fbpx

Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?

30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?

Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak tüketicilere sunduğunuz hizmet ve ürünlerin tanıtımı için de önemlidir.

Marka yaratmak ve bir marka olmak, tüketicilerin sizi tercih etmeleri için de farklı bir sebeptir. Marka olan ürün ya da firmalar, isimlerini ve sundukları hizmetin kalitesiyle öne çıktıkları için pazarlama ve reklam çalışmalarında da daha fazla geri dönüşüm sağlar. Bu nedenle de marka yaratmak için Instagram’ı da bir araç olarak kullanabilir ve bu mecra üzerinden yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

Instagram’da marka yaratmak için neler yapabilirsiniz?

Hedeflerinizi belirleyin

Instagram üzerinde çalışmalara başlamadan önce hedeflerinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Bu hedefleri belirledikten sonra bunları hayata geçirmek için ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğine dair planlarınızı ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Instagram üzerindeki hedefleriniz şunlardan biri ya da birkaçı olabilir:

  • Marka bilinirliğini artırmak
  • Bir topluluk oluşturmak
  • Yeni müşteriler kazanmak
  • Mevcut müşterilerinizle etkileşim ve iletişim içinde olmak
  • Web site trafiğinizi artırmak
  • Satışlarınızı artırmak

Bu ve bunlar gibi farklı hedefleriniz olabilir. Bu hedefleri belirledikten sonra yapacağınız çalışmaları da ona göre şekillendireceksinizdir.

Güçlü bir profil yaratın ve işletme profiline geçin

Instagram’da marka yaratmak için yapmanız gerekenlerden biri de güçlü bir profile sahip olmak olacaktır. Profilinizdeki bilgileri güncel tutmanız, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle kısa bir açıklama metni yazmanız, öne çıkan Hikayelerle ürünlerinizi ve hizmetlerinize dair bir önizleme sunmanız profilinizi güçlendirecektir. Web sitenize yönlendirme linkini ekleyerek, kullanıcıları e-ticaret sitenize yönlendirebilir ve müşteri hizmetleri sunduğunuz saat aralıklarını da açıklama bölümüne yazarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İşletme profili açmak ise Instagram üzerinde reklamlar vererek, hedef kitlenizle ilgili bilgiler toplamanızı sağlar. Marka yaratmak için işletme profiline geçmeniz, Instagram’daki hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi almanızı sağlar.

Hedef kitlenizi tanıyın

İçerik stratejileri üretmeden önce hedef kitlenizi tanımanız ve onların markalardan beklentilerini anlamanız oldukça önemlidir. Marka yaratma sürecinde hedef kitlenizle ilgili ne kadar çok bilgi toplarsanız, yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarından bir o kadar fazla geri dönüşüm alırsınız.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

İçerik planınızı oluşturun

Marka yaratmak için bir sonraki aşamada da Instagram üzerinde yapacağınız gönderilerin bir planını oluşturmalısınız. Aktif bir şekilde bu mecra üzerinde yer alabilmek ve ilgi çekici paylaşımlar yapabilmek için bir içerik planına ihtiyacınız vardır. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek konu başlıklarını çıkartmak, haftalık veya günlük olarak hangi zaman dilimlerinde paylaşımlar yapılacağını belirlemek ve hangi tür içerik türleri üzerinden ilerleneceğini bu plan üzerinde belirlemeniz, uzun vadede hem kaliteli içerikler üretmenizi sağlar hem de içerik çeşitliliği sunarak, etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Bir tema oluşturun

Günümüzde Instagram üzerinde sadece ürün fotoğrafları atmak ve arada takipçilerle iletişime geçmek tek başına yeterli değil. Bir marka yaratmak için görsel olarak da kullanıcılara hitap etmeniz gerekiyor. Bunun için paylaştığınız fotoğraflar da ürün görsellerinde belli konseptler üzerinde durabilirsiniz. Bir tema belirlemeniz ve fotoğraflarınızı bu tema çerçevesinde çekerek Instagram üzerinde paylaşmanız hem marka kimliğinizi daha iyi yansıtacaktır hem de paylaşımlarınızda bir bütünlük sağlayacaktır. Aşağıda iki farklı Instagram hesabının temasını örnek olarak paylaşıyoruz.

İyi bir hikayeniz olsun

Bir marka yaratmak için iyi bir hikayenizin olması da oldukça önemlidir. Dünyaca ünlü büyük markalara baktığınızda hepsi iyi bir hikaye üzerinden ilerler. Dove, Nike, Adidas, Coca Cola gibi firmaların pazarlama çalışmaları her zaman dikkat çekmiştir ve bu çalışmalarda firmalar bir ürünü satmaya çalışmaktan ziyade bir hikaye üzerinde dururlar. Bu hikayeler tüketicilere bir duyguyu hissettirmek için en önemli silahtır ve bu duyguyu onlara yaşattığınızda, tüketiciler bu duygularla markaları eşleştirmeye başlarlar.

Bu sebeple de Instagram’da bir marka yaratmak için tüm odağınızı satış yapmaktan ziyade tüketicilerle hikayeler paylaşın ve bu hikayelerle onlara bazı duyguları yansıtın.

İlgili rehber: Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Hashtag’leri kullanın

Hashtag kullanımı da marka yaratma sürecinde işinize yarayacaktır. Markanız, ürünleriniz, hizmetleriniz ve yaptığınız paylaşımla ilgili olacak Hashtag’leri kullanarak, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra doğrudan markanıza özel ve tüm paylaşımlarınızda kullanacağınız kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Takipçilerinizin ve müşterilerinizin de bu Hashtag’leri kullanmalarını isteyebilirsiniz. Hashtag kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Kaliteli içeriğe ve sürekliliğe önem verin

Instagram’da bir marka yaratmak için yaptığınız paylaşımların kaliteli, hedef kitlenin ilgi alanına yakın, paylaşmaya değer ve göze iyi görünür olması oldukça önemli. Bu sebeple de sıradan ürün fotoğrafları yerine, yaptığınız paylaşımlarda daha yaratıcı fikirler üzerine odaklanmanız ve farklı konseptlerden yararlanmanız, içerik kalitesini artırmanıza yardımcı olacak faktörlerden biri.

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Bununla beraber süreklilik ve düzenli olarak paylaşımlar yapmak da marka yaratma sürecinde önemli olan kriterlerden biri. Paylaşımlarınızın sürekliliğinin olması, takipçilerinize kendinizi düzenli olarak hatırlatmanızı sağlar.

Süreklilik, her gün, günde birkaç kez paylaşım yapmak anlamına gelmiyor. İçerik planınızı oluştururken, haftada 4 paylaşım yapmak üzerine de bir kurgu yapabilirsiniz. Ancak eğer böyle bir planınız varsa her hafta bu 4 paylaşımı yapmanız ve bir sürekliliğinizin olması hesabınızın büyümesi ve etkileşimleri için önemlidir.

Hikaye, canlı yayın ve video paylaşımlarına önem verin

Instagram, video paylaşımların da sıklıkla yapıldığı bir platform haline geli ve aynı zamanda videolar, diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla geri dönüşüm sağlamakta. Bu sebeple de Instagram üzerindeki paylaşımlarınızda video içeriklere ağırlık vermeniz, gönderi erişimlerinin ve etkileşimlerinin artmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

Buna ek olarak Instagram Hikaye paylaşımları da günümüzde oldukça popüler, markanızla ilgili içerikleri Hikayeler üzerinde paylaşabilir, bu bölüm üzerindeki anket, geri sayım aracı, soru yanıtlama gibi özellikleri kullanarak da etkileşimlerinizi ve iletişiminizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Son olarak da marka yaratma sürecine canlı yayınları da dahil edebilirsiniz. Canlı yayınlar, takipçilerinizle birebir iletişim kurmak, soru cevap etkinlikleri ve çekilişler yapmak için de oldukça etkilidir. Son dönemlerde canlı yayınların popülerliğinin artması da bu içerik formatının geri dönüşümlerinin artmasına neden oluyor.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan