Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?

30 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak tüketicilere sunduğunuz hizmet ve ürünlerin tanıtımı için de önemlidir.

Marka yaratmak ve bir marka olmak, tüketicilerin sizi tercih etmeleri için de farklı bir sebeptir. Marka olan ürün ya da firmalar, isimlerini ve sundukları hizmetin kalitesiyle öne çıktıkları için pazarlama ve reklam çalışmalarında da daha fazla geri dönüşüm sağlar. Bu nedenle de marka yaratmak için Instagram’ı da bir araç olarak kullanabilir ve bu mecra üzerinden yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

Instagram’da marka yaratmak için neler yapabilirsiniz?

Hedeflerinizi belirleyin

Instagram üzerinde çalışmalara başlamadan önce hedeflerinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Bu hedefleri belirledikten sonra bunları hayata geçirmek için ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğine dair planlarınızı ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Instagram üzerindeki hedefleriniz şunlardan biri ya da birkaçı olabilir:

  • Marka bilinirliğini artırmak
  • Bir topluluk oluşturmak
  • Yeni müşteriler kazanmak
  • Mevcut müşterilerinizle etkileşim ve iletişim içinde olmak
  • Web site trafiğinizi artırmak
  • Satışlarınızı artırmak

Bu ve bunlar gibi farklı hedefleriniz olabilir. Bu hedefleri belirledikten sonra yapacağınız çalışmaları da ona göre şekillendireceksinizdir.

Güçlü bir profil yaratın ve işletme profiline geçin

Instagram’da marka yaratmak için yapmanız gerekenlerden biri de güçlü bir profile sahip olmak olacaktır. Profilinizdeki bilgileri güncel tutmanız, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle kısa bir açıklama metni yazmanız, öne çıkan Hikayelerle ürünlerinizi ve hizmetlerinize dair bir önizleme sunmanız profilinizi güçlendirecektir. Web sitenize yönlendirme linkini ekleyerek, kullanıcıları e-ticaret sitenize yönlendirebilir ve müşteri hizmetleri sunduğunuz saat aralıklarını da açıklama bölümüne yazarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İşletme profili açmak ise Instagram üzerinde reklamlar vererek, hedef kitlenizle ilgili bilgiler toplamanızı sağlar. Marka yaratmak için işletme profiline geçmeniz, Instagram’daki hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi almanızı sağlar.

Hedef kitlenizi tanıyın

İçerik stratejileri üretmeden önce hedef kitlenizi tanımanız ve onların markalardan beklentilerini anlamanız oldukça önemlidir. Marka yaratma sürecinde hedef kitlenizle ilgili ne kadar çok bilgi toplarsanız, yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarından bir o kadar fazla geri dönüşüm alırsınız.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

İçerik planınızı oluşturun

Marka yaratmak için bir sonraki aşamada da Instagram üzerinde yapacağınız gönderilerin bir planını oluşturmalısınız. Aktif bir şekilde bu mecra üzerinde yer alabilmek ve ilgi çekici paylaşımlar yapabilmek için bir içerik planına ihtiyacınız vardır. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek konu başlıklarını çıkartmak, haftalık veya günlük olarak hangi zaman dilimlerinde paylaşımlar yapılacağını belirlemek ve hangi tür içerik türleri üzerinden ilerleneceğini bu plan üzerinde belirlemeniz, uzun vadede hem kaliteli içerikler üretmenizi sağlar hem de içerik çeşitliliği sunarak, etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Bir tema oluşturun

Günümüzde Instagram üzerinde sadece ürün fotoğrafları atmak ve arada takipçilerle iletişime geçmek tek başına yeterli değil. Bir marka yaratmak için görsel olarak da kullanıcılara hitap etmeniz gerekiyor. Bunun için paylaştığınız fotoğraflar da ürün görsellerinde belli konseptler üzerinde durabilirsiniz. Bir tema belirlemeniz ve fotoğraflarınızı bu tema çerçevesinde çekerek Instagram üzerinde paylaşmanız hem marka kimliğinizi daha iyi yansıtacaktır hem de paylaşımlarınızda bir bütünlük sağlayacaktır. Aşağıda iki farklı Instagram hesabının temasını örnek olarak paylaşıyoruz.

İyi bir hikayeniz olsun

Bir marka yaratmak için iyi bir hikayenizin olması da oldukça önemlidir. Dünyaca ünlü büyük markalara baktığınızda hepsi iyi bir hikaye üzerinden ilerler. Dove, Nike, Adidas, Coca Cola gibi firmaların pazarlama çalışmaları her zaman dikkat çekmiştir ve bu çalışmalarda firmalar bir ürünü satmaya çalışmaktan ziyade bir hikaye üzerinde dururlar. Bu hikayeler tüketicilere bir duyguyu hissettirmek için en önemli silahtır ve bu duyguyu onlara yaşattığınızda, tüketiciler bu duygularla markaları eşleştirmeye başlarlar.

Bu sebeple de Instagram’da bir marka yaratmak için tüm odağınızı satış yapmaktan ziyade tüketicilerle hikayeler paylaşın ve bu hikayelerle onlara bazı duyguları yansıtın.

İlgili rehber: Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Hashtag’leri kullanın

Hashtag kullanımı da marka yaratma sürecinde işinize yarayacaktır. Markanız, ürünleriniz, hizmetleriniz ve yaptığınız paylaşımla ilgili olacak Hashtag’leri kullanarak, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra doğrudan markanıza özel ve tüm paylaşımlarınızda kullanacağınız kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Takipçilerinizin ve müşterilerinizin de bu Hashtag’leri kullanmalarını isteyebilirsiniz. Hashtag kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Kaliteli içeriğe ve sürekliliğe önem verin

Instagram’da bir marka yaratmak için yaptığınız paylaşımların kaliteli, hedef kitlenin ilgi alanına yakın, paylaşmaya değer ve göze iyi görünür olması oldukça önemli. Bu sebeple de sıradan ürün fotoğrafları yerine, yaptığınız paylaşımlarda daha yaratıcı fikirler üzerine odaklanmanız ve farklı konseptlerden yararlanmanız, içerik kalitesini artırmanıza yardımcı olacak faktörlerden biri.

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Bununla beraber süreklilik ve düzenli olarak paylaşımlar yapmak da marka yaratma sürecinde önemli olan kriterlerden biri. Paylaşımlarınızın sürekliliğinin olması, takipçilerinize kendinizi düzenli olarak hatırlatmanızı sağlar.

Süreklilik, her gün, günde birkaç kez paylaşım yapmak anlamına gelmiyor. İçerik planınızı oluştururken, haftada 4 paylaşım yapmak üzerine de bir kurgu yapabilirsiniz. Ancak eğer böyle bir planınız varsa her hafta bu 4 paylaşımı yapmanız ve bir sürekliliğinizin olması hesabınızın büyümesi ve etkileşimleri için önemlidir.

Hikaye, canlı yayın ve video paylaşımlarına önem verin

Instagram, video paylaşımların da sıklıkla yapıldığı bir platform haline geli ve aynı zamanda videolar, diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla geri dönüşüm sağlamakta. Bu sebeple de Instagram üzerindeki paylaşımlarınızda video içeriklere ağırlık vermeniz, gönderi erişimlerinin ve etkileşimlerinin artmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

Buna ek olarak Instagram Hikaye paylaşımları da günümüzde oldukça popüler, markanızla ilgili içerikleri Hikayeler üzerinde paylaşabilir, bu bölüm üzerindeki anket, geri sayım aracı, soru yanıtlama gibi özellikleri kullanarak da etkileşimlerinizi ve iletişiminizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Son olarak da marka yaratma sürecine canlı yayınları da dahil edebilirsiniz. Canlı yayınlar, takipçilerinizle birebir iletişim kurmak, soru cevap etkinlikleri ve çekilişler yapmak için de oldukça etkilidir. Son dönemlerde canlı yayınların popülerliğinin artması da bu içerik formatının geri dönüşümlerinin artmasına neden oluyor.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan