Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler

6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Markaların sık yaptığı hatalardan biri sayfaları büyük görünsün diye takipçi satın almak oluyor. Takipçi satın almak, hesabınızın büyük görünmesini sağlar, ancak satın alınan bu hesaplardan bir geri dönüşüm almadığınız için Instagram üzerindeki etkileşim oranlarınız ciddi şekilde düşer. Bununla beraber kullanıcılar da artık sahte takipçili hesapları fark edebildikleri için, marka imajınız için de bu hoş bir durum olmaz. Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir? isimli yazımızda bu konuyla ilgili daha fazla detay bulabilirsiniz. Organik olarak Instagram hesabınızı büyütmek, doğrudan markanız ve ürünlerinize ya da içeriklerinize ilgi duyan kişilere ulaşmanızı sağlayacağı için alacağınız etkileşim ve geri dönüşüm oranları da yükselir. Peki, organik olarak sayfanızı büyütmek için neler yapmanız gerekiyor? İlgili rehber: Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?

Instagram organik takipçi artırma stratejileri

Instagram profilinizi iyi bir şekilde hazırlayın

Markanızı tanıtmak ve kullanıcıların sizinle ilgili yeterli ve doğru bilgi alabilmeleri için profilinizi eksiksiz bir şekilde hazırlamanız gerekir. Instagram organik takipçi kazanımları için markanızla ilgili mümkün olduğunca çok bilgiyi burda sunmanız, arama sonuçlarından hesabınıza gelen kişilerin sizi takip etmeleri için nedenler sunacaktır. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapın

Instagram organik takipçi artırma stratejilerinizden biri de düzenli olarak bu mecra üzerinde paylaşımlar yapmak olmalı. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve markanızla ilgili içerik sayısını artırmak için düzenli ve sürekli bir şekilde paylaşımlarınızı yapmanız önemli. Düzenli bir şekilde paylaşım yapabilmek için bir içerik planı ve stratejisine de ihtiyacınız olacak. Bu plan dahilinde haftanın hangi günleri, hangi saatlerde, ne tür içerikler paylaşacağınızı belirlemeniz oldukça önemli. İçerik planı ve paylaşımlar için bir strateji belirleme hakkında bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır? İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Paylaştığınız içerikleri iyi seçin

Takipçilerinizin ve hedef kitlenizin ilgisini çekecek farklı içerik fikirleri bulmanız da takipçi artırma sürecinde size yardımcı olacaktır. İlgi ve dikkat çekici içerikler hazırlamanız, içerikleriniz başka kullanıcılarla paylaşılmasını sağlayacağı gibi etkileşimlerinizi artırarak, gönderilerinizin daha üst sıralarda görünmesini de sağlayacaktır. İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri Instagram organik takipçi artırma sürecinde farklı içerik formatlarını ve konseptlerini kullanarak paylaşımlar yapabilirsiniz. İçerik planı oluşturma süreci farklı konseptler bulmanızı da sağlarken, farklı zamanlarda farklı içerikler oluşturmanıza da yardımcı olur. İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Paylaşımlarınızın konseptinde bir bütünlük olsun

Instagram tamamen görsellik üzerine kurulu olduğu için yaptığınız paylaşımlarda da bir tema ve bütünlük olması da kullanıcıların dikkatini çekecektir. Rastgele ve özensiz bir şekilde paylaşımlar yapmaktansa bir tasarım teması belirleyerek, gönderilerinizi bu çerçevede paylaşmanız oldukça önemli. Belli bir temanızın olması, hesabınız hakkında bazı fikirleri doğrudan görsel olarak kullanıcılara sunacağı için onların ilgisini daha hızlı bir şekilde çekebilirsiniz.

Takipçilerinizle iletişim kurun

Instagram organik takipçi artırma yöntemlerinden biri de takipçilerinizle iletişim kurmak olacaktır. Fotoğraf ve video paylaşımlarınızın altına yapılan yorumları yanıtlamak, özel mesajlar üzerinden iletişim kurmak, canlı yayınlarda soru cevap etkinlikleri gibi farklı şekillerde iletişim kurmanız, markanızla ilgili genel algının pozitif bir şekilde değişmesini sağlayacağı gibi yorumlara yanıtlar vermeniz, gönderilerinizdeki etkileşim oranlarının da artmasını sağladığı için içerikleriniz kullanıcıların zaman tünellerinde daha üst sırada görünür.

Hashtag’leri etkili bir şekilde kullanın

Hashtag kullanımı, yeni kitlelere ulaşma ve yeni takipçiler kazanmak için oldukça etkilidir. Markanızla ilgili kendi Hashtag’lerinizi yaratabilirsiniz; ancak yeni kitlelere ulaşmak için kullanıcıların yarattıkları ve popülerliği olan etiketleri de tercih etmeniz gerekir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek etiketleri araştırarak, gönderilerinizde bu etiketleri de kullanmayı deneyebilirsiniz. Bu noktada dikkat etmeniz gereken unsurlardan biri, çok fazla gönderinin yapıldığı etiketlerden uzak durmaktır. Bunun nedeni ise bu etiketlere bağlı çok fazla gönderi olduğu için, sizin gönderileriniz üst sıralarda görünmeyeceği için alacağınız etkileşimler düşük olacaktır. Bu sebeple de daha az paylaşımın yapıldığı etiketlere yönelmeyi deneyebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Farklı kanallar üzerinde Instagram hesabınızı paylaşın

Instagram organik takipçi kazanma stratejilerinizden biri de Instagram hesabınızı farklı kanallar üzerinde de tanıtmak olacaktır. Diğer sosyal medya hesaplarınızda bu hesap için bağlantılar paylaşabileceğiniz gibi e-ticaret siteniz üzerinde de Instagram paylaşımlarınızı göstererek, doğrudan kullanıcıların sizi takip etmelerini sağlayacak eyleme çağrı butonları ekleyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Herhangi bir konu hakkında diğer insanların fikrini sormak her zaman iyi ve faydalıdır. Sürece dâhil olan herkesin içine sinen bir karar almak ya da kafa karışıklığı yaşanan anlarda ideal yolu bulmak böylece mümkün olur. Bunu...
15 Nisan 2022
Markethinkers
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın