Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler

30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler

Instagram, günümüzün en popüler sosyal medya mecralarından biridir. Hâlihazırda 1 milyarı aşan kullanıcı sayısı, statista.com’un yaptığı çalışmaya göre önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edecektir. Bu platformun geniş kitlesi ve sosyal medyanın taşıdığı önem, Instagram’ı her türden e-ticaret faaliyeti için cazip hâle getirir. Görselliğe dayalı bir kullanım formatına sahip olması bu mecrayı, iletişim ve pazarlama çalışmaları için ayrıca ideal kılar. Peki Instagram’da e-ticaret yaparken hangi konulara özen göstermeli, hedeflerinize ulaşmak için ne gibi yollar izlemelisiniz?

Instagram’da Marka Yaratmak: Tüm Bilmeniz Gerekenler

Instagram’da e-ticaretin iki farklı boyuttan oluştuğu söylenebilir. Bunlardan ilki; marka kimliğinizi oluşturmak, müşteri kitlenizle iletişim kurmak ve ürünlerinizi tanıtmak gibi pazarlama başlığın altına giren işlemleri kapsar. Diğeri ise bu platformu doğrudan bir satış kanalı olarak değerlendirmektir. Bu noktada kafanızda Instagram e-ticaret vergi ekseninde bazı soru işaretleri oluşabilir.

Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki Instagram üzerinden satış yapmak da diğer tüm kazanç elde etme şekilleri gibi yasal düzlemde vergiye tabidir. Dolayısıyla böyle bir iş planını uygulamaya koymayı düşünüyorsanız bir şirket kurmanız ve hukukî anlamda takip edilebilirliği olan Sanal POS gibi ödeme yöntemlerini kullanmanız gerekir. Bu konuya değindikten sonra Instagram’da e-ticaret yaparken fark yaratmanızı sağlayacak, satış rakamlarınızı yukarı çekecek ipuçlarına geçebiliriz.

Hemen Bir İşletme Profiline Geçin

Profilinizin profesyonel bir görünüme sahip olması, müşteri nezdinde kalite algısı yaratır. Dolayısıyla paylaşacağınız görsel ve videoların yüksek çözünürlüklü olması önemlidir. Bunun yanında kullanacağınız görsel, fotoğraf ya da videoların estetik kaygılar güdülerek, alanının uzmanları tarafından hazırlanması da faydanıza olur. Ama Instagram profili düzenleme işlemlerinin kapsamı bundan daha geniştir.

Hesabınızın, işletme profili formatında olması göz ardı etmemeniz gereken bir durumdur. Bu, marka kimliğinizi yansıtmak konusunda küçük ama etkili bir detay olmasının yanında dijital pazarlamanın değerli unsurlarından Instagram reklamlarını kullanmanızı da mümkün kılar. Hesabınızı işletme profiline geçirmek için şirketiniz adına kurulmuş bir Facebook sayfasının bulunması zorunludur. Zira Instagram hesabınızı ancak bu sayfayla ilişkilendirerek bir işletme profiline dönüştürebilirsiniz.

Instagram’dan Satış Yapmak İçin Analiz Araçlarını Kullanın

Analiz araçları, sundukları rapor ve istatistiklerle Instagram’dan e-ticaret yapmak için ihtiyaç duyduğunuz verileri kolayca elde etmenizi sağlar. Iconosquere, Buffer, Agora Pulse gibi örnekleri olan bu araçlar, yaptığınız paylaşımların aldığı etkileşimleri ölçmenizi ve analiz etmenizi kolaylaştırdığı gibi gönderilerinizi planlamanıza da imkân verir. Yani analiz araçları, Instagram’da e-ticaretin hem satış öncesi hem lojistik hem de satış sonrası kısımları açısından oldukça kullanışlıdır. Ücretli ve bedava sürümleri olan bu programlar arasından tercih yaparken ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak gereksiz masraflardan kaçınabilir ve sizin için ideal aracı bulabilirsiniz.

Hedef Kitlenizi Tanıyın

Sosyal medya çağında hedef kitle analizi kolaylaştığı gibi daha da önemli hâle gelmiştir. Çünkü müşteriler artık beklentilerini, taleplerini ya da şikayetlerini doğrudan işletmelere sunabilme imkânına sahiptir. Hâl böyleyken kitlenizin genel yapısını detaylı şekilde incelemenin neredeyse Instagram’dan e-ticaret nasıl yapılır sorusu kadar değerli olduğu söylenebilir.

Kullanıcıların yaptığı yorumların yanında, paylaşımların aldığı etkileşimleri inceleyebileceğiniz istatistik aracı da bu konuda değerli veriler sunar. Sonraki paylaşımlarınızı ve genel çalışma yöntemlerinizi bu veriler üzerinden yeniden ele alarak müşterinizlerinizle daha güçlü bir ilişki kurabilir, sadık bir kitle oluşturabilirsiniz.

Ürün ve Hizmetlerinizi Tanıtın

İdeal bir Instagram e-ticaret sayfası, ilgili şirket tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin tanıtılması için oldukça kullanışlı bir mecradır. Kataloğunuzda yer alan ürün ve hizmet hakkında detaylı, bilgilendirici ve kaliteli görseller paylaşarak potansiyel müşterilerinizin ilgisini daha kolay şekilde çekebilirsiniz. Paylaşımların açıklama kısmına yazılan metinlerin de ürünlere dair merak edilen konulara açıklık getirmesi ve doğru bir dille yazılması son derece önemlidir. Bunun yanında gerek yorum gerek mesaj olarak ürünlerin özellikleri ve kargolama zamanları gibi konularda pek çok soru almanız muhtemeldir. Gelen soruları mümkün olduğunca hızlı ve net şekilde yanıtlamanız müşteri nezdinde güven hissi oluşturmanızı sağlar. Bu da satış rakamlarınıza olumlu olarak yansır.

Instagram Hikâyelerini Kullanın

Bugün gelinen noktada sadece post olarak isimlendirilen standart paylaşım formatını kullanmanız, Instagram’da e-ticaret konusunda sizi ciddi anlamda geriye düşürür. Zira artık Instagram hikâyeleri en az klasik paylaşımlar kadar değerlidir. Fakat şu da bir gerçek ki kullanıcılar, hikâyelerin sadece belirli bir kısmına dikkatli şekilde göz atar. Bu formatta yaptığınız paylaşımların hedefine ulaşması için izleyebileceğiniz etkili yollardan biri, çarpıcı Instagram hikâye tasarımları kullanmaktır. Göze en iyi şekilde hitap eden ve bu formatın boyutlarına uygun şekilde hazırlanmış görsellerle hedef kitlenize daha kolay ulaşabilirsiniz. Tasarımlarda marka kimliğinizin logo ya da renk tercihleri gibi unsurlarına da yer vermek, fark yaratmanız ve imajınızı güçlendirmeniz noktasında oldukça faydalıdır.

Influencer’larla İşbirliği Yapın

Yüksek takipçi sayısına sahip influencer’ı sosyal medyanın yıldızları şeklinde nitelemek yanlış olmaz. Ürünlerinizi tanıtmak adına bu kişilerle işbirlikleri yapmak, müşteri kitlenizi genişletmek adına izleyebileceğiniz etkili bir yoldur. Fakat bu noktada gözden kaçırılmaması gereken bir detay da vardır: Her influencer her ürün grubun için doğru tercih olmayabilir. Dolayısıyla bu konuda seçim yaparken müşteri kitlenizin de takip ettiği, genel itibarıyla markanızla benzer duruşa sahip kişilere yönelmeniz gerekir.

Doğru Zamanda Paylaşım Yapın

Doğru Instagram yönetimi, paylaşım zamanlarının etkili biçimde planlanmasını da kapsar. Çünkü ideal zaman aralığında yapılmış paylaşımlar, daha çok kişi tarafından görüntülenir ve buna bağlı olarak daha fazla kullanıcının önüne düşer. Sabah 07:00-09:00 ile akşam 17:00-18:00 aralıkları, paylaşımlar için en çok tercih edilen zaman dilimleri olsa da bu saatler sizin kitlenizle doğrudan uyuşmayabilir. Instagram’da e-ticaret yaparken farklı paylaşım zamanlarını deneyip aldığınız etkileşimleri takip ederek sizin için doğru planı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları her geçen gün biraz daha artıyor. Tüketiciler, dijital çağın getirdiği hız ve pratiklik ihtiyacını, alışveriş sürecinde bu tip ödeme yöntemleri ile karşılıyor. Dijital cüzdan...
14 Mart 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın