Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler

30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler

Instagram, günümüzün en popüler sosyal medya mecralarından biridir. Hâlihazırda 1 milyarı aşan kullanıcı sayısı, statista.com’un yaptığı çalışmaya göre önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edecektir. Bu platformun geniş kitlesi ve sosyal medyanın taşıdığı önem, Instagram’ı her türden e-ticaret faaliyeti için cazip hâle getirir. Görselliğe dayalı bir kullanım formatına sahip olması bu mecrayı, iletişim ve pazarlama çalışmaları için ayrıca ideal kılar. Peki Instagram’da e-ticaret yaparken hangi konulara özen göstermeli, hedeflerinize ulaşmak için ne gibi yollar izlemelisiniz?

Instagram’da Marka Yaratmak: Tüm Bilmeniz Gerekenler

Instagram’da e-ticaretin iki farklı boyuttan oluştuğu söylenebilir. Bunlardan ilki; marka kimliğinizi oluşturmak, müşteri kitlenizle iletişim kurmak ve ürünlerinizi tanıtmak gibi pazarlama başlığın altına giren işlemleri kapsar. Diğeri ise bu platformu doğrudan bir satış kanalı olarak değerlendirmektir. Bu noktada kafanızda Instagram e-ticaret vergi ekseninde bazı soru işaretleri oluşabilir.

Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki Instagram üzerinden satış yapmak da diğer tüm kazanç elde etme şekilleri gibi yasal düzlemde vergiye tabidir. Dolayısıyla böyle bir iş planını uygulamaya koymayı düşünüyorsanız bir şirket kurmanız ve hukukî anlamda takip edilebilirliği olan Sanal POS gibi ödeme yöntemlerini kullanmanız gerekir. Bu konuya değindikten sonra Instagram’da e-ticaret yaparken fark yaratmanızı sağlayacak, satış rakamlarınızı yukarı çekecek ipuçlarına geçebiliriz.

Hemen Bir İşletme Profiline Geçin

Profilinizin profesyonel bir görünüme sahip olması, müşteri nezdinde kalite algısı yaratır. Dolayısıyla paylaşacağınız görsel ve videoların yüksek çözünürlüklü olması önemlidir. Bunun yanında kullanacağınız görsel, fotoğraf ya da videoların estetik kaygılar güdülerek, alanının uzmanları tarafından hazırlanması da faydanıza olur. Ama Instagram profili düzenleme işlemlerinin kapsamı bundan daha geniştir.

Hesabınızın, işletme profili formatında olması göz ardı etmemeniz gereken bir durumdur. Bu, marka kimliğinizi yansıtmak konusunda küçük ama etkili bir detay olmasının yanında dijital pazarlamanın değerli unsurlarından Instagram reklamlarını kullanmanızı da mümkün kılar. Hesabınızı işletme profiline geçirmek için şirketiniz adına kurulmuş bir Facebook sayfasının bulunması zorunludur. Zira Instagram hesabınızı ancak bu sayfayla ilişkilendirerek bir işletme profiline dönüştürebilirsiniz.

Instagram’dan Satış Yapmak İçin Analiz Araçlarını Kullanın

Analiz araçları, sundukları rapor ve istatistiklerle Instagram’dan e-ticaret yapmak için ihtiyaç duyduğunuz verileri kolayca elde etmenizi sağlar. Iconosquere, Buffer, Agora Pulse gibi örnekleri olan bu araçlar, yaptığınız paylaşımların aldığı etkileşimleri ölçmenizi ve analiz etmenizi kolaylaştırdığı gibi gönderilerinizi planlamanıza da imkân verir. Yani analiz araçları, Instagram’da e-ticaretin hem satış öncesi hem lojistik hem de satış sonrası kısımları açısından oldukça kullanışlıdır. Ücretli ve bedava sürümleri olan bu programlar arasından tercih yaparken ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak gereksiz masraflardan kaçınabilir ve sizin için ideal aracı bulabilirsiniz.

Hedef Kitlenizi Tanıyın

Sosyal medya çağında hedef kitle analizi kolaylaştığı gibi daha da önemli hâle gelmiştir. Çünkü müşteriler artık beklentilerini, taleplerini ya da şikayetlerini doğrudan işletmelere sunabilme imkânına sahiptir. Hâl böyleyken kitlenizin genel yapısını detaylı şekilde incelemenin neredeyse Instagram’dan e-ticaret nasıl yapılır sorusu kadar değerli olduğu söylenebilir.

Kullanıcıların yaptığı yorumların yanında, paylaşımların aldığı etkileşimleri inceleyebileceğiniz istatistik aracı da bu konuda değerli veriler sunar. Sonraki paylaşımlarınızı ve genel çalışma yöntemlerinizi bu veriler üzerinden yeniden ele alarak müşterinizlerinizle daha güçlü bir ilişki kurabilir, sadık bir kitle oluşturabilirsiniz.

Ürün ve Hizmetlerinizi Tanıtın

İdeal bir Instagram e-ticaret sayfası, ilgili şirket tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin tanıtılması için oldukça kullanışlı bir mecradır. Kataloğunuzda yer alan ürün ve hizmet hakkında detaylı, bilgilendirici ve kaliteli görseller paylaşarak potansiyel müşterilerinizin ilgisini daha kolay şekilde çekebilirsiniz. Paylaşımların açıklama kısmına yazılan metinlerin de ürünlere dair merak edilen konulara açıklık getirmesi ve doğru bir dille yazılması son derece önemlidir. Bunun yanında gerek yorum gerek mesaj olarak ürünlerin özellikleri ve kargolama zamanları gibi konularda pek çok soru almanız muhtemeldir. Gelen soruları mümkün olduğunca hızlı ve net şekilde yanıtlamanız müşteri nezdinde güven hissi oluşturmanızı sağlar. Bu da satış rakamlarınıza olumlu olarak yansır.

Instagram Hikâyelerini Kullanın

Bugün gelinen noktada sadece post olarak isimlendirilen standart paylaşım formatını kullanmanız, Instagram’da e-ticaret konusunda sizi ciddi anlamda geriye düşürür. Zira artık Instagram hikâyeleri en az klasik paylaşımlar kadar değerlidir. Fakat şu da bir gerçek ki kullanıcılar, hikâyelerin sadece belirli bir kısmına dikkatli şekilde göz atar. Bu formatta yaptığınız paylaşımların hedefine ulaşması için izleyebileceğiniz etkili yollardan biri, çarpıcı Instagram hikâye tasarımları kullanmaktır. Göze en iyi şekilde hitap eden ve bu formatın boyutlarına uygun şekilde hazırlanmış görsellerle hedef kitlenize daha kolay ulaşabilirsiniz. Tasarımlarda marka kimliğinizin logo ya da renk tercihleri gibi unsurlarına da yer vermek, fark yaratmanız ve imajınızı güçlendirmeniz noktasında oldukça faydalıdır.

Influencer’larla İşbirliği Yapın

Yüksek takipçi sayısına sahip influencer’ı sosyal medyanın yıldızları şeklinde nitelemek yanlış olmaz. Ürünlerinizi tanıtmak adına bu kişilerle işbirlikleri yapmak, müşteri kitlenizi genişletmek adına izleyebileceğiniz etkili bir yoldur. Fakat bu noktada gözden kaçırılmaması gereken bir detay da vardır: Her influencer her ürün grubun için doğru tercih olmayabilir. Dolayısıyla bu konuda seçim yaparken müşteri kitlenizin de takip ettiği, genel itibarıyla markanızla benzer duruşa sahip kişilere yönelmeniz gerekir.

Doğru Zamanda Paylaşım Yapın

Doğru Instagram yönetimi, paylaşım zamanlarının etkili biçimde planlanmasını da kapsar. Çünkü ideal zaman aralığında yapılmış paylaşımlar, daha çok kişi tarafından görüntülenir ve buna bağlı olarak daha fazla kullanıcının önüne düşer. Sabah 07:00-09:00 ile akşam 17:00-18:00 aralıkları, paylaşımlar için en çok tercih edilen zaman dilimleri olsa da bu saatler sizin kitlenizle doğrudan uyuşmayabilir. Instagram’da e-ticaret yaparken farklı paylaşım zamanlarını deneyip aldığınız etkileşimleri takip ederek sizin için doğru planı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu mecralarda...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın