Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler

6 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor.

Markaların sık yaptığı hatalardan biri sayfaları büyük görünsün diye takipçi satın almak oluyor. Takipçi satın almak, hesabınızın büyük görünmesini sağlar, ancak satın alınan bu hesaplardan bir geri dönüşüm almadığınız için Instagram üzerindeki etkileşim oranlarınız ciddi şekilde düşer. Bununla beraber kullanıcılar da artık sahte takipçili hesapları fark edebildikleri için, marka imajınız için de bu hoş bir durum olmaz. Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir? isimli yazımızda bu konuyla ilgili daha fazla detay bulabilirsiniz.

Organik olarak Instagram hesabınızı büyütmek, doğrudan markanız ve ürünlerinize ya da içeriklerinize ilgi duyan kişilere ulaşmanızı sağlayacağı için alacağınız etkileşim ve geri dönüşüm oranları da yükselir. Peki, organik olarak sayfanızı büyütmek için neler yapmanız gerekiyor?

İlgili rehber: Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?

Instagram organik takipçi artırma stratejileri

Instagram profilinizi iyi bir şekilde hazırlayın

Markanızı tanıtmak ve kullanıcıların sizinle ilgili yeterli ve doğru bilgi alabilmeleri için profilinizi eksiksiz bir şekilde hazırlamanız gerekir. Instagram organik takipçi kazanımları için markanızla ilgili mümkün olduğunca çok bilgiyi burda sunmanız, arama sonuçlarından hesabınıza gelen kişilerin sizi takip etmeleri için nedenler sunacaktır. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapın

Instagram organik takipçi artırma stratejilerinizden biri de düzenli olarak bu mecra üzerinde paylaşımlar yapmak olmalı. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve markanızla ilgili içerik sayısını artırmak için düzenli ve sürekli bir şekilde paylaşımlarınızı yapmanız önemli.

Düzenli bir şekilde paylaşım yapabilmek için bir içerik planı ve stratejisine de ihtiyacınız olacak. Bu plan dahilinde haftanın hangi günleri, hangi saatlerde, ne tür içerikler paylaşacağınızı belirlemeniz oldukça önemli. İçerik planı ve paylaşımlar için bir strateji belirleme hakkında bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Paylaştığınız içerikleri iyi seçin

Takipçilerinizin ve hedef kitlenizin ilgisini çekecek farklı içerik fikirleri bulmanız da takipçi artırma sürecinde size yardımcı olacaktır. İlgi ve dikkat çekici içerikler hazırlamanız, içerikleriniz başka kullanıcılarla paylaşılmasını sağlayacağı gibi etkileşimlerinizi artırarak, gönderilerinizin daha üst sıralarda görünmesini de sağlayacaktır.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram organik takipçi artırma sürecinde farklı içerik formatlarını ve konseptlerini kullanarak paylaşımlar yapabilirsiniz. İçerik planı oluşturma süreci farklı konseptler bulmanızı da sağlarken, farklı zamanlarda farklı içerikler oluşturmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Paylaşımlarınızın konseptinde bir bütünlük olsun

Instagram tamamen görsellik üzerine kurulu olduğu için yaptığınız paylaşımlarda da bir tema ve bütünlük olması da kullanıcıların dikkatini çekecektir. Rastgele ve özensiz bir şekilde paylaşımlar yapmaktansa bir tasarım teması belirleyerek, gönderilerinizi bu çerçevede paylaşmanız oldukça önemli. Belli bir temanızın olması, hesabınız hakkında bazı fikirleri doğrudan görsel olarak kullanıcılara sunacağı için onların ilgisini daha hızlı bir şekilde çekebilirsiniz.

Takipçilerinizle iletişim kurun

Instagram organik takipçi artırma yöntemlerinden biri de takipçilerinizle iletişim kurmak olacaktır. Fotoğraf ve video paylaşımlarınızın altına yapılan yorumları yanıtlamak, özel mesajlar üzerinden iletişim kurmak, canlı yayınlarda soru cevap etkinlikleri gibi farklı şekillerde iletişim kurmanız, markanızla ilgili genel algının pozitif bir şekilde değişmesini sağlayacağı gibi yorumlara yanıtlar vermeniz, gönderilerinizdeki etkileşim oranlarının da artmasını sağladığı için içerikleriniz kullanıcıların zaman tünellerinde daha üst sırada görünür.

Hashtag’leri etkili bir şekilde kullanın

Hashtag kullanımı, yeni kitlelere ulaşma ve yeni takipçiler kazanmak için oldukça etkilidir. Markanızla ilgili kendi Hashtag’lerinizi yaratabilirsiniz; ancak yeni kitlelere ulaşmak için kullanıcıların yarattıkları ve popülerliği olan etiketleri de tercih etmeniz gerekir.

Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek etiketleri araştırarak, gönderilerinizde bu etiketleri de kullanmayı deneyebilirsiniz. Bu noktada dikkat etmeniz gereken unsurlardan biri, çok fazla gönderinin yapıldığı etiketlerden uzak durmaktır. Bunun nedeni ise bu etiketlere bağlı çok fazla gönderi olduğu için, sizin gönderileriniz üst sıralarda görünmeyeceği için alacağınız etkileşimler düşük olacaktır. Bu sebeple de daha az paylaşımın yapıldığı etiketlere yönelmeyi deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Farklı kanallar üzerinde Instagram hesabınızı paylaşın

Instagram organik takipçi kazanma stratejilerinizden biri de Instagram hesabınızı farklı kanallar üzerinde de tanıtmak olacaktır. Diğer sosyal medya hesaplarınızda bu hesap için bağlantılar paylaşabileceğiniz gibi e-ticaret siteniz üzerinde de Instagram paylaşımlarınızı göstererek, doğrudan kullanıcıların sizi takip etmelerini sağlayacak eyleme çağrı butonları ekleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan