekir. Instagram organik takipçi kazanımları için markanızla ilgili mümkün olduğunca çok bilgiyi burda sunmanız, arama sonuçlarından hesabınıza gelen kişilerin sizi takip etmeleri için nedenler sunacaktır. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapın

Instagram organik takipçi artırma stratejilerinizden biri de düzenli olarak bu mecra üzerinde paylaşımlar yapmak olmalı. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve markanızla ilgili içerik sayısını artırmak için düzenli ve sürekli bir şekilde paylaşımlarınızı yapmanız önemli.

Düzenli bir şekilde paylaşım yapabilmek için bir içerik planı ve stratejisine de ihtiyacınız olacak. Bu plan dahilinde haftanın hangi günleri, hangi saatlerde, ne tür içerikler paylaşacağınızı belirlemeniz oldukça önemli. İçerik planı ve paylaşımlar için bir strateji belirleme hakkında bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Paylaştığınız içerikleri iyi seçin

Takipçilerinizin ve hedef kitlenizin ilgisini çekecek farklı içerik fikirleri bulmanız da takipçi artırma sürecinde size yardımcı olacaktır. İlgi ve dikkat çekici içerikler hazırlamanız, içerikleriniz başka kullanıcılarla paylaşılmasını sağlayacağı gibi etkileşimlerinizi artırarak, gönderilerinizin daha üst sıralarda görünmesini de sağlayacaktır.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram organik takipçi artırma sürecinde farklı içerik formatlarını ve konseptlerini kullanarak paylaşımlar yapabilirsiniz. İçerik planı oluşturma süreci farklı konseptler bulmanızı da sağlarken, farklı zamanlarda farklı içerikler oluşturmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Paylaşımlarınızın konseptinde bir bütünlük olsun

Instagram tamamen görsellik üzerine kurulu olduğu için yaptığınız paylaşımlarda da bir tema ve bütünlük olması da kullanıcıların dikkatini çekecektir. Rastgele ve özensiz bir şekilde paylaşımlar yapmaktansa bir tasarım teması belirleyerek, gönderilerinizi bu çerçevede paylaşmanız oldukça önemli. Belli bir temanızın olması, hesabınız hakkında bazı fikirleri doğrudan görsel olarak kullanıcılara sunacağı için onların ilgisini daha hızlı bir şekilde çekebilirsiniz.

Takipçilerinizle iletişim kurun

Instagram organik takipçi artırma yöntemlerinden biri de takipçilerinizle iletişim kurmak olacaktır. Fotoğraf ve video paylaşımlarınızın altına yapılan yorumları yanıtlamak, özel mesajlar üzerinden iletişim kurmak, canlı yayınlarda soru cevap etkinlikleri gibi farklı şekillerde iletişim kurmanız, markanızla ilgili genel algının pozitif bir şekilde değişmesini sağlayacağı gibi yorumlara yanıtlar vermeniz, gönderilerinizdeki etkileşim oranlarının da artmasını sağladığı için içerikleriniz kullanıcıların zaman tünellerinde daha üst sırada görünür.

Hashtag’leri etkili bir şekilde kullanın

Hashtag kullanımı, yeni kitlelere ulaşma ve yeni takipçiler kazanmak için oldukça etkilidir. Markanızla ilgili kendi Hashtag’lerinizi yaratabilirsiniz; ancak yeni kitlelere ulaşmak için kullanıcıların yarattıkları ve popülerliği olan etiketleri de tercih etmeniz gerekir.

Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek etiketleri araştırarak, gönderilerinizde bu etiketleri de kullanmayı deneyebilirsiniz. Bu noktada dikkat etmeniz gereken unsurlardan biri, çok fazla gönderinin yapıldığı etiketlerden uzak durmaktır. Bunun nedeni ise bu etiketlere bağlı çok fazla gönderi olduğu için, sizin gönderileriniz üst sıralarda görünmeyeceği için alacağınız etkileşimler düşük olacaktır. Bu sebeple de daha az paylaşımın yapıldığı etiketlere yönelmeyi deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Farklı kanallar üzerinde Instagram hesabınızı paylaşın

Instagram organik takipçi kazanma stratejilerinizden biri de Instagram hesabınızı farklı kanallar üzerinde de tanıtmak olacaktır. Diğer sosyal medya hesaplarınızda bu hesap için bağlantılar paylaşabileceğiniz gibi e-ticaret siteniz üzerinde de Instagram paylaşımlarınızı göstererek, doğrudan kullanıcıların sizi takip etmelerini sağlayacak eyleme çağrı butonları ekleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan